Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Unettomuus

VäsynytÄiti

Mulla on ollut unettomuutta poikani syntymästä asti eli melkein kaksi vuotta.
Kun olin sairaalassa en vaan saanut unta. Nukuin varmaan yössä n.2h, välillä tuntui et en yhtään. Jos olisin ensimmäisenä yönä saanut nukkua aamuun asti, luulen, että tätä ei olisi tapahtunut.
Kävin lääkärissä hiljattain ja lääkäri määräsi mielilalalääkkeitä (Triptyl 10mg), mutta en uskaltanut aloittaa niitä, koska siskoni on syönyt kyseisiä lääkkeitä eikä meinannut päästä niistä eroon millään.
Verikokeissakin kävin ja minulla todettiin olevan anemiaa, hemoklobiini oli 74 kun sen pitäisi viissiin olla naisilla jotn 117. Aloitin rautalääkityksen, mutta se ei ole oloani kohentanut.
Ensimmäinen vuosi oli rankkaa. Lapsellani oli koliikki ja jouduin valvomaan välillä koko yön. Sitten ystäväni häipyivät pikkuhiljaa elämästäni. Tällä hetkellä ei ole yhtään ystävää. Ja parisuhteenikin on todella surkea. Minkään asteista läheisyyttä ei ole ollut 7kk:een. Tuntuu vaan, että kaikki kaatuu päälle pikkuhiljaa.
On tullut myös sellaista etten välillä meinaa uskaltaa lähteä kauppaan tai muutenkaan ulos kun ahdistaa. Pitäisi mennä lapseni kanssa äiti-lapsi kerhoihin, mutta en vaan saa aikaiseksi. Tuntuu, että häpeän itseäni. Enkä kehtaa näyttää itseäni muille äideille. Tuntuu, että olen huono äiti. Onneksi läheiset ovat olleet paljon tukena niin lapseni saa jonkinlaista sosiaalista kanssakäymistä.
Pitäisikö minun mennä hakemaan apua?
En meinaa vaan uskaltaa. Ahdistaa jo pelkkä ajatuskin, että jouduin psykiatrin luo keskustelemaan.

Onko kellään samoja kokemuksia?!

2

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlaista

      mutta en viitti yleisellä palstalla kirjotella...

    • uskalla kokeilla

      ei voi voittaa.

      Haittaako se jos söisitkin seuraavat 10v lääkkeitä? Kuka sitä huomaa, alku sivuoireiden jälkeen? Korkeintaan huomaavat, jos lopetat ne ja palaat "epävakaaksi".

      Totuushan on tylsä:
      Kaikille ei kaikki lääkkeet sovi, toisilla pitää oikeata lääkettä/määrää etsiä kauankin.

      Itse välttelin mielialalääkkeitä sen jälkeen, kun kertana eräänä tuli vahva tarve syödä kerralla kaikki 200. (nuoruudessa)

      Nyt vanhemmiten olen lupautunut yrittämään yhtä jos toista, yhtä lääkettä söin reilun kuukauden, oksensin oksensin oksensin, aina lääkäri sanoi että se loppuu aikanaan, kunnes oli tiputuksessa liiasta nestehukasta.

      Nyt aloitin taas yhden lääkityksen (saan muuten nykyisin vain kaikkein miedoimmat lääkkeet, etten voi niillä satuttaa itseäni).

      Nämä lääkkeet piti auttaa nukkumistani samalla helpottavan unia.

      Muutama viikko tässä on mennyt ja unet vain pahenee..

      TIEDÄN että Imovane poistaisi unet ja saisin levättyä (söin niitä nuoruudessani uniin) mutta en saa niitä enää.

      Kaverilta sain jokusen ja nukuin muutaman yön erittäin hyvin, en tarvinnut 10 tunnin yöunia, en nähnyt niitä unia ja olin levännyt jo 6 tunnin unien jälkeen.

      Harmittaa, että en edes niitä saa, tuntuu typerältä etsiskellä itselleen lääkkeitä kavereilta ja kaverin kavereilta, sitten ihmetellään kun on pää ihan loppu, kun ei kykene nukkumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe