En nyt tiedä mitä viestiketjuja täältä on nyt ylläpidon toimesta poistettu kuten joku kertoo kun en niitä ole lukenut.
Tämä palsta kuitenkin on ainakin kaksi vuotta ollut aikamoinen törkypesä ja pahentunut jatkuvasti ja useimmiten muiden kuin uskovaisten toimesta.
Päivittäin täällä saa lukea henkilökohtaista loukkaavaa nimittelyä sekä kiihottamista kansanryhmää vastaan.
Sananvapaushan ei kärsi pätkääkään jos lakia noudattaa sillä asioista voi keskustella lähes millä tavalla tahansa.
Henkilöitä ja ryhmiäkin voi arvostella mutta ei solvata.
Suomen Rikoslaki 1995/578 määrittelee kiihotuksen kansanryhmää vastaan seuraavasti:
"Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan
28
646
Vastaukset
- SemiSeppä
...Väkivaltavideoiden jakeleminen, kuten joku huomautti, ole rikos?
Niitäkin on tullut sorruttua katsomaan :-( - ovat
Tahallaan pilannut tämän palstan ja pilkannut ihmisiä ja levittänyt rasisitista propagandaa Muslimeista!
tulisi virkavalta ja kitkesi nämä häirikkö uskovaiset kerralla pois ja laittaisi ne vankilaan minne ne kuuluukin!
"Tämä palsta kuitenkin on ainakin kaksi vuotta ollut aikamoinen törkypesä ja pahentunut jatkuvasti ja useimmiten muiden kuin uskovaisten toimesta."
-No ainakin nämä Uskovaisiksi itseänsä kutsuvat ovat täällä eniten mekkaloineet!
-mistä teet päätelmäsi?
väitätkö että nämä itseänsä uskovaisiksi kutsuvat ihmiset ovat nimikristittyjä?
juuri kirjoitit että et ole lukenut täällä juttuja niin mistä teit päätelmäsi???"juuri kirjoitit että et ole lukenut täällä juttuja niin mistä teit päätelmäsi???"
En ole tollasta kertonut.
Jokainenhan voi tuosta ylempää lukea viestini joten turha sinun on valehdella.- ***************
Pe.ku kirjoitti:
"juuri kirjoitit että et ole lukenut täällä juttuja niin mistä teit päätelmäsi???"
Jokainenhan voi tuosta ylempää lukea viestini joten turha sinun on valehdella.Eikö tämä ole lauseesi???
"En nyt tiedä mitä viestiketjuja täältä on nyt ylläpidon toimesta poistettu kuten joku kertoo kun en niitä ole lukenut."
joten et myöskin tiedä ketä ne pahimmat ovat aloittanut!
joten minä en valehtele äläkä sinä heti rupea trollaamaan!
Lueppas sinä pe.ku poika vähän noita herran terttu juttuja ja sheerwoodin rasisti juttuja ja tule sitten poika takaisin väittelemään viisaimpiesi kanssa! *************** kirjoitti:
Eikö tämä ole lauseesi???
"En nyt tiedä mitä viestiketjuja täältä on nyt ylläpidon toimesta poistettu kuten joku kertoo kun en niitä ole lukenut."
joten et myöskin tiedä ketä ne pahimmat ovat aloittanut!
joten minä en valehtele äläkä sinä heti rupea trollaamaan!
Lueppas sinä pe.ku poika vähän noita herran terttu juttuja ja sheerwoodin rasisti juttuja ja tule sitten poika takaisin väittelemään viisaimpiesi kanssa!siinä lauseessani kerron etten ole palstan viestejä lukenut?
- Kössönöm
Pe.ku kirjoitti:
siinä lauseessani kerron etten ole palstan viestejä lukenut?
Kössönöm kirjoitti:
siinä mainitsen että en ole muita viestiketjuja lukenut?
Lue tavu tavulta se lauseeni uudelleen niin ehkä ymmärrät mitä siinä lukee.- ***.*.*.*.*.***
Pe.ku kirjoitti:
siinä mainitsen että en ole muita viestiketjuja lukenut?
Lue tavu tavulta se lauseeni uudelleen niin ehkä ymmärrät mitä siinä lukee."En nyt tiedä mitä viestiketjuja täältä on nyt ylläpidon toimesta poistettu kuten joku kertoo kun en niitä ole lukenut."
et siis tiedä mitä on poistettu koska et ole lukenut. mistä sitten tiedät mitä on poistettu!
joten mistä sitten tiedän että uskovaiset eivät ole kirjoittanut niitä pahimpia aloituksia jotka ovat poistettu sillä et ole lukenut niitä uskovaisten aloittamia pahoja viestejä jota on poistettu!!!!!
pläääääääääääh.... ***.*.*.*.*.*** kirjoitti:
et siis tiedä mitä on poistettu koska et ole lukenut. mistä sitten tiedät mitä on poistettu!
joten mistä sitten tiedän että uskovaiset eivät ole kirjoittanut niitä pahimpia aloituksia jotka ovat poistettu sillä et ole lukenut niitä uskovaisten aloittamia pahoja viestejä jota on poistettu!!!!!
pläääääääääääh....niin huomaisit että joku kertoo poistetuista ketjuista kuten mainitsin.
Minä en ole aloituksessani maininnut sanaakaan siitä mitä poistetuissa ketjuissa oli.- Kössönöm
Pe.ku kirjoitti:
niin huomaisit että joku kertoo poistetuista ketjuista kuten mainitsin.
Minä en ole aloituksessani maininnut sanaakaan siitä mitä poistetuissa ketjuissa oli.sanoit, että et ole ketjuja lukenut. Mitä ihmettä sinä oikein jänkkäät?
- konna
Kössönöm kirjoitti:
sanoit, että et ole ketjuja lukenut. Mitä ihmettä sinä oikein jänkkäät?
haluaa saada itselleen ensimmäisen ateistisen jänkhävajakin pystin.
Sellaista ei kuitenkaan jaeta. Kannattais palata takaisin uskispalstoille:D Kössönöm kirjoitti:
sanoit, että et ole ketjuja lukenut. Mitä ihmettä sinä oikein jänkkäät?
Ei sinun kannata ymmärtää toisten sanoja täysin eri muodossa kuin ne on kirjotettu.
Tavu tavulta vaan luet aloitukseni sekä tuon kopioimasi lauseenkin.- konna
Pe.ku kirjoitti:
Ei sinun kannata ymmärtää toisten sanoja täysin eri muodossa kuin ne on kirjotettu.
Tavu tavulta vaan luet aloitukseni sekä tuon kopioimasi lauseenkin.oli vain tyhmä.
Mutta ei siinä ole mitään ihmettelemistä, että sinä et sitä tajua. - Kössönöm
Pe.ku kirjoitti:
Tavu tavulta vaan luet aloitukseni sekä tuon kopioimasi lauseenkin."En nyt tiedä mitä viestiketjuja täältä on nyt ylläpidon toimesta poistettu kuten joku kertoo kun en niitä ole lukenut."
- Näin sinä kirjoitit. Et ole lukenut, et siis tiedä mitä on poistettu.
-Ja sitten kirjoitit:
En ole kertonut
Kirjoittanut: Pe.ku 10.12.2008 klo 19.11
"juuri kirjoitit että et ole lukenut täällä juttuja niin mistä teit päätelmäsi???"
Jokainenhan voi tuosta ylempää lukea viestini joten turha sinun on valehdella."
- Ja sitten kirjoitit:
"No missäs minä
Kirjoittanut: Pe.ku 10.12.2008 klo 19.36
siinä lauseessani kerron etten ole palstan viestejä lukenut?"
- Ja palataksemme aloitukseesi:
"Kiihottaminen kansanryhmää vastaan
Kirjoittanut: Pe.ku 10.12.2008 klo 17.55
En nyt tiedä mitä viestiketjuja täältä on nyt ylläpidon toimesta poistettu kuten joku kertoo kun en niitä ole lukenut."
- Ihan sama muistatko kirjoituksiasi, mutta voisit sentään selata omia juttujasi taaksepäin, ennen kuin alat inttämään älyttömiä. Kössönöm kirjoitti:
- Näin sinä kirjoitit. Et ole lukenut, et siis tiedä mitä on poistettu.
-Ja sitten kirjoitit:
En ole kertonut
Kirjoittanut: Pe.ku 10.12.2008 klo 19.11
Jokainenhan voi tuosta ylempää lukea viestini joten turha sinun on valehdella."
- Ja sitten kirjoitit:
"No missäs minä
Kirjoittanut: Pe.ku 10.12.2008 klo 19.36
siinä lauseessani kerron etten ole palstan viestejä lukenut?"
- Ja palataksemme aloitukseesi:
"Kiihottaminen kansanryhmää vastaan
Kirjoittanut: Pe.ku 10.12.2008 klo 17.55
En nyt tiedä mitä viestiketjuja täältä on nyt ylläpidon toimesta poistettu kuten joku kertoo kun en niitä ole lukenut."
- Ihan sama muistatko kirjoituksiasi, mutta voisit sentään selata omia juttujasi taaksepäin, ennen kuin alat inttämään älyttömiä.väitteillesi pohjaa mutta silti väität samaa.
Kerropas nyt missä väitän että en ole palstaa seurannut enkä viestejä lukenut.- Kössönöm
Pe.ku kirjoitti:
väitteillesi pohjaa mutta silti väität samaa.
Kerropas nyt missä väitän että en ole palstaa seurannut enkä viestejä lukenut.omaa aloitusviestiäsi. No jos kompassisi on täysin hukassa, niin en tämän enempää voi auttaa.
Kössönöm kirjoitti:
omaa aloitusviestiäsi. No jos kompassisi on täysin hukassa, niin en tämän enempää voi auttaa.
alemmas skepsiksen sivulta löytyvän listan argumentoinnin virheistä.
voit etsiä sieltä oman virheesi.- konna
Pe.ku kirjoitti:
alemmas skepsiksen sivulta löytyvän listan argumentoinnin virheistä.
voit etsiä sieltä oman virheesi.Olet yhtä huvittava kuin 5v poika isänsä kumisaappaissa:D
Hyvää yötä.
- konna
tämän jumalaisen johtopäätöksesi:
"Tämä palsta kuitenkin on ainakin kaksi vuotta ollut aikamoinen törkypesä ja pahentunut jatkuvasti ja useimmiten muiden kuin uskovaisten toimesta."
Sinulla on todella yliluonnollisia kykyjä:)- konna
Pe.ku kirjoitti:
Virheet 1 ja 2
http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htmei mitään virheitä.
Et vain osaa perustella omia juttujasi.
Ja se taas ei ole minun ongelmani:) konna kirjoitti:
ei mitään virheitä.
Et vain osaa perustella omia juttujasi.
Ja se taas ei ole minun ongelmani:)Laitanpa tuohon artikkelin maininnan niistä jotka usein syyllistyy kyseiseen virheeseen.
"...Tätä tekniikkaa käyttävät yleisimmin fundamentalistiset kreationistit kieltäessään evoluution, mutta toki samaa virhettä tapaa myös muissa yhteyksissä."- konna
Pe.ku kirjoitti:
Laitanpa tuohon artikkelin maininnan niistä jotka usein syyllistyy kyseiseen virheeseen.
"...Tätä tekniikkaa käyttävät yleisimmin fundamentalistiset kreationistit kieltäessään evoluution, mutta toki samaa virhettä tapaa myös muissa yhteyksissä."edelleenkään et osaa perustella omaa väitettäsi.
Leiki hippasta itsesi kanssa, ei minua jaksa kiinnostaa.. konna kirjoitti:
edelleenkään et osaa perustella omaa väitettäsi.
Leiki hippasta itsesi kanssa, ei minua jaksa kiinnostaa..hermojaan menettää jos väärässä olet.
Olen minäkin joskus väärässä ja silloin kerron sen ja kiitän jos joku oikaisee.- konna
Pe.ku kirjoitti:
hermojaan menettää jos väärässä olet.
Olen minäkin joskus väärässä ja silloin kerron sen ja kiitän jos joku oikaisee.mitä luulet, väittämäsi jäi kuitenkin tyhjän päälle.
- Jeesus.
"Päivittäin täällä saa lukea henkilökohtaista loukkaavaa nimittelyä sekä kiihottamista kansanryhmää vastaan. "
Tämä onkin ongelma, koska kova tuomiokaan ei auta, sellaisia ihmisiä on ja tulee aina olemaan.
Mielestäni kiihoittaminen kansanryhmää vastaan ei ole moraalisesti väärin, ellei joku ala kiusaamaan kansanryhmään kuuluvia sen pohjalta.
Ongelma minun kohdallani on kansan kiihottaminen minua vastaan, koska en ole vähemmistöön kuuluva. Pitäisi saada näyttö, että minua syrjitään ja vainotaan nimenomaan uskontoni takia, jotta kyseinen pykälä toteutuisi. Onko se, että olen saatanan palvoja syy syrjintääni ja kiusaamiseeni, jos on ja suomen lakia noudatetaan kohdallani, niin olen miljonääri.on loukattu niin tosiaan loukattu on se joka joutuu aloitteen tekemään poliisille jos meinaa apua saada ja veikkanpa että poliisin resurssit ei välttämättä riitä vaikka heidän on pakko jotain asiassa ilmoituksen jälkeen tehdäkin.
Netissä tehdyistä kunnianloukkauksista poliisin pitää vielä tunnistaa molemmat osapuolet ja siihen he joutuvat pyytämään käräjäoikeudelta luvan.
IP-osoitehan jää talteen mutta se sitten voikin olla vaikka koko perheen tai yleisen koneen osoite.
Tänä vuonnahan käräjäoikeus tuomitsi erään henkilön kahdenvuoden ja neljänkuukauden ehdottomaan vankeuteen kunnianloukkauksista ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Kyseinen henkilö oli useasti myös ehdokkaana eduskuntaan ja kaupunginvaltuustoon hän oli ehdolla kristillisdemokraattien listalla.
No hän teki kaiken "solvauksen" näkyvästi netissä.
- Atte Ateisti
Vuoden 1889 rikoslaissa sai Jumalan tarkoituksellisesta pilkasta neljä vuotta kuritushuonetta.
http://www.uskonnonvapaus.fi/lait/uskontorikokset.html
Nykyään on paremmin: siitä saa vain puoli vuotta.
Ja ateistien pilkkaaminen on vapaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942593- 196990
- 55792
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti129722- 55616
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15536- 51535
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52494- 40494
- 55485