Rakkautta, rakkautta

witness

Onko rakkautta siellä, missä rakkaudesta puhutaan?

Onko Jumalan rakkautta siellä, missä siitä puhutaan?

Rakkaudellinen Totuus puhdistaa ja parantaa. Jeesuksen sanat eivät miellyttäneet kuulijoita, sillä ne olivat kokonansa Totuus. Opetuslapsensa saivat nähdä Hänet, meillä on Hänen Sanansa. Saako se olla Totuus?

6

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Audrey

      Aivan.

      Useasti rakkautta ei ole siellä, missä rakkaudesta puhutaan.
      Useasti Jumala ei ole siellä, missä Hänen rakkaudestaan puhutaan.

      Niin paljon muuta ehtii tulla rakkauden ja sanojen väliin.

      Kunpa sitä osaisikin ennen kaikkea rakastaa teoissa, ilman sanoja. Sellainen rakkaus on aina puhutellut itseäni eniten.

      • witness

        Pyhä Henki (Jeesus uskovassa) on Rakkaus. Ja on Totuus. Siinä on uskovien yhteys. Se on keskinäinen rakkaus. Ehtymätön lähde... Missä sitten olemme/liikumme.


      • vapaa ajattelija
        witness kirjoitti:

        Pyhä Henki (Jeesus uskovassa) on Rakkaus. Ja on Totuus. Siinä on uskovien yhteys. Se on keskinäinen rakkaus. Ehtymätön lähde... Missä sitten olemme/liikumme.

        Niinpä minä en vain oikein tykkää tuosta asetelmasta "me hyvät uskovaiset" ja "te huonot uskomattomat".
        Rakkaus voi näkyä myös sellaisissa ihmisissä, jotka eivät ole tunnustavia "uskovia".

        Kaikkien ihmisten välillä, joilla on keskinäinen rakkaus (=lähimmäisestä välittämistä) on tuo Pyhä Henki, tunnustivat sen tai ei.

        Kaikki olemme Jumalan lapsia. Joillekin tuo Jumala käsite ei vain ole sama kuin "kunnon uskovaisilla", mutta hedelmistään puu tunnetaan.
        Jokainen joka tekee sitä hyvää, mistä raamattu puhuu on valittu, heidänkin osanaan on armo ja rakkaus, ei vain MEidän.


      • Audrey
        vapaa ajattelija kirjoitti:

        Niinpä minä en vain oikein tykkää tuosta asetelmasta "me hyvät uskovaiset" ja "te huonot uskomattomat".
        Rakkaus voi näkyä myös sellaisissa ihmisissä, jotka eivät ole tunnustavia "uskovia".

        Kaikkien ihmisten välillä, joilla on keskinäinen rakkaus (=lähimmäisestä välittämistä) on tuo Pyhä Henki, tunnustivat sen tai ei.

        Kaikki olemme Jumalan lapsia. Joillekin tuo Jumala käsite ei vain ole sama kuin "kunnon uskovaisilla", mutta hedelmistään puu tunnetaan.
        Jokainen joka tekee sitä hyvää, mistä raamattu puhuu on valittu, heidänkin osanaan on armo ja rakkaus, ei vain MEidän.

        Rakkaus elää niissä ihmisissä, jotka eivät usko mihinkään Jumalaan. Rakkautta on eri uskontoihin uskovissa ihmisissä. Rakkautta on myös Jeesukseen uskovissa.

        Itsestä se on kiinni, kuinka paljon antaa itsessänsä rakkaudelle tilaa.

        Se kristityissä uskovaisissa on pahainen juttu, että usein ovat omissa piireissään rakastamassa omien piiriensä ihmisiä.

        Lähimmäinen ovat kaikki ihmiset, joita päivän mittaan kohtaa. Siinä ei kysytä onko ihminen uskovainen, mitä uskontoa edustaa, minkä värinen iho, tai mikä seksuaalinen suuntaus.
        Lähimmäistä tulee rakastaa niinkuin itseä. Lähimmäistä tulisi palvella kuin Jeesusta.


      • kristitty
        Audrey kirjoitti:

        Rakkaus elää niissä ihmisissä, jotka eivät usko mihinkään Jumalaan. Rakkautta on eri uskontoihin uskovissa ihmisissä. Rakkautta on myös Jeesukseen uskovissa.

        Itsestä se on kiinni, kuinka paljon antaa itsessänsä rakkaudelle tilaa.

        Se kristityissä uskovaisissa on pahainen juttu, että usein ovat omissa piireissään rakastamassa omien piiriensä ihmisiä.

        Lähimmäinen ovat kaikki ihmiset, joita päivän mittaan kohtaa. Siinä ei kysytä onko ihminen uskovainen, mitä uskontoa edustaa, minkä värinen iho, tai mikä seksuaalinen suuntaus.
        Lähimmäistä tulee rakastaa niinkuin itseä. Lähimmäistä tulisi palvella kuin Jeesusta.

        Tuo on totta....mitä siihen lisäisi ei mitään..


      • witness
        Audrey kirjoitti:

        Rakkaus elää niissä ihmisissä, jotka eivät usko mihinkään Jumalaan. Rakkautta on eri uskontoihin uskovissa ihmisissä. Rakkautta on myös Jeesukseen uskovissa.

        Itsestä se on kiinni, kuinka paljon antaa itsessänsä rakkaudelle tilaa.

        Se kristityissä uskovaisissa on pahainen juttu, että usein ovat omissa piireissään rakastamassa omien piiriensä ihmisiä.

        Lähimmäinen ovat kaikki ihmiset, joita päivän mittaan kohtaa. Siinä ei kysytä onko ihminen uskovainen, mitä uskontoa edustaa, minkä värinen iho, tai mikä seksuaalinen suuntaus.
        Lähimmäistä tulee rakastaa niinkuin itseä. Lähimmäistä tulisi palvella kuin Jeesusta.

        Pyhän Hengen vuodattama rakkaus ei etsi omaansa, eikä muistele kärsimäänsä pahaa. (1 Kor 13)

        Siihen ei ihminen pysty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      118
      1157
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      674
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      102
      473
    Aihe