Miten tulitte uskoon?

Ja miksi?
Harvoin kukaan tekee mitään jos ei ole kokemusta jostain asiasta. Miten te koitte että Jumala onkin totta?
Eräs mies kertoi minulle tällä palstalla, että hänet Jeesus vapautti viinasta. Kun kysyin tarkemmin niin hän kertoi että oli jutellut papin kanssa ja ymmärtänyt ettei enää tarvitse alkoholia.
Haluaisin tietää sellaisten ihmisten kokemuksia jotka ovat olleet Jumalan puhuttelussa eikä siis kenenkään ihmisen, kuten papin.
Miten te olette pysyneet uskossa? Liittyykö siihen jotain yliluonnollista?
Saa vastata ilman nimimerkkiäkin...
Enkä halua sitten ketään Reeaa kertomaan oliko kokemus oikein tai ei.

15

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persona-non-grata

      oli uskoontulosta? Haluaisin kuulla sen.

      • tällaiset asiat yleensä kiinnostavat ihmisiä :)
        Mun tarina ei kyllä varmaan niin kiinnostava ole..olin aika nuori ja äiti. Halusin tietää minkä takia me ollaan olemassa.
        Kun ymmärsin, että kukaan ihminen ei sitä mulle voi kertoa niin rukoilin Jumalaa.
        silloin oli syksy ja meidän pihassa oli omenapuu. Rukoilin sitä Jumalaa joka oli tehnyt sen kertomaan minulle totuuden.
        Mä olin varma että saisin vastauksen.
        Sitten kaksi Jehovan Todistajaa tuli ovelleni ja me tutustuttiin. He halusivat että luetaan Raamattua.
        Se toinen niistä jehovantodistajista ymmärsi kun sanoin että jos Jumala halusi että me luemme heidän "Pyhää Raamattua"hän olisi sen kaikille järjestänyt ja sain häneltä kirkkoRaamatun lahjaksi.
        Luin sen kokonaan ja hämmästyin sitä millainen Jumala sen mukaan oli. Se rikkoi kaikki ennakkoluuloni.
        Menin sitten helluntailaisten kokoukseen, siinä uskossa että siellä olisi tuttuja...mulla oli ollut kavereina helluntailaisia.
        Tunsin saliin päästyäni että siellä oli Pyhä Henki.
        ...Sillä tavalla mä tulin lopulta uskoon.
        Nyt jos saisin sellasen rukousvastauksen kun silloin sain en välttämättä uskoisi sitä muuksi kuin sattumaksi.
        Mutta silloin nuorena koin että se Raamattu oli rukousvastaus.


      • persona-non-grata
        auroraboreallis kirjoitti:

        tällaiset asiat yleensä kiinnostavat ihmisiä :)
        Mun tarina ei kyllä varmaan niin kiinnostava ole..olin aika nuori ja äiti. Halusin tietää minkä takia me ollaan olemassa.
        Kun ymmärsin, että kukaan ihminen ei sitä mulle voi kertoa niin rukoilin Jumalaa.
        silloin oli syksy ja meidän pihassa oli omenapuu. Rukoilin sitä Jumalaa joka oli tehnyt sen kertomaan minulle totuuden.
        Mä olin varma että saisin vastauksen.
        Sitten kaksi Jehovan Todistajaa tuli ovelleni ja me tutustuttiin. He halusivat että luetaan Raamattua.
        Se toinen niistä jehovantodistajista ymmärsi kun sanoin että jos Jumala halusi että me luemme heidän "Pyhää Raamattua"hän olisi sen kaikille järjestänyt ja sain häneltä kirkkoRaamatun lahjaksi.
        Luin sen kokonaan ja hämmästyin sitä millainen Jumala sen mukaan oli. Se rikkoi kaikki ennakkoluuloni.
        Menin sitten helluntailaisten kokoukseen, siinä uskossa että siellä olisi tuttuja...mulla oli ollut kavereina helluntailaisia.
        Tunsin saliin päästyäni että siellä oli Pyhä Henki.
        ...Sillä tavalla mä tulin lopulta uskoon.
        Nyt jos saisin sellasen rukousvastauksen kun silloin sain en välttämättä uskoisi sitä muuksi kuin sattumaksi.
        Mutta silloin nuorena koin että se Raamattu oli rukousvastaus.

        kokea asioita samalla tavalla, kuin itse. Moni asiahan on kuitenkin sattumien summa ... saatan ehkä ajatella juuri jotain ystävääni ja kas kummaa:saan miltei samalla hetkellä häneltä tekstiviestin puhelimeeni, etc. Eikä periaatteessa siinäkään, että toisissa paikoissa vain henkii enemmän rauhaa, kuin toisissa. Samoin tavoin, kuin tietynlainen musiikki esim. tekee sinut levottomaksi ja toisenlainen musiikki taas rauhoittaa.

        Pääasia on se, että sinulla itselläsi on hyvä olla ja tunnet sisäistä rauhaa ja harmoniaa.


      • persona-non-grata kirjoitti:

        kokea asioita samalla tavalla, kuin itse. Moni asiahan on kuitenkin sattumien summa ... saatan ehkä ajatella juuri jotain ystävääni ja kas kummaa:saan miltei samalla hetkellä häneltä tekstiviestin puhelimeeni, etc. Eikä periaatteessa siinäkään, että toisissa paikoissa vain henkii enemmän rauhaa, kuin toisissa. Samoin tavoin, kuin tietynlainen musiikki esim. tekee sinut levottomaksi ja toisenlainen musiikki taas rauhoittaa.

        Pääasia on se, että sinulla itselläsi on hyvä olla ja tunnet sisäistä rauhaa ja harmoniaa.

        ja tuon takia mä laitoinkin tähän että voi vastata ilman nimimerkkiä.
        Liian usein, jos joku kertoo kokeneensa jotakin esim.Pyhän Hengen, on vaara leimaantua.
        Sitä tapahtuu ihan uskovien keskenkin.


    • .....................

      Muistan kun silloin pari vuotta sitten juttelimme paljon. Olit silloin ihan pihalla uskon suhteen, mutta nyt olet uskossa. Jumalan henki sinun sydämesi vakuuttaa totuudesta.

      • :))


      • kyllä sinä tiedät...
        auroraboreallis kirjoitti:

        :))

        Kuuleppas Aurora, haluan, että hoidat itsesi taivaaseen. HALUAN nähdä sinut siellä, ymmärrätkö?


    • kirkkoihin,

      niin sen jälkeen löysin Jumalan. Jokaisella ihmisellä pitäisi olla omatunto, tosin monet ovat sen hiljentäneet.
      Jos perustat toimintasi omantunnon neuvoihin, niin uskon, että niissä on Jumala mukana. Ei se ole sen ihmeellisempää ja silloin on Jumala kanssasi kaikkialla.

    • piilolasi

      Lukemlla raamattua ja toisinaan rukoilemalla syntejäni anteeksi.Se on hiljalleen vahvistunut kymmenen vuoden aikana.Mitään yliluonnollista kokemusta minulla ei ole ollut,enkä juuri ole kaivannutkaan.Parannus=mielenmuutos on maanpäällisen elämän kestävä prosessi.

      • piilolasi

        enkä hapatettuihin lahkoihin, vaan Eklessiaan,ns.uloskutsuttuihin..


      • piilolasi kirjoitti:

        enkä hapatettuihin lahkoihin, vaan Eklessiaan,ns.uloskutsuttuihin..

        Ei löytynyt googlettamalla...


      • Yks-tämmönen
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei löytynyt googlettamalla...

        jollain tavalla aina uskonut Jumalaan. Minulla on uskova äiti, joka on kyllä kylvänyt minuun siementä, mutta ehkä väärällä tavalla. Pelottelemalla Jne. Minä olin nuoruudessani hulivili poika, ja nuoruus meni paljonkin viinanhuuruisissa riennoissa. Tiesin kuitenkin aina rikkovani Jumalaa vastaan, ja lopulta elämästä tuli rauhatonta. Sitä ei pystynyt olemaan yksin, vaan aina tarvi olla joku hurja meno päällä. Jumala kuitenkin teki työtään, ja otti minulta alkoholin pois. Vatsani ei yksinkertaisesti enää kestänyt alkoholia, tuli vaan aina niin huono olo, että oli pakko lopettaa. Lopettamisen myötä ns. kaveripiirikin karsiutui ihan itsestään. Siinä näki kuka oli todella ystävä, ja kuka vaan ryyppykaveri. Yksin ollessa oli nyt aikaa ajatella, ja kun rauhattomuus vaan kasvoi sisälläni, aloin varovasti etsiä Jumalaa, rukoilla ja lukea Raamattua. Minun uskoon tuloni on pitkä prosessi. Jeesuksen sovitustyö on auennut minulle pikkuhiljaa, ja n.6 vuotta sitten annoin ensimmäisen kerran suullani tunnustuksen, että Jeesus Kristus on minun Herrani. Mitään varsinaista päivämäärää en voi sanoa, koska olen uskoon tullut. Sen toki tiedän, koska suun tunnustuksen annoin. Että tällänen tapaus.


      • Yks-tämmönen kirjoitti:

        jollain tavalla aina uskonut Jumalaan. Minulla on uskova äiti, joka on kyllä kylvänyt minuun siementä, mutta ehkä väärällä tavalla. Pelottelemalla Jne. Minä olin nuoruudessani hulivili poika, ja nuoruus meni paljonkin viinanhuuruisissa riennoissa. Tiesin kuitenkin aina rikkovani Jumalaa vastaan, ja lopulta elämästä tuli rauhatonta. Sitä ei pystynyt olemaan yksin, vaan aina tarvi olla joku hurja meno päällä. Jumala kuitenkin teki työtään, ja otti minulta alkoholin pois. Vatsani ei yksinkertaisesti enää kestänyt alkoholia, tuli vaan aina niin huono olo, että oli pakko lopettaa. Lopettamisen myötä ns. kaveripiirikin karsiutui ihan itsestään. Siinä näki kuka oli todella ystävä, ja kuka vaan ryyppykaveri. Yksin ollessa oli nyt aikaa ajatella, ja kun rauhattomuus vaan kasvoi sisälläni, aloin varovasti etsiä Jumalaa, rukoilla ja lukea Raamattua. Minun uskoon tuloni on pitkä prosessi. Jeesuksen sovitustyö on auennut minulle pikkuhiljaa, ja n.6 vuotta sitten annoin ensimmäisen kerran suullani tunnustuksen, että Jeesus Kristus on minun Herrani. Mitään varsinaista päivämäärää en voi sanoa, koska olen uskoon tullut. Sen toki tiedän, koska suun tunnustuksen annoin. Että tällänen tapaus.

        yksityisuskova joka ei tarvitse Jumalan seurakuntaa? Oletko halukas tottelemaan Jumalaa? Totteletko Sanaa vai elätkö itsellesi välittämättä Jumalan suunnitelmasta sinua ja muita ihmisiä kohtaan? Tiedätkö että Jumalan paikallisseurakunta on Jumalan suunnitelma ja tarkoitus sinuakin varten? Se on suuri salaisuus ja siunaus yksilöuskovalle. Ken tämän ymmärtää?


        Kirjoitan myöhemmin seurakuntayhteyden tärkeydestä. Teen siitä oman aloituksen. Nyt ei ole aikaa. Seurakunnassa alkaa pian rukouskokous josta en tahdo olla poissa.

        Siunausta
        jaikal


    • Jumala alkoi kutsumaan minua yhteyteensä 1980 luvun lopulla. Uskoin tuolloin rahan ja aineellisen hyvinvoinnin ja menestyksen tuovan onnen elämääni. Kaikki minun pyrkimykseni menestykseen ja onnen saavuttamiseen tuntuivat kuitenkin ponnistuksista huolimatta valuvan hiekkaan. Olin noihin aikoihin hyvin kiinniotettu. Elämästäni tuntui puuttuvan jotakin hyvin oleellista. Tunsin sisäistä tyhjyyttä. Ja Jumala kutsui minua. Sen ymmärsin.

      Muistan kuinka kerran näin erään ruotsalaisen päivälehden etusivulla erään maailman rikkaimpiin kuuluvan naisen kuvan. Hänen kasvonsa olivat punaiset paljosta itkemisestä. Silmät olivat turvoksissa meikin valuessa poskilla. Hän näytti todellakin hyvin onnettomalta. Ymmärsin silloin että raha ei voi tuoda onnea koska tällä henkilöllä on rahaa niin paljon että hän voi ostaa itselleen mitä tahtoo. Siitä huolimatta hän oli onneton. Tämä tie onnen saavuttamiseen sulkeutui kerralla.

      Kerran ollessani tervehtimässä vanhempiani, löysin Isäni Raamatun avattuna olohuoneen pöydältä. Luin sitä sivua joka oli aukaistuna. Katseeni osui Jeesuksen sanoihin: ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa niin kaikki tämä teille annetaan” . Jeesus oli puhunut ihmisen perustarpeista kuten ruoka asunto ja vaatteet. Sitten Hän antoi tuon kehotuksen ja lupauksen. Päätin silloin panna elämässäni etusijalle Jumalan valtakunnan ja Hänen vanhurskautensa etsimisen. Tämä siksi koska ymmärsin sydämessäni tuon Sanan tulevan Jumalalta minulle tuohon hetkeen. En tiennyt mistä ja miten etsiä Jumalan valtakuntaa. En tiennyt edes sitä mitä Jumalan valtakunta tarkoittaa. Vielä vähemmän ymmärsin Jumalan vanhurskautta. Mutta, koska Jeesus sanoo näin niin…. Sanoin ääneen Jeesukselle: ”Koska sinä Jeesus, Jumalan Poika näin sanot minulle, niin tästä lähtien minä etsin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan ihan kokosydämisesti. Tämä asia on nyt elämässäni tärkeimmällä paikalla.” Seuraavasta luvusta luin Jeesuksen lupauksen että jokainen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Tämä antoi luottamusta siihen että tulisin löytämään nämä asiat.

      Jonkin ajan kuluttua olin taas käymässä vanhempieni luona. Löysin taas Raamatun samalta pöydältä. Avasin sen ajattelematta mitään erikoista. Silmäni sattuivat taas Jeesuksen sanoihin:
      ” Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.”

      Ymmärsin nyt että Jeesus itse sanoo minulle että minun täytyy syntyä uudesti ylhäältä. En tiennyt mitä uudestisyntyminen ylhäältä on ja miten se tapahtuu. Uudestisyntyminen vaikutti mystiseltä ja mahdottomalta asialta. Mieleeni tuli kysymyksiä; Olenko minä uudestisyntynyt? Jos en, niin kuinka minä voisin syntyä uudesti ylhäältä? Ymmärsin että tässä nyt on pääsyvaatimus Jumalan valtakuntaan. Minä halusin tietenkin päästä Jumalan valtakuntaan ja tahdoin myös nähdä sen. Siksi käännyin tässä asiassa suoraan Jeesuksen puoleen ja sanoin Jeesukselle: ”Minä en tidä mitä uudestisyntyminen on ja miten se tapahtuu. En edes tiedä olenko mahdollisesti jo uudestisyntynyt. Mutta Jeesus, jos sinä näet, että minä en ole syntynyt uudesti ylhäältä, ANNA TÄMÄN UUDESTISYNTYMISEN TAPAHTUA MINULLE sillä minä tahdon nähdä Jumalan valtakunnan ja minä haluan päästä sinne sisälle, Jeesuksen nimessä Aamen!”

      Tiesin mitä minun tulisi tehdä että pelastuisin. Minun tulisi mennä julkiseen hengelliseen kokoukseen ja siellä ihmisten nähden heidän edessään ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaiseksi Vapahtajakseni. Tiesin että tämän ratkaisun jälkeen minun tulisi myös pyrkiä elämään niin synnitöntä ja puhdasta elämään kuin mahdollista. Ajattelin myös että ratkaisuani seuraisi uskoni julkistaminen ja Jeesuksen tunnustaminen ihmisten edessä. Elämäni muuttuisi ratkaisevassa määrin. Halusin siksi siirtää ratkaisuni tulevaisuuteen. Ajattelin että olen vielä nuori ja että ehtii sitä alkaa tosiuskovaksi sitten vanhempanakin.

      Jumala ei onneksi hyväksynyt tätä järkeilyäni. Hän puhui minun ajatusmaailmaani vakavan autokolarin jälkeen. Jumala sanoi selvästi:
      "Sinä olet tähän asti kulkenut toinen jalka maailmassa ja toinen jalka Jumalan valtakunnassa. Nyt minä en sitä enää hyväksy. Sinun täytyy NYT valita kumpaa tietä sinä tahdot kulkea. Minä en pakota sinua seuraamaan minua mutta nyt sinun täytyy valita tiesi".

      Tunsin itseni suureksi syntiseksi. Toisaalta koin myös valtavan suurta kaipuuta puhtauteen ja viattomuuteen. Minä jopa kadehdin pieniä viattomia lapsia koska he olivat niin vapaita ja onnellisia koska heillä ei ollut mitään syntiä tunnollaan. Minulla taas oli niin paljon syntiä tunnollani että en tiennyt miten jaksaisin elää. Päätin tehdä ratkaisun mutta yritin ensin parannella itseäni. Päättelin että Jumala ottaa minut paremmin vastaan sitten kun tulen paremmaksi ihmiseksi. Enhän voi vielä näin huonona ihmisenä tulla Jeesuksen luokse. Mutta, syntikuormani ei tuntunut heltiävän. Päin vastoin, se tuli yhä vain raskaammaksi. Tämä samanaikaisesti kun vanhurskauden nälkäni kasvoi. Näin kuilu syntieni ja kaipaamani viattomuuden välillä kasvoi kasvamistaan. Näytti siltä että olin umpikujassa. En koskaan saisi takaisin lapsuuteni viattomuutta ja onnea. Näin ajattelin tuskaisena. Saatana saarnasi minulle koko ajan että tehtyä ei saa tekemättömäksi ja että minä saan kantaa tunnollani jokaisen synnin hautaan asti. Vasta haudassa pääsisin eroon synneistäni. Saatana ehdottikin minulle itsemurhaa ratkaisuksi.

      Minulla oli uskova työnjohtaja. Istuin kerran hänen kanssaan työmaaruokalassa. Tilitin siinä hänelle elämäni vaikeuksia. Hän kuunteli hiljaa minun tilitystäni. Sitten hän sanoi jotakin yllättävää. Hän sanoi: ”Ratkaisu kaikkiin sinun ongelmiisi on Jeesus Kristus”. Minä koin niin kuin minua olisi lyöty totuuden lekalla päähän. Nuo sanat upposivat syvemmälle kuin aivoihin. Ne menivät suoraan sydämeeni. Mutta, en voinut mitenkään ymmärtää miten voi olla mahdollista että eräs historian henkilö joka on elänyt n. 2000 vuotta sitten voi olla ratkaisu kaikkiin elämäni ongelmiin. Emme keskustelleet työnjohtajan kanssa asiasta sen enempää. Ymmärsin että työnjohtajana hän ei saa ”saarnata” minulle mutta että nyt hän on kuitenkin sanonut minulle kylmän totuuden. Mitä tekisin Jeesukselle? Voisiko Hän todellakin olla vastaus?

      Sitten tapahtui jotakin ratkaisevaa. Uskova työkaverini kertoi minulle miten hän koki kun hän jättäytyi Jeesukselle ja hänen puolestaan rukoiltiin. Hän pani kätensä pöydän päälle ja sanoi: ”Kun minun puolestani rukoiltiin, minä tunsin kun ne minun syntini, -NE PYYHKÄISTIIN POIS. Tuntui kuin olisi raskas reppu nostettu hartioiltani”. Samanaikaisesti kun hän sanoi: ”Pyyhkäistiin pois,” hän pyyhkäisi kädellään pöydän pintaa kuvaten siten syntiensä pois pyyhkäisyä. Minulle iski voimakas ja ihmeellinen ajatus; tuossa hetkessä tuo mies oli yhtä viaton ja puhdas kuin vastasyntynyt lapsi koska Jeesus kristus oli pyyhkäissyt pois hänen syntinsä niin ne olivat poissa. Tätähän minä olen aina halunnut ja etsinyt. Tässä nyt on minullekin tie puhtauteen ja viattomuuteen. Se tie käy Jeesuksen ristin kautta. Ymmärsin että minun tulisi tehdä sama ratkaisu ja siten saisin syntini pois pyyhkäistyksi. Tiesin myös pesuaineen joka pesee pois kaikki synnit; Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri.

      Laskin kustannuksia ja mietin mitä Jeesuksen seuraaminen merkitsee minulle käytännössä.
      Tiesin Jumalan tahtovan että menisin tekemään sen lopullisen ja kokosydämisen ratkaisun helluntaiseurakunnan järjestämään hengelliseen tilaisuuteen. Tarkoitukseni olisi käydä vain tekemässä parannus ja lopullinen kokosydäminen ratkaisu helluntaiseurakunnassa. Se olisi minun puoleltani merkki Jumalalle että olen vakavissani. En missään tapauksessa liitttyisi seurakuntaan ja alkaisi käymään heidän kokouksissaan. Minä teen vain sen minkä tiedän Jumalan tahdoksi kohdallani. Sitten on kaikki hyvin. Näin ajattelin.
      Nyt olin täysin valmis. Päätin tehdä parannuksen ja ottaa Jeesuksen vastaan niin kuin Jumala oli minulle puhunut että saisin kokea syntini pois pyyhkäistyksi.
      Jättäydyin eräässä hengellisessä tilaisuudessa ehdoitta ja kokosydämisesti Jeesukselle Kristukselle.

      Ratkaisuni jälkeen olen kokenut olevani yhtä viaton ja puhdas kuin pieni viaton lapsi. Olen tutkinut Raamatusta anteeksiantamuksen syvyyttä. Minun oma kokemukseni anteeksiantamuksen voimasta ja Raamatun Sana näyttivät olevan yhtäpitäviä. Kokemukseni viattomuudestani perustuukin Jumalan Sanaan. Se ei siis ole mikään itsesuggestio, hypnoosi tai jotain muuta kuviteltua hallusinaatiota. Se on totisinta totta. Olen riemuinnut ja ylistänyt Jeesusta Kristusta Pyhässä Hengessä anteeksiantamuksen syvyydestä ja Jeesuksen veren voimasta. Anteeksiantamus on todella niin syvä kuin Raamattu asian esittää. Kristus poisti syntimme uhraamalla itsensä ja Jumala ei muista meidän syntejämme. Olemme Hänen edessään niin kuin emme koskaan olisi teheet yhtään syntiä. Sitä paitsi olemme jatkuvassa verihuuhtelussa. Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle Hänen anteeksiantamuksestaan Hänen verensä kautta ja Hänen vanhurskaudestaan.

      Sain heti jättäytymiseni jälkeen varmuuden siitä että olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi ja että Jeesus oli muuttanut asumaan minun sydämeeni. Löysin Jeesuksessa Kristuksessa sekä Jumalan valtakunnan että Jumalan vanhurskauden (viattomuuden ja puhtauden). Huomasin myös että työnjohtajani oli ollut oikeassa. Jeesus oli ja on ratkaisu kaikkiin minun ongelmiini. Huomasin ettei minulla olekaan enään mitään ongelmia. Ihmettelin sitä. Yritin miettimällä selvittää itselleni että mitä ongelmia minulla voisi olla. En löytänyt yhtään ongelmaa. Minun elämässäni oli alkanut uusi vaiherikas siunattu elämä Jeesuksen kanssa.

      Yhden negatiivisen asian, ehkä ongelman tässä uskossa voin sinulle ystävä paljastaa. Olen huomannut että melkein jokaisessa herätyskokouksessa haluaisin uudestaan tulla uskoon ja kokea pelastuksen ihanuuden uudestaan ja uudestaan vastakääntyneen tavoin. Mutta, -eihän sitä voi tulla sisälle Jumalan valtakuntaan ja uudestisyntyä jokaisessa hengellisessä kokouksessa kun on jo sisällä ja on jo Jumalan lapsi. Tämä on ainut negatiivinen asia. Heh hee!!

      Olen kirjoittanut anteeksiantamuksesta erillisen kirjoituksen tällä palstalla. Kirjoitukseni perustuu edellä kertomaani itse koettuun ja Jumalan Sanan selvään ilmoitukseen.
      Olen myös kirjoittanut kokemukseni Pyhästä Hengestä. Se olisi jatkoa tähän todistukseen.
      Kumpikin näistä kirjoituksista löytyy tältä palstalta. Ne ovat Joulukuun aikana julkaistu.

    • monia niitä

      kertomuksia :www.todistajat.net

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe