"En etsi valtaa, loistoa, en kaipaa kultaakaan, mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan. Suo koteihin, jos pieniinkin, nyt joulujuhla suloisin, ei valtaa eikä kultaakaan, vaan rauha päälle maan.."
Kuinka moni yhtyy kanssani kyseiseen pyyntöön, näin joulua odotellessamme?
Kohta laulellaan..
7
205
Vastaukset
Tuohon pyyntöön yhtyy iloiten.
- juovat
Sikkoo menöö toisesta poskesta ja vodtkoo toisellekin jalalle. Sitten lauletaan, jos pystytään.
ja ennen votkan ottova laulaa lurauttaisit pesueesi kanssa tuon laulelman, niin jo vain se siitä riemun raikkahin aika alkaisi, eikä olisi sitten jouluaamuna jysäri otsaluun alla koputtamassa ja ohimoa pakottamassa.. ;)
- Raamattumies
5. Moos. 14:26
Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne,
ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.
Jes. 25:6
Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]
Adventista alkaa Siionin kansan juhlinta!
Tervehdys Markku!
Tuo on kaunis ja epäitsekäs pyyntö/toivomus, mutta taitaa toteutua täydellisesti vasta Jumalan valtakunnassa. Mutta omalle kohdalleen tuota tietenkin voi ja pitääkin pyytää vaikka ympäri vuoden...- Adventti on jo nyt
Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
[Joh. 3:16, 6:40,47]
Luuk. 17:21
eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Tämä on Herran Sanaa
Yhdyn aloituksen todistukseen muinaisen patriarkka
Jobin ja nykyisen - 1500-luvulla eläneen - tohtori
Martti Lutherin virren sanoin, loppisanoin jotka
loppusanat koituvatkin alkusanoiksi:
Virsi 170:4.
Se sana seisoo vahvana,
ne ei voi sitä kestää.
Kun kanssamme on Jumala,
ken meiltä voiton estää?
Jos veis he henkemme,
osamme, onnemme,
ne heidän olkohon,
vaan meidän iät on
Jumalan valtakunta.
En etsi valtaa, loistoa - vaan rauhaa sisimmässäni
vaalin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483