Minulla on alavatsakipuja oikealla ja minulle määrättiin Litalginia. Otin eilen yhden ja puolen tunnin päästä tuli kauhea olo. Päänsärkyä, pahoinvointia ja heikotusta ja tämän lisäksi kädet tärisivät. Laskikohan tuo lääke sykettä tai verenpainetta? Onko kukaan muu saanut oireita ko. lääkkeestä?
Litalgin
10
22219
Vastaukset
- Toisenlainen kokemus
Jouduttuani turvautumaan sairaalan ensiapuun kovien vatsakipujen takia,sain siellä pistoksena Litalginia,hoitajakin säikähti kun kättä myöten alkoi nousemaan punainen juova joka sitten pysähtyi.
Osastolla sitä Litalginia piikitettiin muun lääkityksen ohella useasti,kirvely oli kova pistoskohdassa mutta muita oireita ei ilmaantunut myöhemminkään.
Olen käyttänyt samaa aiemmin tabletteina mutta mitään poikkeavaa ei esiintynyt.
Me olemme yksilöitä,kehottaisin sua ottamaaaan yhteyttä lääkäriin,lääkkeiden kanssa ei ole leikkiminen jos oireilu on selvässä yhteydessä lääkitykseen.
http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=1740&d=16846&i=LEIRAS FINLAND_LITALGIN_LITALGIN®-tabletti - hyvä lääke.
Siinähän on kaksi vaikuttavaa ainetta, joista jommallekummalle voi olla allerginen.
Lapseni umpilisäke leikattiin kun hän oli 8-vuotias. Pikkuhiljaa vatsakivut kuitenkin yltyivät ja mitäs muuta kuin Litalginia. Hänellä 30 kpl kesti 3-4 vuotta ja auttoivat. Sitten tulikin melkoinen sokki kun tyttö yks syyspäivä tuli koulusta ja oli aivan täynnä näppyjä, punainen, kauhea kutina, kasvot turvoksissa.
Hän oli mennyt koulusta suoraan tk:hon ja oli sanottu; seuraile tilannetta. Lähdin sitten mukaan ja yleislääkäri kyseli hänen syömisensä ja sanoi, että joku safka ei ollut sopinut. Olimme jo ovella kun lääkäri kysyi, onko tyttö ottanut jotain lääkettä ja kun likka muisti, että vuorokausi sitten yhden Litalginia, syttyi lääkärin päässä lamppu.
Hän kertoi, että lääkkeessä on kahta ainetta, joista toinen voi aiheuttaa pahan allergisen reaktion ja ettei sitä ole lääkeselostuksessa (silloin) mainittu. Kaksi kortisonipiikkiä ja vielä yöksi ja aamuksi kortisonitabletit ja tytön vaivat katosivat. Lääkäri mainitsi, etteivät monet heikäläiset vielä tajua Litalginin allergisoivaa vaikutusta.
En osaa yhtään sanoa, miten kauan allergisoitumiseen menee, mutta seuraile tilannetta ja jos saat ihottumaa, heti lääkärillä Litalgin purkin kanssa.- tabletit aiheuttaa...
niinkuin tuoteselostuksessa on mainittu,joillekin henkilöille aluksi erilaisia sivuvaikutuksia. Kannattaa käydä uudestaan lääkärillä jos ei tiennyt mikä on vaivana.Jos se on alhalla,voi olla myös munasarjoissa tms.tulehdus.Joten käy gynekologilla tutkimuksissa.Oliko lääkäri varma ettei ole umpisuoli joka oikkuilee?Jos pienempi tulehdus ruoansulatus kanavissa,pitäisi Litalginilla helpottaa parissa kolmessa päivässä.Lue tarkkaan seloste,jos olet allerginen.
- pipipipi1111
http://sic.fimea.fi/arkisto/2016/1_2016/vain-verkossa/litalginin-kayttoa-tulisi-harkita-tarkkaan
Vaarallinen lääke!
Varolaa yhdessä mm. Deprakinen, rauhottavien, mielialalääkkeiden kanssa. Voi voimistaa. Enempi pelkäisin kyllä muita haittavailutuksia kuten kuolema verisairauden takia johon jollain riittänyt 1 nappi..huhh - Anonyymi
Minulla vatsakivut paheni Litalginilla, ei sovi ollenkaan.O nko muilla samoja kokemuksia lääkkeen käytöstä.
- Anonyymi
Ei ole ainakaan minulla kipuihin koskaan auttanut, ja lisäksi minulle tulee niistä pahoinvointia.
- Anonyymi
Minulla Litalgin tablettina on auttanut sappikohtauksiin ilman mitään sivuvaikutuksia.
- Anonyymi
Juuri oli lehdissä, että älkää käyttäkö enää Litalginia.
Se on laitettu myyntikieltoon vakavien haittavaikutusten takia.- Anonyymi
Ja mikä on se korvaava lääke virtsatiekivien aiheuttamiin kipukohtauksiin, joiden vuoksi olen mennyt tajuttomaksi eli kipushokkiin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056