Tuli tossa Tallinan laivalta tommonen puteli mukaan. Siis kasikymppistä, ja nyt pitäis joku lantrinki sen kanssa keksii, eihän nyt 80% varmaan uppoo raakana. Kuulin, että se pitäis eka sekottaa veden kanssa, et tulis jotain 40% vahvusta, mut voiko tehä suoraan drinkin appelssiinimehun kanssa.
kasikymppinen
7
4203
Vastaukset
- kannattaa huomioida
se, että on tuplasti niin vahvaa kuin 40% alkoholia sisältävä juoma, kun laimennussuhteita laskee. Juu, ei raakana varmaankaan kannata, ainakaan mitään suuria makuelämyksiä odottaa nauttimisen aikana tai sen jälkeen.
- Saaremaata
Tuli tuotua taas viikko sitten 10 × 0,5 litraa. Riittää nilistelemistä pieneksi aikaa.
Totta kai toin yhtä sun toista muutakin juotavaa, kun kerran niillä töin lahden takana matkailin. Ei ihminen elä pelkästään votkasta!
Tapanani on laimentaa tuo jyrkkä votka aina kraanavedellä fifty-fifty ennen käyttöä. Näin aikaansaatu 40-prosenttinen käy ihan normivotkasta.
Vantaanjoen vedestä ollaan taas siirtymässä Päijänteen veteen.- Kannattaa keittää
Vesi ja lisätä siihen litraa kohti teelusikallinen sokeria. Jäähtynyt vesi ja tiukka viina sekoitetaan, tuloksena on pehmeämmän makuinen juoma, suhteen pysyessä samana fifty fifty.
Kannattaa kokeilla, ei sulla niin kiire ole, etteikö ehdi! - Saaremaata
Kannattaa keittää kirjoitti:
Vesi ja lisätä siihen litraa kohti teelusikallinen sokeria. Jäähtynyt vesi ja tiukka viina sekoitetaan, tuloksena on pehmeämmän makuinen juoma, suhteen pysyessä samana fifty fifty.
Kannattaa kokeilla, ei sulla niin kiire ole, etteikö ehdi!Vai olisiko tuo paremminkin uskon asia?
Niin tai näin – itse en tuon veden keittämisen autuuteen usko. Ja hyvän votkan pilaamiseen sokerilla en kyllä ryhdy. Altia/Alkohan siihen on syyllistynyt vuosikymmenien ajan tehdessään Koskenkorva Viinaksi kutsumaansa tuotetta. Se ei ole minulle tarkoitettu. Minulla on kuivempi maku.
- Risteilijä
Keitä vesi ja laimenna puolet/puolet. Kun vesi jäähtynyt niin sekoita valmiiksi pulloon niin on juoma valmiina. Cokis on hyvä sitten landikseksi.
- S.Brenner
Kahdeksassa vuodessa aloittajan vodka lienee jo laimentunut jollakin menetelmällä. Mutta neuvoa tarvitaan varmaan jatkuvasti, ihan hyvä nostaa kikkoja palstalla esiin.
Keittäminen, mitä se tekee vedelle? Ainakin sen, että veteen liuenneet kaasut haihtuvat siitä. Ehkä silloin vodkan laimennuksessa ei tapahdu hapettumisreaktioita, jos ne esimerkiksi muuttaisivat makua. Tislatulla vedellä laimentaminen olisi vielä varmempaa.
Sitten, jos tulisi poliisi tekemään kotietsintää yhtäkkiä ja henkilö tavattaisiin viinapullojen ja tislauspannun kanssa, kertoisi vain totuuden. - m.mononen
Välttyy kaikelta läträämiseltä kun ei osta pesuaineita vaan viinaa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38801Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50776Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43728Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37720Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37690