E-pill. lopetus + menkat myöhässä.

Lopetin Yasminelle-pillereiden syönnin 2 kk sitten. Ensimmäiset "luonnolliset" menkat tulivat tarkalleen samana päivänä kuin niiden olisi pillereidenkin mukaan kuulunut tulla. Nyt menkat ovat kuitenkin pari päivää myöhässä ja nännit on todella kipeät. Ikinä ennen en ole tuntenut rinnoissani mitään ennen menkkoja, vain jomotusta alaselässä. Johtuuko tämä vain pillereiden lopetuksesta vai voinko olla raskaana?

Olin suojaamattomassa yhdynnässä kumppanini kanssa pari viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta hän ei lauennut sisääni ja haimme je-pillerin tunnin kuluessa. Tiedän tiedän, vastuutonta, mutta tehty mikä tehty.

Help?
9536
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Itsellä kutakuinkin samanlainen tilanne.. minulla oli kuukautiset kuukausi sitten ja sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut niitä. Jätin pillerit myöskin samalla pois. Eilen vuosin olemattoman vähän eikä sen jälkeen ole tullut mitään. Onko muilla ollut olemattomat kuukautiset pillereiden lopettamisen jälkeen? Tai jopa jääneet välistä?

Äänestä
  • Pillereiden jättämisestä nyt aikaa muutama viikko ja kuukausi sitten oli viimeks menkat. Toistaseks ei näy muuta ku armotonta valkovuotoa.

    Äänestä

  • ... kirjoitti:

    Pillereiden jättämisestä nyt aikaa muutama viikko ja kuukausi sitten oli viimeks menkat. Toistaseks ei näy muuta ku armotonta valkovuotoa.

    pillerien lopettamisesta mitään?

    keholla voi mennä puolikin vuotta ennen kuin oma hormonitoiminta palutuu,eli voi olla ettei menkkoja kuulu vielä pitkään aikaan ja just esim.rintojen aristelu ymsyms hormoniperäiset jutut voi johtuu siitä.

    ja ne ekat kuukautiset mitkä oli niin ei olleet vielä normaalit, sillä nehän tuli silloin kun tyhjennysvuoto normaalistikin..eihän keho tiedä pillerien lopettamisesta ennen kuin taukoviikon pitäisi loppua : )

    kyllä ne aikanaan tulevat ne menkat, ja jos ei parin kk:n päästä tule vieläkään kunnolla niin sitten lääkärin/terkkarin juttusille..

    Äänestä

  • tiedä kirjoitti:

    pillerien lopettamisesta mitään?

    keholla voi mennä puolikin vuotta ennen kuin oma hormonitoiminta palutuu,eli voi olla ettei menkkoja kuulu vielä pitkään aikaan ja just esim.rintojen aristelu ymsyms hormoniperäiset jutut voi johtuu siitä.

    ja ne ekat kuukautiset mitkä oli niin ei olleet vielä normaalit, sillä nehän tuli silloin kun tyhjennysvuoto normaalistikin..eihän keho tiedä pillerien lopettamisesta ennen kuin taukoviikon pitäisi loppua : )

    kyllä ne aikanaan tulevat ne menkat, ja jos ei parin kk:n päästä tule vieläkään kunnolla niin sitten lääkärin/terkkarin juttusille..

    tiedä, kun en ole koskaan lopettanu

    Äänestä

  • ainakaan kirjoitti:

    tiedä, kun en ole koskaan lopettanu

    asiaa tutkii niin löytää kyllä tietoa,esimerkiksi tällä palstalla puhutaan melko paljon ja lääkäri (jolle yleensä kannattaa kertoa jos aikoo pillerit lopettaa) kertoo myös..

    Äänestä

Pillereiden lopettamisen jälkeen tuleva eka vuoto on tyhjennysvuoto ei kuukautiset. Tämän tyhjennysvuodon jälkeen voi mennä kauankin siihen, että kropan kierto lähtee käyntiin. Toisilla se ei lähde ilman lääkitystä alkuun. Pillereiden lopettamisen jälkeen eka ovulaatio voi tulla ihan milloin sattuu, joten mitkään varmat päivät eivät ole voimassa. Varsinaiset kuukautiset tulevat vasta ekan ovulaation jälkeen.

Äänestä
  • tosiaankaan mikään satavarma..

    Äänestä

Raskaustestin voi tehdä pari viikkoa yhdynnästä. Sillä selviää, oletko raskaana vai käynnisteleekö kehosi luontaista hormonitoimintaa, jotta ne kuukautiset joskus tulevat.

Äänestä

tehnyt jo raskaustestiä? Suojaamattomasta yhdynnästä kun on kulunut jo niin kauan että testi näyttää mahdollisen raskauden.
Eli olet ollut suojaamattomassa n. 1,5 KUUKAUTTA sitten!
Tee nyt se raskaustesti, totta kai voit olla raskaana

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tyhminw kirjoitti:

Lopetin Yasminelle-pillereiden syönnin 2 kk sitten. Ensimmäiset "luonnolliset" menkat tulivat tarkalleen samana päivänä kuin niiden olisi pillereidenkin mukaan kuulunut tulla. Nyt menkat ovat kuitenkin pari päivää myöhässä ja nännit on todella kipeät. Ikinä ennen en ole tuntenut rinnoissani mitään ennen menkkoja, vain jomotusta alaselässä. Johtuuko tämä vain pillereiden lopetuksesta vai voinko olla raskaana?

Olin suojaamattomassa yhdynnässä kumppanini kanssa pari viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta hän ei lauennut sisääni ja haimme je-pillerin tunnin kuluessa. Tiedän tiedän, vastuutonta, mutta tehty mikä tehty.

Help?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu