Hyvinkäällä siis tosi kuralla!!Viime viikolla kävin sairaalanmäen päivystyksessä jonottamassa 3,5 h pääsemättä vastaanotolle!Kävin ilmoittamassa vastaanottoon että lähden pois koska oloni heikkeni koko ajan..lasku tuli postissa kuitenkin..heh!Noh..eilen aamulla menin samaiseen paikkaan klo4:30..minun lisäkseni ei ollut muita..ja taas odottelin 6:30 tuli toinen potilas..vähän aikaa juteltuani tämän potilaan kanssa huomasin kun vastaanottovirkailija(6:50)soitti lääkärille että nyt olisi 2 potilasta..Siis lääkäri ei edes ollut työpaikalla???Lääkäri tuli vastaanottokoppiin 6:55 ja alkoi tarinoimaan kuulumisia hoitajien kanssa..minulta meni hermo ja menin mesoamaan että mitä helvettiä..Noh..lääkäri lähtikin huoneeseensa ja kostoksi otti tämän minun jälkeeni tulleen potilaan jolla niskakipuja..ensin..heh.Noh.otti minutkin sitten kyllä vastaan ja luultavasti tekikin oikean diagnoosin minulla(salmonella)joka nyt yli viikon verran myllertänyt vatsaani..
Terveydenhoito Hyvinkäällä
41
2614
Vastaukset
- ole tärkeysjärjestyksessä
kaupungin valtuutettujen työlistalla.Se kauppakeskus vie ajan.
- Ei se toimi
En nyt kuitenkaan leimaisi sitä ihan "kuralle" ja varmaan riippuu suuresti siitä, mihin aikaan sinne menee. Mutta odotusajat ovat kyllä todella pitkät. En tiedä, millä kriteereillä sairastuneet priorisoidaan, mutta oman viimekertaisen kokemukseni perusteella jonossa ohitseni meni useita potilaita. Lapset ne näyttää ottavan aika nopeasti ja se on mielestäni ihan ok. Hyväksyn myös sen, että huonokuntoiset vanhukset menevät meidän työikäisten edelle.
Varmaan resurssit on niukat ja päivystyksessä on pieni henkilöstö. Olisiko niin, että lääkärit tekisivät työtä myös sairaalan tai terveyskeskuksen puolella, josta ne sitten hälytetään paikalle? Oudoltahan tuo kertomasi kuulostaa. Asiallinen palaute päivystyspolin toiminnasta vastaavalle voisi olla paikallaan.- tosiaan menee..
..että lääkärit kulkevat usein päivystyksen ja osastonsa väliä. Uskomattoman pienellä henkilömäärällä sairaalaa välillä joudutaan pyörittämään, ihme että kaikki toimii edes näin kuin nykyään. (Vaikeasti sairaan omaisen vuoksi olen viettänyt sairaalanmäellä aikaani ja nähnyt kaikenlaista.)
Päivystyksessä jonottamiseen turhautumisen ymmärrän, mutta ei sinne odotustilaan kukaan tietääkseni kuollut ole. Flunssainen (tai joku vast. "harmiton tauti") aikuinen voi kyllä mielestäni odottaa, vakavat tapaukset siellä kyllä hoidetaan nopeasti. Teholle pääsee tai Töölööseen (Töölön traumapolilta on tietokoneyhteys Hyvinkään sairaalaan, päätöksen siirrosta tekee Töölö),jos tilanne sitä vaatii, tilaa ja asiantuntijoita paikalle kyllä löytyy.
Voihan tietysti olla jotain yksittäistapauksia joissa kaikki mahdollinen on mennyt pieleen, mutta omien (nyt reilun vuoden lähes päivittäisiin käynteihin) kokemuksien perusteella sanoisin että kyllä sairaalanmäellä sairaista pidetään huolta. - Huolestunut!!!
tosiaan menee.. kirjoitti:
..että lääkärit kulkevat usein päivystyksen ja osastonsa väliä. Uskomattoman pienellä henkilömäärällä sairaalaa välillä joudutaan pyörittämään, ihme että kaikki toimii edes näin kuin nykyään. (Vaikeasti sairaan omaisen vuoksi olen viettänyt sairaalanmäellä aikaani ja nähnyt kaikenlaista.)
Päivystyksessä jonottamiseen turhautumisen ymmärrän, mutta ei sinne odotustilaan kukaan tietääkseni kuollut ole. Flunssainen (tai joku vast. "harmiton tauti") aikuinen voi kyllä mielestäni odottaa, vakavat tapaukset siellä kyllä hoidetaan nopeasti. Teholle pääsee tai Töölööseen (Töölön traumapolilta on tietokoneyhteys Hyvinkään sairaalaan, päätöksen siirrosta tekee Töölö),jos tilanne sitä vaatii, tilaa ja asiantuntijoita paikalle kyllä löytyy.
Voihan tietysti olla jotain yksittäistapauksia joissa kaikki mahdollinen on mennyt pieleen, mutta omien (nyt reilun vuoden lähes päivittäisiin käynteihin) kokemuksien perusteella sanoisin että kyllä sairaalanmäellä sairaista pidetään huolta.Vakavat henkeä uhkaavat tapaukset hoidetaan kyllä tehokkaasti, koska on pakko, mutta tapaukset, jotka ei tälläisiä ole vetkutetaan kyllä kohtuuttomasti. Välittämättä potilaan elämänlaadusta tai omaisillekin koituvasta raskaasta tilanteesta.
Samojen vaivojen takia rahdataan ihmisiä päivystykseen ambulanssilla uudestaan ja uudestaaan.
Monesti aamulla tuotu potilas makaa päivystyksen käytävällä vielä illalakin.
Ompa ambulanssilla tuotu potilas unohdettu kirjata sisään ja neljän tunnin jälkeen puolison sitkeän etsinnän tuloksena potilas löytyi käytävältä!!!
Eikä päivystystä jouduta tosiaankaan pyörittämään pienellä porukalla, vaan sitä pyöritetään pienellä porukalla ja siis jo vuosien ajan. - Potilas...
Voihan tietysti olla jotain yksittäistapauksia joissa kaikki mahdollinen on mennyt pieleen, mutta omien (nyt reilun vuoden lähes päivittäisiin käynteihin) kokemuksien perusteella sanoisin että kyllä sairaalanmäellä sairaista pidetään huolta.Esimerkiksi sisätautiosasto hoidattaa potilaita päivystyksessä. Eli potilaita opastetaan tulemaan vaivoissaan päivystykseen ja se tarkoittaa pahimmillaan aika montaa käyntiä, kun odotellaan hoitotakuun täyttymistä....
- tilastollisuus
Voihan tietysti olla jotain yksittäistapauksia joissa kaikki mahdollinen on mennyt pieleen, mutta omien (nyt reilun vuoden lähes päivittäisiin käynteihin) kokemuksien perusteella sanoisin että kyllä sairaalanmäellä sairaista pidetään huolta.Ei vähillä henkilöstöillä tuottaminen ole edes rahasta kiinni.
Ylijäämä 1.1.–31.12.2006 oli 14 224 090,51 euroa ja 1.1.–31.12.2007 oli 7 859 341,76 euroa.
Miten on ylijäämä mahdollista???
Eihänne paljon ole, mutta asnne ongelmaton organisaatio voisi tuoda säästöjä.
Tuskin asiaan saadan korjausta ennen, kuin TEO tai joku muu valvova elin asettaa uusia miljoonan euron uhkasakkoja. - immeinen
tilastollisuus kirjoitti:
Ei vähillä henkilöstöillä tuottaminen ole edes rahasta kiinni.
Ylijäämä 1.1.–31.12.2006 oli 14 224 090,51 euroa ja 1.1.–31.12.2007 oli 7 859 341,76 euroa.
Miten on ylijäämä mahdollista???
Eihänne paljon ole, mutta asnne ongelmaton organisaatio voisi tuoda säästöjä.
Tuskin asiaan saadan korjausta ennen, kuin TEO tai joku muu valvova elin asettaa uusia miljoonan euron uhkasakkoja.netistä "telajärven kunta" ja sieltä terveyspalvelut.... johan tuntuu luksukselta kaikki palvelut tässä kaupungissa ;)
- Immeistä
immeinen kirjoitti:
netistä "telajärven kunta" ja sieltä terveyspalvelut.... johan tuntuu luksukselta kaikki palvelut tässä kaupungissa ;)
.....
- Hatuttaa isosti muakin
Tuohan oli ihan kuin meidän vastaavasta paikasta kopio,eikä niin kauhean kaukana olla teistäkään,samanlaista tuntuu olevan,puitteet täällä komiat mutta se ei paljon lohduta jos saa lähteä tyhjin käsin luukulta ja seuraavana päivänä saa maksaa stadissa privapuolella itsensä kipeeksi mutta vastineeksi pääsee lääkärille ja saa hoidon.
- kokoomus
äänestäkää vain sosdem.
- höpöä
Yritä nyt edes hiukan muistella, kuinka vaaleissa kävi.
- Hesaboys
Vakava asenneongelma vaivana sairaalassa.
On siitä päivystyksestä valitettu lääniin ja huomautus siittä päivystykselle, mutta ei se ole aiheuttanut toimenpiteitä.
Onneksi Hussin johto on tyytyväinen!!!
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,46,616,617,618,20872,26366 - Huolestunut!!!
Suosittelen lämpimästi kaikkia tekemään kirjallinen kantelu joko TEO:n tai Lääninhallitukseen.
Valitettu on asiallisesti, asiattomasti ja aneltu asianmukaista kohtelua turhaan
kyseiseltä laitokselta.
Hussille on asetettu miljoonan euron uhkasakko, jotta saataisi purettua hoitojonot.
Hussista huippulääkärit lähtevät parenpiin laitoksiin.
MUUTAMA LINKKI:
http://www.teo.fi/FI/TEO/Tehtavat/Sivut/etusivu.aspx
http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/sto/home.nsf
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=6208/news_db=web_lehti2006/type=1/ref=rss
http://www.med.helsinki.fi/uutiset/20080919_HUS-kriisi.htm
http://www.talouselama.fi/pelin_henki/article164344.ece - Hyggestam
on asiaa käsitellyt v. 2007.
http://195.165.32.152/ktwebbin/ktproxy2.dll?doctype=2&docid=4b565c305c39323432373535312e646f63&lis=0&pykno=101&pvm=15.10.2007 18:00:00 - alipalkattuja
Pitäisi päästä vähintään johonkin 20-30 tuhanteen euroon nettona per kuukausi.
- hölmistunyt!
ne potilaat hoidetaan??Vai meinasitko että annetaan potilaille taxi-rahaa että pääsevät kurvailemaan päivystyksestä toiseen löytääkseen lyhyimmän jonon!Jos meinaat että lääkärien palkka on liian pieni niin onhan lääkäreillä mahdollisuus hakeutua yksityis-sektorille...tosin kaikkia kandidaatteja ei sinne kelpuuteta joten tyytyvätköön pienempään palkkaan ja suorittakoon työnsä siellä mistä nostavat sen vähäisenkin palkan!Ps.ei "hidas" muurarikaan saa kovaa palkkaa..
- taida raha
Eipä taida raha auttaa työmoraalin puutteeseen...
- Monoboly
hölmistunyt! kirjoitti:
ne potilaat hoidetaan??Vai meinasitko että annetaan potilaille taxi-rahaa että pääsevät kurvailemaan päivystyksestä toiseen löytääkseen lyhyimmän jonon!Jos meinaat että lääkärien palkka on liian pieni niin onhan lääkäreillä mahdollisuus hakeutua yksityis-sektorille...tosin kaikkia kandidaatteja ei sinne kelpuuteta joten tyytyvätköön pienempään palkkaan ja suorittakoon työnsä siellä mistä nostavat sen vähäisenkin palkan!Ps.ei "hidas" muurarikaan saa kovaa palkkaa..
On liian helppoa pompottaa potilaita, kun on käytännön monopoli asema. Ambulanssit kärrää potilaita jonottamaan käytäville jatkuvana virtana.
Täytyy olla jonkinsortin sadisti, että voi työskennellä tuollaisessa työpaikassa.
- valtaavat päivystyksen!
Lapseni kanssa olen päivystyksessä joutunut asioimaan paljon ja odotellut parhaimmillani 7 tuntia. Odottelu ei ole haitannut kun on mukana oikea asenne, ja kunnon hoitoa ollaan aina saatu. Hoitsuja mun käy sääliksi kun olen nähnyt mitä juoppoja, paskat housussa ja vaatteet oksennuksessa kärrätään petipaikoille. Ei kännikalat kuulu päivystykseen selviämään ja krapulaa parantelemaan!
- Riittää
Asennetta varmasti riittää, jos päivystyksessä joutuu käymään joskus. Eri asia on, jos joutuu käymään siellä viikoittain jopa useammin...silloin luulisi oikean asenteen saaminen on kohtalaisen vaikeaa.
Minulle ei kyllä 7 tunnin odotus sairaan lapsen kanssa ole vaihtoehto.
No ehkä, jos on joku isompi onnettomuus tai epidemia, saattaisin ymmärtää, mutta silloinkin pitäisi joku varallaolo järjestelmä astua käyttöön.
Normaali oloissa ei saa moisia jonoja olla.
Väittäisin, että juoppojen selviäminen ei sido juurikaan henkilökuntaa, jos asiat tehtäisiin järkevästi...no ehkä yhden vartijan. - kun ensiavun väestä 2 hoitajaa
Riittää kirjoitti:
Asennetta varmasti riittää, jos päivystyksessä joutuu käymään joskus. Eri asia on, jos joutuu käymään siellä viikoittain jopa useammin...silloin luulisi oikean asenteen saaminen on kohtalaisen vaikeaa.
Minulle ei kyllä 7 tunnin odotus sairaan lapsen kanssa ole vaihtoehto.
No ehkä, jos on joku isompi onnettomuus tai epidemia, saattaisin ymmärtää, mutta silloinkin pitäisi joku varallaolo järjestelmä astua käyttöön.
Normaali oloissa ei saa moisia jonoja olla.
Väittäisin, että juoppojen selviäminen ei sido juurikaan henkilökuntaa, jos asiat tehtäisiin järkevästi...no ehkä yhden vartijan.etsi yhtä juoppoa joka oli lähtenyt omin luvin sairaalaan vaeltelemaan. Löytyi se, tipat oli repinyt ja käynyt poliklinikoilla muita potilaita häiritsemässä. Olisi hoitajilla varmaan ollut parempaa tekemistä! Eli kyllä ne juopot vie henkilökuntaa siinä missä normaali potilaskin, pitää vahtia ettei ne tukehdu oksennukseensa, pitää pesettää kun ne on laskeneet housuunsa yms... Ja usein olen sairaalassa asioinut lapsen takia, ei siis mitään satunnais käyntejä. Joskus on odoteltu pidempään joskus päästy 10 minuutin odottelun jälkeen lääkärin luo.
Ei sairaalassa mitään vartiaa ole päivisin. henkilökunta itse yrittää pärjätä hankalien asiakkaiden kanssa, päällekäymisen uhallakin. Kerran istuin kahviossa ja seurasin kun joku pilottitakkinen juippi (kännissä tai aineissa) kävi uhkailemaan neuvonnan ihmisiä koska eivät olleet antaneet potilaan tietoja.
Menkää ihmiset itseenne! ei me asiakkaatkaan helppoja olla kun tullaan sinne naama valmiina norsun v***lla! - syövän sairastanut
kun ensiavun väestä 2 hoitajaa kirjoitti:
etsi yhtä juoppoa joka oli lähtenyt omin luvin sairaalaan vaeltelemaan. Löytyi se, tipat oli repinyt ja käynyt poliklinikoilla muita potilaita häiritsemässä. Olisi hoitajilla varmaan ollut parempaa tekemistä! Eli kyllä ne juopot vie henkilökuntaa siinä missä normaali potilaskin, pitää vahtia ettei ne tukehdu oksennukseensa, pitää pesettää kun ne on laskeneet housuunsa yms... Ja usein olen sairaalassa asioinut lapsen takia, ei siis mitään satunnais käyntejä. Joskus on odoteltu pidempään joskus päästy 10 minuutin odottelun jälkeen lääkärin luo.
Ei sairaalassa mitään vartiaa ole päivisin. henkilökunta itse yrittää pärjätä hankalien asiakkaiden kanssa, päällekäymisen uhallakin. Kerran istuin kahviossa ja seurasin kun joku pilottitakkinen juippi (kännissä tai aineissa) kävi uhkailemaan neuvonnan ihmisiä koska eivät olleet antaneet potilaan tietoja.
Menkää ihmiset itseenne! ei me asiakkaatkaan helppoja olla kun tullaan sinne naama valmiina norsun v***lla!Olen joutunut myöskin odottelemaan tunteja vaikka olin syöpäpotilas. Ensiapuun pahan ripulin takia (vaarana verenmyrkytys), odottelua kaikkiaan 6 tuntia (päiväsaikaan). Välillä toki otettiin verikoetta ja annettiin ulostenäyte. Petille vaan ei päästetty, vaikka olo oli jo huono. Sitten pääsinkin suoraan osastolla sen odottelun jälkeen ja antibioottitippaan. En rähissyt henkilökunnalle, ei ole tapana ja silloin sairaana olin hyvinkin lempeä =).
Olisi ehkä pitänyt rähistä?
Muuten minulla ei ole ollut yhtään huonoja kokemuksia sairaalan hoitajista eikä lääkäreistä. Toki jollain on joskus huonompi päivä ja osa ihmisistä on vaan luonnostaan empaattisempia kuin toiset. - Pähkinänkuoressa
etsi yhtä juoppoa joka oli lähtenyt omin luvin sairaalaan vaeltelemaan. Löytyi se, tipat oli repinyt ja käynyt poliklinikoilla muita potilaita häiritsemässä. Olisi hoitajilla varmaan ollut parempaa tekemistä! Eli kyllä ne juopot vie henkilökuntaa siinä missä normaali potilaskin, pitää vahtia ettei ne tukehdu oksennukseensa, pitää pesettää kun ne on laskeneet housuunsa yms... Ja usein olen sairaalassa asioinut lapsen takia, ei siis mitään satunnais käyntejä. Joskus on odoteltu pidempään joskus päästy 10 minuutin odottelun jälkeen lääkärin luo.
Menkää ihmiset itseenne! ei me asiakkaatkaan helppoja olla kun tullaan sinne naama valmiina norsun v***lla!Ei ole henkilökunnalla todellakaan helppoa, mutta ongelman ydin on siinä, ettei heille anneta mahdollisuutta tehdä töitään kunnolla.
Kyse ei suoraan ole potilaista eikä henkilökunnassa vaan organisaatiosta.
Sairaanhoitopiiri ei syystä tai toisesta mahdollista kunnon olosuhteita kummalekaan osapuolelle.
Syitä tähän on tässäkin keskustelussa pohdittu. - Positivos
Menkää ihmiset itseenne! ei me asiakkaatkaan helppoja olla kun tullaan sinne naama valmiina norsun v***lla!Kaikki, jotka joutuvat olemaan ihmisten kanssa tekemisissä joutuvat myös kohtaamaan ihmisten ikävät puolet.
Tämä tietenkin koskee erityisesti ammatteja parturista autonasentajaan jne.
Mutta muilla palvelualoilla on kokonainen armeija asiakkaan tukena, jos ei autoa saada heti kuntoon tai kännykän korjauksen ajaksi ei saada sijais puhelinta...listaa voi jatkaa loputtomiin.
Vielä pahempaa, jos palvelija tekee työssään virheen. Autossa, jos korjauksen jälkeen syttyy joku merkkivalo on se todellinen maailmanloppu.
Hoitohenkilökunta ei ole mitenkään poikkeus, joka joutuu kohtaamaan ihmisten huonoimpia puolia.
Mutta, kun terveydenhuolto ei pelaa tai päivystyksessä on jatkuva kriisitilanne joka ikinen päivä vuodsesta toiseen tai yleiseltäpuoleta ei lääkärin aikaa saa kohtuullisessa ajassa... ei ole ketään asiakkaan etuja puolustamassa vaikka on kyse ihmisestä eikä mistään kulutushyödykkeestä.
On meillä tietysti silmänlume potilasasiamies ja onhan meitä varten tehty hoitotakuu laki.
Hoitotakuu on vitsi, jonka perusteellä ei henkeä uhkaavaan sairauden hoito voidaan laillisesti vetkuttaa vaikka kuinka pitkään.
Onhan meillä vielä valvovat instanssit TEO ja Lääninhallitus, mutta valvonta perustuu käytännössä perustuu ihmisen tekemään kanteluun.
Ehkä, jos julkinen terveydenhuolto maksaisi saman, kuin yksityinen, alkaisi ihmisiä kiinostamaan oikeasti julkisen puolen toiminta. - Työläinen minäkin
Menkää ihmiset itseenne! ei me asiakkaatkaan helppoja olla kun tullaan sinne naama valmiina norsun v***lla!Lopulta kyse on kumminkin ammatinvalinta kysymyksestä.
- Huolestunut!!!
Menkää ihmiset itseenne! ei me asiakkaatkaan helppoja olla kun tullaan sinne naama valmiina norsun v***lla!Ottakaa huomioon, että yksittäisten juoppojen lisäksi lääkärit ja hoitajat kohtaavat myös ihmisiä, jotka ovat heikoimmillaan ja elämänsä suurimman taistelun keskellä.
- kehittäminen,
on ollut muotisana näillä sivuilla viime aikoina. Tätäkö se tarkoittaa?Terveysasioihin ensisijaisesti tulisi panostaa ja sitten vasta markettien rakentamiseen.
- Saatiin
kauppakeskus tähänkin ketjuun.
Jospa nuorempikin kirjoittajakunta ajattelisi asoita uusiksi.
Nämä terveysasiat alkavat kiinnostaa vasta sitten, kun on on itse terveydenhuollon armoilla. - se mainittiin
Saatiin kirjoitti:
Nämä terveysasiat alkavat kiinnostaa vasta sitten, kun on on itse terveydenhuollon armoilla.jo ketjun alkupäässäkin.
- on jo
Saatiin kirjoitti:
Nämä terveysasiat alkavat kiinnostaa vasta sitten, kun on on itse terveydenhuollon armoilla.pakko myöntää että ne änkyrät Pro kaupungintalo hankeen takana on olleet oikeassa. Ja jos olette lukeneet sununntain lehden niin siinä Olli Savela kirjoittaa toisesta ongelmasta, koulujen luokkakoon pienentämisestä.
Onko näin että joku muukin äänesti puoluetta ja sai huomata vaalien jälkeen äänestäneensä hevon paskaa!
Minulle kävi näin, äänestin vihreitä ja huomasin että vihreät tekivät vaalien jälkeen "pakkoavioliiton" ja kokoomuksen kanssa ei tästä oltu hiiskuttu ennen vaaleja mitään.
Nostan hattua vasemistolle joka ei lähtenyt pettämään äänestäjiään ja on sittenkin ihmisen puolella.
Kuinka siis saamme kaupunkiimme näiden vaaliliittojen myötä demokratiaa, ja kunnon palveluja kuntalaisille ei siis kauppoja vaan lääkäreitä ja vanhusten hoitoa. Kolmen vuoden päästä taas puolueet lupailevat mutta olkaa tarkkoina koska jos äänestää henkilöä tietystä puolueesta ja saa sen henkilön valtuustoon onkin tämä henkilö valmis myymään aatteensa ja vaatteensa saadakseen jonkin muunkin paikan kun valtuustopaikan. Valtuuston luottamuspaikkojen myötä he haluavat vielä lautakuntapaikkoja ja vaikuttavat tietysti "emäpuolueen" tahdonmukaisesti niissä. Siksi eivät vihreät uskalla juurikkaan tehdä omia egolokisia ratkaisujaan vaan menevät kokoomuksen herra hississä. Ja rahaa saadaan puolueille ja itselle...koska kaikista luottamusviroista tietenkin maksetaan. - äänestyksiä
on jo kirjoitti:
pakko myöntää että ne änkyrät Pro kaupungintalo hankeen takana on olleet oikeassa. Ja jos olette lukeneet sununntain lehden niin siinä Olli Savela kirjoittaa toisesta ongelmasta, koulujen luokkakoon pienentämisestä.
Onko näin että joku muukin äänesti puoluetta ja sai huomata vaalien jälkeen äänestäneensä hevon paskaa!
Minulle kävi näin, äänestin vihreitä ja huomasin että vihreät tekivät vaalien jälkeen "pakkoavioliiton" ja kokoomuksen kanssa ei tästä oltu hiiskuttu ennen vaaleja mitään.
Nostan hattua vasemistolle joka ei lähtenyt pettämään äänestäjiään ja on sittenkin ihmisen puolella.
Kuinka siis saamme kaupunkiimme näiden vaaliliittojen myötä demokratiaa, ja kunnon palveluja kuntalaisille ei siis kauppoja vaan lääkäreitä ja vanhusten hoitoa. Kolmen vuoden päästä taas puolueet lupailevat mutta olkaa tarkkoina koska jos äänestää henkilöä tietystä puolueesta ja saa sen henkilön valtuustoon onkin tämä henkilö valmis myymään aatteensa ja vaatteensa saadakseen jonkin muunkin paikan kun valtuustopaikan. Valtuuston luottamuspaikkojen myötä he haluavat vielä lautakuntapaikkoja ja vaikuttavat tietysti "emäpuolueen" tahdonmukaisesti niissä. Siksi eivät vihreät uskalla juurikkaan tehdä omia egolokisia ratkaisujaan vaan menevät kokoomuksen herra hississä. Ja rahaa saadaan puolueille ja itselle...koska kaikista luottamusviroista tietenkin maksetaan.On se kyllä kumma, ihan kuin vanhasta muistista äänestetään vaikkapa kokoomusta, joka ei siis todellakaan puolusta koulujen, terveydenhuollon yms. määrärahoja. Nehän ne juuri ovat kuitenkin suurimmalle osalle tärkeimpiä! Alkakaapas tutkia äänestystuloksia, mikä puolue mitäin asiaa ajaa!
- kuin milloinkaan
on jo kirjoitti:
pakko myöntää että ne änkyrät Pro kaupungintalo hankeen takana on olleet oikeassa. Ja jos olette lukeneet sununntain lehden niin siinä Olli Savela kirjoittaa toisesta ongelmasta, koulujen luokkakoon pienentämisestä.
Kuinka siis saamme kaupunkiimme näiden vaaliliittojen myötä demokratiaa, ja kunnon palveluja kuntalaisille ei siis kauppoja vaan lääkäreitä ja vanhusten hoitoa. Kolmen vuoden päästä taas puolueet lupailevat mutta olkaa tarkkoina koska jos äänestää henkilöä tietystä puolueesta ja saa sen henkilön valtuustoon onkin tämä henkilö valmis myymään aatteensa ja vaatteensa saadakseen jonkin muunkin paikan kun valtuustopaikan. Valtuuston luottamuspaikkojen myötä he haluavat vielä lautakuntapaikkoja ja vaikuttavat tietysti "emäpuolueen" tahdonmukaisesti niissä. Siksi eivät vihreät uskalla juurikkaan tehdä omia egolokisia ratkaisujaan vaan menevät kokoomuksen herra hississä. Ja rahaa saadaan puolueille ja itselle...koska kaikista luottamusviroista tietenkin maksetaan.huomata tämä vihreiden bluffi.Pelkkä kiusantekopuolue ja tullut kalliiksi myös Suomelle mm. kioton sopimuksen n.s. alkurajat Suomen osalta.Jos seuraa Eduskunnan kyselytunteja niin silloin viimeistään huomaa vihreiden ministereiden "tietotaidon".
- vasemmistoa
on jo kirjoitti:
Kuinka siis saamme kaupunkiimme näiden vaaliliittojen myötä demokratiaa, ja kunnon palveluja kuntalaisille ei siis kauppoja vaan lääkäreitä ja vanhusten hoitoa. Kolmen vuoden päästä taas puolueet lupailevat mutta olkaa tarkkoina koska jos äänestää henkilöä tietystä puolueesta ja saa sen henkilön valtuustoon onkin tämä henkilö valmis myymään aatteensa ja vaatteensa saadakseen jonkin muunkin paikan kun valtuustopaikan. Valtuuston luottamuspaikkojen myötä he haluavat vielä lautakuntapaikkoja ja vaikuttavat tietysti "emäpuolueen" tahdonmukaisesti niissä. Siksi eivät vihreät uskalla juurikkaan tehdä omia egolokisia ratkaisujaan vaan menevät kokoomuksen herra hississä. Ja rahaa saadaan puolueille ja itselle...koska kaikista luottamusviroista tietenkin maksetaan.tasapainon vuoksi ja näin olen äänestänyt jo vuosia. Muuten viisveisaan politiikasta, mutta liikaa oikealle ei ole vara mennä ja nyt onkin Hyvinkäällä paha paikka. Hyvinkäällä näyttää olevan rikasta porukkaa, äänestyksen tuloksesta päätellen.
- äärivasemmistoa,
vasemmistoa kirjoitti:
tasapainon vuoksi ja näin olen äänestänyt jo vuosia. Muuten viisveisaan politiikasta, mutta liikaa oikealle ei ole vara mennä ja nyt onkin Hyvinkäällä paha paikka. Hyvinkäällä näyttää olevan rikasta porukkaa, äänestyksen tuloksesta päätellen.
ei se muuten auta.Demaritkin kulkee sekoomuksen puudelina.
- vaan helposti johdateltavaa
vasemmistoa kirjoitti:
tasapainon vuoksi ja näin olen äänestänyt jo vuosia. Muuten viisveisaan politiikasta, mutta liikaa oikealle ei ole vara mennä ja nyt onkin Hyvinkäällä paha paikka. Hyvinkäällä näyttää olevan rikasta porukkaa, äänestyksen tuloksesta päätellen.
Suomen rikkaimpiin kuuluvan Kokoomuksen kansanedustajan omistaman Aamupostin vaikutusta ei voi yliarvioida.
- alkava lama
vaan helposti johdateltavaa kirjoitti:
Suomen rikkaimpiin kuuluvan Kokoomuksen kansanedustajan omistaman Aamupostin vaikutusta ei voi yliarvioida.
opettaa enimpiä vouhakkeita.
- niinkin
alkava lama kirjoitti:
opettaa enimpiä vouhakkeita.
tarkoitukseni oli sanoa että olin pettynyt, lähinnä itseeni. Olisi aikuisena pitänyt nähdä jo kesällä vihreiden puheiden taakse. Pam tai mikä se daami nyt oli ilmoitti etteivät aijo taistella kaikkia tuulimyllyjä vastaan, eihän vohreiden tuulivoimaa vastaan pidäkkään taistella. No kysymys oli toki tästä surullisen kuuluisasta ostoskeskus - kaupungintalo hankeesta.
Mutta jos oikein ajattelee niin vihreiden jos keiden olisi silloin pitänyt älähtää, koska hanke ei todellakaan ole ympäristöteko. Siksipä olin hölmö kun vielä vaan äänestin heitä ja annoin siis loppupeleissä ääneni yhteiseenkäytöön kokooomuksen ja vihreiden pakkoliittoon. No viisastuneena tein sen viimeisen kerran, neljänvuoden päästä äänestän vain puoluetta joka ei liittoudu vallanhimossaan mihinkään toiseen puolueeseen. Näin ne opit otetaan käytöön.Tuolla torilla ollaan niin omillaan ja kappas vaan kun vaalit on ohi niin tehdään kuoleman syleilyjä valtapelin ja oman vallan hyväksi voi hemmetti ....
Hauska nähdä mitä seuraavaksi Hyvinkää tekee, onhan nyt kristillisilläkin hallituspaikka...
miltähän tuntuu myydä aatteensa ja omatuntonsa?
Vielä kehtaavat kaduilla keikailla, mutta nyt pitäisi kansan vaatia puolueilta tekoja ja rajoja, tai sitten vaan kahden puolueen politiikkaa koska eihän täällä nytkään ole kun kaksipuoluetta.
- Päivystelijä
Toivottavasti kansa on samaa mieltä, kun ei herätä enempää keskustelua.
- Fuksi
Niin toivotaan näin. Sinulle joka toteat tulleesi petetyksi, muista että moni muukin pettyi. Nämä vaaliliitot ovat tulleet viime vuosina suosituiksi vallan kahminnan välineeksi.
Se että me kuntalaiset sen hyväksymme, mehän hyväksymme jos äänestämme näitä vaaliliittoon osallisia eikö vain. No tällä hiljaisuudella me sen ainakin hyväksymme, ja neljän vuoden päästä kuten mainitsitte me taas äänestämme vanhaan malliin sen kummempia miettimättä. Onko meillä sitten sitä aatetta tai kantaa ottavaa käyttäytymistä on silloin mahdollista näytää ainakin äänestämällä niin että äänestysprosentti nousisi tuonne 70 hujakoille edes. Saisimme silloin edes sanoa ottaneemme kantaa politiikkaan ja demokratiaan.
- palveluita mutta
muuten tiedän ko. terveydenhuollon väen tavat ja käyttäytymisen - sen perusteella sanon, että joukossa on ala-arvoista sakkia - eivät täytä tosiaankaan terveydenhuollon väen mittapuuta - näitten tyyppien käsiin en itseäni antaisi millään.
- vbgyf
Olen usein ihmetellyt kuinka TK-lääkärit muuttuvat kuin toisiksi ihmisiksi olessaan yksityisvastaanotoilla. Löytyy inhimillisyyttä,taitoa,osaavat jopa kirjoittaa lähetteitä jatkotutkimuksiin. Mutta kun on taas normipäivä TK:ssa, vedetään tympeä ilme kasvoille ja laahustellaan pitkin käytäviä naama norsunvehkeellä ja valitellaan liian pitkiä päivystysvuoroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872