Paljastaa tämäniltaisessa ohjelmassaan. Käykää katsomassa, lähtee suomut teidänkin silmiltä!
Pasifismi on perseestä
13
2143
Vastaukset
- mutta kun ne
pasifistit ovat niin väkivaltaista ja suvaitsematonta porukkaa.
- päähäsi..
kyl mä enemmän pidän rauhasta kuin sodasta
- pulloja heitellen
Ainahan ne riehuu mielenosoituksissa.
- en usko
pulloja heitellen kirjoitti:
mistä tiedät että kyseessä olisivat pasifistit? Pasifismi on rauhanystävyttä, tiesitkö sen?
- kädessä
pulloja heitellen kirjoitti:
sekö on parempi?
- ei meillä ole
paljon pasifisteja tai rauhanaateidealisteja. Että kyllä niitä on tosi vähän joiden edessä tämän viisautesi kanssa voit patsastelemaan mennä. Minä en ole koskaan ollut pasifisti, mutta kyllä minä silti tätä yleistä asevelvollisuutta vastustan. Sallisin myös niiden vähien pasifistihörhöjen olla sellaisia kuin ovat ilman heidän alituista leimaamistaan epäkelvoiksi kansalaisiksi.
Maanpuolustuksen päävastuu tulisi perustua vapaaehtoiseen asepalvelukseen ja enemmään sotilasammattilaisiin. Erikseen voisi kyllä olla vielä vapaaehtoisuuteen perustuvia maakuntajoukkoja joihin voisi kansalaiset halutessaan osallistua. Tällaiset joukot voisivat olla osittain armeijan valvonnassa, ja kouluttajiakin voisi armeijan riveistä heille tulla. - rauhanveteraani
Sankarisi Enbuske on muuten hankkinut vapautuksen asepalveluksesta "hullun papereilla".
Lisäksi Tuomas haastatteli tässä ohjelmassa toista hullujen papereiden omistajaa eli Ruben Stilleriä. Ihme kun Enbuske niin kovasti kuitenkin pitää pasifismiä perseideana vaikka itsekään ei kovin armeijamyönteinen voi olla.
Itse en ole täysin pasifisti mutta ymmärrän pasifistista ideaa. Itse ainakin puolustaisin hengelläni omia vanhempia ja läheisiäni. Jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin oma elämäni. Tätä maata en puolustaisi mistään hinnasta vaan kääntyisin ilomielin tällaista maata vastaan mikä haukkuu ja syyttelee viattomia nuoria armeijaa käymättömiä miehiä ja hyväksyy sen täysin. Maa mikä sallii asevelvollisuuteen perustuvan ihmisten syrjinnän on halveksittava huoramainen maa. Tässä maassa kun ei ymmärretä että armeija ei ole jokaista varten!!!- Hana
RauhanPuolesta kirjoitti:
Lisäksi Tuomas haastatteli tässä ohjelmassa toista hullujen papereiden omistajaa eli Ruben Stilleriä. Ihme kun Enbuske niin kovasti kuitenkin pitää pasifismiä perseideana vaikka itsekään ei kovin armeijamyönteinen voi olla.
Itse en ole täysin pasifisti mutta ymmärrän pasifistista ideaa. Itse ainakin puolustaisin hengelläni omia vanhempia ja läheisiäni. Jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin oma elämäni. Tätä maata en puolustaisi mistään hinnasta vaan kääntyisin ilomielin tällaista maata vastaan mikä haukkuu ja syyttelee viattomia nuoria armeijaa käymättömiä miehiä ja hyväksyy sen täysin. Maa mikä sallii asevelvollisuuteen perustuvan ihmisten syrjinnän on halveksittava huoramainen maa. Tässä maassa kun ei ymmärretä että armeija ei ole jokaista varten!!!"Itse en ole täysin pasifisti mutta ymmärrän pasifistista ideaa. Itse ainakin puolustaisin hengelläni omia vanhempia ja läheisiäni. Jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin oma elämäni. Tätä maata en puolustaisi mistään hinnasta vaan kääntyisin ilomielin tällaista maata vastaan mikä haukkuu ja syyttelee viattomia nuoria armeijaa käymättömiä miehiä ja hyväksyy sen täysin. Maa mikä sallii asevelvollisuuteen perustuvan ihmisten syrjinnän on halveksittava huoramainen maa. Tässä maassa kun ei ymmärretä että armeija ei ole jokaista varten!!! "
Puhut asiaa, koska sanoisin samoin lainausmerkkien sisällä ja olen sitä juntannut näiden "perusmilitaristienkin" päähän. Kaikkien tulisi ensin tuntea faktat ja ymmärtää asiat ennen kuin alkavat täällä aukomaan päätänsä aseistakieltäytyjille ja inttiänsä suorittamaan (kertausharjoitukset kuuluisivat varusmiespalvelukseen?). Siihen ei vain tule loppua, mikäli Suomikin on "isiensä aivopesty valtio" ja sellaisena säilyisi hamaan loppuun asti. Loppu tulisi varmasti, mikäli näkisin faktat tositilanteessa mitä monet meistä suomalaisista -tunteella entiseen ollaan vain menossa mukana, militaristeille on kaukana vielä se selvä vastuu, mitä menisivät tekemään tositilanteessa. Kutsuisin heitä "kaavoihinsa kangistuneiksi puliukoiksi", saati että saisivat kossusta tarpeeksi tätä "suomettumistaan" itsenäisyyspäivänäkin...LOL!
Sota voi syttyä itsenäisyyspäivänäkin, että haloo!
Olen edelleenkin Naton kannalla, vaikka olenkin tavallani "vasemmistollittolainen", vaikken kuulu vielä puolueeseen. Ajattelen Suomen turvallisuutta siinä määrin, että maassa tulisi olla edes jonkinlainen armeija (mutta ei asevelvollisuus), kunhan sellainen vain toimii. En pidä Suomen Puolustusvoimien asekalustoa kovin suuntaan antavana, jotta kykenisimme sodan jälkeen olemaan vielä itsenäinen valtio ja tanssimaan valsseja presidentin linnassa, joka minusta on erittäin vanhollista ajatellen nykyaikaa, kun se on pois osittain Suomen köyhien maksamista veroista.
Yt-neuvottelut ja muut pörssiyhtiöiden irtisanomiset ovat minusta sama kuin "kansanmurha" Suomen hyvinvointivaltiossa (onko Suomi hyvinvointivaltio? Mielestäni ei!). Sellainen ainakin lamannuttaa!? - Porta jr.
RauhanPuolesta kirjoitti:
Itse en ole täysin pasifisti mutta ymmärrän pasifistista ideaa. Itse ainakin puolustaisin hengelläni omia vanhempia ja läheisiäni. Jotkut asiat ovat tärkeämpiä kuin oma elämäni. Tätä maata en puolustaisi mistään hinnasta vaan kääntyisin ilomielin tällaista maata vastaan mikä haukkuu ja syyttelee viattomia nuoria armeijaa käymättömiä miehiä ja hyväksyy sen täysin. Maa mikä sallii asevelvollisuuteen perustuvan ihmisten syrjinnän on halveksittava huoramainen maa. Tässä maassa kun ei ymmärretä että armeija ei ole jokaista varten!!!"Ihme kun Enbuske niin kovasti kuitenkin pitää pasifismiä perseideana vaikka itsekään ei kovin armeijamyönteinen voi olla."
Jos saa hullunpaperit niin eihän se tarkoita että olisi rauhanmies.
"Maa mikä sallii asevelvollisuuteen perustuvan ihmisten syrjinnän on halveksittava huoramainen maa."
Hah hah.
- Eri asia
Kuin se että itse ilman mitään sivistyssanoja perustaa elämänsä rauhan ajattelulle eikä tee siitä mitään numeroa. Media vaan haluaa tehdä kaikesta hirveän numeron ja lokeroida että pasifistit on noita ja noi on noita. Vittu mä ainakaan oo mikään sivistyssana vaan oma itteni. Tässähän nyt tarkotettiin jotain kiihkopasifisteja joilla ei ole mahollisuuksikaan pelastaa Suomea tuhon tieltä...
- Michael Laakasuo
Enbuske väittää, että pasifismi antaa hulluille avoimen valtakirjan tappaa kaikki. Hullut kuitenkin tarvitsevat tottelevia pöhköjä toteuttaakseen suunnitelmansa.
Enbuske erehtyi, homma menee niin, että auktoriteetteja tottelevat antavat avoimen valtakirjan johtajille tuhota maailman.- rauhanveteraani
Urheilua käsitelleessä lähetyksessä Enbuske kertoi mielipiteekseen, että urheilu on turhaa nationalismin lietsontaa ja nationalismi aatteena vanhentunut.
Enbusken ohjelman formaattiin kuulu kärjistetyn mielipiteen esittäminen, jonka ympärille ohjelma rakennetaan, oikeasti hän vaikuttaa fiksulta ja tasapainoiselta tyypiltä.
Muuten, Suomen henkisessä ilmapiirissä ei ole mitenkään epäkorrektia sanoa, että pasifismi on perseestä. Tässä maassa olisi todella epäkorrektia sanoa että maanpuolustus on perseestä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628