Jeesuksen Kristuksen "voidellun elämän" soveltaminen ihan tavalliseen arkielämäämme on sitä, mistä Raamattu sanoo että
"laupeutta minä tahdon enkä uhria".
1. Korinttolaiskirje 13
2 "Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista".
Helluntaifundikset ovat vaativia, toisia henkilökohtaisesti sormellaosoittavia, jotka vaativat uskomaan kolminaisuuopin mukaan enemmän kuin mitä Jumalan sana pelastumiseen vaatii!
Raamattu vaatii meitä uskomaan Jeesus Kristus pyhyyden hengen mukaan Jumalasta syntyneeksi ja lihan mukaan Daavidin spermasta (NOVUM, Rm.1:3) siinneeksi ja lihassa asuneeksi Jumalan Pojaksi.
Raamatusta ei löydy sellaista vaatimusta, että Jeesus pitää uskoa Jumalaksi! Raamattu ilmoittaa Jumalan korottaneen Jeesuksen hänen kärsimyksiensä ja kuolemansa sekä ylösnousemuksensa tähden Jumalan Pojaksi, välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi eikä Jumalaksi!
Ap. t. 9:20
"Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että HÄN ON JUMALAN POIKA".
2. Kor. 1:19
"Sillä JUMALAN POIKA, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on".
Hepr. 4:14
"Kun meillä siis on suuri YLIMMÄINEN PAPPI, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, JUMALAN POIKA, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
1. Joh. 3:8
"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten JUMALAN POIKA ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot".
1. Joh. 4:15
"Joka tunnustaa, että Jeesus on JUMALAN POIKA, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".
1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on JUMALAN POIKA?"
Pyydän Mohikaania ja kumppaneita näyttämään Uudesta Testamentista sellainen kohta, jossa pelastuksen ehtona VAADITAAN USKOMAAN Jeesus Kristus Jumalaksi!
Jumalan rakkauden,
14
243
Vastaukset
Tämä totuus paistaa läpi Uuden Testamentin ja löytyypä se Vanhasta Testamentistakin. Näkeville se näkyy, jotka sen tahtovat kieltää eivät sitä näe.
Alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Jopa senaikaisten ei- uskovaisten hallitsioiden kirjeenvaihdosta tämä käy selville.
Eli puhumme sekä Raamatullisesta että historiallisesta tosiasiasta. Toki jokainen on vapaa uskomaan tai olemaan uskomatta tätä.- hirvas
ei turhaan kehoita lähtemään kansaansa pois suuresta Babyloniasta. Alunperin kolminaisuus on lähtöisin sieltä, ja Nikaiassa vuonna 325 tuo pakanallinen oppi hyväksyttiin kirkon opetuksiin.
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/pavalta.html
http://koti.mbnet.fi/tapiok1/uskon/trinity.htm
Ja ilmestyskirjassa Jumala kehoittaa jättämään tuon todella suureksi paisuneen porttokirkon harhaopin.
Ilm.18:15
1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
Tuo aika lähenee nopeasti.. Raamatusta todisteita, joissa sielumme pelastuksen ehtona VAADITAAN uskomaan Jeesus Jumalaksi samalla tavalla niin kuin UT vaatii meitä uskomaan Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi!
"Kun meillä siis on suuri YLIMMÄINEN PAPPI, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, JUMALAN POIKA, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta".
"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten JUMALAN POIKA ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot".
"Joka tunnustaa, että Jeesus on JUMALAN POIKA, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on JUMALAN POIKA?"
2. Joh. 1:9
"KUKA IKINÄ MENEE EDEMMÄKSI eikä pysy Kristuksen opissa, HÄNELLÄ EI OLE JUMALAA; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika".
Minkä tähden te vaaditte menemään EDEMMÄKSI kuin mitä Kristuksen oppi vaatii? Maallinen Suomen armeijakin antaa palvelukseen astuneille enemmän omantunnon vapautta kuin fundishelluntailaiset!
Mitä bonuksia te luulette saavanne Jumalalta noilla ylimääräisillä vaatimuksillanne? Saattavat muuttua miinusmerkkisiksi bonuiksi!- sillä lailla
ekivaari kirjoitti:
Raamatusta todisteita, joissa sielumme pelastuksen ehtona VAADITAAN uskomaan Jeesus Jumalaksi samalla tavalla niin kuin UT vaatii meitä uskomaan Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi!
"Kun meillä siis on suuri YLIMMÄINEN PAPPI, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, JUMALAN POIKA, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta".
"KUKA IKINÄ MENEE EDEMMÄKSI eikä pysy Kristuksen opissa, HÄNELLÄ EI OLE JUMALAA; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika".
Minkä tähden te vaaditte menemään EDEMMÄKSI kuin mitä Kristuksen oppi vaatii? Maallinen Suomen armeijakin antaa palvelukseen astuneille enemmän omantunnon vapautta kuin fundishelluntailaiset!
Mitä bonuksia te luulette saavanne Jumalalta noilla ylimääräisillä vaatimuksillanne? Saattavat muuttua miinusmerkkisiksi bonuiksi!joku voi olla sitä mieltä että Kristuksen opista voi poistaa Isän antaman todistuksen jossa Hän sanoo poikaansa Jumalaksi (Hepr.1:8). Vai mennäänkö vanhan jankutuksen mukaan ja tulkitaan seuraava 1:9 jae siten että Raamattu on itseään vastaan ja Isän antama todistus kumoutuu. No ei tuota kikkaa käytä muut kuin ne jotka eivät ota huomioon Jeesuksen ihmisyyttä joka kuuluu myös Kristuksen oppiin.
- issaki
raamatun sivuilla sitä ei tarvitse kautta rantain kierrellä.Hän sanoo olevan Jumalan poika ,ei Jumala.Hän kehoittaa rukoilemaan Isää taivaassa,ei itseään,vaikka hänen tähden Isä meitä armaahtaakin.
sillä lailla kirjoitti:
joku voi olla sitä mieltä että Kristuksen opista voi poistaa Isän antaman todistuksen jossa Hän sanoo poikaansa Jumalaksi (Hepr.1:8). Vai mennäänkö vanhan jankutuksen mukaan ja tulkitaan seuraava 1:9 jae siten että Raamattu on itseään vastaan ja Isän antama todistus kumoutuu. No ei tuota kikkaa käytä muut kuin ne jotka eivät ota huomioon Jeesuksen ihmisyyttä joka kuuluu myös Kristuksen oppiin.
Heprealaiskirjeen kirjoittajan Psalmista 45:6-7 lainaamat jakeet korjatussa KR 1992 versiossa on suomennettu samalla tavalla kuin se on juutalaisten kirjoituksissa:
Psalmit 45
6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2.Sam.7:16 ]
7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, SINUN JUMALASI, on nostanut sinut VELJIESI JOUKOSTA ja voidellut sinut riemun öljyllä".
SIINÄ EI SANOTA POIKAA JUMALAKSI, vaan verrataan Daavidilta Pojan perimää valtaistuinta Jumalan ikuiseen valtaistuimeen, [Katso 1.Kun. 2:45].
Lisäksi siinä puhutaan semmoisesta henkilöstä, jolla on yläpuolellaan "SINUN JUMALASI", eli Isä Jumala, jonka yläpuolella ei ole enää yhtään jumalaa!- hirvas
issaki kirjoitti:
raamatun sivuilla sitä ei tarvitse kautta rantain kierrellä.Hän sanoo olevan Jumalan poika ,ei Jumala.Hän kehoittaa rukoilemaan Isää taivaassa,ei itseään,vaikka hänen tähden Isä meitä armaahtaakin.
vain sellainen juttu, että ne jotka tunnustavat uskonnon hyväksymää ihmisoppia, he pitävät siitä kiinni. Heille ei ole tärkeää totuus, joka on Jeesus Kristus, ja tässä todistus siitä.
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Heille ei myöskään ole tärkeää uskoa tähän totuuteen, jonka itse totuus todisti:
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
Eli uskontoon kuuluva tunnustaa ja uskoo sen maallisen uskonnollisen järjestön hyväksymiä opetuksia mihin kuuluu, Jeesuksen julistama totuus on toisarvoinen asia. issaki kirjoitti:
Joh. 10:29
"Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, on SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".
Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI".
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.- heh ei
ekivaari kirjoitti:
Heprealaiskirjeen kirjoittajan Psalmista 45:6-7 lainaamat jakeet korjatussa KR 1992 versiossa on suomennettu samalla tavalla kuin se on juutalaisten kirjoituksissa:
Psalmit 45
6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2.Sam.7:16 ]
7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, SINUN JUMALASI, on nostanut sinut VELJIESI JOUKOSTA ja voidellut sinut riemun öljyllä".
SIINÄ EI SANOTA POIKAA JUMALAKSI, vaan verrataan Daavidilta Pojan perimää valtaistuinta Jumalan ikuiseen valtaistuimeen, [Katso 1.Kun. 2:45].
Lisäksi siinä puhutaan semmoisesta henkilöstä, jolla on yläpuolellaan "SINUN JUMALASI", eli Isä Jumala, jonka yläpuolella ei ole enää yhtään jumalaa!mene läpi. Isän todistus on ja pysyy. Katso itse mainostamaasi novumia. Alkuteksti ”Mutta pojalle valtaistuin sinun Jumala iäisyyksiin iäisyyden ja sauva oikeamielisyyden sauva ”
Vanha biblia. 8. Mutta Pojalle: Jumala! sinun istuimes pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen: sinun valtakuntas valtikka on oikeuden valtikka. hirvas kirjoitti:
ei turhaan kehoita lähtemään kansaansa pois suuresta Babyloniasta. Alunperin kolminaisuus on lähtöisin sieltä, ja Nikaiassa vuonna 325 tuo pakanallinen oppi hyväksyttiin kirkon opetuksiin.
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/pavalta.html
http://koti.mbnet.fi/tapiok1/uskon/trinity.htm
Ja ilmestyskirjassa Jumala kehoittaa jättämään tuon todella suureksi paisuneen porttokirkon harhaopin.
Ilm.18:15
1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
Tuo aika lähenee nopeasti..Nikain kirkolliskokouksessa tunnustettiin alkukirkon oppi eli jo alkukirkon Kristityt tiesivät ja tunnustivat kolminaisuuden. Ja miksipä eivät olisi kun se Raamatusta hyvin kirkkaana loistaa esille.
ekivaari kirjoitti:
Raamatusta todisteita, joissa sielumme pelastuksen ehtona VAADITAAN uskomaan Jeesus Jumalaksi samalla tavalla niin kuin UT vaatii meitä uskomaan Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi!
Mitä bonuksia te luulette saavanne Jumalalta noilla ylimääräisillä vaatimuksillanne? Saattavat muuttua miinusmerkkisiksi bonuiksi!Joku uskoo Jeesuksen Jumaluuden kuin se Raamatusta löytyy tai ei sitten usko. Näkisin että usko Jeesukseen sisältää myös tämän. Pelastus ja tuomio asiat jätän viisaasti Jumalalle.
issaki kirjoitti:
Monissa Raamatun kohdissa voidaan lukea Jeesuksen Jumaluudesta. Itse pidän koko Raamatun. Jos joku haluaa "silputa" Raamattua ja irroitella sieltä kohtia pois on vapaa tekemään näin,mutta totuus siinä tosin menee samalla.
* "1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on JUMALAN POIKA?"???
* Jeesus ei ole Joosefin poika, vaan Jumalan Poika, miten siis voit väittää Häntä Joosefin pojaksi? Olet kaksimielinen, yhdenkerran sinä tuot Jeesuksen Jumalan Poikana, niikuin nytkin, ja vielä korostat Hänen Jumaluuttaan, sitten vedät seuraavassa jo Hänet syntisen ihmisen tasolle, Joosefin poijaksi, olet kuin tuuliviiri!- on kymmeniä
vuosia syöttänyt sisäiseen maailmaansa noita omia keitoksiaan. Hänen tilanteensa on murheellinen. Hän tutkii sanaa vain sillä periaatteella miten Jeesuksen Jumaluus saadaan hävitettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.603729Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j873118Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin692326Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141530Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651319- 871179
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291039Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11001Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55975- 47962