primolut nor 5mg,haittavaikutukset veritulppa?

Hei,kaipaisin pientä valaistusta tästä asiasta itseäni fiksummalta ja vähemmän panikoivalta heh,aloitin siis primolutien syömisen jokunen päivä sitten,siirtääkseni kuukautisia,luin jostain että veritulpan vaara kyseisessä lääkkeessä olisi suurikin,tupakoin suhteellisen paljon päivässä,melkein askin verran.kenelläkään tietoa kuinka suuri riski siinä oikeasti on?nyt seuraan pohjettani koko ajan josko se olisi turvonnut=( en kylläkään aio syödä kyseisiä lääkkeitä noin 10 päivää kauempaa,tietysti tässäkin ajassa varmaan ehtii tapahtua jos mitä.
32523
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

laskimotukos.

Äänestä
  • tiesin siis kyllä että se on haittavaikutuksena,mietein vaan että kuinkahan yleisenä tai vaarallisena,yleensähän lääkepakkauksissa ilmoitetaan ne mahdottomatkin vaihtoehdot

    Äänestä

  • akromaattor kirjoitti:

    tiesin siis kyllä että se on haittavaikutuksena,mietein vaan että kuinkahan yleisenä tai vaarallisena,yleensähän lääkepakkauksissa ilmoitetaan ne mahdottomatkin vaihtoehdot

    Käytin Primolut-nimistä keltarauhashormonivalmistetta PMS-vaivoihin 1981-1993. Minulla oli lyhyempiä ja pitempiä huimauskohtauksia, maksimissaan 5 viikkoa, kiertohuimausta, ja useampia laskimotukoksia. Jalkasärkyjä oli muutenkin etenkin vasemmassa melko pysyvästi. Lisäksi diagnosoitiin aina välillä "autonomisen hermoston tasapainohäiriö". Lääkkeitten lopettamisen ja rintasyöpäleikkauksen jälkeen ei ole huimauksesta ollut tietoakaan, nyt sain iäkkäänä ensimmäisen laskimotukoksen viime viikolla ja sitä hoidetaan asianmukaisesti sekä seurataan.

    Isäni sai aivoinfraktin laskimotukoksesta, ja olen tiennyt seurata omia vaivojani.
    Niitä ei ole ollut pitkään aikaan.

    Kyllä medikalisaatio on ollut minulle äärimmäisen rankka kokemus, vaikka toki olen hyötynyt hyvistä lääkkeistä ja osatuista operaatioista, toki. 80-luvulla gynekologi LN P:n kaupungista ei halunnut kuulla mitään oireistani, lääkitys vain jatkui.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


akromaattor kirjoitti:

Hei,kaipaisin pientä valaistusta tästä asiasta itseäni fiksummalta ja vähemmän panikoivalta heh,aloitin siis primolutien syömisen jokunen päivä sitten,siirtääkseni kuukautisia,luin jostain että veritulpan vaara kyseisessä lääkkeessä olisi suurikin,tupakoin suhteellisen paljon päivässä,melkein askin verran.kenelläkään tietoa kuinka suuri riski siinä oikeasti on?nyt seuraan pohjettani koko ajan josko se olisi turvonnut=( en kylläkään aio syödä kyseisiä lääkkeitä noin 10 päivää kauempaa,tietysti tässäkin ajassa varmaan ehtii tapahtua jos mitä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu