Sanoudun irti ArmiK:n ja Teuvon opetuksista. Karista en tiedä. Pitäkää tuuliviirinä, jos haluatte. Mutta perusteeni on sen verran järeä, että se pysäyttää tuuliviirinkin. Olen ollut lammasmaisuuteni ohella sokea, ja pyydän sitä palstalaisilta anteeksi, kun olen myötäillyt välillä Armia ja Teuvoa. Mutta nyt se loppuu.
Arvioikaa itse ArmiK:n ja Teuvon kirjoittelua, mistä se kielii. Tässä minun arvioni.
Minusta Armi ja Teuvo ovat gnostilaisia, vaikkakin ehkä tietämättään.
ArmiK ja Teuvo eivät puhu milloinkaan Jeesukseen (sovitusuhri) uskomisesta, sovituksesta ja ruumiin ylösnousemisesta. ArmiK sen sijan paasaa siitä, että Jeesusta pitää uskoa. Tottakai Jeesusta pitää uskoa, mutta eikö kaiken perusta ole uskoa se, mitä Jeesus oli, syntien sovittaja. Uskovan ruumiin ylösnousemisesta ArmiK ja Teuvo eivät puhu lainkaan. Lisäksi he väheksyvät Jeesuksen veriuhrin merkitystä.
Nämä edellä esille ottamani asiat ovat kuitenkin perustavia uskon elementtejä. Mutta nämä ovatkin juuri lihaan liittyviä asioita. ArmiK ja Teuvo eivät myöskään esittele itseään sovituksen viran saaneina sanan tuojina, kuten Paavali, jota he muutoinkin väheksyvät paitsi jos hänen sanansa sopii heidän tarkoitushakuiseen viestintäänsä. (vaikka meillä pakanoilla ilman Paavalia ei olisi koko kristinuskoa!). Vielä, ArmiK ja Teuvo väheksyvät ihmisen (lihan) välikappaleena toimimista ihmisen pelastumisen asioissa, vaikka apostolitkin laittoivat kätensä (lihan) uskosta osattomien päälle, ja nämä saivat Pyhän Hengen. Miksi apostolit olisivat laittaneet kädet uskosta osattoman pääle, jos lihalla ei olisi mitään merkitystä? Ihan vain huvikseenko he käsiään ojentelivat.
Muistelen ArmiK:n joskus kertoneen lukeneensa Tuomaan evankeliumia, joka on tietääkseni gnostikkojen suosiossa. Jos muistan oikein ArmiK ei aikanaan pitänyt kovinkaan pahana asiana sitä, että asun avoliitossa. Teuvo tosin tyrmäsi silloin tämän valitettavan tilanteeni. Eipä ihme, ettei asia Armia vaivannut, avioliittohan tapahtuu lihassa, jolla ei ole mitään merkitystä. Teuvo ei hyväksy uskontunnustusta, jossa komeilee muun muassa ruumiin ylösnousemus. Muistaakseni Teuvon omassa uskontunnustuksessa ei ruumiin ylösnousemusta mainittu.
Hengen ja lihan ArmiK ja Teuvo erottavat jyrkästi toisistaan. Vaikka Jumala on meidät jo kohdussa muovannut ja ruumis on uskovan Pyhän Hengen temppeli. Tuskin Jeesus olisi pikkulasten saatanallisia päitä silitellyt ja ruokaillut syntisen (lihan) pöydässä.
Kun nyt ArmiK ja Teuvo, kaksi Totuuden Hengen, julistajaa ovat keskenään riitautuneet, onko se mikään ihme.
Gnostilaisuudessa korostetaan jyrkästi Hengen ja lihan erottamista toisistaan. Minusta yhtäläisyys ArmiK:n ja teuvon oppiin on ilmeinen.
Saan varmaankin saatanallisia säkeitä tämän avaukseni johdosta. Mutta ei haittaa minua enää. Arvioikaa itse, tutkikaa ArmiK:n ja Teuvon kirjoituksia, ovatko he kristittyjä vai jonkun muun opin edustajia.
ArmiK ja Teuvo sitovat, mutta Kuka vapauttaa
Irtisanoutuminen
45
1136
Vastaukset
- kysyn.
"että asun avoliitossa."
- kysyn.
Miksi hyökkäät toisten kimppuun, etkä tutki itseäsi?
2. Kor. 13:5
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. Joka ruukista kirjoittelee..
Minusta Teuvo on yltiöpietisti, jos Armikin.
Tuo gnostilaisuus oli mielenkiintoinen havainto.- mlkjhp
Olet hyvillä jäljillä,
sillä minäkin olen tuonut tänne sitä,
että Jumala on meidät muutkin kutonut äitiemme kohdussa eikä vain TS,ssää, niinkuin hän suurentelee.
Ja toinen pitää "hengeä" niin tärkeänä että unohtaa että tässä kirjoittaessa tarvitaan sormia ja koko ihmistä joka on lihaa, ja olla jäsen Kristuksen ruumiiseen. - palstaa seuraileva
yleensä jokaisen väärämielisen kapea tie päättyy, ja kun siitä ei
sisään pääse, silloin aletaan rienata ystävää, joka hänet tuohon saakka kuljetti.
Niinhän kävi Devoutille ja miksi ei näin olisi käynyt myöskin Armikille,
KariHenrikille ja Sörenillekin. Kaikille näille lähes samaan aikaan.- m 12
"yleensä jokaisen väärämielisen kapea tie päättyy, ja kun siitä ei
sisään pääse,"
ilmeisesltä vaikuttaa tosiasiassa se, että ahtaan portin eteen (Sunin määrittelemän portin) on päättynyt kaikkien muiden tie maailmanhistoriassa paitsi ruukkilaisen Teuvo Sunin tie. Niinpä hän onkin oman oppinsa mukaan täysin ainulaatuinen valittu henkilö maailmassa.
Loppupeleissä ketään muuta ei näytä kelpuutettavan. Tämä lienee tällaisen uskonnollisen narsismin huipentuma. m 12 kirjoitti:
"yleensä jokaisen väärämielisen kapea tie päättyy, ja kun siitä ei
sisään pääse,"
ilmeisesltä vaikuttaa tosiasiassa se, että ahtaan portin eteen (Sunin määrittelemän portin) on päättynyt kaikkien muiden tie maailmanhistoriassa paitsi ruukkilaisen Teuvo Sunin tie. Niinpä hän onkin oman oppinsa mukaan täysin ainulaatuinen valittu henkilö maailmassa.
Loppupeleissä ketään muuta ei näytä kelpuutettavan. Tämä lienee tällaisen uskonnollisen narsismin huipentuma.Kohta Jeesuskin kuulee siellä ollessa olevansa väärässä.
- aivan.
Nyt nuo ahtaalta portilta takaisin kääntyneet käyvät herjaamaan sitä, joka kuljetti heidät sinne, koska eivät itse voi käydä jostain syystä sisälle?
Se voi olla jokin sellainen lempisynti, josta he eivät tahdo luopua? esim. avoliitto tms.?
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi. - mutta eivät siihen kykene
aivan. kirjoitti:
Nyt nuo ahtaalta portilta takaisin kääntyneet käyvät herjaamaan sitä, joka kuljetti heidät sinne, koska eivät itse voi käydä jostain syystä sisälle?
Se voi olla jokin sellainen lempisynti, josta he eivät tahdo luopua? esim. avoliitto tms.?
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.tuon kyvyn vievät ihmisiltä uudelleen kastamiset ja ihmiskäsien
alla päänsä työntäminen sekä ihmisoppien sanomiin aamenten huutamiset. olen tullut Jumalan johdattamaksi ahtaasta portista jo paljon ennemmin kuin olen Teuvosta mitään tiennyt.
Joten älä valehtele itsellesi ja muille.
Kari on myös Jumalan johdattamana ahtaasta portista sisälle päässyt joten siinäkään ei ole Teuvolla osaa ei arpaa.
Mutta miten on näiden laita jotka ovat joutuneet
ihan ihmeellisyyksiin. MIksi?
Minuun he ovat laittaneet ekaksi välit poikki
vaikka en ole mitään pahaa tehnyt niin kuin minun
on väitetty tekevän. Tämä on ollut jotain aivan ihmeellistä mitä on tapahtunut ja miksi kun SELÄN TAKANA on tapahtunut jotakin ihan merkillistä jota EI VOI YMMÄRTÄÄ Jumala tietää miten on ja saakoon Hän sen kirkastaa. Itse tiedän mitään pahaa en ole tehnyt muuta kuin saatanan mielestä.
En sinua tunne,mutta arvostan rehellisyyttäsi. Ja onnittelen, että olet nähnyt ihmisopin harha opetukset. Ja todellakin ne opit sitovat ja johdattavat harhaan. Jeesus on se joka vapauttaa ja johdattaa oikialle tiellä ja sillä eteenpäin tänäkin päivänä.
Jeesuksen Kristuksen siunausta ja johdatusta elämääsi.- huh huh
nimimerkki "sören" kirjoittaa:
"että asun avoliitossa." huh huh kirjoitti:
nimimerkki "sören" kirjoittaa:
"että asun avoliitossa."Onnittelinkin häntä siitä että hän on nähnyt ihmisopin harhat,en ottanut kantaa hänen elämäänsä tai elämäntilanteeseen muuten.
- Elisama
Suunta on oikea.
Teuvo ei julista Jeesusta vaan sielunvihollista. - ettei
yksikään uskovainen tiedä, ettei Jeesus ole milloinkaan sanonut: ”Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.”, Joh 8:12; ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”, Joh 11:25-26; ”Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ”, Joh 14:6. Raamattu-tutkijoiden mukaan nämä kaikki ovat Johanneksen evankeliumin kirjoittajan Jeesuksen suuhun panemia valheellisen sanoja, kuten pääasiassa koko Johanneksen fiktiivinen evankeliumikin.
- Antti V. Piiterinen
että meillä kaikilla on sama matka ja samat mahdollisuudet taivastiellämme. Ei ole Jumala byrokraatti, eikä este kenenkään taivastiematkalla. Jumala on varmasti onnellinen jokaisesta lampaasta, kuka löytää laumansa. Jokaisella on oma tie kuljettavanaan ja yksikään ihminen ei ole oikeutettu sanomaan, että sinun tiesi on väärä. Jos hieman kompuroit matkallasi, niin varmasti Jumala ojentaa sinulle auttavan kätensä.
Hyvää matkaa toivottaa Antti- annoit toivoa
muutamalla sanallasi.
...että Hän on armossaan saanut avata sinunkin silmäsi näkemään sen totuuden, jonka voimme löytää vain Yeshuassa :)
1.Korinttolaiskirje:
7:23 Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.
- Älkäämme siis olko ihmisten opetusten ja mielipiteiden orjia!
Galatalaiskirje:
5:1 Vapauteen Messias vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
-Pahin orjuuden ies uskoon tulleelle on jonkin harhaopin omaksuminen, sillä siihen eksyneiden ja jämähtäneiden sielu joutuu kadotukseen! Tästä lähemmin seuraavassa:
Jaakobin kirje:
5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Ole siis vapaa kuin taivaan lintu ja ole siunattu Yeshuassa!Että ajatuksesi pyörivät vahvasti ihmisessä, ja se estää näkemästä totuutta häneltä, joka sitä jokaiselle etsivälle suoraan valaisee.
- olekin
tärkeää, ettei luota vääriin ihmisiin ?
Tottakai vastuu on myös niillä, jotka sanovat totuutta tuovansa, ja kehottavat heihin luottamaan.
Älä siis sysää tätä pelkästään Sörenin syyksi.
Etsivän on paras luottaa ainoastaan Jumalaan, ja viisainta olisi olla yhdenkään ihmisen vaikutuspiirin ukkopuolella. olekin kirjoitti:
Tottakai vastuu on myös niillä, jotka sanovat totuutta tuovansa, ja kehottavat heihin luottamaan.
Etsivän on paras luottaa ainoastaan Jumalaan, ja viisainta olisi olla yhdenkään ihmisen vaikutuspiirin ukkopuolella.Ja tuo vastaukseni ei ollut "syyksi sysäämistä", vaan huomio.
olekin kirjoitti:
Etsivän on paras luottaa ainoastaan Jumalaan, ja viisainta olisi olla yhdenkään ihmisen vaikutuspiirin ukkopuolella.tuo Jeesuksen Kristuksen sanaa joka IHMISEN YKSIN VOI PELASTUKSEN TIELLE johtaa niin SIIHENKÖ EI VOI LUOTTAA, ETTÄ NÄIN ON?
vain minulla ei ole omaa oppia vaan Jeesuksen Kristuksen sanoma tuotavana jonka Isä Poikansa kautta ihmisten pelastukseksi on ilmoittanut.
Ja missä on tätä sanomaa julistettu jota tuon?
Missä on Jeesuksen Kristuksen sanoma kaikunut ihmisten korville?
Kun sana sanoo: "Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen JEESUKSEN KRISTUKSEN SANOJEN KAUTTA."
Näin kun ei ole Jeesuksen Kristuksen sanoja kuultu
niin OIKEAA USKOAKAAN EI OLE SILLOIN SYNTYNYT.
SE ON JUMALAN SANAN TOTUUS ja se myös näkyy.
Jeesuksen kärsimisestä, ja ristin kuolemasta kyllä
on puhuttu ja vain siitä ja siihen on jääty.
Mutta näin Jeesuksen täytetty työ valuu ihmisten
kohdilla hukkaan kun Jeesuksen täytetty työ ei
saa tulla ELÄVÄKSI ELÄMÄKSI IHMISELLE.
Jeesuksen täytetystä työstä todellakin puhutaan
mutta sisällisesti se ei ihmisiä saa koskettaa
vaan he elävät kuin jossain "hurmoksessa" toitottamassa Jeesuksen verestä ja ristin kuolemasta niin kuin Jeesus siellä ristillä
tänääkin olisi ja niin kuin ihmiset itsekin siellä
roikkuisivat kun on niin tuskallista.
Toden totta joka päivä on otettava ristinsä ja seurattava Jeesusta mutta Jeesus itse tämän omassaan vaikuttaa. Se ristin ottaminen ei ole syntikurjuudessa räpiköimistä vaan juuri tätä
ottaa vastaan ihmisten pilkka, herja (sinä olet sitä ja tätä) Vaikka en mitään ole kun oma minä
on kuollut. Mutta kun Jeesus minussa asuu niin se
on liikaa luonnollisille he eivät voi sitä ymmärtää.
Joh.8 luku on niin selvää elämää tänäkin päivänä
Juuri samoin on tänään niiden kohdalla jotka Jeesuksessa ovat ja jotka fariseuksia ovat.
Niin kuin silloin fariseukset Jesukselle sanoivat samoin he tänään sanovat niille jotka Jesuksessa ovat.
Miettikää siis kenen puolella ja ketä vastaan olette.
Ei ole kyse silloin ihmistä vastaan olemisesta ihmisen oppia vastaan olemisesta kun ihminen on
todella Jeesuksessa.
Mutta tätäkään ei luonnollinen ihminen voi ymmärtää.
Mutta jos ihminen tahtoo Jumalan yhteyteen
päästä TAHTOO tulla Totuuden tuntemaan niin ITSE
Jumala ihmisen siihen voi johdattaa.
JA TIEN TOTUUTEEN JUMALAN YHTEYTEEN AINOASTAAN JEESUS ON SANASSA OSOITTANUT, mutta jos ja kun EI SIIHEN USKOTA niin TOTUUS JÄÄ TUNTEMATTOMAKSI ja näin jäädään pyörimään ihmisjärjen päätelmiin.- armikki.
Narsistinen persoonallisuushäiriö eli narsistinen luonnehäiriö (narsismi) on sairaalloista ihastumista vääristyneeseen käsitykseen omasta itsestään. Se on myös itsekästä ja säälimätöntä oman mielihyvän, vallan ja kunnian tavoittelua. Narsistille ovat tyypillisiä itsetunnon häiriöt ja epätasapainoiset ihmissuhteet. Hän yliarvostaa itselleen hyödyllisiä ihmisiä ja aliarvostaa henkilöitä, joista ei ole hänelle hyötyä. Aluksi hyödyllinen ihminen voi muuttua hänen silmissään hyödyttömäksi silmänräpäyksessä. Narsistit ovat joko "älyllisiä" (saavat Narsistisen Lähteensä älykkyydestään tai akateemisista saavutuksistaan) - tai "ruumiillisia" (saavat Narsistisen Lähteensä fysiikastaan, harjoituksesta, fyysisestä tai seksuaalisesta kyvykkyydestään ja "valloituksistaan").
Tutkimuksien mukaan narsistinen persoonallisuushäiriö on enemmän kehityksellinen kuin synnynnäinen häiriö. Narsistille on yleensä jäänyt traumoista johtuvia persoonallisuuden vajeita jo hyvin nuorena. Hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä ovat poikkeavia. Hänelle on tärkeää ulkopuolinen huomio (ihailu, kuuluisuus, julkisuus), jota hän käyttää säätelemään epävakaata omanarvontuntoaan.
Narsismi on oireyhtymä, johon sairastuu arvioiden mukaan yksi ihminen sadasta. Narsisti kykenee palautteeseen, jos hän saa osakseen ihailua, imartelua ja tunnustusta. Narsistia voi sietää, ja hänen kanssaan voi tulla toimeen, jos häntä osaa käsitellä. Hänen täytyy vain antaa tuntea olevansa ihailtu ja kunnioitettu. Narsistista persoonallisuushäiriötä voidaan yrittää hoitaa puheterapialla, mutta aikuisen narsistin paranemisennuste on usein huono. Lääkitystä käytetään toisinaan sivuilmiöiden - kuten mielialojen vaihtelun - hoitoon.
Psykopatia on vakavampi aste narsistisesta luonnehäiriöstä. Narsistilla on tunteet, mutta psykopaatti (luonnevikainen henkilö) on täysin tunnekylmä, ja hän on kyvytön minkäänlaiseen empatiaan. Psykopatiaan liittyy usein aggressiivisuutta ja väkivaltaista toimintaa. Psykopaatti käyttää toisia ihmisiä häikäilemättä hyväkseen. Hänelle muut ihmiset ovat vain pelinappuloita ihmissuhdeshakissa. Sekä narsisti että psykopaatti on useammin mies kuin nainen.
Narsisti:
- ei koe syyllisyyttä
- yrittää hyötyä muista
- ei ole empaattinen
- vaatii jatkuvaa ihailua
- loukkaantuu helposti
- vaatii etuoikeutettua kohtelua
- ei halua kuulla kritiikkiä
- nauttii vallan käyttämisestä
- tarvitsee ihmisiä ympärilleen
- uskoo olevansa aina oikeassa
- kuvittelee itsestään ja ominaisuuksistaan suuria
- elää "kaikki tai ei mitään" -maailmassa
- harjoittaa henkistä ja joskus ruumiillistakin väkivaltaa
- käyttää kanssaihmisiä omiin tarpeisiinsa
- ei ota huomioon muiden ihmisten tarpeita ja oikeuksia
- ei näe itsessään huonoja puolia
- yrittää nostaa sosiaalista arvoaan
- haluaa olla huomion keskipisteenä
- pystyy näyttelemään oikeita tunteita
- ei tunne olevansa hoidon tarpeessa
Edellämainittujen piirteiden lisäksi narsisti on usein myös älykäs, itsekäs, röyhkeä, hallitseva, vastuuton, ylimielinen, kateellinen, sosiaalinen, manipuloiva, epäluuloinen, impulsiivinen, itsekeskeinen, huomionkipeä, häikäilemätön, kostonhimoinen, mustasukkainen, lyhytjännitteinen ja tunteiltaan pinnallinen. armikki. kirjoitti:
Narsistinen persoonallisuushäiriö eli narsistinen luonnehäiriö (narsismi) on sairaalloista ihastumista vääristyneeseen käsitykseen omasta itsestään. Se on myös itsekästä ja säälimätöntä oman mielihyvän, vallan ja kunnian tavoittelua. Narsistille ovat tyypillisiä itsetunnon häiriöt ja epätasapainoiset ihmissuhteet. Hän yliarvostaa itselleen hyödyllisiä ihmisiä ja aliarvostaa henkilöitä, joista ei ole hänelle hyötyä. Aluksi hyödyllinen ihminen voi muuttua hänen silmissään hyödyttömäksi silmänräpäyksessä. Narsistit ovat joko "älyllisiä" (saavat Narsistisen Lähteensä älykkyydestään tai akateemisista saavutuksistaan) - tai "ruumiillisia" (saavat Narsistisen Lähteensä fysiikastaan, harjoituksesta, fyysisestä tai seksuaalisesta kyvykkyydestään ja "valloituksistaan").
Tutkimuksien mukaan narsistinen persoonallisuushäiriö on enemmän kehityksellinen kuin synnynnäinen häiriö. Narsistille on yleensä jäänyt traumoista johtuvia persoonallisuuden vajeita jo hyvin nuorena. Hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä ovat poikkeavia. Hänelle on tärkeää ulkopuolinen huomio (ihailu, kuuluisuus, julkisuus), jota hän käyttää säätelemään epävakaata omanarvontuntoaan.
Narsismi on oireyhtymä, johon sairastuu arvioiden mukaan yksi ihminen sadasta. Narsisti kykenee palautteeseen, jos hän saa osakseen ihailua, imartelua ja tunnustusta. Narsistia voi sietää, ja hänen kanssaan voi tulla toimeen, jos häntä osaa käsitellä. Hänen täytyy vain antaa tuntea olevansa ihailtu ja kunnioitettu. Narsistista persoonallisuushäiriötä voidaan yrittää hoitaa puheterapialla, mutta aikuisen narsistin paranemisennuste on usein huono. Lääkitystä käytetään toisinaan sivuilmiöiden - kuten mielialojen vaihtelun - hoitoon.
Psykopatia on vakavampi aste narsistisesta luonnehäiriöstä. Narsistilla on tunteet, mutta psykopaatti (luonnevikainen henkilö) on täysin tunnekylmä, ja hän on kyvytön minkäänlaiseen empatiaan. Psykopatiaan liittyy usein aggressiivisuutta ja väkivaltaista toimintaa. Psykopaatti käyttää toisia ihmisiä häikäilemättä hyväkseen. Hänelle muut ihmiset ovat vain pelinappuloita ihmissuhdeshakissa. Sekä narsisti että psykopaatti on useammin mies kuin nainen.
Narsisti:
- ei koe syyllisyyttä
- yrittää hyötyä muista
- ei ole empaattinen
- vaatii jatkuvaa ihailua
- loukkaantuu helposti
- vaatii etuoikeutettua kohtelua
- ei halua kuulla kritiikkiä
- nauttii vallan käyttämisestä
- tarvitsee ihmisiä ympärilleen
- uskoo olevansa aina oikeassa
- kuvittelee itsestään ja ominaisuuksistaan suuria
- elää "kaikki tai ei mitään" -maailmassa
- harjoittaa henkistä ja joskus ruumiillistakin väkivaltaa
- käyttää kanssaihmisiä omiin tarpeisiinsa
- ei ota huomioon muiden ihmisten tarpeita ja oikeuksia
- ei näe itsessään huonoja puolia
- yrittää nostaa sosiaalista arvoaan
- haluaa olla huomion keskipisteenä
- pystyy näyttelemään oikeita tunteita
- ei tunne olevansa hoidon tarpeessa
Edellämainittujen piirteiden lisäksi narsisti on usein myös älykäs, itsekäs, röyhkeä, hallitseva, vastuuton, ylimielinen, kateellinen, sosiaalinen, manipuloiva, epäluuloinen, impulsiivinen, itsekeskeinen, huomionkipeä, häikäilemätön, kostonhimoinen, mustasukkainen, lyhytjännitteinen ja tunteiltaan pinnallinen.valheen hengelle aivan niin kuin Jeesus oli riivattu
FARISEUKSILLE.
Etkö lukenut Joh.8 lukua jos heräisit Totuuteen.
Vaikka eihän se lukeminenkaan auta KUN EI JUMALAN HENKI SAA SITÄ VALAISTA.- miksi sinä
et sitten iloiten kanna ristiäsi ja jätä huomiotta pilkkaa, kuten Jeesus, joka ei vastannut pilkkaajilleen mitään?
Viesteissäsi kyllä tuot Jeesuksen sanoja, mutta Jeesuksen rakkaus ei sinusta heijastu. Siksi sanomasi kaikuu kuuroille korville. miksi sinä kirjoitti:
et sitten iloiten kanna ristiäsi ja jätä huomiotta pilkkaa, kuten Jeesus, joka ei vastannut pilkkaajilleen mitään?
Viesteissäsi kyllä tuot Jeesuksen sanoja, mutta Jeesuksen rakkaus ei sinusta heijastu. Siksi sanomasi kaikuu kuuroille korville.ei vastannut fariseuksille pilkkaajilleen mitään?
- evankelioit?
ArmiK kirjoitti:
ei vastannut fariseuksille pilkkaajilleen mitään?
Jeesuksen rakkaus ei sinusta heijastu.
evankelioit? kirjoitti:
Jeesuksen rakkaus ei sinusta heijastu.
kysymykseen.
Menit itse räksytyksen puolelle.
Jeesusko ei pilkkaajilleen mitään sanonut?
Voisitko tuoda Raamatusta esiin näinkö oli?- rakkaus.
ArmiK kirjoitti:
kysymykseen.
Menit itse räksytyksen puolelle.
Jeesusko ei pilkkaajilleen mitään sanonut?
Voisitko tuoda Raamatusta esiin näinkö oli?Sinun leipälajisi on räksytys. Se ei ole rakkautta. Vastustat kaikkea Jumalan rakkautta, tee parannus!
Jesaja:
50:6 Selkäni minä annoin lyötäväksi, poskieni parran revittäväksi, en peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä.
Hebrealaiskirje:
13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen; rakkaus. kirjoitti:
Sinun leipälajisi on räksytys. Se ei ole rakkautta. Vastustat kaikkea Jumalan rakkautta, tee parannus!
Jesaja:
50:6 Selkäni minä annoin lyötäväksi, poskieni parran revittäväksi, en peittänyt kasvojani pilkalta ja syljeltä.
Hebrealaiskirje:
13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;vastannut.
Vaan menit räksytyksen puolelle.
Nuo Raamatun kohdat joita otit olivat aivan eri asia
Miten Jeesus toimi fariseusten kanssa hiljaako Hän oli?- tilasi
ArmiK kirjoitti:
vastannut.
Vaan menit räksytyksen puolelle.
Nuo Raamatun kohdat joita otit olivat aivan eri asia
Miten Jeesus toimi fariseusten kanssa hiljaako Hän oli? tilasi kirjoitti:
pystynyt vastaamaan oliko Jeesus vaiti fariseusten
edessä niin mitä sanot aloitukseen jossa on joitakin
Jeesuksen sanoja juuri fariseuksille.
Vai onko nuo sinun raamatustasi revitty pois ja jätetty kaiken hyväksyvä jeesus tilalle joka eli vaiti koko elämänsä maan päällä?
Mitä tulee toisen spekulointiin minun tilastani
niin ihmeellistä muut tietävätkin paremmin.
Näin hän se menee fariseusten kohdalla hehän olivat tietävämpiä kuin Jeesus. Fariseuksetkin suullaan ylistivät jumalaa ja Jeesusta haukkuivat
Ja nyt tämän päivän fariseukset hartaasti ylistää
jeesusta ja haukkuu Jeesuksessa Jumalan Hengessä olijat.
Näin se menee. Valhe kyllä antaa nimiä ylistää mutta se ei anna uskoa sitä sanaa joka Jumalasta on.
- hyvin teit
Teit viisaan ratkaisun irtisanoutuessasi selvin sanoin harhaisista opetuksista. Olen kiitollinen Jumalalle ja melkeinpä liikuttunut siitä, miten avoimesti saat pyydettyä anteeksi omaa myötäilemistäsi Sunin opetuksille. Olen aivan varma, että mikään vähempi ei riitä eksytyksen hengestä vapautumiseen kuin avoin irtisanoutuminen ja rehellinen anteeksipyytäminen Jumalan ja ihmisten edessä. Onhan tuo myötäily julkisella palstalla ollut monen etsivän tietä hämmentämässä.
Missä viipyy KH,n anteeksipyyntö, missä viipyy hänen irtisanoutumisensa eksytyksen hengestä, jota hän pitkään on myötäillyt ja jonka vallassa hän on täällä kahden tien kulkijana toisia tuomitsemassa?
Sinulle Sören vielä, olet nähnyt asioita uusin silmin, Jumala on armossaan avannut silmiäsi erottamaan eksytyksen hengen. Ylistetty ja kiitetty olkoon Herran nimi! Saakoon Totuuden Henki johtaa tietämme.- yli kaiken
ArmiK kirjoitti:
et ole kun Karistakin valheita latelet.
Hyvyys ja vanhurskaus ja totuus ovat sinusta kaukana, ArmiK. Valkeuden hedelmiä sinä et kanna, et ensimmäistäkään.
Efesolaiskirje:
5:9 - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä - yli kaiken kirjoitti:
Hyvyys ja vanhurskaus ja totuus ovat sinusta kaukana, ArmiK. Valkeuden hedelmiä sinä et kanna, et ensimmäistäkään.
Efesolaiskirje:
5:9 - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -Jumalan tuottamat hedelmät valheelle maistu se on totta.
- edelleen
ArmiK kirjoitti:
Jumalan tuottamat hedelmät valheelle maistu se on totta.
olet samassa TS,n hengessä kuin ennenkin. Ota vastaan tämä kehotus: sinun tulee nöyrtyä ja laskeutua alas iisebelin korokkeeltasi.
Pyydä koko sydämestäsi anteeksi eksyttävät valheesi ja vetäydy sitten hiljaisuuteen etsimään Herran kasvoja! edelleen kirjoitti:
olet samassa TS,n hengessä kuin ennenkin. Ota vastaan tämä kehotus: sinun tulee nöyrtyä ja laskeutua alas iisebelin korokkeeltasi.
Pyydä koko sydämestäsi anteeksi eksyttävät valheesi ja vetäydy sitten hiljaisuuteen etsimään Herran kasvoja!mitä puhut.
- ??????????????
ArmiK kirjoitti:
mitä puhut.
Mitä mitä?????????????
- ruumis ei
kyllä mihinkään nouse kuoleman jälkeen.eikös ruumis tarkoita kuolleen ihmisen kehoa,kyllä ne haudassa pysyy
- Kiitos sinulle!
Näitä sisäpiiriläisten julkaisuja pitää saada ihmisten lukea, jotta saamme tietää, mistä sunilaisuudesta on kyse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583683Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j713055Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522253Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121419Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m631198- 811100
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1951Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23931Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925- 47912