Ei oikein meinaa olla aikaa enään kovin paljoa palstalla kirjoitella.
Etsin kyllä hyviä keskusteluja joihin voisi osallistua, mutta aika harvoin niitä löytää.
Mohikaani kirjoitti lopun ajoista ja siitä 3,5 vuoden ajasta.
Kirjoitus sai hiukan huonoa vastakaikua ja olisi ollut mukava ottaa osaa siihen keskusteluun. Aihe vaatii aikaa ja perehtymistä, joten jätin sen väliin.
Aika monia erilaisia tulkintoja aiheesta on ja olen lukenut siitä aiheesta joskus kirjan nimeltä harmakedon.
Se oli hyvä kirja ja itse pidin sitä varsin varteenotettavana ja yleisesti hyväksyttynä teoksena.
Kirjan fiktio osuudet hyppäsin yli, ne eivät olleet raittiita.
Olavi Kokko on myös kirjoittanut aiheesta kirjan ja sitäkin olen hiukan selaillut, mutta en pysty ihan kaikkiin hänen tulkintoihinsa yhtymään.
Mohiksen tulkinta poikkesi myös hiukan siitä miten itse ajattelen ja mikä on monien Raamatun tutkijoiden esittämä linja.
On kuitenkin ihan mielenkiintoista lukea eri vaihtoehtoja aiheesta ja mielestäni mohis sai aika paljon aiheetonta kritiikkiä kirjoituksistaan.
Katsokaas, kun asioista voi aina keskustella, vertailla mielipiteitä ja vaihtaa ajatuksia.
Enkeleitäkin on nähty viime aikoina.
Olen huomannut, että palstalla vallitsee jonkun asteinen "enkelifobia".
Jos enkeli on jollekin ilmestynyt ja kertonut Jeesuksen tulon olevan lähellä, niin mitähän pahaa tai pelättävää siinä sitten on.
Me emme anna kiitosta, kunniaa, ylistystä tai ylipäätään mitään erityistä huomiota enkeleille, mutta, jos Jumala jostain syystä lähettää enkelinsä tuomaan jonkun sanoman, niin ei kannata seiniä pitkin kiivetä.
Enkelit palvelevat Jumalaa.
Tietty, jos, joku idiootti, nyt keksii ryhtyä enkeleitä rukoilemaan, niin sitten menee vikaan pahemman kerran.
Tässä nyt kuitenkin joitain Raamatun kohtia siitä, miten enkelit ovat ilmestyneet Raamatun hekilöille.
Ap. t. 27:23
Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen,
Ap. t. 12:10
Ja he kulkivat läpi ensimmäisen vartion ja toisen ja tulivat rautaportille, joka vei kaupunkiin. Se aukeni heille itsestään, ja he menivät ulos ja kulkivat eteenpäin muutamaa katua; ja yhtäkkiä enkeli erkani hänestä.
Ap. t. 12:7
Ja katso, hänen edessään seisoi Herran enkeli, ja huoneessa loisti valo, ja enkeli sysäsi Pietaria kylkeen ja herätti hänet sanoen: "Nouse nopeasti!" Ja kahleet putosivat hänen käsistään.
Ap. t. 10:4
Tämä loi katseensa häneen ja sanoi peljästyneenä: "Mikä on, Herra?" Enkeli sanoi hänelle: "Sinun rukouksesi ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
Ap. t. 5:19
Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
Onhan näitä lisääkin vaikka millä mitalla.
Eroekin on näköjään palstalla jälleen.
Missäs kaukana sitä tuli käytyä, jos saa kysyä?
Itse aion lähteä Israeliin maaliskuussa, jos se nyt sitten on mahdollista, kun siellä nyt ryhdyttiin sotimaan.
Teit muuten AB:stä ihan oikean havainnon.
No ei nyt taida muuta olla sydämellä tähän avaukseen.
Iltaa
8
290
Vastaukset
- Eroe
Kiva huomata sinut palstalla. Ota veljeni aktiivisemmin osaa ja kommentoi, sillä sinulla on painavaa asiaa. Liian moni uskova on jättänyt palstan. Harmi sillä uudestisyntyneet juuri rikastuttavat palstaa, joka on nyt taas monien tuulten pyöriteltävinä.
Kun jumalattomat reuhaavat, olisi syytä olla rukoillen muurinaukossa, eikä poistua.
Itsekin suunnittelen Israelin matkaa ja kohde olisi Eilat. Ajankohdasta en tiedä.Joo olisihan sitä kiva kirjoitella, mutta aikaa on aina niin vähän ja pakkaa mennä tänne yön hiljaisille tunneille nämä kirjoituket.
No parempi myöhään, kun ei milloinkaan.
Vai Eilatiin meinaat lähteä.
Toivottavasti saisivat taas väli rauhan aikaan siellä, niin ei tarvitse viimeiselle matkalle lähteä sinunkaan.
Katsos, kun sinullakin on vielä tehtävää jäljellä Jumalan pelloilla.
No eihän meidän tarvitse kuolemaa pelätä.
Se on voitto!
esille Uudentestamentin opetuksesa. Olen samaa mieltä, mutta kritisoin enkeliopetusta vastaan siksi, että on monia seimerkkejä kun alettu jopa palvomaan enkeleitä ja ne tulee ydinasiaksi, jos ei ole tarkkana, ne kun uppoutuvat ihmiseen.
* On itseänikin enkelit auttaneet usemamman kerran aivan kongkreettiseti, ja pelastaneet varmalta kuolemalta.
* Uskon enekeleihin, siitä ei ole kyse, täällä kun vaan on jo tarpeeksi huuhaata Raamatun nimissä, niin vielä tähän enkelit mukaan, niin soppa on täydellinen.
* Kiitos että ajattelet asiallisesti lopunajan kirjoitteluistani, monet on nähneet sen kuin punaisena vaatteena , ja ärsyyntyneet aivan turhanpäiten!
* Ja kun vielä tiedän sen, että suuri osa helluntailaisista ajattelee samalla tavalla, kuin Vilho Hartonen, ja hänen tietämyksesnsä on luotettavaa ja kun tunsin hänet nekilökohtaisesti, tiedän, että aina kun hän näistä asioista puhui, oli hän voitelussa, sen sanoi ja koki jokainen hänen saarnoistaan joka itse oli uskossa.
* Ja hänellä oli valtavan suuri kartta jonka kautta selvensi opetustaan havainnolliseti.
* Missähän vaan on hänen karttansa tänäpäivnä, kun itse on jo Herransa luona.huolesi.
Hyväähän sinä ajattelet aina loppuun asti.
Monet eivät tätä ole huomanneet.
Siunausta!- Eroe
Jos oikein muistan se oli Hämeenlinnassa Raamattuopistolla Katinalassa seinällä. Siinä oli joka tapauksessa Ilmestyskijan tapahtumat kartalla.
Katinalan kirjasto oli kuin aarreaitta hengellisesti. Missähän tuo kirjasto nykyään on?
EN TIEDÄ(!!) mitä hyvää olen onnistunut tekemään...
Voi olla, että Maruannen ystävälle ilmestyi enkeli.- ystäviä
sisar ja veli Herrassa kylläkin. Kyseistä enkeliltä tullutta täysin raamatullista ja Kristusta kirkastavaa viestiä on levitetty ympäri Suomea yli kirkkokuntarajojen. Olen helluntailainen ja sain viestin lestadiolaiselta ystävältäni ja laitoin sen muutamalle luterilaiselle sisarelleni ja veljelleni eteen päin.
Viesti on vakavasti otettava ja nyt on kaikkien meidän aika täyttyä Pyhällä Hengellä, pyytää ja antaa anteeksi toisillemme ja katua Jumalan edessä syntejämme ja rikkomuksiamme näinä viimeisinä armonajan hetkinä. ystäviä kirjoitti:
sisar ja veli Herrassa kylläkin. Kyseistä enkeliltä tullutta täysin raamatullista ja Kristusta kirkastavaa viestiä on levitetty ympäri Suomea yli kirkkokuntarajojen. Olen helluntailainen ja sain viestin lestadiolaiselta ystävältäni ja laitoin sen muutamalle luterilaiselle sisarelleni ja veljelleni eteen päin.
Viesti on vakavasti otettava ja nyt on kaikkien meidän aika täyttyä Pyhällä Hengellä, pyytää ja antaa anteeksi toisillemme ja katua Jumalan edessä syntejämme ja rikkomuksiamme näinä viimeisinä armonajan hetkinä.ajattelin kun hän oli laittanut sen jollekkin palstalle eilen ja täällä se oli jonkun nikittömän laittamana.
Minun isäni, joka on ihan ateisti(tai oli)näki kerran enkelin tiellä. hän jarrutti ja jos ei olisi jarruttanut olisi tullut kolari.
Isä oli rakennusinsinööri ja ei uskonut mihinkään Jumalaan...Luulen ettei hänkään valehdellut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821