Mikä paras evankeliumi?

Kun helluntailaisten viestejä lukee niin saa käsityksen että ilmainen Raamatun evankeliumi ei ole kaikille se paras.

Joku Pawsonin evankeliumi tai moni muu on joillekin parempi.
Pawsonin kuten monen muunkin evankeliumi on suurimmaksi osaksi maksullinen ja heidän nettisivuillaan silmiin pistää hintalaput.

Vähän hirtehiseltä vaikuttaa kun nämä saarnaajat haluavat miljoonia entisten päälle.
He pihtailevat omia evankeliumejaan jotta rahan tulo ei loppuis.
Jos he haluaisivat evankeliuminsa leviävän ja kuulijoita monin verroin enemmän niin laittaisivat sen vapaasti nettiin kun se on käytännössä ilmainen jakelukanava.

Raha siis on Pawsoninkin motiivi ja entiset valtavat omaisuudet ei riitä vaan lisää pitää ottaa niiltä jotka haluavat maksaa ihmisen evankeliumista ilmaisen Raamatun evankeliumin sijasta.

23

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <että>

kannattaa käyttää suojalaseja, jottei tule silmävaurioita! "nettisivuillaan silmiin pistää hintalaput"

• RE:Mikä paras evankeliumi?
      Pe.ku 20.12.2008 klo 15.32

• käydä mainostamassa ettei unohdeta ja se on sinun kohdallasi ainakin onnistunut.
        TV7 ei pyöri Jumalan sanalla vaan toimintaan tarvitaan oikeaa rahaa.

• parhaasta evankeliumista

Paras evankeliumi on se, mistä Paavali puhuu.
      Hän puhuu "minun evankeliumistani", mutta sanoo samalla sen olevan Jeesukselta saatua.
      2.Tim:2:8
      Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan

Room.2:14-16
      Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
      sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini ( (to euaggelion mou) mukaan.

Gal.1:6-12
      Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät
      Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin (eis heteron euaggelion),
      joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja
      tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin (euaggelion tou Khristou)
      Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on
      vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille
      evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi?
      Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi (to euaggelion to euaggelisthen hyp emou) ei ole ihmisten mukaista;
      enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus
      Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Evankeliumin julistamisen tapa ei ole tärkein, vaan sen aitous ja julistajan asenne.
      Tavallakin on kuitenkin merkityksensä.
      Evankeliumin julistus ei ole hosumista ilmaan tai umpimähkään. Kyllä sen tuloksia voi
      mitata ja laatua tarkkailla siinä missä muutakin toimintaa. Jeesuksen linja oli selkeä:
      Matt 12:33
      "Hedelmistään puu tunnetaan".
      Oikean evankeliumin tuloksena tulisi olla,
      ainakin ennen pitkää sellaisia hedelmiä kuin
      Gal 5:22
      "rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys,
      ystävällisyys, uskollisuus, lempeys ja itsensä hillitseminen".

2.Kor.2:17
      "Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

Helluntalaisena, en pysty omaan ajatteluun, vaan kopioin muiden mietteitä. Raamattu kahlitsee

parhaasta evankeliumista kirjoitti:

Helluntalaisena, en pysty omaan ajatteluun, vaan kopioin muiden mietteitä. Raamattu kahlitsee

Minun mietteeni ovat omiani. Jos joku muu ajattelee samoin, voin vain iloita.
        Ikävä, jos sinä et pysty omaan ajatteluun.
        Minua Raamattu ei kahlitse, vaan sen ydinsanoma, Kristuksen evankeliumi vapauttaa.

• alkup. parhaasta evankelium...
        parhaasta evankeliumista kirjoitti:

antaa minun käyttää valitsemaani nimimerkkiä tässä keskustelussa.
        Aivot on muuten monikkomuotoinen sana. Monikkomuotoiset sanat taipuvat vain monikossa.

• vaitelias 3s mies

On sulla omituinen tapa ajatella, tässähän ihan mottuauki lukee noita sun kirjotuksiasi, ja miettii miten ihmeessä sä olet päätynyt moiseen ajatuskulkuun...

Pawsonin muistan kerran opettaneen jotenkin näin:"kun kuulemme viestejä maailmalta pörssien romahduksista, niin uskovien sydämissä tulisi soida Handelin Hallelujaa koska mammonan valta murtuu".

Handel - Messiah - Hallelujah
      http://www.youtube.com/watch?v=nnHksDFHTQI&feature=related

• todé

tiedä noista pavsoneista, mutta Uuden Testamentin Johanneksen evankeliumi on ihana. Miksi? no, siksi kun siinä on luku 17.
      Jätän sen sinulle kotiläksyksi viikonvaihteen ajaksi. Tentitään se myöhemmin.

• Kyseessähän ei kuitenkaan ole apostoli Johannes ellei sitten kirjoitellut 150-vuotiaana.

• todé
        Pe.ku kirjoitti:

Kyseessähän ei kuitenkaan ole apostoli Johannes ellei sitten kirjoitellut 150-vuotiaana.

Ja lue annettu läksy ainakin kahteen kertaan.

Kyllä Johannes mitä todennäköisemmin on muistiinmerkinnyt eli käsikirjoittanut 4. evankeliumin tekstit.

• Onnetar99
        todé kirjoitti:

Ja lue annettu läksy ainakin kahteen kertaan.

Kyllä Johannes mitä todennäköisemmin on muistiinmerkinnyt eli käsikirjoittanut 4. evankeliumin tekstit.

tuossa läksyjen lukemisessa Pekun suhteen samoilla, koska Johannes on elänyt Jeesuksen aikana ja nähnyt mm. Jeesuksen kirkkauden.Johannes kirjoittaa, "Me katselimme Hänen kirkkauttaan," Joh 1:14. Peku vaa jouluksi läksyjen lukuun!

• todé
        Onnetar99 kirjoitti:

tuossa läksyjen lukemisessa Pekun suhteen samoilla, koska Johannes on elänyt Jeesuksen aikana ja nähnyt mm. Jeesuksen kirkkauden.Johannes kirjoittaa, "Me katselimme Hänen kirkkauttaan," Joh 1:14. Peku vaa jouluksi läksyjen lukuun!

jae on aivan ihana! "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.." Se selvittää niin mahdottoman kirkkaasti Jeesuksen jumaluutta. Myös Joh. 20:28 on samaa kalinberia (Minun Herrani ja ja minun Jumalani!"). Siksipä siis Johanneksen osuus evankeliuminsa aitoudesta laitetaan kyseenalaiseksi, koska hän niin selvästi näki Jeesuksessa Jumalan kirkkauden!

• Pe.ku kirjoitti:

Kyseessähän ei kuitenkaan ole apostoli Johannes ellei sitten kirjoitellut 150-vuotiaana.

Johannes on itse kirjoittanut evankeljumin n.90 jKr. Johannes oli 95 vaihella jKr. vielä vankinakin Patmos saarella. Ja kuoli vasta keisari Trajaniuksen hallitessa (98-117 jKr).

Lue peku välillä muutakin kun niitä liberaaliteologien tekstejä, niin saat todellista tietua.

• todé kirjoitti:

jae on aivan ihana! "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.." Se selvittää niin mahdottoman kirkkaasti Jeesuksen jumaluutta. Myös Joh. 20:28 on samaa kalinberia (Minun Herrani ja ja minun Jumalani!"). Siksipä siis Johanneksen osuus evankeliuminsa aitoudesta laitetaan kyseenalaiseksi, koska hän niin selvästi näki Jeesuksessa Jumalan kirkkauden!

mainitaan että oli rakkain opetuslapsi.

Monien evabnkeliumien mukaan rakkain opetuslapsi oli Maria Magdalena ellei Juudasta lasketa.

Jotkut tutkijat ovatkin esittäneet teorioita että Johanneksen evankeliumin salainen "rakkain opetuslapsi" ei olisikaan apostoli Johannes vaan Maria Magdaleena jonka nimiin evankeliumi olisi pitänyt jälkikäteen laittaa kun jälkikäteen se kirjoitettiinkin.
        Naisvastaisuus kristinuskossa toisella vuosisadalla oli jo sitä luokkaa että Maria Magdalenan nimiin tekelettä ei uskallettu laittaa.

• todé
        Pe.ku kirjoitti:

mainitaan että oli rakkain opetuslapsi.

Monien evabnkeliumien mukaan rakkain opetuslapsi oli Maria Magdalena ellei Juudasta lasketa.

Jotkut tutkijat ovatkin esittäneet teorioita että Johanneksen evankeliumin salainen "rakkain opetuslapsi" ei olisikaan apostoli Johannes vaan Maria Magdaleena jonka nimiin evankeliumi olisi pitänyt jälkikäteen laittaa kun jälkikäteen se kirjoitettiinkin.
        Naisvastaisuus kristinuskossa toisella vuosisadalla oli jo sitä luokkaa että Maria Magdalenan nimiin tekelettä ei uskallettu laittaa.

laukkaamaan sinun mielikuvitusheppa. Ptruu.

• todé kirjoitti:

laukkaamaan sinun mielikuvitusheppa. Ptruu.

päättänyt valvoa normaalia pidempään.
        Yleensähän piipahdat kymmeneltä.

Väitteelleni löytyy yhtäläisyyttä myös tietosanakirjasta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

Luepas sieltä kohta: "Muita ehdotuksia kirjoittajasta"

• todé
        Pe.ku kirjoitti:

päättänyt valvoa normaalia pidempään.
        Yleensähän piipahdat kymmeneltä.

Väitteelleni löytyy yhtäläisyyttä myös tietosanakirjasta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

Luepas sieltä kohta: "Muita ehdotuksia kirjoittajasta"

Tulihan tuota valvottua hieman pidempään! Nukuin todella hyvin ja nyt olen virkeällä päällä. Aion joulusiivota 1-2 huonetta tänään. Aloitan ihan kohta.

Minä uskon, että Johannes on kirjoittanut kässärin 4. evankeliumiin. Luehan luvun 20 jakeet 1-6, niin saat jotakin uutta ajateltavaa kirjoittajaepäilyksillesi.

• todé

Mistä te nyt olette löytäneet tuon Pawsonin? Lähes jokaisessa viestissä on häntä mainittu. Onks hän tehnyt jotain jossain?

• tuntuu nyt olevan monien helluntailaisten sankari.
        Oikeastihan hän keräilee seteleitä.

Tuskinpa laikki helluntailaiset tietää hänen perusopetuksiaa kuten pedonmerkkien varominen ja mikrosirujen pitäminen antikristuksen välineinä.
        Helluntailaisethan kuitenkin kai käyttävät kaupoissakin plussa-korttejaan ja nostavat rahaa automaateista joten eiköhän Pawsonkin sorru samaan vaikka siitä varoittaa.

Pawson myös saarnaa että tempausta ei ole ja myös uskovaiset joutuu äärimmäiseen kärsimykseen lopun ajoilla koska heitä ei nosteta ylös.

• todé
        Pe.ku kirjoitti:

tuntuu nyt olevan monien helluntailaisten sankari.
        Oikeastihan hän keräilee seteleitä.

Tuskinpa laikki helluntailaiset tietää hänen perusopetuksiaa kuten pedonmerkkien varominen ja mikrosirujen pitäminen antikristuksen välineinä.
        Helluntailaisethan kuitenkin kai käyttävät kaupoissakin plussa-korttejaan ja nostavat rahaa automaateista joten eiköhän Pawsonkin sorru samaan vaikka siitä varoittaa.

Pawson myös saarnaa että tempausta ei ole ja myös uskovaiset joutuu äärimmäiseen kärsimykseen lopun ajoilla koska heitä ei nosteta ylös.

kauheasti tuommoisen nimiselle miehelle seteleitä jaeltu.
        Hyvä kuitenkin, että olet huolissasi meistä.

• joku. vaan
    • joku.. vaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3703
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3085
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2281
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      13
      1503
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1269
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1146
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      971
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      955
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      942
    Aihe