miksi on niin vaikeeta pestä kurikset kotona

minä pieni hoitaja

ollaan ulkona kun lapsia tullaan hakemaan kotiin, on kuraista ja märkää.
kurahousut, kintaat ja kengät(toppakengät), ovat ihan kurassa jo aamupäivän ulkoilun jäljiltä, vaikka ne kuivasinkin päivällä varastossamme olevalla narulla, kun lapset nukkuivat.
nyt kun vanhempi riisuu kurikset ja hanskat, sekä pyytää minulta, laitatko ne kuivumaan, emme tarvitse niitä kotiin, sanon että kyllä ne oisi nyt hyvä ottaa kotiin ja pestä hiukan, ovat niin kuraiset.
sitten ollaan nokka rypyssä. miksi se on niin vaikeeta.
se vaatteiden huolto kuuluu teille vanhemmat.
miksi pitää aina sanoa, ennen kuin se ,menee jakeluun.

29

2916

Vastaukset 29

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koht.

mielipiteeni on, että ne säästää vettä,pesuainetta ja vaivaa. Eikä ne myöskään välitä siitä, että onko lapsi puhtaissa vai likaisissa vaatteissa tarhassa. Mitä välii...?

• muutkin

vanhemmat on yhtä ajattelemattomia kuin minä.

Meillä on kahdet kuravaatteet, toiset kotiin ja toiset hoitoon ettei aina tarvitse muistaa kuljetella niitä edestakaisin.

Eli minä nyppään lapsilta hoidosta hakiessa kurikset pois ja jättäisin hoitoon ihan siksi että kotona on toiset kurikset ja hoidossakin olisi seuraavalla kerralla tarvittaessa.

En tule yleensä edes ajatelleeksi pesua...

Nöyrin anteeksipyyntöni, yritän parantaa tapani...

• samasta asiasta

mutta ei...nokkaa nostetaan!
        Ne on teidän vaatteita ja teidän kuuluu ne huoltaa!
        EI laitosapulainen ole mikään kurasieppari!

• kun lapsi

lähtee kotiin kurahousuissa ja kurahanskat kädessä. Ja sitten seuraavana aamuna uloslähtiessä ne löytyvät muovipussista likaisina ja yleensä vielä märkinä. Laita ne nyt sitten lapsen päälle.

• minä pieni hoitaja

ninpä, inhottaa levittää omalle eteisen lattialle ne karseen hiekkasen ja märät vehkeet.
        kerran tein sen että tunkin takas kassiin ja annoin haisevan muhineen mytyn vanhemmalle kotiin illalla ja sanoin et noita on turha tuoda enää tossa kunnossa tänne, en laita noin märkiä tamineita lapselle.
        olipa muksu tosi märkä kun oli vesikeli, mutta syy ei ollutm mun.
        hetken ne muistaa ja taas kohta saa sanoa.

• 4:n äiti

Minä olen kyllä huuhtonut kurat lasteni vaatteista siellä päiväkodissa ja sitten laitan sinne kuivumaan. Siellä on paljon paremman välineet siihen tarkoitukseen kuin meillä kotona.

Välillä pitää tietysti ottaa kotiin kunnon pesuun ne vermeet, jotta ei ala haisemaan. Mutta ei niitä kannata joka päivä kotiin kantaa eikä koneessa pestä. Meillä ainakin on pesukoneelle muutakin käyttöä kuin kuravaatteiden pesu.

• aloittaja

ja perhepäivähoidossa ei ole tiloja sellaiseen, omaa kylpyhuonettani en sotke hoitolasten kuraisista puvuista ja muista.

• semmonen autoharja
        aloittaja kirjoitti:

ja perhepäivähoidossa ei ole tiloja sellaiseen, omaa kylpyhuonettani en sotke hoitolasten kuraisista puvuista ja muista.

oven vieressä ja sillä harjasin kurat ja ravat pois,jo ulkona.
        Kerrostalossa asuvalla se oli lelukassissa omassa pussissaan ja hän teki sen myös ulkona.
        Rappu pysyi siistinä! JA meillä eteinen...tai tuulikaappi oikeestaan siis...ja sinen ne jätettiin ja sitten ne vei jos vei!kotiin tiskiin.

• omissa nurkissani rapasena
        semmonen autoharja kirjoitti:

oven vieressä ja sillä harjasin kurat ja ravat pois,jo ulkona.
        Kerrostalossa asuvalla se oli lelukassissa omassa pussissaan ja hän teki sen myös ulkona.
        Rappu pysyi siistinä! JA meillä eteinen...tai tuulikaappi oikeestaan siis...ja sinen ne jätettiin ja sitten ne vei jos vei!kotiin tiskiin.

meillä kun käy iltaisin vieraita ja viikonloppuna haluan et hoitomuksujen vaatteet, ainakin ne kuraset ja likaset on kotona pesussa , ei meillä säilössä.
        kunta kun ei maksa meille pph:lle säilytyskaappeja ja ite ei ole semmosia vara ostella.
        kyllä minäkin jätän noi muksujen kurahousut autotallin oven sisäpuolelle,siinä seinällä on oskarin oksa, kuivuvat jos kuivuvat, saavat silti viedä kotiin huuheltaviksi ne joka päivä jos niin tarvis. eikä se tarkoita että ne pitää pulverilla pestä vaan huuhtelu lämpimällä monasti riittää.

• minun lapseni

ei ole sinulla hoidossa! Se on ihan kohtuullista, että kaikki lasten tarvikkeet tulevat viikonlopuiksi kotiin, mutta se ei ole, että niitä pitää joka päivä raahata edes takaisin pestäviksi. Kyllä sellainen ulkoilun jälkeinen vaatteiden huuhtelu kuuluu perhepäivähoitajalle ihan samalla tavalla kuin ruokailun jälkeinen lasten naamojen ja käsien pesu. Vai jätätkö senkin tekemättä ajatellen, että peskööt vanhemmat sitten kotona?

Yleensäkään en kestä sitä, mikä on nähtävästi monilla tapana, että ilmoitetaan iltapäivällä, että huomiseen mennessä pitää pestä sitä tai tätä tai tuoda vaippoja tai tehdä jotain. Ihmisillä voi olla muutakin tekemistä kuin juosta sellaisilla asioilla, jotka voisi kivuttomasti hoitaa silloin kun niistä tietäisi ajoissa, mutta ovat kohtuuton taakka silloin kun oli suunnitellut tekevänsä jotain muuta.

• ........................

kyllä se kuule on niin että vanhemmat ne vie kotiin , jos ei halua että lapsi seuraavana päivänä samoissa kuraisissa vaatteissa, niiden hoito huuhtelut ja pesut kuuluvat vanhemmille .lukekaa säännöt pikku kirjasista , mitkä saa kotiin kun hoito alkaa.omista lapsistanne on kyse .

• äiti kolmelle

Onko se siten kohtuullista että hoitaja pesee sinun lapsesi kuravaatteet päivittäin vain siksi että sinä et jaksa ja vielä omien työtuntiensa lisäksi???????

Omat lapseni ovat päiväkodissa ja siellä ainakin on ollut ihan selvät säännöt että kun lapsi haetaan iltapäivällä ja hällä on likaiset kurikset päällä niin kuravaatteet joko huuhdotaan päiväkodissa taikka sitten ne tuodaan kotiin pesuun. Mulla ei ainakaan oo mitään ongelmaa huuhdella niitä itse viikolla siellä kolmet kuravaatteet) ja perjantaisin tuon kotiin ja pesen ne koneessa jos tarvitsee pestä. Jos lapseni olisivat pph:ssa niin toisin ne kotiin ja pesisin. En ainakaan haluaisi että lapseni joutuu seuraavalla kerralla pukemaan jo valmiiksi likaiset vaatteet päällensä.

Mutta meitä on niin moneksi ja jokainen ajattelee erilailla. Mutta mä ajattelen niin että vaikka lapseni ovatkin hoidossa niin esim. juuri kuravaatehuolto kuuluu silti minulle ihan niinkuin vaikka sekin että aina on varavaatteet mukana jos jotain sattuu.

• hoitotäti

tullut mieleesi, että perhepäivähoitaja tekee työtään omassa kodissaan. Ei kukaan voi olettaa, että hoitajalla on tilaa säilyttää monen lapsen varusteita kotonaan.
        Tai kuivattaa märkiä ulkoilukamppeita. Olisiko sinulla?

Päiväkotiin voi jättää lapsen vaatteita, mutta perhepäivähoitoon ei fiksu vanhempi jätä mitään säilytettäväksi. Vielä vähemmän pestäväksi!

Itse ole jopa pessyt lasten kurahousuja kun ei vanhemmilla mene jakeluun, että niitäkin pitää pestä oikein koneessa ja pesuaineella. Ärsyttävää ja oamalla kustannuksellani sen olen tehnyt. Vaan kun ei homma muuten toimi. Useimpien kanssa kyllä, mutta aina on niitä ymmärtämättömiäkin vanhempia joille ei mene jakeluun vaikka rautalangasta vääntäisi. Vähemmällä pääsee kun hoitaa itse, vaikka joskus harmittaakin.

Niistä vaipoistakin voisi ihan itse joskus kysyä, että onko niitä. Ei hoitajakaan aina muista sanoa, kun ovat vähissä.

Vanhempien asia on huolehtia niin vaipoista, vaatteista kuin vaatehuollostakin. Myöskin niistä kurahousuista.

• Edellinen kirjoittaja
        hoitotäti kirjoitti:

tullut mieleesi, että perhepäivähoitaja tekee työtään omassa kodissaan. Ei kukaan voi olettaa, että hoitajalla on tilaa säilyttää monen lapsen varusteita kotonaan.
        Tai kuivattaa märkiä ulkoilukamppeita. Olisiko sinulla?

Päiväkotiin voi jättää lapsen vaatteita, mutta perhepäivähoitoon ei fiksu vanhempi jätä mitään säilytettäväksi. Vielä vähemmän pestäväksi!

Itse ole jopa pessyt lasten kurahousuja kun ei vanhemmilla mene jakeluun, että niitäkin pitää pestä oikein koneessa ja pesuaineella. Ärsyttävää ja oamalla kustannuksellani sen olen tehnyt. Vaan kun ei homma muuten toimi. Useimpien kanssa kyllä, mutta aina on niitä ymmärtämättömiäkin vanhempia joille ei mene jakeluun vaikka rautalangasta vääntäisi. Vähemmällä pääsee kun hoitaa itse, vaikka joskus harmittaakin.

Niistä vaipoistakin voisi ihan itse joskus kysyä, että onko niitä. Ei hoitajakaan aina muista sanoa, kun ovat vähissä.

Vanhempien asia on huolehtia niin vaipoista, vaatteista kuin vaatehuollostakin. Myöskin niistä kurahousuista.

lapsiani on ollut yhteensä kolmella eri perhepäivähoitajalla ja ryhmiksessä sen lisäksi. Onneksi meille on aina osunut aivan erinomaisen ihania hoitajia, joten mitään ongelmia tai valituksia ei ole puolin eikä toisin kuuluneet. Yhteistä kaikille hoidoille on ollut se, että jokaisessa paikassa on vaatteet saaneet viikot olla ja hoitajat ovat ihan oma-aloitteisesti riisuneet kurahousuja pois jo siinä vaiheessa kun näkevät, että minä käännyn pihatielle, ettei tarvitse niitä edestakaisin raahata. Kukaan ei ole valittanut siitä, että kuravaatteet ovat olleet kuivumassa omissa tiloissaan yön yli, vaan päin vastoin ovat olleet tyytyväisiä, että ne voivat olla koko viikon siellä, niin eivät varmasti unohdu kotiin tai jotain. Normaalistihan niitä ei joka väliin tarvitse pestä. En pese kotioloissakaan joka päivä kuravaatteita, joten ei niitä tarvitse hoidossakaan varsinaisesti pestä, huuhdella mahdollisesti. Ja sitäkin vain siinä tapauksessa, että pelkää omien paikkojensa sotkeutuvan. Ja nehän pph:lla sotkeutuu, se kuuluu työnkuvaan. Kotona laitan kurikset kylppäriin kuivumaan ja karistan kuivina. Pesen sitten välillä.

Kaikki ovat myös osanneet ilmoittaa vaippatilanteet ja muut ajoissa ja vain kerran yksi hoitaja unohti mainita aikaisemmin kuin edellisenä päivänä, mutta silloinkin vein seuraavana päivänä vain muutaman vaipan ja koko paketin vasta sitten kun kaupassa olin käynyt. Toki minäkin joskus vaippatilannetta kyselin, mutta silloin niitä aina oli vielä. Paljon vaikeampaa on vanhemman muistaa sellaista kysyä kuin hoitajan mainita. Hoitaja kuitenkin näkee sen vähenemisen joka päivä ja meillä ainakin meni helposti kaksi pakettia vaippoja kotona samassa ajassa kuin hoidossa yksi, joten siitäkään ei voinut mitään päätellä.

Mutta todella ihanaa huomata kuinka mukavia hoitajia meillä onkaan ollut. Täytyy muistaa vielä kiittää heitä, kun lasten kanssa joskus käydään moikkaamassa. Nythän lapset eivät enää hoidossa ole.

• jos ei
        ........................ kirjoitti:

kyllä se kuule on niin että vanhemmat ne vie kotiin , jos ei halua että lapsi seuraavana päivänä samoissa kuraisissa vaatteissa, niiden hoito huuhtelut ja pesut kuuluvat vanhemmille .lukekaa säännöt pikku kirjasista , mitkä saa kotiin kun hoito alkaa.omista lapsistanne on kyse .

halua, että lapsi samoissa kuraisissa kulkee. En minä pese joka käytön jälkeen kurahousuja kotioloissakaan, joten miksi pesisin hoitoon? Kulkekoot lapsi kuraisissa kuravaatteissa sen ensimmäisenkin puoli minuuttia, minkä ne saattavat olla puhtaat ennen ensimmäisiä kuralätäköitä.

• hoitotäti
        Edellinen kirjoittaja kirjoitti:

lapsiani on ollut yhteensä kolmella eri perhepäivähoitajalla ja ryhmiksessä sen lisäksi. Onneksi meille on aina osunut aivan erinomaisen ihania hoitajia, joten mitään ongelmia tai valituksia ei ole puolin eikä toisin kuuluneet. Yhteistä kaikille hoidoille on ollut se, että jokaisessa paikassa on vaatteet saaneet viikot olla ja hoitajat ovat ihan oma-aloitteisesti riisuneet kurahousuja pois jo siinä vaiheessa kun näkevät, että minä käännyn pihatielle, ettei tarvitse niitä edestakaisin raahata. Kukaan ei ole valittanut siitä, että kuravaatteet ovat olleet kuivumassa omissa tiloissaan yön yli, vaan päin vastoin ovat olleet tyytyväisiä, että ne voivat olla koko viikon siellä, niin eivät varmasti unohdu kotiin tai jotain. Normaalistihan niitä ei joka väliin tarvitse pestä. En pese kotioloissakaan joka päivä kuravaatteita, joten ei niitä tarvitse hoidossakaan varsinaisesti pestä, huuhdella mahdollisesti. Ja sitäkin vain siinä tapauksessa, että pelkää omien paikkojensa sotkeutuvan. Ja nehän pph:lla sotkeutuu, se kuuluu työnkuvaan. Kotona laitan kurikset kylppäriin kuivumaan ja karistan kuivina. Pesen sitten välillä.

Kaikki ovat myös osanneet ilmoittaa vaippatilanteet ja muut ajoissa ja vain kerran yksi hoitaja unohti mainita aikaisemmin kuin edellisenä päivänä, mutta silloinkin vein seuraavana päivänä vain muutaman vaipan ja koko paketin vasta sitten kun kaupassa olin käynyt. Toki minäkin joskus vaippatilannetta kyselin, mutta silloin niitä aina oli vielä. Paljon vaikeampaa on vanhemman muistaa sellaista kysyä kuin hoitajan mainita. Hoitaja kuitenkin näkee sen vähenemisen joka päivä ja meillä ainakin meni helposti kaksi pakettia vaippoja kotona samassa ajassa kuin hoidossa yksi, joten siitäkään ei voinut mitään päätellä.

Mutta todella ihanaa huomata kuinka mukavia hoitajia meillä onkaan ollut. Täytyy muistaa vielä kiittää heitä, kun lasten kanssa joskus käydään moikkaamassa. Nythän lapset eivät enää hoidossa ole.

olet ollut tyytyväinen lastesi hoitajiin ja hoitopaikkoihin.

Silti haluan korostaa, että kaikilla hoitajilla ei ole mahdollisuutta säilyttää lasten tavaroita määräänsä enempää.

Hoitajilla on omaakin perhettä. Omien koululaisten vaatteet, kengät ja harrastusvälineet täyttävät eteiset. Omien lasten märät ulkoiluvaatteet pitää saada kuivatettua seuraavaksi päiväksi ja tilat ovat rajalliset. Ainakin meillä.

Nurkissa pyörii jatkuvasti hoitolaukkuja, varakenkiä, leluja ja jopa lastenrattaita. Vaippoja voi olla monta pussillista riippuen siitä montako vaippaikäistä on hoidossa.
        Joskus siihen tavaramäärään väsyy.

Niin kauan kun vanhemmat vievät lastensa tavarat edes viikonlopuiksi pois, kaikki on vielä hyvin. Mutta sitten on niitä vanhempia, jotka käyttävät hoitopaikkaa varastona. "Jätetään tämä tänne kun kotona ei ole tilaa."
        Minä olen tosiaan joutunut huoltamaan täysin erään kolmelapsisen perheen kuravaatteet. Niitä ei kotona pesty tai edes harjattu. Erään kesän jälkeen kuravaatepussi tuotiin hoitoon samanlaisena hiekkoineen päivineen kuin se oli lomalle lähtiessä viety. Tämä samainen perhe säilyttää meillä lasten pulkat ja muut ympäri vuoden. Hoitolaukussa ei koskaan ole varavaatteita ja vaippoja joutuu pyytämään monta kertaa ennen kuin niitä tuodaan. Esittivät jopa että en laittaisi enää vaippoja päiväunille että oppisivat kuiviksi. Siis ei vaippaa lapsille jotka heräävät aina märkinä. Mitäs siitä vaikka hoitajan sänkyyn pissataan jatkuvasti. Tähän en sentään minäkään suostunut.

Olen haaveillut jo pitkään kaapista, jossa voisin säilyttää pelkästään hoitolasten tavaroita, mutta minne sellainen sopisi.

Olen kai sitten huono ja ikävä hoitaja, mutta minua ainakin alkaa ahdistaa siinä vaiheessa kun vanhemmat eivät ymmärrä omaa vastuutaan. En minäkään voi joustaa rajattomasti. Minulta voisi ainakin kysyä mitä voi jättää hoitoon ja mikä on minun käytäntöni. Suurin osa vanhemmista onneksi tämän ymmärtääkin.

• kyllä sanoa,
        hoitotäti kirjoitti:

Silti haluan korostaa, että kaikilla hoitajilla ei ole mahdollisuutta säilyttää lasten tavaroita määräänsä enempää.

Hoitajilla on omaakin perhettä. Omien koululaisten vaatteet, kengät ja harrastusvälineet täyttävät eteiset. Omien lasten märät ulkoiluvaatteet pitää saada kuivatettua seuraavaksi päiväksi ja tilat ovat rajalliset. Ainakin meillä.

Nurkissa pyörii jatkuvasti hoitolaukkuja, varakenkiä, leluja ja jopa lastenrattaita. Vaippoja voi olla monta pussillista riippuen siitä montako vaippaikäistä on hoidossa.

Niin kauan kun vanhemmat vievät lastensa tavarat edes viikonlopuiksi pois, kaikki on vielä hyvin. Mutta sitten on niitä vanhempia, jotka käyttävät hoitopaikkaa varastona. "Jätetään tämä tänne kun kotona ei ole tilaa."
        Minä olen tosiaan joutunut huoltamaan täysin erään kolmelapsisen perheen kuravaatteet. Niitä ei kotona pesty tai edes harjattu. Erään kesän jälkeen kuravaatepussi tuotiin hoitoon samanlaisena hiekkoineen päivineen kuin se oli lomalle lähtiessä viety. Tämä samainen perhe säilyttää meillä lasten pulkat ja muut ympäri vuoden. Hoitolaukussa ei koskaan ole varavaatteita ja vaippoja joutuu pyytämään monta kertaa ennen kuin niitä tuodaan. Esittivät jopa että en laittaisi enää vaippoja päiväunille että oppisivat kuiviksi. Siis ei vaippaa lapsille jotka heräävät aina märkinä. Mitäs siitä vaikka hoitajan sänkyyn pissataan jatkuvasti. Tähän en sentään minäkään suostunut.

Olen haaveillut jo pitkään kaapista, jossa voisin säilyttää pelkästään hoitolasten tavaroita, mutta minne sellainen sopisi.

Olen kai sitten huono ja ikävä hoitaja, mutta minua ainakin alkaa ahdistaa siinä vaiheessa kun vanhemmat eivät ymmärrä omaa vastuutaan. En minäkään voi joustaa rajattomasti. Minulta voisi ainakin kysyä mitä voi jättää hoitoon ja mikä on minun käytäntöni. Suurin osa vanhemmista onneksi tämän ymmärtääkin.

että on kyllä oma vikasi, jos annat vanhempien säilöä tavaroita kotiisi. Jos ei pulkat ym. häviä vanhempien mukana, niin sitten sanot vaan, että jos ei ylimääräiset tavarat lähde kotiin tiettyyn päivään mennessä, niin tavarat menevät roskiin. Ei ole sinun velvollisuutesi varastoida toisten ihmisten tavaroita, vaan sinä hoidat heidän lapsiaan.

• Edellinen kirjoittaja
        hoitotäti kirjoitti:

minä sanoinkin, että viikonlopuisi viedään tavarat kotiin. Viikolla on aina vaihtovaatekassi, kuravaatteet ja perusjutut olleet hoitajalla. Onneksi se ei ole koskaan aiheuttanut ongelmia, koska minäkin koen äärettömän rasittavaksi kantaa montaa kassillista tavaraa pienten lasten ja työrojujen (joita vasta paljon onkin) lisäksi edestakaisin koko ajan. Likaantuneet vaatteet ovat tietysti tulleet aina samana päivänä kotiin ja seuraavana päivänä uudet, puhtaat vaihtovaatteet mukana.

Enkä minä ole muuten useinkaan edes avannut viikonlopun aikana lasten hoitovaatekassia, joten olen vain luottanut siihen, että vallitsevan käytännön mukaisesti pestävät vaatteet ovat erikseen, eikä niitä ole sinne puhtaiden sekaan tungettu.

Jos minä haluan, että minun lasteni vaihtovaatteet ovat viikot hoitajalla, niin se ei tarkoita, että varastoisin siellä pulkkia tai muita rojuja ympäri vuoden. Se onkin kohtuutonta. Mutta ei perhepäivähoitaja ole läheskään ainut ammatti, missä työtavaroitaan täytyy pitää kotonaan silloinkin kun ei ole töissä. Minulla on myös sellainen homma. Ja varmasti on yhtä paljon tavaraa kesät, talvet, viikonloput ja lomat kotona kuin yhdellä hoitajalla voi olla neljän-viiden kersan tavaroita. Jos minä ilmoitan pomolle, että minulla ei ole mahdollisuutta pitää työtavaroitani kotonani, niin vaihtoehdot kai ovat, että minä itse raahaan ne aamuin illoin varastolle omalla kustannuksellani (matkaa 45 km yhteen suuntaan) tai sitten vaihdan työpaikkaa. Voisikin vain sanoa pomolle, että tulisi hakemaan rojunsa pois aina iltaisin ja toisi aamuisin takaisin. Tai edes viikonlopuiksi. Tiedän siis, miksi hoitajat eivät ehkä halua tavaroita säilyttää kotonaan, ei se ole kivaa. Jokaisessa ammatissa on huonot puolensa ja perhepäivähoitajilla se on mm. se, että koti on muussakin kuin omassa käytössä.

• hoitotäti
        kyllä sanoa, kirjoitti:

että on kyllä oma vikasi, jos annat vanhempien säilöä tavaroita kotiisi. Jos ei pulkat ym. häviä vanhempien mukana, niin sitten sanot vaan, että jos ei ylimääräiset tavarat lähde kotiin tiettyyn päivään mennessä, niin tavarat menevät roskiin. Ei ole sinun velvollisuutesi varastoida toisten ihmisten tavaroita, vaan sinä hoidat heidän lapsiaan.

montako kertaa huomautin niistä pulkista ennen kuin vihdoin vein ne varastoon kun maa oli jo vihreänä.
        En ala lasten tavaroita heittämään roskiin ymmärtämättömien vanhempien takia. Ei se heidän vikansa ole. Eikä minulla ole valtuuksia hävittää kenenkään omaisuutta.

Mutta totta kai, syyhän on aina hoitajassa tapahtui mitä tahansa.

• mutta ei meillä
        hoitotäti kirjoitti:

"säilytetä" lasten tavaroita.

Viikottain on varavaatekassi minulla ja kuravaatteet.
        Perjantaina annan kassin mukaan kotiin, jos sanovat että "ei me sitä nyt kyllä tarvittaisi..." Tuputan vaan ja sanon , että mulla on tapana antaa kotiin tarkistettavksi aina kassit viikon loppuna.

Jos jollain lapsella ollut omat rattaat hoidossa, ne jätetään aamulla ulos ja otetaan kotiin ilalla mukaan (en ota edes eteiseen sisälle, riiman alla ulkona), ei jää minulle yöksi.

Pyörien ja pulkkien kanssa sama juttu, päivän voivat olla, mutta yöksi kotiin.

Asiassa pitää olla tiukkis, vanhemmat kyllä yrittävät "jättää" tavaroita lojumaan minulle. Ystävällisesti, mutta jämäkästi kieltäydyn.

• hoitotäti
        Edellinen kirjoittaja kirjoitti:

minä sanoinkin, että viikonlopuisi viedään tavarat kotiin. Viikolla on aina vaihtovaatekassi, kuravaatteet ja perusjutut olleet hoitajalla. Onneksi se ei ole koskaan aiheuttanut ongelmia, koska minäkin koen äärettömän rasittavaksi kantaa montaa kassillista tavaraa pienten lasten ja työrojujen (joita vasta paljon onkin) lisäksi edestakaisin koko ajan. Likaantuneet vaatteet ovat tietysti tulleet aina samana päivänä kotiin ja seuraavana päivänä uudet, puhtaat vaihtovaatteet mukana.

Enkä minä ole muuten useinkaan edes avannut viikonlopun aikana lasten hoitovaatekassia, joten olen vain luottanut siihen, että vallitsevan käytännön mukaisesti pestävät vaatteet ovat erikseen, eikä niitä ole sinne puhtaiden sekaan tungettu.

Jos minä haluan, että minun lasteni vaihtovaatteet ovat viikot hoitajalla, niin se ei tarkoita, että varastoisin siellä pulkkia tai muita rojuja ympäri vuoden. Se onkin kohtuutonta. Mutta ei perhepäivähoitaja ole läheskään ainut ammatti, missä työtavaroitaan täytyy pitää kotonaan silloinkin kun ei ole töissä. Minulla on myös sellainen homma. Ja varmasti on yhtä paljon tavaraa kesät, talvet, viikonloput ja lomat kotona kuin yhdellä hoitajalla voi olla neljän-viiden kersan tavaroita. Jos minä ilmoitan pomolle, että minulla ei ole mahdollisuutta pitää työtavaroitani kotonani, niin vaihtoehdot kai ovat, että minä itse raahaan ne aamuin illoin varastolle omalla kustannuksellani (matkaa 45 km yhteen suuntaan) tai sitten vaihdan työpaikkaa. Voisikin vain sanoa pomolle, että tulisi hakemaan rojunsa pois aina iltaisin ja toisi aamuisin takaisin. Tai edes viikonlopuiksi. Tiedän siis, miksi hoitajat eivät ehkä halua tavaroita säilyttää kotonaan, ei se ole kivaa. Jokaisessa ammatissa on huonot puolensa ja perhepäivähoitajilla se on mm. se, että koti on muussakin kuin omassa käytössä.

sinä sanoit eikä tässä kukaan ole varmaan sinun toimintaasi moittinutkaan.

Kysymys on nyt lähinnä niistä toivottavasti harvoista vanhemmista, joiden kanssa yhteistyö on mahdotonta.

On niitä sellaisiakin vanhempia, jotka eivät jätä hoitajan nurkkiin mitään pyörimään vaan hoitolaukku kulkee päivittäin kodin ja hoitopaikan väliä. Vaatii viitseliäisyyttä vanhemmilta, mutta helpottaa kyllä hoitajaa paljon.

Tunnen hoitajia, jotka eivät ota lasten kamppeita edes viikolla pyörimään nurkkiinsa ja sehän on hoitajan päätös. Kysymys on hänen kodistaan eikä siinä kyllä pitäisi olla kenelläkään mitään nokan koputtamista. Koti on hoitolasten käytössä päivällä, mutta ei sen tarvitse olla iltaisin eikä viikonloppuisin.
        Paitsi jos se hoitajalle sopii.

• ei kai ne ymmärrä..jos
        hoitotäti kirjoitti:

montako kertaa huomautin niistä pulkista ennen kuin vihdoin vein ne varastoon kun maa oli jo vihreänä.
        En ala lasten tavaroita heittämään roskiin ymmärtämättömien vanhempien takia. Ei se heidän vikansa ole. Eikä minulla ole valtuuksia hävittää kenenkään omaisuutta.

Mutta totta kai, syyhän on aina hoitajassa tapahtui mitä tahansa.

et ole jämpti..hoitolasten rattaiden, pulkkien ym isojen tavaroiden säilöntä on tyhmää ja oma vika jos suostuu pompoteltavaksi.
        laitat roskiksen viereen ja ilmoitat että siinä ovat ja torstaina roskis tyhjennetään.
        kannattaa kertoa tää myös ohjaajalle. vanhemmille kirjallisena ja suullisesti.
        etkä jousta.

• hoitotäti
        mutta ei meillä kirjoitti:

"säilytetä" lasten tavaroita.

Viikottain on varavaatekassi minulla ja kuravaatteet.
        Perjantaina annan kassin mukaan kotiin, jos sanovat että "ei me sitä nyt kyllä tarvittaisi..." Tuputan vaan ja sanon , että mulla on tapana antaa kotiin tarkistettavksi aina kassit viikon loppuna.

Jos jollain lapsella ollut omat rattaat hoidossa, ne jätetään aamulla ulos ja otetaan kotiin ilalla mukaan (en ota edes eteiseen sisälle, riiman alla ulkona), ei jää minulle yöksi.

Pyörien ja pulkkien kanssa sama juttu, päivän voivat olla, mutta yöksi kotiin.

Asiassa pitää olla tiukkis, vanhemmat kyllä yrittävät "jättää" tavaroita lojumaan minulle. Ystävällisesti, mutta jämäkästi kieltäydyn.

sinunkaan kohdallesi sattunut sitten ihan mahdotonta porukkaa.
        Yleensähän vanhemmat noudattavat hoitajan toiveita ja sääntöjä vaikka eivät niistä pitäisikään. Yleensä...

• hoitotäti
        ei kai ne ymmärrä..jos kirjoitti:

et ole jämpti..hoitolasten rattaiden, pulkkien ym isojen tavaroiden säilöntä on tyhmää ja oma vika jos suostuu pompoteltavaksi.
        laitat roskiksen viereen ja ilmoitat että siinä ovat ja torstaina roskis tyhjennetään.
        kannattaa kertoa tää myös ohjaajalle. vanhemmille kirjallisena ja suullisesti.
        etkä jousta.

Monta kertaa sanon samasta asiasta, mutta kun eivät välitä.
        Riitelemään en viitsi alkaa, kun ainakin pari vuotta vielä sen perheen lapsia on hoidossa.
        Näinkin on tarpeeksi hankalaa. En viitsi enempää edes kertoa. Ei taitaisi kukaan uskoa.

• vanhempien pillin...
        hoitotäti kirjoitti:

Monta kertaa sanon samasta asiasta, mutta kun eivät välitä.
        Riitelemään en viitsi alkaa, kun ainakin pari vuotta vielä sen perheen lapsia on hoidossa.
        Näinkin on tarpeeksi hankalaa. En viitsi enempää edes kertoa. Ei taitaisi kukaan uskoa.

mukaan.
        ei tappelusta ollut kysekkään vaan jämptiydestä.
        se että sinun tapauksessa kyseiset vanhemmat ovat jo huomanneet että voivat vaatia sulta mitä vaan.
        seuraavaksi tuovat lauantaina lapset kylään, leikkimään.
        ethän henno kieltää, kun vanhemmat voivat loukkaantua.

• hoitotäti
        vanhempien pillin... kirjoitti:

mukaan.
        ei tappelusta ollut kysekkään vaan jämptiydestä.
        se että sinun tapauksessa kyseiset vanhemmat ovat jo huomanneet että voivat vaatia sulta mitä vaan.
        seuraavaksi tuovat lauantaina lapset kylään, leikkimään.
        ethän henno kieltää, kun vanhemmat voivat loukkaantua.

pidän tuon kyseisen perheen lapsista ja he tykkäävät olla meillä. Se on tärkeintä.

Usko tai älä, pidän viikonloput vapaana ja lomatkin silloin kun itse haluan. Tietyissä jutuissa olen katsonut parhaaksi tyytyä asioihin sellaisina kuin ne ovat. Siis tämän yhden perheen kohdalla.

Minulla on selvät säännöt ja tavat joilla mennään lasten kanssa. Niitä ei yksikään vanhempi tule sekoittamaan. Ei edes tästä kyseisestä perheestä. Aluksi sain kyllä neuvoja siihenkin, mutta sanoin, että meillä toimitaan minun tavallani.

Mutta sinä taidat tietää tämän(kin) asian paremmin kuin minä.

• tänne kirjoittelet jos kaik...
        hoitotäti kirjoitti:

pidän tuon kyseisen perheen lapsista ja he tykkäävät olla meillä. Se on tärkeintä.

Usko tai älä, pidän viikonloput vapaana ja lomatkin silloin kun itse haluan. Tietyissä jutuissa olen katsonut parhaaksi tyytyä asioihin sellaisina kuin ne ovat. Siis tämän yhden perheen kohdalla.

Minulla on selvät säännöt ja tavat joilla mennään lasten kanssa. Niitä ei yksikään vanhempi tule sekoittamaan. Ei edes tästä kyseisestä perheestä. Aluksi sain kyllä neuvoja siihenkin, mutta sanoin, että meillä toimitaan minun tavallani.

Mutta sinä taidat tietää tämän(kin) asian paremmin kuin minä.

daapa diipa döö

• hoitotäti
        tänne kirjoittelet jos kaik... kirjoitti:

daapa diipa döö

en tiennyt, että en saa tänne kirjoitella.

Vai jäikö sinulta vain ymmärtämättä, mitä yritin sanoa?

Sanottakoon myt vielä sen verran, että vaikka tämän yhden perheen kanssa ei kaikilta osin asiat toimi, niin on heissä hyvääkin. Ja kun varsinainen työ, eli se lasten hoitaminen sujuu mukavasti, niin antaa sivuseikkojen olla. Väsyn joskus ja siitä kirjoitin, mutta... No, sinulle ei kannata varmaan enempää vääntää.

Hyvää joulua toivottelen joka tapauksessa niin sinulle kuin kaikille muillekin palstaa lukeville.
        Edessä on parin viikon loma ja sitten taas jaksaakin hyvillä mielin jatkaa.

• itse loput..

Olen samaa mieltä kanssasi. Vaatehuolto kuuluu vanhemmille eikä pph:n koti ole mikään vaatteiden säilytyspaikka. Minä ainakaan en edes halua, että lapseni joutuu olemaan hoidossa likaisissa vaatteissa. Otan aina likavaatteet kotiin ja oikeastaan meille ne annetaan. Tästä lähin annat vain pussissa ne kotiin pestäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      73
      1764
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      26
      1263
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1142
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      943
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      836
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. 77
      672
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      643
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      618
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      581
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      58
      507
    14. 36
      494
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      23
      453
    17. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    18. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    19. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe