http://gotquestions.org/Suomi/tatuoinnit-lavistykset.html
Mutta miten, kun Raamattu sitten kieltää naisten koristautumisen ja hiuksistakin oli jotain ja sun muuta....
Jos mä nyt uskovana otan lävistyksen, onko se nyt NIIN kamala synti kuin että esim alkaisin juomaan.
Enkö voisi näin näyttää "taviksille" että me uskovatkin ollaan samallaisia kuin muutkin....
Lävistykset ja tatuoinnit
14
477
Vastaukset
- pikkusormesta viedään
piru on sen verran ovela että kuten sananlasku sanoo pikkusormen jos antaa se vie koko käden. meidän huomaamatta alamme sortua sellaisiin asioihin joita emmme ennen hyväksyneet. Vaikka muillakin uskovilla on lävistyksiä. Koreus on syntiä.
On uskovatkin ihmisiä, mutta ei heidän pitäisi olla samanlaisia kuin muiden. Voi teitä jos maailma teitä rakastaa sanoi Jeesus. Syntejä ei voi luokitella, kaikki synti eroittaa Jumalasta ja vie katumattomana helvettiin.- xxxxxxxxxxxxxxx
eli siis nainenkaan silloin ei saa koristautua,esim meikaten, koruilla, hiuksia laittaen, korviksin....
- ymmärretty!
xxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:
eli siis nainenkaan silloin ei saa koristautua,esim meikaten, koruilla, hiuksia laittaen, korviksin....
"eli siis nainenkaan silloin ei saa koristautua,esim meikaten, koruilla, hiuksia laittaen, korviksin...."
No ei. Naisen pitää pukeutua naisellisesti mutta se ei tarkoita koristautumista vaan sitä että naisen tunnistaa naiseksi. Käytännössä se tarkoittaa, että naisella pitää olla hame.
Lisäksi pukeutumisen tulee varmistaa että nainen ei olemuksellaan herätä miehissä syntisiä ajatuksia ja se taas tarkoittaa väljiä ja mahdollisimman peittävia vaatteita, jotka eivät ole huomiota herättävän värikkäitä. "Musta on aina muotia" on hyvä vanha ohjenuora.
- ihmeessä
Kumpaa haluat:lähemmäs Jeesusta vai lähemmäs maailmaa. Kahden tien kulkija ei voi olla.1. Joh. 2:15
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Pelottavaa vai?? Mutta totta. Sitten kun olet ratkaisun tehnyt, kerro se Jeesukselle, äläkä petä itseäsi.Herra näkee kyllä puhutko totuudessa.- bläääh
21:5 Älkööt he ajako paljaaksi päälakeansa älköötkä leikatko partansa reunaa älköötkä koristelko itseänsä ihopiirroksilla.
entä kun meidän srk:ssa on kaljupäisiä miehiä? entä parranajo?....
niitäkään sitten ei saisi tehdä?
Miten ihmeessä te erottelette näistä, ja millä ehdoin, että JUU tottakai mies saa ajaa hiukset( vaikka Raamatussa kielletään...) mutta tatuointia tai lävistystä ei saa ottaa.... - Valintahan
bläääh kirjoitti:
21:5 Älkööt he ajako paljaaksi päälakeansa älköötkä leikatko partansa reunaa älköötkä koristelko itseänsä ihopiirroksilla.
Miten ihmeessä te erottelette näistä, ja millä ehdoin, että JUU tottakai mies saa ajaa hiukset( vaikka Raamatussa kielletään...) mutta tatuointia tai lävistystä ei saa ottaa....On jokaisen ihan iki oma.Kuka kenenkään puolesta voi ratkaisua tehdä.? Siis miksi kiukuttelet.
Sitäkö, että sanoin kahdella tiellä kulkemisen mahdottomuudesta? Ei syy ole minun, Jeesus niin sanoi. Kiukuttelet siis hänelle. - itsellesi!
bläääh kirjoitti:
Miten ihmeessä te erottelette näistä, ja millä ehdoin, että JUU tottakai mies saa ajaa hiukset( vaikka Raamatussa kielletään...) mutta tatuointia tai lävistystä ei saa ottaa...."entä kun meidän srk:ssa on kaljupäisiä miehiä?"
Entäpä sitten? Päälakea ei saa *ajaa* kaljuksi mutta kalju ei sinänsä ole kielletty.
"entä parranajo?...."
Parranajo on kielletty, niinhän siellä kirjassa lukee.
"Miten ihmeessä te erottelette näistä, ja millä ehdoin, että JUU tottakai mies saa ajaa hiukset"
Ei mitenkään. Kielletyt asiat ovat kiellettyja ja sillä siisti. - whata!
itsellesi! kirjoitti:
"entä kun meidän srk:ssa on kaljupäisiä miehiä?"
Entäpä sitten? Päälakea ei saa *ajaa* kaljuksi mutta kalju ei sinänsä ole kielletty.
"entä parranajo?...."
Parranajo on kielletty, niinhän siellä kirjassa lukee.
"Miten ihmeessä te erottelette näistä, ja millä ehdoin, että JUU tottakai mies saa ajaa hiukset"
Ei mitenkään. Kielletyt asiat ovat kiellettyja ja sillä siisti.eli kaikki miehet jotka on ajanut uskossa ollessa partansa, ovat tehneet syntiä?!?!
Näkisin että tatuoinnit ja lävistykset ovat ns.ehdonvallan asioita. Jokainen uskovainen tehköön niissä omatuntonsa mukaan ja olkoon vapaa.
Ehdonvallan asiasta löydät Raamatusta Room.14 luvusta eteenpäin.- Trubaduuri
Ihminen joka haluaa kuulua täysin maallistuneeseen maailmaan ja leimautua maallisiin tapoihin, käy tuota tietynlaista kärpäsen painia itsensä kanssa.
Ei yksikään mies tai nainen tarvitse tatuointeja tai lävistyksiä selvitäkseen elämästään kunnialla
läpi. Siksi niitä voidaankin kutsua vain merkiksi turhuuden ylistämisestä joiden perimmäinen tarkoitus on osoittaa sellaista omaa tahtoa joka on ristiriidassa Luojamme, taivaallisen Isän tahdon kanssa.- minulle vastausksia
Hyvä että läysin tämän keskustelun, sillä olen itse miettinyt näitä asioita.
Olen ollut uskossa 7 vuotta, tiedoksi siitä, että tiedän millä tiellä kuljen.
1.Mitenkä nämä nuoret, joita seurakunnissa näkee, heillä on lävistyksiä. Myös kristillisillä laulajilla/ gospel yhtyeillä. Eivätkö he siis ole uskossa kun ovat lävistäneet itsensä?
2. Tule uskoon sellaisena kuin olet, mutta sen jälkeen et voi olla sellainen kuin olet! Ei varmaan monta kiinnosta uskon asiat enää tämän väittämän jälkeen. Emmekö kelpaakkaan Jumalalle sellaisena kuin olemme???
3. Jos otan nyt lävistyksen / tautuoinnin,onko se muka merkki, etten enää ole uskossa?
4.Eikö ole tärkeämpää mitä sydämessämme on ja mitä sydämemme puhuu, kuin se että onko meillä lävistys tai tautuointi? - Trubaduuri
minulle vastausksia kirjoitti:
Hyvä että läysin tämän keskustelun, sillä olen itse miettinyt näitä asioita.
Olen ollut uskossa 7 vuotta, tiedoksi siitä, että tiedän millä tiellä kuljen.
1.Mitenkä nämä nuoret, joita seurakunnissa näkee, heillä on lävistyksiä. Myös kristillisillä laulajilla/ gospel yhtyeillä. Eivätkö he siis ole uskossa kun ovat lävistäneet itsensä?
2. Tule uskoon sellaisena kuin olet, mutta sen jälkeen et voi olla sellainen kuin olet! Ei varmaan monta kiinnosta uskon asiat enää tämän väittämän jälkeen. Emmekö kelpaakkaan Jumalalle sellaisena kuin olemme???
3. Jos otan nyt lävistyksen / tautuoinnin,onko se muka merkki, etten enää ole uskossa?
4.Eikö ole tärkeämpää mitä sydämessämme on ja mitä sydämemme puhuu, kuin se että onko meillä lävistys tai tautuointi?1. Lapset ja lapsenmieliset yleensä tekevät paljon sellaista nuoruudessaan jonka voi tietenkin antaa anteeksi, koska ihmisen kasvamiseen nimenomaan kuuluu jonkinsortin omanlaisen "uran" tai "polun" etsiminen. Heidän uskonsa tola varmasti paljastuu juuri niiden tekojen ja valintojen kautta joihin he alistavat itsensä. Ovatko he uskossa, on pitkälti kyllä makuasia ja riippuu myös tietenkin siitä, kuka heidän uskoaan määrittelee ja miksi.
2. Ihmien joko tottelee Luojaa tai sitten ei.
Usko on tottelemista, joten tuosta voi vetää kyllä hyviäkin päätelmiä itsekseen itse kukin.
Kyllä yleensä jumalat vastaavat joko ihan itse tai sitten jonkun toisen suun kautta. ;)
3. Jos toimit kuten maallisessa maailmassa on tapana toimia, niin eiköhän se jo riitä itsellesi
vastaukseksi. Pitäisi ainakin riittää. Tai sitten on vaan niin että sisäinen logiikkasi on hukassa.
4. Sydämen tola kyllä ilmentyy siinä samalla kun me itse ilmennämme itseämme joko sanojen avulla tai "kehon kielellä" tai tekojemme kautta noin yleensäkin julkisesti. - pyyyyyh
Trubaduuri kirjoitti:
1. Lapset ja lapsenmieliset yleensä tekevät paljon sellaista nuoruudessaan jonka voi tietenkin antaa anteeksi, koska ihmisen kasvamiseen nimenomaan kuuluu jonkinsortin omanlaisen "uran" tai "polun" etsiminen. Heidän uskonsa tola varmasti paljastuu juuri niiden tekojen ja valintojen kautta joihin he alistavat itsensä. Ovatko he uskossa, on pitkälti kyllä makuasia ja riippuu myös tietenkin siitä, kuka heidän uskoaan määrittelee ja miksi.
2. Ihmien joko tottelee Luojaa tai sitten ei.
Usko on tottelemista, joten tuosta voi vetää kyllä hyviäkin päätelmiä itsekseen itse kukin.
Kyllä yleensä jumalat vastaavat joko ihan itse tai sitten jonkun toisen suun kautta. ;)
3. Jos toimit kuten maallisessa maailmassa on tapana toimia, niin eiköhän se jo riitä itsellesi
vastaukseksi. Pitäisi ainakin riittää. Tai sitten on vaan niin että sisäinen logiikkasi on hukassa.
4. Sydämen tola kyllä ilmentyy siinä samalla kun me itse ilmennämme itseämme joko sanojen avulla tai "kehon kielellä" tai tekojemme kautta noin yleensäkin julkisesti.kylläpä täällä on ahas mielistä porukkaa!
- Trubaduuri
pyyyyyh kirjoitti:
kylläpä täällä on ahas mielistä porukkaa!
Kyllä sinulla on mahdollisuus pästä eroon tuosta ahtaasta mielestäsi ja suvaitsemattomuudestasi. Mutta kyllä se vaatii paljon aikaa ja uhrauksia henkilökohtaisella tasolla. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583713Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j823109Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin632310Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141520Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651309- 871159
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291019Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55965- 47952