Ylä-Kainuussa

paras...

asua, näin on! Hyrynsalmi ja Puolanka ovat kauneinta seutua, mitä Suomesta löytyy.

18

8032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtiin ihan

      muualla.

      • minä olen sanonutkin,

      • mäkeä ja meininkiä
        minä olen sanonutkin, kirjoitti:

        että Hämeessä on varmaan kuvattu kun on niin hienot maisemat.

        Hienoja maisemia löytyy ympäri Suomea. Ahvenanmaallakin - kuin Lapissa samoilisi!


      • silti...

        näin on!


      • Kainuussa
        silti... kirjoitti:

        näin on!

        on maailman paras asua. Ihanat vaaramaisemat. Ehdottomasti olisi pitänyt myös kuvata Kainuussa, kun kainuulaisesta elämästä kerrotaan.


      • samaa mieltä,
        Kainuussa kirjoitti:

        on maailman paras asua. Ihanat vaaramaisemat. Ehdottomasti olisi pitänyt myös kuvata Kainuussa, kun kainuulaisesta elämästä kerrotaan.

        myös tuosta kuvaamisestakin.


      • Sastamal'a
        minä olen sanonutkin, kirjoitti:

        että Hämeessä on varmaan kuvattu kun on niin hienot maisemat.

        Sarja on kuvattu Mouhijärvellä, joka on ollut Satakunnassa ja sittemmin Hämeessä. Kohta se kuuluu Sastamalan kaupunkiin, jonka läänisidonnaisuuksista ei ole tietoa. Mouhijärveläinen ryijy on nähtävissä "Hoikan kunnan" Kunnantalolla tässä ohjelmassa.


      • on kyllä
        Sastamal'a kirjoitti:

        Sarja on kuvattu Mouhijärvellä, joka on ollut Satakunnassa ja sittemmin Hämeessä. Kohta se kuuluu Sastamalan kaupunkiin, jonka läänisidonnaisuuksista ei ole tietoa. Mouhijärveläinen ryijy on nähtävissä "Hoikan kunnan" Kunnantalolla tässä ohjelmassa.

        Pirkanmaalla.


    • esimerkiksi

      tie joka lähtee sinne leppävaaraan pellolle mutkittelemaan ja se mistä tämä vanhaisäntä kävi hakemassa postin viime jaksossa on naapurivaaralla sotkamossa.

      Tien toisella puolella on yksi suomen suosituimpia tanssipaikkoja, naapurivaaran huvikeskus. Muistan itse hyvin tuon ajan, koska nämä maisemat ovat lapsuudesta ja vieläkin hyvin tuttuja, koska mökkimme sijaitsee aivan siinä lähellä

      • ihan siellä

        Kainuun maisemissa. Yhdessä jaksossa näytettiin tienviitta Puolanka, Paltamo jotakin? Näkyi kauppa, jossa olen monena kesänä käynyt Rovaniemille mennessä.

        Erkin laskettelukeskus valmiina oli sitten Ukkohalla hyrysalmella. On se hieno kokonaisuus, ja tekijöillä olis kova homma saada se purkkiin.


      • Lupapaperossi
        ihan siellä kirjoitti:

        Kainuun maisemissa. Yhdessä jaksossa näytettiin tienviitta Puolanka, Paltamo jotakin? Näkyi kauppa, jossa olen monena kesänä käynyt Rovaniemille mennessä.

        Erkin laskettelukeskus valmiina oli sitten Ukkohalla hyrysalmella. On se hieno kokonaisuus, ja tekijöillä olis kova homma saada se purkkiin.

        Ne Paltamo/Puolanka viitat ovat ainakin tähän asti olleet feikkejä. Oikeissa tienviitoissa kilometrimäärä on siinä päässä, missä kohdetta osoittava nuolikin on. Eli PUOLANKA 23 > . Näissä Metsolan viitoissa näkyi olevan väärällä puolella eli 23 PUOLANKA >.


      • ***
        ihan siellä kirjoitti:

        Kainuun maisemissa. Yhdessä jaksossa näytettiin tienviitta Puolanka, Paltamo jotakin? Näkyi kauppa, jossa olen monena kesänä käynyt Rovaniemille mennessä.

        Erkin laskettelukeskus valmiina oli sitten Ukkohalla hyrysalmella. On se hieno kokonaisuus, ja tekijöillä olis kova homma saada se purkkiin.

        Metsoloitten laskettelukeskus on kylläkin Sappee Pälkäneellä. Siellä oli entinen päärakennus, minkä katolla oli kyltti Ski-Urja ja yksi rinne on nimetty Urjan-rinteeksi. Ja kun päärakennusta ´rakennetaan´ sarjassa, mukana on monta pälkäneläistä tuttua kaveria.


      • kateissa/hakusessa

        Leppävaara on espoossa ettäs sen tiedätte juntit.


    • Hyrynsalmi

      Oi ihana Hyrynsalmi, sinne kaipaan ma ain. Jylhät metsät, puhtaat veet, ihmiset ihanat.
      Hyrynsalmi on jotakin aivan satumaista.

      Todellakin olisi pitänyt Metsolat kuvata Ylä-Kainuun maisemissa!!

      • Se aito ja oikea

        Hyrynsalmen pohjoispuolella sijaitsee laskettelukeskus Ukkohalla, joka on aika tarkalleen siinä paikassa missä Erkki Metsolan Urjanrinteet muka sijaitsivat.
        Kannattaa vierailla Ukkohallassa, ja nauttia ainoista aidoista ja oikeista Hoikan ja Metsolan maisemista!


    • metsolatfäni

      Mikä järvi se on oikeasti ja missä sijaitsee :o

    • wfrq

      mitä ihmette - puhutaan rintamasta ja rintamalla olosta jouluna ja noin nykyaikaa, uus valmet ja esson merkki seinässä. mikä tässä nyt on väärin`?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe