Jeep vs Ford

4weedee

Eli laittaisitteko hyviä/huonoja kokemuksia Jeep Grand Cherokeesta/Ford Explorerista.Jompikumpi hankinnassa,mutta kun ei osaa päättää..

21

5935

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruuhkakivi

      Romuja kumpikin...ei kannata kumpikaan. Huonolaatuisia bensankuluttajia...rahat menee turhuuteen. Kumpikin valmistaja konkurssivalmis...ovat jo niin kauan valmistaneet roskaa ja huijanneet...nyt ovat kerjäämässä rahaa että saisivat jatkaa kusetustaan...

    • vaka vanha explorer

      Itse olen ajanut 5 vuotta explorerilla ja ollut tyytyvainen. On taysi 4-veto mahdollisuus ja hidas vaihde kytkettavissa paalle. Vaihteisto vaihtaa pehmeasti viela vanhalla ialla (130 tm). Bensan kulutus on ollut tuolla vanhalla explorerilla sekalaisessa ajossa luokkaa 20 mpg, omassa on se tavallisin 4.0 moottori. Mitaan mukavaa kyytia tuolla ajo ei ole hyvaan h-autoon verrattuna.

      En ole omistanut Cherokeeta mutta kasittaakseni Cherokeen ajo-ominaisuudet ja ehka suorituskyky ovat paremmat, mutta vikoja on jo nuorena enemman. Sellaiset jotka ostavat auton enemman koeajotuntuman ja ulkonaon perusteella, kuten naiset, paatyvat helpommin Cherokeehen. Cherokee on pienempi ja sirompirakenteinen.

      Erityissovellutuksena mainittakoon etta Explorerissa mahtuu nukkumaan 2 henkea takana jos takapenkki on kaannetty alas, Cherokeessa ei. Tama on katevaa esim retkeillessa.

      Vastaavat japanilaiset ovat kaytettyna muistaakseni paljon kalliimpia hyvan maineensa takia (ainakin jenkeissa).

      Jeepin ja muiden Chrysler-tuotteiden laadulla on huono maine. Itse en koskisi niihin pitkalla kepillakaan mutta varmasti on eriavia mielipiteita ja erilaisia painotuksia.

      • hyvästä

        ja asiallisesta vastauksesta.


      • Ruuhkakivi
        hyvästä kirjoitti:

        ja asiallisesta vastauksesta.

        Kauttani on kulkenut kymmeniä ko. autoja. Yhtään hyvää ei mahtunut joukkoon...Eli mielipide pysyy samana. Kannattanee kuitenkin odottaa kunnes jompikumpi valmistaja menee konkurssiin...sitten näitä saa tosihalvalla...


      • wäsäilijä
        Ruuhkakivi kirjoitti:

        Kauttani on kulkenut kymmeniä ko. autoja. Yhtään hyvää ei mahtunut joukkoon...Eli mielipide pysyy samana. Kannattanee kuitenkin odottaa kunnes jompikumpi valmistaja menee konkurssiin...sitten näitä saa tosihalvalla...

        Ruuhkakiveksen pitäisi ymmärtää että tuolla tavalla kirjoitettuna "mielipide" menee väpäilijäluokkaan kuuluvana hukkaan.Uskottavuus on nolla ja epäily 17v kirjoittelijasta vahva.
        Fordin etu on aavistuksen parempi luotettavuus ja työn laatu.Jeep Grand Cherokee on maastossa täysin ylivoimainen,Fordia ei ole todellisuudessa edes maastoajoon tarkoitettu.Jeepin suurin ongelma on voimansiirto joka on juuri ja juuri riittävä suoralle kutoselle,joka on muuten ainoa hyvä syy valita Jeep,kasimallit ovat käytännössä aina menossa jostain kohtaa rikki.Pienempi Cherokee on periaatteessa samalla tekniikalla.Molemmissa,Jeepissä ja Fordissa on tietysti se etu että ei tarvitse sortua japanilaiseen tusinatuotteeseen.Sehän olisi munattomuuden merkki.


      • Ruuhkakivi
        wäsäilijä kirjoitti:

        Ruuhkakiveksen pitäisi ymmärtää että tuolla tavalla kirjoitettuna "mielipide" menee väpäilijäluokkaan kuuluvana hukkaan.Uskottavuus on nolla ja epäily 17v kirjoittelijasta vahva.
        Fordin etu on aavistuksen parempi luotettavuus ja työn laatu.Jeep Grand Cherokee on maastossa täysin ylivoimainen,Fordia ei ole todellisuudessa edes maastoajoon tarkoitettu.Jeepin suurin ongelma on voimansiirto joka on juuri ja juuri riittävä suoralle kutoselle,joka on muuten ainoa hyvä syy valita Jeep,kasimallit ovat käytännössä aina menossa jostain kohtaa rikki.Pienempi Cherokee on periaatteessa samalla tekniikalla.Molemmissa,Jeepissä ja Fordissa on tietysti se etu että ei tarvitse sortua japanilaiseen tusinatuotteeseen.Sehän olisi munattomuuden merkki.

        Fordin Explorer (ja muut tuotteet) sekä Jeepit johtavat vikatilastoja vuodesta toiseen.(esim. "Consumer Reports" ja "JD Power and Associates"). Se on todettu ja oikeaksi osoitettu TOSIASIA, ei mielipide.
        "Katu uskottavuus"...hohhoijaa...Perheemme 2007 Toyota 4Runner peittoaa Jeepit ja Fordit mennen tullen...paremmin valmistettu, parempi ajettavuus, parempi laatu ja luotettavuus, käyntiäänen hiljaisuus, pienempi polttoaineen kulutus, pitemmät huoltovälit, HUOMATTAVASTI parempi jälleenmyyntiarvo...Missä kategoriassa Jeepeistä mikään tai Ford Explorer on parempi?


      • 000000000
        wäsäilijä kirjoitti:

        Ruuhkakiveksen pitäisi ymmärtää että tuolla tavalla kirjoitettuna "mielipide" menee väpäilijäluokkaan kuuluvana hukkaan.Uskottavuus on nolla ja epäily 17v kirjoittelijasta vahva.
        Fordin etu on aavistuksen parempi luotettavuus ja työn laatu.Jeep Grand Cherokee on maastossa täysin ylivoimainen,Fordia ei ole todellisuudessa edes maastoajoon tarkoitettu.Jeepin suurin ongelma on voimansiirto joka on juuri ja juuri riittävä suoralle kutoselle,joka on muuten ainoa hyvä syy valita Jeep,kasimallit ovat käytännössä aina menossa jostain kohtaa rikki.Pienempi Cherokee on periaatteessa samalla tekniikalla.Molemmissa,Jeepissä ja Fordissa on tietysti se etu että ei tarvitse sortua japanilaiseen tusinatuotteeseen.Sehän olisi munattomuuden merkki.

        Jeepiin tai Fordiin sortuminenhan on se munattomuuden merkki. Kivesten siementuotanto ei normaalilla yksilöllä lakkaa japanilaisesta keulamerkistä.


      • joukkosielu.
        000000000 kirjoitti:

        Jeepiin tai Fordiin sortuminenhan on se munattomuuden merkki. Kivesten siementuotanto ei normaalilla yksilöllä lakkaa japanilaisesta keulamerkistä.

        Jätä nuo mommentit "munattomuudesta" niille, jotka tietävän sen merkityksen.
        Tässä tapauksessa sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen seksuaalisuuden tai hedelmällisyyden kanssa, you know.


      • mieluummin
        joukkosielu. kirjoitti:

        Jätä nuo mommentit "munattomuudesta" niille, jotka tietävän sen merkityksen.
        Tässä tapauksessa sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen seksuaalisuuden tai hedelmällisyyden kanssa, you know.

        Sehän munatonta on jos tarvitsee jonkun keulamerkin "isoveljekseen", eh?


      • kokeillut.
        000000000 kirjoitti:

        Jeepiin tai Fordiin sortuminenhan on se munattomuuden merkki. Kivesten siementuotanto ei normaalilla yksilöllä lakkaa japanilaisesta keulamerkistä.

        Eipä tuo siementuotanto naisilla oikein tahdo toimia, kun ei ole edes kiveksiäkään, mutta en silti alennu millään mauttomalla riisikupilla ajelemaan.


      • kannattaa--
        kokeillut. kirjoitti:

        Eipä tuo siementuotanto naisilla oikein tahdo toimia, kun ei ole edes kiveksiäkään, mutta en silti alennu millään mauttomalla riisikupilla ajelemaan.

        Siinä tapauksessa kannattaa jatkaa sillä mauttomalla lotjalla ajoa. Kaikki on halvempaa kuin miltä näyttää.


    • .fi

      otsikko

      • overdrive nykyään

        Overdose on nykyään pelkkä aloittelevien hangaround-gangstojen jauhantapalsta.


      • kuitenkin
        overdrive nykyään kirjoitti:

        Overdose on nykyään pelkkä aloittelevien hangaround-gangstojen jauhantapalsta.

        löytys asiallisia vastauksia henkilöiltä jotka otsikon autoista jotain tietävätkin?Tää keskustelu on näköjään mennyt joittenkin pentujen riitelyksi amerikkalaiset vastaan japanilaiset..


      • presidentiikeskustelun aloi...
        kuitenkin kirjoitti:

        löytys asiallisia vastauksia henkilöiltä jotka otsikon autoista jotain tietävätkin?Tää keskustelu on näköjään mennyt joittenkin pentujen riitelyksi amerikkalaiset vastaan japanilaiset..

        Että kotimaisen jenkkiharrastajan päähän ei mahdu mitään erilaista. "Jos et ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan".


      • näin?
        presidentiikeskustelun aloi... kirjoitti:

        Että kotimaisen jenkkiharrastajan päähän ei mahdu mitään erilaista. "Jos et ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan".

        Lopeta punikki se itkeminen ja painu v... täältä,
        ei aloittaja ollut kiinnostunut sinun poliittisesta kierouneisuudestasi. Vaahtoa muualla.


      • pressakyselijä
        näin? kirjoitti:

        Lopeta punikki se itkeminen ja painu v... täältä,
        ei aloittaja ollut kiinnostunut sinun poliittisesta kierouneisuudestasi. Vaahtoa muualla.

        Tuntuu että sää tuheretelet itkua siellä. Kiroilua ja punikkikortti. Aiheen aloittaja taitaa kyllä itse päättää mikä sitä kiinnohtaa. Eli turha sun on puhua vaahtoamisesta. Kieroutuneisuus? Kieroutuneisuus on jossain muualla. Demokratia Irakiin siviilejä kiduttamalla/raiskaamalla?


    • oot

      hakemassa? Minulla olisi molemmista kokemuksia malleista 93-2000

      • välillä

        1994-1996 oon katellu.Jeep kyllä houkuttelis,mutta luotettavuus vähän arveluttaa.Ja myös koneen koko.Tuossa yläpuolella kutosta kehuttiin,mutta olin jostain lukevinani,että niissä olisi jäähdytysongelmia..Miten lie?


      • juttuja
        välillä kirjoitti:

        1994-1996 oon katellu.Jeep kyllä houkuttelis,mutta luotettavuus vähän arveluttaa.Ja myös koneen koko.Tuossa yläpuolella kutosta kehuttiin,mutta olin jostain lukevinani,että niissä olisi jäähdytysongelmia..Miten lie?

        olis useasta Jeepistä ja muutamasta Fordista Jeeppejä ollut sekä kutosella(4l), että kasilla(5.2). Molemmat koneet ovat hyviä jo kauan tuotannossa olleita konstruktioita - ei siis lasten tauteja.

        Olen myös lukenut jossain suomalaisella palstalla tosta lämpöongelmasta je se on kyllä puppua. Ei kummallakaan koneella ole mitään taipumuksia tuohon. Lämpöongelmiin on aina joku syy, joka aiheuttaa kuumenemista oli se sitten Fiat tai Jeep. Syy nro 1 on liian vähän nestettä. Tarkista että paisuntasäiliössä on vesi normaalitasossa ja ettei vesipumpun ympärillä tai alapuolella ole märkää. Yhteen kutoseen vaihdoin pumpun ja lohkon välisen tiivisteen, joka vuoti.

        Tyhjäkäyntimoottori on vaihtotavaraa molemmissa koneissa. Puhdistus voi auttaa, ei kallis osa. Ongelmana liian alhainen tk. - sammuilee.

        Kuutosen selvä tyyppivika on pakosarjan vuotaminen. Autossa orkkis peltisarja, jossa putkien yhtymäkohdassa hitsisauman vieressä poreita. Voi hitsata uudelleen ja ongelman kuulee kyllä ostotilanteessa. Pakosarja muutettu jo uudemmissa erilaiseksi.

        Tuon ikäisissä varmaan jonkun verran öljyvuotoja, lähinnä stefoista.

        Tarkista tämä: Suomessa myytavissä (EU-malli) Jeepeissä yleensä jatkuva neliveto viskokytkimellä toteuttuna. Kallis kikkare. Jotta voit testata viskon, sen pitää olla LÄMMIN, vaatii siis pitkän koeajon ennen kuin oireet ilmenevät(20-30km) Aja lopuksi autolla tiukkaa ympyrää ja jos alkaa kuulua pauketta ja auto "hyppii" on visko kaput.
        Tätä ongelmaa ei ole Fordissa.

        Jeepeissä voimansiirron ääniä enemmän kuin Fordissa. Perissä laakereita vaihdettu.

        Jeepin kutosen kulutus maantiellä tasasella tietokoneen mukaan n.9-11 ja kasilla aavistuksen enemmän. Fordista kokemuksia vain 97-98 malleista, joissa 207hp, en halunnut sitä vanhempaa konetta - ei ajotietokonetta, en koskaan mitannut kulutusta.

        Fordiin myös uusin tyhjäkäyntimoottorin ja etupyörän laakerit. Uusittava koko napa - n.280e kpl.

        Vanhempien Fordien laatikoissa jonkin verran ongelmia, se myös syy 97-98 malliin aikanaan.

        Fordeissa lämppärin luukkujen jumittuminen tyyppivika. Tulee vain joko kuumaa tai kylmää. Testaa lämppäri huolella. Halpa korjata, mutta pitää tietää, mitä tekee. Sama ongelma muuten Jeepeissä, mutta vasta yleensä vuodesta -99 alkaen

        Tarkista Jeepin umpioiden kunto, onko sisäpuoli kirkas, umpiot kalliita.

        Huhhuh, nyt rupee väsyttään tää kirjailijan työ. Menestystä auton hankintaan. Ite olen jenkeillä vetänyt jo 32 vuotta enkä muista oikein mitään ymmärrä. Ai niin, kyllä mä Jeepin ottaisin. Nyt alla 2000 GC 4.0.


      • kiitokset
        juttuja kirjoitti:

        olis useasta Jeepistä ja muutamasta Fordista Jeeppejä ollut sekä kutosella(4l), että kasilla(5.2). Molemmat koneet ovat hyviä jo kauan tuotannossa olleita konstruktioita - ei siis lasten tauteja.

        Olen myös lukenut jossain suomalaisella palstalla tosta lämpöongelmasta je se on kyllä puppua. Ei kummallakaan koneella ole mitään taipumuksia tuohon. Lämpöongelmiin on aina joku syy, joka aiheuttaa kuumenemista oli se sitten Fiat tai Jeep. Syy nro 1 on liian vähän nestettä. Tarkista että paisuntasäiliössä on vesi normaalitasossa ja ettei vesipumpun ympärillä tai alapuolella ole märkää. Yhteen kutoseen vaihdoin pumpun ja lohkon välisen tiivisteen, joka vuoti.

        Tyhjäkäyntimoottori on vaihtotavaraa molemmissa koneissa. Puhdistus voi auttaa, ei kallis osa. Ongelmana liian alhainen tk. - sammuilee.

        Kuutosen selvä tyyppivika on pakosarjan vuotaminen. Autossa orkkis peltisarja, jossa putkien yhtymäkohdassa hitsisauman vieressä poreita. Voi hitsata uudelleen ja ongelman kuulee kyllä ostotilanteessa. Pakosarja muutettu jo uudemmissa erilaiseksi.

        Tuon ikäisissä varmaan jonkun verran öljyvuotoja, lähinnä stefoista.

        Tarkista tämä: Suomessa myytavissä (EU-malli) Jeepeissä yleensä jatkuva neliveto viskokytkimellä toteuttuna. Kallis kikkare. Jotta voit testata viskon, sen pitää olla LÄMMIN, vaatii siis pitkän koeajon ennen kuin oireet ilmenevät(20-30km) Aja lopuksi autolla tiukkaa ympyrää ja jos alkaa kuulua pauketta ja auto "hyppii" on visko kaput.
        Tätä ongelmaa ei ole Fordissa.

        Jeepeissä voimansiirron ääniä enemmän kuin Fordissa. Perissä laakereita vaihdettu.

        Jeepin kutosen kulutus maantiellä tasasella tietokoneen mukaan n.9-11 ja kasilla aavistuksen enemmän. Fordista kokemuksia vain 97-98 malleista, joissa 207hp, en halunnut sitä vanhempaa konetta - ei ajotietokonetta, en koskaan mitannut kulutusta.

        Fordiin myös uusin tyhjäkäyntimoottorin ja etupyörän laakerit. Uusittava koko napa - n.280e kpl.

        Vanhempien Fordien laatikoissa jonkin verran ongelmia, se myös syy 97-98 malliin aikanaan.

        Fordeissa lämppärin luukkujen jumittuminen tyyppivika. Tulee vain joko kuumaa tai kylmää. Testaa lämppäri huolella. Halpa korjata, mutta pitää tietää, mitä tekee. Sama ongelma muuten Jeepeissä, mutta vasta yleensä vuodesta -99 alkaen

        Tarkista Jeepin umpioiden kunto, onko sisäpuoli kirkas, umpiot kalliita.

        Huhhuh, nyt rupee väsyttään tää kirjailijan työ. Menestystä auton hankintaan. Ite olen jenkeillä vetänyt jo 32 vuotta enkä muista oikein mitään ymmärrä. Ai niin, kyllä mä Jeepin ottaisin. Nyt alla 2000 GC 4.0.

        hyvästä vastauksesta!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      216
      6032
    2. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2705
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2262
    4. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      41
      2102
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1779
    6. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1414
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1397
    8. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1321
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1281
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1007
    Aihe