Moro!
Joku pösilö ajoi minun auton päälle ja auton koko kylki meni ruvelle.
Auto ei ole kuin reilun tonnin kottero, joten todennäköisesti menee lunastukseen, mutta saanko vaatia sen korjaamista kun se on muuten oikea helmi?
Eli mitkä minun oikeuteni on? Onko minun pakko suostua vakuutusyhtiön lunastustarjoukseen? Ei kai ne saa toisen omaisuutta viedä pilkkahintaan? Onko niiden pakko korjata minun auto jos se kohtuudella on mahdollista, vaikka se tulisi kalliimaksi kuin lunastushinta?
Auton lunastus vai korjaus?
3
3833
Vastaukset
- Usko13301
Ei ole pakko suostua! Jos vakuutustarkastajan lunastus tarjous ei miellytä voit pyytää autostasi enemmän. Se on aivan samanlaista kaupankäyntiä kuin muukin kauppa sillä erolla, että sulla on varma ostaja;)
Mikäli ette pääse yhteisymmärrykseen auton arvosta voit käyttää tavaran tarkastajan apua hinnan määrityksessä.
Todennäköisesti saat neuvoteltua hyvän korvauksen kotterostasi, koska vahinkotarkastaja tekee arviointeja ammatikseen ja on aika reilumaksaja. Korvaussumma ei välttämättä riitä ajoneuvon korjaamiseen. Mikäli autoa korjataan enimmäiskorvausmäärä on auton vahinkohetken käypä arvo - jäännösarvo - omavastuu. Jos tästä vähennyslaskusta tulee miinusmerkkinen luku niin kaikki nollan alle menneet kuuluu sun maksaa.
Sen takia vakuutusyhtiöt ehdottaa lunastusta koska se on helpompi hoitaa kuin osakorjaus. Kato nyt ensin mitä tarjotaan ja mieti sitten onko helmi vai ei!- vs.
Hinta on aina neuvoteltavissa. Korjauksissa on olemassa joku prosenttimäärä jonka täyttyessä auto menee lunastukseen. Lunastushinta on vakuutustarkastan kanssa neuvoteltavissa. Älä tyydy ensimmäiseen tarjoukseen vaan heitä omasi siihen perään. Siihen välimaastoon se sitten osuu.
Korjaussysteemeistä en sitten osaa sanoa jos siihen mennään.
Ps. Eikös ne kaikki laitteet ole helmiä joihin vakuutusyhtiö joutuu rahaa laittamaan.. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658