Jerusalem pakanain tallattavana

Israel Son

6

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka meni Isäämme

Aabrahamia vastataan, kuninkaita voittamasta ja siunasi hänet; jolle Aabraham antoi kymmenykset kaikesta ja joka on ensiksi, niikuin hänen nimensäkin merkitsee, on 'vanhurskauden kuningas' ja sen lisäksi vielä 'Saalemin kunigas', se on rauhan kuningas; jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Pojan kaltaiseksi kuvattu - hän pysyy pappina iankaikkisesti hänestä Jahven vannomalla valalla - Daavidin virren sanoin ilmaistuna:

"Jahven julistus Herralleni: 'Istu oikeallani, kunnes panan vihollisesi astinlaudaksesi'. Jahve ojentaa valtasi valtikan Siionista; hallitese vihollistesi keskellä. Kansasi on vapaaehtoinen lahja voimasi päivinä pyhässä kaunistuksessa, aamuruskon helmasta on nuorisosi kaste. Jahve on vannonut eikä ole katuva; 'Sinä olet pappi iäti, Melkisedekin järjestyksen mukaan'. Herra oikeallasi lyö kuninkaita vihansa päivänä. Tuomitsee pakanain keskellä, täyttää kaatuneiden luvun, murskaa väkevän maan pään. Hän juo purosta tiellä, sen tähden kohottaa pään." (Psal.110; Saalem on varhaisin historiallinen viittaus Jerusalemiin ja sen omistajaan, joka on siis kuningaspappi valtaistuimella iankaikkisesti. Hän on Jerusalemin omistaja ja kuningas: Hän, joka tuleva on YHWH Herra; Sak.14:9.)

• Luonnollinen oksa on alkuperäinen. jalostettu on keinotekoinen. ;)

• Ympättävä = Yhdistettävä

villiöljypuun oska. Villin öljypuun (agrileios) oksa liitetään eli jalostaen puuta ympätään siihen, siis jaloon öljypuuhun (kallelaios). Tämän menetelmän käytö osoittaa tarkasti sen kuinka uskovat pakanakansoista ja armoihin otettut ihmiset oksatettiin nimenomaan uskovaan Israeliin "jaloon öljypuuhun" ja juuri sellaiseen jonka "juuri on pyhä juuri" = naser: "Näin sanoo Herra Sebaot; 'Katso, mies nimieltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin. Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuutuutta hän on kantava, ja hän on ISTUVA JA HALLITSEVA VALTAISTUIMELLANSA, HÄÄN ON OLEVA PAPPI VALTAISTUIMELLANSA, JA RAUHANNEUVO ON VALLITSEVA NIITTEN MOLEMPIEN VÄLILLÄ." (Sak.6:12,13.)

"Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja VESA versoon hänen juuristansa." (Jes.11:1)

• Ympättävä = Yhdistettävä kirjoitti:

villiöljypuun oska. Villin öljypuun (agrileios) oksa liitetään eli jalostaen puuta ympätään siihen, siis jaloon öljypuuhun (kallelaios). Tämän menetelmän käytö osoittaa tarkasti sen kuinka uskovat pakanakansoista ja armoihin otettut ihmiset oksatettiin nimenomaan uskovaan Israeliin "jaloon öljypuuhun" ja juuri sellaiseen jonka "juuri on pyhä juuri" = naser: "Näin sanoo Herra Sebaot; 'Katso, mies nimieltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin. Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuutuutta hän on kantava, ja hän on ISTUVA JA HALLITSEVA VALTAISTUIMELLANSA, HÄÄN ON OLEVA PAPPI VALTAISTUIMELLANSA, JA RAUHANNEUVO ON VALLITSEVA NIITTEN MOLEMPIEN VÄLILLÄ." (Sak.6:12,13.)

"Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja VESA versoon hänen juuristansa." (Jes.11:1)

...alkuperäinen on aina alkuperäinen ja paratiisissa oli vain luonnonvaraisia puita. ;)

• auttaa
        KTS kirjoitti:

...alkuperäinen on aina alkuperäinen ja paratiisissa oli vain luonnonvaraisia puita. ;)

mutta lukase Rm.11 vielä kerran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3722
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      96
      2702
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2378
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2337
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2315
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe