Mistä on Hihhulit tehty !?

AntiHihhuli

Etsin todellista ja sitä oikeaa Jumalaa, mutta kovin piilossa tämä voima lymyilee :(

Olen tullut siihen päätelmään että uskoon hurahtanut ihminen lempinimeltään hihhuli on aivan samassa tilassa kun pikkuinen lapsonen joka uskoo Joulupukkiin tai siis tietää että tämä pukki on todellinen kunhan vain lujasti uskoo ja on kiltti..onhan hänen vanhempansa näin vakuttaneet ! :)

Olemmeko lapsosia yhtä kaikki tässä mielettömässä elämänmyllyssä !

Jos Jumala on rakkaus ja välittää luomistaan olennoista niin kuinka hän voi tehdä/sallia nykyisen maailman ? :(

Ehkä koko Jumala käsite on pahasti vääristynyt ihmisten mielissä vuosituhansien saatossa, ehkäpä siksi maailma onkin täpösen täynnä kaikenmaailman lahkoa ja uskontoa !

t:AntiHihhuli

21

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsisisit Jumalaa

et kirjoittaisi tuollaista.

• AntiHihhuli

Mikä kirjoituksessa sitten on väärin ?

Etsin elävää ja toimivaa Jumalaa, mutta en ole sellaiseen vielä törmännyt, uskontoa ei lasketa sellaiseksi !

Toki kun ihmettelee maapallon kasveja,eläimiä ylipäätänsä koko maapalloa ja avaruuden tähtösiä niin mietteliääksi kyllä vetää ja toivoisi että tällä kaikella olisi jokin hyvä tarkoitus jota ihminen ei vain tällähetkellä ymmärrä, mutta kun tieto ja ymmärrys loppuu niin moni turvautuu uskon voimaan jolla mennään läpi harmaan kiven ja muutetaan mahdoton mahdolliseksi.

Kun tarpeeksi uskoo ja hartaasti toivoo niin voipi alitajunta tehdä tepposen !

• Näin ne uskovaiset haluavat, ettei kyseenalaistettaisi tai tutkittaisi jumalan olemassaoloa, koska niin moni pettyy, kun sitä todellakaan ei löydy vaikka kuinka etsisi. On se hassua. He haluavat, että jumalaan uskotaan sokeasti, ilman mitään todisteita koska mitään todisteita ei ole.

• ojhyikn

Maailmahan ei ole Taivas.
      Vielä täällä on murhetta mutta ei näin ikuisesti ole.
      Maailmassa on kuitenkin rakkaus, kantava voima, joka auttaa ja on.

Uskonnot ovat ihmisen oma juttu.
      Meidän tapamme peittää alastomuus.
      Juuri sitä ovat monet uskonnot.

Usko on erillaista.
      Kysymys ei ole siitä kuka on kiltein ja kuka tekee parhaiten kirkossa ehtollisen.
      Ei todellakaan.

Jumala on olemassa.
      Näin se on.
      Raamattu on Hänen Sanaansa ihmisille.
      Ja pojassaan Jeesuksessa Hän avasi tien pelastukseen.
      Pelastus, jonka saa uskomalla.
      Ei teoilla.

Syntisiä kaikki olemme.
      Mutta juuri Hänen rakkautensa Jeesuksessa on meidät pelastanut.

• Jatka etsimistä,mutta älä turvaa liiaksi ihmisiin.
      Itse en usko joulupukkiin ja joulupukin vertaus Jumalaan ontuu.
      Eikä minun Jumalani todellisuu perustu minun uskooni ja kiltteyteeni.
      Nykyinen maailmassa olo on ihmisen oma valinta paratiisin sijaan.

• AntiHihhuli

"Jatka etsimistä,mutta älä turvaa liiaksi ihmisiin."

Jep, parasta että etsii omaa henkilökohtaista totuutta tästä julmasta ja raa-asta maailmasta jossa jokainen on loppujenlopuksi susi susien joukossa.

"Itse en usko joulupukkiin ja joulupukin vertaus Jumalaan ontuu."

No oletko nähnyt joskus oikean joulupukin tai oikean Jumalan ?

"Eikä minun Jumalani todellisuu perustu minun uskooni ja kiltteyteeni."

Mihin se perustuu ?

"Nykyinen maailmassa olo on ihmisen oma valinta paratiisin sijaan. "

Minä en ole tehnyt valintaa että synnynkö paratiisiin vai tänne helvetin tellukselle...tuskimpa sinäkään ?

• AntiHihhuli kirjoitti:

Jep, parasta että etsii omaa henkilökohtaista totuutta tästä julmasta ja raa-asta maailmasta jossa jokainen on loppujenlopuksi susi susien joukossa.

Mihin se perustuu ?

Minä en ole tehnyt valintaa että synnynkö paratiisiin vai tänne helvetin tellukselle...tuskimpa sinäkään ?

"Jep, parasta että etsii omaa henkilökohtaista totuutta tästä julmasta ja raa-asta maailmasta jossa jokainen on loppujenlopuksi susi susien joukossa."

Uskon että vilpitön etsijä löytää etsimänsä, näin kävi aikoinaan myös minulle. Kolusin esim.melkoisen läjän kirjallisuutta kirjastosta läpi. Kyselin ja kyseenalaistin. Lopulta Kristinuskossa löysin sen mitä olin etsinyt.

"No oletko nähnyt joskus oikean joulupukin tai oikean Jumalan ?"

Enpä ole oikeaa pukkia nähäny,mutta Jumalan koen ja tunnen joka päivä elämässäni. Myös Raamatun sivuilla Jumala puhuu.

"Mihin se perustuu ? "

Raamatun Sanaan ja siihen kun elän uskoani joka päivä todeksi.

"Minä en ole tehnyt valintaa että synnynkö paratiisiin vai tänne helvetin tellukselle...tuskimpa sinäkään ? "

Emme varsinaisesti,mutta enpä usko että olisimme sen "parempia" tai fiksumpia ihmisinä kuin Aatami ja Eeva olivat,uskon että, "samasta puusta meidät on veistetty" kaikki ihmiset.

• AntiHihhuli
        juhani1965 kirjoitti:

"Jep, parasta että etsii omaa henkilökohtaista totuutta tästä julmasta ja raa-asta maailmasta jossa jokainen on loppujenlopuksi susi susien joukossa."

Uskon että vilpitön etsijä löytää etsimänsä, näin kävi aikoinaan myös minulle. Kolusin esim.melkoisen läjän kirjallisuutta kirjastosta läpi. Kyselin ja kyseenalaistin. Lopulta Kristinuskossa löysin sen mitä olin etsinyt.

"No oletko nähnyt joskus oikean joulupukin tai oikean Jumalan ?"

Enpä ole oikeaa pukkia nähäny,mutta Jumalan koen ja tunnen joka päivä elämässäni. Myös Raamatun sivuilla Jumala puhuu.

"Mihin se perustuu ? "

Raamatun Sanaan ja siihen kun elän uskoani joka päivä todeksi.

"Minä en ole tehnyt valintaa että synnynkö paratiisiin vai tänne helvetin tellukselle...tuskimpa sinäkään ? "

Emme varsinaisesti,mutta enpä usko että olisimme sen "parempia" tai fiksumpia ihmisinä kuin Aatami ja Eeva olivat,uskon että, "samasta puusta meidät on veistetty" kaikki ihmiset.

"Uskon että vilpitön etsijä löytää etsimänsä, näin kävi aikoinaan myös minulle. Kolusin esim.melkoisen läjän kirjallisuutta kirjastosta läpi. Kyselin ja kyseenalaistin. Lopulta Kristinuskossa löysin sen mitä olin etsinyt."

Aika näyttää

"Enpä ole oikeaa pukkia nähäny,mutta Jumalan koen ja tunnen joka päivä elämässäni. Myös Raamatun sivuilla Jumala puhuu."

Voisitko täsmentää muutamalla sanalla että kuinka koet Jumalan todeksi ?

>Minä en ole tehnyt valintaa että synnynkö paratiisiin vai tänne helvetin tellukselle...tuskimpa sinäkään ?

>>Emme varsinaisesti,mutta enpä usko että olisimme sen "parempia" tai fiksumpia ihmisinä kuin Aatami ja Eeva olivat,uskon että, "samasta puusta meidät on veistetty" kaikki ihmiset.

Niin, kuinka olisimme voineetkaan.

Luulisi Aatamin ja Eevan olleen todella älykkäitä ja virheettömiä yksilöitä, olihan heidät itse Jumala luonut, me olemme vain syntisten epätäydellisten ihmisten synnyttämiä jälkeläisiä.

• AntiHihhuli kirjoitti:

"Uskon että vilpitön etsijä löytää etsimänsä, näin kävi aikoinaan myös minulle. Kolusin esim.melkoisen läjän kirjallisuutta kirjastosta läpi. Kyselin ja kyseenalaistin. Lopulta Kristinuskossa löysin sen mitä olin etsinyt."

Aika näyttää

"Enpä ole oikeaa pukkia nähäny,mutta Jumalan koen ja tunnen joka päivä elämässäni. Myös Raamatun sivuilla Jumala puhuu."

Voisitko täsmentää muutamalla sanalla että kuinka koet Jumalan todeksi ?

>Minä en ole tehnyt valintaa että synnynkö paratiisiin vai tänne helvetin tellukselle...tuskimpa sinäkään ?

>>Emme varsinaisesti,mutta enpä usko että olisimme sen "parempia" tai fiksumpia ihmisinä kuin Aatami ja Eeva olivat,uskon että, "samasta puusta meidät on veistetty" kaikki ihmiset.

Niin, kuinka olisimme voineetkaan.

Luulisi Aatamin ja Eevan olleen todella älykkäitä ja virheettömiä yksilöitä, olihan heidät itse Jumala luonut, me olemme vain syntisten epätäydellisten ihmisten synnyttämiä jälkeläisiä.

"Voisitko täsmentää muutamalla sanalla että kuinka koet Jumalan todeksi ?"

Koen hyvin vahvasti, että elämääni kuuluu Jumalan huolenpito. Raamattua lukiessa tunnen että teksti avautuu ja todentaa Jumalan olemassaolon todeksi.
        Rukouksessa voin kokea sellaista rauhaa ja turvallisuutta mitä en milloinkaan,missään elämäniaikana ole kokenut.

"Luulisi Aatamin ja Eevan olleen todella älykkäitä ja virheettömiä yksilöitä, olihan heidät itse Jumala luonut, me olemme vain syntisten epätäydellisten ihmisten synnyttämiä jälkeläisiä. "

Näin se varmaan on, mutta näillä mennään ja uskon, että Jumala toteuttaa suunnitelmaansa vaikka se meistä ihmisistä ei aina siltä näyttäkkään.

• AntiHihhuli
        juhani1965 kirjoitti:

"Voisitko täsmentää muutamalla sanalla että kuinka koet Jumalan todeksi ?"

Koen hyvin vahvasti, että elämääni kuuluu Jumalan huolenpito. Raamattua lukiessa tunnen että teksti avautuu ja todentaa Jumalan olemassaolon todeksi.
        Rukouksessa voin kokea sellaista rauhaa ja turvallisuutta mitä en milloinkaan,missään elämäniaikana ole kokenut.

"Luulisi Aatamin ja Eevan olleen todella älykkäitä ja virheettömiä yksilöitä, olihan heidät itse Jumala luonut, me olemme vain syntisten epätäydellisten ihmisten synnyttämiä jälkeläisiä. "

Näin se varmaan on, mutta näillä mennään ja uskon, että Jumala toteuttaa suunnitelmaansa vaikka se meistä ihmisistä ei aina siltä näyttäkkään.

"Koen hyvin vahvasti, että elämääni kuuluu Jumalan huolenpito. Raamattua lukiessa tunnen että teksti avautuu ja todentaa Jumalan olemassaolon todeksi.
        Rukouksessa voin kokea sellaista rauhaa ja turvallisuutta mitä en milloinkaan,missään elämäniaikana ole kokenut."

Hmmm... en oikein tiedä mitä sanaa pitäisi käyttää, 'itsekästä' ehkä...nojoo...siinä kun Jumala tapattaa jollain tulivuorenpurkauksella,tsunamilla tai maanjäristyksellä tuhansia ihmisiä niin nämä kaikki taitavatkin olla vain jo valmiiksi kelvollisia vain Helvetin portille koska Jumalahan pitää huolen omistaan!

"Näin se varmaan on, mutta näillä mennään ja uskon, että Jumala toteuttaa suunnitelmaansa vaikka se meistä ihmisistä ei aina siltä näyttäkkään."

Aika näyttää millaista teurastusta vielä nähdään tällä telluksella !

• sunnyriver
        AntiHihhuli kirjoitti:

Mihin se perustuu ?

Ei meistä kukaan syntymäänsä valinnut,
        Jumala meidät tiesi jo ennen kuin olimme alkumme saaneet.
        Mutta se valinta meillä on, missä jatkomme
        vietämme.Ja itse ainakin mietin, että
        taivaasaa ja mahdollisimman monta vien mukanani!
        Tsemppiä!

• sunnyriver

No, mistäs on pienet hihhulit tehty,
      maan tomusta
      ja suuren Jumalan henkäyksestä,
      eläväksi tekevästä
      iäisestä voimasta.

Syntini pyyhittiin pois.
      Niin tuli minustakin elävä,
      pienestä savihihhulista.
      Jumala antoi Pyhän Henkensä sisimpääni
      Ja siitä lähtien minulla
      on ollut taivaallinen isä, joka auttaa
      ja neuvoo,
      vaikken sitä ansaitsikaan,
      sillä harmaata saveahan minä vain olen,
      silti Jumalalle rakasta.

• sunnyriver

Jumala loi persoonia, ei kopioita,
      ei edes itsensä kopioita,
      täydellisesti hyviä.
      Jumala antoi meille vapaan tahdon
      ja miten me sitä käytämme?

On paljon asioita, joita Jumala sallii,
      mutta ei missään nimessä halua tapahtuvan.
      Jumala haluaa, että elämme rauhassa.
      Haluavatko ihmiset?
      Jumala haluaa, että välitämme toisista ihmisistä.
      Välitämmekö me?

Tänne itärajan pintaankin tuli yksi (1) pakolaisperhe Ruandasta, jossa ihmisiä on tapettu miljoonittain heimosotien takia.
      Pahin joukkomurha näillä vuosikymmenillä...
      Ja miten ottivat ihmiset vastaan täällä
      jouluvalojen tuikkeessa, rauhan juhlaan valmistauduttaessa.

Heräsipä pieni rasisti, toinekin, meni
      haukkumaan, toivottelemaan ties vaikka minne.
      Parin päivän päästä perhe piti siirtää
      rauhallisempaan maisemaan,
      kauemmas rauhan jouluun valmistujista.

Vaan Jumalan armoa on silti se,
      että rajalle on tuo 30 kilometriä,
      että se raja on siinä ja rauha maassa
      tänä armon jouluna 2008.

• AntiHihhuli

"Jumala loi persoonia, ei kopioita,
        ei edes itsensä kopioita,
        täydellisesti hyviä.
        Jumala antoi meille vapaan tahdon
        ja miten me sitä käytämme?"

Kukin kykyjensä mukaan.

"On paljon asioita, joita Jumala sallii, mutta ei missään nimessä halua tapahtuvan.
        Jumala haluaa, että elämme rauhassa.
        Haluavatko ihmiset?"

Väittäisin että suurin osa ihmisistä haluaisi elellä rauhassa ja soisi sen muillekkin, mutta valitettavasti Jumala myös sallii maailmaan sekopäisiä diktaattoreita ja hirmuhallitsijoita jotka saavat maailman kaaokseen. !

"Jumala haluaa, että välitämme toisista ihmisistä.
        Välitämmekö me?"

Sanoisin että suurin osa ihmisistä välittää, mutta yksi perustosiasia on kuitenkin se että oma suu on aina lähempänä puurokuppia kun muiden jos pula-aika iskisi...sinunkin, vai olisitko valmis esim kuolemaan lähimmäisesi puolesta, missä menee välittämisen raja ?

"Tänne itärajan pintaankin tuli yksi (1) pakolaisperhe Ruandasta, jossa ihmisiä on tapettu miljoonittain heimosotien takia.
        Pahin joukkomurha näillä vuosikymmenillä...
        Ja miten ottivat ihmiset vastaan täällä
        jouluvalojen tuikkeessa, rauhan juhlaan valmistauduttaessa.

Heräsipä pieni rasisti, toinekin, meni
        haukkumaan, toivottelemaan ties vaikka minne.
        Parin päivän päästä perhe piti siirtää
        rauhallisempaan maisemaan,
        kauemmas rauhan jouluun valmistujista."

Todella ikävää, mutta maailma on raadollinen paikka ja täällä ollaan loppujen lopuksi sutena susien joukossa.

"Vaan Jumalan armoa on silti se,
        että rajalle on tuo 30 kilometriä,
        että se raja on siinä ja rauha maassa
        tänä armon jouluna 2008."

Kiitos siitä !

• Nyt Uskon

on jumalan valtakunta. Minä kyllä uskon jumalaan. Mitä minulla olisi jos en uskoisi?

• AntiHihhuli

"Lasten kaltaisten on jumalan valtakunta. Minä kyllä uskon jumalaan. Mitä minulla olisi jos en uskoisi?"

Minäkin haluan uskoa sellaiseen Luojaan joka on oikeudenmukainen ja rakastaisi luomiaan olentoja, mutta jos järjellä tätä Jumalan luomaa luomakuntaa miettii niin itku pääsee.

Kuinka kaikkitietävä, ihmistä rakastava Jumala voisi sallia esimerkiksi luonnonmullistukset, sodat joissa kuolee paljon viattomia ihmisiä taikka taudit jotka tappaa valikoimatta, vammaisina syntyvät ihmiset...listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkästi.

Ihmisellä on ikuisuuden kaipuu ja hänen täytyy löytää jotain siihen tyhjään kohtaan tietoisuudessaan, useimmilla se on Jumala...Jumala jota ei ole luotu, joka on vain aina ollut olemassa, joka on aluton ja loputon, kaikkitietävä, kaikkivoipa, kaiken yläpuolella...jne jne.

• on tehty?

Haluat siis kuolla!

• AntiHihhuli

"Haluat siis kuolla!"

En halua kuolla ainakaan tällähetkellä !

Ihan jokainen ihminen kuolee ennenpitkää, se jos jokin on faktaa !

Kaikki mullaksi muutumme riippumatta maallisesta mammonasta taikka elämänkatsomuksestamme.

• anti-kristitty

"Etsin todellista ja sitä oikeaa Jumalaa, mutta kovin piilossa tämä voima lymyilee :("

No ei sitten kannata ainakaan kysyä keneltäkään, joka edustaa jotain järjestäytynyttä uskontoa. Heidän uskontonsa ovat kehitettyjä eikä jumalien antamia. Sellaisten uskontojen jumalat ovat kuolleita.

"Jos Jumala on rakkaus ja välittää luomistaan olennoista niin kuinka hän voi tehdä/sallia nykyisen maailman ? :("

Ehkäpä hän ei luonut maailmaa tällaiseksi vaan sen asukkaat ovat muovanneet siitä omin käsin itsellensä mieleisen paikan?

Miksi jumala sallisi? Raamatun mukaan Jahve ei salli, mutta toisaalta ratkaisee ongelman niinkuin parhaaksi näkee oman aikataulunsa mukaan, joka on hänen ärsyttävin piirteensä kristillisten kirkkojen kannalta... jumala, joka ei ole heidän valtansa alla eikä vapaasti heidän manipuloitavissa. Kristittyjen jumala ei ole mitään muuta kuin savuverho, joka on vedetty uskovien silmien ylitse, että he eivät näkisi totuutta raamatusta ja sen jumalasta ja pysyisivät kiltisti kirkon vallan alla sille kuuliaisena. Kirkko ei kuitenkaan voi antaa kenellekään iankaikkista elämää tai jumalan armoa, sillä se on jumalan eikä kirkon lahja ihmiselle.

"Ehkä koko Jumala käsite on pahasti vääristynyt ihmisten mielissä vuosituhansien saatossa"

Ehkä? Se on varma fakta. Pelkkä se sanakin jo ymmärretään nykyään aivan eri tavalla kuin ennen kiitos kristinuskon ja muiden isojen uskontojen rappeuttavan vaikutuksen, joiden kautta ne ovat monopolisoineet tuon sanan. Muistan jostain lukeneeni, että alunperin tuota sanaa voitiin käyttää mistä tahansa voimakkaasta tai mahtavasta olennosta tai henkilöstä. Ei ole mitään perusteltua järkevää syytä väittää, että vain jokin ikuinen, kaikkivaltias ja kaikkitietävä olento voi olla jumala.

Niin... maailma on täynnä kaikenlaisia erityyppisia ajattelutapoja ja arvojärjestelmiä ja "uskonnottomuuskin" on vain yksi siinä moninaisessa joukossa.

• sunnyriver

Siinäpä se,
      nykyihmisen käsitys Jumalasta on pahasti
      vinksallaan.
      Vaan johan se nyrjähti Aatamin ja Eevan kohdalla.
      On paljon helpompi tehdä syntiä ja sanoa, että
      Jumala on ymmärtämätön, ei sitten yhtään ymmärrä minun pieniä herttaisia syntejäni
      tai venäläisten isoja kauheita syntejä Afganistanissa.
      Vaan parantuuko se siitä, että syntiä tehdään yhä enemmän ja enemmän?
      Tämä maailma olisi paljon parempi paikka elää,
      jos tosiaan noudattaisimme Raamatun ohjeita.
      Eikä tarvitsisi ihmiskunnan ilkeyksiä
      Jumalan niskaan heittää. Omiamme ne ovat,
      eikä niistä selviä muuuten kuin tunnustamalla
      ja hylkäämällä ne. Synti kerrallaan.
      Ihminen kerrallaan.
      Siitä se lähtee liikkeelle.
      Siitä ne pienet hihhulit on tehty.
      Jumalan rakkaudesta ja kuuliaisuudesta.
      Ja Jeesuksen veren voimasta,
      joka antaa ne synnit anteeksi.

• sunnyriver

Miksi valitsit nimimerkiksesi AntiHihhuilin,
      siitä tulee sellainen olo, että olet
      paljon enemmän vastaan jotakin kuin olet?
      Ja ketä vastaan olet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3703
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3075
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2271
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      13
      1503
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1269
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1146
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      971
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      945
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      932
    Aihe