Väsyttää ja palelee

Tellervo

Mistä johtuu kun olen aivan uupunut ja palelee niin ettei lämmin tule vaikka olisi päällä mitä.Veriarvot ja kilpirauhasarvot ovat kohdallaan. Vosiko esim. johtua hormoneista? Vai mistä tämä johtuu?

7

2499

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ravinto

Kaunako on jatkunut ?
      Jos ravinnon energia ja proteiinit ei oo kohdallaan, veto on poissa. Ja ravinnosta kuuluu kehon saada polttoenergiaa, josta se tekee lämpöä, niin katseet kääntyi siihen suuntaan.

• Tellervo

Miten ravinnon energia ja proteiinit sitten saadaan kohdalleen??

• joitakin

verenpainelääkkeitä tai epilepsialääkkeitä

Jotkut niistä aiheuttaa kertomiasi oireita
      Varsinkin beetasalpaajat ja ACE-estäjät

Mites sinun sydämen laita?
      Ovatko nuo kenties merkkejä sepelvaltomo vaivasta

Kannattaa mennä lekurille

• Tiedätkö

Tiedätkö itse tarkkaan, mitä ne kilppariarvosi ovat? Usein lääkärit tyytyvät vain sanomaa, että ne ovat normaalit. Kuitenkin kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen liittyviä oireita (mm. palelua ja väsymystä) voi olla vaikka labratulokset olisivat viitearvojen sisällä.

Suomessa useilla laboratrioilla esim TSH:n viitearvot ovat 0,3 - 5,0 joillakin ylaraja on laksettu jo 4,0:aan. Kuitenkin maailmalla yleisesti on hyväksytty TSH:n ylarajaksi 3 tai jopa 2,5

Samoin T4V:n viitearvot Suomessa usein 8,0 - 20,0 kun oikeampi viitealue olisi 10,0 - 23,0

Kohonneet TSH-arvot ja alentuneet T4V-arvot viittaavat kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Itselläni TSH oli korkeimmillaankin "vain" 4,18 ja T4V 12,2.

Sain silti kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityksen. Oireina oli juuri tuota väsymystä, palelua, alentunut ruumiinlämpö (aamuisin ennen ylösnousua mitattu, arvot alle 36,4), paino ei laske yms.

Itse olen sitä mieltä, että voin parhaiten, kun TSH on enintään 1 ja T4V vähintään 18.

• kärsivä

lääkärisi antamaan noi lääkkeet??? Minä olen käynyt monen monta kertaa kokeissa, olin siis seurannassa, eli siis jotain hämminkiä kun ei noin vain seurattaisi. arvoni olivat kuulemma niin rajalla ettei "uskalla" antaa lääkkeitä. se eräs arvo taisi olla 5 ja se toinen oli kerran 11. ja sitten ne ei enää pitänyt mua seurannassa vaan sanoivat että tule sitten kun tulee muutoksia eli lisää oireita... mitä minä oikein niille sanoisin kun kerran tiedän että oireet ovat vajaatoiminnasta. kärsin niistä, jaksamattomuus (koulu alkaa mennä vaikeaksi, amk opiskelija), paino (liikun kyllä ja ruokavalio on terapeutin kautta jopa tutkittu!)myös muita...
        tästä tuli mieleeni että voiko tämä vaikuttaa myös minun kuukautistoimintaani, ne ovat nimittäin ihan sekaisin...??? yritin käydä yhellä nettisivuilla foorumissa, mutta en osannut käyttää sitä, täytynee käydä googlessa...

• kylmääon

Mulla kylmä koko ajan. 35. 5. Lämpö. Aivan sairauden olo.
      Aamulla jaksan hetken. Sitten on vaan nukuttava.
      Yöllä herää litimärkänä.
      Muutaman viikon ollut. Kylmä ollut kesästä asti.
      V....taa kun ei jaksa vaan.
      Ei ole minun normaali olo.
      Verenpaineet on alhaalla 97 -55.
      Nyt vaan lisää vaatetta. Hyvää vuotta kaikille

• masis

hei. minulla ollut jo kesäkuusta lähtien paleltaminen aivan älytön, ei vaikuta vaikka ois kuin paljon vaatteita, on ainaki tähän saakka johtunu masennuksesta, terapeutti tuumas vaan et aineen vaihdunta ei toimi, et eikun vaan täytyy jaksaa tän kanssa luoja ties kuin kauan, toivottavasti ei nyt sentään koko loppu elämää, on yleensä tähän saakka hävinny, kun masennus helpottaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      111
      4389
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      80
      3564
    3. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3441
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3425
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3316
    6. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      90
      3034
    7. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2984
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      67
      2875
    9. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2820
    10. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2599
    Aihe