HAJOAMAAN, koska JUMALA on YKSI joka on tekevä "aikojen täyttymiseen mennessä" Kristuksessa Jeesuksessa YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä! [Ef.1:10].
Kolminaisuusoppi on tehty sydämeltään pimentyneiden ihmisten taholta "areiolaisia vastaan", jotka tunnustivat Jeesuksen ja apostolien "JUMALA ON TEKEVÄ KAIKKI YHDEKSI"-opetuksen Jumalan tahdon mukaisena opetuksena!
Hepr. 2:8
"asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan KAIKKI hänen valtansa alle, HÄN EI JÄTTÄNYT MITÄÄN HÄNEN VALTANSA ALLE ALISTAMATTA. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi".
1. Korinttolaiskirje 15
25 "Sillä hänen pitää hallitseman »siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle».
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle». Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi 'KAIKKI KAIKISSA'" eikä vain kolmessa!
Raamatun horjumattoman sanan mukaan POIKAKIN ALISTETAAN Isän valtaan, mutta Isää ei kukaan pysty valtansa alle alistamaan!
P.S.
Avautuessaan kolminaisuusoppi myös HAJOAA omaan mädännäisyyteensä niin kuin maatunut raato.
Kolminaisuusoppi tulee
40
666
Vastaukset
- jotain rakentavaa!
Kirjoita jotain Jeesuksesta, joka on Vapahtaja. Kirjoita hänen rististään, jolla koko Aadamin synti sovitettiin. Todista jotain mitä Jeesus on armossaan sulle tehnyt. Kerro hänen verensä voimasta.
tullut Jeesuksen Kristuksen kärsimysten ja kuoleman kautta lihallisen veriuhrin tilalle;
Heprealaiskirje 10
9 "sanoo hän sitten: »Katso, MINÄ TULEN TEKEMÄÄN SINUN TAHTOSI». Hän POISTAA ENSIMMÄISEN, pystyttääkseen TOISEN.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan".
Koska JUMALA EI TAHDO VERIUHREJA, Jeesus Kristus poisti kuolemallaan veriuhrien uhraamiset, ja siitä on ihan turha enää puhua muuten kuin että Kristus Jeesus on sen POISTANUT, koska se oli JUMALAN TAHDON VASTAINEN:
Hepr. 10:5
"Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: »UHRIA ja ANTIA SINÄ ET TAHTONUT, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;»"
Hepr. 10:8
"Kun hän ensin sanoo: »Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt», vaikka niitä LAIN MUKAAN uhrataankin, (ei enää evankeliumin mukaan)
9 sanoo hän sitten: »Katso, minä tulen tekemään SINUN TAHTOSI». Hän poistaa ensimmäisen, PYSTYTTÄÄKSEEN toisen.
10 Ja tämän TAHDON PERUSTEELLA ME OLEMME PYHITETYT Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Huomatkaa, että LIHAN VERI syntien sovitukseksi ei enää kelpaa Jumalalle, koska hän on antanut sen tilalle OMAN TAHTONSA ja vanha veriuhri on poistettu!
Gal. 2:18
"Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen HAJOTTANUT maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja".
Jos oman tekeleen uudelleen pystyttäminen on LAIN RIKKOMUS, niin miten suuri rikkomus sellainen sitten on, jos minä pystyttäisin Jumalan hajottaman asian uudestaan?!
Suurin osa uskovaisiksi tunnustautuvista riippuu vielä kiinni sellaisissa VL;n esikuvissa, joiden orjuudesta Jeesuksen Kristuksen kuolema on meidät vapauttanut.- Asia menee yhä näin,
ekivaari kirjoitti:
tullut Jeesuksen Kristuksen kärsimysten ja kuoleman kautta lihallisen veriuhrin tilalle;
Heprealaiskirje 10
9 "sanoo hän sitten: »Katso, MINÄ TULEN TEKEMÄÄN SINUN TAHTOSI». Hän POISTAA ENSIMMÄISEN, pystyttääkseen TOISEN.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan".
Koska JUMALA EI TAHDO VERIUHREJA, Jeesus Kristus poisti kuolemallaan veriuhrien uhraamiset, ja siitä on ihan turha enää puhua muuten kuin että Kristus Jeesus on sen POISTANUT, koska se oli JUMALAN TAHDON VASTAINEN:
Hepr. 10:5
"Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: »UHRIA ja ANTIA SINÄ ET TAHTONUT, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;»"
Hepr. 10:8
"Kun hän ensin sanoo: »Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt», vaikka niitä LAIN MUKAAN uhrataankin, (ei enää evankeliumin mukaan)
9 sanoo hän sitten: »Katso, minä tulen tekemään SINUN TAHTOSI». Hän poistaa ensimmäisen, PYSTYTTÄÄKSEEN toisen.
10 Ja tämän TAHDON PERUSTEELLA ME OLEMME PYHITETYT Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Huomatkaa, että LIHAN VERI syntien sovitukseksi ei enää kelpaa Jumalalle, koska hän on antanut sen tilalle OMAN TAHTONSA ja vanha veriuhri on poistettu!
Gal. 2:18
"Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen HAJOTTANUT maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja".
Jos oman tekeleen uudelleen pystyttäminen on LAIN RIKKOMUS, niin miten suuri rikkomus sellainen sitten on, jos minä pystyttäisin Jumalan hajottaman asian uudestaan?!
Suurin osa uskovaisiksi tunnustautuvista riippuu vielä kiinni sellaisissa VL;n esikuvissa, joiden orjuudesta Jeesuksen Kristuksen kuolema on meidät vapauttanut.että "jos me valkeudessa vaellamme niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri, puhdistaa meidät kaikesta synnistä".
Ja niin usein kuin murramme leipää ja juomme viiniä ne muistuttavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrista ja kuolemasta puolestamme. Asia menee yhä näin, kirjoitti:
että "jos me valkeudessa vaellamme niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri, puhdistaa meidät kaikesta synnistä".
Ja niin usein kuin murramme leipää ja juomme viiniä ne muistuttavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrista ja kuolemasta puolestamme.nykyisin enää käytössäsi Jeesuksen lihan verta, vaan sen korvaa täysipainoisesti JUMALAN TAHTO, jonka Jumala on antanut meille ilman turmelusta.
Hepr. 10:10
"Ja tämän TAHDON PERUSTEELLA me olemme PYHITETYT Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan".- ISSAKKI
Asia menee yhä näin, kirjoitti:
että "jos me valkeudessa vaellamme niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri, puhdistaa meidät kaikesta synnistä".
Ja niin usein kuin murramme leipää ja juomme viiniä ne muistuttavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrista ja kuolemasta puolestamme.JA ÄLLIKKÄ.TUOSSA ASIASSA OLET OIKEASSA.
- puolesta!
ISSAKKI kirjoitti:
JA ÄLLIKKÄ.TUOSSA ASIASSA OLET OIKEASSA.
Kuinka monta trollia ekivaarilla onkaan, siis ällikän ja issakin lisäksi?
Eikös ekivaari riitä enää omalla suulla valehteleminen? puolesta! kirjoitti:
Kuinka monta trollia ekivaarilla onkaan, siis ällikän ja issakin lisäksi?
Eikös ekivaari riitä enää omalla suulla valehteleminen?luulet, jotta kaikki ovat samanlaisia kuin sinä! Voin vakuuttaa sinulle, että en itse trollaa enkä ole pyytänyt ketään minua trollaamaan. Ilmaiset olevasi luulotautinen!
Kun Jumalan sana on meidän puolellamme, niin kuka voi olla meitä vastaan?
- Pittsburgh
Etkö tiedä ekivaari ettei Kolminaisuusoppia vastaan voi taistella? Se on keskeinen oppi kristinuskossa.
on sama kuin "kolmeen jauhovakalliseen naisen sekoittama hapatus" joka tarpeeksi paljon hapantuneena hapattaa täysin myös itsensä ja hajoaa omaan happamuuteensa!
Luuk. 13:21
"Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."
1. Kor. 5:8
"Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden HAPPAMATTOMUUDESSA".
AAMEN!- Vuosituhansien
ekivaari kirjoitti:
on sama kuin "kolmeen jauhovakalliseen naisen sekoittama hapatus" joka tarpeeksi paljon hapantuneena hapattaa täysin myös itsensä ja hajoaa omaan happamuuteensa!
Luuk. 13:21
"Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."
1. Kor. 5:8
"Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden HAPPAMATTOMUUDESSA".
AAMEN!aikana on näitä Jumalaa vastaan hyökkäviä noussut, mutta Raamatun sanassa on auktoriteetti ja Jumala on läsnä Pyhässä Sanassaan. Sana itse todistaa uskovalle ehdottoman ja selkeän kolmiyhteyden, mutta uskostaosattomalle se on hänen kompastuskivensä
Näin ollen olisi suoranainen ihme, jos joku jehovalainen ekivaari tyhjillä ja voimattomilla jaarituksillaan saisi yhtään mitään aikaan, edes yhtäkään ihmistä ymmärtämään omaa Nikea-traumaansa :-D - hirvas
Vuosituhansien kirjoitti:
aikana on näitä Jumalaa vastaan hyökkäviä noussut, mutta Raamatun sanassa on auktoriteetti ja Jumala on läsnä Pyhässä Sanassaan. Sana itse todistaa uskovalle ehdottoman ja selkeän kolmiyhteyden, mutta uskostaosattomalle se on hänen kompastuskivensä
Näin ollen olisi suoranainen ihme, jos joku jehovalainen ekivaari tyhjillä ja voimattomilla jaarituksillaan saisi yhtään mitään aikaan, edes yhtäkään ihmistä ymmärtämään omaa Nikea-traumaansa :-Dsitä kirkkojen ja mm. helluntailaisten totuutta on riitelemällä sorvattu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Efesoksen_konsiili
http://fi.wikipedia.org/wiki/Khalkedonin_konsiili
http://fi.wikipedia.org/wiki/Monofysitismi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Konstantinopolin_4._konsiili
Täällä tehtailtiin uusia ihmisoppeja ja entisiä poltettiin pois. Näitä kannattaa katsella että oppii ymmärtämään ihmisoppien merkitysen esimerkiksi Amerikassa perustetuissa lahkoissa. Vuosituhansien kirjoitti:
aikana on näitä Jumalaa vastaan hyökkäviä noussut, mutta Raamatun sanassa on auktoriteetti ja Jumala on läsnä Pyhässä Sanassaan. Sana itse todistaa uskovalle ehdottoman ja selkeän kolmiyhteyden, mutta uskostaosattomalle se on hänen kompastuskivensä
Näin ollen olisi suoranainen ihme, jos joku jehovalainen ekivaari tyhjillä ja voimattomilla jaarituksillaan saisi yhtään mitään aikaan, edes yhtäkään ihmistä ymmärtämään omaa Nikea-traumaansa :-Dolevansa tottelemattomille se "kompastuskivi" ja "loukkauskallio", johon tottelemattomat kompastuvat, joten älä keksi omia määritelmiäsi Jumalan sanalle:
"Jumala on kaikki kaikissa"-oppi on evankeliumin keskeinen kulmakivi, jonka varassa evankeliumi pysyy, eikä sitä pysty tiililät eikä laastilat kumoamaan!
- ISSAKKI
HOHOII MOHIKAANI! MITEN KUMOAT TÄMÄNKIN RAAMATUN LAUSEEN?
- mistä saavat
palstan jehovalaiset intoa näihin turhiin hössötyksiinsä. Ei teidän sanoilla ole mitään merkitystä Raamatun sanaa vastaan. En viitsi edes lukea juttujanne ja linkkejänne otsikkoa pidemmälle.
Mutta mistä teidän intonne valhetta levittämään ja sekoittamaan? mistä saavat kirjoitti:
palstan jehovalaiset intoa näihin turhiin hössötyksiinsä. Ei teidän sanoilla ole mitään merkitystä Raamatun sanaa vastaan. En viitsi edes lukea juttujanne ja linkkejänne otsikkoa pidemmälle.
Mutta mistä teidän intonne valhetta levittämään ja sekoittamaan?lainaukseni ovat evankelisluterilaisen kirkon hyväksymästä kirkkoraamatusta eikä jt-opista!
- hirvas
mistä saavat kirjoitti:
Mutta mistä teidän intonne valhetta levittämään ja sekoittamaan?levität? Helluntailaisuuttako?
- voikaan olla
ekivaari kirjoitti:
lainaukseni ovat evankelisluterilaisen kirkon hyväksymästä kirkkoraamatusta eikä jt-opista!
valhetta, mutta jokainen oma sanasi viesteissä on sellaista
- opissa on suuria
ekivaari kirjoitti:
lainaukseni ovat evankelisluterilaisen kirkon hyväksymästä kirkkoraamatusta eikä jt-opista!
mörköjä. Laki ei täyttynyt jos Jeesus ei ole Jumala!
Gal,4:4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Matt.5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan TÄYTTÄMÄÄN.
18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Jeesus sanoi itse paholaiselle että Jumalaa vain kumarretaan ja kuitenkin antoi kumartaa itseään.
Matt.15:24. Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
25. Mutta vaimo tuli ja KUMARSI häntä ja sanoi: "HERRA, auta minua."
Tuomaksen tapauksesta tulee muiden jumalien pitäminen Jumalan rinnalla jos Jeesus ei ole Jumala.
Kieltäminen johtaa siihen että Jeesus oli ylipappina samanlaisessa kuoleman ja kadotustuomion virassa kuin muutkin Israelin ylipapit olivat jotka eivät lakia täyttäneet. No eipä tuossa ole ongelmaa kun Jeesus on Jumala jota voi kumartaa ja sanoa Herrakseen ja Jumalakseen. Tuollainen harhaoppi ajaa meidät kadotukseen kun Jeesuksesta tulee lain rikkoja.
Gal.3:22. 22. Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
2.Kor.3:7. Mutta jos jo KUOLEMAN virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
8. kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
9. Sillä jos KADOTUSTUOMION virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
10. Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
11. Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta. voikaan olla kirjoitti:
valhetta, mutta jokainen oma sanasi viesteissä on sellaista
niitä kirjoittamiani Raamatun jakeita, että
"Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen rulevan", ja:
"Mitä ikinä Jumala tahtoo, sen hän tekee sekä taivaissa, maan päällä, maan alla ja merissä"opissa on suuria kirjoitti:
mörköjä. Laki ei täyttynyt jos Jeesus ei ole Jumala!
Gal,4:4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Matt.5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan TÄYTTÄMÄÄN.
18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Jeesus sanoi itse paholaiselle että Jumalaa vain kumarretaan ja kuitenkin antoi kumartaa itseään.
Matt.15:24. Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
25. Mutta vaimo tuli ja KUMARSI häntä ja sanoi: "HERRA, auta minua."
Tuomaksen tapauksesta tulee muiden jumalien pitäminen Jumalan rinnalla jos Jeesus ei ole Jumala.
Kieltäminen johtaa siihen että Jeesus oli ylipappina samanlaisessa kuoleman ja kadotustuomion virassa kuin muutkin Israelin ylipapit olivat jotka eivät lakia täyttäneet. No eipä tuossa ole ongelmaa kun Jeesus on Jumala jota voi kumartaa ja sanoa Herrakseen ja Jumalakseen. Tuollainen harhaoppi ajaa meidät kadotukseen kun Jeesuksesta tulee lain rikkoja.
Gal.3:22. 22. Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
2.Kor.3:7. Mutta jos jo KUOLEMAN virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
8. kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
9. Sillä jos KADOTUSTUOMION virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
10. Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
11. Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.Jeesus Kristus on minunkin Herra, jota mielelläni tottelen, mutta minun herrallani on Jumalana, Herrana ja meidän kaikkien Isä Jumala, jota Pojankin on toteltava!
- ja ihmishengen
ekivaari kirjoitti:
Jeesus Kristus on minunkin Herra, jota mielelläni tottelen, mutta minun herrallani on Jumalana, Herrana ja meidän kaikkien Isä Jumala, jota Pojankin on toteltava!
luoja lävistettiin? - Jumala ja Jeesus on sama.
Sak. 12:1 Ennustus, Herran [JHVH] sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
:
10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Jakeessa 12 on Herra Jumala jonka Tuomaskin tunnusti. Ilmestyskirja viittaa samaan Jeesuksen.
Ilm. 1:7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka HÄNET LÄVISTIVÄT , ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. ja ihmishengen kirjoitti:
luoja lävistettiin? - Jumala ja Jeesus on sama.
Sak. 12:1 Ennustus, Herran [JHVH] sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
:
10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat LÄVISTÄNEET. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Jakeessa 12 on Herra Jumala jonka Tuomaskin tunnusti. Ilmestyskirja viittaa samaan Jeesuksen.
Ilm. 1:7. Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka HÄNET LÄVISTIVÄT , ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.joka lävistettiin. Jumala ei ole kenenkään lävistettävissä!
Tässä Paavalin opetuskirjeessä ei sanota, että Kristus oli Jumala, vaan siinä sanotaan:
2. Kor. 5:19
"Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".- täysin mieletöntä
ekivaari kirjoitti:
joka lävistettiin. Jumala ei ole kenenkään lävistettävissä!
Tässä Paavalin opetuskirjeessä ei sanota, että Kristus oli Jumala, vaan siinä sanotaan:
"Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".raamatun tutkimista jolla täysin selvästi esitetty asia kumotaan toisella kohdalla ja vielä sellaisella jonka voi ymmärtää Jeesuksen Jumaluudeksi. Jumala oli Kristuksen liharuumiissa.
täysin mieletöntä kirjoitti:
raamatun tutkimista jolla täysin selvästi esitetty asia kumotaan toisella kohdalla ja vielä sellaisella jonka voi ymmärtää Jeesuksen Jumaluudeksi. Jumala oli Kristuksen liharuumiissa.
liharuumiissa on pätevä peruste Jumalaksi nimittämiselle, niin silloin me kaikki olemme "tosi Jumalia";
1. Kor. 3:16
"Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELIja että JUMALAN HENKI ASUU TEISSÄ?
Tämä on totisinta totta, että Jumalan Henki asuu myös vajavaisissa ihmisissä, eikä vain Jeesuksessa ja Pyhässä hengessä! Kolminaisuusoppi yrittää väkisin vakuuttaa, ettei Jumaluus asu tavallisissa ihmisissä.
Matteus 10
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ".
2. Kor. 6:16
"Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: »MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani»".- sinun perustelu
ekivaari kirjoitti:
liharuumiissa on pätevä peruste Jumalaksi nimittämiselle, niin silloin me kaikki olemme "tosi Jumalia";
1. Kor. 3:16
"Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELIja että JUMALAN HENKI ASUU TEISSÄ?
Tämä on totisinta totta, että Jumalan Henki asuu myös vajavaisissa ihmisissä, eikä vain Jeesuksessa ja Pyhässä hengessä! Kolminaisuusoppi yrittää väkisin vakuuttaa, ettei Jumaluus asu tavallisissa ihmisissä.
Matteus 10
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ".
2. Kor. 6:16
"Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: »MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani»".muuten menisi mutta kun raamatusta selvästi löytyy Hänen tosi Jumaluutensa niin silloin ei prusteluksi kelpaa meissä asuva Jumalan Henki.
Sitten on huomioitava onko kyseessä Jeesuksen ihmisyydestä lähtöisin oleva kirjoitus. Monia asioita täytyy ottaa huomioon ettei Sana tule ristriitaiseksi.
>>Jos Jumalan oleminenliharuumiissa on pätevä peruste Jumalaksi nimittämiselle, niin silloin me kaikki olemme "tosi Jumalia"; sinun perustelu kirjoitti:
muuten menisi mutta kun raamatusta selvästi löytyy Hänen tosi Jumaluutensa niin silloin ei prusteluksi kelpaa meissä asuva Jumalan Henki.
Sitten on huomioitava onko kyseessä Jeesuksen ihmisyydestä lähtöisin oleva kirjoitus. Monia asioita täytyy ottaa huomioon ettei Sana tule ristriitaiseksi.
>>Jos Jumalan oleminenliharuumiissa on pätevä peruste Jumalaksi nimittämiselle, niin silloin me kaikki olemme "tosi Jumalia";nimim. "täysin mieletöntä", perustelit kristuksen Jumaluutta kirjoituksessasi (klo 18:28) että "Jumala oli Kristuksen liharuumiisssa"
>>>"raamatun tutkimista jolla täysin selvästi esitetty asia kumotaan toisella kohdalla ja vielä sellaisella jonka voi ymmärtää Jeesuksen Jumaluudeksi. Jumala oli Kristuksen liharuumiissa".- sitten sanotaanko
ekivaari kirjoitti:
nimim. "täysin mieletöntä", perustelit kristuksen Jumaluutta kirjoituksessasi (klo 18:28) että "Jumala oli Kristuksen liharuumiisssa"
>>>"raamatun tutkimista jolla täysin selvästi esitetty asia kumotaan toisella kohdalla ja vielä sellaisella jonka voi ymmärtää Jeesuksen Jumaluudeksi. Jumala oli Kristuksen liharuumiissa".sinun mielestä Jeesusta missään kohtaa raamatussa Jumalaksi? Jos ei niin turha on keskustelua jatkaa. En tarkoita ihmisjumaluutta tai muita semmoisia jumalia.
ekivaari kirjoitti:
joka lävistettiin. Jumala ei ole kenenkään lävistettävissä!
"Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".Juutalaiset lävistivät Jumalansa
ekivaari kirjoittaa:
>>>Se oli Poika, joka lävistettiin. Jumala ei ole kenenkään lävistettävissä!- jaikal että
jaikal kirjoitti:
Juutalaiset lävistivät Jumalansa
ekivaari kirjoittaa:
>>>Se oli Poika, joka lävistettiin. Jumala ei ole kenenkään lävistettävissä!olet uhrannut aikaasi ja saanut viisautta Kristuksen Hengen avulla kuten Paavalikin.
sitten sanotaanko kirjoitti:
sinun mielestä Jeesusta missään kohtaa raamatussa Jumalaksi? Jos ei niin turha on keskustelua jatkaa. En tarkoita ihmisjumaluutta tai muita semmoisia jumalia.
sanottu jos vaikka mitä, mutta tärkeintä on vain se, mitä Jumala itse ja Jeesus Kristus ovat sanoneet, että
Matt. 3:17
"Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: »TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, johon minä olen mielistynyt»".
Matt. 17:5
"Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: »TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, JOHON MINÄ OLEN MIELISTYNYT»
Mark. 1:11
Ja taivaista tuli ääni: "»SINÄ OLET MINUN RAKAS POIKANI, JOHON MINÄ OLEN MIELISTYNYT»Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Mark. 9:7
Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, KUULKAA HÄNTÄ".
Luuk. 3:22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "SINÄ OLET MINUN RAKAS POIKANI, SINUUN MINÄ OLEN MIELISTYNYT".
2. Piet. 1:17
Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "»TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, JOHON MINÄ OLEN MIELISTYNYT»".
Uudessa Testamentissa on 33 jaetta, joissa kaikissa joko Isä itse, Jeesus itse tai Pietari ja joku muu opetuslapsi tai henkilö tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalan POJAKSI, eikä Jumalaksi!- se on valinta
ekivaari kirjoitti:
sanottu jos vaikka mitä, mutta tärkeintä on vain se, mitä Jumala itse ja Jeesus Kristus ovat sanoneet, että
Matt. 3:17
"Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: »TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, johon minä olen mielistynyt»".
Matt. 17:5
"Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: »TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, JOHON MINÄ OLEN MIELISTYNYT»
Mark. 1:11
Ja taivaista tuli ääni: "»SINÄ OLET MINUN RAKAS POIKANI, JOHON MINÄ OLEN MIELISTYNYT»Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Mark. 9:7
Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, KUULKAA HÄNTÄ".
Luuk. 3:22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "SINÄ OLET MINUN RAKAS POIKANI, SINUUN MINÄ OLEN MIELISTYNYT".
2. Piet. 1:17
Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "»TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, JOHON MINÄ OLEN MIELISTYNYT»".
Uudessa Testamentissa on 33 jaetta, joissa kaikissa joko Isä itse, Jeesus itse tai Pietari ja joku muu opetuslapsi tai henkilö tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalan POJAKSI, eikä Jumalaksi!kysymys mitä raamatusta valitaan. Et ainakaan kieltänyt ettei Häntä sanota Jumalaksi.
- hirvas
jaikal että kirjoitti:
olet uhrannut aikaasi ja saanut viisautta Kristuksen Hengen avulla kuten Paavalikin.
oli todella viisautta Jumalan Hengestä, sillä hän todisti sanoen:
Ga.1:1-4
1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha JUMALALTA, MEIDÄN ISÄLTÄMME, ja HERRALTA JEESUKSELTA KRISTUKSELTA,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta MEIDÄN JUMALAMME ja ISÄMME tahdon mukaan!
Ottakaa siis oppia Paavalin viisaudesta. - todisti myös
hirvas kirjoitti:
1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
3 Armo teille ja rauha JUMALALTA, MEIDÄN ISÄLTÄMME, ja HERRALTA JEESUKSELTA KRISTUKSELTA,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta MEIDÄN JUMALAMME ja ISÄMME tahdon mukaan!
Ottakaa siis oppia Paavalin viisaudesta.näin koska Jeesus on Jumala joka on sopusoinnussa raamatun ilmoituksen kanssa Hänen persoonasta.
Fil.1:19. Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla, hirvas kirjoitti:
Ottakaa siis oppia Paavalin viisaudesta.>>>3 Armo teille ja rauha JUMALALTA, MEIDÄN ISÄLTÄMME, ja HERRALTA JEESUKSELTA KRISTUKSELTA,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta MEIDÄN JUMALAMME ja ISÄMME tahdon mukaan!- hirvas
todisti myös kirjoitti:
näin koska Jeesus on Jumala joka on sopusoinnussa raamatun ilmoituksen kanssa Hänen persoonasta.
Fil.1:19. Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla,kanssasi enää mistään. Uskon Jumalan sanaa ja todistusta, sen todistaa minulle Jumalan Henki.
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
1. Kor.8:5-6
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Joh. 17:3
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Matt. 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. - hirvas
jaikal kirjoitti:
>>>3 Armo teille ja rauha JUMALALTA, MEIDÄN ISÄLTÄMME, ja HERRALTA JEESUKSELTA KRISTUKSELTA,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta MEIDÄN JUMALAMME ja ISÄMME tahdon mukaan!eksyttäjä.
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; hirvas kirjoitti:
eksyttäjä.
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;Unohdin hyvin tärkeän yksityiskohdan tuosta edellisestä viestistäni.
Herran Jeesuksen Kristuksen veri on.
1. Pyhän Hengen veri.
2. Herran veri. Herra on VT:n Jumala.
3. Jeesuksen veri.
Lueppas tarkoin Atp 20:28 niin huomaat tämän.
"Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut."
Ymmärrätkö nyt miksi Jeesuksen veri puhdistaa ja pyhittää syntisen?
1. Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä (1 Joh 1:7-9, Heb 9:14, Ilm 7:14).
2. Jeesuksen veressä uusi liitto (Luuk 22:20, 1 Kor 11:25).
3. Jeesuksen veressä on vanhurskautus (Room 5:9).
4. Jeesuksen veressä pyhitys (Heb 10:29).
5. Jeesuksen veressä Pääsy Jumalan luokse (Ef 2:13, Heb 10:19).
6. Jeesuksen veressä ikuinen lunastus (Heb 9:12, Ef 1:7).
7. Jeesuksen veressä sovitus ja rauha Jumalan kanssa (Kol 1:20, Room 5:1).
8. Jeesus on verensä kautta suuri lammasten paimen (Heb 13:20).
9. Lopullinen voitto Karitsan veren kautta (Ilm 12:11).
10. Jeesuksen veri ei ole tätä luomakuntaa (Heb 9:11-12).
Kolminaisuusoppi on kestänyt yhtä kauvan kuin Kristinuskokin 2000 vuotta, yhtä kun ovat, eikä hajomista tai loppua ole näköpiirissä.
- hirvas
Jeesus ei opettanut kolminaisuusoppia. Mutta harhaoppiin kuuluu myös asioiden vääristely, joten ei tuo niin uutta ole.
Tässä helluntailaisen opin varhaisia alkusyntyjä, kolminaisuusoppi on näiden viisaiden hyväksymä oppi, ei Jumalan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Filioque
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavius_varhaiskirkossa_ja_myöhäisantiikin_aikana#Harhaopeiksi_julistetut_kristilliset_opit
Paavi Klemens 1 piti asua, jossa oli "Suomen liput" olkapäillä... hirvas kirjoitti:
Jeesus ei opettanut kolminaisuusoppia. Mutta harhaoppiin kuuluu myös asioiden vääristely, joten ei tuo niin uutta ole.
Tässä helluntailaisen opin varhaisia alkusyntyjä, kolminaisuusoppi on näiden viisaiden hyväksymä oppi, ei Jumalan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Filioque
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavius_varhaiskirkossa_ja_myöhäisantiikin_aikana#Harhaopeiksi_julistetut_kristilliset_opit
Paavi Klemens 1 piti asua, jossa oli "Suomen liput" olkapäillä...Alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Tämän totuuden vahvistavat, jopa Raamatun ei-uskovaiset ulkopuoliset lähteet.
Kolminaisuusoppi loistaa Uudesta Testamentista kirkkaana valona niille jotka sen haluvat nähdä.
Hankala on tutkainta ja totuutta vastaan potkia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583713Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723095Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin602300Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141520Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651299- 871159
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291009Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55955- 47942