Jerusalemista omistaa suuria maa alueita muut kuin juutalaiset jalonpuun oksat (room.11).
mm; läntiset ja itäiset kristilliset kirkkokunnat ja temppelivuorta muslimit.
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/127409
Jerusalem pakanain tallattavana
6
318
Vastaukset
- Joka meni Isäämme
Aabrahamia vastataan, kuninkaita voittamasta ja siunasi hänet; jolle Aabraham antoi kymmenykset kaikesta ja joka on ensiksi, niikuin hänen nimensäkin merkitsee, on 'vanhurskauden kuningas' ja sen lisäksi vielä 'Saalemin kunigas', se on rauhan kuningas; jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Pojan kaltaiseksi kuvattu - hän pysyy pappina iankaikkisesti hänestä Jahven vannomalla valalla - Daavidin virren sanoin ilmaistuna:
"Jahven julistus Herralleni: 'Istu oikeallani, kunnes panan vihollisesi astinlaudaksesi'. Jahve ojentaa valtasi valtikan Siionista; hallitese vihollistesi keskellä. Kansasi on vapaaehtoinen lahja voimasi päivinä pyhässä kaunistuksessa, aamuruskon helmasta on nuorisosi kaste. Jahve on vannonut eikä ole katuva; 'Sinä olet pappi iäti, Melkisedekin järjestyksen mukaan'. Herra oikeallasi lyö kuninkaita vihansa päivänä. Tuomitsee pakanain keskellä, täyttää kaatuneiden luvun, murskaa väkevän maan pään. Hän juo purosta tiellä, sen tähden kohottaa pään." (Psal.110; Saalem on varhaisin historiallinen viittaus Jerusalemiin ja sen omistajaan, joka on siis kuningaspappi valtaistuimella iankaikkisesti. Hän on Jerusalemin omistaja ja kuningas: Hän, joka tuleva on YHWH Herra; Sak.14:9.)- jpost.com
Voisko joku ystävällinen kääntää kirjoitusta suomeksi. Ystävällinen Kiitos Hänelle!
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1226404842335&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull
Luonnollinen oksa on alkuperäinen. jalostettu on keinotekoinen. ;)
- Ympättävä = Yhdistettävä
villiöljypuun oska. Villin öljypuun (agrileios) oksa liitetään eli jalostaen puuta ympätään siihen, siis jaloon öljypuuhun (kallelaios). Tämän menetelmän käytö osoittaa tarkasti sen kuinka uskovat pakanakansoista ja armoihin otettut ihmiset oksatettiin nimenomaan uskovaan Israeliin "jaloon öljypuuhun" ja juuri sellaiseen jonka "juuri on pyhä juuri" = naser: "Näin sanoo Herra Sebaot; 'Katso, mies nimieltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin. Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuutuutta hän on kantava, ja hän on ISTUVA JA HALLITSEVA VALTAISTUIMELLANSA, HÄÄN ON OLEVA PAPPI VALTAISTUIMELLANSA, JA RAUHANNEUVO ON VALLITSEVA NIITTEN MOLEMPIEN VÄLILLÄ." (Sak.6:12,13.)
"Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja VESA versoon hänen juuristansa." (Jes.11:1) Ympättävä = Yhdistettävä kirjoitti:
villiöljypuun oska. Villin öljypuun (agrileios) oksa liitetään eli jalostaen puuta ympätään siihen, siis jaloon öljypuuhun (kallelaios). Tämän menetelmän käytö osoittaa tarkasti sen kuinka uskovat pakanakansoista ja armoihin otettut ihmiset oksatettiin nimenomaan uskovaan Israeliin "jaloon öljypuuhun" ja juuri sellaiseen jonka "juuri on pyhä juuri" = naser: "Näin sanoo Herra Sebaot; 'Katso, mies nimieltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin. Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuutuutta hän on kantava, ja hän on ISTUVA JA HALLITSEVA VALTAISTUIMELLANSA, HÄÄN ON OLEVA PAPPI VALTAISTUIMELLANSA, JA RAUHANNEUVO ON VALLITSEVA NIITTEN MOLEMPIEN VÄLILLÄ." (Sak.6:12,13.)
"Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja VESA versoon hänen juuristansa." (Jes.11:1)...alkuperäinen on aina alkuperäinen ja paratiisissa oli vain luonnonvaraisia puita. ;)
- auttaa
KTS kirjoitti:
...alkuperäinen on aina alkuperäinen ja paratiisissa oli vain luonnonvaraisia puita. ;)
mutta lukase Rm.11 vielä kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943722
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.962702Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172337- 1252315
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070