Nostan esille ihmisen, joka eilisessä ohjelmassa TV7:lla toi Raamatun sanaa niin vahvasti, että tuntui munaskuissa asti. Nostan esille ihmisen, vaikka täällä jotkut tuntuvat pitävän jokaisen Sanan opettajan - paitsi ehkä itsensä - kuuntelua valkoisen Saatanan korvaan kuiskutteluna. Mutta nostan esille ihmisen, joka tuo esille Raamatun sanaa, niin että siinä puhuu Pyhä Henki. Tästä olen varma!
Ihmisestä puheen ollen, kun ei joidenkin mielestä pidä kuunnella kuin Jumalaa (mikä on tietysti totta) mutta kun se nyt vain on niin, että Jumala puhuu ihmisten kautta. Apostolit toki saivat Pyhän Hengen suoraan ylhäältä - vai saivatko sittenkään, sanoiko joku täysin ihminen, täysin Jumala, heille etukäteen: "Ottakaa Pyhä Henki". No Helluntain jälkeen, kun kolmetuhatta pamahti uskoon, se tuli Pietarin puheen kautta.
Siis Pawson, ihminen, toi eilen sanaa, sellaista sanaa joka pisti hiljaiseksi ja pieneksi. Ja kuitenkin hän puhui perusasioista: kääntymisestä ja uskomisesta. Nimenomaan tässä järjestyksessä. Yksi asia, mikä pisti melkein pyörtymään häpeästä, oli se, että Raamatusta löytyy niin kovin vähän mainintoja Jumalan rakkaudesta. Sen verran olen itsekin tuota Kirjaa plaraillut, että tajusin sen nyt olevan Totta. Syystäkin Pawson ihmetteli: miten Jumalan rakkaus on nostettu suurimmaksi esillä olevaksi asiaksi Raamatussa. Pistää todella miettimään!! Vieläkin enemmän pistää miettimään se, mitä Pawson lisäsi: kenelle Jumalan rakkaus on osoitettu. Ainoastaan pelastuneille: niille jotka ovat katuneet pahoja tekojaan, kääntyneet ja pysyneet uskossa.
Johannes on Pawsonin mukaan kirjoitettu uskoville, niille jotka jatkavat uskossa. Asia selviää viimeistään aikamuotoja tarkastelemalla. Kuuluisa jae, 3:16 jolla kuvataan Jumalan rakkautta maailmaan muuttuu tyystin toiseksi. "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan poikansa, jottei yksikään joka jatkaa uskossa (Jumalan Pojan uskossa) hukkuisi..." Pistää miettimään, rakastaako Jumala vielä minua, jos en ole Jumlan pojan uskossa.
Olenko minä siis katunut, kääntynyt ja uskonut? Oletko sinä? Todella, itkenyt omia syntejä ja polvilla anonut armoa. Ja sen jälkeen saanut Jumalan Pojan uskon. Minä en taida olla sydänjuuriani myöten katunut, kääntynyt ja saanut siis uskoa: Jumalan pojan uskoa. Joku voisi sanoa, etten ole läpi käynyt ahdasta porttia, joku etten ole uudestisyntynyt, joku etten ole pelastunut, joku että olen toivottavasti pelastettavissa. Oikeassa kaikki tyynni, uskon.
Pyydän anteeksi sitä, jos viime viikon loppuna annoin ymmärtää, että Jumala on rakkaus ja joku käsitti minut niin, että tarkoitin kaiken sallivaa rakkautta vailla katumusta ja kääntymystä ensin. Toisaalta, eihän minun puheita pidä ottaa Totuutena, eihän minulla ole Pyhän Hengen auktoriteettia mitään esittää: en ole milloinkaan väittänyt olleeni pelastunut, Jeesuksessa, käynyt ahdasta porttia jne. Minä olen etsijä - edelleen. Pyydän kuitenkin anteeksi sitä, jos joku viimeviikon tunnustuksia puheenvuoroni jälkeen liitti minut pehmonallerakkaus porukoihin. Näin en halunnut minua ymmärrettävän. Tarkistin tuon kirjoitukseni, siltä varalta, että minut leimattaisiin taas tuuliviiriksi, heilumaan eri opintuulien ja sanan julistajien mukaan.
Pyydän anteeksi myös Jumalalta, etten Hänen sanaansa vajaavaisena vääristelisi
Raamatun sanaa pitää tuoda kokonaisuutena. Jumala vihaa syntiä, mutta armahtaa katuvan, kääntyneen, kastetun syntisen. Näin pohtii etsijä...toivottavasti pelastettavissa oleva
"Me rakastamme, sillä Jumala on ensin rakastanut meitä...".
Pawson
31
784
Vastaukset
- neuvo.
ja muut kultaiset sonnit.
valhe on helppo nielaista kahden toden väitteen välissä, niin on sinullekin käynyt- sören
että, olen nielaissut valheen. Valhe ei ravistelisi. Olen miettinyt sitä alusta asti, mikä Pawsonin opetuksessa vetoaa: hän on kaikin puolin ulkoisesti syksynharmaa opettaja, ei liiemmin käytä minkäänlaisia tehokeinoja, jos nyt englantilaista kuivaa huumoria ei katsota sellaiseksi ja puhuu paljon luonnollista ihmistä epämiellyttäviä Raamatun totuuksia. Siis kaikin puolin ikäistäni kaupunkilaistyyppiä pois luotaan työntävä. Kunnes eräänä päivänä keksin sen. Se on Totuus, Raamatun totuus!
Pawson sanoo lisäksi usein, että häntä ei pidä uskoa ilman että tarkistaa hänen väitteensä Raamatusta. Siitä minä pidän. Lisäksi Pawson opettaa Raamatun sanaa kokonaisesti, eikä napsi omaa sanomaansa korostavia juttuja ja jakeita sieltä täältä.
Kaste asiasta olen eri mieltä Pawsonin kanssa, vaikka hän aikuiskasteen hyvin perusteleekin Raamatulla. Minut on lapsena kastettu. Ajattelen niin, että jos Jeesus sovitti runsaat 2000 vuotta sitten minut, niin tuskin Jumala siitä nipottaa, että minut kastettiin runsaat 40 vuotta sitten.
joidenkin osa on tällainen:
"Jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille, mutta eivät
koskaan voi päästä selville totuudesta."
Ja erinomaisella tavalla tällaisista ihmistä pitää huolen
Saatanan mammonalla pyörivät tv-kanava 7.- kysymys !
Saatanan mammonalla pyörivä tv-kanava 7?
Rahaahan kristillinen tv/radiokanava tarvitsee ylläpitoon, joten ilmaiseksiko ilman rahaa sellaisen pitää pyöriä jotta se ei olisi "Saatanan mammonalla" saastunut?
Vai mihin Teuvo veli viittaat?
Onko TV7 jonkun tietyn jumalattoman/saatanallisen tahon rahoittama ja näin ollen muuta kuin kristillinen? kysymys ! kirjoitti:
Saatanan mammonalla pyörivä tv-kanava 7?
Rahaahan kristillinen tv/radiokanava tarvitsee ylläpitoon, joten ilmaiseksiko ilman rahaa sellaisen pitää pyöriä jotta se ei olisi "Saatanan mammonalla" saastunut?
Vai mihin Teuvo veli viittaat?
Onko TV7 jonkun tietyn jumalattoman/saatanallisen tahon rahoittama ja näin ollen muuta kuin kristillinen?mihin lähettäjänikin, Jeesus Kristus viittasi, kun häneltä rahasta kyseltiin:
"Antakaa keisarille, mikä keisarille kuuluu, ja Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu."
Silloin keisarit edustivat esivaltaa, joten pävitetään
tämäkin Jeesuksen ilmoitus tähän aikaan:
"Antakaa verorat esivallalle, jotta se pystyisi huolehtimaan
teidän maallisesta hyvinvoinnistanne, mutta sydän antakaa Jumalalle."
Tähän Jeesus vittasit näilläkin sanoillaan:
"Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista
rakastaa, hän vihaa toista; jos hän liittynyt toiseen,
hän vihaa toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa, että mammonaa."
Oikeamieliset eivät voi tätä tehdä. Mutta se on väärämielisten
elämä ja autuus, niin kuin tuo tv-kanavakin, kirkollisverot,
kolehtihaavit ja lahkojen jäsenmaksut.- uskova
TeuvoSuni kirjoitti:
mihin lähettäjänikin, Jeesus Kristus viittasi, kun häneltä rahasta kyseltiin:
"Antakaa keisarille, mikä keisarille kuuluu, ja Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu."
Silloin keisarit edustivat esivaltaa, joten pävitetään
tämäkin Jeesuksen ilmoitus tähän aikaan:
"Antakaa verorat esivallalle, jotta se pystyisi huolehtimaan
teidän maallisesta hyvinvoinnistanne, mutta sydän antakaa Jumalalle."
Tähän Jeesus vittasit näilläkin sanoillaan:
"Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista
rakastaa, hän vihaa toista; jos hän liittynyt toiseen,
hän vihaa toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa, että mammonaa."
Oikeamieliset eivät voi tätä tehdä. Mutta se on väärämielisten
elämä ja autuus, niin kuin tuo tv-kanavakin, kirkollisverot,
kolehtihaavit ja lahkojen jäsenmaksut.ei saa katsoa kristillistäkään tv-kanavaa koska se on pahasta.
Näinkö tarkoitat? uskova kirjoitti:
ei saa katsoa kristillistäkään tv-kanavaa koska se on pahasta.
Näinkö tarkoitat?Minä en ole sitä kertaakaan katsonut. Kun josku olen vilkaissut
sen ohjelmatarjontaa, olen jo siitäkin tullut hyvin murheelliseksi.
Niin kuin ei tämä kansa olisi jo tarpeeksi syvällä eksytyksen suossa,
että sitä pitää vielä tuollaisella saastalla syvemmälle suohon laulattaa.- sören
jos tarkoitat, etten minä koskaan voi päästä selville Totuudesta.
Tuo on Teuvo sinulle tyypillistä, et varmaankaan edes tunne Pawsonin opetusta, mutta ei haittaa sinua: kanavan pesuveden mukana menee Pawsonkin vilkkaasti viemäristä alas.
Jos tiedät Pawsonin opetuksen, sano puhuuko mies Totuutta vai valhetta. Äläkä tarjoa tuttua "pieni määrä hapatetta..." lainausta. Tutustu Pawsonin opetukseen ja ilmoita sitten, puhuuko hän Totuutta. sören kirjoitti:
jos tarkoitat, etten minä koskaan voi päästä selville Totuudesta.
Tuo on Teuvo sinulle tyypillistä, et varmaankaan edes tunne Pawsonin opetusta, mutta ei haittaa sinua: kanavan pesuveden mukana menee Pawsonkin vilkkaasti viemäristä alas.
Jos tiedät Pawsonin opetuksen, sano puhuuko mies Totuutta vai valhetta. Äläkä tarjoa tuttua "pieni määrä hapatetta..." lainausta. Tutustu Pawsonin opetukseen ja ilmoita sitten, puhuuko hän Totuutta.Kuten tämäkin, sellaisista ihmistä jotka etsivät totuutta
kaikkialta muualta, mutta ei omasta sydämestään:
"Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon
ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden,
Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, silloin emme enää
ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opintuulten
heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita."
Tutki itse omaa opintuulihistoriaasi.
Totuus on armoton - siihen hetkeen saakka, kun totuus tuo armon,
kun Jumala on saanut valitustaan repiä irti kaikki opintuulten
saastat, jotka ihmisen sisällä estävät ahtaasta portista
sisälle pääsemisen.
Siitä saat olla varma, ettei Saatana niin kelvoton isäntä ole,
että se tuolle pelkille omille valheilleen pystytetylle tv-kanavalle
joskus jonkun Totuuden Hengen saaneen ihmisen päästäisi totuutta julistamaan.- sören
TeuvoSuni kirjoitti:
Kuten tämäkin, sellaisista ihmistä jotka etsivät totuutta
kaikkialta muualta, mutta ei omasta sydämestään:
"Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon
ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden,
Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, silloin emme enää
ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opintuulten
heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita."
Tutki itse omaa opintuulihistoriaasi.
Totuus on armoton - siihen hetkeen saakka, kun totuus tuo armon,
kun Jumala on saanut valitustaan repiä irti kaikki opintuulten
saastat, jotka ihmisen sisällä estävät ahtaasta portista
sisälle pääsemisen.
Siitä saat olla varma, ettei Saatana niin kelvoton isäntä ole,
että se tuolle pelkille omille valheilleen pystytetylle tv-kanavalle
joskus jonkun Totuuden Hengen saaneen ihmisen päästäisi totuutta julistamaan.Nimenomaan Pawson pitää minut Raamatun totuudessa. Sinun virheesi on siinä, että hutkit tutkimatta. Et tunne Pawson tuomaa Sanaa, ja vilkaistuasi kanavan yleisilmettä tuomitset sen.
Toki kanavalla on minusta paljon hurlumhei ylistysohjelmia, joita katsoessa tekee melkein pahaa tai ylikilttejä lastenohjelmia, mutta en minä tässä kanavaa mainosta vaan toin esiin Raamatun opettajan. Sietäisi sinunkin tutustua, ennenkuin lokeroit kaikki samaan Saatanan valioluokkaan.
Opintuulistani. Enköhän ne tunne kyllin hyvin tunne.
Lainasit tuolla jossain kohtaa, jossa Paavali iloitsee Kristuksen julistamisesta jopa vilpillisin motiivein. Sijoitit tosin itsesi kristuksen paikalle, mikä vaatii minusta aika kovaa pokkaa. Miten sitten suhtaudut tuohon kohtaan. Jos on Paavali pitää hyvänä juttuna, että Kristusta vaan julistetaan, vaikka sitten kateudesta, kuinka sinä sitten kategorisesti tyrmäät kaikki sanantuojat - useimmat motiiveja edes tutkimatta.
Oletko todella sitä mieltä, että Totuuden Hengen saaneet ovat kaikista uskon asioista samaa mieltä, ja että missään seurakunnassa ei ole yhtään Totuuden Hengen uskovaa. Olet täällä tuonut aina silloin tällöin sen listasi eri seurakunnista, ja annat ymmärtää, että ne ovat kaikki Saatanasta. Älä tuo tuota listaa tähän, kiitos etukäteen. Siis siinäkin hutkit tutkimatta. sören kirjoitti:
Nimenomaan Pawson pitää minut Raamatun totuudessa. Sinun virheesi on siinä, että hutkit tutkimatta. Et tunne Pawson tuomaa Sanaa, ja vilkaistuasi kanavan yleisilmettä tuomitset sen.
Toki kanavalla on minusta paljon hurlumhei ylistysohjelmia, joita katsoessa tekee melkein pahaa tai ylikilttejä lastenohjelmia, mutta en minä tässä kanavaa mainosta vaan toin esiin Raamatun opettajan. Sietäisi sinunkin tutustua, ennenkuin lokeroit kaikki samaan Saatanan valioluokkaan.
Opintuulistani. Enköhän ne tunne kyllin hyvin tunne.
Lainasit tuolla jossain kohtaa, jossa Paavali iloitsee Kristuksen julistamisesta jopa vilpillisin motiivein. Sijoitit tosin itsesi kristuksen paikalle, mikä vaatii minusta aika kovaa pokkaa. Miten sitten suhtaudut tuohon kohtaan. Jos on Paavali pitää hyvänä juttuna, että Kristusta vaan julistetaan, vaikka sitten kateudesta, kuinka sinä sitten kategorisesti tyrmäät kaikki sanantuojat - useimmat motiiveja edes tutkimatta.
Oletko todella sitä mieltä, että Totuuden Hengen saaneet ovat kaikista uskon asioista samaa mieltä, ja että missään seurakunnassa ei ole yhtään Totuuden Hengen uskovaa. Olet täällä tuonut aina silloin tällöin sen listasi eri seurakunnista, ja annat ymmärtää, että ne ovat kaikki Saatanasta. Älä tuo tuota listaa tähän, kiitos etukäteen. Siis siinäkin hutkit tutkimatta.Niin pidän minäkin ja olen täysin varma, ettei Saatana päästä
omiin temppelihinsä, kirkkoihinsa, synagoogiinsa, moskeijoihinsa,
rukoushuoneisiinsa ja halitsemilleen median kanaville
edes vahingossa ainuttakaan Totuuden Hengen saanutta
totuuden sanomaa julistamaan.
Jos se tuollaisen majestettirikoksen tekisi, sen valtakunta
alkaisi sortua ennen Jeesuksen ilmoittamaa aikataulua.
Sinun pitäisi tietää, millä konstilla minultakin estettiin pääsy
lehtien sivuille totuutta julistamaan.- sören
TeuvoSuni kirjoitti:
Niin pidän minäkin ja olen täysin varma, ettei Saatana päästä
omiin temppelihinsä, kirkkoihinsa, synagoogiinsa, moskeijoihinsa,
rukoushuoneisiinsa ja halitsemilleen median kanaville
edes vahingossa ainuttakaan Totuuden Hengen saanutta
totuuden sanomaa julistamaan.
Jos se tuollaisen majestettirikoksen tekisi, sen valtakunta
alkaisi sortua ennen Jeesuksen ilmoittamaa aikataulua.
Sinun pitäisi tietää, millä konstilla minultakin estettiin pääsy
lehtien sivuille totuutta julistamaan.että puhut totta. Ymmärsinkö oikein, yhdessäkään seurakunnassa Suomessa ei ole yhtään Totuuden Hengen saanutta ihmistä ja TV7:lla ei ole koskaan esiintynyt yhtään Totuuden Hengen saanutta ihmistä.
sören kirjoitti:
että puhut totta. Ymmärsinkö oikein, yhdessäkään seurakunnassa Suomessa ei ole yhtään Totuuden Hengen saanutta ihmistä ja TV7:lla ei ole koskaan esiintynyt yhtään Totuuden Hengen saanutta ihmistä.
Tällä tarkennuksella:
Kyllä jossakin seurakunnassa voi Totuuden Hengen saanut ihminen
sen aikaa olla, ennen kuin Kristus ehtii hänet sieltä pois
kutsua, kuten kutsui minutkin.
Yhtään Totuuden Hengen saanutta paimenta et yhdestäkään
seurakunnasta voi löytää. Jos löytäisit, silloin saisi
kaikki Raamatut roviolla polttaa.
Etkö sinä tätä palstaa pitkään seuranneena todella vieläkään
pysty näkemään, miten hyvin täällä Saatanan sadat väärämieliset
joka ainoan Totuuden Hengestä lähteneen kirjoituksen perään herjojansa työntävät.
Yhtä hyvin kuin Totuuden Hengen saanut tunnistaa joka ainoan
Saatanan valheen hengessä vaeltava, aivan yhtä hyvin jokainen
Saatanan valheen hengessä vaeltava tunnistaa Totuuden Hengen saaneen.
- en naisa
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
1. kirje Timoteukselle 6
12 Käy uskon jalo kilpailu ja voita omaksesi ikuinen elämä, johon sinut on kutsuttu ja jonka olet tunnustanut päämääräksesi, kun monien todistajien läsnä ollessa lausuit hyvän tunnustuksen.
2. kirje Timoteukselle 4
6 Minut itseni uhrataan jo pian, lähtöni hetki on tullut. [Fil. 2:17]
7 Olen kilpaillut hyvän kilpailun, olen juossut perille ja säilyttänyt uskoni. [1. Kor. 9:25 ]
8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä, eikä vain minulle vaan kaikille, jotka hartaasti odottavat hänen ilmestymistään.
Matteus 7
13 "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
1. Kor. 9
18 Mikä siis on palkkani? Se, että julistan evankeliumia ilman korvausta, käyttämättä hyväkseni niitä oikeuksia, joita minulla sen julistajana on.
19 Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. [Matt. 20:26,27]
20 Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. [Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ]
22 Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. [Room. 15:1,2; 1. Kor. 10:33]
23 Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.
24 Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen! [Fil. 3:14; 2. Tim. 4:7; Hepr. 12:1]
25 Jokainen kilpailija noudattaa lujaa itsekuria, juoksijat saavuttaakseen katoavan seppeleen, me saadaksemme katoamattoman. Pawson on todella hyvä ja asiaan perehtynyt Raamatun opettaja.
- Tämä kun pidettäis mielessä. Pawson on armoitettu raamatunopettaja, mutta on joitain asioita, joissa en ole samaa mieltä. Hän osaa kyllä ravistella opittuja krisinuskon kohtia ja pistää miettimään!
Hänen opetustaan jaksaa seurata. Vaikka se näyttää tylsältä, se ei sitä ole.- MAAILMAA RAKASTI....."
Kaikki saa alkunsa rakkaudesta ja päättyy rakkauteen. Ulkopuoliset eivät tunne Jumalan rakkautta ja siksi vain sisällä olevat puhuvat rakkaudesta.
- Jumala on rakkaus
Katsoin Pawsonin ohjelman. Ja sen jälkeen löysin Raamatusta kymmeniä jakeita, jotka puhuvat Jumalan rakkaudesta. Outoa, että Pawson muka löysi vain muutaman.
Rom 5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Jumala rakasti siis kaikkia ihmisiä, ei ainoastaan uskovia. - sören
Jumala on rakkaus kirjoitti:
Katsoin Pawsonin ohjelman. Ja sen jälkeen löysin Raamatusta kymmeniä jakeita, jotka puhuvat Jumalan rakkaudesta. Outoa, että Pawson muka löysi vain muutaman.
Rom 5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Jumala rakasti siis kaikkia ihmisiä, ei ainoastaan uskovia.kyllä siellä puhutaan siihen nähden, että rakkaus on nostettu Raamatun pääaiheeksi, aika vähän Jumalan rakkaudesta.
Eihän Pawson Jumalan rakkautta kieltänyt vaan asetti sen mittasuhteisiinsa, ja vielä esitti, miten sitä käytetään väärin perustein syntisyyden puolusteluun.
Tuo on hyvä pointti, Room. 5:8, se osoittaa, että Jeesuksen sovitustyö tuli kaikille mahdolliseksi. Mutta eihän kaikki pelastu. Meinaatko, että Jumala rakastaa ehdoitta, sellaistakin ihmistä joka ei koskaan käänny Hänen puoleensa, joka vähät välittää Jeesuksesta ja Jumalan käskyistä. - Jumala on rakkaus
sören kirjoitti:
kyllä siellä puhutaan siihen nähden, että rakkaus on nostettu Raamatun pääaiheeksi, aika vähän Jumalan rakkaudesta.
Eihän Pawson Jumalan rakkautta kieltänyt vaan asetti sen mittasuhteisiinsa, ja vielä esitti, miten sitä käytetään väärin perustein syntisyyden puolusteluun.
Tuo on hyvä pointti, Room. 5:8, se osoittaa, että Jeesuksen sovitustyö tuli kaikille mahdolliseksi. Mutta eihän kaikki pelastu. Meinaatko, että Jumala rakastaa ehdoitta, sellaistakin ihmistä joka ei koskaan käänny Hänen puoleensa, joka vähät välittää Jeesuksesta ja Jumalan käskyistä.Kiitokset rakentavasta vastauksesta.
Jos jakeita ei ehkä olekaan kuin muutamia kymmeniä, eikö koko Raamattu ole nimenomaan Juamlan rakkauden tekoja? Entä evankeliumit, niissähän Jeesus teki lukuisia ihmetekoa pelkästä rakkaudesta.
"Eihän Pawson Jumalan rakkautta kieltänyt..."
Olen kuulluut / lukenut hänen pari kertaa arrogantisti sanovan, että 'missä muka sanotaan että Jumala on rakkaus?". Aika rajua kielenkäyttöä.
"Meinaatko, että Jumala rakastaa ehdoitta..."
Jos Jumala olisi asettanut rakkaudelleen jonkin ehdon, olisiko hän koskaan kuollut puolestani silloin kun vielä OLIN syntinen?
Olen ymmärtänyt, että Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntisiä - ainakin Jeesus nimenomaan hakeutui syntisten seuraan (eikä edellyttänyt heitä ENSIN muuttumaan !) ja vasta Jeesuksen rakkauden kohtaamisen jälkeen nämä ihmiset muuttivat myös tekojaan. - Jumalan lapsi
Kiitokset rakentavasta vastauksesta.
Jos jakeita ei ehkä olekaan kuin muutamia kymmeniä, eikö koko Raamattu ole nimenomaan Juamlan rakkauden tekoja? Entä evankeliumit, niissähän Jeesus teki lukuisia ihmetekoa pelkästä rakkaudesta.
Olen kuulluut / lukenut hänen pari kertaa arrogantisti sanovan, että 'missä muka sanotaan että Jumala on rakkaus?". Aika rajua kielenkäyttöä.
Jos Jumala olisi asettanut rakkaudelleen jonkin ehdon, olisiko hän koskaan kuollut puolestani silloin kun vielä OLIN syntinen?
Olen ymmärtänyt, että Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntisiä - ainakin Jeesus nimenomaan hakeutui syntisten seuraan (eikä edellyttänyt heitä ENSIN muuttumaan !) ja vasta Jeesuksen rakkauden kohtaamisen jälkeen nämä ihmiset muuttivat myös tekojaan.Jos minäkin rakastan omia lapsiani, eikö Jumala rakasta omiaan - aina? Tuhlaajapoikavertauksessa Jumala ei voinut lakata rakastamasta - lapsen vääristä teoista huolimatta.
- sören
Kiitokset rakentavasta vastauksesta.
Olen ymmärtänyt, että Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntisiä - ainakin Jeesus nimenomaan hakeutui syntisten seuraan (eikä edellyttänyt heitä ENSIN muuttumaan !) ja vasta Jeesuksen rakkauden kohtaamisen jälkeen nämä ihmiset muuttivat myös tekojaan.Kuin myös, kiitos pohtimaan pistävästä vastauksesta, sellaista ei aina täällä saa.
Toki se on suunnatonta Jumalan rakkautta, että Hän lähetti Jeesuksen pelastuksemme. "Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä". Pawsonkin sanoo joissakin ohjelmissaan Raamattua rakkauskirjeeksi. Johtuisiko tuo Pawsonin arroganttius siitä, että Jumalan rakkaus on nostettu irti Raamatun kokonaissanomasta tavalla, jolla se itse asiassa tekee tyhjäksi hänen vanhurskautensa, oikeudenmukaisuutensa. Jos Jumala rakastaa kaikkia, kääntymättömiäkin, ehdoitta, eikö hän silloin ole epäoikeudenmukainen: pahat eivät saa palkkaansa vaan osakseen rakkautta. Toki Jeesus kuoli kaikkien puolesta, mutta eivät kaikki hyväksy tätä Jumalan pelastustekoa. Osa jatkaa synnissä elämänsä loppuun asti, osa yrittää jääräpäisesti itse pelastaa itsensä. Tuskin Jumala tällaisia rakastaa. Vaikka hyvä onkin heille, antaa sateet ja auringot yms.
Pawsonin arroganttius saatta johtua siitäkin - ainakin minua se ärsyttää - että Jumalan agape-rakkaus ja ihmisen rakkaus sekoitetaan toisiinsa. Uskon, ja olen kokenut, että Jumalan rakkaus ei välttämättä tunnu hyvältä, se kun hän riisuu ihmistä ja vetää kohti parannusta. Itse pidän sitä Jumalan suurena rakkautena, kun hän kurittaa. En toki silloin kuin on siinä tilanteessa. Minusta tuntuu, että Jumalan rakkautena pidetään tänä päivänä enimmäkseen sellaista, että Jumala hellii syntistä ja katselee hyväksyvästi sivusta, kun hän törmäilee. Tottakai Jumala pitkään potkittua myös hellii, mutta uskon, kuten Pawson, että tämä tapahtuu vasta kääntymisen jälkeen.
Uskon, että Pawson tarkoittaa ehdollisella rakkaudella sitä, että syntinen katuu ja kääntyy, ei sitä että syntinen on jotain muuta kuin luonteeltaan on tai joutuisi suoriutumaan jostaisn testeistä. Ehto on kääntyminen, nöyrtyminen ja uskominen. Ehdottomalla rakkaudella Pawson taas tarkoittaisi tilannetta, jossa Jumala rakastaisi syntistä siitäkin huolimatta, että tämä ei kääntyisi.
Uskon, ja olen kokenut, että Jumalan rakkaus vetää syntistä kääntymykseen. Mutta eikö hän myös ole paaduttanut aikamoisen osan porukasta sitä aikansa kutsuttuaan, niin että he eivät näkevin silmin näkisi, kuulevin korvin kuulisi. Tuskin he Jumalan rakkaudesta pääsevät nauttimaan.
Toki näin on, että Jeesus hakeutui syntisten seuraan, ja tuli Raamatun mukaan juttuun heidän kanssaan. Pawsonkin korostaa tavan takaa sitä, kuinka pahoille, sellaisille jotka elävät synnissä on helpompaa kääntyä, ja Jeesus takuulla tiesi sen. Ei Hän väitellyt syntisten kanssa vaan sokeiden fariseusten.
Tuota, että Jumala vihaa syntiä ja rakastaa syntistä, kuulee hyvin usein sanottavan. Mutta sitä ei liene lue Raamatussa. Varmaankin se on niin, että käytännössä Jumala rakastaa syntistä siinä kohtaa kun tätä kutsuu, vetää puoleensa. Mutta jos sanotaan että Jumala rakastaa syntistä. Tästä saa helposti sen käsityksen, että Jumala ei edellytä kääntymystä. - sören
Jumalan lapsi kirjoitti:
Jos minäkin rakastan omia lapsiani, eikö Jumala rakasta omiaan - aina? Tuhlaajapoikavertauksessa Jumala ei voinut lakata rakastamasta - lapsen vääristä teoista huolimatta.
tämä paatuu, ei enää kuule Jumalaa.
Tuhlaajapoika kääntyi ja katui. Olisko tuhlaajapoika kokenut Jumalan rakkauden, jos ei olisi kääntynyt ja palannut kotiin? - pohtivasta kirjoituksesta!
sören kirjoitti:
Kuin myös, kiitos pohtimaan pistävästä vastauksesta, sellaista ei aina täällä saa.
Toki se on suunnatonta Jumalan rakkautta, että Hän lähetti Jeesuksen pelastuksemme. "Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä". Pawsonkin sanoo joissakin ohjelmissaan Raamattua rakkauskirjeeksi. Johtuisiko tuo Pawsonin arroganttius siitä, että Jumalan rakkaus on nostettu irti Raamatun kokonaissanomasta tavalla, jolla se itse asiassa tekee tyhjäksi hänen vanhurskautensa, oikeudenmukaisuutensa. Jos Jumala rakastaa kaikkia, kääntymättömiäkin, ehdoitta, eikö hän silloin ole epäoikeudenmukainen: pahat eivät saa palkkaansa vaan osakseen rakkautta. Toki Jeesus kuoli kaikkien puolesta, mutta eivät kaikki hyväksy tätä Jumalan pelastustekoa. Osa jatkaa synnissä elämänsä loppuun asti, osa yrittää jääräpäisesti itse pelastaa itsensä. Tuskin Jumala tällaisia rakastaa. Vaikka hyvä onkin heille, antaa sateet ja auringot yms.
Pawsonin arroganttius saatta johtua siitäkin - ainakin minua se ärsyttää - että Jumalan agape-rakkaus ja ihmisen rakkaus sekoitetaan toisiinsa. Uskon, ja olen kokenut, että Jumalan rakkaus ei välttämättä tunnu hyvältä, se kun hän riisuu ihmistä ja vetää kohti parannusta. Itse pidän sitä Jumalan suurena rakkautena, kun hän kurittaa. En toki silloin kuin on siinä tilanteessa. Minusta tuntuu, että Jumalan rakkautena pidetään tänä päivänä enimmäkseen sellaista, että Jumala hellii syntistä ja katselee hyväksyvästi sivusta, kun hän törmäilee. Tottakai Jumala pitkään potkittua myös hellii, mutta uskon, kuten Pawson, että tämä tapahtuu vasta kääntymisen jälkeen.
Uskon, että Pawson tarkoittaa ehdollisella rakkaudella sitä, että syntinen katuu ja kääntyy, ei sitä että syntinen on jotain muuta kuin luonteeltaan on tai joutuisi suoriutumaan jostaisn testeistä. Ehto on kääntyminen, nöyrtyminen ja uskominen. Ehdottomalla rakkaudella Pawson taas tarkoittaisi tilannetta, jossa Jumala rakastaisi syntistä siitäkin huolimatta, että tämä ei kääntyisi.
Uskon, ja olen kokenut, että Jumalan rakkaus vetää syntistä kääntymykseen. Mutta eikö hän myös ole paaduttanut aikamoisen osan porukasta sitä aikansa kutsuttuaan, niin että he eivät näkevin silmin näkisi, kuulevin korvin kuulisi. Tuskin he Jumalan rakkaudesta pääsevät nauttimaan.
Toki näin on, että Jeesus hakeutui syntisten seuraan, ja tuli Raamatun mukaan juttuun heidän kanssaan. Pawsonkin korostaa tavan takaa sitä, kuinka pahoille, sellaisille jotka elävät synnissä on helpompaa kääntyä, ja Jeesus takuulla tiesi sen. Ei Hän väitellyt syntisten kanssa vaan sokeiden fariseusten.
Tuota, että Jumala vihaa syntiä ja rakastaa syntistä, kuulee hyvin usein sanottavan. Mutta sitä ei liene lue Raamatussa. Varmaankin se on niin, että käytännössä Jumala rakastaa syntistä siinä kohtaa kun tätä kutsuu, vetää puoleensa. Mutta jos sanotaan että Jumala rakastaa syntistä. Tästä saa helposti sen käsityksen, että Jumala ei edellytä kääntymystä.Siitä saa paljon. Kiitos vieläkin.
- Jumalan lapsi
sören kirjoitti:
tämä paatuu, ei enää kuule Jumalaa.
Tuhlaajapoika kääntyi ja katui. Olisko tuhlaajapoika kokenut Jumalan rakkauden, jos ei olisi kääntynyt ja palannut kotiin?Kyse ei olekaan siitä mitä me tunnemme vaan siitä, mitä Jumala on - ja erityisesti: onko hän rakkaus vai ei. Olisiko tuhlaajapoika koskaan palannut kotiin, jos hän olisi kuullut vain opetusta Jumalan ankaruudesta?
Mielenkiintoista on, että vanhempi veli yritti koko ajan miellyttää isäänsä, mutta vasta synnissä rypenyt poika sai kokea Jumalan rakkauden. - Jumala on rakkaus
sören kirjoitti:
Kuin myös, kiitos pohtimaan pistävästä vastauksesta, sellaista ei aina täällä saa.
Tuota, että Jumala vihaa syntiä ja rakastaa syntistä, kuulee hyvin usein sanottavan. Mutta sitä ei liene lue Raamatussa. Varmaankin se on niin, että käytännössä Jumala rakastaa syntistä siinä kohtaa kun tätä kutsuu, vetää puoleensa. Mutta jos sanotaan että Jumala rakastaa syntistä. Tästä saa helposti sen käsityksen, että Jumala ei edellytä kääntymystä.Yhdyn suurimmalta osin kaikkeen sanomaasi ja voi olla ettei lillukanvarsista enää minun kannattaisikaan keskustella. Mutta pari juttua kuitenkin:
Sanoit:
"Jos Jumala rakastaa kaikkia, kääntymättömiäkin, ehdoitta, eikö hän silloin ole epäoikeudenmukainen: pahat eivät saa palkkaansa vaan osakseen rakkautta."
1) Eikö juuri siitä kristinuskossa ole kyse, että me pahat emme saakaan palkkaamme (Koska Jeesus on siitä jo 'palkittu' vaan saamme osaksemme rakkautta? Jos tämä on epäoikeudenmukaista niin sitten Jumala on epäoikeudenmukainen!
2) Olen edelleen sitä mieltä, että Jumala rakastaa kääntymättömiäkin - juuri heille (joita mekin ennen olimme) hän lähetti parhaan lahjansa, Jeesuken. Jotta saisi olla aina yhteydessä heihin!
Jumala pyytää pahoilta ihmisiltä vain:
- Ottakaa hänet vastaan
- Uskokaa että Jeesus on Jumalan lähettämä
- Pysykää hänen rakkaudessaan
Näillä eväillä ristin ryöväri pelastui. Olisiko ryöväri pelastunut Pawsonin opetuksen mukaan (ei parannukseen liittyviä tekoja, ei kastetta jne.) - sören
Yhdyn suurimmalta osin kaikkeen sanomaasi ja voi olla ettei lillukanvarsista enää minun kannattaisikaan keskustella. Mutta pari juttua kuitenkin:
Sanoit:
"Jos Jumala rakastaa kaikkia, kääntymättömiäkin, ehdoitta, eikö hän silloin ole epäoikeudenmukainen: pahat eivät saa palkkaansa vaan osakseen rakkautta."
1) Eikö juuri siitä kristinuskossa ole kyse, että me pahat emme saakaan palkkaamme (Koska Jeesus on siitä jo 'palkittu' vaan saamme osaksemme rakkautta? Jos tämä on epäoikeudenmukaista niin sitten Jumala on epäoikeudenmukainen!
2) Olen edelleen sitä mieltä, että Jumala rakastaa kääntymättömiäkin - juuri heille (joita mekin ennen olimme) hän lähetti parhaan lahjansa, Jeesuken. Jotta saisi olla aina yhteydessä heihin!
Jumala pyytää pahoilta ihmisiltä vain:
- Ottakaa hänet vastaan
- Uskokaa että Jeesus on Jumalan lähettämä
- Pysykää hänen rakkaudessaan
Näillä eväillä ristin ryöväri pelastui. Olisiko ryöväri pelastunut Pawsonin opetuksen mukaan (ei parannukseen liittyviä tekoja, ei kastetta jne.)sillä että "pahat ei saa palkkaansa" juuri kääntymättömiä. Tottakai pelastus lepää Jeeuksen täytetyssä työssä. Me, jotka käännymme, emme saa palkkaamme vaan osaksemme Jumalan Pojan uskon ja Rauhan. Jos Jumala antaisi tuon Uskon ja Rauhan kääntymättömillekin, katoaisi minusta Jeesuksen ristinkuoleman merkitys. Jos Jumala antaisi kääntymättömienkin, sellaistenkin jotka eivät Jeesuksesta mitään piittaa, kokea Rakkauttaan, miksi Jeesus siten olisi kuollut.
Voi olla, että tässä on meidän ero. Minusta Jumala ei pyydä syntiseltä ihmiseltä mitään, vaan vetää syntistä puoleensa ja saattaa tämän tilaan, jossa syntinen joko alkaa pyytää Jumalalta tai paatuu. Ellet sitten tarkkoita tuolla Jumalan pyytämisellä sitä, että Jumala vetää syntistä puoleensa mm. elämän vaikeuksien ja synnintunnon kautta.
Kuten Pawson, minäkin uskon että ihmisen on kolkutettava Jumalan ovelle, ei Junmalan ihmisen ovelle. Ellei sitten Jumalan kolkutteluna pidetä hänen ihmisen vetämistä. Voi olla, että eromme on enemmän terminologinen. Minusta vaan tuntuu, että jos Jumala esitetään tuollaisen pyytäjänä, siitä välittyy ihmiskeskeinen kuva: kun minusta itsestäni alkaa tuntua siltä, että tarvitsen pelastusta, avaan oveni Jumalalle, joka on siellä kolkutellut kyynelsilmin kätensä helläksi. Et varmaankaan tarkoita tätä, mutta tällaisen vaikutelman voi saada.
Tuo ryöväri on hyvä ottaa esille tässä. Sillä kai usein perustellaan sitä, että pelkkä usko riittää. Niinhän pelkkä usko riittääkin, kun on sitä ennen kääntynyt - kuten ryöväri ristillä - ja on saanut Jumalan Pojan uskon. Eiköhän ryövärikin sen saanut, kun Jeesus sanoi mihin tämä on matkalla hänen kanssaan. Lisäksi, eiköhän Jumala viimeistään ristillä vetänyt ryövärin Jeesuksen puoleen. Mutta miten kävi toiselle ryövärille? - sören
Jumalan lapsi kirjoitti:
Kyse ei olekaan siitä mitä me tunnemme vaan siitä, mitä Jumala on - ja erityisesti: onko hän rakkaus vai ei. Olisiko tuhlaajapoika koskaan palannut kotiin, jos hän olisi kuullut vain opetusta Jumalan ankaruudesta?
Mielenkiintoista on, että vanhempi veli yritti koko ajan miellyttää isäänsä, mutta vasta synnissä rypenyt poika sai kokea Jumalan rakkauden.niin, kykenikö hän omavoimaisuudessaan kuulemaan Jumalan? Sitä ei vertaus kerro. Synnissä rypenyt poika sai tosiaan kokea Jumalan rakkauden, kun kääntyi ja palasi kotiin. En tiedä, motivoiko tuhlaajapoikaa palaamaan odottava rakkaus isän kotona vai viha erossa isän kotoa. Todennäköisesti kumpikin. Mutta eiköhän hän ensin sikojen palkoja syödessään kokenut isän vihaa, mitä on olla erossa hänessä, ja se sai hänet palaamaan.
Minusta voisi olla hyväksi välillä puhua siitä, mitä Jumala tekee ellemme käänny. Jos puhutaan vain siitä, että Jumala on Rakkaus, niin se ei ainakaan minua pistä katsomaan peiliin, omaa syntiäni näkemään.
- RAKKAUS on Uuden Testamentin
keskeisin opetus. Myös Vanha Testamentti puhuu paljon rakkaudesta.
Koplasin osan rakkaudesta puhuvista jakeista:
Matt. 5:44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Luuk. 6:27
Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
Ef. 5:25
Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
Kol. 3:19
Miehet, rakastakaa vaimojanne, älkääkä olko heitä kohtaan katkerat.
1. Piet. 1:22
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
1. Piet. 2:17
Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
Mark. 10:21
Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Luuk. 7:47
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
Joh. 11:5
Ja Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan ja Lasarusta.
Joh. 13:23
Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
Joh. 19:26
Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
Joh. 21:7
Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.
Joh. 21:20
Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
Ef. 5:2
ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
Ef. 5:25
Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
2. Piet. 2:15
He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
1. Joh. 4:10
Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Matt. 10:37
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
Mark. 12:33
Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
Luuk. 7:5
sillä hän rakastaa meidän kansaamme, ja hän on rakentanut meille synagoogan".
Luuk. 7:42
Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
Luuk. 7:47
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
Joh. 3:35
Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
Joh. 5:20
Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
Joh. 10:17
Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
Joh. 14:21
Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joh. 16:27
sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
1. Kor. 8:3
mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.
2. Kor. 9:7
Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
Ef. 5:28
Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
Hepr. 12:6
sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
1. Piet. 3:10
Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
1. Joh. 2:10
Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
1. Joh. 2:15
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
1. Joh. 3:11
Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
1. Joh. 3:23
Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
1. Joh. 4:7
Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
1. Joh. 4:20
Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
1. Joh. 4:21
Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
1. Joh. 5:1
Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2. Joh. 1:5
Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
Ilm. 1:5
ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
häpeätä.
Matt. 5:46
Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Matt. 23:6
ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
Luuk. 6:32
Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.
Room. 8:28
Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
1. Kor. 2:9
vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
Ef. 6:24
Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta-katoamattomuudessa.
2. Tim. 4:8
Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Jaak. 1:12
Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
Jaak. 2:5
Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
Ilm. 22:15
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - vastaa
suoraan kysymykseen selvästi vaan selitellen.
- sören
on kyse? Vastaan niinkuin osaan, jos se on selittelyä sinusta, niin sitten on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583703Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723085Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin532281Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131503Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651269- 861146
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23971Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55955- 47942