juurihoito?

pipo

minulle laitettiin viime käynnillä hampaaseen lääkepaikka, ja hammaslääkäri sanoi että soita jos alkaa koskea tai paikka lähtee,niin tehdään juurihoito. nyt siihen koskee vähän välillä. se lääkepaikka on ollut siinä 1,5 viikkoa, eli mitä sille tehdään? juurihoito?:(

11

11334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammaskeiju

Juurihoito ei oo niin kauhee asia kun monet kuvittelee. Itellä hammaslääkäripelko, mutta tarpeeks paljo puudutusta niin kyllä se siitä:)

• cba

sitten on, jos se ei kerran satu, niin miksi se on ainakin minulle yhtä tuskaa puudutuksen kanssakin

• iip
        cba kirjoitti:

sitten on, jos se ei kerran satu, niin miksi se on ainakin minulle yhtä tuskaa puudutuksen kanssakin

Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia, kuin h.keijulla. Jos ne antaa tanakamman puudutuksen pelkureille :) Juurihoidettava hammas kyllä oli edessä, minne kai on helpompaa saada puudutus onnistuun. Eikä se kyllä ihan tunnottomaksi mennyt se hammas, muistaakseni puudutusta lisättiinkin jossain vaiheessa, mutta kyllä sen kesti. Ei varsinaisesti sattunut, mutta tuntui hiukan epämiellyttävältä.

JA onhan ihmisillä tietysti henk.koht eroja kivun tuntemisessa. Itellä on vissiin vuosien hammassäryt nostanut kipukynnystä. Ja eihän se tosiaan satu kuin sillä ensimmäisellä kerralla. Kun hermo on kokonaan poistettu, niin hampaassa ei ole tuntoa ollenkaan.

• hammaskeiju
        cba kirjoitti:

En tiiä. Mulle kun tehtiin vuos sitten juurihoito, niin ekalla kerralla puudutettiin niin paljon kun on turvallista, sitten olin pöhnässä koko päivän... Puudutuspiikki on kauheen tuntunen, joten mä pyydä sitä varten jotain mansikan makusta "puudutusrasvaa" jota levitetää ikeneen(käytetää yleensä lapsilla...).
        Juurihoidonhan ei pitäs tuntuu vikal kerral ollenkaa, mut halusin sillonki vähä puudutusta. Mä muistan, et yhen kerran yhtä kanavaa rassatessa vihlas, mut se oli ainoo kerta. Ehkä sekin on yksilöllistä. Ja mun kipukynnys ei tod. oo korkee.

• minä
        hammaskeiju kirjoitti:

En tiiä. Mulle kun tehtiin vuos sitten juurihoito, niin ekalla kerralla puudutettiin niin paljon kun on turvallista, sitten olin pöhnässä koko päivän... Puudutuspiikki on kauheen tuntunen, joten mä pyydä sitä varten jotain mansikan makusta "puudutusrasvaa" jota levitetää ikeneen(käytetää yleensä lapsilla...).
        Juurihoidonhan ei pitäs tuntuu vikal kerral ollenkaa, mut halusin sillonki vähä puudutusta. Mä muistan, et yhen kerran yhtä kanavaa rassatessa vihlas, mut se oli ainoo kerta. Ehkä sekin on yksilöllistä. Ja mun kipukynnys ei tod. oo korkee.

ku hammaslääkäri sano et hän tekee juurihoidon mä sanoin, et ei ku se käy kippetä et mulle ei oo koskaan tehty. se sano et viimekshän mä sulle tein ;)
        ei sitte tuntunu missään ;)

• iiittu
        minä kirjoitti:

ku hammaslääkäri sano et hän tekee juurihoidon mä sanoin, et ei ku se käy kippetä et mulle ei oo koskaan tehty. se sano et viimekshän mä sulle tein ;)
        ei sitte tuntunu missään ;)

miten monta kertaa tarvitsee käydä kun tekeevät juurihoidon? mulle sanottiin että se vielä viilataan ja täytetään, eli monta kertaa ne vie?? ja sattuuko?

• nea
        iiittu kirjoitti:

miten monta kertaa tarvitsee käydä kun tekeevät juurihoidon? mulle sanottiin että se vielä viilataan ja täytetään, eli monta kertaa ne vie?? ja sattuuko?

Riippuu hammaslekurista monta käyntikertaa yleensä kolme. Eli avaus, lääkkeenvaihto ja täyttö. Yleensä juurihoidettu hammas on kuollut ei siinä ole tuntoa ja saat sä silti puudutuksen jos pyydät vaan..

• hammaskeiju
        iiittu kirjoitti:

Mä taisin käydä 4 tai 5 yhteensä koko hässäkkää kuvauksista lopulliseen täyttöön. Se riippuu vähän hampaasta, että monta kanavaa juuressa on ja miten ohuita kanavat on , tai jotain. Inhottavaa on kun kerrat kesti mulla ainaki tosi kauan, eka kerta oli 1 1/2 tuntii:( Olin kuiteski varautunu; mulla on joka kerta hammaslääkärille mennessä minidiski mukana:)

• tyttönen80

Moikka! Mulla oli aivan sama juttu ehkä vuosi sitten, oon 23v ja oli niin kipeä hammas ylhäällä takana, ettei ollut pystynyt puremaan viimeseen kahteen vuoteen.. joten todennäkösesti mulla oli edessä juurihoito!!! Et usko kuin paljon pelkäsin ja pelkäsin ja näin painajasia, mutta en mennyt lääkäriin. No, se päivä tuli, jolloin se elko särkemään niin tuhannen tulisesti, että ei voi edes olla totta..ja parasta se, että edes nestemäinen särkylääke ei enää tehonnut, olisko tulehdus jo ollut niin paha. Ja hammas oli päällisin puolin hyvännäkönen, ihan pienen pieni kolo vaan oli jonka tunsi.. Noh, sillon tajus ettei enää voi pitkittää...tuli mitä tuli... En edes harkinnut kunnalliselle menemistä, koska veli oli justiin tulli vastaavasta joitain aikoja aiemmin, ja on korkea kipukynnys, mutta sille jäi aivan tautinen kammo, oli kuulemma operaatio ollut jotain kauheeta, kaks läkäriä pitänyt suusta kiinni, ja yks runnonnu kaikilla voimilla...joten... Nonii, tilasin yksityiselle ajan erottajankadulle ajan Hammassairaala Oraliin. Mielettömän hyvää ja hienotunteista palvelua, kivat tilat, ja saa täyttää sellasen lomakkeen jossa ruksitaan mm.kohta podetko hammaslääkärikammoa vai et... Kun ensimmäinen kerta oli sen hampaan kanssa ohi, oli se fiilis jotain uskomatonta, ei kipua, kiva lääkäri, ja hammas melkeen kunnossa. Sen jälkeen ei tarvinnutkaan enää kun yhden kerran käydä ja se oli siinä. Jäi niin positiivinen olo koko paikasta ja lääkäristä, että enää en muita edes harkitse. P.s. Itsekkin mietin nukutushoitoa, mutta jos/kun löydät hyvän paikan, niin silloin sitä ei enää tarvitse, päinvastoin, pääsee pelosta pois kun ei nuku koko "ihanaa" hoitotoimenpidettä ja kun herää, luulee, että jotain hirveetä on käynyt. Joten pääsee myös samalla iskulla hammaslääkäripelosta irti! Suosittelen =)) Ja hinta taisi olla koko jutulle n.200€...tai hieman alle/päälle...

• Joonas

Juurihoito tarkottaa että hammas tapetaan lopullisesti. Moni hammaslääkäri sanoo että hampaan ikä silloin voi olla 10 vuotta. Mulla on yksi juurihoidettu hammas ollut jo yli 20 vuotta ja vielä toimii.

• asdasd2341

Juurihoidettu hammas voi kestää koko elämän ajan ilman ongelmia, jos siitä pitää huolta, että käy tarkistuttamassa sitä ymt. itse nyt jo nuorena jouduin heti ensimmäisen reijän takia juurihoitoon ja 1 kerta on takana. Sen voin sanoa että ei satu yhtään puudutuksen kanssa. isälläni ollut varmaan 15 vuotta juurihoidettu hammas suussa eikä mitään vikoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90