E-pillerien lopettaminen - oireet?

Olen aikeissa lopettaa e-pillerin käytön, koska en tarvitse ehkäisyä tällä hetkellä. Olen 6 vuotta nyt käyttänyt Mercilonia.

Kyselisin noista paljon puhutuista haittavaikutuksista, eli onko e-pillerien lopettamiselle jotain oikeasti vaarallisia haittavaikutuksia?

Kun aikoinani aloitin pillerit, en saanut niistä minkäännäköisiä "haittavaikutuksia". Onko siis todennäköistä, että en saa lopetettuanikaan haittavaikutuksia, vai onko näillä asiolla mitään yhteyttä toisiinsa?

Voinko saada aknen pillerien lopettamisen jälkeen, vaikka minulla eio le ikinä ollut sellaista ennen pillerien aloittamista?

Jos hiukset alkavat lähteä, niin lähtevätkö ne lopullisesti?

Entä jos on jo valmiiksi rasvainen iho ja hiukset, niin paheneeko niiden tilanne entisestään ja paheneeko se lopullisesti, vai vaan tilapäisesti, kunnes hormonitoiminta tasapainottuu?
21096
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

e-pillerit n. 5 kk sitten. muutoksia oon huomannu, esim. akne, jota ei ennen ollu,ja nyt on naama ku teinitytöllä :( ja sitten selkään ja rintaan on tullu pieniä näppylöitä. mut sit on näitä hyviäkin puolia tullu, eli itsellä hiukset on PALJON paremmassa kunnossa ku pilleri aikana, ja toisekseen seksi on aivan älyttömän paljon parempaa!!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Lopettamassa kirjoitti:

Olen aikeissa lopettaa e-pillerin käytön, koska en tarvitse ehkäisyä tällä hetkellä. Olen 6 vuotta nyt käyttänyt Mercilonia.

Kyselisin noista paljon puhutuista haittavaikutuksista, eli onko e-pillerien lopettamiselle jotain oikeasti vaarallisia haittavaikutuksia?

Kun aikoinani aloitin pillerit, en saanut niistä minkäännäköisiä "haittavaikutuksia". Onko siis todennäköistä, että en saa lopetettuanikaan haittavaikutuksia, vai onko näillä asiolla mitään yhteyttä toisiinsa?

Voinko saada aknen pillerien lopettamisen jälkeen, vaikka minulla eio le ikinä ollut sellaista ennen pillerien aloittamista?

Jos hiukset alkavat lähteä, niin lähtevätkö ne lopullisesti?

Entä jos on jo valmiiksi rasvainen iho ja hiukset, niin paheneeko niiden tilanne entisestään ja paheneeko se lopullisesti, vai vaan tilapäisesti, kunnes hormonitoiminta tasapainottuu?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu