Nytten onnistuin töppäämään pahan kerran.
Olin vasta vedellyt lämmittely painoilla ja sitten nousin ylös ja päätin pikkaisen hakata nyrkkeily säkkiä.
Yht äkkiä tuntui kipu olkapäässä, ajattelin että pitää testata että pitääkö lopettaa treeni nyt ajatuksissani menin ottamaan 15kilon kiekko pois penkistä ja tempaisin sen juuri sillä kädellä mihin kipu oli tullut.
Pisti ihan sairaasti laskin painon lattialle niin äkkiä kun pystyin ja ajattelin että parempi vaan lopettaa tältä illalta.
Ajattelin että tämä varmaan loppuu kohta, mutta ei.
Käväisin juuri katsomassa kun muistelinkin jotain jostain olkapää vammasta ja siinä se oli.
Kuva ihmisen olkapään anatomiasta ja ympyröity kohta jossa luki kiertäjäkalvosin.
Kipuni ei ole melkein siinä kohdassa VAAN TASAN!
Tarkoittaako tämä sitä että siihen jäi minun kuntosali hommani täytyykö painua lääkäriin.
Voinko tehdä mitään fyysistä enään kesäduunina.
Oliko tämän vaaraa liioiteltu vai pitäiskö oikeesti olla helvetin hädissää(ainakin tällä hetkellä olen)
Vittu tämähän se vaan kruunaisi kaiken paskan mun elämässäni!
KIERTÄJÄKALVOSIN PASKANA!
11
3316
Vastaukset
- EI HELVETTI!
Olin sitä ennen kohtuullisen kevyillä painoilla ottanut niin leveän otteen kuin mahdollista koska se tuntui tehoavan rintaan.
sen aikana ilmeisesti hajotin hartiani vai kipu tuli hetki sen jälkeen.
vittu mä meen ihan oikeesti tappamaan kohta itteni ainoa hyvä asia pitkästä aikaa mulle ja nytten sekin meni VITTU MÄ VIHAAN KOHTALOA JUMALAA MITÄ VITTUA TUOLLA ONKAAN!!!!!!!!!- XXX
Jäähdytä vammaa jääpussilla. Se helpottaa kipua ja turvotusta. Vamma kuulostaa sen verran pahalta, että sitä kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä.
- Kalvosin
yläpuolella jää siihen asti kun sinut leikataan. Olen itse parasta aikaa jonossa leikkaukseen ja leikkauksen jälkeen sairaslomaa 6 viikkoa ja sen jälkeen aloitetaaankin kova reeni lihaskunnon palauttamiseksi. Turha rimpuilla kivun kanssa, painu lekuriin ja pikapikaa leikkaukseen. Jos jatkat reeniä kipeällä olkapäällä on tuloksena tuskallisia öitä, kipu vaivaa eniten öisin levossa.
- obe
Jos on kipuja yöllä maatessasi kyljelläsi kipeällä olkapäällä, sinulla on suurella todennäköisyydellä supraspinaattus tendiniittis, eli ilm. suomenkielellä juuri kiertäjäkalvosin. Sinulla on siinä tulehdus, joka ensin pitää hoitaa:
1) Ei toistaiseksi sellaisia liikkeitä, josta kipeytyminen aiheutui (älä siis ärsytä)
2) Käytä kylmäpusseja (saa apteekeista esim.), pakastimeen ensin 30 min, sitten 15 olkapäälle, 3-5 kertaa päivässä, nopeuttaa paranemista!
3) Hanki tulehduskipulääkettä (resepti), esim. 200 mg Celebraa, ota heti kaksi, illalla yksi, sitten yksi päivässä, yht. 5 päivää (älä jätä kesken vaikka kipu häviää kokonaan!)
3) Älä käy saunassa (siis vältä kuumaa olkapäälle) ilman suojausta (esim. kylmäpussilla)
4) Kun kuuri on loppu, aloita kevyt olkapäätreeni olkapään stabilisoimiseksi
- max. 2-3 kg puntti!
- pitkät sarjat (20-30)
- ulkokierto, sisäkierto
- hiihtoliike taakse
- nosto suoraan eteen alhaalta ylös
- nostot suoraan sivuille suorilla käsivarsilla,
on muitakin liikkeitä, tärkeää on saada liikkuvuutta olkapäälle.
Tätä jatkat viikon, kaksi, sitten voit salilla pikkuhiljaa ja varovasti ruveta harjoittelemaan sitä liikettä josta kipu tuli.
Minulla on ollut tämä ongelma jo kolme kertaa, ja tällä hoidolla olen saanut itse kuntoon. Lääkäri ei saa kuntoon, kortisoonipiikki auttaa vähäksi aikaa. Fysioterapeutti on paras apu, jos haluat apua. Leikkaukseen en menisi missään tapauksessa, ennenkuin ylläkuvattu hoito on kokeiltu. - ei helvetti
obe kirjoitti:
Jos on kipuja yöllä maatessasi kyljelläsi kipeällä olkapäällä, sinulla on suurella todennäköisyydellä supraspinaattus tendiniittis, eli ilm. suomenkielellä juuri kiertäjäkalvosin. Sinulla on siinä tulehdus, joka ensin pitää hoitaa:
1) Ei toistaiseksi sellaisia liikkeitä, josta kipeytyminen aiheutui (älä siis ärsytä)
2) Käytä kylmäpusseja (saa apteekeista esim.), pakastimeen ensin 30 min, sitten 15 olkapäälle, 3-5 kertaa päivässä, nopeuttaa paranemista!
3) Hanki tulehduskipulääkettä (resepti), esim. 200 mg Celebraa, ota heti kaksi, illalla yksi, sitten yksi päivässä, yht. 5 päivää (älä jätä kesken vaikka kipu häviää kokonaan!)
3) Älä käy saunassa (siis vältä kuumaa olkapäälle) ilman suojausta (esim. kylmäpussilla)
4) Kun kuuri on loppu, aloita kevyt olkapäätreeni olkapään stabilisoimiseksi
- max. 2-3 kg puntti!
- pitkät sarjat (20-30)
- ulkokierto, sisäkierto
- hiihtoliike taakse
- nosto suoraan eteen alhaalta ylös
- nostot suoraan sivuille suorilla käsivarsilla,
on muitakin liikkeitä, tärkeää on saada liikkuvuutta olkapäälle.
Tätä jatkat viikon, kaksi, sitten voit salilla pikkuhiljaa ja varovasti ruveta harjoittelemaan sitä liikettä josta kipu tuli.
Minulla on ollut tämä ongelma jo kolme kertaa, ja tällä hoidolla olen saanut itse kuntoon. Lääkäri ei saa kuntoon, kortisoonipiikki auttaa vähäksi aikaa. Fysioterapeutti on paras apu, jos haluat apua. Leikkaukseen en menisi missään tapauksessa, ennenkuin ylläkuvattu hoito on kokeiltu.Tuota noin täytyy kysyä että kuinka toiminta kykyiseksi voin tulla tuon onnettomuuden jälkeen.
Meika menee huomenna lääkäriin joten siellä kait paljastuu.
Mutta vaikka lisäisin varovaisuutta ja lämmittelisin kiertäjäkalvosimen niin penkkiä en enään tee...vai?
Onko tuon jälkeen paluuta salille edes kohtuu normaaleissa merkeissä vai pitääkö alkaa totuttelemaan elämään taas kynäniskana kun vihdoin karpaasiksi(ja viellä ilman aineita) pääsin. - obe
ei helvetti kirjoitti:
Tuota noin täytyy kysyä että kuinka toiminta kykyiseksi voin tulla tuon onnettomuuden jälkeen.
Meika menee huomenna lääkäriin joten siellä kait paljastuu.
Mutta vaikka lisäisin varovaisuutta ja lämmittelisin kiertäjäkalvosimen niin penkkiä en enään tee...vai?
Onko tuon jälkeen paluuta salille edes kohtuu normaaleissa merkeissä vai pitääkö alkaa totuttelemaan elämään taas kynäniskana kun vihdoin karpaasiksi(ja viellä ilman aineita) pääsin.On tietenkin vaikea (ja ehkä väärinkin) antaa neuvoja, kun ei tiedä miten vammasi sait, miten se tapahtui jne. Jos olkapää on TOSI paha, tietenkin menet lääkäriin ja annat hänen tehdä diagnoosin, ottaa varmaan röntgenkuvankin. Jos se on supraspinatus tendiniitis, eikä mitään sen pahempaa, sanoisin että huolellisuudella, kärsivällisyydellä ja maltilla saat itsesi taas penkkikuntoon ehkä 3-4 viikossa, minun kuvaamallani hoidolla. Pyydä lääkäriltä resepti esim. Celebra 200 mg tulehduskipulääkkeille.
Lykkyä tykö, kerro mitä lääkäri sanoi. - Hanski
obe kirjoitti:
On tietenkin vaikea (ja ehkä väärinkin) antaa neuvoja, kun ei tiedä miten vammasi sait, miten se tapahtui jne. Jos olkapää on TOSI paha, tietenkin menet lääkäriin ja annat hänen tehdä diagnoosin, ottaa varmaan röntgenkuvankin. Jos se on supraspinatus tendiniitis, eikä mitään sen pahempaa, sanoisin että huolellisuudella, kärsivällisyydellä ja maltilla saat itsesi taas penkkikuntoon ehkä 3-4 viikossa, minun kuvaamallani hoidolla. Pyydä lääkäriltä resepti esim. Celebra 200 mg tulehduskipulääkkeille.
Lykkyä tykö, kerro mitä lääkäri sanoi.Itselläni on lievempi olkapäävamma, josta kirjoitin tälle palstalle aiemmin otsikolla Olkapäävamma (varmaan edellisellä sivulla). Kävin terveyskeskuksessa lääkärillä. Mitään hiusmurtumaa tms. ei ollut, eikä kiertäjäkalvosimessakaan ollut vika. Olkapää vaan on jatkuvasti kipeä, kuitenkin paljon enemmän liikutettaessa.
Anyway, lääkäri antoi hoito-ohjeeksi lämminhauteen 3 x pvä. Olkapäähän siis lämmintä, ei kylmää. Tiedä häntä sitten, ei ole kipu vielä ainakaan vähentynyt (2 vko), olen lääkärin jälkeen
tehnyt yhden penkkitreenin. - obe
Hanski kirjoitti:
Itselläni on lievempi olkapäävamma, josta kirjoitin tälle palstalle aiemmin otsikolla Olkapäävamma (varmaan edellisellä sivulla). Kävin terveyskeskuksessa lääkärillä. Mitään hiusmurtumaa tms. ei ollut, eikä kiertäjäkalvosimessakaan ollut vika. Olkapää vaan on jatkuvasti kipeä, kuitenkin paljon enemmän liikutettaessa.
Anyway, lääkäri antoi hoito-ohjeeksi lämminhauteen 3 x pvä. Olkapäähän siis lämmintä, ei kylmää. Tiedä häntä sitten, ei ole kipu vielä ainakaan vähentynyt (2 vko), olen lääkärin jälkeen
tehnyt yhden penkkitreenin.On vaikea olla varma mikä ongelmasi on, mutta yksi melko varma tunnusmerkki kiertäjäkalvosin ongelmasta on aik. kuvaamani tilanne: Jos yöllä makaat sillä kyljellä, jonka puolella olkapääongelma on, ja tunnet kipua. Silloin sinulla on olkapäässä tulehdustila, joka ei missään tapauksessa lämmöllä saisi hoitaa (se vaan pahentaa/ylläpitää tulehdusta), vaan kylmäpusseilla jne (ks. aik. viestini). Kokeile!
- Jussi
Viitsitkö laittaa linkin, itelläkin on toi olkapää pirun kipee....
- obe
Ks. esim. http://www.jointhealing.com/pages/shoulder/rotatorcuff.html
Lisää löytyy kun haet Googlella: rotator cuff
- Kohtalotoveri
Mulla on ollut olkapää seudun kans ongelmia ja voin sanoa et mene asiantuntija lääkärin pakeille ja anna tutkia! Varmista vakuutukset! Itse kärsin pitkään kun kävin lääkärillä jota ei jaksanut kiinnostaa! Jos joudut leikkaukseen niin kysy lääkäriltä asiaan erikoistuneen fysioterapeutin osoite, säästyt monilta kivuilta ja vitutuksilta! Hyviä on lääkäriasema diacor helsingissä ja siellä Heliö sekä Tulikoura! Ei tarvi sitten arpoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628