Yle txt-TV sivu 165: "Autoala arvioi uusia autoja myytävän noin kolmannes tätä vuotta vähemmän. Autoalan keskusliiton pj. Matti Pörhö arvioi tämän vuoden myyntiluvuksi vähän yli 140 000. Ensi vuoden arvion hän pudottaa 100 000 auton tuntumaan."
Uusien autojen kysyntä laskee siis kolmanneksen, sama kysynnän väheneminen koskee myös käytettyjä autoja. Ensi vuonna tullaan näkemään reiluja alennuksia käytettyjen autojen myynnissä tyyliin: osta yksi, saat toisen kaupan päälle.
Uusien autojen myynti
49
6345
Vastaukset
- hehhehhee..
Niitä alennuksia saat kyllä odotella mutta älä pitkästy..
- sano, sillä
on kaksi vaihtoehtoa.
Pidetään uusien ja käytettyjen hinta nykyisellään ja pelataan pasianssia pävät pitkät
tai
Pudotetaan uusien ja käytettyjen hintoja ehkä reilustikin ja otetaan leipä kaupankäynnillä vaikkakin pienemmällä katteella. - hyötyy?
sano, sillä kirjoitti:
on kaksi vaihtoehtoa.
Pidetään uusien ja käytettyjen hinta nykyisellään ja pelataan pasianssia pävät pitkät
tai
Pudotetaan uusien ja käytettyjen hintoja ehkä reilustikin ja otetaan leipä kaupankäynnillä vaikkakin pienemmällä katteella."Pudotetaan uusien ja käytettyjen hintoja ehkä reilustikin ja otetaan leipä kaupankäynnillä vaikkakin pienemmällä katteella.
Tuosta hyötyy vain ensiauton ostajat, muillehan toi on kun hölmöläisten peiton jatkamista, otetaan pala yläpäästä ja lisätään alapäähän - hinnoissa
sano, sillä kirjoitti:
on kaksi vaihtoehtoa.
tai
Pudotetaan uusien ja käytettyjen hintoja ehkä reilustikin ja otetaan leipä kaupankäynnillä vaikkakin pienemmällä katteella.Autoliikkeiden ei ole mikään pakko myydä uusia autoja tappiolla, koska tässä taloudellisessa tilanteessa uudet autot tulee olemaan tilaustavaraa.
Mutta mitä tehdä käytettyjen autojen varastolle? Käytetyt autot seisoo ja arvo laskee koko ajan kuin Korsumäen Autolla.
Kuinka alas käytettyjen autojen arvo voi pudota? Kun ottaa huomioon 'Suomi-autojen' varustelu ja Suomen talvi (suolaus ja kylmäkäynnistys), niin käytettyjen autojen arvo voi pudota alle Saksan markkinoiden. Tarkoittaa käytännössä yli 30% alennusta nykyhintoihin. - itse.
hyötyy? kirjoitti:
"Pudotetaan uusien ja käytettyjen hintoja ehkä reilustikin ja otetaan leipä kaupankäynnillä vaikkakin pienemmällä katteella.
Tuosta hyötyy vain ensiauton ostajat, muillehan toi on kun hölmöläisten peiton jatkamista, otetaan pala yläpäästä ja lisätään alapäähänAjamalla vanha autosi 'loppuun' olet aina tuo ensiauton ostaja. Voit myös myydä autosi itse, käsittääkseni näin tehdään Saksassa.
Suomi on siirtymässä vihdoinkin suljetuista automarkkinoista vapaaseen EU markkinoihin, jolloin 10 v. vanhasta Nissanista ei saa enää 10 k€ vaihdossa.
Vapaat automarkkinat ovat kuluttajan etu. - viime vuonna
Niin uudet kuin käytetyt autot ovat halvempia kuin vuosi sitten. Tätä kutsutaan deflaatioksi. Trendi jatkuu, esimerkiksi erittäin suosittu Skoda Octavian uusi malli on halvempi edeltäänsä.
Suosittelen auton hankinnan lykkäämistä ensi syksyyn, ei väliä onko ostamassa suoraan uuden tai vaihtamassa uudempaan. - itse vai mikä se oli
itse. kirjoitti:
Ajamalla vanha autosi 'loppuun' olet aina tuo ensiauton ostaja. Voit myös myydä autosi itse, käsittääkseni näin tehdään Saksassa.
Suomi on siirtymässä vihdoinkin suljetuista automarkkinoista vapaaseen EU markkinoihin, jolloin 10 v. vanhasta Nissanista ei saa enää 10 k€ vaihdossa.
Vapaat automarkkinat ovat kuluttajan etu.A: Saisin nyt autostani itse myymällä 10000€ ja uusi olisi 25000€, väliraha 15000€
B: Uusien ja vaihtoautojen hinnat laskee, saisin itse myymällä autostani 7000€ ja uusi olisi 22000€, väliraha 15000€.
Missä kohtaa se hyöty tulee? - päätelty
itse vai mikä se oli kirjoitti:
A: Saisin nyt autostani itse myymällä 10000€ ja uusi olisi 25000€, väliraha 15000€
B: Uusien ja vaihtoautojen hinnat laskee, saisin itse myymällä autostani 7000€ ja uusi olisi 22000€, väliraha 15000€.
Missä kohtaa se hyöty tulee?Olen samaa mieltä, ensi vuonna käytettyjen autojen hinnat joustavat enemmän kuin uusien. Siis väliraha kasvaa ja uusien autojen kauppa hyytyy edelleen.
Edellisen laman aikana uusien autojen kauppa putosi jonnekin 60 000 kpl:n tasolle, jonka seurauksena autovero aleni. Käykö nyt samoin? - noin mene
päätelty kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ensi vuonna käytettyjen autojen hinnat joustavat enemmän kuin uusien. Siis väliraha kasvaa ja uusien autojen kauppa hyytyy edelleen.
Edellisen laman aikana uusien autojen kauppa putosi jonnekin 60 000 kpl:n tasolle, jonka seurauksena autovero aleni. Käykö nyt samoin?Kaupan on pakko saada myynti käyntiin jollain tavalla ja välirahoja suurentamalla se ei onnistu. Ihmisillä ei yksinkertaisesti ole rahaa eikä uskallusta vaihtaa. Välirahan on pienennyttävä jollain konstilla tai muuten ei tehdä kauppoja lainkaan ja konkurssit uhkaavat kauppiaita.
Ostin edellisen laman aikaan kaksi uutta autoa (-91 syksyllä ja -94 keväällä) ja ne kaupat ovat yhdet parhaimmista mitä olen tehnyt. Pienellä välirahalla pääsi uuteen autoon. - kun tässä lirissä
hinnoissa kirjoitti:
Autoliikkeiden ei ole mikään pakko myydä uusia autoja tappiolla, koska tässä taloudellisessa tilanteessa uudet autot tulee olemaan tilaustavaraa.
Mutta mitä tehdä käytettyjen autojen varastolle? Käytetyt autot seisoo ja arvo laskee koko ajan kuin Korsumäen Autolla.
Kuinka alas käytettyjen autojen arvo voi pudota? Kun ottaa huomioon 'Suomi-autojen' varustelu ja Suomen talvi (suolaus ja kylmäkäynnistys), niin käytettyjen autojen arvo voi pudota alle Saksan markkinoiden. Tarkoittaa käytännössä yli 30% alennusta nykyhintoihin.eivät ole yksistään autoliikkeet, vaan vielä pahemmin autotehtaat. Alennukset lähtevät tehtailta jotta saisivat tehtyä autoja eikä tarvitsisi laittaa koko tehdasta kiinni. Kun tehdas, maahantuoja ja autoliike tinkivät, niin alennukset on pohjustettu.
Lisäksi kaikki euroopan satamat ovat täynnä myymättömiä 2008 mallin autoja ja vuosi vaihtuu just. Niitä dumpataan ensi vuonna halvalla ja kun ne määräävät hinnan, ei "uusista" 2009 malleista voi pyytää useita tuhansia enemmän kuin uudesta 2008:sta.
Väitän, että 2009 keväällä myydään monilla merkeillä uusia autoja vähintään 20% halvemmilla lähtöhinnoilla kuin nyt! - noinkaan kyllä mene
noin mene kirjoitti:
Kaupan on pakko saada myynti käyntiin jollain tavalla ja välirahoja suurentamalla se ei onnistu. Ihmisillä ei yksinkertaisesti ole rahaa eikä uskallusta vaihtaa. Välirahan on pienennyttävä jollain konstilla tai muuten ei tehdä kauppoja lainkaan ja konkurssit uhkaavat kauppiaita.
Ostin edellisen laman aikaan kaksi uutta autoa (-91 syksyllä ja -94 keväällä) ja ne kaupat ovat yhdet parhaimmista mitä olen tehnyt. Pienellä välirahalla pääsi uuteen autoon.Käytettyjen hinnat siis nousisivat?
Oltaisiin tilanteessa jossa 1-2 vuotiaat autot olisivat lähes uuden hintaisia, kuka idiootti niitä ostaisi?
Yhdellä autolla keinottelu ei vaan onnistu vaikka kuinka perkeleesti yrittäisi. - se menee
noinkaan kyllä mene kirjoitti:
Käytettyjen hinnat siis nousisivat?
Oltaisiin tilanteessa jossa 1-2 vuotiaat autot olisivat lähes uuden hintaisia, kuka idiootti niitä ostaisi?
Yhdellä autolla keinottelu ei vaan onnistu vaikka kuinka perkeleesti yrittäisi."Käytettyjen hinnat siis nousisivat?"
Ei, vaan uusien hinnat laskevat ja paljon. - Niinkö luulet?
A: Saisin nyt autostani itse myymällä 10000€ ja uusi olisi 25000€, väliraha 15000€
Missä kohtaa se hyöty tulee?Meinaatko, että käytettyjen hinta laskisi 30 %, mutta uusien samassa ajassa vain hiukan yli 10 %? Miksi niin kävisi? Vaihtoautoissahan hyvityshinnat ovat olleet jo kauan ihan pohjalukemissa. Ulosmyyntihinta(pyynnöt) sen sijaan ovat vielä "väärältä planeetalta". Ainakaan autokaupassa vaihtavan ei tarvitse enää pelätä välirahojen putoavan, jos alennusmyynteihin mennään.
- ussvanhako?
kun tässä lirissä kirjoitti:
eivät ole yksistään autoliikkeet, vaan vielä pahemmin autotehtaat. Alennukset lähtevät tehtailta jotta saisivat tehtyä autoja eikä tarvitsisi laittaa koko tehdasta kiinni. Kun tehdas, maahantuoja ja autoliike tinkivät, niin alennukset on pohjustettu.
Lisäksi kaikki euroopan satamat ovat täynnä myymättömiä 2008 mallin autoja ja vuosi vaihtuu just. Niitä dumpataan ensi vuonna halvalla ja kun ne määräävät hinnan, ei "uusista" 2009 malleista voi pyytää useita tuhansia enemmän kuin uudesta 2008:sta.
Väitän, että 2009 keväällä myydään monilla merkeillä uusia autoja vähintään 20% halvemmilla lähtöhinnoilla kuin nyt!"Lisäksi kaikki euroopan satamat ovat täynnä myymättömiä 2008 mallin autoja ja vuosi vaihtuu just."
Olisikohan satamissa olevat autot niitä, joita ei muutenkaan haluta ostaa. Määrätyt merkit edelleen tilaustavaraa ja toimitusaika 3-6 kuukautta.
Paskaa saa AINA halvalla, niin autoissakin. - 10 pistettä
ussvanhako? kirjoitti:
"Lisäksi kaikki euroopan satamat ovat täynnä myymättömiä 2008 mallin autoja ja vuosi vaihtuu just."
Olisikohan satamissa olevat autot niitä, joita ei muutenkaan haluta ostaa. Määrätyt merkit edelleen tilaustavaraa ja toimitusaika 3-6 kuukautta.
Paskaa saa AINA halvalla, niin autoissakin.on täälläkin joskus joku joka ymmärtää.
- ne kaikki
ussvanhako? kirjoitti:
"Lisäksi kaikki euroopan satamat ovat täynnä myymättömiä 2008 mallin autoja ja vuosi vaihtuu just."
Paskaa saa AINA halvalla, niin autoissakin.bemut ja mersut joita ei viedä Venäjälle, koska siellä on maksukyky hiukan hakusessa tällä hetkellä. No jos sinä sanot että paskoja ovat niin sitten varmaan ovat.
Ne satamissa olevat autot ovat sellaisia, joita nimenomaan on haluttu ostaa, on tilattu tehtaalta, on valmistettu ja on kuljetettu jo jonkin matkaa mutta sitten on ostopäässä (esim. Venäjä) tullut ongelmia maksukyvyn kanssa ja autot on stopattu satamiin. Isoa loistoautoa, katumaastureita ei ihan halvimmasta hintaluokasta, urheilumalleja...... ei siellä mitään Auriksia tai Ceedejä makaa...... - teittii nuorii
10 pistettä kirjoitti:
on täälläkin joskus joku joka ymmärtää.
ette taida tietää maailman menosta yhtikäs mitään?
- olisi kuitenkin tämä
se menee kirjoitti:
"Käytettyjen hinnat siis nousisivat?"
Ei, vaan uusien hinnat laskevat ja paljon."Oltaisiin tilanteessa jossa 1-2 vuotiaat autot olisivat lähes uuden hintaisia, kuka idiootti niitä ostaisi?"
Niin tai näin aina persettä päin. - mennä?
Niinkö luulet? kirjoitti:
Meinaatko, että käytettyjen hinta laskisi 30 %, mutta uusien samassa ajassa vain hiukan yli 10 %? Miksi niin kävisi? Vaihtoautoissahan hyvityshinnat ovat olleet jo kauan ihan pohjalukemissa. Ulosmyyntihinta(pyynnöt) sen sijaan ovat vielä "väärältä planeetalta". Ainakaan autokaupassa vaihtavan ei tarvitse enää pelätä välirahojen putoavan, jos alennusmyynteihin mennään.
Vaihtoautojen hyvitykset on olleet pohjalukemissa veromuutoksesta lähtien, silloinhan prosenteisssa mitaten kehitys oli jotain tuon suuntaista.
Tilanne on autokauppiaiden omalla ahneudella ajettu tähän pisteeseen, nyt on vielä mukavasti taantuma tulossa ja kurssi pitäisi kääntää ylöspäin.
Sanonpa vaan, että vaikeaa tulee olemaan näiden ahneiden puupäiden ohjaillessa tuota alusta. - Voi J*****
hyötyy? kirjoitti:
"Pudotetaan uusien ja käytettyjen hintoja ehkä reilustikin ja otetaan leipä kaupankäynnillä vaikkakin pienemmällä katteella.
Tuosta hyötyy vain ensiauton ostajat, muillehan toi on kun hölmöläisten peiton jatkamista, otetaan pala yläpäästä ja lisätään alapäähän"Tuosta hyötyy vain ensiauton ostajat, muillehan toi on kun hölmöläisten peiton jatkamista, otetaan pala yläpäästä ja lisätään alapäähän"
Täysin epäonnistunut vertaus. Koittakaa nyt ymmärtää edes perusteet auton hinnanmuodostuksesta! Yksinkertaistettuna yksinkertaiselle ihmiselle: jos alkuhinta on pienempi laskee se kaikkia välirahoja. Autokauppias taas ei elä auton hinnoilla, vaan juuri noilla välirahoilla, joten kauppa on saatava käyntiin. - on kala
Voi J***** kirjoitti:
"Tuosta hyötyy vain ensiauton ostajat, muillehan toi on kun hölmöläisten peiton jatkamista, otetaan pala yläpäästä ja lisätään alapäähän"
Täysin epäonnistunut vertaus. Koittakaa nyt ymmärtää edes perusteet auton hinnanmuodostuksesta! Yksinkertaistettuna yksinkertaiselle ihmiselle: jos alkuhinta on pienempi laskee se kaikkia välirahoja. Autokauppias taas ei elä auton hinnoilla, vaan juuri noilla välirahoilla, joten kauppa on saatava käyntiin.Yksinkertaisesti myös sinulle, oli hinnat mitä hyvänsä välirahat pysyy samana, vatkataan tätä tilannetta miten tahansa.
Välirahallahan kauppias elää, kuten itse juuri kirjoitit. - käytetytkin
olisi kuitenkin tämä kirjoitti:
"Oltaisiin tilanteessa jossa 1-2 vuotiaat autot olisivat lähes uuden hintaisia, kuka idiootti niitä ostaisi?"
Niin tai näin aina persettä päin.halpenisivat prosenteissa vaikka enemmän kuin uudet mutta euromääräisesti siis vähemmän. Välirahat pienenevät.
Jos uusi 30000e auto halpenee 30%, se maksaa 21000e. Siihen vaihdossa tuleva käytetty 15000e:n auto halpenee 50% eli 7500e:n arvoiseksi. Tällöin alkuperäinen kauppa:
30000e - 15000e = 15000e väliraha
ja hinnanlaskujen jälkeen:
21000e - 7500e = 13500e väliraha.
Väliraha pieneni euroissa vaikka vanhan hinta laski prosenteissa paljon enemmän kuin uuden! - toki
käytetytkin kirjoitti:
halpenisivat prosenteissa vaikka enemmän kuin uudet mutta euromääräisesti siis vähemmän. Välirahat pienenevät.
Jos uusi 30000e auto halpenee 30%, se maksaa 21000e. Siihen vaihdossa tuleva käytetty 15000e:n auto halpenee 50% eli 7500e:n arvoiseksi. Tällöin alkuperäinen kauppa:
30000e - 15000e = 15000e väliraha
ja hinnanlaskujen jälkeen:
21000e - 7500e = 13500e väliraha.
Väliraha pieneni euroissa vaikka vanhan hinta laski prosenteissa paljon enemmän kuin uuden!Ruusuiset on kuvitelmat, mutta näitä aleja odotellessa päätän täältä tähän.
- vain ja ainoastaan
toki kirjoitti:
Ruusuiset on kuvitelmat, mutta näitä aleja odotellessa päätän täältä tähän.
realismia!
Elvis has left the building! - niin mene...
kun tässä lirissä kirjoitti:
eivät ole yksistään autoliikkeet, vaan vielä pahemmin autotehtaat. Alennukset lähtevät tehtailta jotta saisivat tehtyä autoja eikä tarvitsisi laittaa koko tehdasta kiinni. Kun tehdas, maahantuoja ja autoliike tinkivät, niin alennukset on pohjustettu.
Väitän, että 2009 keväällä myydään monilla merkeillä uusia autoja vähintään 20% halvemmilla lähtöhinnoilla kuin nyt!Kyllä siitä tullaamattomasta 2008 autosta tulee samalla silmän räpäyksellä 2009, kun vuosi vaihtuu... Jos 2009 poikkeaa 2008 jotenkin, eiköhän siihen saada se hitusen erillainen maski viritettyä kyllä paikalleen siellä satamassa...
Niin ja suomessahan ei ole koskaan varastoitu autoja??? Hankolaiset varmaan tietävät tämän! =) - kaikki paljastuu
niin mene... kirjoitti:
Kyllä siitä tullaamattomasta 2008 autosta tulee samalla silmän räpäyksellä 2009, kun vuosi vaihtuu... Jos 2009 poikkeaa 2008 jotenkin, eiköhän siihen saada se hitusen erillainen maski viritettyä kyllä paikalleen siellä satamassa...
Niin ja suomessahan ei ole koskaan varastoitu autoja??? Hankolaiset varmaan tietävät tämän! =)kuitenkin auton VIN koodista. Näkyy tuulilasin alaosassa kuljettajan kohdalla. Sen 10. merkki paljastaa mallivuoden eli jos siinä on 8 niin se on 2008 mallivuoden auto ja 9 taas merkitsee ....
Täältä lisää kiinnostuneille:
http://www.mitchellsupport.com/ondemand5/VIN/VIN.pdf - keuppa
hinnoissa kirjoitti:
Autoliikkeiden ei ole mikään pakko myydä uusia autoja tappiolla, koska tässä taloudellisessa tilanteessa uudet autot tulee olemaan tilaustavaraa.
Kuinka alas käytettyjen autojen arvo voi pudota? Kun ottaa huomioon 'Suomi-autojen' varustelu ja Suomen talvi (suolaus ja kylmäkäynnistys), niin käytettyjen autojen arvo voi pudota alle Saksan markkinoiden. Tarkoittaa käytännössä yli 30% alennusta nykyhintoihin.Tehtaat kuitenkin tekevät autoja kolmessa vuorossa. Sitten niitä kertyy ympäriinsä ja hintapaineet kasvaa. Toki tuotantoa supistetaan, mutta varsinkaan eioota ei voi myydä huonoinakaan aikoina!
- Eino vaan
hinnoissa kirjoitti:
Kuinka alas käytettyjen autojen arvo voi pudota? Kun ottaa huomioon 'Suomi-autojen' varustelu ja Suomen talvi (suolaus ja kylmäkäynnistys), niin käytettyjen autojen arvo voi pudota alle Saksan markkinoiden. Tarkoittaa käytännössä yli 30% alennusta nykyhintoihin.Nettiautossa joku kyselee 2003vm.tojo avensis
16000e,samalla rahalla saa parempia saman kokoisia eurooppalaisia 4kpl.Onko suomalaiset niin pököpäitä että maksavat itsensä kipeäksi tuollaisesta muovilootasta joka on huono ajoltaan ja tosi ruma. - lässyttää
Eino vaan kirjoitti:
Nettiautossa joku kyselee 2003vm.tojo avensis
16000e,samalla rahalla saa parempia saman kokoisia eurooppalaisia 4kpl.Onko suomalaiset niin pököpäitä että maksavat itsensä kipeäksi tuollaisesta muovilootasta joka on huono ajoltaan ja tosi ruma.täällä. Kasva aikuiseksi ja mieti tarkkaan mitä kirjoitat. Täältä saat helposti terävää palautetta ja sitten on pojalla paha mieli.
- Keynes
Missä kohtaa se hyöty tulee?Entäpä jos käykin näin:
B: Uusien ja vaihtoautojen hinnat laskevat MOLEMMAT 30%, saisin itse myymällä autostani 7000€ ja uusi olisi 17500€, väliraha 10500€.
Näetkö itse, missä kohtaa se hyöty tulee? - kyllä juu
kaikki paljastuu kirjoitti:
kuitenkin auton VIN koodista. Näkyy tuulilasin alaosassa kuljettajan kohdalla. Sen 10. merkki paljastaa mallivuoden eli jos siinä on 8 niin se on 2008 mallivuoden auto ja 9 taas merkitsee ....
Täältä lisää kiinnostuneille:
http://www.mitchellsupport.com/ondemand5/VIN/VIN.pdfMuuten hyvä, mutta ainut mitä kytätään on se käyttöönotto päivä. Sitä paitsi, jos alkuvuodesta ostaa auton, on se 8 siellä varmaankin helmi-maaliskuulle asti ainakin automerkistä riippuen... Kun se auto on luultavasti tehty jo aika päivää sitten, seisonut vain saksassa tai jossain odottamassa ostajaansa.
Myyjien höpö höpö puheet siitä että lyödään linjat käyntiin kun tilaus on tehty, voidaan heti unohtaa valtamerkkien osalta...
3 kuukauden odotusajat johtuvat siitä, ettei se laiva lähde sitä yhtä corollaa sieltä meren takaa raijaamaan...
Ja onhan myyjätkin jo tunnustaneet nämä varastot joiden olemassa olo on jyrkästi kielletty - kyttää
kyllä juu kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta ainut mitä kytätään on se käyttöönotto päivä. Sitä paitsi, jos alkuvuodesta ostaa auton, on se 8 siellä varmaankin helmi-maaliskuulle asti ainakin automerkistä riippuen... Kun se auto on luultavasti tehty jo aika päivää sitten, seisonut vain saksassa tai jossain odottamassa ostajaansa.
Myyjien höpö höpö puheet siitä että lyödään linjat käyntiin kun tilaus on tehty, voidaan heti unohtaa valtamerkkien osalta...
3 kuukauden odotusajat johtuvat siitä, ettei se laiva lähde sitä yhtä corollaa sieltä meren takaa raijaamaan...
Ja onhan myyjätkin jo tunnustaneet nämä varastot joiden olemassa olo on jyrkästi kiellettyNiitä 8 numeroisia on alettu tekemään syksyllä 2007 joten minä en missään nimessä ostaisi vuonna 2009 2008 mallivuoden autoa ainakaan täydellä hinnalla, ehkä 20% alennuksella juuri ja juuri .....
- kuka mitäkin
kyttää kirjoitti:
Niitä 8 numeroisia on alettu tekemään syksyllä 2007 joten minä en missään nimessä ostaisi vuonna 2009 2008 mallivuoden autoa ainakaan täydellä hinnalla, ehkä 20% alennuksella juuri ja juuri .....
Mitä ihmeen merkitystä koko numerolla sitten edes on, jos niitä v...n numeroita voi mielivaltaisesti laittaa koska vaan...
Sitä numeroa voisi kytätä, jos sitä ei alustanumeroon saisi painaa, kun vasta tammikkuun 1. päivä
Ja mitä ihmeen merkitystä sillä v...n numerolla on, kun se auto on joka tapauksessa tehty edellis vuonna? =)
Nythän näyttää, että sinua on huijattu! =) - itsestäsi hölmöä
kuka mitäkin kirjoitti:
Mitä ihmeen merkitystä koko numerolla sitten edes on, jos niitä v...n numeroita voi mielivaltaisesti laittaa koska vaan...
Sitä numeroa voisi kytätä, jos sitä ei alustanumeroon saisi painaa, kun vasta tammikkuun 1. päivä
Ja mitä ihmeen merkitystä sillä v...n numerolla on, kun se auto on joka tapauksessa tehty edellis vuonna? =)
Nythän näyttää, että sinua on huijattu! =)Mieti ensin mitä tarkoittaa mallivuosi?
Ei niitä VIN-koodeja mielivaltaisesti laiteta, vaan seuraavan mallivuoden autoja aletaan tehdä kesälomien jälkeen edellisenä syksynä. Sen VIN-koodin mukaan autoosi hommataan mm. varaosat. Jos sinulla on 8 numeron auto ja ensirekisteröinti on 2009, saat väärän osan jos tilaat varaosatiskillä rehvakkaasti mm. "2009-malliseen Yopotin deluxeen moottorinohjausboxin". Näiden tietämättömien takia melkein osaa kuin osaa tilatessa joutuu kertomaan runkonumeron, josta näkee todellisen mallivuoden. Se milloin auto on rekisteröity on se ja sama, koska VIN koodi kertoo totuuden.
Nyt tosin vaan paljastit, että sinä vasta helposti olet huijattavissa! - kyllä
Keynes kirjoitti:
Entäpä jos käykin näin:
B: Uusien ja vaihtoautojen hinnat laskevat MOLEMMAT 30%, saisin itse myymällä autostani 7000€ ja uusi olisi 17500€, väliraha 10500€.
Näetkö itse, missä kohtaa se hyöty tulee?Näen kyllä missä hyöty tulisi, mutta uskotko itse tuollaisen tilanteen koskaam toteutuvan?
Minä en ainakaan usko. - hölmö!
itsestäsi hölmöä kirjoitti:
Mieti ensin mitä tarkoittaa mallivuosi?
Ei niitä VIN-koodeja mielivaltaisesti laiteta, vaan seuraavan mallivuoden autoja aletaan tehdä kesälomien jälkeen edellisenä syksynä. Sen VIN-koodin mukaan autoosi hommataan mm. varaosat. Jos sinulla on 8 numeron auto ja ensirekisteröinti on 2009, saat väärän osan jos tilaat varaosatiskillä rehvakkaasti mm. "2009-malliseen Yopotin deluxeen moottorinohjausboxin". Näiden tietämättömien takia melkein osaa kuin osaa tilatessa joutuu kertomaan runkonumeron, josta näkee todellisen mallivuoden. Se milloin auto on rekisteröity on se ja sama, koska VIN koodi kertoo totuuden.
Nyt tosin vaan paljastit, että sinä vasta helposti olet huijattavissa!Hmm... Minun mielestä se VIN koodi vaan menettää todellisen merkityksen, kun se ei kerro todellista valmistusvuotta... menet loppuvuodesta ostamaan "uutta" autoa ja se voi olla todellisuudessa melkein 1,5 vuotta vanha, vaikka siitä kuinka se 9 löytyy!!! Ei siinä kohtaa sillä yhdellä numerolla ole mitään merkitystä, ei se ketään lämmitä.
Ja sitä paitsi ei ne mallit joka vuosi vaihdu, sama auto oli siinä sitten 8 tai 9... Asia erikseen jos oikeasti tulee uusi malli. silloinhan vanhat on aina alennuksella myyty pois.
Ja kyllä niitä 8 numeroisia tulee koko ajan vielä satamaan. Etkä varmasti saa tammikuun 2. päivä siitä alennusta. Älä unta näe.
Alkujaanhan kyseessä ei ollutkaan kyse mistään numeroista vaan siitä että se nyt satamassa oleva auto on tammikuun 1. päivä klo 0.01 vuoden 09 auto ja piste. Näin siis toimitaan.Ei niitä todellakaan aleta nyt tammikuussa myymään alennuksella!=) Eikä suomeen sellaista automäärää saada edes minkäänlaisilla alennuksilla upotettua.
P.S. VIN Koodi ei käsittääkseni ole kaikissa automerkeissä yhtenäinen. - jjj...
hölmö! kirjoitti:
Hmm... Minun mielestä se VIN koodi vaan menettää todellisen merkityksen, kun se ei kerro todellista valmistusvuotta... menet loppuvuodesta ostamaan "uutta" autoa ja se voi olla todellisuudessa melkein 1,5 vuotta vanha, vaikka siitä kuinka se 9 löytyy!!! Ei siinä kohtaa sillä yhdellä numerolla ole mitään merkitystä, ei se ketään lämmitä.
Ja sitä paitsi ei ne mallit joka vuosi vaihdu, sama auto oli siinä sitten 8 tai 9... Asia erikseen jos oikeasti tulee uusi malli. silloinhan vanhat on aina alennuksella myyty pois.
Ja kyllä niitä 8 numeroisia tulee koko ajan vielä satamaan. Etkä varmasti saa tammikuun 2. päivä siitä alennusta. Älä unta näe.
Alkujaanhan kyseessä ei ollutkaan kyse mistään numeroista vaan siitä että se nyt satamassa oleva auto on tammikuun 1. päivä klo 0.01 vuoden 09 auto ja piste. Näin siis toimitaan.Ei niitä todellakaan aleta nyt tammikuussa myymään alennuksella!=) Eikä suomeen sellaista automäärää saada edes minkäänlaisilla alennuksilla upotettua.
P.S. VIN Koodi ei käsittääkseni ole kaikissa automerkeissä yhtenäinen.VIN koodilla selviää esim Bemuista tarkka valmistuspäivämäärä. Voit tarkistaa onko autosi esim. maanantaina vai tiistaina koottu. Esim. kauppakassini on lokakuun 24. päivä kasattu ja ensirekisteröity samaisen vuoden marraskuun 17. päivä. Auto on ns. "seuraavan vuoden mallia - heh, heh", mutta tärkeämpi tieto on se että se on mallisarjan viimeinen tuotantoversio ja poikkeaa näin ollen eräiltä osin ediltäjistään.
Uskoisin että muiltakin valmistajilta on VIN koodin perusteella netistä tarkistettavissa auton valmistusajankohta ja versio. - FyrkkanFins
mennä? kirjoitti:
Vaihtoautojen hyvitykset on olleet pohjalukemissa veromuutoksesta lähtien, silloinhan prosenteisssa mitaten kehitys oli jotain tuon suuntaista.
Tilanne on autokauppiaiden omalla ahneudella ajettu tähän pisteeseen, nyt on vielä mukavasti taantuma tulossa ja kurssi pitäisi kääntää ylöspäin.
Sanonpa vaan, että vaikeaa tulee olemaan näiden ahneiden puupäiden ohjaillessa tuota alusta.Ei ne autoliikeet ainoat ahneet ainakaan Netttiautossa ole, Katsastakaapa yksityisten älyttömiä hintapyyntöjä, kaikkein kalleimmpia, ja pelkällä perävalotakuulla, Hei ottakaa nyt järki käteen.. Ilman vaihtoa yli autoliikkeen hintojen. Taita olla OJO (onnistuu jos onnistuu, ja näillä markkinoiila ei muuten onnistu)
- Viroon.
Olen ½-tosissaan vaihtamassa autoa. Käyn koeajamassa muutaman ja tarjoan puolta mitä on pyyntihinta. Erkkiepätoivoinen myy jos myy. Käteiskauppa ehkä kiinnostaa...
Jos kauppoja ei synny, ajelen vanhalla koslalla edelleen ja katselen ensi kesään mihin maailma muuttuu.- Chevy Volt
Kuka vielä meinaa sijoittaa uuteen autoon,jossa on polttomoottori?Sähköautot ovat tulossa,mitäköhän mahtaa tapahtua autosi arvolle niiden saapuessa markkinoille?Asunto-osakkeen hintainen koslasi kelpaa sen jälkeen paalattavaksi.
Jätetään hyvät ihmiset autot vain tarhoihin ja vaaditaan uudempaa ja taloudellisempaa tekniikkaa.Polttomoottori keksittiin 1800-luvun lopulla.On aika haudata se,viimeinkin!
Kuluttajalla on vielä valtaa,kun yhdessä toimimme. - tulossa viimeiset
Chevy Volt kirjoitti:
Kuka vielä meinaa sijoittaa uuteen autoon,jossa on polttomoottori?Sähköautot ovat tulossa,mitäköhän mahtaa tapahtua autosi arvolle niiden saapuessa markkinoille?Asunto-osakkeen hintainen koslasi kelpaa sen jälkeen paalattavaksi.
Jätetään hyvät ihmiset autot vain tarhoihin ja vaaditaan uudempaa ja taloudellisempaa tekniikkaa.Polttomoottori keksittiin 1800-luvun lopulla.On aika haudata se,viimeinkin!
Kuluttajalla on vielä valtaa,kun yhdessä toimimme.10 vuotta mutta mihin lie ovat eksyneet? Yhden kaverin tiedän, joka ajelee Postilta ostamalla vanhalla ElCatilla. Muita en ole edes nähnyt saati sitten, että joku kaupallinen taho olisi niitä koskaan myynyt tavalliselle kuluttajalle. Osta niitä sitten? Vai pitääkö ensimmäinen tehdä itse?
- Chevy Voltti
tulossa viimeiset kirjoitti:
10 vuotta mutta mihin lie ovat eksyneet? Yhden kaverin tiedän, joka ajelee Postilta ostamalla vanhalla ElCatilla. Muita en ole edes nähnyt saati sitten, että joku kaupallinen taho olisi niitä koskaan myynyt tavalliselle kuluttajalle. Osta niitä sitten? Vai pitääkö ensimmäinen tehdä itse?
Tee ite sellainen tai odota vielä hetki.Pariisin autonäyttely jo pullollaan sähköautoja,se on tulevaisuutta,usko pois.Tuntuu hyvälle 3€/ 100km!
- finnbulli
Chevy Voltti kirjoitti:
Tee ite sellainen tai odota vielä hetki.Pariisin autonäyttely jo pullollaan sähköautoja,se on tulevaisuutta,usko pois.Tuntuu hyvälle 3€/ 100km!
joulutontua.
- Accumulator
finnbulli kirjoitti:
joulutontua.
Niin odotankin ja odottavan aika on perskeleen pitkä,mutta onneksi nokivasarat ovat pian historiaa!
Ja PITÄÄ. Ajakaa AUTOILLA. Käytetyistä niitä löytyy, uusista ei.
- ettei uusista
löydy 2-paikkaisia, isomoottorisia, amerikkalaisia urheiluautoja? Kyllä löytyy vielä mutta kiirettä voi pitää, että ehtii ostamaan ennen kuin ko. autoja valmistavat tehtaat ovat konkurssissa.
Eurooppalaisia löytyy pilvin pimein nyt ja tulevaisuudessa.
- autopöllö
Käytettyjen kysyntähän kasvaa, jos uusia ei myydä... Uusien hintoja joudutaan laskemaan ja käytettyjen hyvityksiä parantamaan.
- Mieti uudestaan
"....Uusien hintoja joudutaan laskemaan ja käytettyjen hyvityksiä parantamaan."
Periaatteessa noin, mutta käytännössä käytettyjen autojen hintaa ei voida nostaa. Ero suoratuodun ja suomalaisen liikkeen välillä on yhä liian iso.
Uusien autojen kohdallakaan alennusvaraa ei ole kovin paljoa, koska tehtaat eivät enää myy autoja alennuksella Suomeen. Eivät EU:n säädösten mukaan edes saisi niin tehdä.
Käytännössä olemme mielenkiintoisessa tilanteessa ;)
- Mikä on paljon?
Paljonkohan uusien asuntojen myynti tulee putoamaan? En löytänyt txt:n ruuduilta tietoa, mutta kaipa joku täällä kertoo senkin?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi305053Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2644920Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä534423Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos672405Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt461838Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu241781Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont181759Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi771704Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva141482- 1061450