Mistä tietää, ettei ole kyse vain tilapäisestä tunnekuohusta ?
Mistä tietää, että valittu on oikea ja sellainen, jonka kanssa suhde kestää vaikka koko loppuelämän ?
Mistä tunnistaa todellisen rakkauden ?
183
59842
Vastaukset
- (meetwursti)
Sen näyttää vain aika. Ei toisaalta voi olla mistään asiasta koskaan kyllin varma.
Itse näin lähes viisi vuotta seurustelleena, tohdin silti jo sanoa, että kyseessä on elämäni mies :)- eri mieltä osin
Sanon näin et aikanaan minäkin luulin et olin sen oikean löytäny...seurusteltiin 10 v, mut väärä olikin. No seuraava suhde tuli reilun vuoden päästä ja luulin et täs se nyt on...erehdyin taas. Sit päätin pysyy sinkkuna ja onnistuinkin siinä yli 3 vuotta. Sit tuli tää nylyiseni elämääni. Pelotti alkuun et uskallanko alottaa edes mitään, mut valitsin et uskallan. Ollaan oltu nyt hippasen yli 2v yhes ja muutettiin yhtee. Vieläkään en tulevaisuudesta tiedä...sen tiän kuitenkin et nautin nyt tästä ja murehdin sit jos ero tulee. MÄ RAKASTAN MIESTÄNI JA MIES (omien sanojensa mukaan) MUA). Eletään sitä mitä meillä on nyt ja murehditaan tulevaisuutta sit joskus. Meillä on vaan yks elämä, mut suhteet ei sitä tiä...joskus se oikea osuu kohdalle heti joskus ei...mistä kukaan tietää kuka se on ja milloin.
- Olen ajatellut
eri mieltä osin kirjoitti:
Sanon näin et aikanaan minäkin luulin et olin sen oikean löytäny...seurusteltiin 10 v, mut väärä olikin. No seuraava suhde tuli reilun vuoden päästä ja luulin et täs se nyt on...erehdyin taas. Sit päätin pysyy sinkkuna ja onnistuinkin siinä yli 3 vuotta. Sit tuli tää nylyiseni elämääni. Pelotti alkuun et uskallanko alottaa edes mitään, mut valitsin et uskallan. Ollaan oltu nyt hippasen yli 2v yhes ja muutettiin yhtee. Vieläkään en tulevaisuudesta tiedä...sen tiän kuitenkin et nautin nyt tästä ja murehdin sit jos ero tulee. MÄ RAKASTAN MIESTÄNI JA MIES (omien sanojensa mukaan) MUA). Eletään sitä mitä meillä on nyt ja murehditaan tulevaisuutta sit joskus. Meillä on vaan yks elämä, mut suhteet ei sitä tiä...joskus se oikea osuu kohdalle heti joskus ei...mistä kukaan tietää kuka se on ja milloin.
Jos on 10 vuotta tai kolme vuotta tai vaikka kaksi viikkoa hyvää yhteiselämää, niin mitä väärää siinä?
Se on väärää, jos jatkaa 10 v tai niin edelleen, huonoa yhteiselämää. - Sinkkumiehet
Olen ajatellut kirjoitti:
Jos on 10 vuotta tai kolme vuotta tai vaikka kaksi viikkoa hyvää yhteiselämää, niin mitä väärää siinä?
Se on väärää, jos jatkaa 10 v tai niin edelleen, huonoa yhteiselämää.http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,1823.0.html
- on lienee
se, että se selviää ajan kanssa.
Muutaman vuoden kuluttua tuntee toisen jo melko hyvin, ja tietää hyvät ja huonot puolet. Siinä vaiheessa osaa sanoa sovitteko toisillenne niin että teidän on hyvä elää toistenne kanssa, ja arki onnistuu. Silloin ainakin tietää paremmin jos asuu ja tosiaan elää toisen kanssa. Ei se tietysti ole välttämätöntä.
Jos molemmilla alkuhuuman jälkeen pätee päätös sitoutumisesta ja toisen kunnioittamisesta, ollaan aika hyvällä tiellä. Rakastaminen on loppujen lopuksi tahdon ja päätöksen asia.
Loppuelämäksi ei voi ikinä taata mitään, mutta jos molemmat kunnioittavat toisiaan, tahtovat rakastaa ja antaa anteeksi, sekä taistella ja asennoitua siihen että elämä ei aina tule olemaan helppoa, on kaikki eväät siihen että se voisi onnistua.- edellisen kanssa
Loistava vastaus edelliseltä.
Juuri noin asioiden pitäisi mennä. Aika on aika ratkaiseva tekijä tuossa. Ei toista opi tuntemaan kuin ajan kanssa ja koko ajan tulee uusia piirteitä esiin.
Se, haluaako edelleen jatkaa alati muuttuvassa suhteessa onkin sitten valinnan paikka. - ihminen ei helposti muutu
edellisen kanssa kirjoitti:
Juuri noin asioiden pitäisi mennä. Aika on aika ratkaiseva tekijä tuossa. Ei toista opi tuntemaan kuin ajan kanssa ja koko ajan tulee uusia piirteitä esiin.
Se, haluaako edelleen jatkaa alati muuttuvassa suhteessa onkin sitten valinnan paikka.Olen huomannut 10 v. yhdessäolon jälkeen että alkuhuuman hälvettyä negatiiviset puolet tulevat ilmi ja jos tuntuu että niitä ei kestä, jatkuvuus on huonolla tolalla tai sitten ainakin toinen joutuu kärsimään.
Eli on aika turha toivoa ja odottaa että toinen poisoppisi "huonoista puolistaan". Eli jos puoliso reagoi tiettyihin tilanteisiin mielestäsi epäsopivasti / epäkunnioittavasti / loukkaavasti / inhottavasti / itsekkäästi / epätasapuolisesti jne, se ei tod.näk. tule muuttumaan mihinkään vaan se täytyy kestää tai sitten luovuttaa ajoissa.
Jos taas konfliktitilanteet tuntuvat menevän molempien mielestä sujuvasti, se tulee tod. näk. jatkumaan myös tulevaisuudessa.
Mitä tunteisiin tulee, uskoisin että muutaman vuoden jälkeen ihastuminen on muuttunut kiintymykseksi jos on muuttuakseen. Ja kiintymyksen omainen rakastaminen ei varmasti helposti noin vain katoa.
Tai ehkä olen ihan hakoteilllä? - Onnelinen ainakin vielä
Se, haluaako edelleen jatkaa alati muuttuvassa suhteessa onkin sitten valinnan paikka.Kuten edelliset kirjoittajat ovat sanoneet ei sitä tiedäkään kuin vasta ajan kanssa.
Itse olin ex vaimon kanssa yhdessä 22 v ja siitä naimisissa 15 v. Tuloksena siitä yksi nyt jo täysi ikäinen lapsi. Näin jälkeen päin 5 vuotta suhteen loppumisesta, sitä (loppumista) osaa analysoida ilman negatiivisia tunteita ja jotenkin tuntuu siltä, ettei suhteessamme koskaan sitä oikeaa rakkautta ja intohimoa ollutkaan.
Olen nyt ollut runsaat 4 v uudessa suhteessa, josta muutaman kuukauden ollaan asuttu saman katon alla. Täytyy sanoa että kun vertaan nyky hetkeä siihen edelliseen elämään, on parisuhteilla eroa kuin yöllä ja päivällä. Kunnioitamme toisiamme puolin ja toisin, seksi sujuu ja muutenkin puhallamme yhteen hiileen. Tällaista ei edellisessä elämässä ollut kuin ehkä ensimmäiset puoli vuotta ja silloinkin oltiin jo ehditty riitelemään monen monta kertaa. Alusta asti meillä oli jatkuvaa suukopua ja kilpailua siitä kumpi suhteessa on ”pomo”. Seksi ja kotityöt olivat jatkuva kiistan aihe. Ex vaimo ei halunnut tehdä kumpaakaan.
Tuleeko tästä nykyisestäkään suhteesta sitten pidemmän päälle mitään, sitä on vaikea sanoa, mutta ainakin alkutaival näyttää paljon, paljon valoisammalta mitä edellisessä elämässä..
Parisuhde ja rakkaus on tahdon asia ja sitä että osaa ja haluaa kunnioittaa toista ja toisen tapoja sekä mielipiteitä. Seksiä unohtamatta, sillä hyvä seksi kuuluu olennaisena osana hyvään parisuhteeseen!! - terttu
Kyllä luottamus itseen on tosi tärkeä ,että voi luotta omaan ystävään ja ystäviinkin ja kummankin osapuolen on kunnioitettava asoita ja sitä ,että jos tosiaan välittää ja tuntee jottain rakkautta toista kohtaan sillon siinä välillä alka se tunne luottamus kasvaa itsessä ja toiseen ja toinen jos samoin ,,mutta toisen tunteminen siinä nyt menee aikaa ja sillon se on hyvä tosiaankin tuntea toinen ,jos haluaa tosiaa olla sen yhden kanssa ,vaikka tietysti niitä erimileisyyksi tulee jotka voi varmaan selvittää jos ei ole kyse kun ihan mitättömästä asiasta
- vaari.
"se, että se selviää ajan kanssa."
justiinsa tuoss olen erimieltä.
SEN HUOMAA HETI; tuon haluan huutaa,
huomaaa heti, jos nyt on vaikka pari kolme kertaa netissä kirjoitettu ja tavataan.
asiaa voi soksiata, jos tapaamiseen liittyy rintojen paljastmisia, tms.
jos sitä oikoeeta etsii, pitää olla ensitapaamisilla kaulaan saakka vaatetettu, meikkaamaton ja oma itsensä,
jotta se puhuminen ratkaise. Hyvin vastattu. Mutta vaarilta kysyn, että kuka ihme ensitapaamisella rintoja paljastaisi? En ole koskaan tavannut ketään, joka niin toimisi. Oma mieheni ei olisi myöskaan moksiskaan, vaikka vieraan naisen paljaat rinnat näkisikin. Kysyjälle tästä hyvän vinkin annankin. Sellaisen miehen kanssa liitto/rakkaus kestää, jonka silmä ei harhaile muiden naisten perään, olipa heillä meikkiä tai ei.
- juuri niin
ihminen ei helposti muutu kirjoitti:
Olen huomannut 10 v. yhdessäolon jälkeen että alkuhuuman hälvettyä negatiiviset puolet tulevat ilmi ja jos tuntuu että niitä ei kestä, jatkuvuus on huonolla tolalla tai sitten ainakin toinen joutuu kärsimään.
Eli on aika turha toivoa ja odottaa että toinen poisoppisi "huonoista puolistaan". Eli jos puoliso reagoi tiettyihin tilanteisiin mielestäsi epäsopivasti / epäkunnioittavasti / loukkaavasti / inhottavasti / itsekkäästi / epätasapuolisesti jne, se ei tod.näk. tule muuttumaan mihinkään vaan se täytyy kestää tai sitten luovuttaa ajoissa.
Jos taas konfliktitilanteet tuntuvat menevän molempien mielestä sujuvasti, se tulee tod. näk. jatkumaan myös tulevaisuudessa.
Mitä tunteisiin tulee, uskoisin että muutaman vuoden jälkeen ihastuminen on muuttunut kiintymykseksi jos on muuttuakseen. Ja kiintymyksen omainen rakastaminen ei varmasti helposti noin vain katoa.
Tai ehkä olen ihan hakoteilllä?Alkuvaiheessa kannattaa myös tutustua ihmisen taustoihin ja elämän historiaan, siitä voi monesti päätellä aika paljon mitä on odotettavissa. Esim jatkuvasti suhteitaan vaihtava tuskin osaa kenenkään kanssa yhtä-äkkiä tapojaan muuttaa, samoin kuin muut pettämiseen taipuvaiset. Tosin näitä asioita eivät yleensä mainosta vaan syy on aina ollut toisessa. Jos näitä kasautuu yhdelle ihmiselle paljon niin kannattaa epäillä hänen osuutta asioihin.
- Naisten seksuaalinen valta
Yleltä tuli 6 osainen sarja tässä joskus: romanttisen rakkauden synty.
Siinä selitettiin tieteellisesti että romanttinen rakkaus luotiin kulttuuriimme kunigattarien ja aateelisnaisten pakottaessa trubaduurit, runoilijat, kuvataitelijat ynm ylistämään itseään balladeilla, runoilla ja romanttisella kuvataiteella keskiajalla. Tästä syntyi jonkinsortin kulttuurimeemi.
Evoluutionkin kannalta tällaisessa "ikuisessa rakkaudessa tai romanttisessa rakkaudessa" on kyse erilaisista naisten kieroista tavoista yrittää hallita viisaampaa ja vahvempaa sukupuolta -miestä.
Tämän myös naiset itse todistavat hyvin todeksi sillä hetki kun kirkon, avioliittolainsäädännön ynm voima lakkasi sekä miehet alkoivat niin sinilmäisiksi että antoivat naisille taloudellisen vallan mm tekemällä huikeasti suuremman määrän veroja valtiolle säästöön mitä itse koskaan kuluttavat, takaamalla palkatta maamme turvallisuuden, antamalla toteuttaa täysin naisia suosivat ero ja elatuslait - avioerot ja yhden ihmisten taloudet suorastaan räjähtivät käsiin lyhyessä hetkessä.
---
Kyse on seksistä pohjimmiltaan ja sitä naiset tarvitsevat paljon miehiä vähemmän. Ja sekin vähä mitä he tarvitsevat loppuu 45-50 menopaussiin.
Näin ollen ns naisten seksuaalinen valta tulee ohjaamaan koko yhteiskuntaamme yhä kiihtyvään tahtiin tulevina vuosina ;) muu on uskontoihin verrattua runoilua ja sepittelyä jostain rakkauksista ynm joissa takana on siis naisten vallantahto.
---
Lopuksi voisikin kysyä kaikilta naisilta - että miten on mahdollista että tutkittuna faktana maamme miehet ovat kaikkein tasa-arvoisimpia metroseksuaaleja maailmassa ja täysin samaan aikaan kuitenkin olemme eroissa myös maailman ykköskaartia vielä sillä erikoispiiirteellä että nainen on se jättäjä lähes 3/4 tapauksista? - Dum-dum
Ihanasti kirjoitettu! Sä just seivasit mun päivän. Ihana ^.^
- tiedän
Onnelinen ainakin vielä kirjoitti:
Kuten edelliset kirjoittajat ovat sanoneet ei sitä tiedäkään kuin vasta ajan kanssa.
Itse olin ex vaimon kanssa yhdessä 22 v ja siitä naimisissa 15 v. Tuloksena siitä yksi nyt jo täysi ikäinen lapsi. Näin jälkeen päin 5 vuotta suhteen loppumisesta, sitä (loppumista) osaa analysoida ilman negatiivisia tunteita ja jotenkin tuntuu siltä, ettei suhteessamme koskaan sitä oikeaa rakkautta ja intohimoa ollutkaan.
Olen nyt ollut runsaat 4 v uudessa suhteessa, josta muutaman kuukauden ollaan asuttu saman katon alla. Täytyy sanoa että kun vertaan nyky hetkeä siihen edelliseen elämään, on parisuhteilla eroa kuin yöllä ja päivällä. Kunnioitamme toisiamme puolin ja toisin, seksi sujuu ja muutenkin puhallamme yhteen hiileen. Tällaista ei edellisessä elämässä ollut kuin ehkä ensimmäiset puoli vuotta ja silloinkin oltiin jo ehditty riitelemään monen monta kertaa. Alusta asti meillä oli jatkuvaa suukopua ja kilpailua siitä kumpi suhteessa on ”pomo”. Seksi ja kotityöt olivat jatkuva kiistan aihe. Ex vaimo ei halunnut tehdä kumpaakaan.
Tuleeko tästä nykyisestäkään suhteesta sitten pidemmän päälle mitään, sitä on vaikea sanoa, mutta ainakin alkutaival näyttää paljon, paljon valoisammalta mitä edellisessä elämässä..
Parisuhde ja rakkaus on tahdon asia ja sitä että osaa ja haluaa kunnioittaa toista ja toisen tapoja sekä mielipiteitä. Seksiä unohtamatta, sillä hyvä seksi kuuluu olennaisena osana hyvään parisuhteeseen!!voihan se tuntua monen kymmenen vuoden jälkeen menee niin hienosti uuden kumppanin kanssa.Tässä myöskin puhun kokemuksesta.Noin kymmenen vuoden yhdessäolo vuoden jälkeen hurahdin monen vuoden takaiseen ystävääni.Hän oli meidän kummankin ystävä =( Jätin perheeni,mutta en tiedä oliko se tämän ystävän vuoksi,vai minkä vuoksi.huomasin jo pian,ehkä kuukauden parin kuluttua että kaipasin entistä miestäni aivan kamalasti,hän oli jatkuvasti ajatuksissani..yötä päivää ja lapseni myös.Vaikka aluksi emme olleet kovin tiiviisti yhteydessä,niin silti kaipasin heitä.Mitä ikinä teinkin..kaipasin vain heitä.
Luulin muinoin olleeni onneton kotirouva,mutta eihän se asia niin ollut.Todellinen onni oli minulla koko ajan käsillä,aivan edessä.En vain käsittänyt asiaa,ennen kuin sen kantapään kautta OPIN.Jätin "ystäväni" ja palasin perheeni luo,mikä oli elämäni paras päätös,enkä kadu tippaakaan.Mieheni antoi asian anteeksi ja halusi koittaa uudestaan..erittäin hyvin tuloksin,olemme kuin vasta rakastuneita.
Ainoa todella huono puoli tässä oli että olemme ystävää köyhempiä,mutta tapahtuneista huolimatta ystävä elää muistoissamme....ainakin ennen tätä koko sekasotkua.Elämä on nyt erilaista,kumpikin huomasimme millaista on elää ilman toisiamme ja jos uskallan sanoa niin kyllä tämä on todellista rakkautta..kantapään kautta - Nimetön
Naisten seksuaalinen valta kirjoitti:
Siinä selitettiin tieteellisesti että romanttinen rakkaus luotiin kulttuuriimme kunigattarien ja aateelisnaisten pakottaessa trubaduurit, runoilijat, kuvataitelijat ynm ylistämään itseään balladeilla, runoilla ja romanttisella kuvataiteella keskiajalla. Tästä syntyi jonkinsortin kulttuurimeemi.
Evoluutionkin kannalta tällaisessa "ikuisessa rakkaudessa tai romanttisessa rakkaudessa" on kyse erilaisista naisten kieroista tavoista yrittää hallita viisaampaa ja vahvempaa sukupuolta -miestä.
Tämän myös naiset itse todistavat hyvin todeksi sillä hetki kun kirkon, avioliittolainsäädännön ynm voima lakkasi sekä miehet alkoivat niin sinilmäisiksi että antoivat naisille taloudellisen vallan mm tekemällä huikeasti suuremman määrän veroja valtiolle säästöön mitä itse koskaan kuluttavat, takaamalla palkatta maamme turvallisuuden, antamalla toteuttaa täysin naisia suosivat ero ja elatuslait - avioerot ja yhden ihmisten taloudet suorastaan räjähtivät käsiin lyhyessä hetkessä.
---
Kyse on seksistä pohjimmiltaan ja sitä naiset tarvitsevat paljon miehiä vähemmän. Ja sekin vähä mitä he tarvitsevat loppuu 45-50 menopaussiin.
Näin ollen ns naisten seksuaalinen valta tulee ohjaamaan koko yhteiskuntaamme yhä kiihtyvään tahtiin tulevina vuosina ;) muu on uskontoihin verrattua runoilua ja sepittelyä jostain rakkauksista ynm joissa takana on siis naisten vallantahto.
---
Lopuksi voisikin kysyä kaikilta naisilta - että miten on mahdollista että tutkittuna faktana maamme miehet ovat kaikkein tasa-arvoisimpia metroseksuaaleja maailmassa ja täysin samaan aikaan kuitenkin olemme eroissa myös maailman ykköskaartia vielä sillä erikoispiiirteellä että nainen on se jättäjä lähes 3/4 tapauksista?En tiedä mistä olet tietosi hankkinut, mutta ainakaan ne eivät naisen seksuaalisen halun katoamisesta menopaussiin paikkaansa. Sitten näet, kun olet tässä ihanassa iässä, jossa lapset ei rassaa, työssä on kokemuksen tuomaa itsetuntoa, talous tuo vakautta..... ja nuokin seikat tuovat suloista vipinää vällyjen alle.
- perehtyneempi
---
---
Lopuksi voisikin kysyä kaikilta naisilta - että miten on mahdollista että tutkittuna faktana maamme miehet ovat kaikkein tasa-arvoisimpia metroseksuaaleja maailmassa ja täysin samaan aikaan kuitenkin olemme eroissa myös maailman ykköskaartia vielä sillä erikoispiiirteellä että nainen on se jättäjä lähes 3/4 tapauksista?Juupa juu. Oletkos miettinyt syitä siihen, miksi naiset haluavat erota miehistä hanakammin kuin miehet naisista? Olisiko taustalla se, että mies pettää, osoittaa vähemmän kiintymystä, pitää naista palvelijanaan, ym? Toki kunnonkin miehiä tulee jätetyiksi niin kuin kunnon naisiakin. Ihmiset ovat parisuhteissa vapaaehtoisesti ja niin onkin hyvä. Pakko on ihmiselle huono asia, se tekee passiiviseksi ja orjaksi. Ihmisen on hyvä vähintään kokea valinneensa asiat, joita hänellä on.
- Luotin aina
Elämäni rakkaus tuli vastaan 30-kymppisenä, eli olin jo paljon nähnyt ja kokenut. Olen uskollinen valitulleni ja luotin häneen 15 ihanaa vuotta. Hän oli paras rakkauteni ja ystäväni, niin hyvinä kuin pahoina päivinä. En vilkuillut muita, en suudellut, muusta puhumattakaan. Ja samaa odotin häneltäkin. Saimme 3 ihanaa lasta ja meillä oli hyvä perhe ja paljon hyviä ystäviä.
Rakkauteni jätti minut ja 3 lastaan toisen naisen takia 4 kk sitten. Ja tämä toinen nainen oli PARAS YSTÄVÄNI! Siltikään en voi olla uskomatta, että elämässä voi olla myös pysyvää rakkautta, vaikkei se minulla onnistunutkaan...
On pakko luottaa, muuten ei voi elää yhdessä toisen kanssa. - SEX and CITY
perehtyneempi kirjoitti:
Juupa juu. Oletkos miettinyt syitä siihen, miksi naiset haluavat erota miehistä hanakammin kuin miehet naisista? Olisiko taustalla se, että mies pettää, osoittaa vähemmän kiintymystä, pitää naista palvelijanaan, ym? Toki kunnonkin miehiä tulee jätetyiksi niin kuin kunnon naisiakin. Ihmiset ovat parisuhteissa vapaaehtoisesti ja niin onkin hyvä. Pakko on ihmiselle huono asia, se tekee passiiviseksi ja orjaksi. Ihmisen on hyvä vähintään kokea valinneensa asiat, joita hänellä on.
Niinpä. Tässä uudessa Suomessa jossa tosiaan ei mikään enää ole pakko (varsinkaan naisille) herää kysymys -miksi sitten vain toinen sukupuoli joutuu palkattomaan pakkotyöhön eli asetyöhön joka rikkoo kaikkia mahdollisia tasa-arvolakeja ja työehtosopimuksia?
Tai miksi vain tämän toisen sukupuolen pakollinen verotus ollaan tehty niin korkeaksi että hän ei kuluta elämänsä aikana kuin murto-osan tekemästään verotuotosta valtiolle -lopun kuluttaa tutkitusti naiset?
Kuten kerroit - nyt kun siis kaikki on yhtäkkiä vapaaehtoista, mikään ei perustu pakkoon, kaikestä voi erota -miksei myös mies voi erota noista 2 yläpuolisesta asiasta?
Mihin vapaaehtoiseen rakkauteen tämä perustuu? - kklsadjkdghdghdgh
SEX and CITY kirjoitti:
Niinpä. Tässä uudessa Suomessa jossa tosiaan ei mikään enää ole pakko (varsinkaan naisille) herää kysymys -miksi sitten vain toinen sukupuoli joutuu palkattomaan pakkotyöhön eli asetyöhön joka rikkoo kaikkia mahdollisia tasa-arvolakeja ja työehtosopimuksia?
Tai miksi vain tämän toisen sukupuolen pakollinen verotus ollaan tehty niin korkeaksi että hän ei kuluta elämänsä aikana kuin murto-osan tekemästään verotuotosta valtiolle -lopun kuluttaa tutkitusti naiset?
Kuten kerroit - nyt kun siis kaikki on yhtäkkiä vapaaehtoista, mikään ei perustu pakkoon, kaikestä voi erota -miksei myös mies voi erota noista 2 yläpuolisesta asiasta?
Mihin vapaaehtoiseen rakkauteen tämä perustuu?Ei mihinkään vapaaehtoiseen, ei rakkauteenkaan vaan lakiin, asevelvollisuuslakiin. Oletko lukenut tai kuullut sellaisesta?
Vankilaakin kovemmissa olosuhteissa?? Sen voi ottaa myös mahdollisuutena hankkia erkoiskoulutus josta on hyötyä siviilissä, mutta koulutusta siihen ei siviilissä saa ja armeijassa maksetaan päivärahaakin sen ilmaisen opetuksen lisäksi!! - maariaminsku
kaikki tahtoo vain olla itsekkäitä ja rakkaus on outo sana vain kaikille.
Kertakäyttökultturi on kaikkialla
Kukaan ei siis ajattele että pitäsi toista huomioida välittää ja että pitäsi ajatella toisenkin ihmisen kannalta ja yrittääyhdessä ainakin joustoa molemmilta vaatii ihmissuhde
Ei kannata rakkaudesta puhua jos vain haluaa pelleillä ja haluaa vain itselleen kaikkea eikä ole valmis antamaan myös toiselle jaottamaan ensin huomioon se toinen se tärkeä kumppani .
On opittava ja pystyttävä rakentamaan ja pitkäjänniteiseen aikaa vievään projektiin siis ehkä kokoelämän kestävään ja luottamaan arvostamaan kunnioittamaan ja vaikeuksien tullen yhdessä pinnisteleen ja taisteleen sen eteen
Kun molemmat rakentaa ja tekee yhdessä yhteisen elämän eteen kaiken ja vielä huomioi ja hellii toista ja välillä sen näyttää ja sanookin
siinä se on se asian ydin
Kaikki onnistuu parhainpäin - ksjkhjsgsfdhhgh
---
---
Lopuksi voisikin kysyä kaikilta naisilta - että miten on mahdollista että tutkittuna faktana maamme miehet ovat kaikkein tasa-arvoisimpia metroseksuaaleja maailmassa ja täysin samaan aikaan kuitenkin olemme eroissa myös maailman ykköskaartia vielä sillä erikoispiiirteellä että nainen on se jättäjä lähes 3/4 tapauksista?Kyllä jo Raamatussa puhutaan rakaudesta, nimenomaan siitä romanttisesta rakkaudesta. Ja että, evoluutionkin kannalta rakaudessa tai romanttisessa rakaudessa on kysymys vain ja ainoastaan naisen kieroista tavoista yrittää hallita viisaampaa ja vahvempaa sukupuolta!
Jee, jee ja Jerry Cotton! Jos ja kun mies on parempi, älykkäämpi, vahvempi ja vielä viisaampikin niin, miten, miten on mahdollista, että nämä viisaat, vahvat, hyvät, ihanat, ihmeelliset, metroseksuaaliset miehet jäävät yksin??
Ehkä tuo on se vastaus kysymykseesi! Olette niin ylivertaisia kaikin tavoin ja aina kun on naisen henkilöstä/persoonasta kyse, se ei ole teille mitään, ei yhtään mitään! Tälläisen hyvän ja ylivertaisen pitää olla vain kaltaistensa seurassa ja pelätä/luulotella koko ajan kuinka kierot, pahat, mitättömät naiset yrittävät alistaa/mitätöidä teidät! - Defence
SEX and CITY kirjoitti:
Mihin vapaaehtoiseen rakkauteen tämä perustuu?Kansakunta ei voi syöttää tykinruoaksi niitä, jotka synnyttävät uusia sotilaita.
- kilppe
Tuopa onkin varmasti yksi maailman puhutuin puheenaihe... Yleisin (harha)luulo on se, että "sen tuntee".
Väitän, ettei rakkaus ole niinkään tunneasia, vaan tahdon asia. Jos etsin toisista ihmisistä "sitä oikeaa", voin joutua etsimään pitkään. Jos TAHDON pistää itseni peliin ja tunnustaa, että toisen onni saa mennä omani edelle, olen aika hyvin jyvällä. Nimittäin antaessaan saa. Jos TAHDON antaa itseni ehdoitta toiselle ihmiselle ja molemmat sen yhdessä sopivat ja siitä kiinni pitävät, ollaan aika pitkällä. "Rakkaus ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa". Katkelma maailman kuuluisimmasta kirjasta, joka on IN tänäänkin.
nimim. "tiedän minäkin siitä jotain, 24 vuoden kokemuksella." - öööööööööööööi
Defence kirjoitti:
Kansakunta ei voi syöttää tykinruoaksi niitä, jotka synnyttävät uusia sotilaita.
Tätä minä arvostan ja kutsun viisaudeksi!
- iankaikkisesta iankaikkiseen
Luotin aina kirjoitti:
Elämäni rakkaus tuli vastaan 30-kymppisenä, eli olin jo paljon nähnyt ja kokenut. Olen uskollinen valitulleni ja luotin häneen 15 ihanaa vuotta. Hän oli paras rakkauteni ja ystäväni, niin hyvinä kuin pahoina päivinä. En vilkuillut muita, en suudellut, muusta puhumattakaan. Ja samaa odotin häneltäkin. Saimme 3 ihanaa lasta ja meillä oli hyvä perhe ja paljon hyviä ystäviä.
Rakkauteni jätti minut ja 3 lastaan toisen naisen takia 4 kk sitten. Ja tämä toinen nainen oli PARAS YSTÄVÄNI! Siltikään en voi olla uskomatta, että elämässä voi olla myös pysyvää rakkautta, vaikkei se minulla onnistunutkaan...
On pakko luottaa, muuten ei voi elää yhdessä toisen kanssa.Vain Jeesus rakastaa ikuisesti.
Se, haluaako edelleen jatkaa alati muuttuvassa suhteessa onkin sitten valinnan paikka.Kiitos edellisille vastaajille ajatuksia herättävistä kommenteista. Painiskelen itse näiden perimmäisten kysymysten äärellä ja nämä kommentit vahvistavat käsitystäni tämän hetkisten ajatusteni oikeasta suunnasta.
Kiitos!!- 51-vuotiaana
Onnelinen ainakin vielä kirjoitti:
Kuten edelliset kirjoittajat ovat sanoneet ei sitä tiedäkään kuin vasta ajan kanssa.
Parisuhde ja rakkaus on tahdon asia ja sitä että osaa ja haluaa kunnioittaa toista ja toisen tapoja sekä mielipiteitä. Seksiä unohtamatta, sillä hyvä seksi kuuluu olennaisena osana hyvään parisuhteeseen!!Tasan 16 kk sitten kohtasin elämäni miehen, täysin tuntemattoman, en ennen edes nähnytkään. Hän oli katsellut minua sen iltapäivän ja päättänyt; tuon naisen otan. Ja kun minä näin hänet eka kertaa, totesin: elämäni mies käveli juuri pöytäseurueeseemme.
Emme puhelleet toisillemme, mutta poistuessani paikalta, hän oli rapuilla minua vastassa kysyen; lähtisinkö hänen mukaansa? Mietin hetken, suostuin. Lähdimme asunnolleen ja sille reissulle jäin, enkä päivääkään ole katunut.
Itselläni on takana 2 tosi pitkää liittoa, hänelläkin 22v liitto. Totesimme miten kumpikaan ei koskaan niin silmittömän tajuttomasti rakastunut kuin nyt. On intohimoa, hyvää seksiä, hellyyttä, tavallinen arki sujuu, kunnioitamme toisiamme. Pyydämme ja annamme anteeksi. Riitelemme ja sovimme. Osaamme nukkua sylikkäin, se ei tunnu ahdistavalta.
Hän oli ed. suhteessaan ollut lähinnä lasten- ja taloudenhoitaja. Avovaimo ei ollut kuin joskus siivonnut ja pyykännyt, ei ruoanlaittoa tms. Harrastanut vaan kodin ulkopuolella ja seksiä antanut pari kertaa kuussa.
Lisäksi ollut puhumaton, mykkäkoululainen.
Olemme puhuneet paljon ja ettei rupea vaivaamaan ajatus, kun olisi tavattu nuorempina, ainakin siksi, koska olisimme halunneet paljon yhteisiä lapsia. Mutta ei kannata jossitella. Elämä elettävä kuin parhaakseen kokee ja eteen tulee ne mitä tarvitsemme.
Ennen, kun exäni kanssa oli todella vaikeaa, tiesin, että vielä kohtaan elämäni rakkauden, rukoilin. Siihen rukoukseen vastattiin, jopa niin, että mies on musikaalisesti erittäin lahjakas. Odotus kasvattaa kärsivällisyyttä ja siihen, että tapahtuu kuin tarkoitettu on, epäitsekkyyttä.
KUN OIKEA, AITO RAKKAUS TULEE ETEEN - SEN VAIN TUNTEE JA TIETÄÄ SYDÄMELLÄÄN, sitä ei tarvitse kyseenalaistaa tai riitauttaa. Se ei ole ulkonäkö- tai seksikkyyskysymys.
Rytmi on oikea. Eroa ei tule, sillä AITO RAKKAUS VOITTAA KAIKEN. Itsekkyys katoaa, jos sitä omassa elämässä ollut on. Vaikeatkin asiat rupeavat sujumaan ja ihmiset viihtyvät ympärillä,missä keskinäinen rakkaus ja kunnioitus. - kaikennähny
Olen huomannut 10 v. yhdessäolon jälkeen että alkuhuuman hälvettyä negatiiviset puolet tulevat ilmi ja jos tuntuu että niitä ei kestä, jatkuvuus on huonolla tolalla tai sitten ainakin toinen joutuu kärsimään.
Tai ehkä olen ihan hakoteilllä?näi se o. kun mä oon ollu jo 30. v mun rakkaankaa,ni on täsä jo opittu kummankin vittuilut ja muut..ei me mihinkään enää revetä me olleen me!
perehtyneempi kirjoitti:
Juupa juu. Oletkos miettinyt syitä siihen, miksi naiset haluavat erota miehistä hanakammin kuin miehet naisista? Olisiko taustalla se, että mies pettää, osoittaa vähemmän kiintymystä, pitää naista palvelijanaan, ym? Toki kunnonkin miehiä tulee jätetyiksi niin kuin kunnon naisiakin. Ihmiset ovat parisuhteissa vapaaehtoisesti ja niin onkin hyvä. Pakko on ihmiselle huono asia, se tekee passiiviseksi ja orjaksi. Ihmisen on hyvä vähintään kokea valinneensa asiat, joita hänellä on.
Kysymys,KUNNON MIES TAI NAINEN?ULKOPUOLISET EI TIEDÄ MITÄ ON PARISUHTEEN SISÄLLÄ!KÄYTTÄYTYÄ VOI SEN ULKOPUOLELLA IHAN ERI TAVALLA.KOTONA NÄYTETÄÄN MITÄ TODELLA OLLAAN!JOS ON ESIM.IHAN KUNNON MIES TUSKIN SITÄ JÄTETÄÄN.SIELLÄ ON JOTAIN TAUSTALLA HIERTÄMÄSSÄ,EIKÄ OLLA SAATU SITÄ PUHUMALLA SELVITETTYÄ!
- vika ei ole
mariitta5 kirjoitti:
Kysymys,KUNNON MIES TAI NAINEN?ULKOPUOLISET EI TIEDÄ MITÄ ON PARISUHTEEN SISÄLLÄ!KÄYTTÄYTYÄ VOI SEN ULKOPUOLELLA IHAN ERI TAVALLA.KOTONA NÄYTETÄÄN MITÄ TODELLA OLLAAN!JOS ON ESIM.IHAN KUNNON MIES TUSKIN SITÄ JÄTETÄÄN.SIELLÄ ON JOTAIN TAUSTALLA HIERTÄMÄSSÄ,EIKÄ OLLA SAATU SITÄ PUHUMALLA SELVITETTYÄ!
Aina miehessä vaikka nainen lähtee! Tiedän naisen jolla on monta lasta eri miehille, hinku aina uuden perään tulee ja silloin jää sekä mies että lapset! Jotkut eivät osaa hillitä yhtään itseään ja vain ihastumisten perässä juostaan. Kunnollinen mies ei kauaa viehätä kun elämässä pitää olla säpinää jota normaalissa suhteessa ei aina arjessa ole.. jotkut eivät vaan osaa olla hetkeäkään paikoillaan.
- Vanhan sananlaskun mukaan
juuri niin kirjoitti:
Alkuvaiheessa kannattaa myös tutustua ihmisen taustoihin ja elämän historiaan, siitä voi monesti päätellä aika paljon mitä on odotettavissa. Esim jatkuvasti suhteitaan vaihtava tuskin osaa kenenkään kanssa yhtä-äkkiä tapojaan muuttaa, samoin kuin muut pettämiseen taipuvaiset. Tosin näitä asioita eivät yleensä mainosta vaan syy on aina ollut toisessa. Jos näitä kasautuu yhdelle ihmiselle paljon niin kannattaa epäillä hänen osuutta asioihin.
Kun valitsee puolisoaan kannattaa naista valitessa katsoa hänen äitiään, tytär yleensä kulkee monessa asiassa samoja latuja. Samoin miestä valitessa hänen isäänsä. Monesti omena ei kauaksi puusta putoa.
vika ei ole kirjoitti:
Aina miehessä vaikka nainen lähtee! Tiedän naisen jolla on monta lasta eri miehille, hinku aina uuden perään tulee ja silloin jää sekä mies että lapset! Jotkut eivät osaa hillitä yhtään itseään ja vain ihastumisten perässä juostaan. Kunnollinen mies ei kauaa viehätä kun elämässä pitää olla säpinää jota normaalissa suhteessa ei aina arjessa ole.. jotkut eivät vaan osaa olla hetkeäkään paikoillaan.
NO JAA,EN NYT TARKOITTANUT YKSINOMAAN MIEHIÄ.ON MYÖS NAISISSA.KYLLÄ TIEDÄN SILTI MIEHIÄKIN JOTKA HILLUU YMPÄRIINSÄ,MUTTA MIESYSTÄVÄT OVAT NIIN SOLIDAARISIA,ETTÄ EIVÄT KERRO MITÄ NÄKEVÄT.MIEHILLÄ ON MYÖS LAPSIA ERI NAISTEN KANSSA JA MAKSAVAT NIITÄ SITTEN!LUULEVAT ELTTÄVÄNSÄ,VAIKKA LAPSIIN MENEE ENEMÄN RAHAA,KUN JOKU ELATUSMAKSU
- samaa mieltä
mariitta5 kirjoitti:
NO JAA,EN NYT TARKOITTANUT YKSINOMAAN MIEHIÄ.ON MYÖS NAISISSA.KYLLÄ TIEDÄN SILTI MIEHIÄKIN JOTKA HILLUU YMPÄRIINSÄ,MUTTA MIESYSTÄVÄT OVAT NIIN SOLIDAARISIA,ETTÄ EIVÄT KERRO MITÄ NÄKEVÄT.MIEHILLÄ ON MYÖS LAPSIA ERI NAISTEN KANSSA JA MAKSAVAT NIITÄ SITTEN!LUULEVAT ELTTÄVÄNSÄ,VAIKKA LAPSIIN MENEE ENEMÄN RAHAA,KUN JOKU ELATUSMAKSU
sekä miehistä että naisista löytyy kaiken maailman paskiaisia jotka eivät osaa ajatella muuta kuin alapäätään, eletään vain ja ainoastaan hetkessä välittämättä mitä tuskaa se lähimmäisille ja varsinkin lapsilleen aiheuttaa. Osa on tätä porukkaa, eivät kaikki tietenkään, pitäisi osata vaan erottaa jyvät akanoista. Nämä kunnon huijarit ovat vaan yleensä oikein puoleensa vetäviä ja viehättäviä kaikin puolin äkkipäätään katsoen. Jos taustoissa silti on paljon ns hämäriä kohtia niin kannattaa olla todella varauksellinen, eikä varsinkaan omituisia selityksiä kannata heti niellä ilman epäilyksen häivää.
- m.t.b
Vanhan sananlaskun mukaan kirjoitti:
Kun valitsee puolisoaan kannattaa naista valitessa katsoa hänen äitiään, tytär yleensä kulkee monessa asiassa samoja latuja. Samoin miestä valitessa hänen isäänsä. Monesti omena ei kauaksi puusta putoa.
Ei ketään voi tuomita toisen ihmisen elämän perusteella. Toki vanhemmissa ja lapsissa voi olla yhtäläisyyksiä, mutta tuo on jo liikaa...
- että tuomitsin?
m.t.b kirjoitti:
Ei ketään voi tuomita toisen ihmisen elämän perusteella. Toki vanhemmissa ja lapsissa voi olla yhtäläisyyksiä, mutta tuo on jo liikaa...
Ehkäpä tarkoitin että kun näkee hyvin asiansa hoitaneen ja elämässä monilla elämänalueella menestyneen ihmisen niin monesti voi olettaa että ei omena ole kauaksi puusta pudonnut. Monesti sananlaskuissa on vinha perä, mutta ei niitä voi oikeudessa todisteena tietenkään käyttää. Ihminen on vain kummallinen otus, joskus lapset näkevät ja ymmärtävät että vanhempansa toimivat väärin, silti he itse isolla todennäköisyydellä toimivat samoin, ihminen oppii matkimalla niin hyvässä kuin pahassa. Poikkeus voi silti vahvistaa säännön, vaikka harvinaista onkin. Harvoin kakojen vanhempien lapsista hyviä ja helppoja ihmisiä tulee, näin se vaan on!
- ..tai näin.....
Tai ehkä olen ihan hakoteilllä?Aika jännästi lomittuu keskustelu rakastamisen syntymisestä ja sen loppumisesta tai sen kaltaisesta.
Ehkä siinä loppumispuolessa on niin, että ihminen muuttuu vain ”kovan kautta”, jos silloinkaan. Yleensä liian myöhään. Ongelma ei aina ole ehkä tahdossakaan, vaan kyvyttömyydessä. Toinen voi tajuta tämän, eikä ehkä jaksa rakastaa epäsuhdilla ehdoilla. Rakastavan suhteen pitää kuitenkin tuntua ”reilulta”. Tekohengityskuvioita moni valitsee sietävänsä loppuelämänsä, kenties puolet siitä.
Kyvyttömyys voi olla myös kommunikaatiovaikeutta, ei osaa lukea toista. Suurin ongelma on varmaan aina kuitenkin nähdä itsensä toisen silmin, jos reaktiot ovat e,m. kirjoittajan esimerkkejä..
Konfliktitilanteiden lutviutumisia pitkässä ja orastavassa ihmissuhteessa ei voi mielestäni verrata keskenään, ainakaan yks yhteen. Olisi kuin pelaisi Uno-korteilla pokeria.
Kiintymys sitoo aina, hyviä ja huonojakin suhteita. Mutta sen luominenkin on oma juttunsa, samat lainalaisuudet pätevät, molemminpuolinen huomioiminen ja alkuvaiheessa vie tutustuminenkin aika paljon aikaa. Kiintymyksen vaikutus ei vielä päde, vaan muut jutut. - Out-Cider
että tuomitsin? kirjoitti:
Ehkäpä tarkoitin että kun näkee hyvin asiansa hoitaneen ja elämässä monilla elämänalueella menestyneen ihmisen niin monesti voi olettaa että ei omena ole kauaksi puusta pudonnut. Monesti sananlaskuissa on vinha perä, mutta ei niitä voi oikeudessa todisteena tietenkään käyttää. Ihminen on vain kummallinen otus, joskus lapset näkevät ja ymmärtävät että vanhempansa toimivat väärin, silti he itse isolla todennäköisyydellä toimivat samoin, ihminen oppii matkimalla niin hyvässä kuin pahassa. Poikkeus voi silti vahvistaa säännön, vaikka harvinaista onkin. Harvoin kakojen vanhempien lapsista hyviä ja helppoja ihmisiä tulee, näin se vaan on!
Jos perheen tyttäret ja pojat toimivat elämässään tytöt äitinsä ja pojat isänsä tavoin, niin silloin perheissä, joissa on useampi samaa sukupuolta monistavat ”isiensä virheet”. Ainakin syrjäytymisen on huomattu periytyvän. Tämä ei liity rakkausasioihin, vaan elämänhallintatilanteisiin. Ihmisillä on erilaiset psyykkiset eväät hallita iloisia ja surullisia elämänvaiheita, nykyään ympäristön mielipiteillä ei myöskään pitäisi olla samankaltaista vaikutusta yksilön valintoihin. Ihmisen ei siis tarvitse ainakaan paeta aikaisemmin ehkä todellistenkaan syiden taakse vastuutaan omista valinnoistaan. Tunteethan olivat ennen myös elitistisiä.
Sen sijaan viehtymysasioissa varmaan pätee tuo, että naiset saattavat ihastua isänsä tyyliseen (tai päinvastaisen) tyyppiseen mieheen, mutta miehet kuitenkin useimmin hakevat äitinsä toisintoa.
Ainakin jonkin piirteen osalta. - HuHHuHhihhuleita
51-vuotiaana kirjoitti:
Tasan 16 kk sitten kohtasin elämäni miehen, täysin tuntemattoman, en ennen edes nähnytkään. Hän oli katsellut minua sen iltapäivän ja päättänyt; tuon naisen otan. Ja kun minä näin hänet eka kertaa, totesin: elämäni mies käveli juuri pöytäseurueeseemme.
Emme puhelleet toisillemme, mutta poistuessani paikalta, hän oli rapuilla minua vastassa kysyen; lähtisinkö hänen mukaansa? Mietin hetken, suostuin. Lähdimme asunnolleen ja sille reissulle jäin, enkä päivääkään ole katunut.
Itselläni on takana 2 tosi pitkää liittoa, hänelläkin 22v liitto. Totesimme miten kumpikaan ei koskaan niin silmittömän tajuttomasti rakastunut kuin nyt. On intohimoa, hyvää seksiä, hellyyttä, tavallinen arki sujuu, kunnioitamme toisiamme. Pyydämme ja annamme anteeksi. Riitelemme ja sovimme. Osaamme nukkua sylikkäin, se ei tunnu ahdistavalta.
Hän oli ed. suhteessaan ollut lähinnä lasten- ja taloudenhoitaja. Avovaimo ei ollut kuin joskus siivonnut ja pyykännyt, ei ruoanlaittoa tms. Harrastanut vaan kodin ulkopuolella ja seksiä antanut pari kertaa kuussa.
Lisäksi ollut puhumaton, mykkäkoululainen.
Olemme puhuneet paljon ja ettei rupea vaivaamaan ajatus, kun olisi tavattu nuorempina, ainakin siksi, koska olisimme halunneet paljon yhteisiä lapsia. Mutta ei kannata jossitella. Elämä elettävä kuin parhaakseen kokee ja eteen tulee ne mitä tarvitsemme.
Ennen, kun exäni kanssa oli todella vaikeaa, tiesin, että vielä kohtaan elämäni rakkauden, rukoilin. Siihen rukoukseen vastattiin, jopa niin, että mies on musikaalisesti erittäin lahjakas. Odotus kasvattaa kärsivällisyyttä ja siihen, että tapahtuu kuin tarkoitettu on, epäitsekkyyttä.
KUN OIKEA, AITO RAKKAUS TULEE ETEEN - SEN VAIN TUNTEE JA TIETÄÄ SYDÄMELLÄÄN, sitä ei tarvitse kyseenalaistaa tai riitauttaa. Se ei ole ulkonäkö- tai seksikkyyskysymys.
Rytmi on oikea. Eroa ei tule, sillä AITO RAKKAUS VOITTAA KAIKEN. Itsekkyys katoaa, jos sitä omassa elämässä ollut on. Vaikeatkin asiat rupeavat sujumaan ja ihmiset viihtyvät ympärillä,missä keskinäinen rakkaus ja kunnioitus.Ihme liirum laarum jeesustelua....lyön vetoa ettei tämä uusikaan suhde tule kestämään kunhan mies avaa silmänsä ja huomaa mikä viirupäälörhö tämä nainen on.
- Hyi
HuHHuHhihhuleita kirjoitti:
Ihme liirum laarum jeesustelua....lyön vetoa ettei tämä uusikaan suhde tule kestämään kunhan mies avaa silmänsä ja huomaa mikä viirupäälörhö tämä nainen on.
Kateus on sitten rumaa...
- munoikeusmielipitees
HuHHuHhihhuleita kirjoitti:
Ihme liirum laarum jeesustelua....lyön vetoa ettei tämä uusikaan suhde tule kestämään kunhan mies avaa silmänsä ja huomaa mikä viirupäälörhö tämä nainen on.
haista paska vitun kyyninen paskakökkäre. kyyninen yrjö, oksennuspallo. tapa ittes
- seura.nainen
minulle se on hän joka kolahtaa. Kun toinen ihminen tekee sinuun tavalla tai toisella lähtemättömän vaikutuksen. Kun hetkellisesti menee jalat alta ja mielessä on yksi sana: "wau".
Myöhemmin huomaa että kemiat pelaa, elämältä halutaan samanlaisia asioita ja tulevaisuuden suunnitelmat osuvat yksiin. Elämän perus arvot ovat samat.
Hyväksytään toinen sellaisena kuin hän on, ollaan ylpeitä siitä mitä hän on, ja rakastetaan sitä mitä hän on. Yrittämättä muuttaa mitään.
Elämäni rakkaus on tämä. Ihminen jota rakastan sellaisena kuin hän on. Ihminen joka minun silmissäni on se tähtitaivaan kirkkain tähti.- mr.mahoton
erittäin hyvin kirjoitettu ja puettu asia sanoiksi:):)tässä edellisessä viestissä!suorastaan kauniin hienosti:)
- komppaa
..samaa mieltä kanssasi!!! :)
- niin mene
20v. sitten mies kysyi, että ruvetaanko seurusteleen? Mun mielestä se oli niin urpo kysymys,että en ole vieläkään vastannut myöntävästi:):) Tässä sitä vielä kuitenkin ollaan!
Ja ei se nyt kirkkain tähti ole, mutta paras mulle. - seura.nainen
niin mene kirjoitti:
20v. sitten mies kysyi, että ruvetaanko seurusteleen? Mun mielestä se oli niin urpo kysymys,että en ole vieläkään vastannut myöntävästi:):) Tässä sitä vielä kuitenkin ollaan!
Ja ei se nyt kirkkain tähti ole, mutta paras mulle.jos kerran paras on.. ;) tai ehkä juuri sitä hiukan tuolla kirkkaimmalla tähdellä.. :) että on tähtitaivaan tähdistä se kaikkein omin.. ei välttämättä kaunein, mutta kirkkain.
- aina oppii
Jo 30 vuotta naimisissa ollut ,
kaikki hyvin ,silti edelleenkin tulee uusia
piirteitä esille molemmissa,
ikä myös muuttaa ihmistä,
rakkaus on monimutkainen juttu, kunnioitus suurin pointti, osattava antaa tilaa,
toista ei voi omistaa. ...onko kyse vain ihastumisesta/rakastumisesta vai jostain kestävämmästä.
Uskon kyllä siihenkin, että joskus saattaa käydä niin onnekkaasti, että jonkun tavatessaan vain jotenkin tietää, että tämä on se "oikea" minulle... Jos perusasiat osuvat kohdilleen, voi sellainen suhde mahdollisesti kestää vaikka läpi elämän.
Sanoisin, että todellisen rakkauden tunnistaa vasta itse rakastumisvaiheen laannuttua eli kun ns. arki tulee suhteeseen. Todellisen rakkaus kestää niin vasta- kuin myötämäetkin... Näin ainakin toivon... :)- Tietää
Noh,vanha vitsihän tää jo,mutta noihin muutamaan sanaan kuiten mahtuu aikapaljon mietittävää,jopa yksi ja kaksimielisesti.Elikkäs vitsihän oli tää:Mitä rakastunut norsu sanoi toiselle?,,Kärsitään toisiamme;-)
- Ei mistääjä
Mistä tietää, että kyse ei olisi vain tilapäisestä tunnekuohusta? Mistä todellakin tietää, että valittu on se oikea ja kestää loppuelämän? Voi elämä mitä kysymyksiä.
Oikeasti joskus vituttaa aikuisten ihmisten lapselliset lässytykset ja lässytys yritetään vielä pukea hienoiksi sanoiksi.
Missä ovat ihmiset jotka eivät ole riippuvaisia toisista. - Pieni "pupu"
Olen samaa mieltä siinä,että ajan kanssa selviää onko todellinen rakkaus vai ei.Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa 13vuotiaana.Mieheni oli silloin 16vuotias.Nyt olen itse 18v ja mieheni 21v.Muutin mieheni luokse kun täytin 15vuotta.Olemme asustaneet virallisesti kolme vuotta yhdessä ja menimme nyt elokuussa naimisiin.
Rakkaus ei katso ikää.Sekin on todella harvinaista että niin nuorena kuin minä ylipäätään seurustelee vuotta pitempään.Olen kuitenkin ollut saman miehen kanssa nyt kohta viisi vuotta ja en ikinä kyllästy.Olemme päivittäin yhdessä ja arkemmekin on fantastista.Herätämme toisemme ja teemme yhdessä aamupalaa tai toinen tekee yllätykseksi.Illalla kun menemme nukkumaan,annamme aina hyvän yön pusut ja nukahdamme sylikkäin.Onnistuneen parisuhteen pohja on hyvä ystävyys suhde.Pitää osata olla oma itsensä toiselle ja puhua kaikisti asioista,jos mieltä painaa jokin.Vaikka sitten se toinen osapuoli olisi siihen pahaan mieleen syypää.Riitoja tulee aina,mutta tosi rakkaus ei niistä horju.Me olemme edelleen kuin vasta rakastuneet.Olemme joka päivä yhdessä ja silti riittää juteltavaa.Hän saa minut edelleen nauramaan ja sängyssäkin kaikki on ihanaa.
On vain luotettava toiseen ja pitää olla itsekkin rehellinen.Se on ainakin yksi asia,mikä kannattaa aina muistaa vaikka mikä olisi.Pari suhde perustuu luottamukselle.Itse tiädän jo että me olemme toisillemme tarkoitetut.Olemme aivan saman laisia,muutenkin kuin luodut toisillemme.(=
Kumpikin on uskollinen ja tämä oma ihana aviomieheni,noh luoettavampaa saa etsiä.Rakastamme myös toisiamme palavasti.rakastuimme ensi silmäyksellä.
Uskokaa tai älkää.Nuorena alkanut parisuhdekkin voi toimia!Pidä huolta kumppanistasi ja aika näyttää oletteko luodut toisillenne.- 30 kympin
Ikää ... johan muuttuu maailmankatsomus ;)
- tingelitangeli
30 kympin kirjoitti:
-Niin minäkin parikymppisenä luulin että sitä
loppuelämä ollaan yhdessä ja rakastetaan,kun
lapset kasvoivat ja itsekin vanhenin niin kummasti aloin ajatella elämästämme eri tavalla.
Nyt 35 eronnut,onnellisesti seurusteleva. - villitys iskee
30 kympin kirjoitti:
Moni liitto päättyy silloin, kun lapset muuttaa pois kotoa.
- rakkautta on niin monenlaista
tingelitangeli kirjoitti:
-Niin minäkin parikymppisenä luulin että sitä
loppuelämä ollaan yhdessä ja rakastetaan,kun
lapset kasvoivat ja itsekin vanhenin niin kummasti aloin ajatella elämästämme eri tavalla.
Nyt 35 eronnut,onnellisesti seurusteleva.Rakkaus on ikuinen, kohde vaan vaihtelee...
- VIITSIKÖ
villitys iskee kirjoitti:
Moni liitto päättyy silloin, kun lapset muuttaa pois kotoa.
Toisten unelmia romuttako. Kyllähän niitäkin tapauksia löytyy, että on 13 vuotiaasta hamaan kuolemaan asti yhdessä, (HOLLYWOODIN happily ever after tyylillä).
Toivotin onnea, sitä tarvitsette.
Kyllä kannattaisi elää ja katsella ympärilleen ennen sitoutumista.
Lähes vääjäämättä jossain vaiheessa tulee sellainen mieli että jotain on jäänyt elämättä ja kokematta.
Se on sitten hankalaa kun on perhe ja asuntovelat ym. asiat jotka estävät kokeilemasta siipiään.
Mistäkö tunnistaa tosi rakkauden?
Siitäkin, että jaksaa katsella samaa naamaa vuodesta toiseen, eikä tee mieli mihinkään rakkaansa luota.- Hilpiäinen
Totuus piilee tuossa että toinen on samalla kertaa yksi parhaista ystävistä ja keskustelu toimii. Jos ongelmista ei kykene puhumaan menee pahasti metsään. Sittenkin voi myös yhtä varmuudella sanoa ettei kestään voi sanoa täysin että hän on uskollinen, itse tämän huomasin kun nyt nykyiseni kanssa olen ollut kohta puolitoista vuotta yhdessä. Hän oli ts. liian hyvää ollakseen totta ja hänestäkin nuo pimeät puolet ennen pitkää sitten tulivat ilmi. Oikeastaan pitkään suhteeseen tarvitaan paljon onnea, kärsivällisyyttä ja halua pysyä toisen kanssa vaikka niitä ongelmia ja ehkä ihastuksiakin suhteen varrella ilmenee toisaalle.
Itse en tiedä miten kävisi jos tämä suhde mihin olen nyt kaikkeni laittanut karahtaisi karille, mutta toisaalta ei elämässä mikään ole varmaa. Näin viimeeksi unta tähän astisen elämäni suurimmasta rakkaudesta, jossa hän sanoi että haluaisi muuttaa yhteen kanssani. Todellisuudessa tuon henkilön kanssa kestänyt kolmivuotinen suhde sisälsi paljon tuskaa ja turhia toiveita. Rakastin häntä todella vaikka tiedän että jouduin väkisin lopulta tappamaan tunteeni häntä kohtaan. Ja kun itse ja kaikki tuttuni minua hoitanutta terapeuttia myöten tietävät mitä tuskaa tämä ihminen sai aikaan koko suhteen ajan, en enää juuri itsellenikään kehtaa myöntää että tuota ihmistä kohtaan tunsin aidosti, niin järjetöntä kuin se onkin. Rakkaus syttyi vuoden kylmimpään aikaan ja muistan vieläkin sen kuinka se hetki pysähtyi ja näin vain tuon ihmisen siinä kadulla sinä hetkenä. Sittenkin tiedän että koska olin niin häneen mieltynyt olisin vapaaehtoisesti tuhonnut itseni vain siksi että hän sai myös minut tuntemaan oloni niin hyväksi ettei kukaan muu siihen olisi pystynyt.
- ryytima...
on semmonen pitkänolonen jäykkyys ja sen tuntoo persaukossai jata ei normaalist tunne!eiköhän lie tuolla ripsipiirakassai jahka samanmoinen!
- Nimetön
miettiä kestääkö. Jos on tällä hetkellä hyvä olla niin eikös sen pitäisi riittää.
- sjkajdsk
Jos urosnorsun kärsä on kärki ylöspäin,, tarkoitaa se sitä, että se on rakastunut, jos naarasnorsun kärsä myös on ylöspäin, kestää rakkaus tosipitkään tai ainakin yhteen hyvään panoon.
- ..............
Siitä kun olet vielä sanotaanpa vaikka 3-4 vuoden jälkeen hänen kanssaan normaalia arkea eläessäsi onnellinen.
- ensin
rakkaus
- tietää ja tuntee
Kun se todellinen rakkaus kävelee vastaan niin elämä pysähtyy pieneksi hetkeksi ja sydäntä puristaa.Näin kävi minulle kun eräs kaunis tyttö käveli minua vastaan parkkipaikalla 10 vuotta sitten.Neiti kysyi minulta että sattuisinko tietämään että oliko lähettyvillä jotkut syntymäpäivä kinkerit,kun hän oli myöhästynyt kavereidensa kyydistä ja oli tulossa kutsun saaneiden kamujensa mukana kuokkimaan bileisiin.Sanoin tietäväni missä juhlat olivat sillä jopa tunsin päivänsankarin, henkilökohtaisesti.Saatoin tämän sydämeni vieneen tytön juhliin ja tyttö toivotti hyvää illan jatkoa kiitosten kera.Kiitin ja halasin tyttöä.Tämän jälkeen toivotin hänet tervetulleeksi syntymäpäivilleni.Olemme olleet nyt yhdessä 10vuotta ja olemme onnellisia siitä että löysimme toisemme.
- vaan!
Älä valitse rakkaudessa sitä jonka
kanssa pystyt elämään
Valitse se jota ilman
et voi elää - Nimetön
ja rakkaus ovat ihan eri asioita. Kyllähän missä vaan voi törmätä johonkin joka sytyttää, mutta voiko toista oikeasti rakastaa jollei tätä tunne.
Ja kuinka tärkeätä ns. rakkaus on, etenkin kun kuuntelee ihmisten valittavan sitä mitä skeidaa toinen tekee mutta kun niin kovasti "rakastaa". Eikä siksi voi jättää ja hankkia oikeasti onnellista elämää.- Erehtyminen on inhimillistä
Tosi on, että elämänsä aikana voi todellakin törmätä useampaan ihmiseen, joka ns. sytyttää, mutta ei se rakkautta vielä todellakaan ole. Se on vain yksi mahdollinen lähtökohta rakkaudelle. Rakkauteen kuuluu mm. se, että tuntee toisen ja hyväksyy hänet sellaisenaan. Ja tietysti tärkeää on se, että saa takaisin rakkautta = rakkauden polttoainetta.
- pelosta
tietenkin
- varmaan
Ikävä,kaipaus, et pysty unohtamaan. Kertoo varmaan jostakin.
- yrjöpoeka
olisi omituinen, jos me etukäteen tietäisimme kaiken. Itse aikoinaan hullaannuin elämäni naiseen ja perustimme perheen. Alku oli ihanaa aikaa, lasten syntymiset ja kaikki se yhdessä olo ja tekeminen. Vieläkin kaiholla muistelen. Oli todella hyvä etten tiennyt tulevasta mitään. Elämä alkoi kouluttaa meidän parisuhdettamme, ensin kuoli poikamme yllättäen ja sitten saimme uuden pojan josta tuli erityislapsi, eli vaikeasti kehitysvammainen. Surusta ja kaikesta sairaalakierteistä ei välillä tuntunut tulevan loppua.
Kaikessa auttoi rakkaus. Toinen toistaan tukien olemme selvinneet yhdessä tähän asti. Nyt kun lapsemme ovat muuttaneet omaan elämäänsä, meillä on aikaa enemmän toisillemme. Olen ollut onnenpoika löytäessäni rinnalleni juuri tämän naisen. Alussa hän oli tuntematon, nyt hän on kaikkeni ja tunnen jotenkuten hänet.
Parasta on vuosien jälkeenkin löytää puolisostaan aina vain uusia asioita.
Parasta on elää elämäänsä nauttien siitä, miettimättä huomisen murheista. Koetan opetella tunnistamaan onko yhdessäolomme rakkautta, joka päivä.
Ihmiselle on hyvä, ettei hän tiedä tulevaa. :) - selviää
Lasten tulo on aika kova koetinkivi parisuhteelle, kuten myös sitä n. 20 vuoden päästä seuraava lasten muuttaminen pois kotoa.
- sydämellä**
Se ei aina katso edes aikaa, kun sen vaan tietää että natsaako toisen kanssa vai ei.
Jotkut ihmiset ovat yhdessä 10v ja sitten huomaavat ettei menekään asiat yksiin.
Olen sitä mieltä ja kokemus sanoo että sen tietää todella nopeasti toisesta miten asiat ovat, toki ihmiset on erilaisia, ja jotkut tarvitsevat aikaa asioihin.- pettyy....
keijo69 kirjoitti:
mitä se rakkaus on??? minä olen niin monta kertaa pettyny että ei kannata rakastua!!!
kannattaa jo miettiä missä itse tekee väärin, kuvitteleeko ihastuksen rakastumiseksi? Onko läheisriippuvainen? Valitseeko aina vääränlaisen ihmisen?
- Rakkaudessa tulee vaan turp...
Rakkaus on syvältä.
- yksvaan1
että mieheni on se oikea... vaikka jäi kiinni (vain, mutta joillekin iso asia, sen tarkemmin en setvi tilannetta) pornosta, luottamus meni mieheen eikä ole tähänkään päivään mennessä palautunut.
alusta asti olin niin palavasti rakastunut häneen ja pidin häntä täydellisenä, mutta en enää. välillä tekisi mieli erota. :/
Aluksi et mistään. Siinähän se vitsi piilee, takuuta ei ole. Jos haluat varmuutta ja takeita, osta koira. Suhteet on loppujen lopuksi vaan erilaisten asioiden hyväksymistä toisessa, hyvässä ja pahassa. Ja tämän pitäisi toimia molempiin suuntiin. Siihen kait ne sitten lopulta kaatuvatkin koska negatiivinen palaute nousee positiivisten ohi. Kait. Se näkee ken elää.
- kokemusta on
Rakkaus tulee yhteisessä elämässä pikku hiljaa. Ihastua voi äkkiä ei rakastua. Rakkaus vaatii paljon enemmän. Se tulee vasta kun toisen tuntee täysin, myös ne huonot puolet. Aito rakkaus siirtää esteet pois tieltä. Jos todella rakastaisitte toisianne olisitte yhdessä, ette voisi olla erossa toisistanne.
- toisilleen luodut
itseni elämää astui mies joka vei jalat alta vaikka olimme molemmat varattuja. se vain kolahti,olimme paljon yhteydessä,tutustuimme toisiimme paremmin,hän osa ajatella asioista kuin minä.huolehti,ymmärsi,ja auttoi. samoin minä tunsin haluavan tehdä hänen elämälleen,meillä on hyvin samanlainen käsitys elämästä ja yhteis olosta.ja jopa rakkautemme tähden emme saaneet toisiamme,en olisi kesänyt katsoa sitä tuskaa minkä muut läheiseni olisivat aiheuttaneet meille.silti rakastamme toisiamme,tahdon tälle meihelle pelkkää hyvää.olemme kuin luodut toisillemme,ehkä vielä jonain päivänä saamme toisemme.joka päivä sattuu syvälle sydämeen kun tiedän hänen elävän toisen ihmisen kanssa,vaikka en halua hänen joutuvan olemaan yksinkään.tuska ei varmasti lopu kuin sitten jos joskus saamme toisemme.tiedän tämän miehen kaipaavan minua yhdellälailla.rakkautta..
- väkä
moi rakkauden tunnistaa tästä tunteesta joka minullakin on sisälläni valtavasta ikävästä ja surusta kun toinen ei halua enempää.
- MIR_S_KU
kyllä se aika näyttää.ihastua voi heti mutta rakastumiseen tarvitaan enemmän aikaa ja kyllä vielä joskus kaikki löytää sen oikean.onnea kaikille jotka etsitte sitä oikeaa ja myös niille jotka on sen oikean löytänyt!
- hömssytömssy
juu, noin on.Ja tärkeää olisi nähdä arki
- <3 <3
..samaa ja sitten kun ihastuin mieheeni en enää kysellyt mielessäni mistä tiedän vaan toivoin ja rukoilin että anna sen olla hän ja yhdessä ollaan oltu pian 9 rakkauden täyteistä vuotta, vaikeita kausiakin on ollu mutta koetellaan kultakin tulessa ja usko. Kun näin kysymykses: Mistä tunnistaa todellisen rakkauden ?
ensimmäisenä mieleen tuli että Jumalan rakkaus on sitä todellista joka ei koskaan lopu, ansaitsematonta rakkautta!
Tässä on kyse Jumalan rakkaudesta
1.Korinttolaiskirje:
13:4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
13:5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
13:6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
13:7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
13:8 Rakkaus ei koskaan häviä - jöpöttämään
ankarasti .. se on sitä!
- mr.mahoton
kuitenkaan tarkoita vaikka jöpöttäisi et rakastaa. Se että on kiihoittunut ei tarkoita että on rakastunut!
Jos tämä pitäisi paikkansa niin miehet rakastaisivat lähes kaikkia naisia:):) - kaikki miehet
mr.mahoton kirjoitti:
kuitenkaan tarkoita vaikka jöpöttäisi et rakastaa. Se että on kiihoittunut ei tarkoita että on rakastunut!
Jos tämä pitäisi paikkansa niin miehet rakastaisivat lähes kaikkia naisia:):)rakastavatkin melkein kaikkia naisia.
Taas tuo hemaiseva osastosihteeri tuossa..hitto.
Taas jöpöttää.
Kuiskaan .. rakas - puuttuu
mr.mahoton kirjoitti:
Jos tämä pitäisi paikkansa niin miehet rakastaisivat lähes kaikkia naisia:):)Miehet nyt rakastaa kaikkea .....jopa naisen käyttämää polkupyörää:):)
- kyllä että se * silloin ke...
huomasin, että rakkaus sai minut hupsuksi ja sydän tunsi kaipuuta niin, että joka paikkaan koski. Onneksi nykyisin ei tunnu pahalta vaikken saanutkaan rakkautta. Olen tottunut jo etten saa mitä haluan.
- Pohjan-Akka
Mutta siitä tietää, että sitä on olemassa, kun joskus näkee tosi vanhoja rakastavaisia, jotka ovat olleet 60 vuotta kimpassa ja nauravat samoille jutuille.
- Aape
Itse huomasin eron jälkeen, että nainen on ajatuksissani jatkuvasti, mieli on apea. Tätä kesti vuoden. Kunnes rohkaisin itseni ja otin yhteyttä naiseen, pyysin anteeksi tekoni ja sanoin etten voi elää ilman häntä. Tänä päivänä olemme onnellisia ja osaamme arvostaa toisiamme!
- uskomatonta mutta totta
Se on vaan sellanen tunne minkä saat heti kun näet miehen/naisen.
Itselläni on aika uskomaton tarina jota en ikinä uskonut käyvän kohdalleni.
Mutta kun näin mieheni ensikerran tiesin että hän se on!
Ja edelleenkin olemme yhdessä(8v) 2 ihanan lapsen kans. Tietenkin aina ei ruusuilla ole tanssimista mutta missäpä "oikeassa" suhteessa olisi??
Kyllä sen sitten tiedät kuka on sinun oikeasi, sen vaan tuntee sisällä sydämmessä! (niin laimealtako se kuulostaakin niin näin se on)
Onnea etsinnöille! =D - DJ_Esk0
Kyllä se niin on jotta jälkeenpäin sen sitten huomaa että ei haluakkaan ketään muuta kuin sen jonka menetti
- siitä.
ettei sitä tarvitse kysellä nettifoorumilta.
- sanoa
kun ei ole kokemusta. Kerran luulin kohdanneeni todellisen rakkauden, mutta se juttu meni ihan toisin, koska olin yksin ihastunut. Ja toisen kerran yritin parhaani mukaan rakentaa kestävää parisuhdetta,jossa ei ollut suurta ihastumista alun pitäenkään puoleltani, mutta sekin meni v...iksi.
Veikkaan, että hyvän suhteen salaisuus on pitkälti kiinni ihmisten omasta halusta sitoutua yhteen ja samaan henkilöön. Se on sitten sattumaa, jos kohtaa "helpon" ihmisen, siis sellaisen, joka ymmärtää juuri sen salaisuuden, eikä ole niin kamalan vaikea ja riidanhakuinen. - reha
...jos on tullakseen se loppuelämänrakkaus. Itse olin 20v exän kanssa joista 16 naimisissa ja luulin sen olevan lopullista hamaan hautaan saakka vaan... Mitään ei voi etukäteen tietää tai suunnitella se tulee mikä on tullakseen,mutta kuitenkin pitää uskoa hyvään ja luottaa suhteeseen. nyt kun olen itse uudessa suhteessa toivon sen olevan lopullista,mutta aika vasta näyttää sen onko vai ei. Uskoa siihen on kyllä...
- Jölnin Köpä
Rakkauden tulee olla kaksipuolista. Vaikka aluksi menee hyvin, on koetukset edessä, mutta asenne tulee olla: niistä selvitään. Parikymmentä vuotta menee hyvinkin, mutta eteen tulee muutosten vuodet, jolloin elämän ahdistus voi lyödä kiilaa ihmisten keskelle, biologisesta perimästäkin johtuen tai hormonaalisista muutoksista tulevia. Kuitenkin, siinäkin tilanteessa, jolloin mies on puutteessa, hänen tulee muistaa se, että miehen tulee rakastaa vaimoaan! ja vaimon kunnioittaa miestään. Moni kyllä kokee sen hyväksyttävänä, että menee hyvin elämässä, mutta eivät ole valmiita seisomaan rinnalla, kun on vastamäki.
Tosi rakkaus kulkee koko elämän viidakon halki! - kainalossa
nimittäin kaukki muut haluavat sinulta vain joko rahaa piparia pitkoa tai jotain muuta mistä saavat hyötyä.ja minä en ole edes kyyninen
- kokeillut tietää
Työelämän lisääntyneet vaatimukset aiheuttavat unettomuutta, mutta unettomuus lisää puolestaan työstä poissaoloja sekä heikentää työtehoa jopa puoleen normaalista. Tuoreen Miljoona unetonta -kyselyn mukaan vain 10 prosenttia vastanneista ei pitänyt stressiä ja kiirettä unettomuutensa syynä.
Unettomuudesta on kuitenkin vaikea puhua, koska työelämässä arvostetaan sitkeyttä. Kahdella kolmanneksella kyselyyn osallistuneista oli suuri kynnys hakeutua unettomuuden vuoksi lääkärin vastaanotolle. Apua pitäisi kuitenkin hakea heti, kun unettomuus alkaa häiritä arkea. Pitkään jatkuva unettomuus voi johtaa täydelliseen uupumiseen, muistuttaa neurologian dosentti Markku Partinen.
Uneton kärsii päivällä ja yöllä
Unettomuuden vaikutukset arjen rutiineihin ja perhe-elämään ovat hyvin selviä. Väsymyksen vuoksi ei jakseta tehdä muuta kuin kaikkein välttämättömimmät rutiinit, ja elämää yritetään rauhoittaa jopa liikaa, sanoo kognitiivinen psykoterapeutti Soili Kajaste.
Unettomuuden taustalla voi olla myös tunne-elämän ongelmia. Tunteet pidetään sisällä ja työnnetään käsittelemättä sivuun. - tunnistaa mitenkään !
hormoonien toiminta jälkeläisten synnyttämiseksi, ei anna mahdollisuuksia järkeilyyn!!
Jos riittävän suuri yhteinen ystävä piiri kerennyt muodostua ja ne auttavat vanhemmat lähellä, niin se "tosi" rakkaus saa mahdollisuuden ? - nimenomaan
siitä, että tunne ei ole vain hetken huumaa. Se tunne on huomattavasti voimakkaampi, ja se tuntuu syvemmällä kuin normaali hetkellinen ihastuminen.. Silloin vain tietää löytäneensä jotain todella ainutlaatuista
- ruo
olet oikeassa. se on tunnetta syvemmällä. itse joudun elämään myös erillään rakastamastani ihmisestä.tosin kumpikaan ei sitä tahtoisi.se on rakkautta että osaa antaa toiselle tilan elää oli syy sitten mikä hyvänsä.täytyy aina muistaa että toista ei voi omistaa..
- tietää
siitä ,että lopulta isokalu kulumavikasessa perseessä mitotaan älykkyysosamaääriä ja ladellaan latteita kateusteorioita.
- tuweb
Edesauttaisko tuo samanllainen nenä,, ainakin tuossa kuvassa he katsovat toisiaan ja nenät ovat ihan samanlaisia ;)
Minulla karjalainen perunanenä,,mist löytäis identtisen? - niihin uppoaa...........
...loputtomasti ja kokonaan :)
- tätä
rakkaus tarinaa livenä täältä hullujenhuoneelta, laitoksen koneella,kun tuolta rasvaperse tohtoorilta ja lättäpillu ylihoitajattarelta silmä vältti livahdin tähän koneelle, olen ollut täällä nyt pari viikkoa vittuiltavna sen jälkeen kun poliisit hakkasivat minut putkassa junanalle jäänen näköseksi ja muiluttivat minut M3 papereissa tänne ,-sitä kuin kauan ne minua täällä hyysää en vielä tiedä,mutta epäilen että tyttöystäväni saattaa olla jo yleisenä huorana tuolla kotikaupungissani.-Nyt tähän läestyy pari valkotakkista pitää poistua nopeasti...
- perjantai autiolla saarella
kiitos tosi hauskasta kirjoituksesta. Mukavaa oloa sinne sairaalaan, muista säilyttää huumorintajusi.'
rakkaudella
sisko
- Friivei
Älä valitse sitä jonka kanssa voit elää vaan valitse se jota ilman et voi elää.
Epäkypsä rakkaus sanoo "Rakastan sinua, koska tarvitsen sinua". Kypsä rakkaus sanoo "Tarvitsen sinua koska rakastan sinua".
Ja tarvitseeko rakkauden olla ikuista? Hienoa jos se on, mutta tarvitseeko sen olla? - kokemusta on
..tiedä mistään..yhtä tyhjän päiväistä hömpötystä koko rakkaus..sitä ei ole eikä tule..
- csi
Ei sitä tiedä mistään. Ihmiset osaavat olla erittäin hyviä huijareita varsinkin kun se tulee (ikävä kyllä) seksiin ja rahaan. Varuillaan vuoteen 2009.
- menee ohi
näköjään viikossa ja jos on mahdollisuuksia pidempään suhteeseen niin nainen vastaa viikonkin jälkeen puheluusi, niin se ainakin minun kohdallani näyttää menevän.
- eeki444
mistään sitä tiijä.
- pian vanhapiika
Ei sitä ikinä tiedäkään. Itsellä useampi pidempi suhde takana, aina luullut että nyt on se oikea, mutta jälleen yksin sitä oikeaa odotellessa.
- Same shit...
different time.
- Tonttu
Mistä tietää, että rakkauden kohde on varmasti hetero kuten minäkin ? Merkit ovat niin ristiriitaiset. Mies on ehkä ns. metroseksuaali tai sitten muuta...
Tämä menee vähän aiheesta sivuun, mutta rakkautta tämäkin on.- Hermezza
Miten toi liittyy????????????????????????
- hyvää siitä tulee, love rul...
Mitä väliä, onko mies mitä tahansa? Mitä hän on sun kanssa? Nykymieheni piti vain pojista. Kerran tanssilattialla hän vain totesi, että "tanssit niin, että voisit kääntää homotkin heteroksi..". Siitä on kohta 10 vuotta ja vieläkin villiä seksiä (kun lapset ovat menneet nukkumaan ja itse jaksamme, hrmm, liian harvoin siis, mutta kuitenkin). Love rules, ja tiesimme molemmat, että tämä on se oikea, vaikka ei sittenkään ollut se oikea oppikirjojen mukaan.
- Tonttu
hyvää siitä tulee, love rul... kirjoitti:
Mitä väliä, onko mies mitä tahansa? Mitä hän on sun kanssa? Nykymieheni piti vain pojista. Kerran tanssilattialla hän vain totesi, että "tanssit niin, että voisit kääntää homotkin heteroksi..". Siitä on kohta 10 vuotta ja vieläkin villiä seksiä (kun lapset ovat menneet nukkumaan ja itse jaksamme, hrmm, liian harvoin siis, mutta kuitenkin). Love rules, ja tiesimme molemmat, että tämä on se oikea, vaikka ei sittenkään ollut se oikea oppikirjojen mukaan.
Juuri tuota kysyin, kiitos. "Siitä oikeasta" oli kysymys, onko hän saatavissa. Tästä eteenpäin luotan omiin aisteihini ja vaistooni.
- Blondi (n ) Sipoosta
Sen vaan tietää vaistolla. Jos nainen tykkää se ottaa omaksi. Jos mies tykkää se tekee temput ja ehkä tulee takas toisenkin kerran tai ehkä joskus myöhemmin sitten.
- tunnistaa oikean....
no että soittais....soita jo.
- KunnollaMehukanto
Jos rakastuminen kestää ja kestää..ja kestää vuosi tolkulla niinkuin minulla niin kaippa se sitä on... harmi vaan että 1puolista
- ukkeli
todellinen rakkaus on sitä, ettei ammuta vastustajaa haulikolla mahaan!
- lisätä jotta
hernepyssyä ei lasketa
- Ammutaan siis...
alapäähän!
- kylän suurin kypärä
lisätä jotta kirjoitti:
hernepyssyä ei lasketa
mutta letku ei saa olla letkeä mutta kova.
Kyllä sen sitten jälestäpäin saa tietää joka elää.
- kristillinen näkemys
"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen." (2.Kor. 11:13-15)
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa , mutta sisältä ovat raatelevaisia susia." (Matt.7:15)
"Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme." (Ilm.13:11 )- Veijonen on Paras
Veijonen ennusti Hillaryn paluun valtaan
- Se Valontuoja ...
Ajatuksia hyvästä ja pahasta. Onko sellaista olemassa kuin hyvä tai paha?`
Mikä on hyvää?
Hyvää ovat sellaiset asiat, tai valinnat, joilla saadaan ihmiset toimimaan osana yhteisöä? Hyviä arvoja ovat sellaiset arvot, jotka saavat meidät tekemään sellaisia valintoja, joista on hyötyä yhteisölle ja itsellemme. Ennustettavuus. Tuottavuus. Kaikki nämä hyväksi luokittelemani asiat johtavat yksilön hyväksikäyttöön ja tuhoon.
Mikä on sitten pahaa? Spontaanius, itsekeskeisyys, omintakeisuus, tuottamattomuus, laiskuus, ahneus, kateus, pinnallisuus?
Minusta meidän pitäisi antaa anteeksi kaikille niille, jotka ovat tehneet pahaa, tuhonneet, tappaneet miljoonia, tuottaneen universaalia surua ja tuskaa ympäristölleen. Vapauttaa heidät siitä taakasta, jonka heidän niskaansa olemme asettaneet ja ottaa tuo pahuus itsellemme omaksi ristiksemme. Antaa heidän tehdä se uudelleen ja uudelleen. Tuhota ja tuhota uudelleen. Minutkin voi tappaa. Kunnes väsyvät itse siihen. Millä oikeudella me rajoitamme toisten murhanhimoisia impulsseja? Me olemme eläimiä. Emme sen vähempää tai enempää. Ehkä oikeus puolustaa itseään on oikein? Joka tulee yrittämään minun tappamista, kuolee itse. Toteutuuko silloin hyvä vai paha?
Joka yrittää käyttää minua hyväksi huomaakin pian tulleensa itse hyväksikäytetyksi.
Joka on spontaani minun ennustettavuuteni kustannuksella, saakin huomata, että minä olenkin itse spontaani, eikä toimintaani enää voikaan ennustaa. Joka tulee kukkoilemaan pinnallisilla jutuillaan minulle huomaakin syvyyteni ja hajoaa siihen. Joka tulee syvyyttään esittelemään minulle saakin vastaansa pinnallisuuteni.
Itsekeskeisyydelle tarjoilen omaa tsekeskeisyyttäni. Mitä minä tästä saan? Laiskoille tuottamattomille tarjoilen omaa ahneuttani ja ahkeruuttani. Ahneille ja kateellisille en anna mitään. Kärvistelkööt tuntemuksissaan. - nämä asiat
Se Valontuoja ... kirjoitti:
Ajatuksia hyvästä ja pahasta. Onko sellaista olemassa kuin hyvä tai paha?`
Mikä on hyvää?
Hyvää ovat sellaiset asiat, tai valinnat, joilla saadaan ihmiset toimimaan osana yhteisöä? Hyviä arvoja ovat sellaiset arvot, jotka saavat meidät tekemään sellaisia valintoja, joista on hyötyä yhteisölle ja itsellemme. Ennustettavuus. Tuottavuus. Kaikki nämä hyväksi luokittelemani asiat johtavat yksilön hyväksikäyttöön ja tuhoon.
Mikä on sitten pahaa? Spontaanius, itsekeskeisyys, omintakeisuus, tuottamattomuus, laiskuus, ahneus, kateus, pinnallisuus?
Minusta meidän pitäisi antaa anteeksi kaikille niille, jotka ovat tehneet pahaa, tuhonneet, tappaneet miljoonia, tuottaneen universaalia surua ja tuskaa ympäristölleen. Vapauttaa heidät siitä taakasta, jonka heidän niskaansa olemme asettaneet ja ottaa tuo pahuus itsellemme omaksi ristiksemme. Antaa heidän tehdä se uudelleen ja uudelleen. Tuhota ja tuhota uudelleen. Minutkin voi tappaa. Kunnes väsyvät itse siihen. Millä oikeudella me rajoitamme toisten murhanhimoisia impulsseja? Me olemme eläimiä. Emme sen vähempää tai enempää. Ehkä oikeus puolustaa itseään on oikein? Joka tulee yrittämään minun tappamista, kuolee itse. Toteutuuko silloin hyvä vai paha?
Joka yrittää käyttää minua hyväksi huomaakin pian tulleensa itse hyväksikäytetyksi.
Joka on spontaani minun ennustettavuuteni kustannuksella, saakin huomata, että minä olenkin itse spontaani, eikä toimintaani enää voikaan ennustaa. Joka tulee kukkoilemaan pinnallisilla jutuillaan minulle huomaakin syvyyteni ja hajoaa siihen. Joka tulee syvyyttään esittelemään minulle saakin vastaansa pinnallisuuteni.
Itsekeskeisyydelle tarjoilen omaa tsekeskeisyyttäni. Mitä minä tästä saan? Laiskoille tuottamattomille tarjoilen omaa ahneuttani ja ahkeruuttani. Ahneille ja kateellisille en anna mitään. Kärvistelkööt tuntemuksissaan.Raamatun mukaan pahaa on kaksinaismoraali ja toisten, syyttömien ihmisten vahingoittaminen
Hyvää taas on toisten oikeuksien kunnioittaminen. - raamatusta
nämä asiat kirjoitti:
Raamatun mukaan pahaa on kaksinaismoraali ja toisten, syyttömien ihmisten vahingoittaminen
Hyvää taas on toisten oikeuksien kunnioittaminen.evankeliumi Markuksen mukaan
7:15 ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
...
7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
7:23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
Miten tämä pitäisi ymmärtää?
- että riittää
Pitä riittää humooria.
- sitä
kusirunttuun repsahtaisi --kyllä voitelua pitää olla
Meinaan aina kun näen jutustelua "Koska tietää että tosi rakkaus kyseessä?", niin jutustellaan SUHTEISTA. Rakkautta voi olla ilman suhdettakin, sitä ikävää yksipuolista. Itse voin sanoa että olin KERRAN todella rakastunut ennen nykyistä ekaa suhdettani ja tunteeni olivat "aidot" koska vei neljä vuotta että pääsin kyseisestä miehestä yli pääni sisällä :/
- ValonLapsi76
Ei tommoinen yksipuolinen haikailu ole mitään todellista rakkautta. Se on vaan illuusiota rakkaudesta. On turvallisempaa "rakastua" johonkin saavuttamattomaan, koska silloin ei tarvitse kohdata omaa sisintään. Molemmin puolinen rakkaudellinen ihmissuhde tuo ihmisessä pintaan kaiken sen kipeän mitä ihminen on elämänsä aikana sisälleen kätkenyt. Rakkaus on kuin aurinko, joka paistaa meidän sisälle. Sen häikäisevä valo näyttää meille pikkuisen kerrallaan kaiken sen mitä meidän sisällä on. Jokaisella ihmisellä on tukahdutettuja tunteita lapsuudesta ja menneisyydestä. Parisuhde rakkaus nostaa pintaa kaiken sen, mitä emme ole aiemmin syystä tai toisesta käsitelleet. Esimerkiksi lapsuudessa meidän piti sopeutua tilanteeseen. Meillä ei ollut kykyä ja ymmärrystä käsitellä tunteita, vaan painoimme kipeitä tunteita sisällemme ja nuo tunteet ovat voineet odottaa jo kauan, että saisivat tulla tietoisuuteemme kohdattavaksi ja purettavaksi pois.
Ihmiset, jotka ovat kykenemättömiä syystä tai toisesta molemmin puoliseen ihmissuhteeseen, "rakastuvat" saavuttamattomaan kohteeseen tai varattuun ihmiseen. Se on heille turvallinen ja helppo tapa "rakastaa", koska siinä ei tarvitse kohdata omaa sisintään ja omia kasvunpaikkojaan. Sinussa on yllättävän paljon vihaa ihmiseksi, joka tietää kaiken rakkaudesta;)Mitä merkitystä on mihin uskontoon ihminen kuuluu? Sillä todellinen uskonto on sitä, että ihminen ilmentää ajatuksillaan, sanoillaan ja teoillaan rakkautta. Sitä tämä maailma tarvitsee.
Halauksin:)ValonLapsi76 kirjoitti:
Ei tommoinen yksipuolinen haikailu ole mitään todellista rakkautta. Se on vaan illuusiota rakkaudesta. On turvallisempaa "rakastua" johonkin saavuttamattomaan, koska silloin ei tarvitse kohdata omaa sisintään. Molemmin puolinen rakkaudellinen ihmissuhde tuo ihmisessä pintaan kaiken sen kipeän mitä ihminen on elämänsä aikana sisälleen kätkenyt. Rakkaus on kuin aurinko, joka paistaa meidän sisälle. Sen häikäisevä valo näyttää meille pikkuisen kerrallaan kaiken sen mitä meidän sisällä on. Jokaisella ihmisellä on tukahdutettuja tunteita lapsuudesta ja menneisyydestä. Parisuhde rakkaus nostaa pintaa kaiken sen, mitä emme ole aiemmin syystä tai toisesta käsitelleet. Esimerkiksi lapsuudessa meidän piti sopeutua tilanteeseen. Meillä ei ollut kykyä ja ymmärrystä käsitellä tunteita, vaan painoimme kipeitä tunteita sisällemme ja nuo tunteet ovat voineet odottaa jo kauan, että saisivat tulla tietoisuuteemme kohdattavaksi ja purettavaksi pois.
Ihmiset, jotka ovat kykenemättömiä syystä tai toisesta molemmin puoliseen ihmissuhteeseen, "rakastuvat" saavuttamattomaan kohteeseen tai varattuun ihmiseen. Se on heille turvallinen ja helppo tapa "rakastaa", koska siinä ei tarvitse kohdata omaa sisintään ja omia kasvunpaikkojaan.aika mielenkiintoista tekstiä. Rakkaushan on tunnetila jos minulta kysytään, joten rakkaus voi syntyä vaikkei tunteiden kohde tiedä asiasta mitään. En halunnut rakastua tähän mieheen (koska olin tuolloin 17 ja hän äikänmaikkani)enkä tuntenut lainkaan onnentunnetta noina neljänä vuotena.. Suorastaan inhoten luin netissä ihmisten jumalointia kuinka rakkaus on maailman ihanin tunne. Rakkaus on toki ihanaa mutta vain silloin kun tunne on molemminpuolista.
´Haikailu´ ei edes ole rakastumistila vaan enempi ihastumista joka yleesä menee nopsaan ohi (muistan kun pienempänä ´haikaili´ bsb:n AJ:n perään).
"On turvallisempaa "rakastua" johonkin saavuttamattomaan" Rakastuminen ei valitettavasti ole tahdonalainen asia. Oma tapaukseni on siitä oiva esimerkki.
"Molemmin puolinen rakkaudellinen ihmissuhde tuo ihmisessä pintaan kaiken sen kipeän mitä ihminen on elämänsä aikana sisälleen kätkenyt." Itse en ole elämäni aikana kätkenyt tai piilottelut sisälläni mitään mikä olisi tullut esille vasta suhteessa poikaystävääni. Itselleni läheisyydentunne menee seksuaalipuolen edelle, ja olenkin omistanut paljon hoivattavia lemmikkejä. Varsinkin hevoseni kohdalla pääsin purkamaan sitä ihanaa läheisyydentunnetta. Pitkään ajattelin että ponini oli paras ystäväni já niinhän se olikin :)
Puhut kuin olisit mikäkin rakkaus-ekspertti tai jotain, ja valitettavasti kuulostat niiltä ihmisiltä jotka näkevän rakkauden vain onnellisena ja iloisena asiana. Se ei valitettavasti pidä paikkaansa..
Mitä asioita parisuhde sitten muka nostaa pintaan joita ei olisi aiemmin käsitellyt? Itse olen aivan tarpeeksi käsitellyt mielessäni asioita elämäni varsilta ja punninnut ne asioiksi jotka pitää vain hyväksyä koska ovat osa menneisyyttä jota ei voi muuttaa. Enempi olen joutunut tutustumaan useammin tapahtumaan sosiaaliseen kanssakäymiseen, koska tähän asti olen viihtynyt omissa oloissani paria kaveria lukuunottamatta, koska en oikein istu nykynuorisojen muottiin.. enkä istunut joukkoihin pienempänäkään.
Toistan yhä: Rakkaudesta ei voi puhua kuin se olisi tahdonasia. Ihminen ei voi VALITA kehen rakastuu tai päättää kehen ei. Siitä ei päätä pää vaan sydän..
- .............
ketä vitun kullinaama näitä etusivun otsikoita valitsee, haista vittu
- Karoliinaan
Siitä sen tietää että mitä on valmis tekemään toisen puolesta... Jos oikeasti on valmis vaikka kuolemaan toisen puolesta tai tekemään jotain muuta todella epäitsekästä niin silloin on kyse tosirakkaudesta.
- Läpää ja totuus
Niin. Vitsiä ja totta yhtälailla.
Rakkaus on:
-Omistushaluinen
-Mustasukkainen (sairalloisen)
-Katkera
-Hellä
-Kiukkuinen
-Kärsivällinen
-Valehtelee
-Vähättelee
-Liioittelee
-Manipuloiva
-Lämmin
-Sotaa
-Rauhaa - Körmy
Juupa, sitä ei voi tietää etukäteen kukaan, toiset kärsii ,toiset ei,elämä on, siinä on sen rikkaus,koskaan ei tiedä mitä kunkin matkaan tarttuu. Itse olen seurustellut 11v, siitä 6 vuotta naimisissa, ja voit uskoa ei ole helppoa, silti rakastan vaimoani! En ole täydellinen,eikä kukaan muukaan, kohtalo päättää...
- I have a dream
Jos joku voisikin vastata, et voisi kuitenkaan olla varma, joten selvitä asia itse, eli koe se suhde - tutki. Kun selvität mitä päässäsi liikkuu ja minkä takia, saat vastauksen. Jos myyjä sanoo, että "tämä kenkä sopii jalkaasi" joudut/pääset silti itse kokeilemaan ja päättämään kengän kohtalosta.
On selvää, että vain osa ihmisistä kokee vain yhden kuolemaan kestävän suhteen. Muilla suhteita tulee ja menee, eivätkä he välttämättä ole sen taitamattomampia tai onnettomampiakaan. Kokemusrikkaampia heistä ainakin tulee vaihtamisen ja näiden ihmisten suhteen. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa. Toisessa kokee paljon huippuja ja laskuja, toisessa vähemmän.
Mielestäni ei siis kannata ladata odotuksia, että suhde kestäisi kuolemaan saakka tai edes kuukauden päähän. Sitä suurempi lienee pettymys, jos niin ei käykään. Kun keskittyy siihen mihin voi vaikuttaa, eli nykyhetkeen ja yrittää parhaansa, ehkäpä se suhde kestää tappiin saakka (olettaen, että toinen on myös kykenevä). Suhteisiin vaikuttaa silti monia ympäristötekijöitä, jotka saattavat temmata asiat ihan uuteen uskoon. Tällöin voikin avautua uudet mahdollisuudet, joten mistä tiedät koskaan hävinneesi peliä? Et mistään.
Minä en usko, että on olemassa mitään juuri oikeaa kaavaa, paitsi se, että tekee kuten itse parhaaksi näkee.
-Hanki siis kokemusta ja ymmärrä sitä, jotta teet aina vain parempia ratkaisuja.
-Hyväksy siis virheesi, rakkaus ei näet ole helppo asia, siksi sitä täälläkin aina kysellään.
Eli lopulta: Sinulla ei ole mitään ongelmaa tai dilemmaa, kunhan elät. Lopun kertoo elämä.- ja kiitos
on hieno lukea tekstiä jossa on ymmärrystä, elämän kokemusta ja riittävän joustavaa viisautta.
Kiitos hyvin kirjoitetusta tekstistä jota oli ilo lukea.
- valonEnkeli32
Ihmiset etsivät rakkautta epätoivoisesti tajuamatta mistä kaikesta on todellisuudessa kyse. Amerikkalainen terapeutti Harville Hendrix kirjoittaa kirjassaan Kaikki se rakkaus mikä sinulle kuuluu seuraavalla tavalla (kerron asian omin sanoin). Jokainen rakkaussuhde on tavallaan oikea, koska se tarjoaa meille juuri sitä henkistä kasvua mitä sillä hetkellä tarvisemme. Alitajuisella tasolla me vedämme puoleemme sellaisen ihmisen, joka tarjoaa meillä tarvitsemaamme kasvua.
Me "rakastumme" sellaiseen ihmiseen, joka tuo pintaa meidän kipeät asiat. Meillä kaikilla on käsittelemättömiä asioita lapsuudesta ja menneisyydestä. Lapsena meidän piti sopeutua. Meillä ei ollut ehkä mahdollisuutta itkeä, ilmaista vihaamme ja suruamme. Opimme alitajuiset mallit, ettei tiettyjä tunteita ole sopivaa ilmaista tai vaarana on joutua vanhempiemme hylätyksi (niin lapsi asian kokee). Ihminen jatkaa lapsuuden tunnemallien pohjalta elämäänsä eteenpäin ja jatkaa usein pitkään aikuisikään tiettyjen tunteidne tukahduttamista, koska alitajuinen malli on ohjelmoinut ihmisen tekemään niin.
Kun tulemme aikuisiksi, niin meillä saattaa olla vuosikymmenien tukahdutettuja tunteita kehoomme ja alitajuntaamme kätkettynä. Meillä on itkemättömiä itkua, kiukkua, vihaa, jne.
Kun ihminen menee parisuhteeseen ja suhde alkaa muuttua hiukankin turvalliseksi, niin nuo tukahdutetut tunteet alkavat nousemaan tietoisuuteemme. Noin 90 prosenttia meidän tunnereaktioista johtuu meidän menneisyyden tunteista ja noin vain 10 prosenttia tästä hetkestä. Ihmiset eivät ymmärrä tätä vaan syyttävät tunteistaan omaa kumppaniaan. Parisuhde on kasvusuhde, joka tuo pintaa meissä kaiken kipeän. Rakkaus on kuin häikäisevä valo, joka paljastaa sisimpämme haavat. Kun ihmisellä on paljon sisäistä kuormaa, niin rakkaus tekee todella kipeää, koska se tuo pintaa kaiken menneisyyden kätketyn tuskan. Syystä tai toisesta emme ole aiemmin käsitelleet sisimpämme kipeitä asioita.
Jos ihminen ymmärtää parisuhteen tarjoaman kasvun, niin hän eheytyy ja hänen kykynsä rakastaa voimistuu. Meidän syvin olemuksemme on puhdasta rakkautta, iloa ja rauhaa. Tuo totuus yltää tietoisuuteemme vasta sitten, kun rakkauden aurinko alkaa pilkahdella menneisyyden pilvien lomasta.
Jokainen parisuhde on tavallaan oikea, koska se kasvattaa meitä, jos suostumme siihen. Jos emme suostu, niin kohtaamme samat opinpaikat uudelleen toisen kumppanin kanssa, ja ehkä kolmannen ja neljännenkin, jos emme suostu tajuamaan suhteemme kasvattavaa puolta.
Ihminen vetää siis puoleensa ihmistä, joka sopii hänen kasvunsa kuvioon, joten tämä tarkoittaa sitä, että mitä kasvaneempi olet itse ihmisenä, niin sitä harmonisemman ja rakastavamman parisuhteen voit elämääsi saada. On täysin turhaa kuvitella, että ilman omaa kasvua voisi löytää pitkäaikaisen, intohimoisen, rakastavan ja ihanan ihmissuhteen. Ihmiset hakkaavat päätään seinään, kun he eivät ymmärrä tai eivät halua ymmärtää mistä tässä kaikessa oikein on kyse.
Ihminen ei voi koskaan saada täydellistä varmuutta ihmissuhteensa kestosta, koska suhteen henkistä tarkoitusta ei voi täysin tietää. Joku suhde kestää kuukauden, toinen viisi vuotta ja kolmas koko elämän. Ihmisen tulee oppia luottamaan elämän kantavaan voimaan ja löytämään turva omasta sisimmästä, eikä toisestä ihmisestä. Kun turva, luottamus ja voima on omassa sisimmässä, niin sitä ei voi kukaan ottaa pois. Silloin ihminen voi olla onnellinen yksin ollessaan tai onnellinen ollessaan parisuhteessa. Parisuhteesta ei pidä tehdä onnen edellytystä.
Itse olen parisuhteessa ihanan miehen kanssa. Meillä on todella rakkaudellinen, avoin ja läheinen suhde. Olen käynyt läpi pitkän kasvun ja voin vain todeta, että kaikki mitä Harville kirjoittaa pitää täydellisesti paikkaansa.- ---
Annat kuvan että kasvun vuoksi ihminen vaan jätettäisiin koko ajan, tyhmää. Uskot kaiken mitä syötetään. Kasvua voi olla, mutta ei ihminen kaikkea kestä.
- siistijuttu
Kirjoitit tosi viisaasti. Antoi tosiaan ajattelemisen aihetta. Minä "rakastan" miestä, jonka kanssa ei ole suudeltu yhdeksään vuoteen!! Läheisemmästä kanssakäynnistä puhumattakaan. Uskaltaisinko jo etsiä uutta? olen kyllä yrittänyt mutta aina pettynyt.
- kiitoskaikestarakas
voi miten totta...
hän oli täällä sen aikaa, että minä ehdin paikata haavojani...
nyt vasta olen oppinut, että minä yksinkin olen hyvä...
olisin vaan halunnut jatkaa hänen kanssaan, mutta sitä ei meille suotu.
Hänen kanssaan oli tunne kuin olisin kotiin tullut, turvallinen, hyvä, kevyt, varma, välimatka ei haitannut, sen rakkauden tunsi ja tiesi satojen kilometrien päähänkin
Kirjasta Hiljaiset sillat: tälläisen varmuuden saavuttaa vain kerran elämässään.
- Tuulantei40
Rakkaus
Rakkaus on pitkämielinen. Rakkaus on lempeä.
Rakkaus ei kadehdi. Rakkaus ei kerskaa. Rakkaus ei pöyhkeile.
Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti. Rakkaus ei etsi omaansa.
Rakkaus ei katkeroidu. Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa.
Rakkaus ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.
Kaikki se peittää. Kaikki se uskoo. Kaikki se toivoo. Kaikki se kärsii.
Niin pysyvät nyt Usko, Toivo ja Rakkaus, nämä kolme ;
mutta suurin niistä on Rakkaus. - mie vaan
ei kai sitä tiijä kun kokeilemalla. maailma on niin heilahtelevainen ettei sitä tiedä mitä tulee tapahtumaan, mutta kun luottaa ja rakastaa ja huomioida niin kyllä sillä jo pitkälle pääsee. suhteessa on aina kaksi ihmistä, jotka osaa antaa ja pyytää anteeksi. Homma ei toimi pelkällä rakkaudella, suhdetta pitää hoitaa ja toista osapuolta huomioida! EIKÄ IKINÄ SAA MENNÄ ÄKÄSENÄ NUKKUMAAN jatkaa riitelyä aamulla (ei sitä tosin enää silloin jaksa :D )
- kinuski43
Olen rakastunut minua 16 vee nuorempaan mieheen.Tapasin hänet työpaikalla keväällä.Hän oli ns.työkokeilussa mielenterveysongelmien takia.Ja asuu vieläkin sairaalassa.Meillä on ollut mahdollista tavata vain kerran viikossa muutama tunti kerrallaan. Käymme syömässä ja kahvilla ja muutamassa salaisessa paikassa ...haluamme toisiamme.. juttelemme ja nauramme..meillä on tosi kivaa yhdessä..raastavaa..hullua..epänormaalia...
kohta mennyt jo 7 kk:ta näin.Välillä laitoin homman poikki..en kestänyt...järki sanoi muuta.Ei tästä mitään tule koskaan. Miksi kiusata itseään.Vaan kauhea ikävä tuli..siis, niin raastava ikävä, ettei sanoin voi kuvata. Hän on kuin huumaa minulle..hänen silmänsä, kätensä,sormensa,kaikki..ääni lumoaa, kaikki.Mulle riittää kun saan hänet nähdä edes kerran viikkoon.Ei tarvitse olla mitään seksiäkään...En vaan pääse hänestä eroon..en..en..Hänkin on sanonut,että hän jotenkin ihmeellisesti koukussa minuun.Ei tämä johdu siitä,että hän on siellä ja muka jotenkin älyvapaa.Hän on ihan aivan ihana,liian herkkä ihminen..mutta mä Rakastan häntä..rakastan ilman mitään vaatimuksia... - Vaimo jo 38 vuotta
Niin kaun kun pitää joltakulta toiselta kysyä onko tää rakkautta tai ei, on parempi olla sitoutumatta.
Se kyllä tietää kun oikean kohtaa mutta aina on portti mistä poistua ja antaa periksi kun tulee kinkkinen aikka, ja voin kertoa että niitä tulee muodossa jos toisessa, missä vaiheessa annan periksi riippuu minusta/sinusta....mutta pitää muistaa aina ( nytkin 2008 ) NAINEN on valttia... - antakaa ja ottakaa
kaikki irti mitä saatte lyhyen elämänne aikana...
- mut kun nää
tyhmät romantikot luulee että jossain on joku ihmepuoliso,hehheheheheh...muuta kuin seksiä tarpeeksi,se pitää mielen virkeänä.. eli 3-4 kertaa vuorokaudessa..
- mariarita
Niin mistä sen tunnistaa? kun ei ole vielä kohdalle osunut. Vaikka monta kertaa olen luullut.
T. mariarita - sanottuna
mulla kävi niin että kun näin tulevan mieheni niin kaikki muu hävisi ja näin vain hänet. ja näin 5 vuoden jälkeen hänen katsoessa tietyllä lailla mulla on edelleen on vatsassa muutama kilo perhosia.. ihan kuin alkuaikoina! =) Ja voin sanoa että RAKASTAN HÄNTÄ aivan mielettömästi vieläkin.. Toki kaikki on tapauskohtaista mutta oli pakko kertoo.. :)
- piirakkaa
tekee välillä mieli ja naiseni onkin sopiva, kun saa ite nauttia siitä, kun näen takaapäin yhtyväni naiseen. Naisen peppu on aika pieni ja mun kalu näyttää julmalta, kun nain häntä takaapäin. Nainen on täysin haltioissaan koska olen varakas, komea, isokaluinen ja välitän perhe-elämästä. Voiko naiselle usein käydä näin hyvä onni?
- isohkokaluinen
Ei sitä tunnista, kun voi erota millon tahansa. Nyt mulla on lapsi naisen kaa ja olen varakas, eli kaiken pitäs olla hyvin.
- Love Amor
Mun tekemä video rakkaudesta http://www.sexyemilie.com/?id=311537
- Vuosia takana ja edessä
Eipä sitä heti varmaksi tiedäkkään. Ehkä parin vuoden seurustelun jälkeen jo tunnet toisen niin hyvin, että tiedät voiko hänen kanssaan rakentaa pidemmänkin suhteen :)
Tietenkin alun tunteen pitää olla "ainutlaatuinen".
Kun voitte tuijottaa toisianne silmiin typertyneenä monta tuntia puhumatta mitään, kyseessä on jo melko hyvä merkki ;)- arkipäiväkin tuntuu ainutla...
ja että oikeasti voit katsoa peilistä itseäsi suoraan silmiin ja todeta että minä olen oikeasti onnellinen tuon kanssa.
rakkaus on illuusio rakastaa voi kuin lasta rakkaus on vihaa l. rakkaus on sotaa, sodat syntyvät rakkaudesta. mikäs filosoofi se nyt olikaan alberto jotain.
- KimmoJ-9
...Siinähän se vitsi just onkin...
- S_guru
Jos rakkaus on oikein kuohuvaa, niin se voi olla merkki siitä, että suhteessa piilee ristiriita.
Historia tunnetuimmassa rakkaustarinassa, Romeossa ja Juliassa rakastavaisten esteenä olivat heidän sukunsa, jotka olivat sukuriidoissa keskenään, ja siksi rakkaus oli traagista ja dramaattista. Kuitenkin ilman tätä estettä Romen ja Julian välinen rakkaustarina olisi ollut lattea, eikä siitä olisi syntynyt tunnettua näytelmää.
Kovin roiskuvassa rakkaudessa este ei ehkä olekaan ulkoinen este rakkauden tiellä, vaan sisäinen. Rakastunut tuntee sisimmässään, että toisessa ihmisessä on jotain, joka tekee elämän pituisen suhteen häneen mahdottomaksi. Jokin piirre, jonka tietää ennen pitkää johtavan eroon. Toisaalta rakkauden vetovoima on voimakkaampi, ja dramaattisessa tunteiden taistelussa vetovoima voittaa lopulta sisäisen esteen.- DUM-DUM
..eivät myöskään ole tilastollisesti hyvin otollisia. Harvan kohdalle osuu. Mutta eikö kaikki rakkaussuhteet olekaan tunnekuohusellaisia?
Nim. Tyhmäkö
- minänäinniin
Onko oikeasti edes olemassa sitä oikeaa? Kuulostaa ehkä skeptiseltä mutta että... Mä luulen että on paras vaan olla niin kuin annetaan olla sitä sen enempää murehtimatta! Elämä on ihmeellinen asia, silti ihmisen parasta aikaa =) Joskus se tuo surun puseroon, mutta niistä onnistuu selviämään positiivisella asenteella ja sillä ajatuksella että ne kaikki kivat asiat on sen arvoista. Elä hetkessä!
- liikaa yrittänyt -73
Ohimenevä tunnekuohu menee ohi n.3kk. About 2vuoden jälkeen alat tietämään tuleeko suhteesta jotain kestävämpää, nimittäin siihen mennessä on jo varmasti suhde joutunut koetukselle. Minulla kaiken kokeman jälkeen on luottamus pysynyt rakastani kohtaan, ja tätä pidän kaikista tärkeimpänä.
- pehmopappa
Et tule pettymään.
http://www.youtube.com/watch?v=-nzJ_vq-RrU&feature=related - unelma, joka ei ole totta
Ajatus, että eläisi yhden ihmisen kanssa koko elämänsä on mielestäni täysin absurdi. Ei toimi tässä maailmassa. Vanhanaikainen rakennelma, jolla ei ole enää mitään todellisuuspohjaa ja joka johtaa vain sekä fyysiseen, että psyykiseen väkivaltaan, kateuden ja vihan tunteisiin. Sitoutuminen ylipäänsä on sairasta ja ihmisluonnolle sen vastaista. Suurin rikos ihmisyyttä vastaan ajankulun mittaamisen kanssa.
Todellisuus on tässä ja nyt. Jos joku on rinnallani nyt, se on totta. Se, että hän on niin valinnut, ei perustu mihinkään, mitä minä olen tehnyt. Huomisesta ei kukaan tiedä. On utopistista ja naiivia ajatella, että voitaisiin suunnitella elämään tätä hetkeä pidemmälle. Liikaa muuttuvia tekijöitä.- ipi9999
Ei saa murskata odotuksia ja uskomuksia. Sillä jos oikein rakstaa ei se rakkaus lopu koskaan.
- unelma, joka ei ole totta
ipi9999 kirjoitti:
Ei saa murskata odotuksia ja uskomuksia. Sillä jos oikein rakstaa ei se rakkaus lopu koskaan.
Olet oikeassa. Voin kirjoittaa vain omasta puolestani. Se mikä on minulle oikein ei välttämättä ole muille oikein. Se minkä koen itse totena, ei sitä välttämättä ole muille. Tämä pätee myös puolisooni sekä kaikkiin ihmisiin maailmassa. Sinun totuutesi rakkaudesta on erilainen kuin meidän melkein seitsemän miljardin muun.
Rakkaus johon viittaat on mielestäni valhetta. Se on itselleen valehtelemista. Miten uskoa siihen? Kaiken sen tietämyksen jälkeen mitä meillä itsestämme ja toisistamme on? Kaikkien omien havaintojen jälkeen? Vähän kuin alkaisi väittämään tällaisena syksyisen koleana yönä itselleen, että on aurinkorannalla kolmenkymmenen asteen helteessä ottamassa aurinkoa ja vielä uskoisi sen. Itsepetosta pahimmasta päästä.
En suostu ummistamaan puolisokeita silmiäni todellisuudelta.
- ...?
"But I'm thinking of what Sarah said
That love is watching someone die
So who's going to watch you die?"
Todellinen rakkaus = Sellainen ihminen joka todella jaksaa sun kanssasi loppuun asti. - Schopenhauer
Ei niin yhtään mistään.
- siitä kun
banaani penetroituu sisääsi, otat sen tietenkin kiihkeänä vastaan.
- Victorida
suudelmasta. Jos suudellessa tuntuu, että varpaista lentää kynnet, on parivalinta osunut oikeaan. :)
- vähän ,,,,
,,miten naidaan,onko mies viiten sekunnin tai,,,se ratksaisee,turhaa sitä on muuten selitellä,tämä on fakta ja sillä siisti.
- Lovermachine69
Yksi tapa on tehdä yksinkertainen testi, että millainen tyttö olisi sinulle sopivin:
http://www.sexyemilie.com/?id=397576
muita tapoja ovat yhdessä vietetyn ajan jälkeinen tunne
- laav
Ei rakkautta tarvitse todistella. Se on syvä ja lämmin tunne, joka valtaa kehosi päästä varpaisiin saakka. Sydän tykyttää.
Uskon että todellinen rakastuminen kuitenkin alkaa ns. tilapäisestä tunnekuohusta, kiinnostuksen heräämisestä ja...niin? Ihminen ei rakastu hetkessä, tunne, tutustu!
Rakkauden kyllä tuntee ja sen voi löytää jokainen, joka sitä etsii.- Lämmintä
Hyvin muotoilit asian. Alku ei voi olla rakkautta, se vaatii pitemmän ajan tutustumisen - joillakin enemmän, joillakin vähemmän.
"Rakkauden kyllä tuntee ja sen voi löytää jokainen, joka sitä etsii" on hyvin lohduttavasti sanottu. Epätoivoisia etsijöitä riittää. Laita itsesi alttiiksi, on mottoni. Ei se tapa, vaikka voi pelottaa. Mahdollinen kolhu itsetunnolle korjaantuu kyllä. Nautittu on kuitenkin.
- suhteessa
Ei mistään.
- Pali'
seksiin. Kaikki muu on toisarvoista!
- minun
mielestä siitä että pystyy puhumaan kaikista asioista,myös kinkkisistäkin ja että osaa myös pyytää anteeksi jos on jotenkin loukannut toista,ja eikä ole niin jääräpäinen toista kohtaan ,koska kerran täällä vain eletään.
- L.Apinnoita
...sitä että eilaisuudesta huolimattakin:
tykätään. Ja tykätään joistakin asioista yhdessä.Elämän iltapuolella niitä olisi hyvä olla paljon.Huumoria ja vipinää vällyjen allakin, sopivasti.
- A200320140504021118A
SEURUSTELU AVOLIITTO TYKKÄÄVÄT HALUU OTTAVAN MIEHEKSEEN SEURUSTELU TYTTÖ YSTÄVÄ TYTTÖ KAVERI NAISYSTÄVÄ KAVERI TÄRKEESTI TIEDÄÄ PAREMMIN KYLLÄ OMALTA TUTUSTUU SEURUSTELU AVOLIITTO POIKA MIES YSTÄVÄ KAVERI MIEHESÄ AVOLIITTO VAIMONA EUKKO KULTA ROUVA PUOLISO EMÄNTÄ SURAKKA VELI PARISUHDE PARINA PARISKUNTA VAIMONA RASKAANA TÄRISEVÄ TÄRÄYTTÄVÄPORNOSTTAAT PORNOSEKSI PETOFIILI NÖRTTI NYGRI TIPSA TAPSI TAKA HUONE PÖMPELI REIKÄ SILMÄ MURSI MURMELI PINA PIMPPA PIMPERO TENA MUKSI SILLÄ TEHDÄ RAKASTELUSSA SYNNYTYS VAIHDE TYTTÖ POIKA VAUVA VAIMON LAPSI ÄITINÄ SEN LAPSEN MIEHENÄ ISÄ LASTEN TARHA PÄIV'Ä KOTI KERHO ESKARI ESIKOULUTYTTÖ ALA ASTE KUMMUNKOULUTYTTÖ 101112 13 14 15 16 17 18 VANHEMPIISA KANSSA ASUU YLÄASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ97 POHJOISAHONKADU28D9 OUTOKUMPU SURAKKA VELI
- A200320140504021118A
SEURUSTELU AVOLIITTO TYTTÖY STÄVÄ NAIS YSTÄVÄ KAVERI TÄRKEESTI ITSELLESI SEURUSTELU AVOLITTO POIKA YSTÄVÄ POIKA KAVERI ITSE MIEHENÄ ITSE TÄRÄYTTÄVÄ PORNOSTTAAT PORNOSEKSI KONTOMI KUMI KORTSU NÖRTI NYGRI TIPSA TAPSI TAKA HUONE MIELELLÄÄN EI LÄHDE SURAKKA VELIKÄÄ PÖMPELI REIKÄ SILMÄ MURSI MURMELI PINA PIMPPA PIMPEROTENA MUKSI HYÖKKÄNTI KÄSIKSI KÄYNTI TYKÄTÄ HYVÄÄ KOSKETTAS VÄKISE VÄKIVALTAISESTI AVOLIITTO VAIMONA EUKKO KULTA ROUVA PUOLISO EMÄNTÄ SURAKKA VELI PARISUHDE PARISKUNTA VAIMONA RASKAANA SYNNYTTÄÄ TYTTÖPOIKA VAUVA VAIMONLAPSI ÄITINÄ MIEEHNÄ ISÄ LASTEN TARHA PÄIVÄ KOTI KERHO ESKARI ESIKOULUTYTTÖ ALA ASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ 11011121314151617YLÄASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ 97 SELLAISELLA LAPSELLA NIITÄPALJON NIILLÄKKII YLEIS KUNTO PALJON HUONOMPI POHJOISAHONKADU28D9 OUTOKUMPU SURAKKA VELI
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973