Erota vai ei?

petetty

Mitä tekisitte jos saisitte tietää miehenne pettäneen? Tässä hieman taustatietoja.

Ollaan seurusteltu melkein 10 vuotta kummankin ensimmäinen pitkä suhde. Ei muita olla kokeiltu sänkypuuhissa. Kihloissakin ollaan oltu pian 2 vuotta ja meillä on asuntolaina ja 3 kk ikäinen vauva. Seksi on ollut aina hyvää molempien mielestä, mutta sitä ei vain ollut silloin kun tämä tapahtui kun olin juuri synnyttänyt ja aikaa ei ollut eikä haluja.

Mies kertoi itse sivusuhteesta. Ei voinut valehdella mulle kun tiesi sen satuttavan. Ja ei kuulemma voinut elää sen asian kanssa tulla joka ilta mun viereen nukkumaan. Kerran olivat olleet sängyssä ja muuten vaihtaneet vain nopeita pusuja. Ei kuulemma merkannut mitään. Tämä kaikki tapahtui kun oltiin saatu vauva. Mies ei tehnyt kertaakaan aloitetta vaan tämä nainen, mutta ei hän estänytkään. Kun kysyin miksi ei sitten estänyt niin mies sanoi vain että ei halunnut tuottaa pettymystä tälle toisellekin naiselle kun oli mulle tuottanut suuren pettymyksen. Mietitte varmaan miten mies aina meni tämän naisen luo kun se soitti ja pyysi. Mies olisi kuulemma halunnut olla vain ystävä ja toivoikin että nainen ei yrittäisi mitään. Nainen kuulemma osasi olla niin kiltti miehelle ja halusi tätä. Hänen kanssaan oli helppo puhua. Tottakai oli kun he eivät edes tunteneet toisiaan. Eihän heillä ollut pitkää suhdetta takanaan niin eihän niitä ongelmia voinutkaan olla. Hän vannoi olevansa parempi nainen miehelleni kuin minä ja pyysi eroamaan vaikka tiesi vauvasta. Hänellä ei ollut mitään menetettävää oli niin nuori 18 vuotias.. Mies sanoi että tämä nainen tavallaan aivopesi hänet kun kaikki oli muutenkin niin sekavaa..

Mies tunsi itsensä ulkopuoliseksi ja kaiken sekavaksi vauvan tulon jälkeen ja minulla ei ollut aikaa miehelle kun ei näyttänyt sekään olevan kiinnostunut musta.

Mies haluaa jatkaa ja katuu tekoaan tosi paljon. Tekee mitä vain että antaisin anteeksi. Oli kuulemma hänen elämän suurin virhe satuttaa mua. Huomasi liian myöhään mitä menettää.

Mutta tosiaan mitä olette tehneet jos olette olleet samassa tilanteessa. Mikä on saanut eroamaan tai jäämään? Vaikeaa tulee olemaan päättää sit mitä vain. Luottamus on vaikea saada takaisin sen tiedän..

120

24696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rummukainen

      on aina väärin, mutta jo lapsen takia kannattaa yrittää päästä siitä yli ja seurata tarkkaan haluaako mies todella hyvittää tekosensa ja elää lupaustensa mukaisesti jatkossa.

    • mietteitä

      olen itsekkin ensimmäisessä pitkässä suhteessani. miehellä 3. mutta silti muita ei ole ollut sängyssä,ehkä siksi että olemme aika nuoria vielä :)

      itsekkin sitä aina pelkää että jos tuollaista tapahtuisi. toisaalta sanotaan että tosi rakkaus antaa anteeksi, mutta ei sitä ehkä ajattele siinä tilanteessa, tuska on varmasti suuri.

      vähän ihmetyttää tuo miehesi käytös, ettei ole voinut kieltäytyä kun tuo nainen vai pitäisikö sanoa "teini" (siltä ainakin kuulostaa) on pyytänyt luokseen. ehkä kuitenkin alitajunnassa tai tietoisesti on halunnut tuota naista. eikä siksi ole osannut kieläytyä.

      katuuko miehesi varmasti syvästi? onko hän luvannut lopettaa tuon suhteen? teillä on kuitenkin 3 kk ikäinen vauva, vaikka ei toivoisi että lapsi kasvaa perheessä jossa vanhemmat eivät ehkä luota toisiinsa, on ainaisia epäilyjä, riitoja, onko se sitten huonopi vai parempi kuin että lapsi kasvaisi vain toisen vanhempansa luona?

      ja toisaalta kuten sanoit, et ole ehtinyt vauvalta huomioida miestäsi. ehkä kuitenkin miehesikin voisi osallistua enemmän vauvan hoitoon, niin sinullakin jäisi aikaa hänelle.

      tällaisia ajatuksia herätti :)

      • Nimetön

        se tosiaan on. Sitä minäkin ajattelin että mies varmasti halusi kun aina meni vaikka ei sitä myönnäkään. Hän väittää halunneensa vain juttuseuraa.

        Me ollaan kans aika nuoria 24 ja 26 vuotiaita. Nyt mulla on semmonen tunne että mun täytyy kans saada kokeilla olla toisen miehen kanssa että olisimme tasoissa. Tiedän että se varmaan vain pahentaisi asiaa jos niin tekisin.

        Mies lopetti suhteen heti kun kertoi mulle. Laittoi viestin että rakastaa mua ja vauvaa eikä halua kuulla enään mitään siitä teinistä. Siis teinille laittoi viestin. Olen varma että hän katuu kun on tosiaan muuttunut niin paljon auttaa nykyään vauvan hoidossa ja kaikessa muussakin ja ottaa kaikessa huomioon mut ensimmäisenä. Kuulostaa täydelliseltä mieheltä ja oliskin sitä jos vain voisin unohtaa mitä hän teki.


      • antaa anteeksi
        Nimetön kirjoitti:

        se tosiaan on. Sitä minäkin ajattelin että mies varmasti halusi kun aina meni vaikka ei sitä myönnäkään. Hän väittää halunneensa vain juttuseuraa.

        Me ollaan kans aika nuoria 24 ja 26 vuotiaita. Nyt mulla on semmonen tunne että mun täytyy kans saada kokeilla olla toisen miehen kanssa että olisimme tasoissa. Tiedän että se varmaan vain pahentaisi asiaa jos niin tekisin.

        Mies lopetti suhteen heti kun kertoi mulle. Laittoi viestin että rakastaa mua ja vauvaa eikä halua kuulla enään mitään siitä teinistä. Siis teinille laittoi viestin. Olen varma että hän katuu kun on tosiaan muuttunut niin paljon auttaa nykyään vauvan hoidossa ja kaikessa muussakin ja ottaa kaikessa huomioon mut ensimmäisenä. Kuulostaa täydelliseltä mieheltä ja oliskin sitä jos vain voisin unohtaa mitä hän teki.

        jos itse sitä haluat ja tunutuu siltä että haluat jatkaa yhdessä. Ikinä et kuitenkaan tule uohtamaan ja edessä on vaikeita aikoja rakentaa luottamus. olen saman kokenut ja tiedän mistä puhun. Olemme vielä yhdessä ja vuosi on mennyt mutta aina se vaan palaa mieleen ja sitä on vaikea käsitellä. voimia sinulle!


      • petetty
        Nimetön kirjoitti:

        se tosiaan on. Sitä minäkin ajattelin että mies varmasti halusi kun aina meni vaikka ei sitä myönnäkään. Hän väittää halunneensa vain juttuseuraa.

        Me ollaan kans aika nuoria 24 ja 26 vuotiaita. Nyt mulla on semmonen tunne että mun täytyy kans saada kokeilla olla toisen miehen kanssa että olisimme tasoissa. Tiedän että se varmaan vain pahentaisi asiaa jos niin tekisin.

        Mies lopetti suhteen heti kun kertoi mulle. Laittoi viestin että rakastaa mua ja vauvaa eikä halua kuulla enään mitään siitä teinistä. Siis teinille laittoi viestin. Olen varma että hän katuu kun on tosiaan muuttunut niin paljon auttaa nykyään vauvan hoidossa ja kaikessa muussakin ja ottaa kaikessa huomioon mut ensimmäisenä. Kuulostaa täydelliseltä mieheltä ja oliskin sitä jos vain voisin unohtaa mitä hän teki.

        Tuo pettäminen näyttää näköjään olevan yleisempää kuin uskoiskaan...itse samassa tilanteessa tällä hetkellä, vauva tulossa hetken päästä..
        Tuo edellinen kirjoitus oli totta: "voi koittaa anteeksi antaa, mutta unohda ei koskaan..."
        Tilanne meillä vielä niin tuore, että en ole saanut ajatuksiani vielä järjestettyä..olen toisaalta sillä kannalla, että haluan koittaa rakentaa luottamusta vielä uudelleen...mutta jos asia vain jatkuvasti palaa mieleen ja fiilikset ei tästä kohene, niin sitten olen oman itseni takia valmis lopettamaan suhteen...
        Olen myös sanonut miehelleni, että anteeksi voin koittaa antaa, mutta ikinä en asiaa unohda..
        Meillä kyseessä ei ollut teini, vaan aikuinen muutaman vuoden vanhemoi 30 v nainen joka itse yksinhuoltaja...edesvastuutonta naiselta joka kaiken huipuksi tietää tulevasta perheenlisäyksestä...


    • silloin

      kun miehesi pitäisi elää elämänsä onnellisinta aikaa ja olla kanssanne, hän menee ja pettää???????? Oliko vauva vahinkolapsi, sori kun kysyn... mutta tuntuu, että miehet ovat hyviä isiä vasta kun tuntevat haluavansa tulla isiksi. Muutoin käy aina näin.

      • vaan oli

        mieti nyt herranjestas mikä elämässä on tärkeää! Sinun loukattu egosi tai miehesi lapsellisuus? Jos olette valinneet tämän jälkeen toisenne, niin se on sitä myöten siinä. Miehen ei tarvitse enää mitään katua, kunhan kantaa syntinsä selkärankaisesti eikä tuo kotiin tauteja. Jos toinen on ELOSSA niin mitä siinä muuta kuin jatkaa elämää eteenpäin. Mieti "mistä haluan että puolisoni muistaa minut kahden vuoden kuluttua" ja toimi siten. Jos haluat, että kostosta ja erosta ja ruikutuksesta,niin siitä vaan. Jos haluat että muistaa sinut elämänilosta ja uskosta,rohkeudesta ja tiedosta että ilman häntäkin, ja siihen päälle anteeksi annosta (eikä mitään piilovittuiluja sitten tulevina vuosina)niin on ihan selvää miten toimit. Ei sitä luottamusta tarvitse "uudelleen" rakentaa ja vatvoa vuosikausia, se on ihmisessä itsessään.- Sitä joko luottaa ja elää, tai epäilee ja vaatii todistuksia toiselta (=epäelämää, epäitsenäistä, ei omien tunteiden hallintaa = suhde kariutuu joka tapauksessa, joten jos valitset tämän, voit lähteä samantien...)


    • kerrotko

      Kirjoitat: Kerran olivat olleet sängyssä ja muuten vaihtaneet vain nopeita pusuja.
      sekä: miten mies aina meni tämän naisen luo kun se soitti ja pyysi.

      Kerrotko tarkemmin, mitä tarkoittaa, että tapahtui kerran ja samalla mies AINA meni tamän naisen luo...

    • neitiA

      Tulee vähän tunne, että miehesi saattaa kaunistella totuutta. Uskoisin että mies on ollut siinä jutussa ihan yhtä mukana kuin nainenkin.
      Nainen ehkä ollut tosiaan enemmän ihastunut ja se on imarrellut miestäsi, mutta itse en kyllä ihan sinisilmäisesti uskoisi tuota miehen tarinaa aivopesusta jne.

      Pystytkö jatkamaan yhteistä elämää, pystytkö luottamaan, olla kantamatta jatkuvasti kaunaa miehellesi menneistä?
      Jos pystyt niin eihän siinä sitten mitään.

      • petetty

        Lapsi oli toivottu. Yhdessä päätimme jättää ehkäisyn pois. Mies ei silti näköjään ollut valmis isäksi. Tai tarvi siihen ilmeisesti tuollaisen herätyksen.

        He tapailivat reilu kuukauden verran aina silloin tällöin v-loppuisin vain parkkipaikoilla mihin tämä nainen pyysi. Ja silloin vain pussasivat. Ja kerran olivat sängyssä joka oli vain nopea suoritus ja sen jälkeen näkivät vielä kerran ja siihen se tapailu loppui. Näin mies on kertonut.

        Niin minäkin ajattelen että se kaunistelis asioita eikä kerro totuutta siitä että itsekin halusi, mutta silti ihmettelen että miksi kertoi mulle jos ei pysty kertomaan totuutta. En vain jaksaisi uskoa tuota sanontaa että kerran pettää aina pettää. Ei kai olisi kertonut jos haluaisi uudestaan. Tämä nainen vain sekoitti hänen ajatukset kuulemma.

        Mä kirjoitin varmaan aika epäselvästi kun en ole hyvä laittamaan ajatuksia sanoiksi, mutta mies kyllä syyttää vain itseään tapahtuneesta eikä syyllistä tätä naista tai mua. Toivoi vain että se ei tapahtuisi kun näki hänet. On tää yx soppa mun pitäis nyt tosiaan vaan päättää annanko anteeksi vai en. Ei ole oikein syyllistää enään miestä kun hän on oman osuutensa hoitanut. Kertonut ja muuttanut tapojaan. Kun sais vaan ajatukset muualle joka tosin on vaikeeta kun oon äippälomalla niin on liikaa aikaa miettiä..


      • petetty kirjoitti:

        Lapsi oli toivottu. Yhdessä päätimme jättää ehkäisyn pois. Mies ei silti näköjään ollut valmis isäksi. Tai tarvi siihen ilmeisesti tuollaisen herätyksen.

        He tapailivat reilu kuukauden verran aina silloin tällöin v-loppuisin vain parkkipaikoilla mihin tämä nainen pyysi. Ja silloin vain pussasivat. Ja kerran olivat sängyssä joka oli vain nopea suoritus ja sen jälkeen näkivät vielä kerran ja siihen se tapailu loppui. Näin mies on kertonut.

        Niin minäkin ajattelen että se kaunistelis asioita eikä kerro totuutta siitä että itsekin halusi, mutta silti ihmettelen että miksi kertoi mulle jos ei pysty kertomaan totuutta. En vain jaksaisi uskoa tuota sanontaa että kerran pettää aina pettää. Ei kai olisi kertonut jos haluaisi uudestaan. Tämä nainen vain sekoitti hänen ajatukset kuulemma.

        Mä kirjoitin varmaan aika epäselvästi kun en ole hyvä laittamaan ajatuksia sanoiksi, mutta mies kyllä syyttää vain itseään tapahtuneesta eikä syyllistä tätä naista tai mua. Toivoi vain että se ei tapahtuisi kun näki hänet. On tää yx soppa mun pitäis nyt tosiaan vaan päättää annanko anteeksi vai en. Ei ole oikein syyllistää enään miestä kun hän on oman osuutensa hoitanut. Kertonut ja muuttanut tapojaan. Kun sais vaan ajatukset muualle joka tosin on vaikeeta kun oon äippälomalla niin on liikaa aikaa miettiä..

        On helppo kaunistella tekonsa muottiin jossa vuolaasti pyytelee anteeksi ja syyttää hivenen niin itseään kuin toista osallistakin. Näin antaa itsestään kauhean katuvaisen kuvan jota moni ei voi valitettavasti vastustaa.. "kun se niin pyyteli anteeksi ja katui, raukkapieni". Jotkut voivat vielä esittää "loukkaantunutta" (veikkaisin että tätä enempi tekevät pettäneet naisosapuolet) jos toinen empii anteeksiantoa vaikka NIIIIIN toitotettiin ´anteeksi´ ja ´mun syytäni kaikki´.. Ihmisiäkin on niin moneen junaan..

        "Ei kai olisi kertonut jos haluaisi uudestaan" Ei miehesi voi edes itselleen moista luvata ettei moinen tapahdu uudestaan. Tuo yksi kerta jo todisti ettei hän ole 100% kykenevä vastustamaan halujaan :(

        Ja tuosta tapojen muuttumisesta.. se ei näy viikoissa tapahtuneesta.. vaan pitemmällä aikavälillä. Mutta toivotoon että noin nopsaan tapahtunut muutos myös pysyy.


      • nim. ent. pettäjä
        petetty kirjoitti:

        Lapsi oli toivottu. Yhdessä päätimme jättää ehkäisyn pois. Mies ei silti näköjään ollut valmis isäksi. Tai tarvi siihen ilmeisesti tuollaisen herätyksen.

        He tapailivat reilu kuukauden verran aina silloin tällöin v-loppuisin vain parkkipaikoilla mihin tämä nainen pyysi. Ja silloin vain pussasivat. Ja kerran olivat sängyssä joka oli vain nopea suoritus ja sen jälkeen näkivät vielä kerran ja siihen se tapailu loppui. Näin mies on kertonut.

        Niin minäkin ajattelen että se kaunistelis asioita eikä kerro totuutta siitä että itsekin halusi, mutta silti ihmettelen että miksi kertoi mulle jos ei pysty kertomaan totuutta. En vain jaksaisi uskoa tuota sanontaa että kerran pettää aina pettää. Ei kai olisi kertonut jos haluaisi uudestaan. Tämä nainen vain sekoitti hänen ajatukset kuulemma.

        Mä kirjoitin varmaan aika epäselvästi kun en ole hyvä laittamaan ajatuksia sanoiksi, mutta mies kyllä syyttää vain itseään tapahtuneesta eikä syyllistä tätä naista tai mua. Toivoi vain että se ei tapahtuisi kun näki hänet. On tää yx soppa mun pitäis nyt tosiaan vaan päättää annanko anteeksi vai en. Ei ole oikein syyllistää enään miestä kun hän on oman osuutensa hoitanut. Kertonut ja muuttanut tapojaan. Kun sais vaan ajatukset muualle joka tosin on vaikeeta kun oon äippälomalla niin on liikaa aikaa miettiä..

        Jos kerran reilun kuukauden olivat tavanneet parkkipaikoilla niin se ei varmasti jää pelkästään pusutteluksi.

        Itse kun tapailin varattua miestä (eli kaverini miestä) niin ei ensi hetkestäkään ollut pelkkää pussailua.

        Tapailu jatkui meidän kohdalta pitkään, mutta päätin erota sillä miehen vaimolle oli tulossa lapsi. Ystäväni oli niin pitkään toivonut saavansa lapsen niin päätin etten jatkaisi tapailua hänen miehensä kanssa.

        Kannattaa painostaa ukkoasi kertomaan totuus mitä on tapahtunut. Kyllä pettäjä pettäjän tuntee.

        Terveisin ent. pettäjä, nykyään onnellisesti kihloissa ja häät tiedossa parin viikon päästä . =)


      • vain
        petetty kirjoitti:

        Lapsi oli toivottu. Yhdessä päätimme jättää ehkäisyn pois. Mies ei silti näköjään ollut valmis isäksi. Tai tarvi siihen ilmeisesti tuollaisen herätyksen.

        He tapailivat reilu kuukauden verran aina silloin tällöin v-loppuisin vain parkkipaikoilla mihin tämä nainen pyysi. Ja silloin vain pussasivat. Ja kerran olivat sängyssä joka oli vain nopea suoritus ja sen jälkeen näkivät vielä kerran ja siihen se tapailu loppui. Näin mies on kertonut.

        Niin minäkin ajattelen että se kaunistelis asioita eikä kerro totuutta siitä että itsekin halusi, mutta silti ihmettelen että miksi kertoi mulle jos ei pysty kertomaan totuutta. En vain jaksaisi uskoa tuota sanontaa että kerran pettää aina pettää. Ei kai olisi kertonut jos haluaisi uudestaan. Tämä nainen vain sekoitti hänen ajatukset kuulemma.

        Mä kirjoitin varmaan aika epäselvästi kun en ole hyvä laittamaan ajatuksia sanoiksi, mutta mies kyllä syyttää vain itseään tapahtuneesta eikä syyllistä tätä naista tai mua. Toivoi vain että se ei tapahtuisi kun näki hänet. On tää yx soppa mun pitäis nyt tosiaan vaan päättää annanko anteeksi vai en. Ei ole oikein syyllistää enään miestä kun hän on oman osuutensa hoitanut. Kertonut ja muuttanut tapojaan. Kun sais vaan ajatukset muualle joka tosin on vaikeeta kun oon äippälomalla niin on liikaa aikaa miettiä..

        niin, se kertoo osan totuudesta, helpottaakseen omaa taakkaansa... mä tiedän tämän kuvion vähän liianki hyvin. älä rääkkää hyvä ihminen itteäs enempää...


      • merkitystä
        petetty kirjoitti:

        Lapsi oli toivottu. Yhdessä päätimme jättää ehkäisyn pois. Mies ei silti näköjään ollut valmis isäksi. Tai tarvi siihen ilmeisesti tuollaisen herätyksen.

        He tapailivat reilu kuukauden verran aina silloin tällöin v-loppuisin vain parkkipaikoilla mihin tämä nainen pyysi. Ja silloin vain pussasivat. Ja kerran olivat sängyssä joka oli vain nopea suoritus ja sen jälkeen näkivät vielä kerran ja siihen se tapailu loppui. Näin mies on kertonut.

        Niin minäkin ajattelen että se kaunistelis asioita eikä kerro totuutta siitä että itsekin halusi, mutta silti ihmettelen että miksi kertoi mulle jos ei pysty kertomaan totuutta. En vain jaksaisi uskoa tuota sanontaa että kerran pettää aina pettää. Ei kai olisi kertonut jos haluaisi uudestaan. Tämä nainen vain sekoitti hänen ajatukset kuulemma.

        Mä kirjoitin varmaan aika epäselvästi kun en ole hyvä laittamaan ajatuksia sanoiksi, mutta mies kyllä syyttää vain itseään tapahtuneesta eikä syyllistä tätä naista tai mua. Toivoi vain että se ei tapahtuisi kun näki hänet. On tää yx soppa mun pitäis nyt tosiaan vaan päättää annanko anteeksi vai en. Ei ole oikein syyllistää enään miestä kun hän on oman osuutensa hoitanut. Kertonut ja muuttanut tapojaan. Kun sais vaan ajatukset muualle joka tosin on vaikeeta kun oon äippälomalla niin on liikaa aikaa miettiä..

        Oliko heidän akti lyhyt vai keskiaikainen tai jopa aika pitkäaikainen?
        Tai parkkipaikka vai merenranta? Asia voi olla miten ruma tahansa, mutta sillä on myös toisen osapuolen näkemys asiasta.


      • ihana ystävä
        nim. ent. pettäjä kirjoitti:

        Jos kerran reilun kuukauden olivat tavanneet parkkipaikoilla niin se ei varmasti jää pelkästään pusutteluksi.

        Itse kun tapailin varattua miestä (eli kaverini miestä) niin ei ensi hetkestäkään ollut pelkkää pussailua.

        Tapailu jatkui meidän kohdalta pitkään, mutta päätin erota sillä miehen vaimolle oli tulossa lapsi. Ystäväni oli niin pitkään toivonut saavansa lapsen niin päätin etten jatkaisi tapailua hänen miehensä kanssa.

        Kannattaa painostaa ukkoasi kertomaan totuus mitä on tapahtunut. Kyllä pettäjä pettäjän tuntee.

        Terveisin ent. pettäjä, nykyään onnellisesti kihloissa ja häät tiedossa parin viikon päästä . =)

        ...petit ystävääsi pahimmalla mahdollisella tavalla...toivottavasti itelles käy samoin..pieleen menée liittos niin että tärähtää =D


      • marika......d
        ihana ystävä kirjoitti:

        ...petit ystävääsi pahimmalla mahdollisella tavalla...toivottavasti itelles käy samoin..pieleen menée liittos niin että tärähtää =D

        siis petit ystävääsi hänen miehensä kanssa.

        Voi vittu kaikenlaisia lumppuja niitä suomessa onkin!!!

        Sulle toivon mahdollisimman paljon paskaa käteen suhteissasi.

        Horoperse sinä olet!!!!! Markan horo


      • Sama tarina
        petetty kirjoitti:

        Lapsi oli toivottu. Yhdessä päätimme jättää ehkäisyn pois. Mies ei silti näköjään ollut valmis isäksi. Tai tarvi siihen ilmeisesti tuollaisen herätyksen.

        He tapailivat reilu kuukauden verran aina silloin tällöin v-loppuisin vain parkkipaikoilla mihin tämä nainen pyysi. Ja silloin vain pussasivat. Ja kerran olivat sängyssä joka oli vain nopea suoritus ja sen jälkeen näkivät vielä kerran ja siihen se tapailu loppui. Näin mies on kertonut.

        Niin minäkin ajattelen että se kaunistelis asioita eikä kerro totuutta siitä että itsekin halusi, mutta silti ihmettelen että miksi kertoi mulle jos ei pysty kertomaan totuutta. En vain jaksaisi uskoa tuota sanontaa että kerran pettää aina pettää. Ei kai olisi kertonut jos haluaisi uudestaan. Tämä nainen vain sekoitti hänen ajatukset kuulemma.

        Mä kirjoitin varmaan aika epäselvästi kun en ole hyvä laittamaan ajatuksia sanoiksi, mutta mies kyllä syyttää vain itseään tapahtuneesta eikä syyllistä tätä naista tai mua. Toivoi vain että se ei tapahtuisi kun näki hänet. On tää yx soppa mun pitäis nyt tosiaan vaan päättää annanko anteeksi vai en. Ei ole oikein syyllistää enään miestä kun hän on oman osuutensa hoitanut. Kertonut ja muuttanut tapojaan. Kun sais vaan ajatukset muualle joka tosin on vaikeeta kun oon äippälomalla niin on liikaa aikaa miettiä..

        Minunkun mieheni kertoi suunnilleen samanlaisen tarinan.Aloinpa sitten salapoliisiksi, niin alkoi paljastua aivan muuta. Siksi nämä pettäjät kaunistelevat totuutta, koska tietävät,kun kaikki tulee julki, niin petetty osapuoli laittaa lusikat jakoon.Ja luottamus on sellainen asia, että se ei palaudu enää koskaan, ainakaan kokonaan....


      • täysin
        marika......d kirjoitti:

        siis petit ystävääsi hänen miehensä kanssa.

        Voi vittu kaikenlaisia lumppuja niitä suomessa onkin!!!

        Sulle toivon mahdollisimman paljon paskaa käteen suhteissasi.

        Horoperse sinä olet!!!!! Markan horo

        samaa mieltä!!! huora


    • alasvajonnut kansakunta

      KERRAN PETTÄÄ, AINA PETTÄÄ.
      näin se vaan miehissä ja joissain pettäjänaisissa on.
      musta on myös melko kummaa mettä miehes syyllisti puheissaan enemmän sitä naista kuin itseään..
      voin vain kertoa pari esimerkkiä pettäjämiehistä:
      esim 1. äitini mies petti äitiäni eräällä laivareissulla, vannoi ettei tapahdu uudestaan..
      vuoden parin päästä petti jälleen äitiäni, mutta nyt vain äitini parhaan ystävän kanssa, sekin juttu meni ohi koska äitini ystävätär meni naimisiin toisen miehen kanssa, ja nyt jos olen samaan aikaan samassa baarissa joskus silloin tällöin äitini ja tämän miehen kanssa niin mies salaa ohimennen läpsii minua peballe(hyi hitto!!)

      esim 2.
      tapahtui omassa suhteessani n. 4v sitten.
      mies sanoi menevänsä jonnekin torille katselemaan, kun oli kulunut useita tunteja ja soitin perään mies ei vastannut.
      usein kertoi menevänsä käymään äidillään joka silloin asui eri paikkakunnalla.
      mikään hänen selityksistään ei pitänyt paikkaansa vaan eräs hänen tutuistaan paljasti loppujen lopuksi sen että mies oli pettänyt minua suhteen alusta lähtien, ja kun halusin keskustella tästä, mies kuristi lähes hengiltä ja syyllisti minut.
      eli täyttä helvettiä ovat tuollaiset suhteet.

      tossa tilanteessahan sun on aika vaikea päättää pidätkö vai jätätkö miehen kun teillä on yhteinen lapsikin, kun sitä toivoo niin saavansa sen hyvän perheen lapselle. toisaalta kannattaako jäädä suhteeseen jossa mies kunnioittaa sua noin vähän että lähtee pettämään ja jopa enemmän syyllistää sitä toista osapuolta kuin itseään!

      nykyisessä suhteessani meillä on miehen kanssa selkeät sävelet. ollaan jo yli 2v seurusteltu ei ole pettämisiä, ja niitä ei myöskään suvaita.
      jos pettää niin toisella on lupa ja oikeus jättää.
      pettämistä ei tarvi sietää, se on alhaisinta mitä parisuhteessa voi tehdä!

      • mies40.

        Melkoisen huono vastaus feministisyys paistaa. jos sulle on sattunu paskoja miehiä niin elä kuitenkaan yleistä. myöskin on naivia että sanot että työ ootte sopinu että ei petetä selvät pelisäännöt,hah ha haa. no kaikillahan on selvät pelisäännöt mutta vahinko voi sattua.

        jos tällä alkuperäisellä kysyjällä on rakkaus kohdillaan ja mies katuu ja lupaa että noin ei tapahdu jatkossa mielestäni on aikuismaista antaa anteeksi. ei täällä kukaan ole täydellinen.


      • on ruusuinen ja rosoinen
        mies40. kirjoitti:

        Melkoisen huono vastaus feministisyys paistaa. jos sulle on sattunu paskoja miehiä niin elä kuitenkaan yleistä. myöskin on naivia että sanot että työ ootte sopinu että ei petetä selvät pelisäännöt,hah ha haa. no kaikillahan on selvät pelisäännöt mutta vahinko voi sattua.

        jos tällä alkuperäisellä kysyjällä on rakkaus kohdillaan ja mies katuu ja lupaa että noin ei tapahdu jatkossa mielestäni on aikuismaista antaa anteeksi. ei täällä kukaan ole täydellinen.

        tarkoitat kai että mulle ja mun mutsille on sattunut huonoja miehiä...
        on niitä esimerkkejä enemmänkin kuin nuo kaksi, en vaan jaksanu ruveta kirjoittamaan "raamattua".

        nykyään vaan on todella yleistä ja jopa NORMAALIA että petetään. kumma kyllä NAISEN pitää aina olla antamassa anteeksi miehelle "hänhän on vain mies"(niin kulunut fraasi).


        juu kyllä niitä vahinkoja sattuu, ja kun sattuu niin mun mielestä kenenkään petetyn ei pitäisi alistua aina vaan antamaan anteeksi ja opettelemaan taas luottaminen toiseen koska sitä se vaatii kun saa selville pettämiset.
        jos kerta on vielä moraalin omaavia ihmisiä olemassa, niin miksi jäädä pettäjän luo joka vain haavoittaa ja sanoo "se oli vahinko eikä merkinnyt mitään, kulta mä silti rakastan sua"...

        ja kyllä luulen että pettäjät tulevat AINA pettämään, se on sitä KUNNIOITUKSEN PUUTETTA kanssaihmisiä kohtaan, ja tämä on todettu niin monet kerrat, "ei tiikeri raidoistaan pääse", joka jo lapsuudessa on tavalla tai toisella opittu.


      • ,,,,
        mies40. kirjoitti:

        Melkoisen huono vastaus feministisyys paistaa. jos sulle on sattunu paskoja miehiä niin elä kuitenkaan yleistä. myöskin on naivia että sanot että työ ootte sopinu että ei petetä selvät pelisäännöt,hah ha haa. no kaikillahan on selvät pelisäännöt mutta vahinko voi sattua.

        jos tällä alkuperäisellä kysyjällä on rakkaus kohdillaan ja mies katuu ja lupaa että noin ei tapahdu jatkossa mielestäni on aikuismaista antaa anteeksi. ei täällä kukaan ole täydellinen.

        Mitä tekemistä epäluuloisuudella on feminismin kanssa?


      • mies40. kirjoitti:

        Melkoisen huono vastaus feministisyys paistaa. jos sulle on sattunu paskoja miehiä niin elä kuitenkaan yleistä. myöskin on naivia että sanot että työ ootte sopinu että ei petetä selvät pelisäännöt,hah ha haa. no kaikillahan on selvät pelisäännöt mutta vahinko voi sattua.

        jos tällä alkuperäisellä kysyjällä on rakkaus kohdillaan ja mies katuu ja lupaa että noin ei tapahdu jatkossa mielestäni on aikuismaista antaa anteeksi. ei täällä kukaan ole täydellinen.

        ei mielestäni. Uskoisin jos kirjoittaja olisi bi, olisi kenties ollut tarjolla myös esimerkkiä naispettäjästä, mutta heteronaisella valitettavasti ei ole tarjolla kuin esimerkkejä miessuhteista *shrugs*

        "no kaikillahan on selvät pelisäännöt mutta vahinko voi sattua." Niin nuo pelisäännöt ovat kyllä kinkkisiä. Ei ole mitään tuomareita seuraamassa "pelinkulkua" sivusta ja heti viheltämässä pilliin kun sääntöjä rikotaan, että vaistojen varassa mennään ja nekään kun eivät ole takuuvarmoja koneistoja :/

        "jos tällä alkuperäisellä kysyjällä on rakkaus kohdillaan ja mies katuu ja lupaa että noin ei tapahdu jatkossa mielestäni on aikuismaista antaa anteeksi. "
        aikuismaista antaa anteeksi? anteeksi oli pakko naurahtaa tuossa AIKUISMAISTA-kohdassa :D Luulin että kun kasvetaan aikuiseksi, on kuultava enempi järjenääntä ja opittava ettei ´kyllä´ ole se ainoa oikea vastaus kaikkeen vaikka siltä saattaisi kavalasti tuntua. Tarkoitatko myös että tällä NAISELLA ei ole rakkaus kohdallaan jos päättääkin ettei anna anteeksi? Nythän on kyse ketjussa siitä millä kohdin pettäjän rakkaus on.

        Rakkaus ei ole sitä että aina annetaan anteeksi viimemetreillä.


      • Virya
        jefrma kirjoitti:

        ei mielestäni. Uskoisin jos kirjoittaja olisi bi, olisi kenties ollut tarjolla myös esimerkkiä naispettäjästä, mutta heteronaisella valitettavasti ei ole tarjolla kuin esimerkkejä miessuhteista *shrugs*

        "no kaikillahan on selvät pelisäännöt mutta vahinko voi sattua." Niin nuo pelisäännöt ovat kyllä kinkkisiä. Ei ole mitään tuomareita seuraamassa "pelinkulkua" sivusta ja heti viheltämässä pilliin kun sääntöjä rikotaan, että vaistojen varassa mennään ja nekään kun eivät ole takuuvarmoja koneistoja :/

        "jos tällä alkuperäisellä kysyjällä on rakkaus kohdillaan ja mies katuu ja lupaa että noin ei tapahdu jatkossa mielestäni on aikuismaista antaa anteeksi. "
        aikuismaista antaa anteeksi? anteeksi oli pakko naurahtaa tuossa AIKUISMAISTA-kohdassa :D Luulin että kun kasvetaan aikuiseksi, on kuultava enempi järjenääntä ja opittava ettei ´kyllä´ ole se ainoa oikea vastaus kaikkeen vaikka siltä saattaisi kavalasti tuntua. Tarkoitatko myös että tällä NAISELLA ei ole rakkaus kohdallaan jos päättääkin ettei anna anteeksi? Nythän on kyse ketjussa siitä millä kohdin pettäjän rakkaus on.

        Rakkaus ei ole sitä että aina annetaan anteeksi viimemetreillä.

        Miksi juuri miehiin pettyneillä naisilla on taipumusta feminismiin? Ja millaiset naiset pettyvät miehiin kerta toisensa jälkeen? Ei se syy voi pelkästään miehissä olla. Parisuhde on vuorovaikutusta. Jotkut naiset saavat aina tietynlaista kohtelua.


      • pettäjä ja petetty
        on ruusuinen ja rosoinen kirjoitti:

        tarkoitat kai että mulle ja mun mutsille on sattunut huonoja miehiä...
        on niitä esimerkkejä enemmänkin kuin nuo kaksi, en vaan jaksanu ruveta kirjoittamaan "raamattua".

        nykyään vaan on todella yleistä ja jopa NORMAALIA että petetään. kumma kyllä NAISEN pitää aina olla antamassa anteeksi miehelle "hänhän on vain mies"(niin kulunut fraasi).


        juu kyllä niitä vahinkoja sattuu, ja kun sattuu niin mun mielestä kenenkään petetyn ei pitäisi alistua aina vaan antamaan anteeksi ja opettelemaan taas luottaminen toiseen koska sitä se vaatii kun saa selville pettämiset.
        jos kerta on vielä moraalin omaavia ihmisiä olemassa, niin miksi jäädä pettäjän luo joka vain haavoittaa ja sanoo "se oli vahinko eikä merkinnyt mitään, kulta mä silti rakastan sua"...

        ja kyllä luulen että pettäjät tulevat AINA pettämään, se on sitä KUNNIOITUKSEN PUUTETTA kanssaihmisiä kohtaan, ja tämä on todettu niin monet kerrat, "ei tiikeri raidoistaan pääse", joka jo lapsuudessa on tavalla tai toisella opittu.

        Kun et saa riittävästi hellyyttä ja sexiä suhteestasi, alat etsimään sitä muualta. Mutta siis miksi ei ensin erota ja sitten etsiä muualta? siksi että muuten kaikki suhteessa toimii, on myös lapsia, ja kaikkea mitä on rakennettu vuosia, yhteisiä asioita joista ei haluta riidellä. Mutta mikä on sitten paras ratkaisu`Sen kun tietäis, olis se elämä helppoa. Helpompi on purkaa hellyyden puutetta pettämällä kuin sotkemalla avioliitto. Vai onko paras aina erota ensin, kysyy epätietoinen


      • lasten takia
        pettäjä ja petetty kirjoitti:

        Kun et saa riittävästi hellyyttä ja sexiä suhteestasi, alat etsimään sitä muualta. Mutta siis miksi ei ensin erota ja sitten etsiä muualta? siksi että muuten kaikki suhteessa toimii, on myös lapsia, ja kaikkea mitä on rakennettu vuosia, yhteisiä asioita joista ei haluta riidellä. Mutta mikä on sitten paras ratkaisu`Sen kun tietäis, olis se elämä helppoa. Helpompi on purkaa hellyyden puutetta pettämällä kuin sotkemalla avioliitto. Vai onko paras aina erota ensin, kysyy epätietoinen

        Ihan samaa kysymystä olen miettinyt ja vastauksen löytänyt: Lapset. Lasten takia ei lähdetä... Niin kauan kun elämä kotona on ok, molemmat haluavat antaa lapsille sen turvallisen ympäristön, jossa on hyvä kasvaa, ei kumpikaan lähde. Vuosien elämänkokemuksella ymmärtämys kasvaa ja vahva itsetunto antaa tilaa sekä itselle että toisellekin. -Sinulle, petetty: minulla sama kokemus ensim. lapsen synnyttyä 12 v. sitten. Jäin mieheni luo, mistä olen ainoastaan onnellinen...


    • miestä takaisin

      ottaisi joka antaa noin huonoja selityksiä tapahtuneelle. Aivopessyt? No huh. Enpä ole tollasesta kuullut,että joku mies pitää aivopestä seksiin. Olisi kyllä kiva tavata sellainen :0).

      Aika nöösi miehesi on. Itse hän vapaaehtoisesti lähti naisen luo. Vapaaehtoisesti pani tätä ja vapaaehtoisesti näki tätä. Tuskin häntä pakotettiin tähän?

      Eli miehesi ihan itse on vastuussa tapahtuneesta. Kyllähän maailmaan mahtuu ihmisiä jotka yrittää rikkoa toisten suhteita. Siinä vaiheessa toinen tekee ratkaisunsa antaako periksi vai arvostaako pariaan.


      Miehesi ei arvostanut sinua,vaan halusi toista naista. Hyvä se nyt on itkeä jälkikäteen. Mistä olet varma että jos annat anteeksi,ei tee uudestaan? Kun huomaa että anteeksi moisen annat.

      Helppo tilanne sinulla ei ole,kun on lapsi. Mutta uskon että tulet kärsimään lisää jos jatkat tämän miehen kanssa. mIstä voit olla varma ettei kipitä takaisin tämän naisen luo koska "aivopesee" hänet?

      • "Mistä olet varma että jos annat anteeksi,ei tee uudestaan? Kun huomaa että anteeksi moisen annat."

        Ja kun lapsii kasvaa niin kuinkas mielikuvat vinksahtaa ihmissuhteisiin liittyen, kun sitten oppii jossain vaiheessa että isä oli pettänyt raskaana olevaa äitiä ja äiti vain antoi moisen anteeksi? Tässä nyt on jo kyse vähän tulevan lapsen moraalinkin kehityksesta :( Että toivotaan jos yhdessä pysyvät että mies todella välttelee vieraita helmoja.


    • Susanna**

      Kyllä miä luin tippa silmäkulmassa tuota siun kirjotustas. Miten joku voi tehdä toiselle noin? Ei tainnut mies todellakaan olla valmis isäksi :( inhottava juttu. Miksiköhän miehes edes kertoi tästä sulle.. varmasti tiesi senkin satuttavan. Ja senkin kun meni tuollaista tekemään. Ja sitten vielä selittää mitä ihmeellisempiä juttuja aivopesusta yms:sta.. Luultavasti kertoi koska ei olisi pystynyt elämään omantunnontuskiensa kanssa. Inhottavaa sanoa tällaista.

      Ei pettäminen oo koskaan vahinko. Ei vaikka olisi kuinka kännissä, kyllä silloinki sentään joku moraali säilyy. Jos se moraali ihmisellä siellä on olemassa ja sen lisäksi rakastaa, arvostaa ja välittää tarpeeksi, pettämistä ei tapahdu.

      Kamala tilanne sulla kyllä. Tuntuu niin pahalle siun puolesta.
      Voimia.

      • Susanna**

        oli tarkoitus kirjoittaa "ei edes silloin vaikka olisi kuinka humalassa"


    • kokenut olen myös

      Katso löytyykö luottamus. Tottakai hän kaunistelee hieman, mutta mitä siitä. Teillä on elämä edessänne ja siksi ei kannata luovuttaa heti. Mies tuntee usein itsensä ulkopuoliseksi pienen lapsen elämässä ja nainen on väsynyt. Siinä on suhde kovilla. Odota rauhassa, tarkkaile tilannetta ja rakastakaa toisianne.

      • samaa mieltä

        Olen sama mieltä, ei hätispäin kannata erotaa, kerkii sitä myöhemminkin, kui näytää, ettei mies ole muutanut tapojaan. Mutta kun hän on ottanut opikseen ja katua oikeasti, kannattaa antaa anteksi. Naisella ei löytynyt aika ja huomiotta miehelle, mis on tilannessa ihan ymmärettävä, kun pieni vauva vie kaiken ajan ja voimat, mies meni hakemaan lohtua ja ymmärystä muualta.
        Voimia ja paljon rakkautta neille molemmille, myös sille pienokkaiselle!!!


    • vähän osviittaa mietintöihisi
    • pystyy jatkamaan,

      moni ei.

      Ensinnäkin olen pahoillani, todella raastava tilanne molemmille.
      Riippuu täysin sinun persoonallisuudestasi, haluatko syvästi antaa anteeksi ja luopua asiaan liittyvistä negaatioista.
      Nostaisitko tämän kortin aseenasi vielä vuosien jälkeen; se olisi aina upea keino osoittaa ylemmyttäsi.
      Pelkäisitkö ongelmien kohdatessa miehesi lankeavan taas kiltteihin ja kuuntelevaisiin ymmärtäjiin?

      Itse en taida olla niin kehittynyt yksilö, että pääsisin syvällisesti tuollaisen yli, vaikka kuinka tahtoisin. Pelkäämpä, että haluaisin aika-ajoin sivaltaa ja satuttaa miestäni petetyn kortilla.
      Ja niin en voisi elää.
      Se olisi liian kuluttavaa molemmille, eikä reilua vuosien jälkeen miehelle, joka ei enää mitään teolleen voi. Ja jolle halusin antaa anteeksi. Haavat on helppo repiä uudelleen pöytään.

      Kuulostat todella fiksulta ja teillä on selkeästi hyvä keskusteluyhteys näinkin vaikeassa (ehkä yhdessä vaikeimmista) tilanteessa. Teillä on myös pieni, terve lapsi. Jotenkin toivoisin, että ainakin yritätte rakentaa pirun vahvan kivijalan uudelle perhe-elämällenne, olkoonkin, että joskus siellä oli ruma reikä. Haluan uskoa, että sen voi tilkitä jos molemmat todella niin haluavat ja tekevät töitä sen eteen yhdessä laaditulla rakennussuunnitelmalla.

      Toivotan sinulle onnea, miten ikinä lopulta käykään.

    • sasse

      Tangoon tarvitaan aina kaksi ja jos selitys on omaa osuutta vähättelevä ja kolmatta osapuolta syyttävä niin en kyllä luottaisi tällaiseen mieheen jatkossakaan. Jos on noin vietävissä, niin helppo on varmaan viedä myöhemminkin.

      Jos miehesi on vilpittömästi pahoillaan, tehkää selväksi että myöhemmin on sinun vuorosi pettää niin pääsette tasoihin. Molemmat tietävät miltä tuntuu, joten anteeksi antaminen ja luottaminen kohdistuu tasapuolisesti molempiin. Jos molemmilla on halua jatkaa parisuhdetta, se kestää myös sen että sinä "annat viedä itseäsi". Jos miehesi pettäminen ei kaada suhdetta, niin miksi sinun pettämisesi kaataisi? Vai pelaatteko eri säännöillä?

      Niin, parisuhde ei ole peliä, mutta sen piti olla selvää miehellesikin. Katsokaa toistenne kortit jonka jälkeen heitätte ne roskiin ja keskitytte hoitamaan lastanne.

    • sama minulla

      Itse olin vain pettäjä. Meikin oltiin melkein kahdeksan vuotta yhdesä, ja saatiin lapsi. Huonosti rupesi menemään kun mieheni ei voinut olla ilman tietokonetta tuntia pitempään, ja olin yksin pienen vauvan kanssa. Tarkoitukseni ei ollut tehdä mitään pettämisen kaltaista, mutta se vain tapahtu. Sitten tämä toinen mies alkoi kertoa millainen minun mies oli ollut kun en ollut paikalla. Suoraan sanottu hän aivopesi minut. Erottiin mieheni kanssa, ja kävin pari kertaa tämän toisen miehen luona. Ex- mieheni tietää asiasta ja kuka oli tämä toinen mies. Aikansa kävin siellä toien miehen luona, mutta minulla tuli ikävä lapseni isää, ja kaikkia niitä ihania asioita joita meille kuitenkin on tapahtunut. Exäni tietää kaiken tämän, mutta anteeksi en tule silti saamaan ikinä. Meidän juttu on nyt kokonaan ohi, eikä "meitä" tulee enää ikinä olemaan. kaduttaa aivan suunnattomasti kun uskoin sitä toista ja se ajoi elämäni tähän tilanteeseen. Rakastan vieläkin lapseni isää, mutta pakko opetella elämään ilman. Hänkin rakastaa minua, mutta ei voi luottaa.
      Jos sinä haluat vielä antaa mahdollisuuden miehellesi, niin anna se. Uskoisin että hän parantaa tapansa.

      • katsomusta

        pettäminen, sitä ilmaantuu syystä ja toisesta. milloin on antanut anteeksi? silloin kun ei tule enää mieleen se minkä antanut anteeksi, mutta onko antanut anteeksi oikeista syistä? oikeita ja vääriä syitä ei ole, se heijastuu sisältään.

        itse saa tehdä johtopäätökset, ei kenelläkää mitää syytä sanoo et ota takas tai älä ota. Mut mistä tiedät että ei petä enään? mieti onko sinulla mahdollisuus saada tuolta lammikosta parempikin, mä sanon että kyllä ehdottomasti. Mutta sekään ei ole ratkaisu.

        Mieti et onko hän ottanut opikseen? Katumustakin ilmaantuu monin tavoin, mutta mistä tiedät että voit luottaa häneen samalla tavalla? kysymys kuuluu, voitko sinä elää sen kysymyksen kanssa?

        mietippäs näitä lausahduksia:

        "kerran pettäjä, aina pettäjä" monessa mielessä aina pitänyt paikkansa

        "anteeksi annettu, mutta mielessä pysyy" pystytkö elämään sen kanssa? älä tee vain lapsen takia, mieti omaa hyvin vointiasi

        oletko koskaan kuullut afrikkalaisesta uskollisuudesta?

        afrikkalainen nainen ei välitä jos miehellä on muita naisia koska se haluaa pitää perheen kasassa, tästä syystä afrikassa on moniavioisuutta.

        joillakin on tuttuja elämäntyylejä

        "antaa virran viedä" eli "virran mukana"
        "antaa hevosen murehtia kun sillä isompi pää"
        "päivä kerrallaan"
        yms. varmaankin tuttuja lausahduksia?

        tiedän että minulle tullaan tästä nauramaan, mutta ei se mitään. niin ne muutki on nauranut ja myöhemmin tullut sanomaan että "olit oikeassa".


    • petetty..

      pettää kerran pettää aina ja vaikka ei pettäisikään uudestaan niin sinä tulet muistamaan tuon asian loppuelämäsi ja miettimään milloin se tapahtuu uudestaan,vai onko jo tapahtunut.niin se vaan menee mutta kannattaa tietysti yrittää jos siltä tuntuu.

    • ...

      tuossa tilanteessa. Sun mies sentään katuu ja on vauva ja kaikki muu yhteinen elämä sun kanssa. Anna miehellesi anteeksi jos kyse yhdestä pettämisestä. Jos paljastuu lisää pettämisiä, harkitse sitten eroa uudelleen. Pettämisetkin pitää osata suhteuttaa.

      • Liitsi

        Siinä on taas yks asiantuntija liikkeellä eli siis odotellaan seuraavaa pettämistä mikä tulee varmaan,ja tämä salasuhde toimii toden-näköisesti edelleen vai pitäisikö nyt yhtäkkiä luottaa tähän miehen sanaan joka on tehnyt näin paskamaisen tempun.Ei meilläkään exän kanssa ollut seksiä aikoihin kun poika synty mutta ei tullut mieleenkään mennä vieraisiin.Jos kerran pettää on se helppo uusia.Ja tohon että pettämiset pitää osaa suhteuttaa niin mihen se raja vedetään PETTÄMISESSÄ.Pettämisen sana tarkoittaa jo sitä että olet tehnyt väärin,se on aina tää sama laulu että koitetaan liennyttää sitä omaa omatuntoa että eihän tämä nyt vielä ollut sillä minulla oli vain sormi p...llussa / tai otin vain suihin./Tai suudeltiin vain.Monoo äijälle kyllä niitä sellaisiakin miehiä on jotka on uskollisia jopa 5 promillen humalassa,eikä rupee selittelee aamulla että sori mutta kun olin pöhnässä.Terveisin yhden naisen mies aina.


      • tää edellinen
        Liitsi kirjoitti:

        Siinä on taas yks asiantuntija liikkeellä eli siis odotellaan seuraavaa pettämistä mikä tulee varmaan,ja tämä salasuhde toimii toden-näköisesti edelleen vai pitäisikö nyt yhtäkkiä luottaa tähän miehen sanaan joka on tehnyt näin paskamaisen tempun.Ei meilläkään exän kanssa ollut seksiä aikoihin kun poika synty mutta ei tullut mieleenkään mennä vieraisiin.Jos kerran pettää on se helppo uusia.Ja tohon että pettämiset pitää osaa suhteuttaa niin mihen se raja vedetään PETTÄMISESSÄ.Pettämisen sana tarkoittaa jo sitä että olet tehnyt väärin,se on aina tää sama laulu että koitetaan liennyttää sitä omaa omatuntoa että eihän tämä nyt vielä ollut sillä minulla oli vain sormi p...llussa / tai otin vain suihin./Tai suudeltiin vain.Monoo äijälle kyllä niitä sellaisiakin miehiä on jotka on uskollisia jopa 5 promillen humalassa,eikä rupee selittelee aamulla että sori mutta kun olin pöhnässä.Terveisin yhden naisen mies aina.

        Tollasia ne täysin uskolliset sit on...


      • kirjoitettu
        Liitsi kirjoitti:

        Siinä on taas yks asiantuntija liikkeellä eli siis odotellaan seuraavaa pettämistä mikä tulee varmaan,ja tämä salasuhde toimii toden-näköisesti edelleen vai pitäisikö nyt yhtäkkiä luottaa tähän miehen sanaan joka on tehnyt näin paskamaisen tempun.Ei meilläkään exän kanssa ollut seksiä aikoihin kun poika synty mutta ei tullut mieleenkään mennä vieraisiin.Jos kerran pettää on se helppo uusia.Ja tohon että pettämiset pitää osaa suhteuttaa niin mihen se raja vedetään PETTÄMISESSÄ.Pettämisen sana tarkoittaa jo sitä että olet tehnyt väärin,se on aina tää sama laulu että koitetaan liennyttää sitä omaa omatuntoa että eihän tämä nyt vielä ollut sillä minulla oli vain sormi p...llussa / tai otin vain suihin./Tai suudeltiin vain.Monoo äijälle kyllä niitä sellaisiakin miehiä on jotka on uskollisia jopa 5 promillen humalassa,eikä rupee selittelee aamulla että sori mutta kun olin pöhnässä.Terveisin yhden naisen mies aina.

        Ei tähän muuta lisättävää ole kuin todeta faktat. Tapahtunutta ei voi tehdä tekemättömäksi. Joten se tulee olemaan menneisyyttänne. Sieltä löytää yleensä sitä riideltävää muutenkin pidemmissä suhteissa. Voimme vain oppia ja muuttaa omaa käytöstä.Jos nämä meidän neuvot jotain auttaisi, niin olisihan se ihme. Kaikilla tapahtumilla on merkitys elämässäsi. Itse päätät tulevaisuutesi suhteen.


    • otsikkoni koskee nyt ensin kertomaasi, eli oliko tuo koko tarina miehesi antama? tyhmä kysymys, sori..kenenpä muunkaan.

      "Ei voinut valehdella mulle kun tiesi sen satuttavan"
      - ja tähän paskaan ei mielestäni pitäisi kenenkään -miesten saati naisten- langeta. Jos miehesi olisi TODELLA välittänyt ettei halua sinua satuttaa, olisi joko järjen tai sydämen pitänyt vilkuttaa punaista toisen naisen suhteen.

      "Kerran olivat olleet sängyssä ja muuten vaihtaneet vain nopeita pusuja. Ei kuulemma merkannut mitään."
      -´ei merkannu mitään´ osiosta herää kysymys: miksi sitten pikkupusut päälle? Jos kyse oli vain seksistä, mihin siinä hempeilevää osuutta tarvitaan?

      "Mies ei tehnyt kertaakaan aloitetta vaan tämä nainen, mutta ei hän estänytkään."
      - *naur* niinpä tietty, eihän anteeksipyyntöä polvillaan kinuava pettäjä KOSKAAN itse ole aloitetta tehnyt vaan se toinen. Etkai uskonu?

      "ei halunnut tuottaa pettymystä tälle toisellekin naiselle kun oli mulle tuottanut suuren pettymyksen"
      - alkaa kuulostaa ukko semmoiselta että mahtaako siellä päässä todellakin olla kädellisen aivot?


      "Mies olisi kuulemma halunnut olla vain ystävä ja toivoikin että nainen ei yrittäisi mitään. Nainen kuulemma osasi olla niin kiltti miehelle ja halusi tätä. Hänen kanssaan oli helppo puhua."
      -Jos miehelläsi tosiaan oli vain ystävyyssuhde mielessä, asia olisi myös säilynyt sellaisena. Yksi mielipiteistäni: ihminen, jonka tahto murtuu seksuaalivietin edessä, on henkisesti heikko, ja moisen selittelyt ovat juuri sitä:tyhjää SELITTELYÄ.** Minulla olisi kyllä vintissä kilahtanut tuossa helppo puhua-kohdassa! En olisi edes antanut ukon jatkaa tuon jälkeen vaan todennut päin kasvoja että ns. suhteemme oli tässä, painu tiedät kyllä minne! Itseni kohdalla ei uusia "mahiksia" tarjota, ikinä.

      "Mies sanoi että tämä nainen tavallaan aivopesi hänet"
      -kas kas, mikäs tässä uusiutuukaan? aijoo! ´syy ei ollut tavallaan minussa vaan siinä toisessa´ ja aikuisesta MIEHESTÄ pitäis olla kyse..!

      "kun kaikki oli muutenkin niin sekavaa.."
      -ok tämä ei enää edes kuulosta miehiseltä. Ainoastaan ruikuttelevat herkkähipiäiset ukot vie kättä muka katuvaisena mutta mielestään "uhreina" otsalleen kun ´kaikki oli niin sekavaa´. CUT! MIKÄ oli sekavaa? lapsen syntyminen? Se ettei tyttöystävällä ymmärrettävästä syystä ollut samalla tavalla haluja kuin ennen raskautta? Olet kyllä oikein mamsellin kanssa kihloihin mennyt :D

      Eiköhän mielipiteeni jo lukenut noista kommenteistani, eli EROAISIN. Et nimittäin koskaan tule täysin pääsemään eroon tästä muistosta, ja saatat jo pienistä asioista tulevaisuudessa ruveta pelkäämään että taasko on jotain sivulla meneillään :( Onko se sitten onnellista ja huoletonta elämistä? Suhdehan pohjautuu luottamukselle, ettei pitäisi olla tarveta edes epäröidä mitään pettämiseen viittaavaa toisen osapuolen kannalta..?

      Äläkä tee virhettä että päätät pysyä miehesi kanssa LAPSEN takia. Lapsi ei saa olla syy yhteiselonne jatkumiselle vaan MIEHESI. Mutta sinun pitää kysyä itseltäsi onko se sinusta tarpeeksi. Kykeneekö hän enää mielestäsi olemaan tarpeeksi hyvä syy suhteenne vankkapohjaiselle, muka rakastavalle suhteelle?

      Toivon että minkä tahansa päätöksen teetkin, ettet tule katumaan sitä.

    • anselmiina

      mä en sano mitää et erotakko vai ei,se on sun oma asia,mut mun mielipide on et ruoho on aina vihreämpää aidan toisel puolen...valitettavasti.mä voin kuvitella itteni sun tilanteeseen,meillä pojat 2,5v.ja 2kk.toisaalta miehes rehellisyyden ja katumuksen puolesta puhuu se ku kerto sulle ite,mut mitä sitte ku lupaat jatkaa elämää hänen kans ja miehes huomaaki kui helposti annat anteeks ja kysymys on kuitenki siitä et sua on petetty ja kaikista pahimmalla tavalla.tilanne ois toinen jos ei ois menty esim.pikku pusuja pidemmälle mut et naimaan asti ja ties kui monesti sitä et tiiä sinäkään.annatko anteeks seuraavallaki kerralla?mä oon ite ni kriittinen pettämises et kerta riittää ja pihalle.mut sen voin sanoa sille toiselle naiselle et jos saa sun ukkos ni kattoo peiliin ja kysyy kuvastimelta et mikä hänes on ni erikoista ettei häntäki petettäs?ja kumppanisi kannattaa kasvattaa itsekuria ja -tuntoa,on nimittäin liiaksi muiden vietävissä jos on valmis pettää ku pikkusen silmää vinkataa.tosin halu pettää lähtee meistä jokaisesta itestä siihen ei voi vaikuttaa kukaan ei edes kaverit vaik niitä monesti syytetäänki;)

    • mä vaan

      No joo,taatusti ei jää yhteen kertaa vaikka miten vannoo.Kun odotin tyttöä mies petti ekan kerran,jäi kiinni ja vannoi ettei koskaan enää.Ajattelin että lapsen takia annan anteeksi.Mutta kaduttaa etten lähtenyt,nyt kymmenenen vuoden jälkeen haen eroa ja niitä toisia naisia on vuosien varrella riittänyt.Oon sitä mieltä että kun tekee kerran tekee toisenkin.Mutta kaikkea hyvää sulle!

    • kkhlgl

      Ensinnäkin, ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee miehensä suusta... Miehillä on tapana hakea naisista ihan jotain muuta kuin juttuseuraa ;) Ja "toinen" nainen ei ole koskaan pelkästään syypää tälläiseen tilanteeseen... Itse aloin seurustelemaan 22-vuotiaana, eka vakava suhde itselle, miehelle toinen. Eikä vuottakaan mennyt kun mies petti, vaikka seksissä ei taatusti ollut valittamista, alkuvaiheessa suhdetta kun oltiin. Mies myös kertoi oma-alotteisesti, oli kovin pahoillaan mutta keksi tietysti kaikkia lieventäviä asianhaaroja, niinkun miehet yleensä tuossa tilanteessa =D Tosin sen jälkeen suhteemme jatkui 11 vuotta, eikä pettäminen ainakaan tietääkseni toistunut.
      Jos rakastat miestäsi, niin anna anteeksi tämä yksi kerta, mutta älä unohda. Pidä huoli että saat purkaa ja puhua tätä asiaa miehesi kanssa, hänen on se kestettävä koska on tilanteen itse aiheuttanutkin. Jos epäilet rakkauttasi, niin ottakaa aikalisä. Lapsen takia ei tarvi eikä saa jäädä kärvistelemään suhteeseen mikä ei toimi.

    • eidrtg

      on varmaan eri asia katsoa asiaa sinun kannalta, itse kun luin tuota viestiä kuulosti naurettavalta nuo miehesi selitykset. Älä usko niitä!! siis ei halunnut tuottaa pettymystä tälle tytölle..hohhoi. Luottamus on vaikea saada takaisin, jos haluat sen saada, teetä miehelläsi kunnolla töitä sen eteen! älä anna helpolla anteeksi, muuten käy niin että hänen on tosi helppo pettää sinua uudelleen, kun siis luulee että voi taas palata sinun luokse. Itse en kestä pettämistä yhtäkään kertaa ja en oppisi luottamaan enää..

    • uudestaankin

      valitettavasti melkein aina.
      olin samassa tilanteessa 9 vuotta sitten. odotin ensimmäistä lastamme ja lapsi oli enemmän miehen toive kuin omani vaikka sitä halusinkin.
      no miehellä oli yhden illan juttu joka tottakai loukkasi ja harkitsin eroa,mutta päätin antaa anteeksi kun kertoi ihan rehellisesti ja ainakin näytti katuvalta pitkään.
      no,kun lapsi syntyi ja häät oli ollut,viikkoa myöhemmin hän petti taas,tällä kertaa parhaan keverini kans,vieläkin saatiin miehen kanssa sopu.
      seuraavan 4:n vuoden aikana saimme vielä kaksi tyttöä ja tänä aikana mies petti vielä muutaman kerran. joka kerta hän lupasi ja vannoi ettei enää toistu ja hölmö minä uskoin.
      annoin aina anteeksi ajan kanssa mutta unohtaa ei voi,eikä luottamus enää voi palata.
      nyt mies on ollut pettämättä jo pian 5 vuotta,eikä näistä vuosiin olla enää puhuttu,mutta ei asiat miksikään muutu,pidemmän päälle suhde hajoaa,jos ei ole luottamusta ja me olemme nyt siinä pisteessä että ero on ainut vaihtoehto.
      joten toivotan voimia sinulle,minkä päätöksen teetkin. helppoa ei tule olemaan,ehkä mietit loppu elämänne,pettääkö hän tänään? tai sitten mietit,olisiko hän sittenkin anteeksi annon arvoinen..?

    • wolder

      Joo seurustelin tytön kanssa 2,5 vuotta. 4kk sitten tytöllä ja veljelläni oli joku "olemmattomat tunteet" vaihe. Kertoivat siitä annoin anteeksi ja tyttö lupasi ettei koskaan enää tee mitään tollaista. No siitä n 1 kk eteenpäin he jatkoivat tekstailulla josta eivät tietenkään minulle kertonut. nitten marraskuun alussa tämä tyttö jätti minut isoveljeni takia. Rakastin/rakastan tätä tyttöä yhä. Veljelleni en ole puhun sen jälkeen enkä puhu.

      Eli itse olin hölmö ja annoin tilaisuuden, luotin kai liikaa turhiin lupauksiin. Mutta en sano että ota ero. Jos pystyt vielä antamaan mahdollisuuden "kerätä" luottamus takisin ja vielä rakastat häntä nii anna mahdollisuus. Toivottavasti asiat menee paremmin ku mulla. ;'(

    • saman kokenut

      Itse joskus reilu 10 vuotta saman kokeneena, erona vain se, että vauva ei ollut vielä syntynyt, mutta viimeisiä "metrejä" mentiin sanon sinulle.... Jos molemmilla riittää rakkautta, kannattaa yrittää! Tiedän miten syvältä se repii ja luottamus karisee, mutta kaikki ei kuitenkaan ole menetetty! Se on jo paljon, kun miehesi katuu syrjähyppyään. Keskustelkaa siitä, älkää lakaisko maton alle. Sano, miten paljon sinuun sattuu!Mutta samalla muistuta, että tämä on viimeinen tilaisuus, toista ei tule ja muistuta myös siitä, että sinun täytyy rakentaa luottamus uudestaan, miehesi täytyy luottamuksesi ansaita. Voimia sinulle paljon toivon todella että kaikki selviää parhaimalla tavalla!!!!

      • MUN MUMMUNI MUNI MUN MAMMANI

        LUIN VIESTIT MIKSI KUKAAN EI NEUVONNUT ASIANOMAISTA OTA SELVÄÄ SOITA TAI MENE KÄYMÄÄN OTA ASIOISTA SELVÄÄ HÄN ON SINUN MIEHESI JA LAPSESI ISÄ LAPSEN ETU ON TÄRKEIN' TÄMÄ TYTTÖHÄN ON TÄYSI KAKARA ÄLÄ ANNA SEN LAITAA ELÄMÄÄSI JA LAPSESI ELÄMÄÄ PILALLE KÄY PUHUTTELEMASSA TYTTÖ JA ANNA KUULUA JA SANO ETTÄ KOHTA KUULEE HÄNEN PERHEENSÄKIN TÄMÄ AUTTAA MINÄ OLEN AINA SANONUT SUORAT SANAT TAISTELE PERHEESI PUOLESTA JA ANNA ANTEEKSI MIEHELLESI MUTTA TÄMÄ PITÄÄ JÄTTÄÄ TÄHÄN EIKÄ JÄKÄTTAA SEN KOOMIN
        KUUDES KÄSKY SE PITÄISI MUISTAA.RUKOILEN SINULLE VOIMIA HYVÄÄ JOULUA 34V NAIMISISSA TIEDÄN JOTAIN


    • anteeksi antaminen

      Pettäminen satuttaa kaikkia, ja luottamuksen uudelleen rakentaminen vie aikaa. Suhteessanne on kuitenkin kolmas viaton osapuoli, yhteinen lapsenne, jonka etu menee molempien teidän edelle. Lapsi ansaitsee molemmat vanhemmat ja jo sen takia sinun kannattaa antaa anteeksi ja yrittää miehesi kanssa.
      En ole itse koskaan pettänyt mutta voin uskoa että oman tunnon tuskat voivat pettäjällä olla kovat, ja miehesi tuskasta ja katumuksesta kertoo jo se, kuinka hän oma-aloitteisesti kertoi sinulle asiasta.
      Ensimmäinen vuosi lapsen syntymästä on aina vaikein ja kuoppaisin mutta periksi ei saa antaa:) Nostakaa kissa pöydälle, selvittäkää ongelmanne ja muistakaa kuinka paljon rakastatte toisianne ja lastanne.

    • LyhytPitkä

      hissun kissun vaapula vissun nyt mä tyrkkään sut pelistä pois. Niin. Kumpi tyrkkäsi kumman?

    • Nimetön

      Yritä selvittää asiat.Katsos kun elämää on edessäpäin paljon.

      • imukuppi

        Kun tapaillaan toista ihmistä vaikka siellä parkkipaikalla, niin joku vietti sinne ihmisen vie. Eiköhän me silloin olla kiinnostuneita siitä toisesta henkilöstä, kun vielä useamman kerran tapaillaan! Miksi kertoa puolisolle. Olisikohan parempi kitua itse syntinsä ja jättää kumppani tiedon ulkopuolelle. Kertominen ei mielestäni lisää luottamusta. Viestin aloittelijalle voimia tehdä heille paras ratkaisu.


      • r500

        Anna anteeksi jos pystyt.Vaihtamalla ei parane.


    • Mies 71

      Mikä ihmeen syy pettäminen voi olla eroamiseen.
      On sinisilmäistä ajatella, että seuraava kumppani ei petäkään. Muutenkin on fakta, että lähes kaikki miehet pettävät. En tunne yhtään miestä omasta kaveripiiristäni(n.150hlö), jotka olisivat uskollisia jos herkullinen tilaisuus tulee.
      Yksiavioisuus on muutenkin epänormaali tila, joka on kestänyt ihmiskunnan historiassa vain parisataa vuotta. Miehen geeneihin on ohjelmoitu kiinnostus useita naisia kohtaan ja on mielestäni sairasta taistella luontoaan vastaan näinkin luonnollisessa asiassa.
      En kuitenkaan pidä hyväksyttäväna sitä, että loukkaa toisen tunteita jäämällä kiinni tai kertomalla toiselle seikkailuistaan.
      Eli mitä pahaa on seksissä useiden kumppanien kanssa kun kukaan ei kärsi asiasta ainoastaan nauttii elämän suolasta.

      • huo23

        Olet kaltaistesi mukaisessa kaveripiirissä.
        Kuitenkin faktoja kirjoittelit.

        Ainakaan kaveripiirissäni en tiedä yhtään ko. tapausta.


    • Saman kokenut

      Oma taustani samantyyppinen. Itse ratkaisin asian pari vuotta sitten pettämällä miestäni usean eri miehen kanssa. Nami nami, kyllä hymy tulee vieläkin huuleen miettiessäni asioita.

      Parasta oli iskeä mieheni parhaita kavereita sänkyyn..

      Toki näistä kerroin myöhemmin, eikä kaduta yhtään. Kokeile, se kannattaa!

      • Raija44v.

        Juuri näin sinunkin kuuluisi toimia, alkuperäisviestin kirjoittaja.


      • kostettaessa

        Kostaessa kannattaa ajatella miehen ja naisen eroja.

        Jos kostat tavalla, joka sattuisi sinuun itseesi eniten, kostosi ei välttämättä satu mieheesi juuri ollenkaan.


      • Raija44v.
        kostettaessa kirjoitti:

        Kostaessa kannattaa ajatella miehen ja naisen eroja.

        Jos kostat tavalla, joka sattuisi sinuun itseesi eniten, kostosi ei välttämättä satu mieheesi juuri ollenkaan.

        Vielä kun muistaa mainita pettävän kumppanin parhaille kavereille heidän olevan isomunaisempia ja huomattavasti taitavampia sängyssä, osuu oikeaan paikkaan. Taatusti, mikäli muistaa mainita kumppanille mitä tuli tehtyä ja sanottua.


      • naisen luonnon
        Raija44v. kirjoitti:

        Vielä kun muistaa mainita pettävän kumppanin parhaille kavereille heidän olevan isomunaisempia ja huomattavasti taitavampia sängyssä, osuu oikeaan paikkaan. Taatusti, mikäli muistaa mainita kumppanille mitä tuli tehtyä ja sanottua.

        ja osaavat yhdessä naureskella vihan täyttämille sanoillesi.

        (Kyllähän kaverukset toistensa koot tietävät, saunominen kun kuuluu meillä kulttuuriin...)


      • hehee :)
        naisen luonnon kirjoitti:

        ja osaavat yhdessä naureskella vihan täyttämille sanoillesi.

        (Kyllähän kaverukset toistensa koot tietävät, saunominen kun kuuluu meillä kulttuuriin...)

        idiootti... se, minkä kokoinen muna on lepotilassa, ei kerro välttämättä YHTÄÄN mitään siitä, minkä kokoinen se on seisokissa!!! Tää nyt on jo niin päivän selvä asia. Mun kaikilla miehillä on ollu levossa suht saman kokonen levossa mutta hyvinki eri kokoisia hommissa. yhdellä tosin oli iso levossa ja ihan pikkasen vaan isompi seisokissa. Että eipä tuosta voi mitään päätellä, jollei harrastella miekkailua sielä saunassa :)


      • Miehet tietää
        hehee :) kirjoitti:

        idiootti... se, minkä kokoinen muna on lepotilassa, ei kerro välttämättä YHTÄÄN mitään siitä, minkä kokoinen se on seisokissa!!! Tää nyt on jo niin päivän selvä asia. Mun kaikilla miehillä on ollu levossa suht saman kokonen levossa mutta hyvinki eri kokoisia hommissa. yhdellä tosin oli iso levossa ja ihan pikkasen vaan isompi seisokissa. Että eipä tuosta voi mitään päätellä, jollei harrastella miekkailua sielä saunassa :)

        Tee vaan kaikessa rauhassa ittsestäs kunnon pelle, jolle exäs ja sen kaverit (nyttemmin myös napalangot) saa nauraa loppuelämänsä!


      • Isomunainen
        Miehet tietää kirjoitti:

        Tee vaan kaikessa rauhassa ittsestäs kunnon pelle, jolle exäs ja sen kaverit (nyttemmin myös napalangot) saa nauraa loppuelämänsä!

        Ei peniksen lepotila koosta mitään kerro. Isompi paisuu vähemmän kuin pienempi. Itsellä 19cm, levossa perus katkarapu.

        Mitäs, jos sinä peräkammarin vanhapoika menet rassaamaan niitä navetan asukkeja?

        Jätä järkiajattelu niitä hallitseville.

        Naiset edellä ehdottaa puhdasta asiaa. Pistäkää ne pettäjä luuserit kärsimään.


      • Oikea mies

        Kyllä täytyy onnitella miten typerä ja halpa nainen voi olla, sinä olet siitä erinomainen esimerkki.
        Et ole pettäjää yhtään parempi, olet samanlainen paska ja itseasiassa olet vielä huonompi kun haluat kostaa asian. Sinunlaiset ihmiset ovat todella turhia tässä maailmassa.


      • abcdef
        Oikea mies kirjoitti:

        Kyllä täytyy onnitella miten typerä ja halpa nainen voi olla, sinä olet siitä erinomainen esimerkki.
        Et ole pettäjää yhtään parempi, olet samanlainen paska ja itseasiassa olet vielä huonompi kun haluat kostaa asian. Sinunlaiset ihmiset ovat todella turhia tässä maailmassa.

        Kostaminen on ihan oikein. Annetaanhan rikollisillekin rangaistus. Tällaisissa tapauksissa, joita ei voi viedä oikeuteen, on vastaava rangaistus kosto. Tottakai se on oikeutettua.


      • Jari.1

        Niin että itse mahdollisesti rikkoa lisää suhteita.... EI ihan viisasta tuokaan.
        Ei se että toinen on tehnyt peruuttamattoman hölmöyden parane sillä että itse tekee samalla tavalla tai pahemmin...
        Luulenpa että ei ole ainakaan yhtään helpompi jatkaa suhdetta jos niin haluaa... toisaalta jos on päättänyt että ero tulee joka tapauksessa Niin onko oikeastaan mitään väliä kuinka monen kanssa muhinoi sen jälkeen... Voi olla ettei kostajallakaan POLLA kestä kun alkaa yksinäisyydessä olemaan aikaa miettiä asioita!?!?!


      • Mikko H.
        abcdef kirjoitti:

        Kostaminen on ihan oikein. Annetaanhan rikollisillekin rangaistus. Tällaisissa tapauksissa, joita ei voi viedä oikeuteen, on vastaava rangaistus kosto. Tottakai se on oikeutettua.

        Kostaminen on osoitus siitä että lapsi ei ole vielä kasvanut aikuseksi. Tämä voi olla todella vaikeata ymmärtää joillekkin ihmisille.

        Kostamallahan korjaat suhteesi ? Niinkö luulet ?

        Kostat siitä syystä kun et itse osaa antaa anteeksi ja et osaa käsitellä asiaa aikusella tavalla.
        Joko eroat tai annat anteeksi mutta jos alennut tekemään saman mitä sinulle on tehty, et ole yhtään parempi, olet typerä.


      • Liitsi
        Raija44v. kirjoitti:

        Juuri näin sinunkin kuuluisi toimia, alkuperäisviestin kirjoittaja.

        Niin että kehotatte toista kostamaan ja alentumaan samalle tasolle kuin pettäjä.Tulikohan koskaan mieleen että kostosta seuraa aina jotain murheita itsellekin.Tiedän vaan asian siltä pohjalta mitä olen kaveriporukassa ja muualta kuullut.Minullekin on tullut muutama näitä kostoiskuntekijöitä vastaan mutta olen torjunut ne kylmästi vaikka sinkkuna olisi mahdollista tehdä mitä vaan.Syy torjumiseen on juuri se että ovat kavereitteni vaimoja.Minä henkilökohtaisesti pidän heitä heikkoina ja epäkelpoina suomalaisina naisina ja pyrin välttelemään näitä heikolla itsetunnolla varustettuja parhaani mukaan.Tuliko mieleen missään vaiheessa että tällä petetyllä on pieni rakas lapsi tärkeämpi asia kuin pähkäillä typerää kostoa.Ja lehdistähän sen voi lukea välillä mitä on tapahtunut kun on käry käynyt ja äijä hermostunut.Kun siinä tilanteessa ei sitten enää katsota kuka sen on aloittanut VAAN miten lopettanut.


    • just just

      Tota..ööö..anteeksi nyt vaan, mutta sähän olet jo periaatteessa antanut anteeksi. Luepa oma tekstis uudestaan, puolustelet sen verran hyvin miestäs...miksi teki mitä teki sen toisen kanssa ja tuntuu, että ymmärrät hyvinkin häntä ja tekojaan. Sulla ei ollut aikaa ym.!!!Saat kuulostamaan siltä ihan kuin ottaisit hiukan omaksi viakses, että petti!!!Toivottavasti saatte asiat kuntoon, mutta mietipä sitä, että miehes ei sitten "ymmärtänyt" että synnytyksen jälkeinen aika ja valvomiset ym pienen lapsen kanssa voi aiheuttaa parisuhteeseen hiukan nihkeämmän kauden????Ja hei, kuinka moni mies oikeasti käy "keskustelemassa" toisten naisten kanssa. Mua henk.koht loukkais jo se, että mulle ei vois puhua vaan pitää muualla käydä purkamassa. Siis tottakai jollekin tutulleen saa puhua ja pitää miestenkin, ei vaan naisten oikeus puida, mutta kaskun ei käynyt jollain sällillä juttelemassa jos tarvetta. Miettisin ainakin sitä, että puhuuko omasta parisuhteestaan ja sen tilasta ja muusta toiselle naiselle ja sä odotat kotona vauvan kanssa... Ehkä helpompi olis antaa satunnunnainen pano anteeks ku se, että vuodattaa asioita vieraalle!Vaan mun mielipide. Tsemppiä!

    • elämä jatkuu

      Meillä takana 11 vuoden suhde, molemmat toisemme ensimmäiset.4 vuotias lapsi myös kuvioissa. Seksi on meillä aina sujunut ja se on ollut molemmista hyvää. Samoin suhteessa ei mikään ollut vialla. Sain miehen kuitenkin kiinni pettämisestä ja mies vannoi että se on jäänyt vain kertaan. Oli halunnut jännitystä ja kokemusta...Aika kului, yritin käsitellä asiaa, antaa anteeksi ja se vaati että halusin puhua asiasta ja kysellä ja sitten selvisi että suhde olikin kestänyt yli puoli vuotta ja jatkui edelleen. Mies sai vieläkin mahdollisuuden lopettaa suhteensa ja halusin yrittää jatkaa. 11 vuotta on pitkä aika eikä rakkautta saa loppumaan yhdellä sormen napsautuksella. Ja aina luulin että olen sellainen ihminen että jätän miehen heti jos saan kiinni pettämisestä...
      Kuinkas sitten kävikään, sain miehen edelleen kiinni yhteydenpidosta ja silloin se riitti. Mies oli valintansa tehnyt ja me lapsen kanssa lähdimme. Mä en enää jaksanut sitä helvettiä, sitä vuoristorataa missä koko ajan menin. Elämä helpottui kun olimme kahdestaan lapsen kanssa, ei tarvinnut miettiä koko ajan mitä toinen tekee. Sen jälkeen mies on yrittänyt saada minua takaisin mutta on kuitenkin vielä ollut kiinni siinä toisessa. Sellaista aitoa katumusta en ole hänestä huomannut, vaikka niin väittääkin.
      Mutta tämän tarkoitus oli sanoa sulle että mieti tarkkaan. Jos on rakkautta niin ihmeen paljon se antaa anteeksi. Ja varsinkin jos se ollut vain yhden yön juttu eikä mikään vakavampi pitkään jatkunut suhde. Luottamusta on vaikea saada uudelleen, mutta ajan kanssa se onnistuu. Mutta se on molempien pitkä taival, molempien yritys tehdä suhteesta taas vahva. Kaikkea hyvää jatkossa.

      • mahdottomuuteensa

        Kirjoitit: "Seksi on meillä aina sujunut ja se on ollut molemmista hyvää. Samoin suhteessa ei mikään ollut vialla."

        Jos tuossa olisi perää miehesi mielestä, hän ei olisi ikipäivänä pettänyt sinua. Koska petti, totuuden täytyy olla kaukana siitä mitä kirjoitit!


      • elämä jatkuu edelleen
        mahdottomuuteensa kirjoitti:

        Kirjoitit: "Seksi on meillä aina sujunut ja se on ollut molemmista hyvää. Samoin suhteessa ei mikään ollut vialla."

        Jos tuossa olisi perää miehesi mielestä, hän ei olisi ikipäivänä pettänyt sinua. Koska petti, totuuden täytyy olla kaukana siitä mitä kirjoitit!

        En tiedä sitten, ainakin mieskin sen myönsi ettei seksin takia pettänyt kun se meillä on aina sujunut, ja vonkuipa sen perään vielä eron jälkeenkin, täytyi vaan päästä kokeilemaan muitakin...


      • voi olla silti
        elämä jatkuu edelleen kirjoitti:

        En tiedä sitten, ainakin mieskin sen myönsi ettei seksin takia pettänyt kun se meillä on aina sujunut, ja vonkuipa sen perään vielä eron jälkeenkin, täytyi vaan päästä kokeilemaan muitakin...

        Mies on aina kiinnostunut seksistä muidenkin kuin oman naisen kanssa. Se ei kuitenkaan johda tekoon kovinkaan helposti, ellei hänen seksielämänsä ole latistunutta. (Siis naisen määräämien ykispuolisten ehtojen latistamaa.)

        Tietty jos mies tuntee, ettei ole nuorena kokeillut ja kokenut millaisia muut ovat, niin silloin voi helpomminkin mennä tekoihin, vaikka homma toimisi kotonakin.


    • Virya

      Tuollaiset asiat välttää luomalla rakkauden hedelmät aikuisen kumppanin kanssa.

    • ei eron syy

      Vaikeuksien voittaminen yhdessä yhdistää.

      Kuka tahansa pystyy pakenemaan ongelmia, mutta voittajat ratkaisevat ne.

    • mä vaan

      nyt tarkkaan mitä teet...jos mies on noin sexin perään ettei voi olla ilman kun avovaimo ei vauvan saannin jälkeen heti jaksa, niin voi herra isä.Siis olisihan voinut kauniisti sanottuna hoitaa asian itse käsityönä tai pyytää sua siihen hommaan,sehän hoituu äkkiä.Mites jos ja kun teille tulee lisää lapsia, sairauskierteet yms. etkä jaksa aina innostua kun häntä haluttaa...Mutta voi tietysti olla ettei enää petä mitä syvästi epäilen.Olen vierestä seurannut muutamia tällaisia parisuhteita missä mies edessä hyvä ja katuva, takana armoton pettäjä.

    • Nimetön

      Moi mulla kävi samantyylinen läppä.Tosin olen mies.Oltiin kimpassa 9v ja yks muksu.Luulin eläneeni kunnon ihmisen kanssa kunnes totuus paljastu.Nykyinen exä kerto et on nussinu toisen kanssa ja pyys anteeksi.Ja sit kehtas pyytää,että unohdettais koko juttu.Jep jep.Erosin heti,enkä antanu mitään armoo.Ainoo mitä halusin tietää oli,että kauanko sitä on jatkunu.Puolivuotta oli jatkunu ja nyt olis pitäny sit unohtaa koko juttu.Akka anelee polvillaa,että antaisin anteeksi ja ottaisin takas..Niin urpo en ole,että antaisin ikinä anteeksi..Vittuuko meni ja teki.Nyt on turha ruikuttaa.Vaikka mulla on laatta lentäny ja mieli ollu tosi maassa,niin silti en alennu antaa anteeksi tollasta tekoa.Ainoo mitä oon kelaillu on se MIKSI NÄIN KÄVI JA MITÄ TEIN VÄÄRIN.Mut tiedän,että vika ei ole mun,koska mä en ole aiheuttanu mitään sellasta,että toisen tarvis juosta muualla.Kaikki sänkyjutut ja muut on aina toiminu..Tää oli vaan paha ylläri mulle,koska en olis ikinä uskonu,että mulle vois käydä näin.Varsinki kun luulin eläväni hyvän ihmisen kanssa.Testeissä kävin,koska en usko jos toinen nussii vierasta puolen vuoden ajan,niin sitä kortsuu tuskin joka vedolla on käytetty.Ja me tehtiin muös sitä siihen ku narahti.Onneks ei ollu mitään tauteja.Mun neuvo on raaka mut oikee.JÄTÄ SE PELLE

      • miukux

        Missä menee aikuisuuden ja lapsuuden raja? Ehkä se menee juuri siinä, että lapsuudessa vanhemmat pyrkivät suojelemaan lastansa kaikelta pahalta, mutta aikuisena se on tehtävä itse.

        En ole mikään feministi, mutta elämä on opettanut kovalla kädellä, ettei kehenkään muuhun voi viime kädessä luottaa kuin itseensä.

        Jos päätät jäädä yhteen miehesi kanssa- älä tee sitä virhettä, että annat hänen määrätä tilipussisi osoitteesta. Pidä itsellä aina omat käyttövarat. Kun hätä tulee pystyt lähtemään lapsen kanssa.

        Yksin pienen lapsen kanssa on rankkaa. Jos suhteestanne puuttuu rakkaus niin lähde. Mutta jos vielä tunnette jotain toisianne kohtaan, niin anna anteeksi. Elämässä tulee eteen vielä pahempaakin, kuin joku pusuttelu tai yhdyntä parkkipaikalla.

        Kiitä miestäsi, etä avasi sun silmät- aika moni elää siinä kiiltokuvassa, ettei heidän parisuhteessa tälläistä tapahdu. Mutta ei tarvi mennä kuin tuonne treffipalstalle, niin siellä naimisissa olevat miehet- miksei naisetkin hakevat elämäänsä sitä suurta seikkailua.... Eli pikapanoa parkkipaikalla...


      • naista kyllä

        Auto ei koskaan muutu paremmaksi jos sitä lainaa jollekin.

        Mut mikään ei ole parempi pano kun nainen joka yrittää kirjaimellisesti kaikin mahdollisin tavoin hyvittää vieraissa käyntiään. Sille saa (ja pitää) tehdä ihan mitä tahansa!


    • ja jatkoakin...

      Melkein kun olis omaa kirjotustaan lukenut. Ainoat erot oli, että miehellä oli useita yhdenillan juttuja ja sitten yksi vakavampi suhde. Tämä "vakava" suhde oli myöskin 18v. niin ja meidän lapsi oli silloin n.7kk.

      Samat jäpinät siitä, että ei ollut aikaa miehelle jne.. tais ite unohtaa että eipä muuten ollu aikaa "itsekkäällä" äidillä itelleenkää, koko maailma heitti kuperkeikkaa eikä ollu mitään muuta kun se huutava vauva, jota piti hoidella. Seksiä meillä kyllä oli, siitä pidin huolen ja parhaani mukaan miestä huomioida minkä pystyin. Mutta mitä teki mies kun häntä kaikista eniten tarvin, petti... No, eipä siinä, lopulta niin kävi että erottiin, mikä oli elämäni paras päätös.

      Nyt elämä hymyilee ja vierellä on maailman ihanin kumppani :) En missään nimessä kadu eroamista. Se kertoo paljon ihmisestä, että jos parisuhteen/perheen suurimpien kriisien keskellä hakee kolmatta osapuolta niin kuinka sellaiseen ihmiseen pystyy luottamaan?! Vastaus on, että ei kuinkaan.

      Virhe oli tehdä ensimmäiseen pitkään suhteeseen lapsi, vaikka mekin oltiin kauan yhdessä oltu...ilmeisesti olis vain pitäny erota aikaa sitten. Mutta näin kävi, ja mitään en kuitenkaan kadu. Niin ja mainittakoon vielä että mies on tämän nuoren naisen kanssa nykyään, mutta eipä sielä niin hienosti menekkään sitte kuitenkaan. Minun perään itkee aina vaan, huomas liian myöhään mitä menetti. Sääliksi käy. Tai oikeastaan, ei edes käy...

    • autan aina

      Nyt olisi kyllä totuudenpaikka.. Anteeksianto on kyllä aina paras,riippuen tapauksesta..!!.. Jos vielä vauva tulossa,niin kyllä kyseenalaistan tämän asian kovasti,tämän uroksen jatkosta suhteessasi.!!. Onkohan ollut kokeilu,tms, jota hän ehkä katuu joskus.. Silmistä näet sen ,että valettako,vaiko ei.!!!. Katso silmiin kysyessäsi as..

    • nyyh nyyh nyyh

      alkoholi ongelma saa eroamaan

      • mielisairaudesta

        Se ei ajan kanssa parane.

        Kannattaa erota.


    • sitä miestä,

      niin anna anteeksi ja unohda koko juttu. Jos et rakasta, potkaise pellolle.

    • paskasuhteessa ei kannata elää,se on partnerin ja itsensä pettemistä,pitää ajatella kokonaisuutta

    • kolikkoa.

      Aikuisuuteen kuuluu tehdä itsenäisiä päätöksiä omasta elämästä,eikä kysellä neuvoja netistä.

    • ja lähde tai heitä mies ulos!

      Sori vaan. Jos miehesi TODELLA rakaistaisi sinua ja lastasi, ei TODELLA menis vieraisiin..haloo, tajua se nyt itsekin, kun pettää kerran, pettää TOISTEKIN...nyt miehesi kyllä puhuu sut ympäri, mutta...aika kun kuluu, PETTÄÄ TAAS SUA. Olen viiden lapsen äiti ja tiedän mistä puhun, ero on raskas, suorastaan helve....nen...mutta miehesi ei todellakaan rakasta sinua, rakkaus on kaikki, siinä on vain oma rakas mielessä, ei muita, kun parisuhde on hyvä, muita ei ole, teillä se nyt ei ole kunnnossa. Nyt ajattelet itseäsi, omaa sinua, sinä olet sinä, arvosta itseäsi..älä anna enään miehesi pettää sinua, älä usko fraaseihin, kun pettää kerran pettää AINA. NO...et varmaan usko, annat miehellesi anteeksi, mutta...sinua on neuvottu, kun kysyit. Itse en antaisi anteeksi, meillä jokaisella on joku joku rakastaa meitä, sinullakin, se tulee kohdallesi, aikanaan, uskollinen aviomies... :)

    • mies ++ 50

      hyvä petetty,
      Mikäli sinulle on tärkeintä luottamus toistenne välillä niin kyllä se pettäminen tuon luottamuksen katkoo kerrasta poikki. Et tule enää ikinä täysin luottamaan häneen. Heikko tyyppi jos kerran nainen pystyy puhumaan hänet ympäri. Heh ja haloo. Hyvää Joulua

    • rane

      uskollisuus on hyvän suhteen määritelmä siit mitään tuu jos koko ajan joutuu pelkään kumppannin pettämistä rikkoo harmonian jos et luota eti uus kumppanni joka on uskollinen.
      huoltajuus on tärkeee homma voit kyllä antaa anteeksks kii

    • sieunkumppanistani

      Ei ole yksiselitteistä kantaa. Sama kokeneena ensin yhden ainoan kerran, kunnes siitä tuli ihan tapa.
      Samallatavalla hain syytä tästä naisesta ( lukematon määrä ). Onhan sairaita ihmisiä, jotka ehkä sanovat noin kuin miehesi sinulle kertoi. Miehesi ei mielestäni kadu tai opi niinkauan kunnes ymmärtää olla syyttämättä tätä jonka kanssa sinua petti.Eihän tämän naisen tekemät asiat muutenkaan sinua liikuttaisi. Jos noin tulee aivopestyksi, niin on paljon opittavaa.
      Opimassa me täällä ollaankin. Tuskalliset asiat kasvattavat eniten, kunhan niistä on selvitty.
      Luota vaistoosi.

    • pärjää

      Voi sillä miehelläsi olla muitakin syrjähyppyjä muttei niistä kerro. On se se varma että kerran pettää -pettää aina. Jos luonne on tuollainen että nainen pystyy ylipuhumaan miksi se siitä muuttuisi. Seuraavista kerroista hän ei vaan puhu sinulle enää joten mitään ei tapahdukkaan.

      • raijaana

        Johan raamatussa se kerrotaan: Eeva antoi omenan, mies otti ja söi sen.., siis ihan selvää,.mies on selkärangaton nilviäinen,.ei mitään omaa tahtoa. Ja mikä niille mukavempaa,.aina voi syyttää naisia...
        Ja nykyisiä "naisia" riittää,.tyrkyttää itseään tosi törkeästi,hävettää "naisten"puolesta,.mutta miehillä juhlaa riittää..aina pystyy syyttämään ns,.naisia!!


      • quantoo
        raijaana kirjoitti:

        Johan raamatussa se kerrotaan: Eeva antoi omenan, mies otti ja söi sen.., siis ihan selvää,.mies on selkärangaton nilviäinen,.ei mitään omaa tahtoa. Ja mikä niille mukavempaa,.aina voi syyttää naisia...
        Ja nykyisiä "naisia" riittää,.tyrkyttää itseään tosi törkeästi,hävettää "naisten"puolesta,.mutta miehillä juhlaa riittää..aina pystyy syyttämään ns,.naisia!!

        Mitä nämä sinun viestisi naiset oikein ovat? Välillä he ovat lainausmerkeissä ja välillä sanot heitä ns. naisiksi. Eli niinsanottuja naisia? Sukupuolettomia ihmisiä vai miehiä naisiksi pukeutuneina vai mitä?


      • Liitsi
        raijaana kirjoitti:

        Johan raamatussa se kerrotaan: Eeva antoi omenan, mies otti ja söi sen.., siis ihan selvää,.mies on selkärangaton nilviäinen,.ei mitään omaa tahtoa. Ja mikä niille mukavempaa,.aina voi syyttää naisia...
        Ja nykyisiä "naisia" riittää,.tyrkyttää itseään tosi törkeästi,hävettää "naisten"puolesta,.mutta miehillä juhlaa riittää..aina pystyy syyttämään ns,.naisia!!

        Eikö se ole nyt niin että tämä kyseinen eeva juoni tämän asian,eli siis ketä oli aloitteentekijä tässä tilanteessa ja miksi taas miestä haukutaan jos kerran eeva oli aloitteentekijä.Miten voi hyväntahtoista ja sinisilmäistä aatamia syyttää moisesta kieroilusta varsinkin kun omenasato oli parhaimmillaan,et taida tietääkkään että aatami kärsi päiviä vielä jälkeen vatsakivuista ja ripulista koska kyseinen omenalajike oli muutenkin vasta kokeiluasteella ja sisäklosetit tuli vasta tuhannen vuoden päästä.Riulla joutu aatami parka käymään normaalia useammin itikoitten syötävänä ja pistoksiin ei siihen aikaan levitetty kuin voikukanlehteä jotka olivat nekin vasta luomistyön alla eivätkä lääkinneet?Että kyllä aatami sai tästä niin karvaan opetuksen ettei syönyt kuin kypsiä omenoita siitälähtien.Ja mitä tulee miehen anatomiaan niin katsoppas vaikka lasten bilsakirjaa tietokantaasi täydentääksesi niin kyllä siellä mies on samassa ryhmittelyssä kuin nainen,erona kylkiluutilasto isompi ja aivotkin pikkasen isommat.Muita pikku seikkoja en viitsi edes mainita mutta ne löydät esim.jostain anatomian teoksista.


    • täysin?

      En väitä, etteikö olisi olemassa myös hyviä miehiä, mutta... Puhut kuin miehesi ei olisi syypää mihinkään, vaan kaikki olisi tuon naisen syytä?

      Olen ollut se toinen nainen ja sain kaiken syyn niskoilleni, kun mies ei kertonut tyttökaverilleen minusta eikä minulle hänestä. Minä olin se paha ihminen silloin... Pettämiseen tarvitaan aina kaksi. Vai raiskasiko se nainen miehesi?

      Aina kannattaa antaa anteeksi ja yrittää uudestaan, mutta muistakaa tosiaan, että joku siihen pettämiseen on ollut syynä eikä se useimmiten ole se toinen nainen/mies...

      T: nyt (toivottavasti) onnellisessa parisuhteessa oleva realisti...

    • aino lammas

      ei tuosta mitään tule, jos "mies" ei uskalla ottaa vastuuta vaan syyttää toista naista sellainen "mies" on täys nolla. Hänestä ei ole kumppaniksesi.

      • pussycatcat

        Mies ei ole mies jos ei osaa huolehtia omasta naisestaan ja vauvastaan, vaan juoksee teini muijien perässä! Puolisosi on koira eikä mikään mies.


      • abcdef

        Ihmeellinen selittelijä. Tämä lause jonka kirjoitit: "Kun kysyin miksi ei sitten estänyt niin mies sanoi vain että ei halunnut tuottaa pettymystä tälle toisellekin naiselle kun oli mulle tuottanut suuren pettymyksen." Tämä kyllä todistaa sen, että mies voi pettää uudelleen koska tahansa. Käsittämätön selitys. Onkohan mies kertonut sinulle pettämisestään siksi, että tämä toinen nainen on uhannut paljastaaa koko jutun joten miehesi päätti kertoa itse jolloin vauriot jäävät vähäisemmäksi.


    • kokenut asian puhun kokemuk...

      hei vastaus on ei. niitä siansalvajia on joka nurkan takana yllätykset ei lopu.sitten kauppojen eteisiinkun laitetaan nuo pelikoneet pajatsoille ja muille peleille pitäisi olla oma huonetila. ei muut asiakkaat häiriintyisi.kun kupsassa on se sonni lauma aulan täydeltä niin asiakkaat ne ostavat häiriintyy. sitten kun papparaiset on jo jalka haudassa ja toinen maan päällä haukkuut ihmisi kova äänisesti ku ei ole peiliä paikalla mistä ne saisi katsoa.

    • Kuin_18

      Itse sotkeuduin vähän tuon tapaiseen tilanteeseen pari vuotta sitten. Mies oli eroamassa naisestaan jonka kanssa ei enää sänkyhommat sujuneet ja asioista ei voinut enää keskustella. Tutustuin mieheen kavereideni kautta ja aloimme lähentyä, Kun kuulin, että tällä oli jo kihlattu ja lapsi, aloin etääntyä, kunnes mies sanoi, että he ovat naisen kanssa eroamassa. Jäin sitten odottamaan.

      Mies ja nainen erosivat ja odottelin vuoden, kun mies ''toipui'' erostaan, mitä itse halusi. Vasta vuoden kuluttua sain kuulla välikäden kautta, että mies väitti minun erottaneen heidät ja pakottamaan eroamaan ja yritti saada exäänsä takaisin. Se satutti muuten pirusti ja en tämän jälkeen ole vastannut miehen yhteydenottopyyntöihin, vaihdoin sähköpostinikin ja puhelinnumeroni.

      Eli oletko ihan varma, mitä mies puhuu? Minulle ainakin ulkopuolisena tilanne oli ihan sekava ja harmittaa, etten älynnyt kysyä häneltä tai edes ystäviltäni tosifaktoja.. Tosin kaverit olisivat voineet valaista minua aiemmin.

    • miestä aika paljon

      Minä heittäisi nmäkeen jhos noin kävisi mutta tee ite miten haluat.

    • kadut

      Älä heitä hukkaan kaikkea sitä mitä olet saanut vaikka olet kokenutkin vääryyttä. Minä jäisin. =)

      • kukkuu

        sinuna en tekisi mitään.pidä miehesi ja näytä sille naisaelle ettei miehesi ole saatavilla.jos pettämunen jatkuu mieti sit uudelleen.anna yksi mahdollisuus.mutta vain yksi.


    • lotta.

      kamalaa et olet just saanut vauvan ja mies sillon pettää! Muutenkin rankkaa aikaa naiselle. En ikinä vois antaa anteeksi

      • mummeliini kolmelle

        Kyllähän se on viisainta yrittää antaa anteeksi sillä et löydä täysin uskollista miestä mistään,siis vaihtamalla ei parane.Mutta jos pystyt yksin kasvattamaan lapsesi ja olemaan ilman miestä,niin silloin vaan kannataa erota.Olen ollut naimisissa 47 vuotta ja kolmesti on mieheni rakastunut toiseen ja aina vaan on halunnut kuitenkin jäädä luokseni erittäin katuvaisena.Ensimmäinen kerta oli kun odotin esikoistamme.Aina on vaan sovittu ja hyvin on mennyt kuitenkin.Nyt olemme jäämässä eläkkeelle ja olemme onnellisia kaikesta huolimatta.En täysin luota koskaan häneen,mutta en anna sen häiritä omaa elämääni.Olen tahollani itsenäinen ja uskollinen.Rakastan häntä hänen vioistaan huolimatta.Puhukaa asianne selviksi ja unohtakaa sitten,älä koskaan muistuttele hänelle syrjähypystä,jos sovitte niin.Taistele onnesi puolesa.


      • jaa a...
        mummeliini kolmelle kirjoitti:

        Kyllähän se on viisainta yrittää antaa anteeksi sillä et löydä täysin uskollista miestä mistään,siis vaihtamalla ei parane.Mutta jos pystyt yksin kasvattamaan lapsesi ja olemaan ilman miestä,niin silloin vaan kannataa erota.Olen ollut naimisissa 47 vuotta ja kolmesti on mieheni rakastunut toiseen ja aina vaan on halunnut kuitenkin jäädä luokseni erittäin katuvaisena.Ensimmäinen kerta oli kun odotin esikoistamme.Aina on vaan sovittu ja hyvin on mennyt kuitenkin.Nyt olemme jäämässä eläkkeelle ja olemme onnellisia kaikesta huolimatta.En täysin luota koskaan häneen,mutta en anna sen häiritä omaa elämääni.Olen tahollani itsenäinen ja uskollinen.Rakastan häntä hänen vioistaan huolimatta.Puhukaa asianne selviksi ja unohtakaa sitten,älä koskaan muistuttele hänelle syrjähypystä,jos sovitte niin.Taistele onnesi puolesa.

        Kummallista... minä en saisi mitään onnea siitä, että minua petettäisiin, enkä siitä, että saisin lopun elämäni odottaa seuraavaa kertaa :/ koska sitähän se on, anteeksi voi antaa, muttei unohtaa. Minut tekee onnelliseksi sellainen parisuhde, jossa minua KUNNIOITETAAN ja ARVOSTETAAN sen verran, ettei tulisi mieleen pettää, varsinkaan silloin kun lapsi on syntynyt. Jos ajattelee tältä kantilta, on jopa parempi olla yksin, kuin suhteessa, jossa puoliso pettää. Mutta jos nyt kuitenkin otetaan järki käteen, niin nykyaikana ei tarvi naisen jäädä yksin sen takia että on lapsen tehnyt maailmaan ja isän kanssa tulee ero.

        Itselleni kävi juuri näin ja erottuani vuosien pettämiskierteisestä (mies siis petti) suhteesta, olen onnellisempi kuin ikinä. Olisin tehnyt hidasta itsemurhaa jos olisin siihen suhteeseen jäänyt, siinä ei ollut mitään onnea kun piti miettiä missä toinen menee ja mitä tekee. Lapsi minullakin siitä suhteesta on, nyt elämme uutta elämää ja lapsella on isäpuoli. Tämä mies on elämäni mies ja minä en ole ikinä ollut näin onnellinen. Sitäpaitsi, en usko, että hän pettäisi minua. Toki kaikki on mahdollista, jos jotain, niin sen olen oppinut!

        Joskus löytää sikojen joukosta helmen, pitää vain katsoa tarkkaan :)


    • Icey

      Taas tässä yksi esimerkki siitä miten miehet ovat helvetin itsekeskeisiä ja itsekkäitä ******..

    • jos mies pettää silloin

      kun nainen on raskaana tai juuri synnyttänyt. Ei synnytyksen jälkeen voi olettaa että seksiä halutaan heti seuraavana päivänä eikä raskausaikakaan ole niin helppoa ettäkö miehen pitäisi "saada koko ajan"..

      Kokeilunhalun ymmärtäisin - jos halusi kokeilla toista naista kun ei ole muita ollut. Se olisi anteeksiannettavaa. Mutta vauva-arki ei ole pätevä tai hyväksyttävä syy, sillä siinä ollaan yhdessä samassa veneessä.. Lapsen tulo tapahtuu molemmille eikä vain naiselle ja jos ongelmia tulee niistä pitää puhua. Kyllä siinä naisenkin maailma mullistuu eikä vain miehen ja yhtälailla alku hämmentää naista, joka tarvitsee miehen tuen ja ymmärryksen.

    • mörö

      Itsellä mies petti toisen naisen kanssa takana 14 vuoden suhde ja pieni lapsi en pystynyt anteeksi antamaa koska pettämistä oli jo tapahtunut pitkään ja san sitten tietää vasta muutaman vuoden kuluttua että suhde on ja että oli jo pitkään jatkunut. Erosimme sitten kaikkien kannalta meille paras ratkaisu....

    • Miehenä tiedän

      Jos haluut uskoo noi miehesi sepustukset niin helpottaa se sun eloo mutta jos et nyt mieti niin muutama vuosi niin olet samassa tilanteessa ,pistä kova nyt niin kun tai jos jatkatte niin homma on helpompi.
      Kerrot miehellesi että sulla on nyt optio käydä maistamassa vierasta hedelmää ja nassu umpeen sillä hän on sen jo käyttänyt, pitää miettimään koska sen käytät ja se syö miestä.
      Miehesi saa miettiä joka kerta kun käyt ulkona että onka tämä se päivä.
      Nim. kokemusta on mutta nyt on suhde kunnossa ja nyt tulee 30v täyteen yhdessä.

      • Kissaaa

        "nyt optio käydä maistamassa vierasta hedelmää ja nassu umpeen sillä hän on sen jo käyttänyt, pitää miettimään koska sen käytät ja se syö miestä."

        Eli tavallaan kiristät toista hänen tekojensa takia ? Oliko syytä kasvaa aikuiseksi ? Anna anteeksi tai eroa, älä ole lapsi.

        Ja Onko tuo sitä vilpitöntä rakkautta, ei kyllä kuulosta siltä. Välillä pistää miettimään miten noinkin vanha ihminen voi olla vielä noin helvetin lapsellinen.


      • Susanna**
        Kissaaa kirjoitti:

        "nyt optio käydä maistamassa vierasta hedelmää ja nassu umpeen sillä hän on sen jo käyttänyt, pitää miettimään koska sen käytät ja se syö miestä."

        Eli tavallaan kiristät toista hänen tekojensa takia ? Oliko syytä kasvaa aikuiseksi ? Anna anteeksi tai eroa, älä ole lapsi.

        Ja Onko tuo sitä vilpitöntä rakkautta, ei kyllä kuulosta siltä. Välillä pistää miettimään miten noinkin vanha ihminen voi olla vielä noin helvetin lapsellinen.

        siinä ei ole mitään lapsellista että toinen saa maksaa teostaan. Minusta ois ihan hyvä jos laissakin ois vallalla ns. Hammurabin laki "silmä silmästä" .


    • moikka , paljon aina selityksiä löytyy , miksi vieraassa sängyssä käyty , helvetin vaikea asia , joka sinun on itse päätettävä , jos rakastat miestäsi, niin jatkat suhdetta, muta , älä alístu toista kertaa ................ mielestäni rakkaus kestää yhden mokan - vaikkakin vakava onkin .

    • jambe68

      kyllä mä ainakin kehottaisin jättään sen miehen,jos todella on moisen tempun tehnyt!sitä paitsi jos,on kerran pettänyt,niin pettää toistekin.

    • Ormas

      Teillä on ollut pitkä suhde. Varmaan jotkut tavat ovat tulleet tutuiksi. Olette odottaneet kauan ennen kihjoja. Olisi tärkeätä avata keskustelu myös oletetuille toiveille suhteessa, millainen hän toivoisin sinun oleva ja päin vastoin, ja mitä aikaisemmin on jäänyt sanomatta, tai vaan jatkettu vaikka on tiennyt että tapa ärsyttää. Älä valitse eroa jos aidosti ei ole muuta syytä kun tämä syrjähyppy. Yritä selvittää missä itse olet heikko ja sen takia puolustuksesi mahdollisesti hyökkäävä. Oikeudenmukainen vastuunjako ja usko toisen edellytyksiin hoitaa lasta omalla tavalla ja oikein on tärkeätä kun lapsi tulee kehiin. Jos lapsi on molempien toive on erittäin tärkeätä että miehelle annetaan tilaa hoitamisessa, jos hän ei sitä itse ymmärrä vaatia, vaikka haluaisi.

      Toivoisin tietysti että tarkastelisitte rakkauden välillänne. On helpompaa antaa anteeksi heikoutta kun mitta rakkaudesta on otettu. Jos tapa toistuu on se kuitenkin selvä merkki siitä että jotain oleellista yhteisestä suhteesta puuttuu.

      Lämpöä ja voimia kohti parempaa luottamusta.

    • uskonsisko

      Kaikki osapuolet saman pöydän ääreen, myös se kolmas osapuoli, joka on tietoisesti rikkonut teidän välit ja vienyt lapsen isän. Kaikki asiat halki ja totuuteen. Se on ainoa keino, millä siitä voi mitenkään selvitä. Jos sen jälkeen päätätte jatkaa yhdessä, kaikki läpinäkyväksi, hän valitettavasti on pettänyt luottamuksen ja hän joutuu sen hankkimaan uudelleen. Se ei tule olemaan helppoa.

      • nojoojoo

        älkää ainakaan vittu pitäkö miestä jos ette edes yritä antaa anteeks!!!!! lapset vaan kärsii siit enemmän t 14v KOKENUT

        yritä antaa anteeks
        yritä antaa anteeks
        yritä antaa anteeks
        yritä antaa anteeks
        yritä antaa anteeks
        yritä antaa anteeks


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe