Isä Meidän-rukouksesta

Jos Jeesusta kuuluu palvoa niin miksi ei sitten tehdä niin kuin Hän kehoitti-Jeesus opetti eläessään että kuuluu rukoilla Isää.
Sehän selittäisi senkin kohdan joka on osunut silmään monta kertaa täällä, jossa Jeesus kysyi:"Miksi pidät minua hyvänä, vain Jumala yksin on hyvä."
Minusta Jeesuksen tehtävä oli tuoda meitä Isän luo.
Mitä se sellainen rakkaus on jossa ei kuunnella ja ymmärretä mitä rakkauden kohde(Jeesus)meille puhuu?

25

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroe

      Itse luen Isä-meidän rukouksen joka päivä heti ensiksi kun menen rukoukseen. Se on hyvä rukoilla ajatellen, ettei mene oikoluvuksi.

      Tuo rukous sisältää paljon. Anna meille meidän velkamme anteeksi niinkuin mekin annamme.
      - Pystyykö aina?

      • on pakko pystyä. Joitain asioita ei vaan voi eikä mun mielestä pidäkkään hyväksyä ja muistoille ei voi mitään...siis sille että muistaa.
        Täytyy vaan mennä eteenpäin ja yrittää unohtaa. Onneksi on muita ihmisiä niin voi...
        Minäkin oon käsittänyt että Isä Meidän-rukouksen tarkotus on tehdä meille anteeksianto sisimpään.
        Mä tilasin muuten tänään uuden Raamatun itselleni. Kyllä uskovaisella pitää olla vetoketjullinen sellainen.
        Maksaa vaan melkein sata euroa.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        on pakko pystyä. Joitain asioita ei vaan voi eikä mun mielestä pidäkkään hyväksyä ja muistoille ei voi mitään...siis sille että muistaa.
        Täytyy vaan mennä eteenpäin ja yrittää unohtaa. Onneksi on muita ihmisiä niin voi...
        Minäkin oon käsittänyt että Isä Meidän-rukouksen tarkotus on tehdä meille anteeksianto sisimpään.
        Mä tilasin muuten tänään uuden Raamatun itselleni. Kyllä uskovaisella pitää olla vetoketjullinen sellainen.
        Maksaa vaan melkein sata euroa.

        tilasit? Itselläni on nuorena ostettu turkoosin vihreä vetoketjullinen. Maksoi 20 v. sitten vajaa 300 markkaa. On ollut hintansa väärti :)


      • purje kirjoitti:

        tilasit? Itselläni on nuorena ostettu turkoosin vihreä vetoketjullinen. Maksoi 20 v. sitten vajaa 300 markkaa. On ollut hintansa väärti :)

        päättää...viininpunainen vai ruskea...Oon jo vuosia halunnut sellasen nahanvärisen(ruskean)ja siihen sitten lopulta päädyin.
        Tuskin maltan odottaa sitä kokousta jossa pääsen sitä "käyttämään".


      • avauksessa kirjoitti, "Jeesus kysyi, "Miksi sanot minua hyväksi,Isä on yksin on hyvä?"
        * Minusta Jeesus siinä piilotetusti, niikuin Hän aina itsestään puhuessaan teki, tarkoitti tuolla "kysymyksellään" juuri sen, että Hän on Isä, yhtä lailla, eli Jumala. Hän kysi sitä arvoituksellisesti, "MIKSI" sanot minua hyväksi?
        * Oikea vastaus olisi ollut, "Koska sinä olet se hyvä Jumala itse!" Siksi kysyin!


      • Eroe
        auroraboreallis kirjoitti:

        on pakko pystyä. Joitain asioita ei vaan voi eikä mun mielestä pidäkkään hyväksyä ja muistoille ei voi mitään...siis sille että muistaa.
        Täytyy vaan mennä eteenpäin ja yrittää unohtaa. Onneksi on muita ihmisiä niin voi...
        Minäkin oon käsittänyt että Isä Meidän-rukouksen tarkotus on tehdä meille anteeksianto sisimpään.
        Mä tilasin muuten tänään uuden Raamatun itselleni. Kyllä uskovaisella pitää olla vetoketjullinen sellainen.
        Maksaa vaan melkein sata euroa.

        On tärkeä että Raamattu on mieleinen. Sinulla piti olla vetoketju, minulla aina saarnaajan Raamattu, missä on sivuilla marginaali muistiinpanoja varten. Muistiinpanopaikoille olen laittanut paikkoja Raamatusta ja muita tärkeitä asioita. Siitä on muodostunut eräänlainen päiväkirja merkintöineen.

        Ei se ole ensimmäinen eikä toinenkaan samanlainen. Mutta ensimmäinen minullakin oli vetoketjullinen pienempi Raamattu.
        Nyt luen lisäksi välillä aina Raamattu kansalle painosta.


    • ja tarkoitti tietenkin

      että hän itsekkin on hyvä ja Jumala.
      Kyllä tuon ymmärtää jokainen uskossa oleva ihminen että Jeesus ilmoitti tuossa salatusti olevansa yksi ja ainoa Jumala ja että häntä pitää rukoilla.

      • Ei Jeesus voinut käsittää väärin.


      • vaikutuksen alaisena
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei Jeesus voinut käsittää väärin.

        sanoessaan Jeesukselle että tämä on Jumala eikä Jeesus sitä kieltänyt vaan myönsi olevansa Jumala


      • vaikutuksen alaisena kirjoitti:

        sanoessaan Jeesukselle että tämä on Jumala eikä Jeesus sitä kieltänyt vaan myönsi olevansa Jumala

        kannattaisi meidän vähän miettiä mitä Jeesus sanoi ja opetti. Siis jostain syystä Isä Meidän-rukouksen.


      • Marjukka
        vaikutuksen alaisena kirjoitti:

        sanoessaan Jeesukselle että tämä on Jumala eikä Jeesus sitä kieltänyt vaan myönsi olevansa Jumala

        Apostolien teoissa kerrotaan Pyhän Hengen laskeutumisesta kaikkien opetuslasten päälle, eikä aikaisemmin, kuten väität.
        Mistä olet tuollaista saanut päähäsi?


      • Marjukka kirjoitti:

        Apostolien teoissa kerrotaan Pyhän Hengen laskeutumisesta kaikkien opetuslasten päälle, eikä aikaisemmin, kuten väität.
        Mistä olet tuollaista saanut päähäsi?

        ei ole tässä Raamattua(en kirjoita kotona tätä)mutta siellä on Pyhästä Hengestä jo evankeliumeissa.
        Täytyy tarkistaa...oliko esim.kun Johannes kastoi Jeesuksen ja Pyhä Henki laskeutui kyyhkysenä hänen päälleen. Ja on muitakin kohtia evankeliumeissa.
        Ja se mitä apostolien teoissa lukee niin sekö vesittää Jeesuksen opetukset???!?
        Jeesus opetti(enhän minä sitä ole itse keksinyt)rukoilemaan Isää...tosi outoa, Marjukka, että ajattelet muun Raamatun sen jotekin vesittävän.


      • sulle
        auroraboreallis kirjoitti:

        ei ole tässä Raamattua(en kirjoita kotona tätä)mutta siellä on Pyhästä Hengestä jo evankeliumeissa.
        Täytyy tarkistaa...oliko esim.kun Johannes kastoi Jeesuksen ja Pyhä Henki laskeutui kyyhkysenä hänen päälleen. Ja on muitakin kohtia evankeliumeissa.
        Ja se mitä apostolien teoissa lukee niin sekö vesittää Jeesuksen opetukset???!?
        Jeesus opetti(enhän minä sitä ole itse keksinyt)rukoilemaan Isää...tosi outoa, Marjukka, että ajattelet muun Raamatun sen jotekin vesittävän.

        http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku
        http://www.finbible.fi/

        http://maaritru.pp.fi/
        http://seurakuntani3.googlepages.com/lataaut-38mp3luettuna
        http://www.ristinkilta.fi/rk.php/raamattu/mp3/q-7/

        http://www.rkk-sansa.net/


      • se on tärkeä
        auroraboreallis kirjoitti:

        ei ole tässä Raamattua(en kirjoita kotona tätä)mutta siellä on Pyhästä Hengestä jo evankeliumeissa.
        Täytyy tarkistaa...oliko esim.kun Johannes kastoi Jeesuksen ja Pyhä Henki laskeutui kyyhkysenä hänen päälleen. Ja on muitakin kohtia evankeliumeissa.
        Ja se mitä apostolien teoissa lukee niin sekö vesittää Jeesuksen opetukset???!?
        Jeesus opetti(enhän minä sitä ole itse keksinyt)rukoilemaan Isää...tosi outoa, Marjukka, että ajattelet muun Raamatun sen jotekin vesittävän.

        Jeesus käski rukoilemaan Jumalaa, ei itseään.
        Jeesuksen&meidän Jumalaa ja Jeesuksen&meidän Isää käski Jeesus rukoilemaan.


      • se on tärkeä kirjoitti:

        Jeesus käski rukoilemaan Jumalaa, ei itseään.
        Jeesuksen&meidän Jumalaa ja Jeesuksen&meidän Isää käski Jeesus rukoilemaan.

        just niin. mä oon kymmenen vuotta rukoillu ihan väärin.


      • se on tärkeä kirjoitti:

        Jeesus käski rukoilemaan Jumalaa, ei itseään.
        Jeesuksen&meidän Jumalaa ja Jeesuksen&meidän Isää käski Jeesus rukoilemaan.

        yhtälailla Jeesusta, Jeesus on Isässä, Isä on Jeesuksessa, ja He ovat yhtä, samoin Pyhä Henki, eikä Jumalaa "voi" rukoilla, muuta kuin Jeesuksen kautta, ja silloin toimii koko Jumalan kolminaisuus!


      • to....
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        yhtälailla Jeesusta, Jeesus on Isässä, Isä on Jeesuksessa, ja He ovat yhtä, samoin Pyhä Henki, eikä Jumalaa "voi" rukoilla, muuta kuin Jeesuksen kautta, ja silloin toimii koko Jumalan kolminaisuus!

        Jeesus ei voinut käskeä rukoilemaan itseään koska se olisi juutalaisuudessa johon hänkin sentään kuului, epäjumalanpalvelusta, vain JHWH:ea sai rukoilla ja osoittaa pyynnöt ainoastaan hänelle. Tulevasta kolminaisuudesta ja osuudestaan siinä Jeesus ei vielä tiennyt mitään, se opinkappale oli luomatta. On anakronismia selittää Jeesusta myöhemmällä opilla.


    • elisabet10

      tulla minun tyköni ellei Isä häntä vedä.

      Miksi pitää Isän vetää Jeesuksen luo?

      Eikö sitä varten, että "ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani," sanoi Jeesus.

      Pääasiana on tietenkin se, että ellei ihminen tule sovituksen ja verenpesun osalliseksi ja synny Jumalan Hengestä Jumalan lapseksi, ei hän pääse sisälle Jumalan valtakuntaan, eikä voi sitä myöskään nähdä.
      Hengessä ja totuudessa rukoilijoita Isä tahtoo!

      Jumalan hyvyys näkyi Jeesuksen elämässä.
      Siunausta sinulle.

      • tahtoo, mutta Jeesus opetti meille kuitenkin Isä MEIDÄN-rukouksen, jonka päämäärä on opettaa meitä antamaan toisillemme anteeksi. Ehkä sinun mainitsemasi valtakunta on siinä hyväksi. Siunausta.


      • elisabet4
        auroraboreallis kirjoitti:

        tahtoo, mutta Jeesus opetti meille kuitenkin Isä MEIDÄN-rukouksen, jonka päämäärä on opettaa meitä antamaan toisillemme anteeksi. Ehkä sinun mainitsemasi valtakunta on siinä hyväksi. Siunausta.

        Anteeksiantamuksessa eläminen pitää juuri sisimmän puhtaana, veren pesu vihmoo kaiken aikaa ja Isä näkee meidät Jeesuksessa pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina, vaikka olemmekin täällä monessa keskeneräisiä ja vajaita kasvultamme Jumalan lapsina.
        Joh.3:
        3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." ***********************
        ***********
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja
        (vesi=Jumalan sana)
        Hengestä,
        (Henki=Pyhä Henki) ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. ****************************
        Jeesus kanssasi


      • elisabet4 kirjoitti:

        Anteeksiantamuksessa eläminen pitää juuri sisimmän puhtaana, veren pesu vihmoo kaiken aikaa ja Isä näkee meidät Jeesuksessa pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina, vaikka olemmekin täällä monessa keskeneräisiä ja vajaita kasvultamme Jumalan lapsina.
        Joh.3:
        3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." ***********************
        ***********
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja
        (vesi=Jumalan sana)
        Hengestä,
        (Henki=Pyhä Henki) ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. ****************************
        Jeesus kanssasi

        Pyhä Henki on tärkeä.


      • elisabet4
        auroraboreallis kirjoitti:

        Pyhä Henki on tärkeä.

        ja olisimme yhä pimeydessä.
        Aina tarvitaan Jeesuksen sovintoveren puhdistus ja Pyhä Henki.

        Hyvää yötä


      • elisabet4 kirjoitti:

        ja olisimme yhä pimeydessä.
        Aina tarvitaan Jeesuksen sovintoveren puhdistus ja Pyhä Henki.

        Hyvää yötä

        Hyvää yötä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Hyvää yötä.

        tai Elisabet10...nyt oot kirjottanut Elisabet 4:nä:)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe