Elikkä pitäisi saada myytyä pois auto, jota vielä parisen vuotta maksamatta, jotta saisi halvemman kärryn tilalle. Verot/vakuutukset/isot remontit johon ei tosiaan ole varaa. Miten tämä nyt sitten onnistuu? Ostavatko autoliikkeet maksamattomia autoja, joista saisi sitten osamaksulla alle halvemman kärryn vai miten pitäisi toimia päästäkseen eroon nykyisestä liian kalliiksi tulevasta autosta.
Velallisen auton myynti/vaihto halvempaan?
13
7913
Vastaukset
- rahalla selviää
yleensä on täysityö päästä eroon ilman että joutuu itse käyttämään rahaa! se että vielä saisi jonkun romun kaupan päälle tarkottas sitä että auto olis jo melkein maksettu.ole realisti ja varaudu siihen että joudut maksamaan siitä että pääset siitä eroon.onhan se helpompi maksaa pientä kk erää ero rahasta kuin kitua ja antaa se rahoitusyhtiölle ja sitten vielä maksaa iso loppuvelka.oikea hinta autollesi on noin puolet nyky pyynnistä yleensä.sillon et tipu korkealta jos sen ymmärrät.
- saman kokenut
...ja reilusti, jos annat auton realisoinnin autoliikkeiden hoidoksi. Eli autosta pääset ehkä eroon, mutta maksamista jatkat. samoin käy liikkeessä vaidossa halvempaan. Edes jollakintavalla voit päästä omillesi, jos myyt autoa itse vaikka nettiauton kautta. Rahoitusyhtiön luvalla loppuvelka siirtyy uudelle omistajalle.
Mutta heikkoa se on kysyntä nyt sielläkin.- miettiä
Nää jutut pitäisi miettiä jo silloin, kun ollaan ostamassa autoa velaksi.
Ei tarkoitettu vit.uiluksi, vaan ihan neuvoksi tulevaisuuta varten.
- nipponisti
ostaa ne melkein kaiken merkkisä autoja, mutta n. puoleen hintaan oikeasta markkinahinnasta, bisnestä ne tekee, ja siten kun otat jonkun vanhan romun sieltä tilalle, on se "sikahintainen", ota vaikka pankista laina ja maksa osamaksu pois, myyt sitten itse.
- sellaista mutu
juttua.
- olekaan
sellaista mutu kirjoitti:
juttua.
Muutaman kerran kokillut itse samat kuviot.
Puolella ostavat sisään. - selityksiä
olekaan kirjoitti:
Muutaman kerran kokillut itse samat kuviot.
Puolella ostavat sisään.täysin epärealistisia nämä vastaukset,se vaan on harva joka vie maaliin ylivelkaisen auton,kun nämä eivät ole osanneet ostaa autoaan niinkuin ammattilaiset,ja siitä johtuu että itse myyminen on tuhoon tuomittu,eli ota muutamatonni sippiä alussa mieluummin kuin kymppitonni(t) lopussa.
joten ei sitä autoa tarvii myydä yleensä sille joka ensin jotain tarjoaa vaan sille jonka kanssa kaupassa tulee vähiten "tappiota" eli tarjoamaan vaan!ei se tälläpalstalla selviä kuten olet huomannut ,nämä selittäjät on vaan unelmoitsioita ilman mitään kokemusta!ja täysin epärealistisia neuvoja antavat! pieni ihminen on jo täysin kusessa kun eka soittaja tarjoaa vaihtaria! ja ilman sitä taitoa ei kannata edes yrittää,sillä käteisostajat varsinkin yksityiseltä velalliselta auton myyjältä on yhtä harvinaista kuin lotto voitto!eli vain tarjoamalla autoa kauppiaalle voi edes olla mahdollisuus johonkin tulokseen,sillä mistä sitä voi tietää josko kauppiaalla saattaisi olla ostaja juuri sinun autoosi ja voisit saada paremman tarjouksen varsinkin nyt kun on lama!ja sitähän ei voi tietää ennen kuin on suorittanut mittavan kyselyreissun! siinä ne todelliset vaihtoehdot on! - todellakin
selityksiä kirjoitti:
täysin epärealistisia nämä vastaukset,se vaan on harva joka vie maaliin ylivelkaisen auton,kun nämä eivät ole osanneet ostaa autoaan niinkuin ammattilaiset,ja siitä johtuu että itse myyminen on tuhoon tuomittu,eli ota muutamatonni sippiä alussa mieluummin kuin kymppitonni(t) lopussa.
joten ei sitä autoa tarvii myydä yleensä sille joka ensin jotain tarjoaa vaan sille jonka kanssa kaupassa tulee vähiten "tappiota" eli tarjoamaan vaan!ei se tälläpalstalla selviä kuten olet huomannut ,nämä selittäjät on vaan unelmoitsioita ilman mitään kokemusta!ja täysin epärealistisia neuvoja antavat! pieni ihminen on jo täysin kusessa kun eka soittaja tarjoaa vaihtaria! ja ilman sitä taitoa ei kannata edes yrittää,sillä käteisostajat varsinkin yksityiseltä velalliselta auton myyjältä on yhtä harvinaista kuin lotto voitto!eli vain tarjoamalla autoa kauppiaalle voi edes olla mahdollisuus johonkin tulokseen,sillä mistä sitä voi tietää josko kauppiaalla saattaisi olla ostaja juuri sinun autoosi ja voisit saada paremman tarjouksen varsinkin nyt kun on lama!ja sitähän ei voi tietää ennen kuin on suorittanut mittavan kyselyreissun! siinä ne todelliset vaihtoehdot on!Etsinyt tässä syksyn sopivaa käyttökulkinetta max 2003-2006 ikää ja pakko kai se on mentävä ihan liikkeestä ostamaan koska yksityiset joilta olen jotain sopivaa löytynyt hinta on isompi kuin liikkeissä joten aika toiveissa on olleet ja melkein jokaisessa osareita jäljellä.
Tuontiautoja yli puolet ja taitaa liikkeet riemusta kirkua kun saavat sellaisen tarjolle ja vaihdokiksi halvempaan.
Käteiskaupasta on todella kyse ollut mutta tuntuvat niin kovin rakastavat noita autojaan osareineen. - sivusta seurannut
todellakin kirjoitti:
Etsinyt tässä syksyn sopivaa käyttökulkinetta max 2003-2006 ikää ja pakko kai se on mentävä ihan liikkeestä ostamaan koska yksityiset joilta olen jotain sopivaa löytynyt hinta on isompi kuin liikkeissä joten aika toiveissa on olleet ja melkein jokaisessa osareita jäljellä.
Tuontiautoja yli puolet ja taitaa liikkeet riemusta kirkua kun saavat sellaisen tarjolle ja vaihdokiksi halvempaan.
Käteiskaupasta on todella kyse ollut mutta tuntuvat niin kovin rakastavat noita autojaan osareineen.Ihmiset luulevat, että heillä on se "osarihelmi" jota kaikki himoitsevat. Ei myydä 1000 euron tappiolla, kun joku vielä jotain tarjoaa vaan mieluummin otetaan 10000 euroa takkiin kun ollaan pakkorealisointitilanteessa.
Itse olen hiljaa sivusta seuraannut yhtä asuntokauppaa, jossa ostaja teki kaupat vuosi sitten uudesta 2009 valmistuvasta kerrostaloasunnosta ja jätti oman isomman rivarinsa myynnin mahdollisimman myöhaiseen ajankohtaan. Nyt sitten uusi valmistuu ja vanha on myymättä eikä enää mene millään hinnalla. Syksyllä kun olisi vielä mennyt, eivät hyväksyneet "huonoja" tarjouksia. Nyt on jo pyyntikin alle niiden "huonojen" tarjousten. Tämä tapahtuu Helsingissä ns. hyvillä alueilla eli puhutaan aika isoista rahoista. - koska noista
sivusta seurannut kirjoitti:
Ihmiset luulevat, että heillä on se "osarihelmi" jota kaikki himoitsevat. Ei myydä 1000 euron tappiolla, kun joku vielä jotain tarjoaa vaan mieluummin otetaan 10000 euroa takkiin kun ollaan pakkorealisointitilanteessa.
Itse olen hiljaa sivusta seuraannut yhtä asuntokauppaa, jossa ostaja teki kaupat vuosi sitten uudesta 2009 valmistuvasta kerrostaloasunnosta ja jätti oman isomman rivarinsa myynnin mahdollisimman myöhaiseen ajankohtaan. Nyt sitten uusi valmistuu ja vanha on myymättä eikä enää mene millään hinnalla. Syksyllä kun olisi vielä mennyt, eivät hyväksyneet "huonoja" tarjouksia. Nyt on jo pyyntikin alle niiden "huonojen" tarjousten. Tämä tapahtuu Helsingissä ns. hyvillä alueilla eli puhutaan aika isoista rahoista.Liikkeet maksavat jopa alv,in myydessään ja tuntuu todella karanneen lapasesta yksityisten hinnoittelu "helmistään".
- ei makseta
koska noista kirjoitti:
Liikkeet maksavat jopa alv,in myydessään ja tuntuu todella karanneen lapasesta yksityisten hinnoittelu "helmistään".
Jobbari kuin ei muutkaan autoliikeet maksa alvia vaan marginaaliveroa(paitsi pakettiautoista jotka alv kelpoisia). T. Entinen Merkkiliikkeen myyjä
- siitä että paljonko
velkaa ja paljonko autostasi maksetaan. Tulos kohdallasi on joko miinus tai plus merkkinen. Jos plusmerkkinen voit hankkia sen halvemman. Jos miinusmerkkinen tarvitset joka tapauksessa omaa rahaa jota ei nyt taida olla.
- voi mennä
Meinasi tulla ero muutama vuosi sitten. Käytiin jo autokaupassa kyselemässä auton takaisinmyyntiä. Olisi pitänyt antaa auto ja vielä lisäksi rahaa. No ei tullut eroa eikä annettu rahaa auton mukana. Sympatiaa ei tule pakkotilanteessa kauppiaalta, olit miten hyvä asiakas tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849