käsipainot

erkkiavautuu

Ottaa päähän kovasti sillä käsipainoja ei kunnallisilta saleita löydy kun 40-50kg
Kuinka isoja on esim. wolfilla? Opiskelijalle käy vaan paremmat salit kalliiksi. Ei huvita pumpata tosi pitkiä sarjoja selkää sillä tavoite nyt on voima ei lihas. käsipainot on ihan ykkönen trapseille ja latseille.

19

4660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noi

Vai mikä perkeleen gorilla siellä oikeen on. Rupeeppa tekemään puhtaasti toistot ni ei tarvii repii mitään ylisuuria painoja!!

• Reenaaja

Kulmasoutu käsipainolla on mm. liike johon tarvitsee isommat kuin 50kg käsipainot.

Puhtaat sarjat, ne ovat bodareiden puolusteluja ja omasta heikosta suorituskyvystä johtuvia.

Penkki käsipainoilla on myös liike jossa juuri ja juuri 50 kg käsipainot ovat sopivat mutta 40 kg jo liian pienet.

Jos et itse liikuttele kuin jotain 20 kg käsipainoja älä luule että muut eivät tarvitse suurempia.

• riittää
        Reenaaja kirjoitti:

Kulmasoutu käsipainolla on mm. liike johon tarvitsee isommat kuin 50kg käsipainot.

Puhtaat sarjat, ne ovat bodareiden puolusteluja ja omasta heikosta suorituskyvystä johtuvia.

Penkki käsipainoilla on myös liike jossa juuri ja juuri 50 kg käsipainot ovat sopivat mutta 40 kg jo liian pienet.

Jos et itse liikuttele kuin jotain 20 kg käsipainoja älä luule että muut eivät tarvitse suurempia.

kulmasoutu käsipainolla kuuluu tehä nimenomaan todella puhtaasti, että pitäs hyvin riittää nuo painot.
        Ja penkki käsipainoilla sen voi tehä vinopenkissä ni ei tarvii niin isoja hantteleita. Normi penkkiin sit enemmän rautaa..

ite teen kulmasoutua 30-40kg käsipainolla ja todella puhtaita toistoja..Sillä tyangolla saa sit vähän huijjata.

• Reenaaja
        riittää kirjoitti:

kulmasoutu käsipainolla kuuluu tehä nimenomaan todella puhtaasti, että pitäs hyvin riittää nuo painot.
        Ja penkki käsipainoilla sen voi tehä vinopenkissä ni ei tarvii niin isoja hantteleita. Normi penkkiin sit enemmän rautaa..

ite teen kulmasoutua 30-40kg käsipainolla ja todella puhtaita toistoja..Sillä tyangolla saa sit vähän huijjata.

Sitten riittää jos haluaa vain pumppailla, mutta voiman kasvatukseen ei riitä.

Kuten sanoin puhtaista sarjoista jauhaminen on vain voiman puutetta. Joku sinunkin "puhtaita sarjoja" sivusta seurannut voisi valittaa sinulle sarjojesi "puhtaudesta".

Ilmainen vihje niille joille ei riitä 50 kg:n kässärit kulmasoudussa: tee aluksi ala-taljassa yhdellä kädellä vastaava ja vasta "loppuväsytys" käsipainoilla. Taljassa on useimmiten pakkaa sataan kiloon ja ylikin.

Mitäs sitten jos vinopenkissäkin tekee yli 40 kg käsipainoilla, pitäisikö tehdä yli 20 toistoa vai mikä neuvoksi?

• voi.
        Reenaaja kirjoitti:

Sitten riittää jos haluaa vain pumppailla, mutta voiman kasvatukseen ei riitä.

Kuten sanoin puhtaista sarjoista jauhaminen on vain voiman puutetta. Joku sinunkin "puhtaita sarjoja" sivusta seurannut voisi valittaa sinulle sarjojesi "puhtaudesta".

Ilmainen vihje niille joille ei riitä 50 kg:n kässärit kulmasoudussa: tee aluksi ala-taljassa yhdellä kädellä vastaava ja vasta "loppuväsytys" käsipainoilla. Taljassa on useimmiten pakkaa sataan kiloon ja ylikin.

Mitäs sitten jos vinopenkissäkin tekee yli 40 kg käsipainoilla, pitäisikö tehdä yli 20 toistoa vai mikä neuvoksi?

sovitaan vaikka niin. Eikä sillä kulmasoudussa käsipainolla yleensä mitään voimaa kasvatetakkaan vaan lihasta. On vähän verrannollinen liike olkapäille ku on vipunostot, ei sitäkään millää kauheilla painoilla tehä, lihasta koitetaan kasvattaa eikä voimaa.. Kyllähän vinopenkissä humattavasti pienempiä hantteleita käytetään. Jos ei 40kg riitä tee niillä 50kg murikoilla, varmasti piisaa ;)
        aika mörssäri oot jos pumppailet 50kg hantteleilla yli 20 toiston sarjoja vinopenkissä ;)

• Reenaaja
        voi. kirjoitti:

sovitaan vaikka niin. Eikä sillä kulmasoudussa käsipainolla yleensä mitään voimaa kasvatetakkaan vaan lihasta. On vähän verrannollinen liike olkapäille ku on vipunostot, ei sitäkään millää kauheilla painoilla tehä, lihasta koitetaan kasvattaa eikä voimaa.. Kyllähän vinopenkissä humattavasti pienempiä hantteleita käytetään. Jos ei 40kg riitä tee niillä 50kg murikoilla, varmasti piisaa ;)
        aika mörssäri oot jos pumppailet 50kg hantteleilla yli 20 toiston sarjoja vinopenkissä ;)

Kulmasuotu käsipainolla siten että vapaa käsi tukee penkkiin ja paino vedetään mahdollisimman kaukaa kehosta, sekö ei kasvata voimaa?

Voi jeesus mitä "TORSPOJA" täälläkin on, ymmärrän hyvin että täältä saa paremmin neuvoja moposkootereita koskeviin kysymyksiin kuin treenaamiseen.

Ei se voima kasvakkaan jos aina vain pumppailee niillä pikkupainoilla.

P.S kulmasoutu käsipainolla on helvetin kaukana vipunostoista, on meinaan paljon suuremmista lihaksista kyse edellämainitussa.

Pieni tarina lopuksi: "Iso sikaniska nostelee sarjoja maastavedossa 200 kilolla, tämän näkee pieni "puhtaita sarjoja" tekevä hippiäinen. Myöhemmin hippiäinen kertoo kaverilleen olevansa vahvempi kuin tuo iso sikaniska koskapa tekee puhtaampia toistoja maastavedossa 80 kilolla."

Tuntuiko tämä tarina tutulta? Eikös se näin mene tuo puhtaista sarjoista itkeminen, jotenkinhan se pitää itselleen perustella että muut liikuttelevat salilla isompia painoja kuin itse.

• Reenaaja
        voi. kirjoitti:

Kulmasoutu ei muuten ole olkapää-liike, tutustuppa hieman ihmisen anatomiaan.

Tuossa muutamia lihaksia joihin kyseinen liike ottaa:

http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusLower.html

http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusMiddle.html

http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusUpper.html

http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidLateral.html

http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidPosterior.html

http://www.exrx.net/Muscles/TeresMajor.html

http://www.exrx.net/Muscles/LatissimusDorsi.html

Osaan noista lihaksista liike vaikuttaa enemmän ja toisiin vähemmän.

Joten ymmärtänet nyt että kyllä yläselän lihksistoon tuo liike vaikuttaa melko paljon.

Itse tykkään tehdä kulmasoutua käsipainoilla mahdollisimman etulkenossa jotta saan useamman lihasryhmän tekemään työtä.

Mutta hei: kukin treenaa tyylillään, itse tykkään parantaa kehoni suorituskykyä en niinkään kasvattaa lihasmassaa.

• siinä taas
        Reenaaja kirjoitti:

Kulmasoutu ei muuten ole olkapää-liike, tutustuppa hieman ihmisen anatomiaan.

Tuossa muutamia lihaksia joihin kyseinen liike ottaa:

http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusLower.html

http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusMiddle.html

http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusUpper.html

http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidLateral.html

http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidPosterior.html

http://www.exrx.net/Muscles/TeresMajor.html

http://www.exrx.net/Muscles/LatissimusDorsi.html

Osaan noista lihaksista liike vaikuttaa enemmän ja toisiin vähemmän.

Joten ymmärtänet nyt että kyllä yläselän lihksistoon tuo liike vaikuttaa melko paljon.

Itse tykkään tehdä kulmasoutua käsipainoilla mahdollisimman etulkenossa jotta saan useamman lihasryhmän tekemään työtä.

Mutta hei: kukin treenaa tyylillään, itse tykkään parantaa kehoni suorituskykyä en niinkään kasvattaa lihasmassaa.

joku joka luulee olevansa muita viisaampi!
        Kai mä nyt helvetti tiedän mihinkä lihakseen kulmasoutu ottaa!Se oli vertaus niinku kirjotin se vipunostot olkapäille.
        Eli selkäliikkeessä toi kulmasoutu käsipainolla Tehään paljon pienemmällä painolla mitä esim.. taljat,kulmasoutu tangolla ,maastaveto. Tottakai se voimaaki kasvattaa mut lähinnä sillä liikkeellä tavotellaa lihaskasvua ja on niinku täydentävä liike..

Vaikka enhän minä mistään mitään tiedä..Eihän tässä ole vasta ku 10v treenitaustaa :)

• Reenaaja
        siinä taas kirjoitti:

joku joka luulee olevansa muita viisaampi!
        Kai mä nyt helvetti tiedän mihinkä lihakseen kulmasoutu ottaa!Se oli vertaus niinku kirjotin se vipunostot olkapäille.
        Eli selkäliikkeessä toi kulmasoutu käsipainolla Tehään paljon pienemmällä painolla mitä esim.. taljat,kulmasoutu tangolla ,maastaveto. Tottakai se voimaaki kasvattaa mut lähinnä sillä liikkeellä tavotellaa lihaskasvua ja on niinku täydentävä liike..

Vaikka enhän minä mistään mitään tiedä..Eihän tässä ole vasta ku 10v treenitaustaa :)

No joo toiset kymmenen vuotta vielä niin olet treenannut yhtä kauan kuin minä =).

En käsittääkseni missään kirjoittanut että kulmasoudussa käytetään samankokoisia painoja kuin maastavedossa.

Täydentävillä liikkeillä ei siis tavoitella voiman kasvua, mielenkiintoista, miksiköhän siellä salilla ollaan? Minä ainakin pyrin kasvattamaan voimaa kaikissa liikkeissä.

Kulmasoudussa tangolla käytetään molempia käsiä joten lienee selvää että siinä liikutellaan suurempia painoja kuin yhden käden vastaavassa.

P.S jotkut vain ovat muita viisaampia.

• jotkut
        Reenaaja kirjoitti:

No joo toiset kymmenen vuotta vielä niin olet treenannut yhtä kauan kuin minä =).

En käsittääkseni missään kirjoittanut että kulmasoudussa käytetään samankokoisia painoja kuin maastavedossa.

Täydentävillä liikkeillä ei siis tavoitella voiman kasvua, mielenkiintoista, miksiköhän siellä salilla ollaan? Minä ainakin pyrin kasvattamaan voimaa kaikissa liikkeissä.

Kulmasoudussa tangolla käytetään molempia käsiä joten lienee selvää että siinä liikutellaan suurempia painoja kuin yhden käden vastaavassa.

P.S jotkut vain ovat muita viisaampia.

ovat muita viisaampia, jotenka ei kannata sunkaan enää tänne kirjottaa...Et tunnu oikeen ymmärtävän mitä tarkotan. Voimannostajat kasvattaa voimaa bodaajat kasvattaa lihaksia.
        Kulamnmsoutu tangolla tehään yleensä hieman epäpuhtaasti, jotenka romut saattaa olla melko isot toisin ku kulmasoutu käsipainolla pyritään tekemään pienemmillä painoilla puhtaasti että saadaan kunnon tuntuma lihakseen.

mutta tämä tästä aiheesta.

• Reenaaja
        jotkut kirjoitti:

ovat muita viisaampia, jotenka ei kannata sunkaan enää tänne kirjottaa...Et tunnu oikeen ymmärtävän mitä tarkotan. Voimannostajat kasvattaa voimaa bodaajat kasvattaa lihaksia.
        Kulamnmsoutu tangolla tehään yleensä hieman epäpuhtaasti, jotenka romut saattaa olla melko isot toisin ku kulmasoutu käsipainolla pyritään tekemään pienemmillä painoilla puhtaasti että saadaan kunnon tuntuma lihakseen.

Olisiko helpompaa jos kirjoiteltaisiin mopoista tai mopskoottereista, mitä häh?

• Vi**ua
        jotkut kirjoitti:

Isot lihakset ja ei voimaa...siis mitä ihmettä, mitä tekee lihaksilla joissa ei ole voimaa?

• ajoaj
        Vi**ua kirjoitti:

Isot lihakset ja ei voimaa...siis mitä ihmettä, mitä tekee lihaksilla joissa ei ole voimaa?

tekisi vaan mieli kokeilla 55-60 kg hanteleita. En ole todellakaan kookas ja ja mielestäni yli 10 toistoa menee jo lihaksen kasvatukseen kyseisessä liikkeessä. sarjat ovat riittävän puhtaita voiman kasvatukseen trapsesissa ja latseissa sillä nihin saan aina hyvän tuntuman.

• the man
        ajoaj kirjoitti:

tekisi vaan mieli kokeilla 55-60 kg hanteleita. En ole todellakaan kookas ja ja mielestäni yli 10 toistoa menee jo lihaksen kasvatukseen kyseisessä liikkeessä. sarjat ovat riittävän puhtaita voiman kasvatukseen trapsesissa ja latseissa sillä nihin saan aina hyvän tuntuman.

Koita joskus sillasta et meet makaamaan vinopenkille ja molempiin käsiin hanttelit siitä lähet sit kulmasoutuu vetämään, saa olla jo jonkuverran pienemmät painotki.

• Reenaaja
        the man kirjoitti:

Koita joskus sillasta et meet makaamaan vinopenkille ja molempiin käsiin hanttelit siitä lähet sit kulmasoutuu vetämään, saa olla jo jonkuverran pienemmät painotki.

Joo kun laittaa vielä jalat niskan taakse niin alkaa olla haastetta tuossa liikkeessä.

Ja muistakaa tehdä puhtaasti niitä liikkeitä...

• aloittaja on idari

Miksi treenaat voimaa tuollaisella eristävällä liikkeellä? Oletko idiootti?

• Reenaaja2

ehdottomasti voi treenata voimaa saha liikkeellä!! käsipainolla kun teet vinopenkkiä, tai penkkiä niin laita, tai pyydä jotain kaverias laittamaan keskisormen ja nimettömän väliin käsipaino. pysyy ihan helposti siinää! 55kg rintaa, helppo homma. ja sahaa samalla painolla. voit laittaa samanlailla kaks painoo ristikkäin sitoo jollain hihnalla ja tehdä sahaa. itse olen tällalailla kikkaillu ja voimaa on!!!!!

• vitun iso massa

Löytyykö mistään 150-200 kilon käsipainoja? Pitäisi päästä treenaamaan vipunostoja kunnon painoilla.

• vitun isolle massall

voit laittaa kahteen ihantavalliseen 20kg tankoon lisäpainoja. lasketvaan tohon sivulle, etkä eteen, niin hyvin mahtuu tekee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe