Mohikaani_27

Kyllä se olen ihan aito auroraboreallis...niin, minusta olisi mukava lukea jos haluaisit kertoa miten tulit uskoon.
Olit eilen aika myöhään koneella.

5

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Olisin eilen jo jotain kirjoitellut ja vastannut kysymykseesi, mutta arvelin jonkun pilailevan nicciäsi käyttäen. Ei kannata olla käyttämättä om rekattua nimimerkkiään?

      * Tämä sinun eilinen kommenttisi "vaikka ei tulis kun yks vastaus."
      * Miksi noin sanoit?
      * Vastasit jollekkin, joka antoi nekatiisvista palautetta minusta, miksi menet niin helposti mukaan tuollaisten provoilijoiden sanomisiin?

      * En nyt siitä ota hernettä nenääni,mutta sitä vaan, ei kannata heti suostua panettelijoiden mielipiteisiin.

      * Olen tullut uskoon jo 7v.ensikerran kohtasin Herran.
      * Kun olin 14 vuotias, oli vanhanajan tupakokous, talossa, jossa olin töissä, talon isäntä ja emäntä olivat uskovaisia.
      * Toivo Waklin oli saarnaamassa, ja loppukokouksessa nostin käteni kun kysyttiin, kuka haluaa antaa elämänsä Jeesukselle.
      * TW: rukoili puolestani kokouksen päätösrukouksessa, koin valtavan vapauden koko olemuksessani, ja siitä tuli valtava riemu sydämeeni että oli niin luonnollista kiittää ja ylistää Jeesusta, rakastuin Häneen kertakaikkiaan sydäntäni myöten.
      * Ja lähes heti perään minut täytettiin Pyhällä Hengellä, puhuin kielilä koko sen illan, yön perään, en saanut onneni takia nukuttua, ja kielilläpuhuminen vaan jatjui seuraavan päivän ja ja aina kun aloin puhumaan jotain ihan suomeksi, ei kun kielet vaan tuppas tulemaan yhä edellen, ja siinä meni pariviikkoa, ennenkuin sain lahjan sillai hallintaan, että voin sitä käyttää silloin kun haluan, se oli uskomatonta aikaa, oli todella taivas tullut sisimpääni, ja silloin oli tavas sisällisesti minussa ja niin on aina jokaisessa joka uudestisyntyy.
      * Ja ihme ei ole päättynyt, puhun edelleen kielillä pitkiäkin aikoja, laulan kielillä, olen saanut yli 20 laulua sanoineen ja sävelineen Pyhän Hnegen kautta, olen edelleen tuon ihmeellisen Hengen valtaama, en enää tietenkään sitä niin ulsopäin esitä, koska kaikki omaansioituneen huuma on kadonnut, jota ensin luulee olevansa.
      * Ensin laulaa, että "Olen ihmeellinen, olen ihmeellinen!"
      * Mutta sitten putoaa jalat maahan ja laulu muutuu,"Jeesus on ihmeellinen Jeesus on ihmeellinen"!
      * Tulee Johanneskastajan mieli, Hänen tulee enetä ja minun vähetä, mutta silti saa olla varmuudessa ja tietoisuudessa onnestaan.

      * Psalmin kirjoittaja kyllä sanoo, "heidän kasvonsa loistavat ilosta."
      Ja kyllä siinä ensirakkauden huumassa Jeesukseen, kasvoni loistikin, ja ei se ihan ole sammunut vieläkään, ja kerran saa loistaa uudessa hengellisessä ruumiissa Kristuksen kunniaksi aina ja iankaikkisesti!

      * Pitkä elämäni on ollut kuin merenaalloilla, nousua ja laskua, ja on siinä saanut avuksi huutaa heraa monet kerrat, koska jota Herra noin siunaa, niin vastahenget on sitäkin aktiivisemmat, ja siinä taistossa on useon hukkumailsillaan, mutta Jeesus on myrskyt tynnyttänyt, aina purren pinalla pitänyt, vaikka joskus on jo näyttänyt haaksirikon olevan tulossa.
      * Tänään kiitän Jeesusta ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, olen uskon säilyttänyt, enkä pahemmin taakse menneisiin katsele, vaikka siitäkin vihollinen kyllä huolehtii, että asiosita muistutellaan, ne ei kuitenkaan voi hukuttaa, koska Jeesus on purressain.

      • Pyhä Henki.
        Minä täytyin Pyhällä Hengellä 19-vuotiaana. En ollut silloin vielä muuta kuin tavallinen ev.lut.nuori ja minulla oli paljon ongelmia parisuhteessa ja muutenkin. Rukoilin yhdessä vaikeassa hetkessä Jumalaa auttamaan minua ja yllätyin kun sain vastaukseksi taivaasta aivan ihmeellisen rauhan sisimpääni.
        Se rauha täytti koko huoneen ja oli niin ihmeellisen suuri etten pystynyt kuin "lepäämään"siinä kaikilta ajatuksiltanikin.
        Ilman sitä kokemusta en olisi lähtenyt uskovien matkaan kokouksiin ym.kun sitä (vuosien päästä)ihmiset minulta odottivat.
        ...En minä tarkoittanut pahaa sinusta kun vastasin "provoilijoiden"kysymyksiin. Ajattelin ettet ehkä vastaa...mutta sinähän vastasit, joten unohda tämä koko juttu.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Pyhä Henki.
        Minä täytyin Pyhällä Hengellä 19-vuotiaana. En ollut silloin vielä muuta kuin tavallinen ev.lut.nuori ja minulla oli paljon ongelmia parisuhteessa ja muutenkin. Rukoilin yhdessä vaikeassa hetkessä Jumalaa auttamaan minua ja yllätyin kun sain vastaukseksi taivaasta aivan ihmeellisen rauhan sisimpääni.
        Se rauha täytti koko huoneen ja oli niin ihmeellisen suuri etten pystynyt kuin "lepäämään"siinä kaikilta ajatuksiltanikin.
        Ilman sitä kokemusta en olisi lähtenyt uskovien matkaan kokouksiin ym.kun sitä (vuosien päästä)ihmiset minulta odottivat.
        ...En minä tarkoittanut pahaa sinusta kun vastasin "provoilijoiden"kysymyksiin. Ajattelin ettet ehkä vastaa...mutta sinähän vastasit, joten unohda tämä koko juttu.

        , jos kuitenkin onnistuin loukkaamaan.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Pyhä Henki.
        Minä täytyin Pyhällä Hengellä 19-vuotiaana. En ollut silloin vielä muuta kuin tavallinen ev.lut.nuori ja minulla oli paljon ongelmia parisuhteessa ja muutenkin. Rukoilin yhdessä vaikeassa hetkessä Jumalaa auttamaan minua ja yllätyin kun sain vastaukseksi taivaasta aivan ihmeellisen rauhan sisimpääni.
        Se rauha täytti koko huoneen ja oli niin ihmeellisen suuri etten pystynyt kuin "lepäämään"siinä kaikilta ajatuksiltanikin.
        Ilman sitä kokemusta en olisi lähtenyt uskovien matkaan kokouksiin ym.kun sitä (vuosien päästä)ihmiset minulta odottivat.
        ...En minä tarkoittanut pahaa sinusta kun vastasin "provoilijoiden"kysymyksiin. Ajattelin ettet ehkä vastaa...mutta sinähän vastasit, joten unohda tämä koko juttu.

        mielessä. Mutta tuon sivulauseen kyllä unohdan!

        * Sanoit, että täytyit Pyhällä Hengellä, varmaan saitkin PH:en, mutta siinä tilanteessa vasta uudestisynnyit, koska huudit avauksesi Herraa, Hän vastis ja sait uudestisynytyä, aivan niikuin Jeesus opettaakin.
        * Tuuli tulee ja menee niikuin tahtoo, ja vertasi sitä uudestisynymän PH:en tuuleen, ja Hengen tuulet Jumala lähetti juuri silloin sinun kohdallesi. Olet varmasti uudestisyntynyt ja taivas on siitä syystä sinulle avoin.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        , jos kuitenkin onnistuin loukkaamaan.

        en ole loukkaantunut, pidän sinusta edelleen, ja sinun kirjoituksistasi nimenoaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe