Kertokaapa hyvät ihmiset, missä on paras harjaton pesu pääkaupunkiseudeulla? Siis semmoinen, missä tulee todellakin puhdasta :)
Missä paras harjaton pesu?
8
6695
Vastaukset
- harjat pyörimään
Ei kuule semmosta harjatonta olekaan jossa tulisi kunnolla puhtaaksi.
- Cool
Harjattomat pesut eivät tee ikinä puhdasta jälkeä. Pelkkä painevesi ei pese mitään autoa kunnolla puhtaaksi. Itse olen joskus kesäisin käynyt (en tosin pitkään aikaan) pesettämässä auton "puhtaaksi harjattomassa pesussa", kun auton pinnassa ei ole ollut juuri muuta, kuin pölyä ja linnunkakkaa.
Linnunkakka ei ole auton pinnasta tällöinkään lähtenyt mihinkään, jopa pyyhkimien alueet ovat olleet puhtaampia, kuin tuulilasin reunat. Siihen sitten päälle kuumavahaa? Ilman harjoja ei tule puhdasta. Käsin pesten aina. Piste. Välimuoto on harjapesu, etenkin ruiskuttaessa todella likaisiin paikkoihin liuotinta mukaan. Autoni vahaan käsin kolmesti vuodessa, siitä ei lian irtoaminen ole kiinni. - ajr
Esso petikko, vantaa.
Suihku tosi kova. Koko auto heiluu.
Ei passaa mennä ooppelin vesimaalilla mutta
audin metalliväri kyllä kestää tuon.
Puhdasta tulee !- Cool
Kyllä auto heiluu muidenkin harjattomien pesurien yhteydessä. Ainakin niissä muutamassa, jossa joskus kävin ja totesin pesutuloksen kelvottomaksi. Tai kyllähän pesutulos parempi oli kuin ennen pesua, mutta oikeasti puhdas pinta onnistuu vain harjakoneessa (eikä niissäkään ihan missä tahansa).
Mm. Rastilan Essolla ojennettiin kysymättä ruiskupullo, jossa oli liuotinta ja kehoitettiin ruiskuttamaan hyttysen iskemäpaikkoihin (oli kesä) ja palauttamaan pullo kassalle. Ihmetellessäni asiaan vastattiin: "no kun toi on se harjaton pesu". Olikohan asiakkailta tullut hiukan kritiikkiä pesutuloksesta? Silti hyttysen jämät jäivät konepeltiin.
Paljonkohan harjapesua enemmän harjaton pesu painaa vettä vääriin paikkoihin esim. lukkoihin?
- 5 vuotta käyttänyt näitä
No tämä threadi kiinnostaa minuakin.
Lähihistoriasta paras kokemus on kyllä ruoholahden/kampin neste siinä bulevardin pään tuntumilla. Yläosa lähti ihan hyvin, mutta kun en ottanut niiden alusta- ym optioita lainkaan, jäi alhaalta (pakoputket ihan sotkussa vielä jne) aivan likaiseksi vielä.
Mutta suihkupaine pestyissä kohdissa oli vakuuttava. - Jussi
Löytyyköhän pääkaupunkiseudulta samalla konseptilla toimivaa harjatonta pesua kuin Hämeenlinnasta?
Täällä toimii paikallisen automarkethelvetin nurkalla pesukatu jossa työntekijä esipesee auton valitun ohjelman mukaan ennen harjattomalle pesulinjalle ajoa. Uskoisin että tuolla lähtee auto puhtaaksi jos vaan jaksaa pari kertaa vuodessa pestä ja vahata auton kunnolla ja käsipelillä. Ainakin itselläni on aina tullut puhtaaksi kun olen käynyt.
Jos joku on kiinnostunut niin lafkan kotisivuilta www.pesukatu.com löytyy webcamitkin.- Sepi the Man
Raisiosta kauppakeskus Myllyn kupeestakin moinen löytyy eri nimellä tosin. KINGWASH. Muistaakseni. Joka tapauksessa puhdasta tulee ainakin ykkös eli parhaalla pesulla. Käyn yleensä kerran viikossa omalla sekä pari kertaa kuussa vaimon autolla (aina kun käyn tankkaamassa, vaimo ei itse moiseen alennu) ja tulee yhtä puhdasta kuin jos itse käsin pesisi. Vaivattomasti ja suht edullisesti 3:n kerran kortti 25 euroa. Lähes kaikki muut harjattomat ja harjalliset pesut tällä suunnalla ovatkin sitten ihan syvältä.
- Nyki
Sepi the Man kirjoitti:
Raisiosta kauppakeskus Myllyn kupeestakin moinen löytyy eri nimellä tosin. KINGWASH. Muistaakseni. Joka tapauksessa puhdasta tulee ainakin ykkös eli parhaalla pesulla. Käyn yleensä kerran viikossa omalla sekä pari kertaa kuussa vaimon autolla (aina kun käyn tankkaamassa, vaimo ei itse moiseen alennu) ja tulee yhtä puhdasta kuin jos itse käsin pesisi. Vaivattomasti ja suht edullisesti 3:n kerran kortti 25 euroa. Lähes kaikki muut harjattomat ja harjalliset pesut tällä suunnalla ovatkin sitten ihan syvältä.
Olen nyt kokeillut mahdollisimman montaa harjatonta pesua ympäri eteläsuomen, eikä yksikään ole tehnyt varsinaisesti puhdasta jälkeä.
Auton kattoon jää useinmiten pitkittäissuuntainen tumma raita ja esimerkiksi konepelti on kuin seepran nahka.
Ja tämä siis vähintään viikoittain pestävässä punaisessa autossa. Mitenkähän olisi jos kokeilisi valkoisella autolla ja pyyhkäisee pesun jälkeen konepeltiä hiukan vaikka sormella...
Eipä silti, ei harjallisetkaan tee aina kunnollista jälkeä ja jos nuo automaattipesut vielä maksavatkin pahimmillaan luokkaa 15ecua, kuten Helsingin Essoilla tuppaa olemaan, niin mieluusti vien kärryni käsinpesuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733