Sähköpostit

joukkona

Pitää lähettää ainakin sata samanlaista joulutervehdystä eri osoitteisiin niin, että niissä ei näy, että lähetys on joukkoviesti. Eli muiden osoitteet piiloon.

Tiedän että toi onnistuu, mutta en tietty muista, miten se tapahtuu....


Hyvää Joulua kuitenkin kaikille!

11

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bcc__

      Sähköpostiohjelmastasi pitäisi löytyä Piilokopio-kenttä (eng. Bcc).
      Kun kirjoitat vastaanottajat vain siihen kenttään, niin listaa ei näy vastaanottajilla.

      • selvennys

        Mulla on Thunderbird. Onko toi sellainen, että vastaanottaja ei saa selville mitenkään muille lähetettyjen osoitteita?


      • selvennys kirjoitti:

        Mulla on Thunderbird. Onko toi sellainen, että vastaanottaja ei saa selville mitenkään muille lähetettyjen osoitteita?

        näin. Jouluja!


      • Bcc__
        selvennys kirjoitti:

        Mulla on Thunderbird. Onko toi sellainen, että vastaanottaja ei saa selville mitenkään muille lähetettyjen osoitteita?

        Piilokopio-ominaisuus ei ole riippuvainen sähköpostiohjelmasta, vaan palvelimet hoitaa asian.

        Thunderbirdissä näköjään viesti-ikkunan Vastaanottaja-kohdassa on "nuoli-alas", josta asian voi valita.


      • Make 1.2
        Bcc__ kirjoitti:

        Piilokopio-ominaisuus ei ole riippuvainen sähköpostiohjelmasta, vaan palvelimet hoitaa asian.

        Thunderbirdissä näköjään viesti-ikkunan Vastaanottaja-kohdassa on "nuoli-alas", josta asian voi valita.

        Hyvin näyttää tuo Thunderbirdin piilo-ominaisuus toimivan,kokeilin useilla osoitteillani,eivät tule näkyviin vaan siellä vastaanottopuolella lukee ei-julkituotuja-osoitteita.


      • Bcc__
        Bcc__ kirjoitti:

        Piilokopio-ominaisuus ei ole riippuvainen sähköpostiohjelmasta, vaan palvelimet hoitaa asian.

        Thunderbirdissä näköjään viesti-ikkunan Vastaanottaja-kohdassa on "nuoli-alas", josta asian voi valita.

        "Pitää lähettää ainakin sata samanlaista joulutervehdystä eri osoitteisiin"

        Sähköpostipalveluntarjoajilla saattaa olla rajoituksia vastaanottajien määrän suhteen.
        Todennäköisesti esim. sata menee ihan ok, mutta jos ei, niin lähetä viestisi pienemmille ryhmille kerrallaan.


    • Prkl...

      Yksi tuttu ääliö lähettelee jatkuvasti itseni mukaanlukien parille kymmenelle joka päivä uutispostejaan käyttämättä osoitteissa piilokopioita.
      Kerran jo sille pellelle huomautin, että lopettaisi sen massapostaamisen kaikkien osoitteet näkyvillä, mutta ei mene jakeluun.
      Yksi jos porukasta alkaa sikailemaan, niin kaikilla on osoitteet ties missä, ja laatikko törkyä täynnä jatkuvasti.
      Miten sellaisen ääliön saisi tajuamaan?

      • aloittaja

        Juuri tästä on mullakin kyse. Eli miten voi lähettää ko. viestit ilman että vastaanottajalla lukee mitään piiloviesteistä tms?

        Kerran sain lähtemään ison kasan viestejä niin, että (MUISTAAKSENI) listassa oli ekana mun oma osoite, jota kautta sitten jokainen lähti yksitellen koneelta. Eli kyseessä ei ollut joukkokirje sellaisessa merkityksessä kuin piiloviesteissä.... Mutta kun en kirveelläkään muista miten toi hienous toimi...


      • aaargh...
        aloittaja kirjoitti:

        Juuri tästä on mullakin kyse. Eli miten voi lähettää ko. viestit ilman että vastaanottajalla lukee mitään piiloviesteistä tms?

        Kerran sain lähtemään ison kasan viestejä niin, että (MUISTAAKSENI) listassa oli ekana mun oma osoite, jota kautta sitten jokainen lähti yksitellen koneelta. Eli kyseessä ei ollut joukkokirje sellaisessa merkityksessä kuin piiloviesteissä.... Mutta kun en kirveelläkään muista miten toi hienous toimi...

        Lähetä nyt ne viestisi ennen joulua 2009.
        Piilokopiona.


      • ...
        aloittaja kirjoitti:

        Juuri tästä on mullakin kyse. Eli miten voi lähettää ko. viestit ilman että vastaanottajalla lukee mitään piiloviesteistä tms?

        Kerran sain lähtemään ison kasan viestejä niin, että (MUISTAAKSENI) listassa oli ekana mun oma osoite, jota kautta sitten jokainen lähti yksitellen koneelta. Eli kyseessä ei ollut joukkokirje sellaisessa merkityksessä kuin piiloviesteissä.... Mutta kun en kirveelläkään muista miten toi hienous toimi...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000682&posting=22000000039787018#22000000039787018


      • ööööh..
        aloittaja kirjoitti:

        Juuri tästä on mullakin kyse. Eli miten voi lähettää ko. viestit ilman että vastaanottajalla lukee mitään piiloviesteistä tms?

        Kerran sain lähtemään ison kasan viestejä niin, että (MUISTAAKSENI) listassa oli ekana mun oma osoite, jota kautta sitten jokainen lähti yksitellen koneelta. Eli kyseessä ei ollut joukkokirje sellaisessa merkityksessä kuin piiloviesteissä.... Mutta kun en kirveelläkään muista miten toi hienous toimi...

        Kun yksi on vastaanottajana näkyvillä ja loput osoitekentässä klikkailet piilokopioiksi, niin kukaan vastaanottajista ei näe vastaanottajana kuin sen yhden osoitteen.
        Capiche?
        Eli jos vastaanottajaksi laitat oman osoitteen, ja KAIKKI muut valikoista piilokopioiksi, KAIKKI saavat postisi muodossa jossa vain sinä olet vastaanottaja SEKÄ lähettäjä, eikä mitään muita osoitteita näy.

        Piilokopio-vastauksilla ksymykseesi jo vastattiin, mutta tajunnanvirtasi tökkäsi siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe