E-pilleri reseptin uusiminen

tyyt

MOikka! Elikkä oon syöny nyt vuoden verran pillereitä ja resepti loppuu kohta ja viiminen liuska jo menossa. Miten tapahtuu reseptin uusiminen? Pitääkö käydä taas kaikenmaailman kokeissa ym? en asu enää samalla paikkakunnalla jossa ne otin.. siksi ehkä vähän hukassa

2

1598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtetete

Olisi kannattanut alkaa hoitaa tuota asiaa jo aikaisemmin. Lääkäriin on nimittäin joskus pitkätkin jonot kun kyseessä on sellainen kiireetön asia kuin reseptin uusinta (sillä sairastumisethan menevät toki näiden asioiden edelle).

Ota yhteyttä terveyskeskukseen tai ehkäisyneuvolaan. Sieltä kyllä kertovat millä tavalla nykyisellä paikkakunnalla toimitaan noissa asioissa. Jossain reseptin voi jättää uusittavaksi ilman lääkärikäyntiä, toisessa paikassa taas lääkärin vastaanotolla on käytävä ja samalla otetaan papa-koe ja ehkä myös muita kokeita.

• nyt...

Pidäpä nyt kiirettä asian kanssa ja soita heti huomenna terveyskeskukseen tai ehkäisy-/perhesuunnitteluneuvolaan. Tässä alkaa olla jo ihan hilkulla, ehditkö enää saada uutta reseptiä ajoissa ja sitten tulee ihan turha lyhyt tauko pillereihin ja se taas on epäterveellistä.

Muista sanoa soittaessasi, että sinulla on nyt tosi kiire asian kanssa. Reseptin uusiminen pitäisi aina hoitaa viimeistään siinä vaiheessa kun toiseksi viimeinen liuska on käytössä.

Kokeista ei voi tietää. Riippuu siitä koska niitä on viimeksi otettu. Ei ole välttämätöntä ottaa esim. papaa tai tehdä gynekologista tutkimusta, jos olet viimeksi reseptin saadessasi niissä testeissä ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe