Joku valopää parkkii kerrostalon parkkipaikalla usein minun paikalle. Minulla on isohko maasturi jossa etupuskurissa vinssi. Syyllistynkö pahaankiin rikokseen jos otan vinssin ja vedän sen idiootin pikkuauton veks sieltä?
Vieraan auton siirtäminen
35
10993
Vastaukset
- kalliiksi?
Vaikka väljät vetarinsa maksattaa ja jumi jarrunsa.
- ensin yrittää sanoa
sille tyypille että siirtäisi autonsa oma-aloitteisesti ettei sinun tarvitse.
- luulet sen
onnistuvan?
Tilanne:
Tulen yövuorosta klo 06.30, pakkasta -20 (tapahtunut siis silloin kun vielä pakkasta näillä leveysasteilla oli), omalla varatulla ja maksetulla paikalla tönöttää vieras kärry. Luonnollisesti olisin halukas saamaan oman autoni kiinni tolppaan ja päästä nukkumaan
Huom. siis auto on VIERAS, ei naapurin, jolle voisi suorilta mennä asiasta sanomaan. Taloyhtiössä 30 asuntoa, ajankohdan huomioonottaen en lähde soittelemaan ovikelloja siinä toivossa, että nenä on ehjä kierroksen jälkeen....
Tekstarilla rekisteritiedot, vastauksesta selviää omistajan olevan jostain f***n Pertunmaalta ja sehän ei selvitä sitä kuka sillä ajaa. Tekstarilla numerotiedot, jotta voisi soittaa ja pyytää siirtämään. Eihän siihen aikaan kellään ole puhelin auki.
Tuulilasiin aukirevitty pirkka-paperikassi tekstillä toivotusta siirtopyynnöstä.
Lakisääteisen kuuden tunnin nukkumisen jälkeenkin tilanne edelleen sama. No siinä vaiheessa voi jo soitella ovikelloja ja syyllisen löydyttyä selitys on, että olen täällä kylässä!! No älä, ihan totta? Mikä helvetti siinä on niin vaikeata tajuta, että ne tolppapaikat on varattuja? Tilaa pihalla on vierailijoille runsaasti, mutta aina on ängettävä varatulle paikalle. Jossa vielä kaiken lisäksi lukee VARATTU.
Tätä tapahtuu niin usein, etten enää vaivaudu etsimään rikoksentekijää vaan ajan törkeästi poikittain eteen. Lähtemään pääsee (ellei taitavasti osaa nylkyttää omin avuin väliköstä pois) silloin kun itse olen seuraavan kerran lähdössä.
Jospa seuraavalla kerralla ajattelisi hiukan minne pysäköi. - yks kohta:
luulet sen kirjoitti:
onnistuvan?
Tilanne:
Tulen yövuorosta klo 06.30, pakkasta -20 (tapahtunut siis silloin kun vielä pakkasta näillä leveysasteilla oli), omalla varatulla ja maksetulla paikalla tönöttää vieras kärry. Luonnollisesti olisin halukas saamaan oman autoni kiinni tolppaan ja päästä nukkumaan
Huom. siis auto on VIERAS, ei naapurin, jolle voisi suorilta mennä asiasta sanomaan. Taloyhtiössä 30 asuntoa, ajankohdan huomioonottaen en lähde soittelemaan ovikelloja siinä toivossa, että nenä on ehjä kierroksen jälkeen....
Tekstarilla rekisteritiedot, vastauksesta selviää omistajan olevan jostain f***n Pertunmaalta ja sehän ei selvitä sitä kuka sillä ajaa. Tekstarilla numerotiedot, jotta voisi soittaa ja pyytää siirtämään. Eihän siihen aikaan kellään ole puhelin auki.
Tuulilasiin aukirevitty pirkka-paperikassi tekstillä toivotusta siirtopyynnöstä.
Lakisääteisen kuuden tunnin nukkumisen jälkeenkin tilanne edelleen sama. No siinä vaiheessa voi jo soitella ovikelloja ja syyllisen löydyttyä selitys on, että olen täällä kylässä!! No älä, ihan totta? Mikä helvetti siinä on niin vaikeata tajuta, että ne tolppapaikat on varattuja? Tilaa pihalla on vierailijoille runsaasti, mutta aina on ängettävä varatulle paikalle. Jossa vielä kaiken lisäksi lukee VARATTU.
Tätä tapahtuu niin usein, etten enää vaivaudu etsimään rikoksentekijää vaan ajan törkeästi poikittain eteen. Lähtemään pääsee (ellei taitavasti osaa nylkyttää omin avuin väliköstä pois) silloin kun itse olen seuraavan kerran lähdössä.
Jospa seuraavalla kerralla ajattelisi hiukan minne pysäköi."etten enää vaivaudu etsimään rikoksentekijää vaan ajan törkeästi poikittain eteen."?
-Siis hä, totta kai sä ajat sen eteen heti ekalla kerralla?
-Niin mäkin tein ja kattelin myöhemmin ku oli hinkannut katiskaansa ees taas ruudussa. Ainakin raidepäät menetti muutaman vuoden iästään...
- stuntman
kannattaa kirjoittaa "lappu" ja laittaa se pyyhkijöiden alle.
Minä tekisin sen helvetin isosta pahvista johon kirjoittaisin kissan kokoisilla kirjaimilla
riittävän nasevan tekstin.- todettu tuolla
aiemmin, liput ja laput ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. jos ei se kyrväke käy ulkosalla niin mistä tietää mitä lappuja ikkunassa on -tai onko edes koko ikkuna enää olemassa.
ja sitten vielä, kun se ei ole aina se sama kärry. mulla myös reunapaikka, teksti varattu -minkä puuttuessakin pitäsi jopa maalaisten ja ulkopaikkakuntalaisten tajuta että joku maksaa siitä paikasta => näinollen on oikeus käyttää sitä.
ei auta selitys, että vain kävin sisällä, sen 5 min. Minua ei kiinnosta oli käyntiaika puoli minsaa vai viis minsaa, se paikka on minun ja sitä on vähintäänkin kohtuullista päästä käyttämään.
työpäivän tai -yön jälkeen ei ole mitenkään miellyttävää vahtia milloin se paikka vapautuu, semminkin kun ei ole ikkunoita siihen kohtaan piha-aluetta, että voisi ihan kotoa käsin asiaa tarkastella. Ja auta armias sitä, joka kehtaa tulla kitisemään sitä poikittain ajamani autoni siirtoa kun olen nukkumassa; mahdollisesti 16 tunnin vuoron jälkeen, ihan tiedoksi vaan: minullakin on oikeus lepoon kusipäisistä lukutaidottomista huolimata. jos lähden aamulla, siirto tapahtuu klo 06.45
päivällä 12.45 ja illalla 20.45.
se viiden minuutin vierailu voipi siis venähtää useammaksi ajaksi.
jos oikein vittumaiseksi rupean (ehkä jossakin tapauksessa voisin harkita siirtoa pyynnöstä) kiskasen pari siideriä pikaiseen tahtiin ja alkoholia nauttineena en autoon koske. Ihan jo lain puitteissa sekä periaatteesta. eikä muuten koske kukaan muukan, mikäli po. kusipää avuliaasti tarjoutuisi puolestani sen tekemään.
turhaahan tämä vuodatus on, koska asiaa koskevat henkilöt eivät näitä lue ts. ymmärrä lukemaansa, mutta helpottaa kun saa vuodattaa :-) - Gulf
todettu tuolla kirjoitti:
aiemmin, liput ja laput ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. jos ei se kyrväke käy ulkosalla niin mistä tietää mitä lappuja ikkunassa on -tai onko edes koko ikkuna enää olemassa.
ja sitten vielä, kun se ei ole aina se sama kärry. mulla myös reunapaikka, teksti varattu -minkä puuttuessakin pitäsi jopa maalaisten ja ulkopaikkakuntalaisten tajuta että joku maksaa siitä paikasta => näinollen on oikeus käyttää sitä.
ei auta selitys, että vain kävin sisällä, sen 5 min. Minua ei kiinnosta oli käyntiaika puoli minsaa vai viis minsaa, se paikka on minun ja sitä on vähintäänkin kohtuullista päästä käyttämään.
työpäivän tai -yön jälkeen ei ole mitenkään miellyttävää vahtia milloin se paikka vapautuu, semminkin kun ei ole ikkunoita siihen kohtaan piha-aluetta, että voisi ihan kotoa käsin asiaa tarkastella. Ja auta armias sitä, joka kehtaa tulla kitisemään sitä poikittain ajamani autoni siirtoa kun olen nukkumassa; mahdollisesti 16 tunnin vuoron jälkeen, ihan tiedoksi vaan: minullakin on oikeus lepoon kusipäisistä lukutaidottomista huolimata. jos lähden aamulla, siirto tapahtuu klo 06.45
jos oikein vittumaiseksi rupean (ehkä jossakin tapauksessa voisin harkita siirtoa pyynnöstä) kiskasen pari siideriä pikaiseen tahtiin ja alkoholia nauttineena en autoon koske. Ihan jo lain puitteissa sekä periaatteesta. eikä muuten koske kukaan muukan, mikäli po. kusipää avuliaasti tarjoutuisi puolestani sen tekemään.
turhaahan tämä vuodatus on, koska asiaa koskevat henkilöt eivät näitä lue ts. ymmärrä lukemaansa, mutta helpottaa kun saa vuodattaa :-)Kannattaa muistaa, että jos estää toisen auton pääsyn pois parkista niin voi saada itse sakot. Toisen auton parkista poistumisen estäminen kun on rangaistava teko.
Siis en tarkoita mitenkään puolustella näit mulkkuja jotka osaa niitä varattuja kylttejä lukea, vaan totean vain, että estämisellä voi olla seurauksia itselle, ei vain pelkästään sille mulkulle joka ei osaa lukea. - stuntman
todettu tuolla kirjoitti:
turhaahan tämä vuodatus on, koska asiaa koskevat henkilöt eivät näitä lue ts. ymmärrä lukemaansa, mutta helpottaa kun saa vuodattaa :-)Tuo on kyllä melko paskamainen tilanne, oletko jututtanut isännoitsijää asian tiimoilta.
Voisit laittaa Siihen VARATTU kyltin alle oman rekisterinumeron,lisäkyltin. - mutta miten se
stuntman kirjoitti:
Tuo on kyllä melko paskamainen tilanne, oletko jututtanut isännoitsijää asian tiimoilta.
Voisit laittaa Siihen VARATTU kyltin alle oman rekisterinumeron,lisäkyltin.vaikuttaa lukutaidottomaan?
sitäpaitsi ei isännöitsijä voi olla joka pihassa vahtimassa mikä auto kenenkin paikalla seisoo. eli on mainittu ja keskusteltu asiasta. - ehkä tässä idea
mutta miten se kirjoitti:
vaikuttaa lukutaidottomaan?
sitäpaitsi ei isännöitsijä voi olla joka pihassa vahtimassa mikä auto kenenkin paikalla seisoo. eli on mainittu ja keskusteltu asiasta.ehdotus. Soita poliisille, että siihen autoon yritetään juuri murtautua. kun poliisit tulee paikalle ja ilmoittaa auton omistajalle asiasta, niin saat omistajan paikalle. Voit sen jälkeen keskustella asiasta nokikkain.
- vastaava tapaus
Olen kerran tarkastanut korjaamolla auton joka oli hinattu maasturilla pois varatusta parkkiruudusta ja ei siitä mitään todellisia vaurioita löytynyt, vaikka omistajan mielestä kori oli pahasti vaurioitunut.
Yritti reppana öykkäri saada maasturikuskia korvausvastuuseen, omasta hölmöilystään, muttei onnistunut siinä, onneksi.
Ei henkilöauto siitä säry jos sen vetäisee vaikka pyörät sujona kadulla poikittain, vituttaahan se tietysti omistajaa, mutta normaali ihminen kyllä ymmärtää tehneensä virheen ja katsoo seuraavan kerran minne parkkeeraa.- paikalle
Poliisi paikalle niin hoitavat hinurin joka hinaa auton pois.
Itse et saa hinata vierasta autoa pois. - *********
paikalle kirjoitti:
Poliisi paikalle niin hoitavat hinurin joka hinaa auton pois.
Itse et saa hinata vierasta autoa pois.ei hinauta yksityiseltä parkkialueelta väärin pysäköityä ajoneuvoa mihinkään. Voivat ottaa selville auton omistajan, mutta siihenkään ei ole pakkoa. Kiinteistön omistaja voi (taloyhtiössä isännöitsijä) siirrättää hylätyn tai väärin pysäköidyn ajoneuvon pois, mutta senkin vasta sitten kun on antanut ajoneuvon omistajalle kehotuksen siirtää ajoneuvo pois. Lisäksi nämä toimet vievät aikaa monesta päivästä kuukausiin.
- kuka maksaa nihausmaksun
********* kirjoitti:
ei hinauta yksityiseltä parkkialueelta väärin pysäköityä ajoneuvoa mihinkään. Voivat ottaa selville auton omistajan, mutta siihenkään ei ole pakkoa. Kiinteistön omistaja voi (taloyhtiössä isännöitsijä) siirrättää hylätyn tai väärin pysäköidyn ajoneuvon pois, mutta senkin vasta sitten kun on antanut ajoneuvon omistajalle kehotuksen siirtää ajoneuvo pois. Lisäksi nämä toimet vievät aikaa monesta päivästä kuukausiin.
TILAAJA.
en saatana ala maksaa jonkun idiootin romun siirrosta senttiäkään, ennemmin työnnän omin käsi alapihan puolelle, metrin pudotus ja voi jäädä pohjasta kiinni, mut sehän voi olla et käsijarru petti....ja sinne luiskahti - maksaa
kuka maksaa nihausmaksun kirjoitti:
TILAAJA.
en saatana ala maksaa jonkun idiootin romun siirrosta senttiäkään, ennemmin työnnän omin käsi alapihan puolelle, metrin pudotus ja voi jäädä pohjasta kiinni, mut sehän voi olla et käsijarru petti....ja sinne luiskahtiSiirron maksaa aina auton omistaja.
Vaatii tosiaan kiinteistön edustajan ja poliisin paikalle että saa siirrettyä.
Tästä kaikesta voidaan kiittää lainlaatijoita jotka on näin mukavat pysäköintilait meille säätäneet. - ERKKI EINARI
kuka maksaa nihausmaksun kirjoitti:
TILAAJA.
en saatana ala maksaa jonkun idiootin romun siirrosta senttiäkään, ennemmin työnnän omin käsi alapihan puolelle, metrin pudotus ja voi jäädä pohjasta kiinni, mut sehän voi olla et käsijarru petti....ja sinne luiskahtivuokraajalle, sen kuuluu hoitaa asia, eli ilmoittaa autonomistajalle väärin pysäköinnistä. Meillä tämä toimi.
- herätän isännöitsijän
ERKKI EINARI kirjoitti:
vuokraajalle, sen kuuluu hoitaa asia, eli ilmoittaa autonomistajalle väärin pysäköinnistä. Meillä tämä toimi.
tai taloyhtiön hallituksen aamulla 6.30?
ei toimi.
omat konstit parhaat, kosto on suloinen ....
- subarunainen
hei,
kerron vaan miten mun kävi kun joku törppö ei millään uskonut kun asuin porvossa et erään osoitteen eräs parkkiruutu ja tolppa kuului minulle. (reunimmainen paikka niin aina luultiin että se on vieraspaikka) mut eräänä minulle niin outona aamuna, kun olin huonolla tuulella ja tulin kesken duunipäivän kotiin katselin et kas kas..sininen opel kadetti on taas mun ruudussa, käänsin subarun keulan kohti tarmolanteollisuus aluetta ja työpaikalle takas ja hain metrinpätkän ranteenvahvuista riimua ja soitin kaverilleni joka tekee putkiremppoja et tuus käymään , ja kas hitsaustaitoisena naisena hitsasin lenkin umpeen vetokoukusta lämmitystolppaan. No poliisit tuli noin 4 h kuluttua soittelee ovikelloa. Hyvät naurut saatiin kun muija lähti kun oltiin saatu riimu pois. Ei muuten parkeerannu enää siihen paikkaa. Sain 370e sakot haitan teosta. Et tälleen.- Itse suunnittelin
ihan ketjua ja munalukkoa vetolenkkiin, siihen voi sitten myydä vielä avaimen kaveriks "kohtuu" hinnalla ku joku tulee kyseleen...
...tai jos vetäs surrilangan maskin läpi ja lämpötolppaan, vois jäädä omistajalta huomaamatta ennen ku lähtee peruuttaan? - tontsa..
Itse suunnittelin kirjoitti:
ihan ketjua ja munalukkoa vetolenkkiin, siihen voi sitten myydä vielä avaimen kaveriks "kohtuu" hinnalla ku joku tulee kyseleen...
...tai jos vetäs surrilangan maskin läpi ja lämpötolppaan, vois jäädä omistajalta huomaamatta ennen ku lähtee peruuttaan?reunapaikka parkkitolpilla parvekkeen alla. viime kesänä päivällä joku idiootti oli parkkeerannut paikalleni..mitään sen kummempia odottelematta jätin oman kipponi sen auton taakse töitten jälkeen että miettiköön mihin on autonsa jättänyt.
illalla kattelin ikkunasta kun tämä rouva henkilö varovasti sahasi autoansa ees taas että sai autonsa pois parkkiruudustani.veteli sitten pitkin taloyhtiön nurmikkoja ajotielle...mukavat jäljet jäi märkään maahan. Laitoin kyllä ilmo taululle lapun jälkeen päin että vuokrapaikoille pysäköiminen kielletty että minä en niitä jälkiä tehnyt vaan tässä talossa asioinut rouva joka ajoi autolla X ja rek.nro oli XXX-xxx - sen ruuturosvon
tontsa.. kirjoitti:
reunapaikka parkkitolpilla parvekkeen alla. viime kesänä päivällä joku idiootti oli parkkeerannut paikalleni..mitään sen kummempia odottelematta jätin oman kipponi sen auton taakse töitten jälkeen että miettiköön mihin on autonsa jättänyt.
illalla kattelin ikkunasta kun tämä rouva henkilö varovasti sahasi autoansa ees taas että sai autonsa pois parkkiruudustani.veteli sitten pitkin taloyhtiön nurmikkoja ajotielle...mukavat jäljet jäi märkään maahan. Laitoin kyllä ilmo taululle lapun jälkeen päin että vuokrapaikoille pysäköiminen kielletty että minä en niitä jälkiä tehnyt vaan tässä talossa asioinut rouva joka ajoi autolla X ja rek.nro oli XXX-xxxrek nro tai ottaa kuva vaikka ku se kumminkin pökkäsee omaan autoon jos on sen jättänyt ihan siihen taakse.
- lämmitystolppaan
kyltti jossa lukee että: TÄSTÄ RUUDUSTA AUTOT HINATAAN POIS PYSÄKÖIJÄN VASTUULLA.
Ja hinaat sen jälkeen ritsn sivummalle.- jhfgjdfjkgh
hinaa vaa huitsan kuikkaa, kuka sen todistaa kuka sen siitä on siirtänyt?
- viestittää halvallakin
Päräytä painepullosta polyuretaanit pakoputkeen, niin joku muu joutuu hinaamaan sitä pois ja korjaamolla kauan etsivät vikaa, kun ei auto pysy käynnissä.
Tai onhan sulla jokin vanha kiinalainen lukko, minkä voit lukita vanteeseen, ei tarvitse ketjua. Alkaa mukavasti jytisemään kun nopeus vähän tiellä nousee.
Pakkasella tee "ohjaava" viesti paperille, suihkuta vetta sumupullosta tuulilasiin ja lätkäise ohje siihen . Pakkanen pitää huolen viestin pysyvyydestä.
Tai kaada liuotinta tai vanhaa yskänlääkettä ilmanottoaukkoihin. Kyllä sekin kasvattaa ja ohjaa oikeaan käytökseen. - tai ihan ruokaöljjy
viestittää halvallakin kirjoitti:
Päräytä painepullosta polyuretaanit pakoputkeen, niin joku muu joutuu hinaamaan sitä pois ja korjaamolla kauan etsivät vikaa, kun ei auto pysy käynnissä.
Tai onhan sulla jokin vanha kiinalainen lukko, minkä voit lukita vanteeseen, ei tarvitse ketjua. Alkaa mukavasti jytisemään kun nopeus vähän tiellä nousee.
Pakkasella tee "ohjaava" viesti paperille, suihkuta vetta sumupullosta tuulilasiin ja lätkäise ohje siihen . Pakkanen pitää huolen viestin pysyvyydestä.
Tai kaada liuotinta tai vanhaa yskänlääkettä ilmanottoaukkoihin. Kyllä sekin kasvattaa ja ohjaa oikeaan käytökseen.tuulilasissa tekee mukavan kalvon :)
crc kulkee kätevästi autossa ihan vakiovarusteena... - mutta asiaa
viestittää halvallakin kirjoitti:
Tai kaada liuotinta tai vanhaa yskänlääkettä ilmanottoaukkoihin. Kyllä sekin kasvattaa ja ohjaa oikeaan käytökseen.No nyt alkoi löytyä asialliselta kuulostavat konstit. Tarkoitan tätä viestin "laminointia" tuulilasiin. Toiminee varmaan, sprayrasvaa/ruokaöljyä käyttäen myös -keleillä ;-)
Tai voisihan sitä kokeilla myös auton perseeseen / kylkeen asennettavaa, ystävällistä, viestiä tyyliin "tässä ajelee mulkku, joka tykkää parkkeerata muiden paikoille".
Nuo pakoputken massaukset ja kettingit tolppaan ovat huonoja, koska
a) se autonraato jämähtää näillä keinoin ruutuun pitkäksi aikaa
b) törppö ei kuitenkaan huomaa mitään ketju- tms. virityksiä, vaan rikkoo liikkeelle lähtiessään sekä autonsa että lämpötolpan ....eikä poliisilla liene kovin haastava tehtävä syyllisen löytämisessä.
- ratkaisu.
Olisi siis tarpeen?
- mitäs se auttaisi
ei ei, se että siinä on sakkolappu tai valvontamaksu ei sitä autoa siitä mihinkään siirrä.
Ei muuta kun auto parkkiin siihen taakse, se on paras opetus asiasta. - asia josta hyötyä
olisi.
viime aikojen uutisista luettua: yksityinen pysäköinninvalvonnan sakkolappu on sama kuin liian kova vessapaperi. ei tartte maksaa.
- Yliasiamies
Niin Malmössäkin tehdään....
- nyt kovin vaikeaa
selvittää rekisterinumeron kautta kuka on omaistaja ja ilmoittaa ihan henkilökohtaisesti että olet paikallani. Piste. ei ole kovin vaikeaa.
- sen...
Selvittäminen ei ole ilmaista, ei myöskään soitto. Kuka maksaa kaiken tämän menetetyn ajan lisäksi?
- nyt olevan vaikeaa
lukea aiemmin kirjoitettuja viestejä.
ei auta vaikka tietää auton omistajan, se kun ei ole välttämättä sama kuin käyttäjä taikka se joka sillä hetkellä sillä kärryllä törttöilee.
toiseks, puhelinnumerot on kaikilla täysjärkisillä salaisia ja vaikkei olis, ei välttämättä luuri ole auki tai muuten viitsi vastata.
eli yhtä tyhjän kanssa tuo selvitys.
omalle paikalle pyrkiminen ei ole laitonta, luvaton käyttö sen sijaan vähintäänkin rangaistava teko. mikäli lain mukaan ei voi rankaista, sitten toimitaan omavaltaisesti: lähdön esto ja kolmen päivän känni päälle-> en voi siirtää kun olen alkoa nauttinut ja muut ei mun autoon koske.
poliisit voi soittaa jos tykkää saada niiltäkin vittuilut omastä töröydestään. - oma rauha
nyt olevan vaikeaa kirjoitti:
lukea aiemmin kirjoitettuja viestejä.
ei auta vaikka tietää auton omistajan, se kun ei ole välttämättä sama kuin käyttäjä taikka se joka sillä hetkellä sillä kärryllä törttöilee.
toiseks, puhelinnumerot on kaikilla täysjärkisillä salaisia ja vaikkei olis, ei välttämättä luuri ole auki tai muuten viitsi vastata.
eli yhtä tyhjän kanssa tuo selvitys.
omalle paikalle pyrkiminen ei ole laitonta, luvaton käyttö sen sijaan vähintäänkin rangaistava teko. mikäli lain mukaan ei voi rankaista, sitten toimitaan omavaltaisesti: lähdön esto ja kolmen päivän känni päälle-> en voi siirtää kun olen alkoa nauttinut ja muut ei mun autoon koske.
poliisit voi soittaa jos tykkää saada niiltäkin vittuilut omastä töröydestään.Hankkikaa oma piha ja autotalli ja pihalle automaattiportti ja Dobermanni saapahan paikat olla rauhassa.
- Anonyymi
a<x<x<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2063858Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622446Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472223
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 711175
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136