Hei! Otin Norlevo jälkiehkäisytabletin ja kahdet seuraavat kuukautiset tulivat noin viikon aikaisessa. Aloitin ehkäisypillereiden syömisen toisten aikaisessa olleiden kuukautisten alussa. Vuoto oli todella niukkaa ja aloinkin miettimään, onko mahdollisesti ollut vain jotain välivuotoa tms.. Yleensä ei kyllä minkäänlaista välivuotoa ole ollut. Voiko pillereiden aloittaminen niukentaa kuukautisia jo ensimmäisinä käyttöpäivinä?
Ja jos kuukautiset ovat nyt tulleet aikaisessa jälkiehkäisystä johtuen, niin onko ehkäisypillereiden teho heti voimassa huolimatta siitä että kuukautiset ovat olleet hieman sekaisin?
Jälkiehkäisy ja pillereiden aloitus?
7
2557
Vastaukset
- kuukautisvuotoa
vaan hyvin yleinen sivuvaikutus jälkiehkäisystä, eli vuoto...
- oli kyllä
mielestäni ihan kuukautisvuoto ja kestikin suunnilleen normaalien kuukautisten ajan silloin heti jälkiehkäisyn jälkeen.. Mutta nyt toisella kerralla vasta olivat tosi niukat, ei ole koskaan niin niukkoja ollut. Mietin vaan että johtuisko tosissaan niitten pillereitten aloittamisesta vai mistä. Ja tosiaan se että toimiikohan ne pillerit nyt vai ei kun on ollut hieman sekaisin tuo kierto..
- Touhotiinu
oli kyllä kirjoitti:
mielestäni ihan kuukautisvuoto ja kestikin suunnilleen normaalien kuukautisten ajan silloin heti jälkiehkäisyn jälkeen.. Mutta nyt toisella kerralla vasta olivat tosi niukat, ei ole koskaan niin niukkoja ollut. Mietin vaan että johtuisko tosissaan niitten pillereitten aloittamisesta vai mistä. Ja tosiaan se että toimiikohan ne pillerit nyt vai ei kun on ollut hieman sekaisin tuo kierto..
Itse otin kanssa samaisen je-pillerin mutta ei ole ollut mitään vuotoja(kuitenkin on ollut samanlaisia oireita kuin silloin kun menkat on just alkamassa..selkäkipua ja mahakipua)..olen vain kuullut että kuukautiset tulevat joko viikon myöhässä tai viikon aikaisemmin tuon pillerin oton jälkeen..
- viikkoa
Touhotiinu kirjoitti:
Itse otin kanssa samaisen je-pillerin mutta ei ole ollut mitään vuotoja(kuitenkin on ollut samanlaisia oireita kuin silloin kun menkat on just alkamassa..selkäkipua ja mahakipua)..olen vain kuullut että kuukautiset tulevat joko viikon myöhässä tai viikon aikaisemmin tuon pillerin oton jälkeen..
aiemmin tai viikkoa myöh.tulevat! Tulevat sitten kuin tulevat.
- tietäää että
viikkoa kirjoitti:
tahtoisin kyllä myös tietää, että miten pillerit tehoavat je-pillerin oton jälkeen. itsellä menkat tuli kans viikkoa aiemmin ja oli tosi niukat. aloitin siinä sitten ehkäisypillerien oton samalla.
- Nimetön
tietäää että kirjoitti:
tahtoisin kyllä myös tietää, että miten pillerit tehoavat je-pillerin oton jälkeen. itsellä menkat tuli kans viikkoa aiemmin ja oli tosi niukat. aloitin siinä sitten ehkäisypillerien oton samalla.
JE-pillereiden jälkeen voi tulla vuotoa ennen varsinaisia kuukautisia, varsinkin jos se vuoto alkoi viikkoa normaalia aiemmin.
Olivatko siis oikeat kuukautiset? Kuka sen tietää.
Osalla naisista e-pillerien aloittaminen typistää vuodon, silloin kun e-pillerit aloitetaan. Osa vuotaa vähän koko ajan ennen kuin on aika aloittaa toinen pilleriliuska.
Kysyjän tapauksessa en siis luottaisi ehkäisyyn heti vaan vasta ensimmäisen tyhjennysvuodon ja uuden pilleriliuskan aloittamisen jälkeen. - norry
viikkoa kirjoitti:
siinä je-pilleripaketin "käyttöohjeessa":D lukee että seuraavat kuukautiset voivat tulla viikkoa aikaisemmin tai myöhemmin.Että sori vaan!!
ja se on yksilöllistä että tuleeko siinä välissä mitään vuotoa ennen ns.normaaleja menkkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa933641Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292403Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422049Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34901- 44841
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30820Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61805Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5799- 40707
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies89695