Saimme tutuiltamme joululahjaksi kirkon ulkomaanavun "erilainen lahja" -kortin, jossa ilmoitettiin, että olemme kuulemma lahjoittaneet kanoja jonnekin päin maailmaa.
Ei tuntunut hyvältä. Ensinnäkin emme tunnusta mitään uskontoa ja en halua lahjoittaa mitään minkään kautta. Jos autan, autan itse. Kirkko vetää kuitenkin jotain välistä, enkä halua sinne antaa mitään.
Emme ole koskaan aikaisemmin saaneet näiltä tutuilta lahjoja, niin mikä kumma sai heidät nyt tekemään tällaista. Varsin oudolta tuntuu, että mitään asianosaisilta kysymättä tehdään heidän nimissään jotain, mistä eivät edes ole tietoisia.
Ihan vapaasti voivat laittaa ne 24 euroa mihin lystäävät, mutta tuli vaan tunne, että hakevat jotain "paremman ihmisen" sädekehää päänsä päälle tällaisella. Kuin anekauppaa..
Tarkistin, että tällaisia lahjoituksia tekevät muutkin tahot, jotka eivät ole uskontoon sidottuja. Kuitenkin tulee vähän tyrmistynyt olo koko lahjoitustouhusta. Mielestäni ne antavat omia rahojaan, jotka niitä haluavat antaa, mutta minä en halua keneltäkään mitään lahjoja ja haluan omissa nimissäni laittaa avustukset mihin itse haluan.
toisenlainen lahja
2
1485
Vastaukset
- razia
on minusta kyllä ihan kiva vaihtoehto ja ajatus idean takana on hieno.
En nyt ehkä kuitenkaan antaisi tuollaista lahjaa jollekin ihmiselle, jota en kauhean hyvin tunne tai johon en ole ollut muutoin yhteyksissä paljoakaan.
Siinä mielessä olen ihan samaa mieltä kanssasi.
Ajatushan näissä vaihtoehtolahjoissa on se, että me joilla on jo kaikkea voisimme antaakin lahjarahamme niille, jotka niitä tarvitsevat turhien lahjojen sijaan.
Tässä hommassa kuitenkin lahjan antajan ja saajan tulee minun mielestäni tuntea aika hyvin toisensa ja tietää että tuollaisen lahjan saaja todella kuitenkin ilahtuu tuosta lahjasta...siis että lahjan sijaan onkin hänen lahjasummallaan annettu vuohi afrikkaan :)- pikku-buddha
Minulle ei kyllä ihan ole selvä, mitä tuon lahjan antajat oikein ajattelivat kun ei kerta olleet lahjoja ennen antaneet eivätkä oikein tunteneetkaan. Mutta kaipa se ajatus kuitenkin oli hyvä.
Tuon kaltaisten lahjojen kanssa pitäisi olla varovainen ihan senkin takia, kun ei aina voi tietää haluaako lahjan"saaja" tukea asiaa, johon raha menee. Kuten juuri aloittaja sanoikin, hän ei halua tukea kirkon toimintaa. Pahimmillaan loukkaat lahjan"saajan" vakaumusta - ainakin kun uskonnoista puhutaan...
Viisainta olisi tehdä tuollainen lahjoitus vain kun lahjan"saaja" on sitä varta vasten pyytänyt tai jos tiedät aivan varmasti mitä hän tukee ja mitä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2346120Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492715- 1562262
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne432238Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161779- 821424
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621407Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241321Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351291Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091007