tietää, että Raamattu ei vaadi yhdelläkään lauseella uskomaan ja tunnustamaan Jumalan Poikaa itse Jumalaksi, vaan JUMALALLE RIITTÄÄ, kun tunnustamme Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi:
Matt. 10:32
"Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa".
Luuk. 12:8
"Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä".
1. Joh. 2:23
"Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä."
1. Joh. 4:2
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"
1. Joh. 4:15
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".
Joka menee edemmäksi Kristuksen opetuksesta, heistä Raamattu sanoo:
2. Joh. 1:9
"KUKA IKINÄ MENEE EDEMMÄKSI EIKÄ PYSY KRISTUKSEN OPISSA, HÄNELLÄ EI OLE JUMALAA; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika".
Tiedän senkin, että ihmisten keksimä kolminaisuusoppi vaatii uskomaan Jeesuksen Jumalaksi, mutta Raamattu ei sitä vaadi, koska Raamattu sanoo yksiselitteisesti, että MEILLÄ ON YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on, niin myös poika on hänestä.
Vaikka itse menettekin edemmäksi Kristuksen opetuksesta, ÄLKÄÄ VAATIKO HIRVASTA JA MINUA SAMAAN RIETTAUDEN LÄTÄKKÖÖN!
jaikal, jos löydät Raamatusta sellaisen jakeen, jossa Jumala vaatii uskomaan poikansa JUMALAKSI, niin kerro sen kirjan nimi, luku ja jae, että kaikki voivat sen lukea, äläkä jankuta kolminaisuusopin väärää vaatimusta!
ekivaari kyllä
35
614
Vastaukset
* Oikein, hän vain luulee teitävänsä, mutta ei teidä niinkuin tietää tulee.
* Jeesus ei muutu Joosefin poijaksi, koska on Jumalan Poika, eli yhtälailla Jumala.missä kohti Raamattu VAATII MEITÄ uskomaan poika Jumalaksi!
Et löydä Raamatusta sellaista kohtaa, niin sanasi menevät sekaisin ja näkösi sumentuu vihastasi ja kirjoittamasi kirjaimetkin juoksevat takaperin pökerryksessä ja kompastelet sanoissasi. Hermostuneneena alat minua herjaamaan mitään ymmärtämättömäksi.
KOLMINAISUUSOPPI VAATII IHMISILTÄ ENEMMÄN KUIN JUMALAN SANA, JOKA SANOO:
Joh. 19:7
"Juutalaiset vastasivat hänelle: »eillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi».
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa"
1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"- tmc1..............
hyväksy sitä että hänestä puhutaan maskuliinisesti. 1.moos.1"Mieheksi ja naiseksi hän loi heidät". Naisjumalamme haluaa että te lakkaatte puhumasta hänestä miehenä! P-H avasi minun silmät. Samoin Pe.ku.
Joosef on tämän SYNTINEN Jumalamme isä ja hänpä pelastaa KAIKKI!
Pois irstauden lätäköstä! Sanoo syntinen Jumala. - voi pyhä äiti.
ekivaari kirjoitti:
missä kohti Raamattu VAATII MEITÄ uskomaan poika Jumalaksi!
Et löydä Raamatusta sellaista kohtaa, niin sanasi menevät sekaisin ja näkösi sumentuu vihastasi ja kirjoittamasi kirjaimetkin juoksevat takaperin pökerryksessä ja kompastelet sanoissasi. Hermostuneneena alat minua herjaamaan mitään ymmärtämättömäksi.
"Juutalaiset vastasivat hänelle: »eillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi».
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa"
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"Kauanko minun täytyy sietää teitä keskuudessani?
- juutalaiset ainakin
ekivaari kirjoitti:
missä kohti Raamattu VAATII MEITÄ uskomaan poika Jumalaksi!
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"joutiuvat toteamaan Hänet Jumalaksi kun sanoi olevansa Jumalan Poika. Tätä kautta vaatimus tulee meillekin. Mutta älä ihmeessä yritä tyrkyttää selitykseksi sitä ihmisjumaluutta.
>>missä kohti Raamattu VAATII MEITÄ uskomaan poika Jumalaksi! - merim.raimo
Jumalan Poika on aina ollut, joka käytännössä on ihan sama, kuin että Jumala on aina ollut, eikä ole siis luotu, vaan Luoja. Sama koskee myöskin Pyhää Henkeä. :) siis on kolme joita ei kukaan ole luonut ja jotka ovat aina olleet ja tulevat myöskin aina olemaan, sillä Jumala on iänkaikkinen. :)
juutalaiset ainakin kirjoitti:
joutiuvat toteamaan Hänet Jumalaksi kun sanoi olevansa Jumalan Poika. Tätä kautta vaatimus tulee meillekin. Mutta älä ihmeessä yritä tyrkyttää selitykseksi sitä ihmisjumaluutta.
>>missä kohti Raamattu VAATII MEITÄ uskomaan poika Jumalaksi!missä kohti se vaatii meitä uskomaan, että Jumalan poika on itse Jumala, koska Poika todisti itsestään: »En minä ole itsestäni tullut, vaan Isä on minut lähettänyt»!
Jos Poika olisi Jumala, olisi Jeesus sanonut tulleensa itsestänsä, mutta nyt hän kielsi sen useilla eri tavoilla!
Jos Jeesus olisi Jumala, olisiko hän kutsunut opetuslapsiaan veljikseen vielä kuolleista herättämisensä jälkeenkin?:
Matt. 28:10
"Silloin Jeesus sanoi heille: »Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä»".
Hepr. 2:12
"kun hän sanoo: »Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä»";
ONKO JUMALALLA VELJIÄ?- ekivaari huomioon
ekivaari kirjoitti:
missä kohti se vaatii meitä uskomaan, että Jumalan poika on itse Jumala, koska Poika todisti itsestään: »En minä ole itsestäni tullut, vaan Isä on minut lähettänyt»!
Jos Poika olisi Jumala, olisi Jeesus sanonut tulleensa itsestänsä, mutta nyt hän kielsi sen useilla eri tavoilla!
Jos Jeesus olisi Jumala, olisiko hän kutsunut opetuslapsiaan veljikseen vielä kuolleista herättämisensä jälkeenkin?:
"Silloin Jeesus sanoi heille: »Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä»".
"kun hän sanoo: »Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä»";
ONKO JUMALALLA VELJIÄ?että hän oli alennustilassa ihmisruumiissa juutalainen ja on ylipappi edelleenkin. Sinun järkeily olisi heitettävä syrjään kun raamattu niin monessa kohtaa selvästi sanoo Hänet Jumalaksi.
ekivaari huomioon kirjoitti:
että hän oli alennustilassa ihmisruumiissa juutalainen ja on ylipappi edelleenkin. Sinun järkeily olisi heitettävä syrjään kun raamattu niin monessa kohtaa selvästi sanoo Hänet Jumalaksi.
sanoo poikaa jumalaksi, se sanoo sen aina tässä Jeesuksen opettamassa tarkoituksessa; "niin sanottuina jumalina":
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-»"
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin ON MEILLÄ kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
- Antti V. Piiterinen
kolminaisuutta monessa kohtaa, tässä on yksi esimerkki.
Joh. 1:1-8
1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
Mikään, mikä on syntynyt,
ei ole syntynyt ilman häntä.
4 Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo.
5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. 7 Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. 8 Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.- Johannes 7
Ei usko ei..
että kysymyksessä on vauvajumala, joka on käännöksestä riippuen joko "helmassa" tai "sylissä" oleva babyjumala, joka tarvitsee siis itsekin isän hoivausta ja tunnustaakin sen;
Joh. 5:30
"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
Joh. 12:49
"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman".
Mutta Jeesus itse tunnustaa Isän "YKSIN TOTISEKSI JUMALAKSI";
Joh.17:3
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".- valopää
ekivaari kirjoitti:
että kysymyksessä on vauvajumala, joka on käännöksestä riippuen joko "helmassa" tai "sylissä" oleva babyjumala, joka tarvitsee siis itsekin isän hoivausta ja tunnustaakin sen;
"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman".
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".mähän sanoin. Eikö olekkin ärsyttävää?
- VVALO!!!!
ekivaari kirjoitti:
pitäisi uskoa?
Niinhän tuossa luki. Raamatusta sekin.
Joko olet kuullut siitä kuinka P-H todisti Raamatun ja Pe.kun avulla totisen totuuden: syntinen nainen...
Halleluja!
Usko sinäkin meitä niin pääset ikuiseen varattujen punaiseen jumppakumitaivaaseen!
Syntinen naisjumalamme jonka ISÄ ON JOOSEF, pelastaa KAIKKI!!!!! - käsky.
ekivaari kirjoitti:
pitäisi uskoa?
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia". (katekismuksesta.1999)
Eikö tämä ole jo selvä. On yksi Jumala, ja sillä siisti. Ihmiset vain sekoavat tuon ainaisen jaastamisen takia, kolminaisuusopista.
Eki, olet ollut oikeassa koko ajan, ja meitä on paljon, myöskin hellareissa, jotka emme kolminaisuusoppia hyväksy. käsky. kirjoitti:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia". (katekismuksesta.1999)
Eikö tämä ole jo selvä. On yksi Jumala, ja sillä siisti. Ihmiset vain sekoavat tuon ainaisen jaastamisen takia, kolminaisuusopista.
Eki, olet ollut oikeassa koko ajan, ja meitä on paljon, myöskin hellareissa, jotka emme kolminaisuusoppia hyväksy.Ensimmäinen käsky on tärkein ja selventää monta asiaa.
- Antti V. Piiterinen
ekivaari kirjoitti:
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".ilman riitelyä. Kuka on sitten Jumala, oman käsitykseni mukaan Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä. Isänä Jumala on luonut kaiken ja pitää yllä luomakuntaa, Poikana hän on tullut kaltaiseksemme pelastamaan meidät ja Pyhänä Henkenä hän on läsnä keskellämme yhdistääkseen meidät Poikaan ja Isään.
Tässä on yksi kohta, mikä myös antaa viitteen Jeesuksen jumaluudesta. Toisaalta oikeita/vääriä kohtia käyttäessämme voimme jopa kieltää Raamatulla Raamatun sanan.
Oli miten oli, mutta olen vakaasti myös sitä mieltä, että Jumala näkee ihmisen todellisen uskon ja antaa anteeksi pienet erot opeissamme, sillä nämä "oikeat opit" ovat yleisesti ottaen ihmismielten aivoituksia. Uskon myös, että Jumala hymyssä suin seurailee meidän ihmisten kompurointi taivastiellämme.
Hyvää Joulun alusaikaa sinulle.
Joh. 14:1-11
1 "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. 2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. 3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. 4 Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7 Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
9 Jeesus vastasi:
"Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. 11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden. Antti V. Piiterinen kirjoitti:
ilman riitelyä. Kuka on sitten Jumala, oman käsitykseni mukaan Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä. Isänä Jumala on luonut kaiken ja pitää yllä luomakuntaa, Poikana hän on tullut kaltaiseksemme pelastamaan meidät ja Pyhänä Henkenä hän on läsnä keskellämme yhdistääkseen meidät Poikaan ja Isään.
Tässä on yksi kohta, mikä myös antaa viitteen Jeesuksen jumaluudesta. Toisaalta oikeita/vääriä kohtia käyttäessämme voimme jopa kieltää Raamatulla Raamatun sanan.
Oli miten oli, mutta olen vakaasti myös sitä mieltä, että Jumala näkee ihmisen todellisen uskon ja antaa anteeksi pienet erot opeissamme, sillä nämä "oikeat opit" ovat yleisesti ottaen ihmismielten aivoituksia. Uskon myös, että Jumala hymyssä suin seurailee meidän ihmisten kompurointi taivastiellämme.
Hyvää Joulun alusaikaa sinulle.
Joh. 14:1-11
1 "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. 2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. 3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. 4 Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7 Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
9 Jeesus vastasi:
"Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. 11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.mainiosti keskustella sovinnossa jumalallisista asioista ja Raamatun kirjoituksista. Kiitokset maltillisesta vastauksestasi, Antti V.P.!
Kysyit ja vastasit tähän itse;
>>>"Kuka on sitten Jumala, oman käsitykseni mukaan Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä. Isänä Jumala on luonut kaiken ja pitää yllä luomakuntaa, Poikana hän on tullut kaltaiseksemme pelastamaan meidät ja Pyhänä Henkenä hän on läsnä keskellämme yhdistääkseen meidät Poikaan ja Isään."ekivaari kirjoitti:
beibijumalat herttasii!
Pyhä Henki korottaa Jeesusta. Se on Pyhän Hengen tehtävä.
Ekivaarilla näyttää olevan päinvastainen tehtävä.
Onko vaikeata arvioida mistä hengestä ekivaarin opetus on?
Ei tarvitse tietää Raamatusta muuta kuin yksi jae voidakseen paljastaa ekivaarin.
Yksi Raamatun jae siis riittää ekivaarin paljastamiseen.
Joh 16:14 "Hän on minut kirkastava".
Sana kirkastaa on alkukielessä rikkaampi ilmaisu kuin mitä se suomen
kielellä voidaan yhdellä sanalla kääntää. Kirkastaa tarkoittaa;
Kiittää, kehuu, korottaa, ylistää, selittää.
Ekivaari tekee opetuksillaan juuri päinvastoin.
Tästä tiedämme että hänen oppinsa
ei ole Pyhästä Hengestä lähtöisin.- Antti V. Piiterinen
ekivaari kirjoitti:
mainiosti keskustella sovinnossa jumalallisista asioista ja Raamatun kirjoituksista. Kiitokset maltillisesta vastauksestasi, Antti V.P.!
Kysyit ja vastasit tähän itse;
>>>"Kuka on sitten Jumala, oman käsitykseni mukaan Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä. Isänä Jumala on luonut kaiken ja pitää yllä luomakuntaa, Poikana hän on tullut kaltaiseksemme pelastamaan meidät ja Pyhänä Henkenä hän on läsnä keskellämme yhdistääkseen meidät Poikaan ja Isään.""Minun tuntemaani Jumalaa ei voida rajoittaa kolmeen eikä mihinkään lukumäärään, sillä Raamatun Jumala on "kaikki kaikissa", mittaamaton viisaudessaan, voimassaan, suuruudessaan, rajattomuudessaan, äärettömyydessään ja kuolemattomuudessaan."
Se, mitä sinulle kirjoitin on osa minun uskoani,
mutta en voi olla ajattelematta sitä, miksi Jumalan ohjeet meille olisi jämähtäneet vajaat 2000-vuotta vanhoihin kirjoituksiin. Olen usein miettinyt, että olemmeko jokainen sukupolvi osa kirjoittamatonta Raamattua, mutta kuitenkin Jumalan sanaa ja jokaiselle sukupolvelle on tehtävä ja sanoma Jumalalta. Jotkut ovat sen löytäneet, kenties, mutta monet melovat ympyrää purrellansa.
Jeesukselle Jumalan kunniaa.
Joh 7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
Joh 8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja MINKÄ MINÄ OLEN KUULLUT HÄNELTÄ, sen minä puhun maailman kuulla."
Joh 5:22-23 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että KAIKKI KUNNIOITTAISIVAT POIKAA, NIINKUIN HE KUNNIOITTAVAT ISÄÄ. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Jeesuksen sanat ja oppi on Jumalan sanat ja oppi.
Jeesus vaatii itselleen Jumalan kunniaa.
Tämä on ISÄN VAATIMUS Pojan suun kautta.
Miksi Jeesus puhuu sanatarkasti Isän Sanaa?
Koska Isä ja Poika ovat yksi (Joh 10:25-30, 14:7-11).
Koska Jeesus on Jumala ja Isä vaatii Hänelle saman kunnian kuin itselleen, Jeesus sanoi:
Joh 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Tästä syystä pelastus alkaa yksilöihmisen kohdalla tunnustuksesta "Jeesus on Herra" (Room 10:9-10.
Jeesus on Herra (Room 10:9-10, 2 Kor 4:5).
Yksi Herra (Ef 4:5, Juuda 1:4).
Tuo yksi Herra on Henki (2 Kor 3:17-18, Joh 4:24).
Jumalan ja Jeesuksen Henki (Room 8:9-11, 1 Piet 1:11).
Pyhä Henki ja Jeesuksen Henki (Apt 16:6-7).
Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-12, Apt. 28:25-28, Jes 6:8-10, 2 Piet 1:21,).
Jeesus on Jumala (Jes 9:5, Room 9:5, Joh 1:1,14, Tiit 2:13, Heb 1:8, 1 Joh 5:20).- Kun yrittää
selittää joka asiaa ja muidenkin edestä, ymmärtämättä itse ollenkaan Raamatun ilmoitusta. Lisäksi näyttää olevan kyvytön ottamaan vastaan opetusta.
Säälittävä esimerkki millä lailla antikristuksen henki kuljettaa uskosta osatonta ihmistä :(( - vain ne ekin
Kun yrittää kirjoitti:
selittää joka asiaa ja muidenkin edestä, ymmärtämättä itse ollenkaan Raamatun ilmoitusta. Lisäksi näyttää olevan kyvytön ottamaan vastaan opetusta.
Säälittävä esimerkki millä lailla antikristuksen henki kuljettaa uskosta osatonta ihmistä :((valttiässät on Jeesuksen ihmisyyden puolelta vielä tulematta!
väittämiä. Jeesus ei ole Isän kanssa YKSI, vaan hän Isän kanssa YHTÄ, niin kuin mekin olemme yhtä Isän ja pojan kanssa, [Joh.17:21-23].
Toinen asia on se, että Poika ei etsi omaa kunniaansa vaan lähettäjänsä kunniaa:
Joh. 8:50
"Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee".
Pojalle pitää meidän olla kuuliaisia tämänkin kohdan perusteella:
5. Moos.18:18
15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
Vaikka poika onkin Isän sylissä, kädestä suuhun syötettävä poikajumala, hänelle pitää olla kuuliainen, koska hänen kautta tullut puhe on Jumalan puhetta.
Mutta Isä saattaa puhua kenen tahansa meidänkin kauttamme:
Matteus 10
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ETTE TE ITSE PUHU, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ".- vielä jotakin
vain ne ekin kirjoitti:
valttiässät on Jeesuksen ihmisyyden puolelta vielä tulematta!
jehovalaisoppia hurjempaakin!
- oppi on
vielä jotakin kirjoitti:
jehovalaisoppia hurjempaakin!
sekasikiö hän kompuroi omassa visaudessaan tai jääräpäisyydessä.
- Onhan se
oppi on kirjoitti:
vaari kehunut jehnujen lisäksi mormooneita ja mennareita sekä tietysti universalismia. Ja lisäksi hän on mainostanut katolisten kiirastulioppia ja hindujen jälleensyntymistä.
On se niin monipuolinen vaari, ettei tiedä millaisia tyrmäysiskuja on tulossa palstalaisille! :-D ekivaari kirjoitti:
väittämiä. Jeesus ei ole Isän kanssa YKSI, vaan hän Isän kanssa YHTÄ, niin kuin mekin olemme yhtä Isän ja pojan kanssa, [Joh.17:21-23].
Toinen asia on se, että Poika ei etsi omaa kunniaansa vaan lähettäjänsä kunniaa:
Joh. 8:50
"Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee".
Pojalle pitää meidän olla kuuliaisia tämänkin kohdan perusteella:
5. Moos.18:18
15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
Vaikka poika onkin Isän sylissä, kädestä suuhun syötettävä poikajumala, hänelle pitää olla kuuliainen, koska hänen kautta tullut puhe on Jumalan puhetta.
Mutta Isä saattaa puhua kenen tahansa meidänkin kauttamme:
Matteus 10
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ETTE TE ITSE PUHU, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ".>>>Toinen asia on se, että Poika ei etsi omaa kunniaansa vaan lähettäjänsä kunniaa:
oppi on kirjoitti:
tuon "sekasikiö"-sanan, niin kyllä se on kolminaisuusoppi, joka on sekasikiö Jeesuksen opetukseen verraten, sillä kolminaisuusoppi opettaa hengestä syntyvän lihaa, mutta Jeesus opetti lihasta syntyvän lihaa ja Hengestä syntyy henkeä! [Joh.3:6].
Alkuseurakunta apostoleineen palvoi Jeesusta Jumalana eli sinulla on ekivaari täysin eri oppi heihin nähden.
ja ylisti Isää Jumalaa Herramme Jeesuksen Jumalana ja Isänä, ja Jeesus kutsui opetuslapsiansa veljiksensä:
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
2. Kor. 11:31
"HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele".
Ef. 1:3
3 "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",
Vastatkaa rehellisesti, kumpaa, Isää vai poikaako alkuseurakunta Jumalana ylisti ja palveli?
"kun hän sanoo: »Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä»";- Antti V. Piiterinen
Kristillinen nykykirkko perustuu siihen kristillisen alkukirkon voitolle päässeeseen suuntaukseen, joka oli erikoistunut eri suuntauksien jäsenien eliminointiin esimerkiksi markionilaisen alkukirkon suuntauksen jäsenet, gnostilaiset sekä juutalaiskristillisen ebionien alkukirkon suuntauksen jäsenet jne. Tämä eliminointi jatkuu edelleen tavalla, tai toisella, hyvän todisteen antaa asiasta nämä uskonto palstat.
- hirvas
palvoivat ja rukoilivat Isää Jumalaa kuten Jeesus heille opetti.
Matt. 6:9
Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
Luuk.18:18-19
18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Miksi et usko Jeesusta, Hän puhui Isästä Jumalasta eikä itsestään ?
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583703Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723085Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin532281Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131503Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651269- 861146
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23971Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55955- 47942