8kk vauvan maitoallergia epäilys äidillä.

inkku2

ennen nukkunut yöt heräämättä.nyt n.4kk yöt levottomia.parahtaa itkuun ja tutti helpottaa hetken.itse epäilen maitoallergiaa,isoveli paha allergikko.tissiä annan enää kerran pv.ei öisin. ja muuten olen ostanut apteekin almiron pepti2,kokeilen nyt issekseen muuttuuko kakan haju,joka on hirvee.kakkaa 4-5krt.pv.ei löysää.enemmän tää yöheräily ja kipuitku on pannut ajattelemaan et olisi allergiaa..nlassa puhuttu.kertokaa miten muilla allergia ilmeni.ei mitään iho ongelmaa ole kyseessä.joten oireet meillä on tosi lievät.puklua tulee suuhun jonka hän nieleksii takasin mahaansa.ihan pienenä pulautteli enemmän kun isoveikka.
peräänkuulutan siis:
älkää siis kertoko jos lapsellanne iho alkanut oireilemaan vaan ns.lievät oireet ja kuitenkin allergia todettu.
kiitos jos saitte jotain tolkkuu...

3

1549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitipöllö

Meillä ainut "näkyvä" oire maitoallergiasta oli se, että poika alkoi yhtäkkiä kieltäytymään äm-korvikkeesta. Aluksi se meni ihan ongelmitta, mutta jossain vaiheessa alkoi rähisemään pullolle, mutta nälkäänsä joi kun isä tarjosi. 5 kk ikäisenä teki totaalisen pullolakon, eli ei päästänyt tuttipulloa käsivarren mittaa lähemmäksi suustaan.

Sitten koitettiin saada sitä maitoa menemään puurojen seassa, sillä seurauksella että päädyttiin lopulta lastenpolille vilja-allergiaepäilyn kanssa. Siellä oli vastassa viisas lääkäri, joka sanoi tilanteen kuultuaan, että ensin altistetaan maito. Sairaalassa ei tullut oireita, joiden perusteella olisi voitu varmuudella sanoa, sopiiko maito vai ei, ja illalla nousi kuume. Kun ei tiedetty, minkä verran seuraavien päivien oireet johtuivat maidosta ja mikä oli flunssaa, päätettiin tehdä maitoaltistus uudestaan. Toisella kerralla tuli ihoreaktio jo siitä kun maitoa laitettiin nenän alle iholle. Tämä olikin hänen ensimmäinen ihoreaktionsa, ja sen jälkeenkin iho-oiret ovat olleet hyvin vähäisiä. Enimmäkseen hän on oireillut vatsalla, eli vastakipuina, ripulilla ja refluksityyppisillä oireilla.

• inkku2

meillä kieltäydytään myös tutteli/nan sekä almironkaan ei maistu.
        kiitos omakohtaisesta kirjeestä.olen varannut ajan allergialääkärille,altistus tehdään jotta saadaan varmistus epäilyksestä ja sitten todistus kelaan jos löytyy allergia.

• satu-75

moi,luin viestisi 8kk lapsesi maitoallergia epäilyistä.meillä on 1v 9kk poika.ihan vauvasta lähtien on ollut vatsakipuja.yöt valvottiin,kaksi tuntia oli pisin aika mitä nukku putkeen,sitten taas itkettiin.kun poika oli 1v 3kk sillon todettiin osastolla,lehmän maitoallergia.aina sanotaan,että pitäisi tulla ihottumaa mutta meiän pojalle ei tullut.osastolla kun vihdoin ja viimein uskottiin äitiä,siellä annettiin tavallista maitoa ja poika oksensi kaikki samantien pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2023
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1727
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1557
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1193
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1061
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1007
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      956
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      937
    Aihe