E-pillerit ja masennuslääkkeet

Eli syön Yasmin- merkkisiä pillereitä ja minulle määrättiin sertralin orion masennuslääkkeitä masennukseen... ja sitä kysynkin että ei kai masennuslääkkeistä ole mitään vaikutusta e-pillereiden tehoon? otan e-pillerin ja tuon lääkkeen melkein samaan aikaan illasta...
45049
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

aina kun määrätään lääkkeitä, pitää lääkärille kertoa KAIKKIEN käyt.lääkkeiden ja mahd.luontaistuotteiden nimi!!! Mitäpä sanoi lääkäei tästä yhdistelmästä?

Äänestä

aiheuttivat yhdessä masennuksen pahenemisen.

Olin ottanut Cipralexia muutaman kuukauden ja sitten aloitin pillerit. Vieläkin olen ihan kauhuissani, että masennus paheni niin dramaattisesti, eikä minulla ollut mitään tietoa, että näin voisi käydä. Mietin itsemurhaa päivittäin ja vain itkeskelin.
Onneksi tajusin lopettaa pillerit ja oloni normalisoitui muutamassa viikossa.

Joten olepa varovainen ja tarkkaile itseäsi.
Koskaan ei tiedä mitä lääkkeiden yhdisteleminen voi saada aikaiseksi.

Äänestä

Kannattaiskohan mieluummin kokeilla olla ilman e-pillereitä ja katsoa lähteekö masennusoireet sillä pois? E-pillerit nimittäin aika monille aiheuttavat psyykeongelmia.

Äänestä

e-pillereissä on hormooneja niin paljo että se saattaa saada hormoni tasapainon heittelemään. kokeile viikko tai kaksi jos mieliala lähtee laskuun niin soita lääkäriin ja varaa aika gynekologille... nuo ehkäisy pillerit voi lopettaa koska vaan... ainoo on se että sun täytyy sit varautua menkkojen alkamiseen. mä kokeilin kolmea eri merkkistä e-pilleriä ennn kuin löysin sopivan. itselläni masennusta kanssa ja hormoni valmisteet saa välillä tilanteen paheneen. olo on vähän sellainen kuin ennen menkkoja pms-oireet.. eli tunteet heittelee itkusta kiukkuun. itselleni sopi yasmin parhaiten. mercilon ja meliane oli ihan järkyttävän hirveitä... ei sopinut sitten alkuunkaan. mä itkin ja podin masennusta tosi pahasti niiden aikana. eli muista kaikki on yksilöllistä. toiset reagoi hormoni valmisteisiin herkästi toiset ei.. samoin ei ole tähtiin kirjoitettu että yasmin sopisi sulle koska se sopi mulla. tarkkaile omia mielialoja kun kokeilet e- pillerin käyttöä

Äänestä

Kommentoi aloitusta


12345 kirjoitti:

Eli syön Yasmin- merkkisiä pillereitä ja minulle määrättiin sertralin orion masennuslääkkeitä masennukseen... ja sitä kysynkin että ei kai masennuslääkkeistä ole mitään vaikutusta e-pillereiden tehoon? otan e-pillerin ja tuon lääkkeen melkein samaan aikaan illasta...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu