tän palstan hengen mukaan

tämä on oikea tapa lukea sanaa: esim otetaan ensin jae Mooseksen kirjasta1:1"Alussa Jumala loi taivaan ja maan"ja sitten peukkupaikalta toinen...No 1.Aikakirja26:13"He arpoivat keskenään portit, ja pienet ja suuretsuvut olivat keskenään tasaveroisia."
Sitten vaan lopuksi kysymys kaikille-vai mitä?
Sain eräältä palstalaiselta hyvän neuvon tutustua Raamatun historiaan samalla kun sitä luen...Sen valossa ei voi kun ihmetellä miten vanhat ihmiset jaksavat asioihin perehtymisen sijasta harrastaa moista ihan omaan korvasyyhyynsä.
Ja vielä enemmän ihmetyttää miksi ihmiset lähtevät näitten viisastelijoiden matkaan.
Totuus ei näemmä kiinnosta.
Nm.Ekivaari on käyttänyt palstatilaa opilleen:Joosef oli Jeesuksen isä :) Matt1:29"Se, mikä hänestä on siinnyt on lähtöisin Pyhästä Hengestä".
Ekivaarin mielestä se vesittyy kun hän ottaa jonkun muun Raamatun lauseen. Siinä hän vesittää koko "Sanan."

18

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oivallusta, kertakaikkiaan sinulla on ajatusta Sanasta. En edes MINÄ, suuri MOHIKAANI, ole osannut asiaa noin hyvin ilmaista.
      * Isnnonukset siksi, koska minua ivataan jopa jumalaksi, niin voinhan harrastaa hieman itseironiaakin?
      * Mutta tuo oivalluksesi vie jalat alta ekivaariltakin! Jos hän nyt oivaltaa kirjoituksesi ajatusta?

    • Se on valitettavaa nykyään että totuus ei kiinnosta. Tulkitaan oman "korvasyyhyn" mukaan Raamattua ja sitten viisastellaan ja saadaanpa joku uskossaan heikko mukaan omaan "ihmisoppiin".
      Onneksi voimme kuitenkin rukoilla, että Pyhä henki avaa Raamatun Sanaa niinkuin se on tarkoitettu.

      • joka saa pitkiä ketjuja aikaiseksi lainaamalla Sanaa ottamalta kohdan sieltä ja toisen täältä.
        Vastustelijoille hän vaan sanoo ylimielisesti etteivät he voi asettua Raamatun Sanaa vastaan.
        Hän opettaa että iänkaikkista elämää ei ole(muilla kun Isällä), Jeesus ei ole Jumala vaan oli tavallinen kuoleva ja syntinen ihminen.
        Kaikkeen hän löytää perusteet Raamatusta ja sitä hän siteeraa enemmän kuin kukaan muu.
        Siksi hän luokittelee itsensä Jumalan lapseksi.
        Varmasti myös joksikin sankariksi koska hän osaa(Raamatulla)selittää kaikki vaikeat asiat luonnollisiksi enemmän vaikean yliluonnollisen sijasta.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        joka saa pitkiä ketjuja aikaiseksi lainaamalla Sanaa ottamalta kohdan sieltä ja toisen täältä.
        Vastustelijoille hän vaan sanoo ylimielisesti etteivät he voi asettua Raamatun Sanaa vastaan.
        Hän opettaa että iänkaikkista elämää ei ole(muilla kun Isällä), Jeesus ei ole Jumala vaan oli tavallinen kuoleva ja syntinen ihminen.
        Kaikkeen hän löytää perusteet Raamatusta ja sitä hän siteeraa enemmän kuin kukaan muu.
        Siksi hän luokittelee itsensä Jumalan lapseksi.
        Varmasti myös joksikin sankariksi koska hän osaa(Raamatulla)selittää kaikki vaikeat asiat luonnollisiksi enemmän vaikean yliluonnollisen sijasta.

        Juuri tälläistä tarkoitin. Se on hyvin surullista.Voidaan rukoilla ja toivoa, että kukaan ei hänen harhaopetuksiin lankea,vaan pitäytyy Raamatun Sanassa ja opetuksissa.
        En oikeen ymmärrä miksi on ihmisiä jotka ovat niin harhassa, eivät suostu kuuntelemaan muita tai Raamattun opetusta.

        Jumalan siunausta ja johdatusta sinulle.


      • Pakanain...Huuto
        juhani1965 kirjoitti:

        Juuri tälläistä tarkoitin. Se on hyvin surullista.Voidaan rukoilla ja toivoa, että kukaan ei hänen harhaopetuksiin lankea,vaan pitäytyy Raamatun Sanassa ja opetuksissa.
        En oikeen ymmärrä miksi on ihmisiä jotka ovat niin harhassa, eivät suostu kuuntelemaan muita tai Raamattun opetusta.

        Jumalan siunausta ja johdatusta sinulle.

        oikeassa? Miksi joku toinen uskoo myös, että on oikeassa?


      • juhani1965 kirjoitti:

        Juuri tälläistä tarkoitin. Se on hyvin surullista.Voidaan rukoilla ja toivoa, että kukaan ei hänen harhaopetuksiin lankea,vaan pitäytyy Raamatun Sanassa ja opetuksissa.
        En oikeen ymmärrä miksi on ihmisiä jotka ovat niin harhassa, eivät suostu kuuntelemaan muita tai Raamattun opetusta.

        Jumalan siunausta ja johdatusta sinulle.

        siis Raamatullahan se sen kaiken perustelee. siis senkin että Jeesus oli vaan syntinen ihminen. se kuulema löytyy moneen kertaan sieltä.


      • Pakanain...Huuto kirjoitti:

        oikeassa? Miksi joku toinen uskoo myös, että on oikeassa?

        että olen Jumalan lapsi, siitä sen tietää. Jeesusken henki on sydämessä, sitä sanotaan myös pelastus varmuudeksi.

        *Sitten on sellaisia, jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden, ja Hänen alkulähteensä, eli Pyhän Hengen, "kuka ikinä ei usko, että Jeesus on Jumapan Poika, hänellä ei ole Isääkään, jolla Poika on, on myös Isä."

        * Jotku uskottelee itselleen ja muille, että Jeesus onJoosefin poika, siis yhtä syntinen kuin me kaikki muutkin. Siitä tietää, että sellainen on valhettelija, eikä tiedä mitään. Pane nämä asiat muistiisi.
        * Eikä kukaan voi sitä selittää toiseksi, vaikka kovasti yrittävät, enemmän vaan valhettelevat ja näin täyttävät syntiensä mittaa.


      • Pakanain...Huuto kirjoitti:

        oikeassa? Miksi joku toinen uskoo myös, että on oikeassa?

        Kun perustaa uskonsa Raamatun Sanaan ja sen Raamatun mukaiseen tulkintaan ei tieltä eksy.
        Toki meissä kaikissa on sitä "astian makua" eli omaa vajavaisuuttamme mukana, ihmisiä kun olemme.
        Mutta Raamattuun turvaava on oikialla paikalla, jotain Raamatun oppiin lisää tuova tai poistava ei ole oikialla tiellä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        siis Raamatullahan se sen kaiken perustelee. siis senkin että Jeesus oli vaan syntinen ihminen. se kuulema löytyy moneen kertaan sieltä.

        Mutta se on hänen väärää tulkintaa,josta ei kannata oppia ottaa, eikä sen puoleen kyllä huolestuakkaan. Jeesus oli/on ainut synnitön edelleen,Raamattu kyllä tämän ilmoittaa.


      • merim.raimo
        auroraboreallis kirjoitti:

        siis Raamatullahan se sen kaiken perustelee. siis senkin että Jeesus oli vaan syntinen ihminen. se kuulema löytyy moneen kertaan sieltä.

        "kunnes oppii erottamaan hyvän pahasta" eikä se tosiaankaan tee Jeesuksesta syntistä ,meidän kaltaistamme. :)


      • merim.raimo kirjoitti:

        "kunnes oppii erottamaan hyvän pahasta" eikä se tosiaankaan tee Jeesuksesta syntistä ,meidän kaltaistamme. :)

        Jeesuksesta tuli kenen tahansa meidän KALTAINEN:

        Fil. 2:7
        "vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli IHMISTEN KALTAISEKSI, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen";

        Hepr. 2:17
        "Sentähden piti hänen kaikessa tuleman VELJIENSÄ KALTAISEKSI, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit".


    • auroraboreallas panettelet ekivaaria selän takana kirjoituksesi loppulauseessa!

      Ei se ole ekivaarin ajatus, vaan Luukas 3:23 sen kertoo, että lihan puolesta "Jeesus oli Joosefin poika".

      Luukas 3:23
      23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika",

      Mutta apostolit eivät opettaneet Jeesuksesta lihan mukaan, vaan pyhyyden hengen mukaan:

      Roomalaiskirje 1
      4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, YLÖSNOUSEMUKSESSA tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap.t. 2:36; Hepr. 1:5],

      Nimenomaan juuri YLÖSNOUSEMUKSESSA tähän asemaan asetettu, ei lihallisesta neitsyydestä syntymisen perusteella.

      • En vaan sivulauseessa vaan koko teksti oli tehty ajatelle sinun tyyliä.
        Saahan sitä vaikka minkälaisen sopan aikaiseksi kun tuolla tavalla jakeita yhdistelee.
        Perhehtyisit Raamatun historiaan ja siihen miten esim.UT:n kirjeet ovat kirjoitettu.
        Ei mistään kirjeestä voi ottaa vain osaa ja seuraavasta osaa-asiayhteys täytyisi ottaa huomioon.
        Oot vaan nyt niin täynnä omia oivalluksiasi että turhaan tätäkään kirjoitan ja se ei tunnu kivalta.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        En vaan sivulauseessa vaan koko teksti oli tehty ajatelle sinun tyyliä.
        Saahan sitä vaikka minkälaisen sopan aikaiseksi kun tuolla tavalla jakeita yhdistelee.
        Perhehtyisit Raamatun historiaan ja siihen miten esim.UT:n kirjeet ovat kirjoitettu.
        Ei mistään kirjeestä voi ottaa vain osaa ja seuraavasta osaa-asiayhteys täytyisi ottaa huomioon.
        Oot vaan nyt niin täynnä omia oivalluksiasi että turhaan tätäkään kirjoitan ja se ei tunnu kivalta.

        tuntuu kivalta oikoa sinun ja useiden toisten vääriä oletuksia ja arvailuja.

        Olen perehtynyt Jeesuksen ja apostoleiden esimerkkeihin. Hekään eivät lainanneet tai viitanneet sen enempää kuin yhteen lauseeseen tai enintään koko jakeeseen, [Matt.22:32; 22:44 Joh.10:23,24].


      • ekivaari kirjoitti:

        tuntuu kivalta oikoa sinun ja useiden toisten vääriä oletuksia ja arvailuja.

        Olen perehtynyt Jeesuksen ja apostoleiden esimerkkeihin. Hekään eivät lainanneet tai viitanneet sen enempää kuin yhteen lauseeseen tai enintään koko jakeeseen, [Matt.22:32; 22:44 Joh.10:23,24].

        laitetaampa ne tähän..."minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala? Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien."
        no, siinä Jeesus siteeraa yhtä lausetta.
        Matt22:44"herra sanoi minun Herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle."
        Joh.10:23-24"Kun Jeesus käveli temppelialueella Salomon pylväikössä, juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat:"Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? jos olet Messias, sano se suoraan."
        Kuules nyt-eihän tuossa ollut taas päätä eikä häntää. Vain ensimmäisessä jakeessasi viitattiin yhteen Raamatun lauseeseen. Nyt jos otamme asiayhteyden esiin niin siinä Jeesus puhui fariseuksille heidän ymmärtämää kieltään.
        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Esim.Mooses oli murhaaja, Daavid avionrikkoja, Paavali joka kirjoitti suurimman osan evankeliumeista vain tavallinen ihminen, jolla on oma elämäntarina joka helposti luettavissa jos menet wikipedian sivustolle.
        Jumalan luonne tulee esiin kun monet-luonteiltaan erilaiset ihmiset-kertoivat kohtaamisistaan Hänen kanssaan.
        Oletko ajatellut tätä?


      • auroraboreallis kirjoitti:

        laitetaampa ne tähän..."minä olen Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala? Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien."
        no, siinä Jeesus siteeraa yhtä lausetta.
        Matt22:44"herra sanoi minun Herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle."
        Joh.10:23-24"Kun Jeesus käveli temppelialueella Salomon pylväikössä, juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat:"Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? jos olet Messias, sano se suoraan."
        Kuules nyt-eihän tuossa ollut taas päätä eikä häntää. Vain ensimmäisessä jakeessasi viitattiin yhteen Raamatun lauseeseen. Nyt jos otamme asiayhteyden esiin niin siinä Jeesus puhui fariseuksille heidän ymmärtämää kieltään.
        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. Esim.Mooses oli murhaaja, Daavid avionrikkoja, Paavali joka kirjoitti suurimman osan evankeliumeista vain tavallinen ihminen, jolla on oma elämäntarina joka helposti luettavissa jos menet wikipedian sivustolle.
        Jumalan luonne tulee esiin kun monet-luonteiltaan erilaiset ihmiset-kertoivat kohtaamisistaan Hänen kanssaan.
        Oletko ajatellut tätä?

        suurimman osan Raamatun kirjeistä eikä evankeliumeista. sorry, kun kirjotin väärin.


      • ekivaari kirjoitti:

        tuntuu kivalta oikoa sinun ja useiden toisten vääriä oletuksia ja arvailuja.

        Olen perehtynyt Jeesuksen ja apostoleiden esimerkkeihin. Hekään eivät lainanneet tai viitanneet sen enempää kuin yhteen lauseeseen tai enintään koko jakeeseen, [Matt.22:32; 22:44 Joh.10:23,24].

        miettimään vielä oliko apostoleista esimerkeiksi.
        Jos jonkun kuitenkin haluat ottaa niin miettisin Johannesta joka oli,vanhan perimätiedon mukaan, Jeesuksen lempiopetuslapsi.
        Hän kirjoitti paljon veljellisestä rakkaudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      143
      2886
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2082
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      89
      2043
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1987
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1769
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1445
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1220
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1188
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe