Valehtelit, Mohikaani,

ekivaari

röyhkeästi kirjoitusteni sisällöstä kun kirjoitit mm.

>>>" Ekivaarin eksytys paljastuu lyhyesti ja yksiselitteisesti siinä, kun hän kieltää Jeesuskn sikiämisen Pyhästä Hengestä, syntymisen neitsyt Mariasta, ja myös lihan puolesta syntynyt ja alkunsa saanut Jumalasta."

33

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

minun lihassani ei ole mitään hyvää ! Mutta nyt on niin, että oli yksi joka ei lihassa syntiä tehnyt.

• joista

ekivaari muistutti hiljakkoin, että hän 'on joutunut satoja kertoja tästä selittämään....?' :)))))

• merim.raimo
        joista kirjoitti:

ekivaari muistutti hiljakkoin, että hän 'on joutunut satoja kertoja tästä selittämään....?' :)))))

että, liha on lihaa ja Henki on henkeä. olkoonpa se sitten vaikka Jumala lihassa = Jeesus Kristus ihmisenä, taikka niinkuin hän itse sanoo "ihmisenpoika" ;)

• 4:8 "Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Hepr. 5:8
        "Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden",

Hepr. 5:9
        "ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset",

Jumala tietää parhaiten meidän syntisyytemme tai syyttömyytemme, mutta jotakin heikkoutta Jeesuksellakin näyttaa olleen nuoruudessaan, koska kirjoitukset hänestä sanovat myös näin:

Hepr. 5
        8 "Ja niin hän, vaikka oli Poika, OPPI SIITÄ, MITÄ HÄN KÄRSI, kuuliaisuuden,
        9 ja KUN OLI TÄYDELLISEKSI TULLUT, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
        10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Jos Jeesus olisi ollut jo syntymästään asti täydellinen, ei hänen olisi tarvinnut kuolla pois lihan kärsimyksistä.

1. Joh. 2:5
        "Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme".

• maakrapu.
        merim.raimo kirjoitti:

että, liha on lihaa ja Henki on henkeä. olkoonpa se sitten vaikka Jumala lihassa = Jeesus Kristus ihmisenä, taikka niinkuin hän itse sanoo "ihmisenpoika" ;)

kommentoit joka asiaa turhanpäiväisillä jorinoillasi.

• ekivaari kirjoitti:

4:8 "Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Hepr. 5:8
        "Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden",

Hepr. 5:9
        "ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset",

Jumala tietää parhaiten meidän syntisyytemme tai syyttömyytemme, mutta jotakin heikkoutta Jeesuksellakin näyttaa olleen nuoruudessaan, koska kirjoitukset hänestä sanovat myös näin:

Hepr. 5
        8 "Ja niin hän, vaikka oli Poika, OPPI SIITÄ, MITÄ HÄN KÄRSI, kuuliaisuuden,
        9 ja KUN OLI TÄYDELLISEKSI TULLUT, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
        10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Jos Jeesus olisi ollut jo syntymästään asti täydellinen, ei hänen olisi tarvinnut kuolla pois lihan kärsimyksistä.

1. Joh. 2:5
        "Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme".

mihin sä tähtäät?

• merim.raimo kirjoitti:

lihallisen neitsyyden törkeyden usein esille, niin minun oikeuteni ja velvollisuuteni on selittää hengelliset asiat hengellisesti,

1. Kor. 2
        13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".

• ekivaari kirjoitti:

lihallisen neitsyyden törkeyden usein esille, niin minun oikeuteni ja velvollisuuteni on selittää hengelliset asiat hengellisesti,

1. Kor. 2
        13 "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".

* Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä ja syntynyt neitsyt Mariasta, lue tämä Raamatusta, äläkä selitä joutavia, siinä sinun harhasi juuri on, kiellät evankeliumin tärkeimmän, Jeesuksen jumaluuden!

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä ja syntynyt neitsyt Mariasta, lue tämä Raamatusta, äläkä selitä joutavia, siinä sinun harhasi juuri on, kiellät evankeliumin tärkeimmän, Jeesuksen jumaluuden!

kuvaako tämä vertaus neitseellistä ja hengellistä puhtautta, kuten kuvataan myös Jeesuksen neitseellisestä ja hengellisestä syntymää ?

Ilm:14: 1-5

1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
        4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin NEITSYET. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

• auroraboreallis kirjoitti:

mihin sä tähtäät?

ekivaari tähtää siihen, että Jeesus oli syntinen, mutta Jumala ei lue Jeesusken synttejä, ekivaarilla on ihan oma jeesus joka ei ole Jumalan lähettämä, meidän uskovaisten tuntema Jeesus Jumalan poika, joka ei synistä mitään tiennyt, oli yhtäpuhdas kuin Jumalaki, koska on Jumala.
        * Olen ilonen siitä että olet säilyttänyt totuuden sydämessäsi, ettei ekivaarin kaltaiset Jeesuksen kieltäjät pääse rauhaasi Jeesuksessa järkyttämään, älä muutu koskaan muuksi, kuin mitä nyt olet, paitsi sitten, kun Jeesus muuttaa kuolevaiset ruumiimme oman kuvansa kaltaiseksi, niikuin vain Herra voi muuttaa.

• on selitys

Jeesuksen neitseestä syntymiseen. Eli Hänen mielensä syntyi neitseellisesti "se mikä sinussa on siinnyt on Pyhästä Hengestä". Ei kai mohikaani valehdellut ole. Tässä on vain käynyt niin että toinen on puhunut aidasta ja toinen aidan seipäästä.

• matiasson

1.Johanneksen kirje:

2:21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.

2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

2:25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

2:26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät."
      _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Ekivaarin yhä uudelleen toistama valhesanoma on tämä:
      Jeesus, Jumalan ainosyntyinen Poika ei todellisuudessa
      koskaan ole syntynyt maan päälle Pyhästä Hengestä
      neitsyt Marian kautta meidän syntiemme Sovittajaksi.

Tässä eräs esimerkki Ekivaarin yrtyksestä vääristää Kristuksen evankeliumia:
      >>>Kaikki apostolit todistivat, että Jeesus Kristus on syntynyt pyhyyden hengen puolesta jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa, koska hän nimesi hengelliseksi äidikseen jokaisen, joka tekee Jumalan tahdon.

• hirvas

ymmärrät nämä Jeesuksen sanat. Mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan näin:

Matt.12:46-50

46 Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
        47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella".
        48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä JOKAINEN, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon, ON MINUN VELJENI JA SISARENI JA ÄITINI."

Kysyn sinun omaa käsitystäsi, koska kirjoitit Ekivaarista melko rumasti. Täällähän peräänkuulutetaan totuutta, joten mikä on totuutesi ja vastauksesi tähän tekstiisi.

" Tässä eräs esimerkki Ekivaarin yrtyksestä vääristää Kristuksen evankeliumia:
        >>>Kaikki apostolit todistivat, että Jeesus Kristus on syntynyt pyhyyden hengen puolesta jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa, koska hän nimesi hengelliseksi äidikseen jokaisen, joka tekee Jumalan tahdon.

• matiasson
        hirvas kirjoitti:

ymmärrät nämä Jeesuksen sanat. Mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan näin:

Matt.12:46-50

46 Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
        47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella".
        48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä JOKAINEN, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon, ON MINUN VELJENI JA SISARENI JA ÄITINI."

Kysyn sinun omaa käsitystäsi, koska kirjoitit Ekivaarista melko rumasti. Täällähän peräänkuulutetaan totuutta, joten mikä on totuutesi ja vastauksesi tähän tekstiisi.

" Tässä eräs esimerkki Ekivaarin yrtyksestä vääristää Kristuksen evankeliumia:

Lyhyesti sanottuna Jeesus tarkoitti sitä, että jokainen joka tekee Hänen taivaallisen Isänsä tahdon, on syntynyt Jumalan Hengestä.
        Jumalan Pyhästä Hengestä syntyneet ovat kaikki Jumalan perheen jäseniä.

Efesolaiskirje:

2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja JUMALAN PERHETTÄ,

2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;

2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

Jeesus tuli maan päälle syntyessään osalliseksi verestä ja lihasta, kuitenkin ilman syntiä:

"Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen" Heb. 2:14

"Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa."
        Heb. 2:18

Ottaessaan orjan muodon ja tullessaan ihmisten kaltaiseksi (Fil. 2. luku) Jeesus oli kaikessa veljiensä kaltainen; kuitenkin ilman syntiä.

Veljiensä kaltaisena, samasta Hengestä heidän kanssaan syntyneenä, Jeesus saattoi nimittää Jumalan tahdon tekijöitä Jumalan perheen jäseniksi - omiksi veljikseen, sisarikseen, äideikseen.

Kysymys sinulle kuuluu;
        - onko tuo yllä mainittu Raamatun sinulle ilmoittama totuus?

- ja toiseksi, haluatko ekivaarin tavoin yrittää kumota Jeesuksen neitseellisen syntymän Mariasta, siis sen syntymän, josta Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit yksiselitteisesti meille todistavat?

• hirvas
        matiasson kirjoitti:

Lyhyesti sanottuna Jeesus tarkoitti sitä, että jokainen joka tekee Hänen taivaallisen Isänsä tahdon, on syntynyt Jumalan Hengestä.
        Jumalan Pyhästä Hengestä syntyneet ovat kaikki Jumalan perheen jäseniä.

Efesolaiskirje:

2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja JUMALAN PERHETTÄ,

2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;

2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

Jeesus tuli maan päälle syntyessään osalliseksi verestä ja lihasta, kuitenkin ilman syntiä:

"Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen" Heb. 2:14

"Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa."
        Heb. 2:18

Ottaessaan orjan muodon ja tullessaan ihmisten kaltaiseksi (Fil. 2. luku) Jeesus oli kaikessa veljiensä kaltainen; kuitenkin ilman syntiä.

Veljiensä kaltaisena, samasta Hengestä heidän kanssaan syntyneenä, Jeesus saattoi nimittää Jumalan tahdon tekijöitä Jumalan perheen jäseniksi - omiksi veljikseen, sisarikseen, äideikseen.

Kysymys sinulle kuuluu;
        - onko tuo yllä mainittu Raamatun sinulle ilmoittama totuus?

- ja toiseksi, haluatko ekivaarin tavoin yrittää kumota Jeesuksen neitseellisen syntymän Mariasta, siis sen syntymän, josta Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit yksiselitteisesti meille todistavat?

saman hieman eri kohdasta Raamatusta, joten se on totta mitä Jeesus sanoi. Selitit sen aika hyvin, ja tässä todistetaan sama asia, vähän pitkä lainaus, mutta:

Joh.17:13-26

13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
        24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
        25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
        26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Jumalan sana todistaa Jeesuksen syntymästä näin:

Matt.1:16-21

16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
        17 Näin on sukupolvia Aabrahamista Daavidiin kaikkiaan neljätoista polvea, ja Daavidista Babyloniin siirtämiseen neljätoista polvea, ja Babyloniin siirtämisestä Kristukseen asti neljätoista polvea.
        18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

Se on kuten se on kirjoitettu, minä uskon niin.

• ja evankeliumien enkeli-ilmoitukset ovat lainauksia ympäripyöreistä VT;n kirjoituksista, joita Jeesus ja apostolit selittivät yksityiskohtaisemmin ja tarkasti Jeesuksen analysoimana.

Jeesus selitti hengellisen äitinsä kaikissa neljässä evankeliumissa enkeli-ilmestyksiä tarkemmin:

Gal. 1:8
        "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu".

Matt. 12:48
        "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"

Mark. 3:33
        "Hän vastasi heille ja sanoi: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
        34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
        35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"

Luukas 8
        21 "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: »MINUN ÄITINI JA VELJENI OVAT NÄMÄ, JOTKA KUULEVAT JUMALAN SANAN ja SEN MUKAAN TEKEVÄT»".

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Johannes 3
        31 "Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien."

Ette löydä Uudesta Testamentista yhtään kohtaa, jossa Jeesus olisi tunnustanut hengelliseksi äidikseen ainoastaan Marian.

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

ja evankeliumien enkeli-ilmoitukset ovat lainauksia ympäripyöreistä VT;n kirjoituksista, joita Jeesus ja apostolit selittivät yksityiskohtaisemmin ja tarkasti Jeesuksen analysoimana.

Jeesus selitti hengellisen äitinsä kaikissa neljässä evankeliumissa enkeli-ilmestyksiä tarkemmin:

"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu".

"Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"

"Hän vastasi heille ja sanoi: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
        34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
        35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"

Luukas 8
        21 "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: »MINUN ÄITINI JA VELJENI OVAT NÄMÄ, JOTKA KUULEVAT JUMALAN SANAN ja SEN MUKAAN TEKEVÄT»".

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Johannes 3
        31 "Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien."

Ette löydä Uudesta Testamentista yhtään kohtaa, jossa Jeesus olisi tunnustanut hengelliseksi äidikseen ainoastaan Marian.

Jeesuksella oli siis hengellisiä äitiopettajia ???

• matiasson
        ekivaari kirjoitti:

ja evankeliumien enkeli-ilmoitukset ovat lainauksia ympäripyöreistä VT;n kirjoituksista, joita Jeesus ja apostolit selittivät yksityiskohtaisemmin ja tarkasti Jeesuksen analysoimana.

Luukas 8

Johannes 3

Johannes 3

Eksyttävän ympäripyöreillä ja antikristillisillä kirjoituksillasi yrität pitää totuutta vääryyden vallassa. Varo vain, ettei tämä Raamatun sana vielä tule sinun päällesi:

"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta
        ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"
        Room. 1:18

• merim.raimo kirjoitti:

Jeesuksella oli siis hengellisiä äitiopettajia ???

Gal. 4:26
        "Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme".

Yksi hengellisistä äideistämme on siis taivaallinen JERUSALEM, eli Jumalan Rauha!

Ja sitten vielä Jeesuksen äideistä pyhyyden hengen mukaan Mooseksen kautta Isän Jumalan ilmoittana:

Fil. 4:7
        "ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa".

Liian monet maalliset äidit hoitavat toisella tavalla lapsiaan jos he "sillä lailla hoitaa lastaan että selkään antaa ainoastaan".

5. Moos. 33:2
        hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli".

Mooses jo näki hengellisesti Herran tulevan "KYMMENTUHANTISESTA PYHIEN JOUKOSTA" eli kaikista niistä, jotka TEKEVÄT JUMALAN TAHDON".

Jeesus ei keksinyt sitä itse, että "Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun äitini", vaan hän tiesi Isänsä hänelle näin sanoneen!

• matiasson kirjoitti:

Eksyttävän ympäripyöreillä ja antikristillisillä kirjoituksillasi yrität pitää totuutta vääryyden vallassa. Varo vain, ettei tämä Raamatun sana vielä tule sinun päällesi:

Niin tapahtuu kaikkien meidän kohdalla.

• hirvas
        matiasson kirjoitti:

Mietihän sanan perusteella syvällisemmin mitä täällä esimerkiksi Ekivaari todistaa. Hän on nimittäin oikeassa.

Joh. 3:6

Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Room.1:1-4

1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

Siinä on niin selvääkin selvempi todistus, että Jeesus oli lihan puolesta Daavidin siementä, Hänellä oli lihallinen ruumis kuin kaikilla muillakin. Se ruumis annettiin Hänelle siksi, että Hän voisi suorittaa Isänsä antaman tehtävän Ihmisenä. Mutta jos Hän olisi ollut liharuumiissaan pelkkä ihminen, Hänen verensä olisi ollut samanlaista kuin minun tai sinun veri, syntistä ja saastunutta verta. Ei sellainen veri ketään pelasta.
        Mutta koska Hän oli syntynyt Pyhästä Hengestä, Hänessä asui sama Jumalan Henki kuin niissäkin, jotka uskomalla Hänen viattomaan vereensä ovat saaneet Jumalan Hengen asumaan itseensä, he jotka ovat syntyneet uudesti ylhäältä.

Siksipä Jeesus todisti, että kaikki ne, jotka Isä on Hänelle antanut, he ovat yhtä Hänen ja Isän kanssa hengellisesti, koska heissä on sama Jumalan Henki.

Pyrittäisiinkö jatkossa perustelemaan kantaamme Raamatulla, ja jätetään pois turhat letkautukset.
        Ei minusta ole oikein ja rehellistä, että joku leimataan tahallisesti ilman perustelematta, ja siihen leimaamiseen käytetään sanaa. Tämä vain vinkiksi, jos aiotte keskustella ihan oikeasti.

Toisten syyttely ilman perusteetta ei ole keskustelua. Miettikäähän tätä.

• hirvas kirjoitti:

Mietihän sanan perusteella syvällisemmin mitä täällä esimerkiksi Ekivaari todistaa. Hän on nimittäin oikeassa.

Joh. 3:6

Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Room.1:1-4

1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

Siinä on niin selvääkin selvempi todistus, että Jeesus oli lihan puolesta Daavidin siementä, Hänellä oli lihallinen ruumis kuin kaikilla muillakin. Se ruumis annettiin Hänelle siksi, että Hän voisi suorittaa Isänsä antaman tehtävän Ihmisenä. Mutta jos Hän olisi ollut liharuumiissaan pelkkä ihminen, Hänen verensä olisi ollut samanlaista kuin minun tai sinun veri, syntistä ja saastunutta verta. Ei sellainen veri ketään pelasta.
        Mutta koska Hän oli syntynyt Pyhästä Hengestä, Hänessä asui sama Jumalan Henki kuin niissäkin, jotka uskomalla Hänen viattomaan vereensä ovat saaneet Jumalan Hengen asumaan itseensä, he jotka ovat syntyneet uudesti ylhäältä.

Siksipä Jeesus todisti, että kaikki ne, jotka Isä on Hänelle antanut, he ovat yhtä Hänen ja Isän kanssa hengellisesti, koska heissä on sama Jumalan Henki.

Pyrittäisiinkö jatkossa perustelemaan kantaamme Raamatulla, ja jätetään pois turhat letkautukset.
        Ei minusta ole oikein ja rehellistä, että joku leimataan tahallisesti ilman perustelematta, ja siihen leimaamiseen käytetään sanaa. Tämä vain vinkiksi, jos aiotte keskustella ihan oikeasti.

Toisten syyttely ilman perusteetta ei ole keskustelua. Miettikäähän tätä.

asian toistuvaan muistukseen sain jo 1960-luvun loppupuolella, kun helluntaiseurakunnissa arvostettu saarnaaja Eino Heinonen piti näistä jakeista useitakin raamattutunteja.

Hän puolestaan kertoi erään nimeltä mainitun jyväskyläläisen vesi-insinöörin hänelle huomauttaneen, että "eihän Jeesus ja apostolit puhuneet Jeesuksen lihallisen syntymisen olevan aihe Jumalan Pojaksi nimeämiseen, vaan Jeesuksen kärsimykset ja kuolema, sekä hänen kuuliaisuus ja ylösnousemuksensa olivat kriteerit Jumalan Pojaksi korotukselle.

Room. 1:4
        "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Hepr. 2:10
        "Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi".

Filippiläiskirje 2
        5 "OLKOON TEILLÄ SE MIELI, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman",

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

asian toistuvaan muistukseen sain jo 1960-luvun loppupuolella, kun helluntaiseurakunnissa arvostettu saarnaaja Eino Heinonen piti näistä jakeista useitakin raamattutunteja.

Hän puolestaan kertoi erään nimeltä mainitun jyväskyläläisen vesi-insinöörin hänelle huomauttaneen, että "eihän Jeesus ja apostolit puhuneet Jeesuksen lihallisen syntymisen olevan aihe Jumalan Pojaksi nimeämiseen, vaan Jeesuksen kärsimykset ja kuolema, sekä hänen kuuliaisuus ja ylösnousemuksensa olivat kriteerit Jumalan Pojaksi korotukselle.

Room. 1:4
        "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Hepr. 2:10
        "Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi".

Filippiläiskirje 2
        5 "OLKOON TEILLÄ SE MIELI, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman",

Ekivaari. Taitaa tulla talvi, sillä aamusella täällä oli mittarissa -31 astetta.

Mitä kirjoitit, siinä on syvällisin ydinsanoma miten hienosti Jumala oli suunnitellut kaiken syntisten pelastukseksi. Ja tässä lisää selitystä.

Hepr. 9:13

Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,

Hepr. 9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan elävää Jumalaa!

Kuolleet teot ovat lihan tekoja, joissa ei ole Jumalan Henkeä. Siksipä Jeesus todisti meidän olevan YHTÄ Hänen ja Isän kanssa, koska olemme siirtyneet pois lihallisuudesta lahjaksi saamamme Jumalan Hengen kautta. Me kaikki olemme yhtä Isässämme. Siinä ei ole mitään eroitusta, vaan Isä Jumala on kaikki kaikissa Hengen kautta, samoin niinkuin Jeesuksessakin.

• hirvas kirjoitti:

Ekivaari. Taitaa tulla talvi, sillä aamusella täällä oli mittarissa -31 astetta.

Mitä kirjoitit, siinä on syvällisin ydinsanoma miten hienosti Jumala oli suunnitellut kaiken syntisten pelastukseksi. Ja tässä lisää selitystä.

Hepr. 9:13

Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,

Hepr. 9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan elävää Jumalaa!

Kuolleet teot ovat lihan tekoja, joissa ei ole Jumalan Henkeä. Siksipä Jeesus todisti meidän olevan YHTÄ Hänen ja Isän kanssa, koska olemme siirtyneet pois lihallisuudesta lahjaksi saamamme Jumalan Hengen kautta. Me kaikki olemme yhtä Isässämme. Siinä ei ole mitään eroitusta, vaan Isä Jumala on kaikki kaikissa Hengen kautta, samoin niinkuin Jeesuksessakin.

sinullekin, veli Hirvas! Onpas siellä ihan nenää ja poskipäitä nipistelevä pakkanen. Kyllä täälläkin korvanlehdissä tuntuu jos on vähänkin kauemmin ulkona, vaikka ei taida olla ihan täyttä kahtakymmentä pakkasastetta.

Minulla on jo ainakin toista kertaa tämän talven aikana kohtalainen flunssa, johtunee kai liiallisesta sisäilmassa olosta. Mutta ei nyt ainakaan kannata tätä maallista ruhoa
        vilustuttaa, vaan olla lämpimässä ja juoda kuumaa mustamarjamehua, se hieman lievittää liman irtoamista hengitysteistä.

Olen samaa mieltä kanssasi hienosta Jumalan suunnitelmasta syntisten pelastamiseksi.

• Jeesuksen neitseestä syntymisen ja jumaluuden siinä smalla, että en valhdellut missään tapauksessa, koska Raamattu ei valehtele, so so ekivaari!!!

• Jumalaonyksi

Asia on niin kuin Raamattu sen sanoo. Ei yhtään enempää.

• Jumalan ilmoitus Jeesuksen valitsemisesta ihan tavallisten ihmisten joukosta ja keskuudesta. Mooses syntyi lihan mukaan Leevin sukuisesta miehestä ja naisesta, [2.Ms.2:1,2].

5. Moos. 18:15,18 Jumala puhui Moosekselle:
        "Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".

Jos Jeesus olisi myös lihansa puolesta hengestä syntynyt, niin Isä olisi verrannut häntä itseensä. Mutta kun Jumala tiesi Jeesuksen lihan puolesta vaimosta syntyneeksi, hän vertasi Jeessusta Moosekseen eikä itseensä!

Jos Jeesus olisi ollut lihansa puolesta Jumalasta syntynyt, niin Jumala olisi verrannut lupaamaansa "profeettaa" itseensä, mutta nyt hän vertasikin häntä Moosekseen: "Sinun kaltaisesi".

• lutkulainen
        ekivaari kirjoitti:

Jumalan ilmoitus Jeesuksen valitsemisesta ihan tavallisten ihmisten joukosta ja keskuudesta. Mooses syntyi lihan mukaan Leevin sukuisesta miehestä ja naisesta, [2.Ms.2:1,2].

5. Moos. 18:15,18 Jumala puhui Moosekselle:
        "Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".

Jos Jeesus olisi myös lihansa puolesta hengestä syntynyt, niin Isä olisi verrannut häntä itseensä. Mutta kun Jumala tiesi Jeesuksen lihan puolesta vaimosta syntyneeksi, hän vertasi Jeessusta Moosekseen eikä itseensä!

Jos Jeesus olisi ollut lihansa puolesta Jumalasta syntynyt, niin Jumala olisi verrannut lupaamaansa "profeettaa" itseensä, mutta nyt hän vertasikin häntä Moosekseen: "Sinun kaltaisesi".

Ymmärtänyt oikein,että olet sitä mieltä ,että Jeesus ei ollut Jumala?!!

• lutkulainen kirjoitti:

nimesi Jumalaksi, Isänkö vai peräti Pojan? Uskokaa Jumalan sanaa ja Jeesuksen sekä apostolien opetuksia:

Johannes 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".

1. Kor. 8:6
        "niin ON MEILLÄ kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".

Poikakin on Isästä Jumalasta!

Ef. 4:6
        YKSI JUMALA ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

2. Kor. 1:3
        Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

2. Kor. 11:31
        Herran JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

• hirvas
        lutkulainen kirjoitti:

tuo ei ole arvailun aihe, koska jokainen meistä voi todeta sen suoraan Raamatusta, Jeesus itse todisti kuka hän oli. Jos minulta kysytään, kuka minä olen, niin tiedän itse parhaiten kuka minä olen. Siis kukaan muu ei voi tietää ja selittää kuka minä olen. Samoin on Jeesuksenkin kohdalla, uskokaamme mitä Hän itse sanoi.

Luuk.22:66-71

66 Ja päivän valjetessa kansan vanhimmat ja ylipapit ja kirjanoppineet kokoontuivat ja veivät hänet neuvostonsa eteen
        67 ja sanoivat: "Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille". Hän vastasi heille: "Jos minä teille sanon, niin te ette usko;
        68 ja jos kysyn, ette vastaa.
        69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
        70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".
        71 Niin he sanoivat: "Mitä me enää todistusta tarvitsemme? Sillä me itse olemme kuulleet sen hänen omasta suustansa."

Kun Jeesus itse ilmoitti olevansa totuus, niin
        pysykäämme siis totuudessa Jeesuksessa, Jumalan ainoassa Pojassa ja meidän Herrassamme.

• ekivaari kirjoitti:

nimesi Jumalaksi, Isänkö vai peräti Pojan? Uskokaa Jumalan sanaa ja Jeesuksen sekä apostolien opetuksia:

Johannes 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".

1. Kor. 8:6
        "niin ON MEILLÄ kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".

Poikakin on Isästä Jumalasta!

Ef. 4:6
        YKSI JUMALA ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

2. Kor. 1:3
        Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

2. Kor. 11:31
        Herran JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

* Koska on olut iäti Isässä, ei koskaan jäljestäpäin luotu, vaan on yhtä Isän kanssa ja Isässä, sanotaan näin, Poika on tasan yhtä vanha kuin on Isäkin, ja on ollut Isässä siinä kuin Isäkin on, ilman alkua ja ilman loppua, Saoin Pyhä Henki on siinä missä Isä ja Poikakin.
        * Älä ekivaari ikinä enää sano, että Jeesus olisi syntinen siinä kuin kuka tahansa ihminen, mutta sillä erolla vaan, että Hänelle ei luetta syntiä synniksi!
        * Tuo oli järkyttäväin mitä koskaan olet tähän saakka sanonut, tuo vie kyllä voiton kaikesta muusta inhimillisestämisestäsi!

* Miten voit edes kuvitella noin alajista Jumalan Pojasta, on aivan sama , jos sanot myös Jumalaa syntiseksi, mutta kun sitä vaan ei Hänelle lueta synniksi.
        * Niikuin sinä kohtelet Poikaa, niin sinä kohtelet Isää. Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän. Olet pulassa ja pahasti!

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Koska on olut iäti Isässä, ei koskaan jäljestäpäin luotu, vaan on yhtä Isän kanssa ja Isässä, sanotaan näin, Poika on tasan yhtä vanha kuin on Isäkin, ja on ollut Isässä siinä kuin Isäkin on, ilman alkua ja ilman loppua, Saoin Pyhä Henki on siinä missä Isä ja Poikakin.
        * Älä ekivaari ikinä enää sano, että Jeesus olisi syntinen siinä kuin kuka tahansa ihminen, mutta sillä erolla vaan, että Hänelle ei luetta syntiä synniksi!
        * Tuo oli järkyttäväin mitä koskaan olet tähän saakka sanonut, tuo vie kyllä voiton kaikesta muusta inhimillisestämisestäsi!

* Miten voit edes kuvitella noin alajista Jumalan Pojasta, on aivan sama , jos sanot myös Jumalaa syntiseksi, mutta kun sitä vaan ei Hänelle lueta synniksi.
        * Niikuin sinä kohtelet Poikaa, niin sinä kohtelet Isää. Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän. Olet pulassa ja pahasti!

saanen hieman kommentoida tuota sinun kirjoitustasi. Minäkin tiedän, että Jeesus on lähtöisin Isästä, mutta kirjoitit näin, johon tietysti sinulla on tarkennus. Vai tuliko sinulla ehkä ajatusvirhe.

* Koska on olut iäti Isässä, ei koskaan jäljestäpäin luotu, vaan on yhtä Isän kanssa ja Isässä, sanotaan näin, Poika on tasan yhtä vanha kuin on Isäkin, ja on ollut Isässä siinä kuin Isäkin on, ilman alkua ja ilman loppua,"

Voitko selittää miksi Raamattu sanoo Jeesuksesta näin:

Kol.1:14-15

14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Selitätkö tuon ylläolevan Raamatun todistuksen omilla sanoilla. Miksi siinä sanotaan Jeesuksen olevan näkymättömän Jumalan kuva? Kuka siis on se näkymätön Jumala?

Ja toiseksi, voiko esikoinen olla yhtä vanha kuin Isänsä? Kirjoitit nimittäin, että Jeesus on yhtä vanha kuin Isänsäkin, vaikka tuossa todistetaan Jeesuksen olevan Jumalan esikoinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2268
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      202
      1893
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      57
      1462
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      170
      1263
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1208
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1026
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      932
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      897
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      884
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      831
    Aihe