Onko kenelläkään kertoa mitään kokemuksia otsikon autoliikkeestä? Hesassahan tuo sijaitsee, Mekaanikonkadulla. Ennen olen autoni ostanut merkkiliikkeistä koska olen jobbareita huijareina pitänyt. Siellä olisi myynnissä houkuttelevan oloinen A4. Lupaavat sille vielä 12kk takuunkin.
Autoherttua?
29
8031
Vastaukset
- niin..
Merkkiliike ja jobbariliike: Molemmat välittää autoja eli suomeksi myy käytettyjä autoja.
TArkemmin ne ei ole siis korjaamoja eikä ne tee uusia autoja.
Edelleen kun sä jätät sinne vaihdossa auton niin joku innistuu siitä autostasi joskus onpa hieno, vähän ajettu.... jne... Ainoastaan sä ehkä tiedät missä kunnossa se auto oikeasti on. Sitä ei tiedä jobbari eikä merkkiautoliike.
Merkkiautoliikkeellä on ehkä enemmän ja osalla onkin enemmän mainetta pelissä eli tyytymättömiä asiakkaita ei haluttaisi. Jobbarilla tämä asia on lähe täysin kiinni tuurista, jymäyttämällä ja hyväuskosille myymällä voi maine pysyä kunnossa.
Entäpä ykstyinen myyjä, kuluttajansuojalakia ei ole, ainoa mitä voi tehdä jos kauppakohde on muuta kuin on sovittu niin rikosilmoitus asiasta. Näiltä autoliikkeet saa autoja joka päivä! Osa maksaa normaalin vaihtohinnan ja osa taas ei, siihen vaikuttaa monta tekijää. MErkkiliike ei hirveäasti innostu ehkä tavallisesta 10v tai vanhemmasta autosta vaihdossa, se ei voi laittaa sitä parrasvaloihin todennäköisesti myyntiin, takapihalla ei tilaa tai jos niin sinne sitten pressun alle oottamaan jobbarille vietäväksi autonkuljetusrekassa missä menee ne muutkin hyvät vaihdokit.- Pekka Tynkä
Käsitän viestisi niin että sinulla ei ole ko. liikkeestä mitään kokemuksia. Olet kuitenkin yleisesti sitä mieltä että sieltä on yhtä turvallista ostaa auto kuin isommastakin liikkeestä. Kiitos, onko muilla mielipiteitä otsikkoni mukaisesta aiheesta?
- mta100
Pekka Tynkä kirjoitti:
Käsitän viestisi niin että sinulla ei ole ko. liikkeestä mitään kokemuksia. Olet kuitenkin yleisesti sitä mieltä että sieltä on yhtä turvallista ostaa auto kuin isommastakin liikkeestä. Kiitos, onko muilla mielipiteitä otsikkoni mukaisesta aiheesta?
Sinulla on aivan samanlainen mahdollisuus tutkia se Audi siellä jopparilla kuin merkkiliikkeessä. Ostin tässä kerran auton pienestä liikkeestä ja sain tutkia auton ihan nosturilla. Meneppä kyselemään sieltä merkkiliikkeestä nosturia ja katso miten reagoivat. Auton ostoon ei ole tehty mitään kirjaa jonka avulla saisi tehtyä hyvät kaupat äläkä tee niitä ongelmia ennenkuin niitä on. Mene sinne paikanpäälle, tutki auto huolella ja tee kaupat.
- lukenut..
Pekka Tynkä kirjoitti:
Merkkiliikkeellä on hyvä maineensa, jobbari ei useinkaan saa sellaista positiivisessa mielessä. Tuossa se ero.
Jos jobbari saa tehtyä hyvät kaupat ei se välitä sen saamansa vaihdokin kunnosta niin, se vähän fiksataan myyntikuntoon taas seuraavalla joka voit olla sinä audia hakeva. Jos vikoja tulee tai ilmenee niin sinä ja myyjä tiedätte todennäköisesti niistä yhtä paljon. Toki jobbari voi olla se kuka yrittää tiedostaen myydä vikaista ajokkia.
Mutta yksityinenhän se pahin huijari on mutta sieltä etuna on se että niissä kaupoissa ei välistä vetäjää eli jotakin autonvälittäjää vaan kaupaa käydään ns ilman bisnestä. - ei tarvitse tehdä..
mta100 kirjoitti:
Sinulla on aivan samanlainen mahdollisuus tutkia se Audi siellä jopparilla kuin merkkiliikkeessä. Ostin tässä kerran auton pienestä liikkeestä ja sain tutkia auton ihan nosturilla. Meneppä kyselemään sieltä merkkiliikkeestä nosturia ja katso miten reagoivat. Auton ostoon ei ole tehty mitään kirjaa jonka avulla saisi tehtyä hyvät kaupat äläkä tee niitä ongelmia ennenkuin niitä on. Mene sinne paikanpäälle, tutki auto huolella ja tee kaupat.
katsastus jos kohta on edessä niin senhän voi laittaa kaupanteon kriteeriksi eli ostat sen katsastettuna, kyllä ne siihen suostuu kun kauppaa tehdään.
Merkkiliike ei yleensä myy niitä romuja tai paljon ajettuja, nehän juuri myydään jobbareille. Yksi missä on selkeesti haluttu tähän vaihtoautohommankin toimivan on veho joka myy autonsa tytäryhtiölleen vaihtoplussalle, ei ole koskaan mulla tullu vielä huonoja kauppoja tuolta ja mikäöän ei ole kuin hidaste kaupanteolle kuten katsastus jne, sain muuten kerran auton koeajoonkin lauantaista maanantai iltapäivään ja jätin vaihdokkini sinne mikä oli maksettu auto eikä mikään kovin vanha.
- Auton ostanut
Syksyllä.
Täysin ruusuisesti startti ei kuitenkaan lähtenyt:
Piti olla kaikki huollot tehty. mm. Juuri vaihdettu jakopään hihna. No ajelin oston jälkeen pari päivää ja kiinnitin huomiota outoon vaimeaan vinkunaan konehuoneessa ja käytin autoa huollossa.
Selvisi että jakopäänhihna oli asennettu väärin edellisen huollon toimesta. Oli 3000km ajossa rispaantunut jo reunoista.
Huolto teki kaikkinensa vajaa 600 eur joista neuvottelemalla autoliike maksoi 150 euroa.
Tässäkin oli hieman vääntämistä, kun tuo ongelma oli se että huollon oli tehnyt edellinen omistaja eikä autoliike ja autollakin oli takana jo 214 000km.
Myyjät oli kaikinpuolin ihan mukavia ja asiallisia, mutta tuosta hässäkästä jäi vähän skeida maku.
Summasummarum, autolla ajeltu nyt 10 000km ilman ongelmia.- sun mielestä
liikkeen pitikään huoltoon osallistua rahallisesti?? Huollothan eivät edes kuulu kuluttajasuojaan.. antoivat hyvyttään 150 että pääsivät eroon tyhjän vinkujasta, vittumaisesta asiakkaasta, sanoisin.
- kjhkjhkjh
sun mielestä kirjoitti:
liikkeen pitikään huoltoon osallistua rahallisesti?? Huollothan eivät edes kuulu kuluttajasuojaan.. antoivat hyvyttään 150 että pääsivät eroon tyhjän vinkujasta, vittumaisesta asiakkaasta, sanoisin.
Lähinnä siksi että auto myytiin jakopäänhihna vaihdettuna ja se ei vastannut tällöin kuvausta.
Lähinnä tein palvelun liikkeelle huomaamallani virheen. Mitäpä jos remmi olisikin mennyt poikki?
Mitähän kuluttajan suoja olisi tähän sanonut? Eipä olisi 150e enää riittänyt.
- auton vaihtaja
ihan asiallinen firma.(löytyy pääkaupunki seudulta, kymmenittäin ton kokoluokan firmoja, joissa on paljon enemmän filunki meininkiä.)itse olen ostanut auto herttuasta 2bemaria,1 hondan.autojen hintaluokka on ollut 6-8000e, autot on ollut just niin hyviä kuin tossa hintaluokassa voi odottaa, ja hinnatkin ollut ihan kohillaan.yhden auton olen antanut vaihdossa ja kyllä ne sen vaihdokin tarkasti ihan huolella,selvästi tarkkoja poika siitä mitä ne myyntiin ottaa...........suosittelen liikettä,hyvin monessa paikassa on paljon enemmän kusetuksen makua,oli sitten iso taikka pieni liike.
- Pekka Tynkä
Ok, ihmetyttää vaan miksei tuo auto ole sieltä mennyt jos kerran firmakin on ihan kunnollinen. Tuolla hinnalla (22900), noilla kilometreillä (96tkm)ja varusteilla sen olis mielestäni pitänyt löytää ostajansa aikas äkkiä. Vielä kun lupaavat 12kk takuunkin???
- asiakauppa
Pekka Tynkä kirjoitti:
Ok, ihmetyttää vaan miksei tuo auto ole sieltä mennyt jos kerran firmakin on ihan kunnollinen. Tuolla hinnalla (22900), noilla kilometreillä (96tkm)ja varusteilla sen olis mielestäni pitänyt löytää ostajansa aikas äkkiä. Vielä kun lupaavat 12kk takuunkin???
mahtanee olla markkinatilanteellakin vaikutusta asiaan.. ja moni epäilee ostaa autoa "tollaisesta kellarista".. myyjät mukavia, ja niin edelleen ja sopu hinnat. kaveri ostanut sieltä auton ja on ollut todella tyytyväinen, mutta autot on autoja voi niihin tulla odottamattomia kalliita vikoja oli ne ostettu mistä tahansa..
- Nopeat syövät hitaat
Pekka Tynkä kirjoitti:
Ostin just pari päivää sitten Passatin ko. firmasta. Vielä ainakin hyvät kokemukset, auto aivan huippuluokkaa. Jos olet kiinnostunut tuosta Audista, niin kehottaisin pitämään kiirettä. Kaverit ostavat vain hyviä autoja Saksastaja toimivat pienillä kuluilla. Itse olin lähdössä Saksaan hakemaan autoa, mutta kyllä tuo kävi vaivattomasti ja luulen että olisin saanut etsiä useamman päivän ennen kuin tuollaista helmeä olisin löytänyt.
- olla kiire?
Nopeat syövät hitaat kirjoitti:
Ostin just pari päivää sitten Passatin ko. firmasta. Vielä ainakin hyvät kokemukset, auto aivan huippuluokkaa. Jos olet kiinnostunut tuosta Audista, niin kehottaisin pitämään kiirettä. Kaverit ostavat vain hyviä autoja Saksastaja toimivat pienillä kuluilla. Itse olin lähdössä Saksaan hakemaan autoa, mutta kyllä tuo kävi vaivattomasti ja luulen että olisin saanut etsiä useamman päivän ennen kuin tuollaista helmeä olisin löytänyt.
Onko Audi vielä rivissä? No eihän puolivuotta nyt mitään ole kunnon harkitsijalle!
- minulle kertoivat
Nopeat syövät hitaat kirjoitti:
Kävin siellä muutama kuukausi sitten katselemassa yhtä audia. Ei sitten kauppoja tullut kun sen verran hämärältä liikkeeltä vaikutti ja myyjäkin perinteinen jobbari. Mukava kaveri tosin, ei siinä mitään. Noh jonkin aikaa siinä keskusteltiin, ja sitten myyjä kertoi että he ostavat kaikki autot saksasta suoraan joltain leasing yhtiöltä, ilman että EDES NÄKEVÄT AUTOA?!?! Eli eivät paljon tarkistele etukäteen. Sitten suoraan myyntiin vaan, oli kunto mikä hyvänsä. Epämääräinen kellariliike, itse välttäisin kuin ruttoa.
- 28.12.08
minulle kertoivat kirjoitti:
Kävin siellä muutama kuukausi sitten katselemassa yhtä audia. Ei sitten kauppoja tullut kun sen verran hämärältä liikkeeltä vaikutti ja myyjäkin perinteinen jobbari. Mukava kaveri tosin, ei siinä mitään. Noh jonkin aikaa siinä keskusteltiin, ja sitten myyjä kertoi että he ostavat kaikki autot saksasta suoraan joltain leasing yhtiöltä, ilman että EDES NÄKEVÄT AUTOA?!?! Eli eivät paljon tarkistele etukäteen. Sitten suoraan myyntiin vaan, oli kunto mikä hyvänsä. Epämääräinen kellariliike, itse välttäisin kuin ruttoa.
Minkä takia Suomi24.fi:n sivujen uudistuksen jälkeen nämä vuoden vanhat viestit nousevat tähän viestien kärkipäähän?
Tämäkin viestiketju on aloitettu 28.12.08.
Tyhmä juttu, sanon minä.
- iso kalle
ainakin tyytyväinen! Ostin Diesel audin ja kaikki meni niinkuin pitikin.
- Huijattu
Ostin auton sieltä, piti olla huollettu ja kaikki ok.
Ostohetkellä kävi ilmi että radio/antenni rikki, huolto tehty 40 tkm sitten.
No ostin auton kumminkin, kaupat tehtyä toisia avaimia ei löytynytkään, lupasivat hoitaa.
Kun ei mitään kuulunut rupesin kyselemään avaimien perään, ei kuulemma kuulukaan
heille, ei ole erikseen merkattu kauppakirjaan.
- TAKUUKO?
Autolle ei liike myönnä mitään takuuta, vaan kuten ilmoituksessa lukee:
"Takuumahdollisuus 12kk / 30tkm"
...tämä taas tarkoittaa, että voit LISÄHINNASTA ottaa autollesi esim. Finn-takuu tmsv. ulkopuolisen myöntämän MAKSULLISEN turvan.- auto ja kuppa
Kiitos vinkistä, en osta tuolta yhtään mitään, mistäköhän saisi lisää tietoa epäluotettavista liikkeistä ihan asiakkaan näkökulmasta?
- kuppa vaan
auto ja kuppa kirjoitti:
Kiitos vinkistä, en osta tuolta yhtään mitään, mistäköhän saisi lisää tietoa epäluotettavista liikkeistä ihan asiakkaan näkökulmasta?
...eikös tämäkin foorumi ole kitisijöiden "vinkkejä" täynnä?
- 567
kuppa vaan kirjoitti:
...eikös tämäkin foorumi ole kitisijöiden "vinkkejä" täynnä?
olen ostanut sieltä auton,ei valittamista.
- Sepi_2010
Ostin liikkeestä pari viikkoa sitten auton, ensimmäisen viikon toimii hyvin sen jälkeen alkoi vikoja tulla. ABS ja AIRBAC syttyi palaa no ajattelin ne saa nollattua. Kävin AD korjaamolla koodien lukussa, ilmeni ABS boksi paskana, öljy anturi ja jotain muuta. Seuraava vika oli isompi jo kone alkoi käydä huonosti, autoliike sanoi ettei ne ota mitään kanta siihen asiaa. Silloin kun ostettiin kyseiseen auton SEN PITI OLLA HUOLETTU ETTÄ NE TOIMITTAA HUOLTO KUITIT JA PASKAT... VÄÄRENSIVÄT VIELÄ KUITIN OSTO HINNASTA -2500€ TEIN ASIASTA KULUTTAJALLE ILMOITUKSEN
En suosittelee kyseistä liikettä, huijaus liike...- Yllätetty
Pojilla on ihan "hyviä" autoja myynnissä, mutta olkaa tarkkoina papereiden kanssa. Tuntuvat oikaein mukavilta ja rehdeiltä pojilta mutta puheisiin ei todellakaan ole uskomista. Mikäli autoon ei heti löydy papereita huollosta ym. niin niitä tule koskaan löytymäänkään, myöskin kannattaa tarkastaa kaikki ilmoituksessa mainitut seikat tarkkaan, ne eivät pidä aina paikkaansa. Takuutahan autoissa ei ole, mutta voit OSTAA sen kovalla rahalla. Vaatikaa kaikki sovitut ja tarpeelliset asiat kauppakirjaan, koska maksettuasi mikään mikä ei löydy kauppakirjasta ei toteudu. Varautukaa myös siihen että sovittu hinta/väliraha nousee maksettaessa väh. 300€ koska päälle tulee toimituskulut jotka lasketaan erikseen.
- SIILISIIMES
LOL
AI TEIT OIKEIN KULUTTAJALLE ILMOITUKSEN (ELI ITSELLESI ? )
LOL - audi mies
Koulunkäynnit hukkaan. Jäikö ala-aste kesken?
- beeämwee
Kyseisen liikkeen autoja katsellut netistä ja kiinnostavia vaihtoehtoja olis. Kertokaahan lisää kokemuksia. Ei kai ne täysiä huijareita voi olla, jos -97 asti ovat samalla nimellä toimineet?
Onko kukaan käyttänyt kuntotestissä heidän myymiään autoja ennen/jälkeen kaupanteon?- TuontiAutoon
Kuntotestiin kannattaa aina viedä vaikka itse, ENNEN kaupantekoa, jos autoliike ei siihen suostu, niin autossa saattaa olla jotain, mitä sinulle ei haluta kertoa, se satanen ei niin iso raha ole, että tietää mitä ostaa.
- Kaupankäyntiä
Kokemuksia.
Ostin keväällä Audin kyseisestä liikkeestä. Autossa ilmeni selkeä mekaaninen vika, joka oli autossa jo "hyvässä" vaiheessa. Lisäksi eräs anturivika. Eivät halunneet korvata mitään, kuluvia osia. Aikamme vaihdeltiin spostiviestejä. Ei tuntunut asia selviävän. Lopulta kun soitti ja jututti kaikki pomot ja kollegat, suostuvat korvaamaan kuluista puolet.
Muutenkin jäi vähän sellanen kuva firmasta, että alussa ystävällisiä ja "kavereita", kunnes kättä lyötiin kaupan merkiksi, palvelu loppui. Pomo siirty jututtamaan vanhoja kavereita, eikä edes sanunu mitään sen koommin. Oppipoika teki paperit. Saa olla tarkkana! - vaihtoautomaa
Autoherttua on muuttunut Vaihtoautomaaksi, mutta samat myyjät ja sama tyyli on säilynyt. Autot on hyvin värivahattuja, joten kannattanee käyttää liotinpesussa ennen mahdollista ostoa, jos haluaa nähdä maalipinnan todellisen kunnon. nimim. "kokemusta on".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243