> Vain adventtiseurakunassa seurataan kaikessa Raamattua ja uskotaan Jeesuksen todistusta joka on profetian henki! >>..."/> > Vain adventtiseurakunassa seurataan kaikessa Raamattua ja uskotaan Jeesuksen todistusta joka on profetian henki! >>..."/>

"Jeesuksen todistus"

Nimim. "kolme-enkeliä" kirjoittaa:

>> Vain adventtiseurakunassa seurataan kaikessa Raamattua ja uskotaan Jeesuksen todistusta joka on profetian henki! >>

Mitähän edellä lainaamani virke oikein mahtaakaan tarkoittaa? '
-Mitä tarkoittaa kaikessa Raamatun seuraaminen?
-Mikä ja minkälainen on se Jeesuksen todistus joka on sama kuin profetian henki?

Ilmeisesti tuo virke on adventisteille itsestäänselvyys mutta ulkopuoliselle ei tuo viisaus oitis aukene: vai olisinko nyt sitten tävällista tyhmempi koska en ymmärrä tuollaista ilmeisen itsestään selvää asiaa?

16

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyssärin

joka mullekkin on täyttä heb

• Mariah

****Vain adventtiseurakunassa seurataan kaikessa Raamattua ja uskotaan Jeesuksen todistusta joka on profetian henki!****

......olen poissa kartalta tuon suhteen.

• Ilm. 19:10

joten lukekaa hyvät ihmiset.

• no siellä jossain
        Ilm. 19:10 kirjoitti:

joten lukekaa hyvät ihmiset.

se silti on.

• Uihuhuu

Olen satunnainen matkailija, mutta sen verran olen jo näillä palstoilla käynyt huomatakseni, että Kolme-enkelillä on tapana viskellä mietelauseitaan jäämättä niistä enempää keskustelemaan.
      On siis mahdotonta tietää mitä hän on tarkoittanut, jos hän ei tule itse kertomaan, mutta saavathan toiset keskustelun aiheita.
      Tässä tuumin että k.o. tilanteessa enkeli kieltää Johannesta kumartamasta itseään koska on tämän kanssapalvelija ja niiden joilla on Jeesuksen todistus. Ilmestyskirjan alussa enkeleitä pidetään seurakunnan edustajana, joten väännänpä tästä heti sen päätelmän että mitään seurakuntaakaan emme siis saa kumarrella! Omakin seurakunta on vain toisten seurakuntien kanssapalvelija.
      Enkeli ilmoittaa Jeesuksen todistusta profetian henkenä. Mitä hän sitten mahtanee tarkoittaa?
      Koko 19.luvun huomioon ottaen on tässä kyse Jeesuksen tuomasta pelastuksesta, morsiamen pukemisesta tuohon puhtaaseen vanhurskautukseen jonka hän lahjoittaa omilleen, Karitsan häihin, sekä Hänen tuloonsa tuomitsemaan kansat. Tämä onkin koko Ilmestyskirjan profetia.
      Mitä mieltä olette?

• Kolme-enkeliä mainitsi ennen tuota virkettä kuolleiden tilasta, miten sitä yleensä kristikunnassa opetetaan. Tuossa adventtikirkon näkemys asiasta:

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kuolema.htm

Jeesuksen todistus.

Ilmestyskirjasta voimme päätellä, että Jeesuksen todistus on Jeesuksen todistajissa oleva "profetoimisen Henki" (Ilm.-19: -10). Jäännöstä opastaa Jeesuksen todistus, joka on annettu profetian lahjan välityksellä.

Hengen lahjan oli määrä vaikuttaa jatkuvasti kautta kristillisen seurakunnan historian aina siihen asti, että "pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden" (Ef.- 4:-13). Se on siis yksi jäännöksen tärkeimmistä tuntomerkeistä.

Tällainen profeetallinen ohjaus tekee jäännöksestä profetian kansan, joka julistaa profeetallista sanomaa. Jäännökseen kuuluvat ymmärtävät profetiaa ja opettavat sitä. 'Profetoimisen Henki' auttaa jäännöstä suorittamaan tehtävänsä: maailman valmistamisen Kristuksen takaisintulolle.

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/profet.htm

Toivottavasti nämä linkit valaisivat edes vähän asiaa?

• keksit?

Ei raamatussa kerrota mitään, että adventtikirkko olisi joku jäännös.

• Stork astui jälleen puolustamaan kiihko adventistia kolme-enkeliä ja näin olleen yhä vähemmän todisti olevansa uskottava evankeelinen adventisti.
        Eiköhän olisi sinunkin syyttä jättää adventismi ja omaksua rehellinen ja peittelemätön katsonta Raamatun suhteen. Uudestisyntyneet kristityt ovat Jumalan omia. Ei Raamatussa puhuta missään adventtikirkkon olevan jäännöskansaa ja "ainoata oikeaa".

• Uihuhuu

--Ilmestyskirjasta voimme päätellä, että Jeesuksen todistus on Jeesuksen todistajissa oleva "profetoimisen Henki" (Ilm.-19: -10).--

Tässä muutamia raamatunkäännöksiä:

10 Ja minä lankesin hänen jalkainsa eteen häntä rukoilemaan. Mutta hän sanoi minulle: katso, ettes sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljeis kanssapalvelia ja niiden, joilla Jesuksen todistus on: kumarra ja rukoile Jumalaa, sillä Jesuksen todistus on prophetain henki. (Biblia 1776)

10 Och jag föll ned för hans fötter för att tillbedja honom, men han sade till mig: »Gör icke så. Jag är din medtjänare och dina bröders, deras som hava Jesu vittnesbörd. Gud skall du tillbedja. Ty Jesu vittnesbörd är profetians ande.» (Svenska Bibeln 1917)

10 And I fell at his feet to worship him. And he said unto me, See thou do it not: I am thy fellowservant, and of thy brethren that have the testimony of Jesus: worship God: for the testimony of Jesus is the spirit of prophecy. (King James)

10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki." (VK 1938)
        10 Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja veljesi, jotka olette Jeesuksen todistajia. Jumalaa sinun tulee kumartaa!" Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki. [Ilm. 1:10] (UK 1992)

Siis Jeesuksen todistus ei ole todistajissa oleva profetoimisen henki! Jeesuksen todistus on evankeliumi, ja tämä todistus Jeesuksesta on sitä mitä kyseinen 19.luku kertoo hänen tulostaan ja tuomiostaan, se on sitä todistusta ja profetiaa jota enkelit ja Jeesusta odottava maailmanlaajuinen vaikka pieni lauma joka on morsianseurakunta, hänestä profetoi! Tämä Jeesuksen pelastuksesta, tulosta ja tuomiosta kertova sanoma on se profetian henki, joka on todistajissakin.

Siis enkeli todellakin korostaa Jeesusta ja todistusta hänestä, joka on se profetian henki eikä todistajia.
        Sinun lauseesi siirtää huomion ja keskipisteen Jeesuksesta todistajiin! Tämä on mielestäni vakava virhe, vai mitä mieltä olette?

• Uihuhuu kirjoitti:

--Ilmestyskirjasta voimme päätellä, että Jeesuksen todistus on Jeesuksen todistajissa oleva "profetoimisen Henki" (Ilm.-19: -10).--

Tässä muutamia raamatunkäännöksiä:

10 Ja minä lankesin hänen jalkainsa eteen häntä rukoilemaan. Mutta hän sanoi minulle: katso, ettes sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljeis kanssapalvelia ja niiden, joilla Jesuksen todistus on: kumarra ja rukoile Jumalaa, sillä Jesuksen todistus on prophetain henki. (Biblia 1776)

10 Och jag föll ned för hans fötter för att tillbedja honom, men han sade till mig: »Gör icke så. Jag är din medtjänare och dina bröders, deras som hava Jesu vittnesbörd. Gud skall du tillbedja. Ty Jesu vittnesbörd är profetians ande.» (Svenska Bibeln 1917)

10 And I fell at his feet to worship him. And he said unto me, See thou do it not: I am thy fellowservant, and of thy brethren that have the testimony of Jesus: worship God: for the testimony of Jesus is the spirit of prophecy. (King James)

10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki." (VK 1938)
        10 Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja veljesi, jotka olette Jeesuksen todistajia. Jumalaa sinun tulee kumartaa!" Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki. [Ilm. 1:10] (UK 1992)

Siis Jeesuksen todistus ei ole todistajissa oleva profetoimisen henki! Jeesuksen todistus on evankeliumi, ja tämä todistus Jeesuksesta on sitä mitä kyseinen 19.luku kertoo hänen tulostaan ja tuomiostaan, se on sitä todistusta ja profetiaa jota enkelit ja Jeesusta odottava maailmanlaajuinen vaikka pieni lauma joka on morsianseurakunta, hänestä profetoi! Tämä Jeesuksen pelastuksesta, tulosta ja tuomiosta kertova sanoma on se profetian henki, joka on todistajissakin.

Siis enkeli todellakin korostaa Jeesusta ja todistusta hänestä, joka on se profetian henki eikä todistajia.
        Sinun lauseesi siirtää huomion ja keskipisteen Jeesuksesta todistajiin! Tämä on mielestäni vakava virhe, vai mitä mieltä olette?

Niin tuo 19:10 profetoimisen henki on VKR:n mukaan profetian henki.

Ilm.12:17: "Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus".

Jeesuksen todistus ja Jeesuksen todistus on profetian henki. Eikö noissa kohdissa ole kysymys todistuksesta eli sanomasta, joka on Jeesuksen antama ja joka profeettojen välityksellä ilmoitetaan seurakunnalle? Profetoimisen lahja on yksi Pyhän Hengen lahjoista. Sitä ja henkien eroittamisen lahjaa tarvitaan tänä aikana kipeästi, jotta välttyisimme eksytyksiltä.

• Utulila kirjoitti:

Stork astui jälleen puolustamaan kiihko adventistia kolme-enkeliä ja näin olleen yhä vähemmän todisti olevansa uskottava evankeelinen adventisti.
        Eiköhän olisi sinunkin syyttä jättää adventismi ja omaksua rehellinen ja peittelemätön katsonta Raamatun suhteen. Uudestisyntyneet kristityt ovat Jumalan omia. Ei Raamatussa puhuta missään adventtikirkkon olevan jäännöskansaa ja "ainoata oikeaa".

Ei-adventistin kysymykseen vastaaminen ja kolmen-enkelin puollustaminen ovat kaksi eri asiaa. Sinun mielestäsi aloituksen tekijälle olisi saaneet vastata vain adventistikriitikot kyti-linkkeineen?
        Minua ei stressaa se mitä palstalaiset minusta ajattelevat, tärkeintä on mitä Jumala ajattelee.
        Ennemmin sinä jätät helluntaiseurakunnan kuin minä adventtikirkon.
        Mutta erimielisyyksistä huolimatta hyvää uutta vuotta sinulle :)

• raamatussa?
        Stork kirjoitti:

Ilm.12:17: "Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus".

Jeesuksen todistus ja Jeesuksen todistus on profetian henki. Eikö noissa kohdissa ole kysymys todistuksesta eli sanomasta, joka on Jeesuksen antama ja joka profeettojen välityksellä ilmoitetaan seurakunnalle? Profetoimisen lahja on yksi Pyhän Hengen lahjoista. Sitä ja henkien eroittamisen lahjaa tarvitaan tänä aikana kipeästi, jotta välttyisimme eksytyksiltä.

Onko adventistit lohikäärme, vaimo vai jälkeiset?

Montako niitä jumalan käskyjä raamatussa on?

• vaimoa
        Stork kirjoitti:

Luulen kuitenkin, että adventistit ovat "jumalan" lapsia.

• jäännös?
        Stork kirjoitti:

http://koti.mbnet.fi/kyti/onko_adventtikirkko_jaannosseurakunta.htm

• Stork kirjoitti:

Kirjoitat mm.: >>Jeesuksen todistus ja Jeesuksen todistus on profetian henki. Eikö noissa kohdissa ole kysymys todistuksesta eli sanomasta, joka on Jeesuksen antama ja joka profeettojen välityksellä ilmoitetaan seurakunnalle?>>

Ainakin minulle tuosta jää epäselväksi, tarkoitatko, että on olemassa muutakin Jeesuksen sanomaa eli todistusta kuin se mikä on evankeliumeihin kirjoitettu?
        Jostakin syystä olen luullut kristittyjen - ainakin protestanttien - haluavan varsin tiukasti pitäytyä siihen mitä on kirjoitettu eli "ei yli kirjoitusten".
        Eikö ole vaara, että mikäli tunnustetaan evankeliumien jälkeeen tulleita uusia profeettoja uusien ilmoitusten kanssa, mennään juuri yli kirjoitusten koska kuka silloin osaa vetää rajan Jeesukselta ja " Jeesukselta" tulevan ilmoituksen välille mikäli kanonisoitujen kirjoitusten normatiivisuus hylätään?

• Uihuhuu
        Stork kirjoitti:

Näin se on! Jeesus antaa sanoman ja Pyhä Henki välittää seurakunnille. "Meidän on siis kuultava mitä Henki seurakunnille sanoo: Henki ja morsian sanovat: tule, ja joka kuulee, sanokoon: tule! ja joka jaonoaa tulkoon ja joka tahtoo ottakoon elämän vettä lahjaksi."
        Olet oikeassa Stork, Jeesuksen todistusta ja henkien erottamisen lahjaa tarvitsemme me kaikki tänään.
        Ja uskokaa vaan pois, kaikki, Jeesuksen käskyt Matt.5 luvusta ja myös Jumalan laki, se joka on sydämiimme annettu, niistä meidän on pidettävä kiinni. Jos lankeamme, olkaamme varuillamme ettemme toisiamme soimaa, sillä siitä me vastuuseen itsekin joudumme miten armon alla olemme eläneet. Jeesuksen käsky on: rakastakaa toisianne! Antakaa anteeksi niin teillekin anteeksi annetaan. Taivaan Isän siunausta kaikille tulevana vuonna!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3949
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      34
      3444
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2823
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2699
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2512
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2074
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1186
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1127
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      996
    Aihe