liiton jatkuminen salasuhteen päätyttyä ?

ei onnistu

Kuinka liitto jatkuu monivuotisen salasuhteen päättymisen jälkeen? ei varmaan mitenkään -eikö siinä ole vain rauniot jäljellä jotka romahtavat ihan millä hetkellä hyvänsä. Varsinkin jos tunne oli siinä salasuhteessa mukana ja kuitenkaan ei erottu ykkösestä.

40

8175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monessa liemessä keitetty

Monet parithan kyllä yrittävät jatkaa liittoa, mutta eipä se tahdo onnistua, päättyy ennemmin tai myöhemmin. Toki onnistumiseen vaikuttavat useat eri tekijät, mm. liiton pituus ja millä pohjalla se oli siinä vaiheessa, kun toinen aloitti salasuhteen. Myös salasuhteen päättymistavalla on oma merkityksensä: Jos suhde päättyy niin, että salarakas kyllästyy odottamiseen, niin liitto päättynee eroon. Ei niitä tunteita niin vain napista painamalla käännetä takaisin omaan puolisoon, ja puoliso sen kyllä havaitsee. Jotkut tietenkin jatkavat liittoa kulissina, käyhän se niinkin. On myös pariskuntia, joissa molemmat pettävät eikä asioista puhuta. Vaihtoehtojan on monia, tiedän eräänkin pariskunnan, jossa nainen on pettänyt melkein koko pitkän avioliiton ajan, mies tietää, mutta ei missään tapauksessa halua erota.
      Itse olen sekä pettäjä että petetty, ja voin kertoa, että kumpikaan osa ei ollut helppo. Pettäjä tajuaa tekonsa täyden merkityksen vasta siinä vaiheessa, kun jää kiinni. Siinä vaiheessa tulee paniikki kaiken menettämisestä ja monet rukoilevat puolisolta anteeksiantoa, unohtamista ja jatkamista. Puoliso on myös shokissa ja suostuu jatkamaan. Jonkun ajan kuluttua tulee viha pettäjää kohtaan, eikä häneen pysty enää luottamaan. Luottamus on mielestäni pitkän parisuhteen peruskivi. Luottamuspulasta aiheutuvat riidat syövät suhteesta kaiken sen vähänkin hyvän. Nyt kunnioitettavassa keski-iässä tiedän jo, mitä haluan enkä aio enää sortua pettämiseen, jos joskus sen oikean kohtaan.

• kun pelin aloittaa

Itsellä kävi juuri niin, että tunteet meni kakkosen matkaan. En pystynyt eroamaan aikanaan ykkösestä ja nyt se on enää ajan kysymys. Ei ole sellaisia tunteita ykköstä kohtaan kuin pitäisi. Tunteita ei todellakaan voi napista painamalla siirtää toiseen. Sitä pohdin, kun ne tunteet kuitenkin on joskus siinä ykkösessä olleet. Jos jatkaa, löytyykö niitä vai oisko parempi luovuttaa. Salasuhdetta ei voi niin järjellä pelata etteikö tunne tule.Varsinkaan jos on tiivistä yhteydenpitoa ja tapaamista. Jos kerran kuussa tapaa- ei varmaan kehity mitään ihmeitä, kuin jos ollaan päivittäin tekemisissä.

• tunteet on
        kun pelin aloittaa kirjoitti:

Itsellä kävi juuri niin, että tunteet meni kakkosen matkaan. En pystynyt eroamaan aikanaan ykkösestä ja nyt se on enää ajan kysymys. Ei ole sellaisia tunteita ykköstä kohtaan kuin pitäisi. Tunteita ei todellakaan voi napista painamalla siirtää toiseen. Sitä pohdin, kun ne tunteet kuitenkin on joskus siinä ykkösessä olleet. Jos jatkaa, löytyykö niitä vai oisko parempi luovuttaa. Salasuhdetta ei voi niin järjellä pelata etteikö tunne tule.Varsinkaan jos on tiivistä yhteydenpitoa ja tapaamista. Jos kerran kuussa tapaa- ei varmaan kehity mitään ihmeitä, kuin jos ollaan päivittäin tekemisissä.

napista painamalla ei tunteita lopeteta myöskään aviopuolisoon.
        Tiedän miehiä,ja useita sellaisia, jotka yrittävät kynsin hampain ylläpitää suhdetta entiseen vaimoon, ovat mustasukkaisia, jos tämä löytää seurustelukumppanin.
        Loppupeleissä se sivusuhde jää useimmiten kakkosekseksi, jos vaimo näin haluaa. Tämä huora-madonna myytti elää sitkeänä.

• hei itselleni kävi niin että sain mieheni kiinni pettämisestä,ja ajattelin etten ikinä selviä siitä,enkä voi antaa anteeksi. mieheni ei halunnut erota vaikka sitä hänelle tarjosin,ja täytyy sanoa että hän kyllä tekee kaikkensa että antaisin anteeksi, luottamuksen takaisin saaminen onkin sitten eri asia.sen tiedän että aikaa se vie.mutta en sanoisi että meillä menee huonosti kai se riippuu haluaako molemmat yrittää .mieheni salasuhde ei jättänyt rauhaan ja mieheni vaihtoi salanumeron,hän kertoi minulle että nainen otti yhteyttä,tietysti olen epäluuloinen mutta hän tietää että töitä on nyt tehtävä jos mielii saada luottamus takaisin.rakastan miestäni ja ilman sitä rakkautta en jaksaisi yrittää.joten sitä mieltä ettei se mahdotonta ole,joillakin se onnistuu.

• mahdotonta

mutta hiton vaikeaa se on rakentaa suhdetta huonolle pohjalle. Luottamus on suhteen tärkein asia. Yleensä nämä päätyvät lopulta eroon mutta eihän tietysti kannata tilastoihin aina uskoa.

• uskotkin!

Vai otti kakkonen yhteyttä, a mies vaihtoi salanumeron. Anteeksi vaan..pettäjät ovat hyvin ovelia. Voisihan se kakkonen soittaa siihen entiseenkin nroon, ja voisihan se sun miehesi sanoa sille suorat sanat sille sun kuultesi.

• uskotkin! kirjoitti:

Vai otti kakkonen yhteyttä, a mies vaihtoi salanumeron. Anteeksi vaan..pettäjät ovat hyvin ovelia. Voisihan se kakkonen soittaa siihen entiseenkin nroon, ja voisihan se sun miehesi sanoa sille suorat sanat sille sun kuultesi.

ei vanhaa numeroa ole ja on kyllä sanonut minun kuulteni eettei kiinnosta ja haluaa jatkaa avioliittoaan eikä olla missään tekemisissä kakkosen kanssa ja jos en varmuudella kiinni saa niin yritän uskoa vaikka se sinusta tuntuu tyhmältä

• löytyy
        svengimary kirjoitti:

ei vanhaa numeroa ole ja on kyllä sanonut minun kuulteni eettei kiinnosta ja haluaa jatkaa avioliittoaan eikä olla missään tekemisissä kakkosen kanssa ja jos en varmuudella kiinni saa niin yritän uskoa vaikka se sinusta tuntuu tyhmältä

tietoa, taitoa ja tahtoa, uskottomuus ei kaada hyvää parisuhdetta.

• mutta hyvässä
        löytyy kirjoitti:

parisuhteessa ei ole vuosia kestävää sivusuhdetta

• ollakkin
        mutta hyvässä kirjoitti:

jos tavattava on silloin tällöin yhdessä ollut huora.

• on kysymyks
        ollakkin kirjoitti:

jos tavattava on silloin tällöin yhdessä ollut huora.

"Kuinka liitto jatkuu monivuotisen salasuhteen päättymisen jälkeen?"

kyllä minä miellän monivuotisen salasuhteen ihan joksikin muuksi kun huorissa käymiseksi.

Ikinä en pystyisi antamaan anteeksi jos toinen on valehdellut vuosia.

• on aina
        on kysymyks kirjoitti:

"Kuinka liitto jatkuu monivuotisen salasuhteen päättymisen jälkeen?"

kyllä minä miellän monivuotisen salasuhteen ihan joksikin muuksi kun huorissa käymiseksi.

Ikinä en pystyisi antamaan anteeksi jos toinen on valehdellut vuosia.

huora mikä huora!

• oliskohan sulla
        on aina kirjoitti:

huora mikä huora!

jotain sanottavaa avauksen aiheeseen?

Meitä on petettyjä monenlaisia, toiset näkee syyllisen vain siinä toisessa naisessa, toiset osaksi myös itsessään ja toiset jopa siinä pettäjässä.

• ????
        on aina kirjoitti:

huora mikä huora!

oli siis,

voitko jatkaa avioliittoasi sen huoraavan miehen/naisen kanssa?

Huora on se joka pettää siis tekee huorin.

• voi kantaa
        oliskohan sulla kirjoitti:

jotain sanottavaa avauksen aiheeseen?

Meitä on petettyjä monenlaisia, toiset näkee syyllisen vain siinä toisessa naisessa, toiset osaksi myös itsessään ja toiset jopa siinä pettäjässä.

ottaa asiaan myös ihmiset, jotka eivät ole tulleet petetyksi, mutta ajattelevat moraalisesti eri tavalla. Petturi on huora, mutta niin on myös se , joka tietoisesti sekaantuu toisen aviopuolisoon. Olen leski ja ollut sitä 20v, minua ei petä kukaan, mutta inhoan puolisoaan pettäviä ja myös toista osapuolta, sen verran olen heidän tuskaa nähnyt kylvävän.

• on ollut sivusuhde
        on aina kirjoitti:

huora mikä huora!

vuosia, niin osaatko kysyä itseltäsi, miksi hänellä on tuo salasuhde? Katsopa ensin peiliin ja kysy sitä asiaa itseltäsi, miksi miehesi etsi itselleen toisen naisen, sillä kyllä siihen jokin syy on täytynyt olla. Olisiko se syy teidän kahden välisessä suhteessa, sillä kyllä toimivaan suhteeseen ei kolmas osapuoli pysty kiilaamaan ja ei miehen tarvitse sivuilleen vilkuilla, jos kotona suhde pelaa sekä henkisesti että fyysisesti.
        Jos maha on täynnä, niin ei ole nälkäkään:))

Pelkällä huorittelulla asiaa ei ole keskusteltu.
        Ja ei ne asiat niin mustavalkoisia ole kuin sinä omasta näkökulmastasi näet ja katkerana toista naista huorittelet.

Kumma kylää asioilla tahtoo elämässä olla aina puolensa ja puolensa. Ilman että kumpaakaan osapuolta olisin puolustamassa...näin elämää nähneenä vain totean.

• kokenut eronnut
        on ollut sivusuhde kirjoitti:

vuosia, niin osaatko kysyä itseltäsi, miksi hänellä on tuo salasuhde? Katsopa ensin peiliin ja kysy sitä asiaa itseltäsi, miksi miehesi etsi itselleen toisen naisen, sillä kyllä siihen jokin syy on täytynyt olla. Olisiko se syy teidän kahden välisessä suhteessa, sillä kyllä toimivaan suhteeseen ei kolmas osapuoli pysty kiilaamaan ja ei miehen tarvitse sivuilleen vilkuilla, jos kotona suhde pelaa sekä henkisesti että fyysisesti.
        Jos maha on täynnä, niin ei ole nälkäkään:))

Pelkällä huorittelulla asiaa ei ole keskusteltu.
        Ja ei ne asiat niin mustavalkoisia ole kuin sinä omasta näkökulmastasi näet ja katkerana toista naista huorittelet.

Kumma kylää asioilla tahtoo elämässä olla aina puolensa ja puolensa. Ilman että kumpaakaan osapuolta olisin puolustamassa...näin elämää nähneenä vain totean.

Ei se oikein tahdo onnistua. Koska pitkään jatkunut sivusuhde on aivan eri asia kuin satunnainen ns.kännipano. Ymmärsin itsekin kun ent.mieheni kärähti sivusuhteesta, että liittomme on tullut tiensä päähän. Se liitto oli loppuun eletty. Olen edelleen sitä mieltä että jos toinen etsii salasuhteen,ollaan jo aika huonossa jamassa oman liiton suhteen. Jotkut ehkä selviävät eteenpäin mutta varmasti se on erittäin vaikeaa koska se luottamus,toisen kunnioitus,arvostus ja se tärkein,rakastaminen on jokaisen suhteen a ja o!

• kokenut eronnut kirjoitti:

Ei se oikein tahdo onnistua. Koska pitkään jatkunut sivusuhde on aivan eri asia kuin satunnainen ns.kännipano. Ymmärsin itsekin kun ent.mieheni kärähti sivusuhteesta, että liittomme on tullut tiensä päähän. Se liitto oli loppuun eletty. Olen edelleen sitä mieltä että jos toinen etsii salasuhteen,ollaan jo aika huonossa jamassa oman liiton suhteen. Jotkut ehkä selviävät eteenpäin mutta varmasti se on erittäin vaikeaa koska se luottamus,toisen kunnioitus,arvostus ja se tärkein,rakastaminen on jokaisen suhteen a ja o!

en vielä ole valmis pistämään hanskoja tiskiin koska näen että mieheni tosissaan yrittää .ihmiselle on luotu anteeksi anto ja kerran sen voi tehdä mutta jos sitten tulee toinen pettymys asia on sillä selvä.minulla kuitenkin on niin paljon rakkautta että en luovuta yhden kerran jälkeen mieheni salasuhde ei ollut vuosien kestävä,vaan muutaman kerran pano johtunee siitä että on satojenkilometrien matka ja nyt hän on lopettanut myös työskentelyn paikkakunnalla ja vaihtanut kokonaan työtään,ei suhteen tähden vaan oman koulutuksensa suomilla mahdollisuuksilla,joten kyllä olen meidän tapauksesta sitä mieltä että mieheni tosissaan yrittää saada suhteemme kuntoon ajatelkaa mitä tykkäätte,meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä yhteistä velkaa mikään ei pidä miestä väkisin täällä on vapaa lähtemään jos sitä haluaisi

• löytyy kirjoitti:

olen samaa mieltä jos haluaa ja on tahtoa se voi onnistua,jos ei yritä ei ainakaan saa tässä elämässä paskaa ja entinen minä olisi jo lähtenyt mutta tämän miehen myötä olen muuttunut paljon enkä tarkoita huonommaksi vaan omasta mielestäni siinä mielessä paremmaksi etten heti lyö hanskoja tiskiin niin kuin tein ennen,olemme olleet yhdessä viisitoista vuotta mitä en joskus luullut olevan kohdallani mahdollista,näen tässä kuitenkin niin paljon hyvää,kuka ei tässä elämässä tekisi virheitä,ja mikä ei tapa vahvistaa niin myös minua,en sano että olisi ollut helppo tie.kyllä siinä tuo psyykkinen puoli joutui kovalle koitukselle,olen pieni kooltani 47kg ja laihduin siitä 12 kiloa olin kyllä kun kävelevä ruumis,mutta nyt jo paremmalla puolella,joten yritystä löytyy.en mene sanomaan että tämä varmasti onnistuu,sen näyttää aika,siitä tapahtuneesta on nyt pari vuotta joten aika pitkälle on päästy,mutta ei tarpeeksi,joten sanon vaan että aina kannatttaa yrittää,ja jos ei luonaa ni sitten kintut erisuuntaan

• Valmakaroliina
        svengimary kirjoitti:

olen samaa mieltä jos haluaa ja on tahtoa se voi onnistua,jos ei yritä ei ainakaan saa tässä elämässä paskaa ja entinen minä olisi jo lähtenyt mutta tämän miehen myötä olen muuttunut paljon enkä tarkoita huonommaksi vaan omasta mielestäni siinä mielessä paremmaksi etten heti lyö hanskoja tiskiin niin kuin tein ennen,olemme olleet yhdessä viisitoista vuotta mitä en joskus luullut olevan kohdallani mahdollista,näen tässä kuitenkin niin paljon hyvää,kuka ei tässä elämässä tekisi virheitä,ja mikä ei tapa vahvistaa niin myös minua,en sano että olisi ollut helppo tie.kyllä siinä tuo psyykkinen puoli joutui kovalle koitukselle,olen pieni kooltani 47kg ja laihduin siitä 12 kiloa olin kyllä kun kävelevä ruumis,mutta nyt jo paremmalla puolella,joten yritystä löytyy.en mene sanomaan että tämä varmasti onnistuu,sen näyttää aika,siitä tapahtuneesta on nyt pari vuotta joten aika pitkälle on päästy,mutta ei tarpeeksi,joten sanon vaan että aina kannatttaa yrittää,ja jos ei luonaa ni sitten kintut erisuuntaan

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo monta vuotta sen jälkeen, kun hän jäi kiinni pettämisestä. Sivusuhde oli jo loppunut, kun se sattumalta paljastui. Mieheni myös myönsi tapahtuneen. Minulle oli jotenkin aivan selvää, että kyseessä on ollut jonkinlainen rakkaussuhde. Ei kai muuten täysjärkinen ihminen riskeeraa avioliittoaan. Tämän maailman raadollisuus tuli kyllä selväksi omaa tarinaa läpikäydessä. Vaikuttaa siltä, että pitkäkään sivusuhde ei monessakaan tapauksessa kerro suhteen vakavuudesta.

Alunperin lykkäsimme eroa siksi, että olin niin pois tolaltani pettämisen takia, että omatkin ystäväni kehottivat ottamaan aikalisän ennen eroa. Se oli hyvä neuvo. Vaikka olisimme eronneet, pettäminen on kuitenkin hyvä käsitellä pois alta ennen uuden elämän alkua. Toinen syy jatkaa liittoa oli se, että mies tosiaan yritti saada elämämme raiteilleen ja liittomme jatkumaan.

Pettäminen on kriisi kriisien joukossa. Siitä voi päästä yli eroamalla tai työstämällä sitä yhdessä. Ero ei kuitenkaan automaattisesti paranna haavoja. Muistan varmaan mieheni pettämisen vielä "kuolinvuoteellanikin" eikä sitä asiaa muuksi muuta ero. Enää pettäminen ei herätä minussa tunteita. Se on paskajuttu muiden ikävien asioiden joukossa. Elämämme on íhan tavallista arkea eikä mitenkään täydellistä. Pettämisen jälkeen tuli tietysti käytyä asioita läpi ja punnittua jatkomahdollisuuksia puolelta jos toiselta.

Itse näen mieheni sivusuhteen paljastumisen yhtenä merkittävänä vedenjakajana elämässämme. Siihen saakka elämä oli mennyt aika tavallista latua. Naimisiinmeno, lastenhankinta, töitä, päivähoitoa, asuntolainan maksua jne (tätä kaikkien kakkosten painajaista...) Pettämiskriisiä käsitellessä palattiin taas parisuhteeseen ja sen olemassaolon jatkumiseen. En silti koe olevani missään määrin syyllinen mieheni pettämiseen. Pettäminen oli hänen valintansa ja siihen oli syynsä, mutta pettäminen ongelmanratkaisukeinona on lähinnä lapsellista. En toivo kenellekään petetyksi tulemista, mutta mikä ei tapa, se vahvistaa.

Olet ihan oikeilla jäljillä anteeksiannon kanssa. Vaikka ihmiset eroavat, heidän pitäisi pystyä anteeksiantoon myös oman itsensä takia. Kukaan meistä ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. En minäkään vanno ikuista rakkautta, mutta päivä kerrallaan elämä on ollut pettämisen jälkeenkin tyydyttävää.

• hyvästä
        Valmakaroliina kirjoitti:

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo monta vuotta sen jälkeen, kun hän jäi kiinni pettämisestä. Sivusuhde oli jo loppunut, kun se sattumalta paljastui. Mieheni myös myönsi tapahtuneen. Minulle oli jotenkin aivan selvää, että kyseessä on ollut jonkinlainen rakkaussuhde. Ei kai muuten täysjärkinen ihminen riskeeraa avioliittoaan. Tämän maailman raadollisuus tuli kyllä selväksi omaa tarinaa läpikäydessä. Vaikuttaa siltä, että pitkäkään sivusuhde ei monessakaan tapauksessa kerro suhteen vakavuudesta.

Alunperin lykkäsimme eroa siksi, että olin niin pois tolaltani pettämisen takia, että omatkin ystäväni kehottivat ottamaan aikalisän ennen eroa. Se oli hyvä neuvo. Vaikka olisimme eronneet, pettäminen on kuitenkin hyvä käsitellä pois alta ennen uuden elämän alkua. Toinen syy jatkaa liittoa oli se, että mies tosiaan yritti saada elämämme raiteilleen ja liittomme jatkumaan.

Pettäminen on kriisi kriisien joukossa. Siitä voi päästä yli eroamalla tai työstämällä sitä yhdessä. Ero ei kuitenkaan automaattisesti paranna haavoja. Muistan varmaan mieheni pettämisen vielä "kuolinvuoteellanikin" eikä sitä asiaa muuksi muuta ero. Enää pettäminen ei herätä minussa tunteita. Se on paskajuttu muiden ikävien asioiden joukossa. Elämämme on íhan tavallista arkea eikä mitenkään täydellistä. Pettämisen jälkeen tuli tietysti käytyä asioita läpi ja punnittua jatkomahdollisuuksia puolelta jos toiselta.

Itse näen mieheni sivusuhteen paljastumisen yhtenä merkittävänä vedenjakajana elämässämme. Siihen saakka elämä oli mennyt aika tavallista latua. Naimisiinmeno, lastenhankinta, töitä, päivähoitoa, asuntolainan maksua jne (tätä kaikkien kakkosten painajaista...) Pettämiskriisiä käsitellessä palattiin taas parisuhteeseen ja sen olemassaolon jatkumiseen. En silti koe olevani missään määrin syyllinen mieheni pettämiseen. Pettäminen oli hänen valintansa ja siihen oli syynsä, mutta pettäminen ongelmanratkaisukeinona on lähinnä lapsellista. En toivo kenellekään petetyksi tulemista, mutta mikä ei tapa, se vahvistaa.

Olet ihan oikeilla jäljillä anteeksiannon kanssa. Vaikka ihmiset eroavat, heidän pitäisi pystyä anteeksiantoon myös oman itsensä takia. Kukaan meistä ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. En minäkään vanno ikuista rakkautta, mutta päivä kerrallaan elämä on ollut pettämisen jälkeenkin tyydyttävää.

kirjoituksesta. Sinun ja miehesi kaltaisia aviopareja on paljon. Jos pettäminen johtaisi jäävättä eroon, luvut olisivat aivan toista luokkaa.
        Kakkosta ei kannata herjata, hän on juuri se heikoin lenkki pidemmän päälle, jos petetyllä puolisolla on halua ja tahtoa jatkaa liittoa.

• Ukkonen
        Valmakaroliina kirjoitti:

Onneksi täällä välillä saa lukea myös fiksujen ihmisten kirjoituksia. Nostan hattua sinulle fiksu nainen :-)

• .....
        mutta hyvässä kirjoitti:

...aja pettämään eikä se pidä ketään uskollisena. Eikä siihen aja kumppanikaan.

Uskollisuus on jokaisen ihmisen tahdon asia, oma valinta. Parisuhde voi olla aivan helvetin hyvä, ja silti siinä voi olla pettämistä. Sanoisin ennemminkin niin, että jos on hyvä suhde itseensä, ei petä.

• ????
        ..... kirjoitti:

...aja pettämään eikä se pidä ketään uskollisena. Eikä siihen aja kumppanikaan.

Uskollisuus on jokaisen ihmisen tahdon asia, oma valinta. Parisuhde voi olla aivan helvetin hyvä, ja silti siinä voi olla pettämistä. Sanoisin ennemminkin niin, että jos on hyvä suhde itseensä, ei petä.

On ihan erilliset asiat.
        Asioita yleensäkin voi pyöritellä ja selitellä kuinkavaan.
        Pettäminen on valehtelua ja joillekkin ihan tapa.
        Joillekkin ihan lapsuudessa opittu tapa aina selviytyä valehtelulla. Valehtelija pettää kaikkia ja lopulta itseäänkin. Uskoo pian itsekkin tekevänsä vaan oikeita ratkasuja.
        Ehkä tekee oikeita ratkasuja itselleen kun normielämää ei voisi kestää.
        Rakasteluun ja hellyyteen on selkeesti ihmisellä sisäinen tarve. Toisilla isompi ja toisilla vaan pieni. Toisilla se on vaan haave.
        Ollaan siis erilaisia ja se on hyvä.
        Toisilla on myös huomattavasti vahvempi tarve hallita ja omistaa kaikkea ympärillään myös perhettään.
        Avioliiton solmiminen on yksi omistamismuoto.
        Halu omistaa vaimo tai mies. Oma mies, oma vaimo enemmn kun oma koira tai asunto. Rakkautta ei saa rahalla. Se tekee siitä arvokkaamman ja onhan se.
        Ei voi rahalla mitata. Eikä edes sillä panojen määrällä. Joten jos puoliso, mies tai vaimo panee jonkun toisen kanssa se ei ole vielä laskenut omaisuuden arvoa eikä tehnyt siitä yhteistä jonkun kanssa vaan se jos tunne joka on sen liiton hinta siirtyy toiselle.
        Hellyyttä on katsekkin ja sitä et voi omistaa, hymyä et pysty suuntaamaan puolisostasi vaan itseesi mutta kuitenkin vahdit sitä suuntaa. Tunne on se mitä todellisuudessa haluat omia.
        Puolisosi voi rakastella tuhat kertaa muita unessaankin ja saada orgasmin. Voi ihastua ja aina nähdessään vaikka kuvan hymyillä.
        Rakastua voi niin monta kertaa elämän aikana mutta on eri tunne sisällä kun toista haluaa suojella ja huolehtia toisen hyvinvoinnista ja turvallisuudesta.
        Mies hakee vaimon illalla mielummin työpaikalta turvallisen matkankin takia ja vaimo tekee keiton valmiiksi kun mies tulee kotiin vaan sen vuoksi koska haluaa toiselle hyvää.
        Paneskelu ja hässiminen ei ole sama asia.
        Niinhän täällä joku sanoo tumpulle ei kannata olla mustasukkanen!

• Anonyymi
        kokenut eronnut kirjoitti:

Lisäksi ei sillä ole oikeastaan merkitystä, mikä sen salasuhteen pituus on. Jos sellaista tuntee tarvitsevansa ja siihen lähtee niin kyllä se liitto ON tullut tiensä päähän.

• liitot usein päättyvät eroon

koska petetty ei voi unohtaa asiaa.
      Pettäjä yrittää tehdä kaikkensa liiton jatkumisen hyväksi, mutta silti kaikki ei palaa ennalleen. Anteeksi voi antaa, mutta ei unohtaa.

Tiedän pariskunnan, jotka jatkoivat avioliittoaan ja kaikki näyttää ulkoisesti olevan hyvin. Mutta, mutta, tiedän myös, että mies on sortunut jälleen, eikä vaimo epäile mitään. Mies yksinkertaisesti kyllästyi hyvittelemään tekoaan, koska vaimo ei lupauksistaan huolimatta ollut antanut kokonaan anteeksi.

• vika se on

Uskottomuutta ei tarvitsekaan unohtaa. Anteeksi voi antaa. Ja pitääkin antaa. Ihmiset ovat erehtyväisiä.
        Mutta vaimon vika ei ole, että mies jatkaa uskottomuuttaan. Kaukaa haettu selitys.Eiköhän syy ole miehen luonteessa.
        Ja miten yleensä sinä voit tietää, miten avioliitossa menee?

• Petetty minäkin

Minkään kriisin jälkeen elämä ei palaa ennalleen. Ihmisillä voi olla erilaisia ongelmia kuten lasten sairaudet, oma sairaus, pettäminen jne. Kriisien ja voimakkaiden kokemusten jälkeen elämä on rakennettava eri pohjalle kuin ennen. On lapsellista kuvitella jotain muuta. Joku ei pääse yli vaimonsa rintasyövästä, joku toinen kyllä. Sama pätee pettämiseen. Varmasti elämä ei kenenkään kohdalla palaa ennalleen. Ero ei myöskään ole hokkuspokkuskonsti pettämisestä ylipääsemiseen. Eron ja käytännön asioiden touhuaminen auttaa ensijärkytyksessä, mutta lopulta asiat on kuitenkin käytävä läpi.

Jos pariskunta päättää jatkaa yhdessä, pettäjän rooliksi jää jonkinlainen hyvittely. Joillakin se kestää "liian" pitkään, mutta enpä ole koskaan kuullut kenestäkään petetystä, joka olisi valmis noinkin merkittävän asian kuittamaan kovin heppoisesti. Hyvittely on eräänlainen testi myös pettäjälle. Ainakin omassa tapauksessamme olisin ollut ihan valmis eroon muutama kuukausi pettämisen jälkeen (ja tietysti myös välittömästi heti pettämisen jälkeen). Meidän tapauksessamme pettäjän motivaatio jatkamiseen oli kuitenkin korkealla ja hän jaksoi hyvittelyä aika pitkään. Joku toinen ei olisi jaksanut, mutta sekin pitää sitten vain myöntää eikä aloittaa samaa leikkiä uudelleen.

• näitä

Onnistuminen tai epäonnistuminen riippuu varsin monesta osatekijästä. Avioliitto ei ole monoliitti, se on kahden yksilön muodostama kokonaisuus.

Pettämistä voi olla, vaikka suhde on kunnossa, tällöin pettäjä tyydyttää omia tarpeitaan, jotka ovat liitosta riippumattomia. Ihmisillä on tarve olla toistensa kanssa tekemisissä ja hyvinkin helposti suhteeseen voi lipsahtaa, mikäli ei ole moraaliltaan kovin vahvaa tekoa.

Suhde, jossa ei ole lainkaan tunteita mukana, on hyväksikäyttöä, sikäli se on varsin paha, se on oire tunnekylmyydestä ja ihmisten välineellisitämisestä.

Avioliiton jatkuminen riippuu siitä, mitä tarpeita liitto tyydyttää. Mikäli minäkuva on niin heikko, että se on rakentunut pelkästään avioliiton varaan ja siihen liittyy paljon ihanteita, liiton loppuminen on selvä. Pitkään jatkunut tyydyttävä aviosuhde mahdollistaa kuitenkin myös liiton ulkopuolisen elämän. Puolisoilla on siis elämänsisältöä muutenkin kuin liitossaan, tämän tyyppinen suhde kestää myös uskottomuuden.

Hauraan minäkuvan omaavat ihmiset vaativat itseltään paljon, samalla he vaativat myös puolisoiltaan, koska toinen nähdään minäkuvan jatkeena. Mikäli tämän tyyppiseen liittoon tulee sivusuhde, liittoa on turha jatkaa, se ei onnistu.

Jos taas avioliitto nähdään instituutionaalisena järjestelmänä, jota se myös on, silloin liitossa on paljon muuta, kuin parien välinen suhde. Tämän tyyppiset avioliitot voivat vaikuttaa kulissilta, sitä kuitenkaan olematta. Jos liitto nähdään sopimuksen luontoisena, se on varsin kestävä rakenteeltaan ja voi toimia tyydyttävästi hyvinkin hankalissa tilanteissa.

Avioliittoja on siis varsin monenlaisia ja liitot tyydyttävät erilaisia tarpeita. Onkin varsin vaikea ulkopuolisena sanoa, ettei jokin liitto toimi, tai ennustella liiton jatkuvuutta.

• Petetty

Liitot ja ihmiset liitoissa ovat erilaisia. Vain pettäjä, petetty ja se kolmas pystyvät arvoimaan suhteen ja liiton perustaa ja kestävyyttä. Pettäminen on yksi elämän suurimmista kriiseistä ja siitä selviämiseksi on tehtävä todella paljon töitä - jatkoipa entisessä liitossa tai siirtyipä uuteen suhteeseen. Useat parit jatkavat liittoaan pettämisenkin jälkeen.

Pitkässä sivusuhteessa on aina tunne mukana, kuten pitkässä liitossakin. Maailma on täynnä ihastuttavia ihmisiä ja heihin on helppo rakastua, ellei ole varuillaan. Ihminen voi rakastaa useampaakin ihmistä yhtä aikaa. Uusi suhde on rakastumista, joka parin vuoden päästä muuttuu rakkaudeksi tai hiipuu pois. Petetty ei ole syyllinen pettämiseen - pettäminen on aina pettäjän tietoinen valinta. Usein syy pettämiseen on pettäjän oma kasvukriisi.

Pettämisen jälkeen liitto on rakennettava kokonaan uudelleen - tämä onnistuu vain, jos sekä pettäjä että petetty todella haluavat jatkaa liittoaan. Pettäjän on jaksettava toistuvasti kohdata petetyn kaikki tunteet, viha ja inhokin. Molempien on hyväksyttävä se, ettei täydellistä luottamusta enää koskaan ole. Mielestäni lapset, talo, tavarat ja raha eivät liittoa pidä koossa - ainoa, mikä pettämisen jälkeen pitää parin yhdessä on todellinen rakkaus.

En pystyisi elämään ihmisen kanssa, joka tekee satunnaisia panoja. Kumma kyllä, elän ihmisen kanssa, jolla oli pitkä sivusuhde. Vuosien työn jälkeen elämme liitossamme nyt ihan onnellista elämää.

• pettämisen

jälkeen. Itse olen myös yhä, ainakin vielä, liitossa pettäjän kanssa, jolla on ollut todella pitkä sivusuhde. Kiinnijäämisen jälkeen lupasi että ei koskaan enää tee niin, ja puolen vuoden päästä jo palasi saman sivusuhteen syliin, tätä on nyt jatkunut jo vuosikausia.
        Taitaa valehdella kotona ja siellä "kylässä".
        Itsekkin olen tosin pettänyt, ekan kerran jälkeen kun sain tietää että on palannut sivusuhteen luo, niin heittäydyin minäkin hurjaksi.
        Eroa on haettu, muutettu vähäksi aikaa pois kotoa yms... tiedä sitten tuota, etteikö ne lapset , talo ja velka sittenkin saata olla tarpeeksi pitämään liiton kasassa, ainakin meidän tapauksessamme.

• Foxtrott
        pettämisen kirjoitti:

jälkeen. Itse olen myös yhä, ainakin vielä, liitossa pettäjän kanssa, jolla on ollut todella pitkä sivusuhde. Kiinnijäämisen jälkeen lupasi että ei koskaan enää tee niin, ja puolen vuoden päästä jo palasi saman sivusuhteen syliin, tätä on nyt jatkunut jo vuosikausia.
        Taitaa valehdella kotona ja siellä "kylässä".
        Itsekkin olen tosin pettänyt, ekan kerran jälkeen kun sain tietää että on palannut sivusuhteen luo, niin heittäydyin minäkin hurjaksi.
        Eroa on haettu, muutettu vähäksi aikaa pois kotoa yms... tiedä sitten tuota, etteikö ne lapset , talo ja velka sittenkin saata olla tarpeeksi pitämään liiton kasassa, ainakin meidän tapauksessamme.

...mietin miten pettäjä itse selviytyy pitkän sivusuhteen jälkeen, josta ei ole jäänyt kiinni kumpikaan osapuoli, joista siis kummatkin olivat aviossa tahoillaan.
        Jonkunlaisesta yhteisesestä sopimuksesta päätimme pitkän sivusuhteen lopettamisesta. Pääasialliset syyt olivat etteivät kumpikaan olisi siinä vaiheessa ollut valmis eroamaan...toinen osapuoli oli tosin valmiimpi kuin toinen. Syitä ei oikein koskaan ruodittu, joten jäi tältä osin pinnalliseksi, mutta voi toki rakkaussuhteeksi sanoa.
        Nyt kumpikin tahoillaan jatkaa elämää, vähän kun mitään ei muka olisi tapahtunutkaan, mutta tapahtuiko silti liikaa...
        Miltä kuulostaa ennusteet ulkopuolisten silmissä?

• tilanne...
        Foxtrott kirjoitti:

...mietin miten pettäjä itse selviytyy pitkän sivusuhteen jälkeen, josta ei ole jäänyt kiinni kumpikaan osapuoli, joista siis kummatkin olivat aviossa tahoillaan.
        Jonkunlaisesta yhteisesestä sopimuksesta päätimme pitkän sivusuhteen lopettamisesta. Pääasialliset syyt olivat etteivät kumpikaan olisi siinä vaiheessa ollut valmis eroamaan...toinen osapuoli oli tosin valmiimpi kuin toinen. Syitä ei oikein koskaan ruodittu, joten jäi tältä osin pinnalliseksi, mutta voi toki rakkaussuhteeksi sanoa.
        Nyt kumpikin tahoillaan jatkaa elämää, vähän kun mitään ei muka olisi tapahtunutkaan, mutta tapahtuiko silti liikaa...
        Miltä kuulostaa ennusteet ulkopuolisten silmissä?

kaksi varattua pettäjää ollut kaksi vuotta salasuhteessa, rakkaussuhteesta voi puhua..mutta kahta perhetta ei voida hajottaa. Toinen meistä ehkä olisi valmis siihen, toinen ei. Mikä olisi rakkauden hinta, kova hinta ja onnistuisimmeko me kahden liiton raunioilta jatkamaan. Olisi hyvin epätodennäköistä, että onnistuisimme. Niinpä olemme tulleet pisteeseen, jossa täytyy tehdä ratkaisu, koska salasuhde on jo itsessään väärin ja helvetillinen. Ratkaisu on tiedossa, sama kuin teillä, päätetään tämä yhteisestä sopimuksesta ja yritetään jaksaa puolisoidemme kanssa järkipohjalta.

• Kivitetään
        tilanne... kirjoitti:

kaksi varattua pettäjää ollut kaksi vuotta salasuhteessa, rakkaussuhteesta voi puhua..mutta kahta perhetta ei voida hajottaa. Toinen meistä ehkä olisi valmis siihen, toinen ei. Mikä olisi rakkauden hinta, kova hinta ja onnistuisimmeko me kahden liiton raunioilta jatkamaan. Olisi hyvin epätodennäköistä, että onnistuisimme. Niinpä olemme tulleet pisteeseen, jossa täytyy tehdä ratkaisu, koska salasuhde on jo itsessään väärin ja helvetillinen. Ratkaisu on tiedossa, sama kuin teillä, päätetään tämä yhteisestä sopimuksesta ja yritetään jaksaa puolisoidemme kanssa järkipohjalta.

te olette, siis pa..ahousuja. Kyllä riittää rohkeutta huorintekemiseen, muttei sen vertaa kanttia että olisi itselleen ja puolisolleen rehellinen ja pistäisi vanhan liiton finaaliin. Sitten pohditaan tuleeko uudesta liitosta mitään. Mitä siitä pitäisi tulla, kaksi epäluotettavaa, petollista ihmisrauniota puhaltamassa yhteen hiileen? Miksi luulet että rakkaasi olisi sinulle uskollinen, tai sinä hänelle, mikäli yhteen menisitte?
        Kyllähän perheen hajotaa voi, olethan sen osaltasi henkisellä puolella jo tehnytkin. Rohkeutesi ja puolisosi kunnioitus on vaan niin matalaa tasoa ettet ole kyennyt hoitamaan hommia asiallisesti. Kannattaisi miettiä vaakakipossa olevien pallojen arvoja ennen aviorikokseen ryhtymistä. Se että olet myynyt inhimillisen kunniasi alehintaan on paska juttu ja sen kanssa kärvistelet lopun ikääsi.
        Avionrikkojalta aikas lailla mukava tuo loppukevennyksesi; "yritetään jaksaa puolisoidemme kanssa järkipohjalta". Sallinet minun nauraa, menkää nyt alkuun etsiin ale-myynneistä sitä järkeäkin sinne nuppiinne.

• ole niin mustavalkoisia,
        Kivitetään kirjoitti:

te olette, siis pa..ahousuja. Kyllä riittää rohkeutta huorintekemiseen, muttei sen vertaa kanttia että olisi itselleen ja puolisolleen rehellinen ja pistäisi vanhan liiton finaaliin. Sitten pohditaan tuleeko uudesta liitosta mitään. Mitä siitä pitäisi tulla, kaksi epäluotettavaa, petollista ihmisrauniota puhaltamassa yhteen hiileen? Miksi luulet että rakkaasi olisi sinulle uskollinen, tai sinä hänelle, mikäli yhteen menisitte?
        Kyllähän perheen hajotaa voi, olethan sen osaltasi henkisellä puolella jo tehnytkin. Rohkeutesi ja puolisosi kunnioitus on vaan niin matalaa tasoa ettet ole kyennyt hoitamaan hommia asiallisesti. Kannattaisi miettiä vaakakipossa olevien pallojen arvoja ennen aviorikokseen ryhtymistä. Se että olet myynyt inhimillisen kunniasi alehintaan on paska juttu ja sen kanssa kärvistelet lopun ikääsi.
        Avionrikkojalta aikas lailla mukava tuo loppukevennyksesi; "yritetään jaksaa puolisoidemme kanssa järkipohjalta". Sallinet minun nauraa, menkää nyt alkuun etsiin ale-myynneistä sitä järkeäkin sinne nuppiinne.

miltä voisi vaikuttaa. On niin helppo tuomita huorintekijöiksi. Se on totta kai niin väärin, mutta on niin monia asioita, jotka voivat tähänkin jamaan johtaa. Esi. meillä minun aviosuhteesani olen saanut useamman kerran nyrkistä, kahdesti mustelmille. En ole kertonut kenellekään, en edes salamiehelle, häpeän niin ihan kuin minussa olisi vika kun mies lyö. Olen harkinnut avioeroa kolme vuotta, mutta isä on lapsille niin tärkeä, en ole pystynyt saattamaan liittoa päätökseen. Tiedän,e ttä se olisi pitänyt tehdä, järki sanoo, mutta jotenkin toivoo että asiat muuttuisivat paremmiksi. Eivät ne kuitenkaan ole muuttuneet, ei tämä salasuhde ole mikään ratkaisu, onnettoman ihmisen onneton ratkaisu.

• Foxtrott
        ole niin mustavalkoisia, kirjoitti:

miltä voisi vaikuttaa. On niin helppo tuomita huorintekijöiksi. Se on totta kai niin väärin, mutta on niin monia asioita, jotka voivat tähänkin jamaan johtaa. Esi. meillä minun aviosuhteesani olen saanut useamman kerran nyrkistä, kahdesti mustelmille. En ole kertonut kenellekään, en edes salamiehelle, häpeän niin ihan kuin minussa olisi vika kun mies lyö. Olen harkinnut avioeroa kolme vuotta, mutta isä on lapsille niin tärkeä, en ole pystynyt saattamaan liittoa päätökseen. Tiedän,e ttä se olisi pitänyt tehdä, järki sanoo, mutta jotenkin toivoo että asiat muuttuisivat paremmiksi. Eivät ne kuitenkaan ole muuttuneet, ei tämä salasuhde ole mikään ratkaisu, onnettoman ihmisen onneton ratkaisu.

...näin voisi sanoa tilanteen olevan täälläkin. Monia muita asioita suhteessa jotka eivä kestäisi päivänvaloa...Voisin suoraan sanoa, että moni olisi lähtenyt tästä suhteesta kävelemään jo aikoja sitten ja syitä siihen olisi taatusti tarpeeksi ilman tätä salasuhdettakin. Olen elänyt epätasapainoisen ihmisen kanssa 12 vuotta, mutta kuten on jo todettu monessa viestissä, niin eivät asiat ole niin mustavalkoisia ja rankka suhde kietoo jollain sairaalla tavalla jäämään. Vaikka on paljon huonoa, niin on jonkun verran hyvää myös ja tietysti lapset ja taloudelliset asiat, koska lasten elintasoa ei halua romuttaa...
        Olen miettinyt miksi minulla ei ole koskaan ollut huono omatunto tästä suhteesta vaikka monesta muusta asiasta kyllä (ilkeästi sanomisesta, mykkäkoulusta, pihtaamisesta ja ties mistä...)

Minun on myös vaikea jatkaa tätä suhdetta järkipohjalta koska sitä ei toisaalta ole. Tiedän että lähteminen olisi parempi ratkaisu, mutta ei siihen ei ole vielä tarpeeksi voimia. Salasuhde ei tähän lähtemiseen patista, vaan huono suhde jossa ei oikeasti näy valoa tunnelin päässä...tekohengitystä kaikki, mutta ajoittain arki on normaalia lapsiperheen arkea.
        Mukavat fiksut lapset, hyvissä kouluissa ja kivoja harrastuksia. Kaikki osapuolet tässä sopassa ovat akateemisesti koulutettuja ja kelpo kansalaisia....it's not so simple my friend

• järjen ja kohtuuden nimissä
        Foxtrott kirjoitti:

...näin voisi sanoa tilanteen olevan täälläkin. Monia muita asioita suhteessa jotka eivä kestäisi päivänvaloa...Voisin suoraan sanoa, että moni olisi lähtenyt tästä suhteesta kävelemään jo aikoja sitten ja syitä siihen olisi taatusti tarpeeksi ilman tätä salasuhdettakin. Olen elänyt epätasapainoisen ihmisen kanssa 12 vuotta, mutta kuten on jo todettu monessa viestissä, niin eivät asiat ole niin mustavalkoisia ja rankka suhde kietoo jollain sairaalla tavalla jäämään. Vaikka on paljon huonoa, niin on jonkun verran hyvää myös ja tietysti lapset ja taloudelliset asiat, koska lasten elintasoa ei halua romuttaa...
        Olen miettinyt miksi minulla ei ole koskaan ollut huono omatunto tästä suhteesta vaikka monesta muusta asiasta kyllä (ilkeästi sanomisesta, mykkäkoulusta, pihtaamisesta ja ties mistä...)

Minun on myös vaikea jatkaa tätä suhdetta järkipohjalta koska sitä ei toisaalta ole. Tiedän että lähteminen olisi parempi ratkaisu, mutta ei siihen ei ole vielä tarpeeksi voimia. Salasuhde ei tähän lähtemiseen patista, vaan huono suhde jossa ei oikeasti näy valoa tunnelin päässä...tekohengitystä kaikki, mutta ajoittain arki on normaalia lapsiperheen arkea.
        Mukavat fiksut lapset, hyvissä kouluissa ja kivoja harrastuksia. Kaikki osapuolet tässä sopassa ovat akateemisesti koulutettuja ja kelpo kansalaisia....it's not so simple my friend

minun olisi pitänyt erota jo vuosia sitten, kun hän löi ensimmäisen kerran - niinhän ne sanovat, että jos kerran niin toisenkin ja niinhän kävi, mutta silloin oli kaksipientä lasta..en uskonut pärjääväni. Mieheni on myös melkoinen konrtolloija, ja jos en ole tehnyt jotain asiaa juuri niin kuin hän haluaa, saattaa hetkessä alkaa mieletön raivari, huuto kiroilu. Olo on kuin eläisin elinkautista, ei tässä ole todellakaan valoa tunnelin päässä, ei ole mitään mitä itselle enää toivoisin tässä elämässä. Toivon vaan, että lapset pärjäisivät elämässä. Meilläkin kaikki osapuolet akateemisia, nk.menestyviä ihmisiä, on hienot puitteet. Kukaan ei voisi arvata, millaista elämäni on, olen esittänyt iloista ja tyytyväistä vaikka hampaat irvessä. Illalla usein itkeskelen peiton alla itsekseni, miksi elämä on tällaista. Onkohan muillakin tällaista, vai onko heillä hyvin ,voiko avioliitto olla onnellinen ja siinä rakkautta - en tiedä mitään sellaisesta. Tämä salasuhdemies, voin vilpittömästi sanoa,että rakastan häntä, mutta hän pelkää vielä enemmän kulissien sortumista kuin minä. Olen ajatellut tämän asian niin, että luovun hänestä, kertaheitolla luovun, ja jatkan tämän osani loppuun asti. En voi erottaa lapsia isästään. Mieheni on paljon heidän kanssaan ja lapsille kiva, elinympäristömme on rauhallinen ja mukava, täällä on ihanat puitteet asua, en voi riistää tät heiltä. Tiedän, että tämä kuulostaa sairaalta, mutta mulla on paljon hyvääkin, kuten antoisa ja haasteellinen työ, jossa voin sanoa olevani erinomainen. Olen ikuinen suorittaja, ehkä tämä surkea avioliitto on minulle myös yksi suoritus, jonka vedän vaikka hampaat irvessä läpi. Mutta elämä on.

• teinkö oikein,niin?
        järjen ja kohtuuden nimissä kirjoitti:

minun olisi pitänyt erota jo vuosia sitten, kun hän löi ensimmäisen kerran - niinhän ne sanovat, että jos kerran niin toisenkin ja niinhän kävi, mutta silloin oli kaksipientä lasta..en uskonut pärjääväni. Mieheni on myös melkoinen konrtolloija, ja jos en ole tehnyt jotain asiaa juuri niin kuin hän haluaa, saattaa hetkessä alkaa mieletön raivari, huuto kiroilu. Olo on kuin eläisin elinkautista, ei tässä ole todellakaan valoa tunnelin päässä, ei ole mitään mitä itselle enää toivoisin tässä elämässä. Toivon vaan, että lapset pärjäisivät elämässä. Meilläkin kaikki osapuolet akateemisia, nk.menestyviä ihmisiä, on hienot puitteet. Kukaan ei voisi arvata, millaista elämäni on, olen esittänyt iloista ja tyytyväistä vaikka hampaat irvessä. Illalla usein itkeskelen peiton alla itsekseni, miksi elämä on tällaista. Onkohan muillakin tällaista, vai onko heillä hyvin ,voiko avioliitto olla onnellinen ja siinä rakkautta - en tiedä mitään sellaisesta. Tämä salasuhdemies, voin vilpittömästi sanoa,että rakastan häntä, mutta hän pelkää vielä enemmän kulissien sortumista kuin minä. Olen ajatellut tämän asian niin, että luovun hänestä, kertaheitolla luovun, ja jatkan tämän osani loppuun asti. En voi erottaa lapsia isästään. Mieheni on paljon heidän kanssaan ja lapsille kiva, elinympäristömme on rauhallinen ja mukava, täällä on ihanat puitteet asua, en voi riistää tät heiltä. Tiedän, että tämä kuulostaa sairaalta, mutta mulla on paljon hyvääkin, kuten antoisa ja haasteellinen työ, jossa voin sanoa olevani erinomainen. Olen ikuinen suorittaja, ehkä tämä surkea avioliitto on minulle myös yksi suoritus, jonka vedän vaikka hampaat irvessä läpi. Mutta elämä on.

kestin 30vuotta,vaikka mies oli väkivaltanen,joka vuosi olin mustelmilla.
        Pelko koko ajan,mutta erosin vasta kun lapset oli maailmalla,sillä väkivalta paheni sen jälkeen.
        En tiedä,teinkö oikein kun en eronnut jo aiemmin,mutta mies kuitenkin kävi töissä,ei juonut,ainoastaan kävi minuun kiinni ja uhkaili koko ajan.
        Toivo,ettei lapsille jääyt traumoja,ja ei he kyllä aikuisena mitenkään moiti isäänsä,mutta voi olla että se pelko teki minusta kriittisen.
        En ole vielä uskaltanut miestä hakea,samaan asuntoon en menisi,sillä nautin tästä rauhasta,ettei kukaan aja minua ulos kodistani keskellä yötä.
        Väkivalta raaistu ajan kanssa ja vielä tänä päivänä mies ei osoita katumisen merkkejä,elää onnellisena uuden naisen kanssa ja varmaan uskoo itsekkin,että minä olin se kaiken pahan alku ja loppu.

• Anonyymi

Lähes aina puhutaan pettävistä miehistä. Entäs pettävä nainen? Nainen, joka ei koko elämänsä aikana ole päässyt sinuiksi sen lapsuuden tunteen kanssa ettei ole rakastettu, arvostettu, hyväksytty? Sitä on kasvanut aikuiseksi naiseksi, joka on halunnut parisuhteen ja rakkauden, mutta samalla se heijastaa kotia, jossa oli tunteineen, toiveineen, yrityksineen kaikkineen näkymätön tyttö. Kotia jota kapinoi, josta halusi pois, vaikka se tarjosi perusturvan. Se tyttö sisällä, aikuisen naisen vaatteissa, uskoo jokaisen sivusuhteen olevan pelastus. Tie pois. Mutta niin ei käy. Tällainen nainen tarvii rinnalle ihmisen, jonka seurassa ei triggeröidy lapsuuteen. Ihmisen, joka on paras ystävä, antaa rakastaa itseään ja rakastaa naistaan. Ja myös pystyy riidellä tarvittaessa pahan pihalle. Kun nainen pettää, on juurisyyt usein siihen syvällä.

• Anonyymi

Kaikki salamiehet eivät ole sitä miltä näyttävät tai haluavat näyttää. Näytä patologisesti pettöviä miehiä ei hetkauta muuta kuin mistä saada seuraava salasuhde, jollei sellaista jo ole. Kaikki salamiehet eivät puhu totta rakastumisesta ja tulevasta avioerosta Heidän puheensa on vai keino saada nainen rakastumaan heihin. Heidän vaimonsa voivat tietää, arvata tai olla täysin tietämättömiä miehensä pikku harrastuksista.

Vaimo voi pahimmillaan olla mielestään onnellisessa parisuhteessa, samaan aikaan kun mies kerjää säälipisteitä kertoessaan kuinka on jo monta vuotta kärsinyt onnettomassa liitossa ja haaveillut erosta. Kaikilla salamiehillä ei ole tunteita mukana, vaikka he niin sanovatkin. Nämä miehet erottaa siitä, että he valehtelevat. Valehtelijan varaan ei kannata tulevaisuuttaan laskea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3925
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1925
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1801
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1422
    5. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      53
      1400
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      131
      1337
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1292
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1176
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1043
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      114
      1033
    Aihe