ahdistuslääkkeet

here...........

kannaattako ahdistuslääke? mikä ois paras ahdistuslääke? joo tiiän et vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin... lihottaako ne? onko olo vaan kahta kauheampi kun käytön lopettaa? kuinka lääkkeen käyttöä seurataan tai kuinka usein?

35

19009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistuksesi

johtuu?

• on kymmeniä ja

taas kymmeniä, et kerro edes että minkä ryhmän lääk.tarkoitat

• here.....

haluisin vain kysellä yleisesti... en oo oikeestaan ees varma et mistä mun ahdistus johtuu...

• voi peittää
        here..... kirjoitti:

haluisin vain kysellä yleisesti... en oo oikeestaan ees varma et mistä mun ahdistus johtuu...

ongelman. Ne eivät auta yhtään syyhyn. Lääkkeillä on myös paljon pahoja haittavaikutuksia. Ne voivat aiheuttaa pysyvää vauriota.

Ratkaisu ahdistukseen on hengellinen, ei terveydellinen.

On täysin mahdollista, että ruumiin sairaus (esimerkiksi syöpä) voi aiheuttaa oireita joiden perusteella henkilö leimataan hulluksi. Kannattaa siis käydä pätevän yksityislääkärin vastaanotolla missä otetaan verikokeita, virtsakokeita ja mahdollisesti röntgenkuvia millä poissuljetaan ihan oikea ruumiin sairaus.

Huono ruoka, huono uni, stressi ja vääränlainen liikunta voivat myös aiheuttaa huonoa oloa.

Miten syöt, nukut ja liikut? Kerro mahdollisimman tarkasti.

• ahdistuksen uhri,,,
        here..... kirjoitti:

itsekkin juuri yritän päästä lekurille, että saisin lääkkeet pääasiassa tähän ahdistukseen.

ssri lääkkeet ovat kyseessä,ainakin minulla!

niinkuin nuo muut ovat sanoneet lääkkeet kyllä poistavat varmaankin ahdistusta, mutta eivät syytä, syy voi olla syvällä, välttämättä itsekkään tiedä,

• here....
        voi peittää kirjoitti:

ongelman. Ne eivät auta yhtään syyhyn. Lääkkeillä on myös paljon pahoja haittavaikutuksia. Ne voivat aiheuttaa pysyvää vauriota.

On täysin mahdollista, että ruumiin sairaus (esimerkiksi syöpä) voi aiheuttaa oireita joiden perusteella henkilö leimataan hulluksi. Kannattaa siis käydä pätevän yksityislääkärin vastaanotolla missä otetaan verikokeita, virtsakokeita ja mahdollisesti röntgenkuvia millä poissuljetaan ihan oikea ruumiin sairaus.

Huono ruoka, huono uni, stressi ja vääränlainen liikunta voivat myös aiheuttaa huonoa oloa.

no nukun noin seitsämän tai kahdeksan tuntia. aika hyvin saan nukuttua..
        liikun ihan surkean vähän, en oikeestaan yhtään nyt.
        syöminenki on joskus vähä epäsäännöllistä. syön aika usein karkkia, varsinki ku syksy alko. ja joskus ei sitte jaksa syödä kunnon ruokaa.
        on ollu stressia koulun suhteen, enkä jaksais opiskella..
        koulu ahdistaa, ja pelkään yksin jäämistä.

• here...............
        ahdistuksen uhri,,, kirjoitti:

itsekkin juuri yritän päästä lekurille, että saisin lääkkeet pääasiassa tähän ahdistukseen.

ssri lääkkeet ovat kyseessä,ainakin minulla!

niinkuin nuo muut ovat sanoneet lääkkeet kyllä poistavat varmaankin ahdistusta, mutta eivät syytä, syy voi olla syvällä, välttämättä itsekkään tiedä,

tiedän ettei ne poista syytä, mutta parhaassa tapauksessa olo vois helpottua... ja.....................................

• lisättävää
        here.... kirjoitti:

syöminenki on joskus vähä epäsäännöllistä. syön aika usein karkkia, varsinki ku syksy alko. ja joskus ei sitte jaksa syödä kunnon ruokaa.

alotin syksyllä uuden koulun ja se stressaa, mutta ahdistusta oli kyl ennen sitäki...

• syö
        here.... kirjoitti:

eineksiä, kofeiinia, margariinia, kevytlevitteitä, karkkia, teollisuusmarinadeja, leikkeleitä, keinotekoisia makeutusaineita, pullia, keksejä, jäätelöä ja sokeria.

Syö luonnonmukaista puhdasta ruokaa. Käytä luonnollista aitoa voita ja syö paljon punaista lihaa. Korvaa teollinen suola aidolla merisuolalla.

Pyri liikkumaan 2-3 kertaa viikossa. Näin jaksat myös opiskella paremmin. Liiku itsellesi mieluisalla tavalla. Pallopelit, kuntosaliharjoittelu, luonnossa käveleminen ja uiminen ovat hyviä, kun taas pitkänmatkan juoksu ja kuntopyörän polkeminen eivät ole tässä tilanteessa kaikkein parhaimpia. Liiku reippaasti mutta vältä liian raskaita suorituksia. Älä liiku raskaasti muutamaa tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Jos illalla ennen nukkumaanmenoa ahdistaa, niin käy kävelemässä ulkona 5-10 minuuttia sään salliessa.

Itse olen ollut joskus samassa tilanteessa kuin sinä ja nämä keinot ovat auttaneet minua.

Muista, että lääkkeet ovat hyvin vaarallisia: http://en.wikipedia.org/wiki/Post-SSRI_sexual_dysfunction

• here.................
        syö kirjoitti:

eineksiä, kofeiinia, margariinia, kevytlevitteitä, karkkia, teollisuusmarinadeja, leikkeleitä, keinotekoisia makeutusaineita, pullia, keksejä, jäätelöä ja sokeria.

Syö luonnonmukaista puhdasta ruokaa. Käytä luonnollista aitoa voita ja syö paljon punaista lihaa. Korvaa teollinen suola aidolla merisuolalla.

Pyri liikkumaan 2-3 kertaa viikossa. Näin jaksat myös opiskella paremmin. Liiku itsellesi mieluisalla tavalla. Pallopelit, kuntosaliharjoittelu, luonnossa käveleminen ja uiminen ovat hyviä, kun taas pitkänmatkan juoksu ja kuntopyörän polkeminen eivät ole tässä tilanteessa kaikkein parhaimpia. Liiku reippaasti mutta vältä liian raskaita suorituksia. Älä liiku raskaasti muutamaa tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Jos illalla ennen nukkumaanmenoa ahdistaa, niin käy kävelemässä ulkona 5-10 minuuttia sään salliessa.

Itse olen ollut joskus samassa tilanteessa kuin sinä ja nämä keinot ovat auttaneet minua.

Muista, että lääkkeet ovat hyvin vaarallisia: http://en.wikipedia.org/wiki/Post-SSRI_sexual_dysfunction

kiitti. mitä tossa artikkelissa oli? en jaksa suomentaa sitä, mun enkku ei oo mikään paras mahollinen. taidan olla riippuvainen karkista.
        pitäis ostaa jotain tervellisempää kaupasta.

• lisää..
        syö kirjoitti:

paremminki taidan olla tunnesyöjä, tai en oo varma, mutta kuitenki tekee mieli herkkua aika usein, mutta voihan se olla siitäki jos ei oo niin hyvät ruokatottumukset..

• voivat
        lisää.. kirjoitti:

paremminki taidan olla tunnesyöjä, tai en oo varma, mutta kuitenki tekee mieli herkkua aika usein, mutta voihan se olla siitäki jos ei oo niin hyvät ruokatottumukset..

tuhota käyttäjänsä seksuaalisuuden pysyvästi. Se tarkoittaa sitä, että ei voi ihastua, rakastua tai rakastaa. Monella menee koko elämä pilalle. Haittavaikutus voi kestää viikkoja kuukausia, vuosia tai ikuisesti.

Korvaa karkit ja pullat terveellisellä ja herkullisella ruoalla. Tee vaikka niin, että aina kun tekee mieli karkkia, niin syö pihviä tai käy reippailemassa ulkona.

• paljon ...
        here............... kirjoitti:

tiedän ettei ne poista syytä, mutta parhaassa tapauksessa olo vois helpottua... ja.....................................

täysin erilaisiakin lääkkeitä kuin tuolla parjatut SSRI-lääkkeet=)

• Tööttöööööööt
        voi peittää kirjoitti:

"Ratkaisu ahdistukseen on hengellinen, ei terveydellinen."

No aika ristiriitainen lause! Eivätköhän nuo kaksi asiaa kulje aika pitkälti käsi kädessä. Ja itse käyttäisin sanan "hengellinen" tilalta sanaa psyykkinen. Käy hieman paremmin tähän, kerta puhutaan lääketieteellisistä asioista. Eikä nyt heti aleta syövällä pelottelemaan, kun ei tiedetä taustoja.

Ja lääkäriin menemmällä ja siellä juttelemalla asiaan voidaan etsiä ratkaisua. Mitään ahdistuslääkettä et itsellesi kuitenkaan voi määrätä, vaan lääkäri/psykiatri/vastaava selvittää asian. Ja kaikki lääkkeethän eivät kuitenkaan käy kaikille.

• drug69

Totta kai kannattaa ottaa bentsodiatsepiinejä(ahdistus lääkkeitä)jos lääkäri niitä sinulle määrää,aina ne ei kyllä niitä anna,voi olla että ne ainakin aluksi määrää esim sitalopraamia 20 tai 40mg/vrk..se on yksi miedoimmista ahdistus/masennus lääkkeistä mitä on.kuuluu juuri ssri-lääkkeisiin.

Sen verran voin kertoa omalta kohdaltani rauhoittavista,että diapamit väsyttää liikaa,opamox on liian tehoton.mutta xanor ja eteenkin rivatril on oikeesti hyviä bentsoja,ne auttaa!

eikä ne muuten mitään lihota.sovitte sun lääkärin kanssa aina seuraava käynti aika(about 1-2kk)välein..tarvittaessa se laittaa sulle lähetteen psykiatrille(niin kun minut laitettiin)ja siellä ne antaakin jo reseptin oikeesti hyvin vaikuttaviin ahdistus ja ssri-lääkkeiseen,tai näin ainakin minun kohdallani kävi.psykiatri jopa ihmetteli että miks mulle on vaan jotain sitalopraamia määrätty ja sano että se on tosi mieto masis lääke..

• here....

mulla no aika psykiatrille.. mut mun terapeutti niitä lääkkeitä ehdotti.. nyt on kyl semmonen olo, et lääkkeet tulis tarpeen. mut huonontaako ne muuten muistamista? ihan niinku oisin jostain lukenu joskus.

• ..............................

minkälaisia ne bentsodiatsepiinit on?

• drug69..
        here.... kirjoitti:

mulla no aika psykiatrille.. mut mun terapeutti niitä lääkkeitä ehdotti.. nyt on kyl semmonen olo, et lääkkeet tulis tarpeen. mut huonontaako ne muuten muistamista? ihan niinku oisin jostain lukenu joskus.

sen on ainoa haittavaikutus minkä olen itse huomannut,että ei tahdo muistaa mitään..siis lähimuisti on mennyt,että jos mulle sanotaan vaik että tuo kaupasta 1maito,niin en kaupassa ollessani todellakaan muista mitä minun pitikään tuoda,vaikka sama asia olisi sanottu kymmenen kertaa!

tai jos työnantaja sanoo että tule huomenna klo 9.niin en takuulla muista sitä enää 15min päästä...nämä tämmöset on tullut kun olen alkanut bentsoja ottamaan..ei oo hauskaa tämäkään!

mutta saan niistä mielestäni niin paljon hyötyä että en ole edes ajatellut bentsojen lopettamista..saatika että lopettaisin ssri-lääkkeiden syömisen!jotka muuten ovat minulla sellaisia että nostavat mielialaa,poistaa ahdistusta ja sosiaalisten paikkojen pelkoa yms.

• ohno....
        drug69.. kirjoitti:

sen on ainoa haittavaikutus minkä olen itse huomannut,että ei tahdo muistaa mitään..siis lähimuisti on mennyt,että jos mulle sanotaan vaik että tuo kaupasta 1maito,niin en kaupassa ollessani todellakaan muista mitä minun pitikään tuoda,vaikka sama asia olisi sanottu kymmenen kertaa!

tai jos työnantaja sanoo että tule huomenna klo 9.niin en takuulla muista sitä enää 15min päästä...nämä tämmöset on tullut kun olen alkanut bentsoja ottamaan..ei oo hauskaa tämäkään!

mutta saan niistä mielestäni niin paljon hyötyä että en ole edes ajatellut bentsojen lopettamista..saatika että lopettaisin ssri-lääkkeiden syömisen!jotka muuten ovat minulla sellaisia että nostavat mielialaa,poistaa ahdistusta ja sosiaalisten paikkojen pelkoa yms.

aika paha et jos muisti menee niin rappiolle niin miten ikinä voin selvitä kokeista, mullehan tippuis pelkkiä nelosia.. en tiiä pystyisinkö ees ottaa niitä. eikö oo sellasia ahdistuslääkkeitä, jotka ei huononna muistia?

• drug69..
        ohno.... kirjoitti:

aika paha et jos muisti menee niin rappiolle niin miten ikinä voin selvitä kokeista, mullehan tippuis pelkkiä nelosia.. en tiiä pystyisinkö ees ottaa niitä. eikö oo sellasia ahdistuslääkkeitä, jotka ei huononna muistia?

Esim opamox ja ehkä diapamit,mutta ne ei taas tehoo pienillä annoksilla kauheen hyvin ainakaan..diapamia pitäis ottaa kerralla about 20mg että se auttaa..rivatrilia joka on mun mielest paras bentso riittää kun ottaa 2-3 0,5mg/vrk..

• rauhoittavia
        .............................. kirjoitti:

minkälaisia ne bentsodiatsepiinit on?

lääkkeitä, google kertoo lisää

• riippuvuutta
        rauhoittavia kirjoitti:

lääkkeitä, google kertoo lisää

haittaavat ajattelukykyä.

• here..........................
        riippuvuutta kirjoitti:

haittaavat ajattelukykyä.

mulla on nyt ihan hirveä olo. en tiiä kauanko enää kestän. mulla ainaki ahdistus haittaa ajattelukykyä. ja on joskus sumee olo...

• --....--
        here.......................... kirjoitti:

mulla on nyt ihan hirveä olo. en tiiä kauanko enää kestän. mulla ainaki ahdistus haittaa ajattelukykyä. ja on joskus sumee olo...

olen kokeillut eri ssri-lääkkeitä, cipramilia, serinolia. lisäksi ketipinoria ja parhaillaan mirtazapinia. mikään noitsa ei ole auttanut ahdistukseeni. hoitava lääkärini ei tajua, etten ole masentunut tai mielialani olisi jotenkin huono, vaan ahdistuneisuus ottaa vain vallan yleensä. menee hermot tähän. olisin niin valmis kokeilemaan jotain bentsoa ja sitten asteittain vähentää sitä mutten tiedä sitten mistä sen reseoptin saisi....?

• neuvo...
        --....-- kirjoitti:

olen kokeillut eri ssri-lääkkeitä, cipramilia, serinolia. lisäksi ketipinoria ja parhaillaan mirtazapinia. mikään noitsa ei ole auttanut ahdistukseeni. hoitava lääkärini ei tajua, etten ole masentunut tai mielialani olisi jotenkin huono, vaan ahdistuneisuus ottaa vain vallan yleensä. menee hermot tähän. olisin niin valmis kokeilemaan jotain bentsoa ja sitten asteittain vähentää sitä mutten tiedä sitten mistä sen reseoptin saisi....?

mee eri lääkärille.

• olet syönyt
        here.......................... kirjoitti:

viimeaikoina? Miten olet liikkunut? Miten olet ulkoillut? Kuinka paljon käytät aikaa päivässä muuhun kuin kouluhommiin?

• here.........
        olet syönyt kirjoitti:

viimeaikoina? Miten olet liikkunut? Miten olet ulkoillut? Kuinka paljon käytät aikaa päivässä muuhun kuin kouluhommiin?

en oo liikkunu paljoa yhtään. en enää jaksais tehä kouluhommia. oon vaan koneella ja katon tv:tä ja sellasta.. muuten oon syöny ihan hyvin, mut syön paljo herkkuja..

• reippailemassa,
        here......... kirjoitti:

en oo liikkunu paljoa yhtään. en enää jaksais tehä kouluhommia. oon vaan koneella ja katon tv:tä ja sellasta.. muuten oon syöny ihan hyvin, mut syön paljo herkkuja..

älä syö mitään sokeripitoista. Lisää lihan määrää ruokavaliossasi.

• here........................
        reippailemassa, kirjoitti:

älä syö mitään sokeripitoista. Lisää lihan määrää ruokavaliossasi.

en jaksa, tulee vaan jumitettua koneella ym. mitä se liha auttaa?

• parempi olo.
        here........................ kirjoitti:

en jaksa, tulee vaan jumitettua koneella ym. mitä se liha auttaa?

Laita tietokone kiinni ja käy ulkoilemassa.

• Venlafaxin

on melko tehokas ja turvallinen lääke ahdistukseen. Ainakaan mulla se ei oo aiheuttanu mitään haittavaikutuksia.

• piper p.

Paitsi että mulla kävi ainakin niin että Venlafaxin aiheutti nukahtamisvaikeuksia ja unenlaadun heikkenemistä, enkä n. 3kk:n kuurin lopetettuani (haittavaikutukset kumosivat hyödyt) ole palannut ennalleni. Herään monta kertaa yössä enkä saa unta helposti ellen ole rättiväsynyt.

Lisäksi lääke pahensi jo olemassa ollutta ahdistusta ja keskittymisvaikeuksia. Eli ei kauheen toimiva ainakaan ihan kaikille. ;P

• 6+12
        piper p. kirjoitti:

Paitsi että mulla kävi ainakin niin että Venlafaxin aiheutti nukahtamisvaikeuksia ja unenlaadun heikkenemistä, enkä n. 3kk:n kuurin lopetettuani (haittavaikutukset kumosivat hyödyt) ole palannut ennalleni. Herään monta kertaa yössä enkä saa unta helposti ellen ole rättiväsynyt.

Lisäksi lääke pahensi jo olemassa ollutta ahdistusta ja keskittymisvaikeuksia. Eli ei kauheen toimiva ainakaan ihan kaikille. ;P

kaikki noi kemikaalit jota masennuslääkkeiksi kutsutaan vaurioittaa aivojen otsalohkoja ja muitakin osia. vahinkojen koko laajuutta ei tuskin pystytä koskaan selvittämään. kannattaa pysyä kaukana vain suosiolla ettei joudu ojasta allikkoon.

• kjhgty

Lääkityksen tarkoitus on akuuttivaiheessa helpottaa tuota ahdistusta jotta ihminen kykenee aloittamaan remontin elämässään ja sitä kautta parantua. Totaalimasentunut ja ahdistunut ihminen ei kertakaikkiaan kykene ajattelemaan selkeästi, ei kykene reippailemaan ja katsomaan syömisiään. Ei jaksa. Pahimmassa vaiheessa edes kriisiterapiasta ei ole apua kun aivot käy kierroksilla. Että painu *ittu ite siitä hölkkäämään ja protskuja popsimaan ja anna toisen kasata ittensä kunnon hoidolla että pystyy alkaa hoitamaan itsekin itseään kuntoon. Ei mielenhäiriöt oo mitään jumpanpuutetta vaan aivojen häiriötila. Helppohan se on sivusta huudella jälkikäteen kun on vitskut ja baletti ruvennut tepsimään, mutta ei niihin vakavasti sairastunut olis ilman kunnon hoitoa päässyt edes ajatuksissaan. Ensin kriisiapu, sitten ruokaremontti ja jumppatossut.

• Anonyymi

Mitä tapahtuu jos syö ahdistus lääkkeitä paljon noin 7-9 ja 12v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe